Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

KASPER BJORKE μηχανιστικά

Αν μπορεί πια η νέα μουσική, έστω και ως αμελητέα υποπερίπτωση, να προδίδει κάπου-κάπως τον τόπο καταγωγής της, τότε ο Δανός DJ και… μετασχηματιστής Kasper Bjorke, με το “Standing On Top of Utopia” [HFN Music, 2010], οδεύει προς έναν ντανσικό εκδημοκρατισμό, με όχημα την digital-ική του αφέλεια και τις παγωμένες μελωδίες του. Μία καθαρή σκανδιναυική περίπτωση δηλαδή, απαλλαγμένη από τα μουχρώματα του άστεως, απότοκο, θα έλεγα, εκείνης της φυσικής μελαγχολίας, που ρέπει, ενίοτε, προς τον τεχνοκρατικό κυνισμό. Η... παραγωγική άποψη του Bjorke, έτσι όπως μάς την εισάγει το electro-pop “Animals”, δεν είναι τίποτ’ άλλο παρά η αντανάκλαση των early eighties στο σημερινό lo-fi σκηνικό, πριν πλακώσουν οι... Talking Heads, ο David Byrne καλύτερα (“Young again”) ανοίγοντας τη ρυθμική βεντάλια. Έτσι, κάπως, οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη με το disco-balearic “Dasko Vanitas” να διασκορπίζεται μέσα σε space διαστάσεις και το ρομποτικό “Efficient machine” να μας επαναλαμβάνει, μετ’ επιτάσεως, τι ακριβώς κατόρθωσαν οι Kraftwerk, όταν αποφάσισαν να προσγειώσουν, κάπως, τον kraut ψυχεδελισμό τους. Από ’κει και κάτω η στρόφιγγα κλείνει. Ό,τι ήταν να συμβεί συνέβη, και τα όποια techno-κόλπα δεν αλλάζουν, δραματικώς, την κατάσταση. Σε τελευταία ανάλυση πάντα θα υπάρχει ένα ελπιδοφόρο cosmic disco (“Alkatraz”), για να συντρίψει το… καρεκλο-παρελθόν μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου