Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

THE DAVE SET half… greek, half psych

Ο Sarros29 που έχει κανάλι στο YouTube (http://is.gd/b9h7LI) και αφήνει και σχόλια στο blog, μου ζήτησε να γράψω κάτι για τους Dave Set. Κυρίως, να γράψω ποιοι τους αποτελούσαν. Δυστυχώς, δεν ξέρω τίποτα παραπάνω γι’ αυτό το γκρουπ, πέραν όσων ακολουθούν.Το συγκρότημα πρέπει να σχηματίζεται προς τα τέλη(;) του ’67 από τον κιθαρίστα David Grounstain (έτσι γραφόταν στην αρχή), ενώ στα credits αναφέρεται και κάποια Δήμητρα Γκρουνστάιν, που μάλλον έγραφε στίχους. Οι Dave Set ηχογράφησαν δύο 45άρια, το «Για σένα μόνο/ Προσμονή» [RCA Victor 50g 4023] το 1968 και το «Έλενα/ Όνειρο παληό λησμονημένο» [Olympic OE 74009] το 1969. Το πρώτο απ’ αυτά εξακολουθώ να το έχω, αλλά το δεύτερο το αντάλλαξα μ’ ένα συλλέκτη πριν από καμμιά δεκαριά χρόνια, και από τότε δεν το έχω ξαναβρεί. Από τα τέσσερα τραγούδια εκείνο που ξεχώριζε ήταν το «Όνειρο παλιό λησμονημένο» του Σάκη Παπανικολάου – όπως μου θύμισε χθες ο Κώστας, στη συναυλία του Larry Gus (εύγε νέε μου!) –, ενός συμπαθητικού ελαφρολαϊκού τραγουδιστή της εποχής, εκεί όπου μετά το 1:50 (γιατί έως εκεί πρόκειται για ένα τυπικό greek pop) καταγράφεται ένα άγριο psych ξέσπασμα, ένα από τα ελάχιστα ελληνικών sixties ηχογραφήσεων.
Το όνομα του Ντέιβ Γκρουνστάιν το έχω συναντήσει σε διάφορες ηχογραφήσεις τα μετέπειτα χρόνια, αλλά από μνήμης, θα μπορούσα να θυμηθώ μόνο δύο. Την παρουσία και τα soli του στα «Νέγρικα» [Minos, 1975] του Μάνου Λοΐζου και τη συμμετοχή του στο γκρουπ Έπσιλον (αναγράφεται ως David Grunstein), που συνόδευε τη Μαίρη Δαλάκου στο LP «Μετά την Παράσταση» στη CBS, το 1985. (Η φωτογραφία που βλέπετε – o Grunstein πρέπει να είναι – προέρχεται από εκείνο το οπισθόφυλλο). Ο Κώστας όμως είχε σημειώσει και την παρουσία του σε κάποιους ακόμη δίσκους. Και όντως. Ο Grunstein φαίνεται πως είχε στούντιο ηχογραφήσεων στα μέσα του ’80, την Ηχοτομή, έχοντας κάνει ηχοληψία σε δύο τουλάχιστον άλμπουμ του Δισκογραφικού Συνεταιρισμού Καλλιτεχνών. Του «Σλόγκαν» (1984) του Γιώργου Στεφανάκη και του “Jazzburger” (1984) του Λουκά Θάνου.
Επίσης από την «Ελληνική Δισκογραφία 1950-2005» του Πέτρου Δραγουμάνου (στο DVD του ’05 δεν αναφέρονται φυσικά όλα τα προηγούμενα) είδα πως ο Γκρουνστάιν έχει γράψει πολλά (όλα;) από τα τραγούδια του δίσκου του Νίκου Δαδινόπουλου «Θα Υπάρχεις για Πάντα» [Sosaphone, 1978] –το έχω δει το άλμπουμ κάμποσες φορές στο Μοναστηράκι, αλλά δεν έχω τολμήσει να το αγοράσω– και ακόμη κάποιου Λάκη Σοφοκλέους υπό τον τίτλο «Χειροκροτήστε με» [Sosaphone, 1984]. Συμμετείχε, ακόμη, με συνθέσεις του στο δίσκο του Γιώργου Λιναρδάκη «Με Τρελαίνεις» στην Sony Music το 1991, ενώ υπάρχει κι ένα προσωπικό του instrumental CD, με τον τίτλο “Weekend’s Colors” [AS] από το 2001.
Αν γνωρίζει κάποιος κάτι περισσότερο για τους Dave Set και τον Ντέιβ Γκρουνστάιν ας το προσθέσει…

32 σχόλια:

  1. Ωραίο το "χάσιμο" απο την μέση και μετά.Μου θυμίζει αμυδρά το περίφημο It's Trash των Caveman...

    Ν.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γκαραζο-ψυχεδέλεια ε; Από τη μέση και μετά (να το λέμε πάντα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραιο αρθρο , ευχαριστω πολυ !! Με εκτιμηση ο γιος του . Γκρουνσταιν Μιχαηλ-Αγγελος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΓΓΕΛΕ ΕΙΜΑΙ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ (Mixalis Nickolaidis ΣΤΟ FB ).ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΣΟΥ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '90.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΣΕ ΣΤΗΣΙΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΜΑΘΕ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΜΑΓΑΖΙ ΣΑΝ '' ΜΑΕΣΤΡΟΣ ''.ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 20 - 22 ΚΑΙ ΕΧΩ ΝΑ ΣΕ ΔΩ ΑΠΟ ΟΤΑΝ ΦΟΡΟΥΣΕΣ PAMPERS.ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΣΟΥ.

      Διαγραφή
  4. Να ’σαι καλά φίλε. Μήπως θα μπορούσες να ρωτήσεις τον πατέρα σου σχετικά με τους Dave Set; Να μας έδινε μερικές ακόμη πληροφορίες – ποιοι αποτελούσαν το συγκρότημα ή ό,τι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχως εχει φυγει απο την ζωη απο το 2003 αλλα σιγουρα θα χαιροταν πολυ με αυτο το αρθρο οπως χαρηκα και εγω .. Οποτε ουτε εγω μπορω να σας δωσω περισσοτερες πληροφοριες . Αξιο απορειας ειναι το πως μπηκατε στην διαδικασια να ψαξετε ομως ?! Φοντα μηπως εχεις καποια σχεση με την μουσικη , μηπως επαιζες μαζι με τον Μιχαλη Νικολαιδη το 90 στο "stork" ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν ήξερα ότι έχει πεθάνει ο Ντέιβ Γκρουνστάιν. Λυπάμαι. Τι άλλο να πει κανείς σ’ αυτές τις περιπτώσεις…

    Όπως αναφέρω και στην ανάρτηση ένας αναγνώστης μου ζήτησε να γράψω κάτι για τους Dave Set και το έπραξα. Έγραψα δηλαδή ό,τι γνώριζα.

    Η βασική μου σχέση με τη μουσική, πέραν εκείνης του ακροατή, είναι η δημοσιογραφική. Δεν είμαι επαγγελματίας μουσικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εχεις συλλεξει μηπως αλλες πληροφοριες ? Γνωριζαμε εναν φιλο Φοντα γιαυτο ρωτησα μηπως ησουν εσυ , υπαρχει καποιο e-mail κατι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μέσες-άκρες αυτά γνωρίζω.

    Αν δεν υπάρχει πρόβλημα άφησε ένα e-mail και θα επικοινωνήσω εγώ μαζί σου.

    Σ' ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα.
    Ψάχνοντας στο διαδύκτιο για τον Ντέιβιντ Γκρουνσταιν διάβασα το αρθρο σου.Πρωτα απ όλλα
    λυπήθηκα πολλύ που ο Ντειβιντ εχει φύγει απο το 2003,όμως μπορώ απο πρώτο χερι να σας δώσω
    πληροφορίες για τους DAVE SET.
    Ημουν ο πιανιστας,οργανιστας του γκρούπ.Ονομαζομαι Γιάννης Παληός και είμαι απο το
    Βύρωνα.Το 1968 ο Ντειβιντ έφυγε απο τους Crowns (συγκροτημα,Βύρωνας),και δημιούργησε τους Dave Set.
    Οι ηχογράφηση και των 2 45ριών έγινε στον Περισσό στην Κολούμπια σε 4κάναλλο.
    ¨Επαιξα πιάνο και οργανο Binson ναι της γνωστης τοτε μαρκας echo,pa.Μπάσσο και ντράμς δεν θυμάμαι τα επώνυμα τους γιατι με την δικτατωρία
    το γκρουπ διαλύθηκε σχεδόν πριν να αρχισει.
    Tenor sax έπαιξε session σε ενα απο τα τραγουδια
    και ενας Ιταλός Gigniolli το ονομα.Προβες εκανα με τον Ντειβιντ στο σπιτι των γονιών του στο Παγκράτι,τους οποίους και γνώρισα.Χάρις στον Ντειβιντ άκουσα για πρώτη φορά την Nina Simone!
    Ειμουν τότε 16 ετών και ο Ντειβιντ τέσσερα πέντε χρόνια πιο μεγάλος.

    Φοβερές εποχές....με τα τότε συγκροτήματα,τα Κυριακάτικα πρωινα στα σινεμα του Παγκρατίου.
    Φιλικά
    Γιάννης Παληός. Ρόδος.
    palios_jannis@hotmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ κύριε Παληέ για την επικοινωνία και τις πληροφορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ειμαι ο Γιαννης Ζηνας φιλος και συνεργατης με τον Ντειβιντ το 90 στο στορκ και μου εχει φτιαξει και καποια κομματια λυπηθηκα παρα πολυ για τον χαμο του το διαβαζω και δεν το πιστευω θα ηθελα ομως αν ειναι δυνατον εποικινωνια με τον γιο του που παιζαμε στο σπιτι μαζι τα πρωτα χρονια της ζωης του.Το mail μου ειναι yiannicafe69@hotmail.com .Ευχαριστω !!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΣΕ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΤΕΪΒ ΓΚΡΟΥΝΣΤΑΪΝ.ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ:ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΣΤΟΥΣ DAVE SET?
    ΧΑΡΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λοιπον.... ονομαζομαι Αννα Δημητροκαλη (fb profile Anna Dimitrokali) ψαχνοντας μαζι με τον μπαμπα μου Γιαννη Δημητροκαλη στο ψηφιακο αρχειο της ερτ για το αν υπαρχει η μια και μοναδικη τους εμφανιση στην Υενεδ βρηκα το blog σου. Λοιπον... ο μπαμπας μου ο Γιαννης επαιζε lead κιθαρα, ο Πετρος ο Σολδατος επαιζε πληκτρα, ο Γιωργος ο Ανθρακιτης μπασσο, και ο Αντωνης ο Βενετης drams (ο οποιος επαιζε στο Λας Βεγκας οπου ειναι μεχρι και τωρα. Οι 3 του γκρουπ συναντιονται ακομα και παιζουν σε prive βραδυες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασα όσα μας λέτε –κι ευχαριστώ για τις πληροφορίες– αν και μου κάνει εντύπωση το γεγονός πως δεν αναφέρεστε στον Γκρουνστάιν (πιθανώς να θεωρείτε αυτονόητο πως ήταν μέλος των Dave Set, οπότε ok) και στον Γιάννη Παληό, που έχει αφήσει σχόλιο πιο πάνω.

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν... στη φώτο που έχετε ως cover απ΄το βιντεάκι του youtube είναι από αριστερά οι εξής.. πρώτος αριστερά είναι ο μπαμπάς μου Δημητροκάλης Γιάννης, δεύτερος με τα γυαλιά aviator είναι ο Γιώργος Ανθρακίδης, τρίτος και στη μέση πρέπει να είναι ο Γιάννης από τη Ρόδο (με το γυαλάκι john lennon), τέταρτος είναι ο David με το λευκό πουκάμισο-σακάκι και τελευταίος τέρμα δεξιά ο Πέτρος ο Σολδάτος. Τη φώτο την έχω από απόκομα δημοσίευσης για το γκρούπ από 5/6/68 στο περιοδικό Πρώτο και από 6/5/68 στο Πάνθεον. Έχω επίσης και απόκομμα από 28/7/68 άλλη φώτο του γκρούπ (στο καφέ μπραζίλιαν μάλλον) απ'τους μοντέρνους Ρυθμούς. Είναι στη διάθεσή σας αν θέλετε να τα σκανάρω και να σας τα στείλω btw με όποιο τρόπο θέλετε. Στη συνέχεια ο David ακολούθησε solo καριέρα, και ο μπαμπάς μου μαζί με τον Πέτρο, τον Ανθρακίδη και με ντράμερ τον Αντώνη Βενέτη (ο οποίος πρέπει να είναι μεταγενέστερος) επαιζαν σε club της εποχής όπως το camping στην Κηφισιά, στο Autoclub μετέπειτα στη barbarella, στο Yaughting Club της Ύδρας κλπ. Μετά στρατοί, σπουδές κλπ οι δρόμοι τους χώρισαν αλλά είχαν πάντα επαφές και πλέον μαζί με άλλους νέους φίλους, παιδιά, εγγόνια με κοινή αγάπη για τη μουσική κλπ. αποτελλούν την παρέα της μπάντας και μαζεύονται όλοι και παίζουν συχνά πυκνά σαν μία μεγάλη οικογένεια! Αυτά! ps... λυπήθηκαν πολύ για το χαμό του David, δεν το γνώριζαν...

      Διαγραφή
    3. Σας ευχαριστώ για τις πληροφορίες-διευκρινήσεις.

      Διαγραφή
  14. Φοβερο τι βρεθηκε μεσα απο την αναρτηση αυτη! Εντυπωσιασμενος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πράγματι Φώντα, αν και το έχω διαβάσει το άρθρο παλαιότερα, προστέθηκαν πολλές πληροφορίες για τους Dave Set.
    Ένα πράγμα που δε διευκρινίζεται (εκτός εάν για κάποιους είναι αυτονόητο) είναι αν ο Σάκης Παπανικολάου είναι ο γνωστός λαϊκός συνθέτης-τραγουδιστής (ή κάνω λάθος σε κάποιο από τα δύο)? Αν είναι ο ίδιος, είναι διασκευή "άγνωστου" λαϊκού κομματιού ή έκπληξη-πρωτότυπο?
    Ίσως αφελής η ερώτηση, αλλά ειλικρινής.
    Λάμπρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας είναι ο Σάκης Παπανικολάου.

      Το έχει πει και ο ίδιος (μάλλον αργότερα από τους Dave Set)...

      https://www.youtube.com/watch?v=p-iIO8R3Gkc

      Διαγραφή
    2. Αυτό υπέθεσα και'γω Φώντα, σ'ευχαριστώ για τη διευκρίνιση (στο λαϊκό οι γνώσεις μου δεν είναι καλές). Ωραία και η δική του εκτέλεση... κάτι σαν (greek) folk/beat/psych.

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα. Και στο δίσκο του Γιάννη Βασιλείου - Σαν να μην έφυγες ποτέ ALFA MI 734 έτος 1990 διαβάζω στο οπισθόφυλλο διεύθυνση ορχήστρας και remix : D.Grunstein.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καθώς και στον δίσκο της Μαριά Κώνστα-Ύποπτη Ώρα CBS 460107 έτος 1987, εμφανίζεται ως παραγωγός-ηχολήπτης...(τα έχω ανεβάσει στο discogs όποιος θέλει να τα δει).

    Δημήτρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Aπο τους Γκρουνσταιν θυμηθηκα τους Μιλερ και το ξεχασμενο και σπανιο FLEX ενα LP στη ετοκετα του Σειριου με Αντυπα, Lunch και επιμελεια Χατζηδακι!
    Να τους πιασουμε κι αυτους καποια στιγμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω το LP αυτό, αλλά έχω να το ακούσω πάνω από 25 χρόνια. Τότε μου είχε φανεί ανέμπνευστο (παρότι έπαιζαν καλοί μουσικοί). Τώρα δεν ξέρω…

      Διαγραφή
    2. Εξαιρετικά φρέσκο και διαφορετικό! Τώρα πια, έτσι;
      Αν σου πω ότι μου ακούγεται new wave τι θα πεις;

      Διαγραφή
  19. Φώντα, διάβασα αυτό: http://www.lifo.gr/team/prosklitirio_nekron/40274#comment
    συγκλονίστηκα, πραγματικά συγκινήθηκα. Τι ξέρεις για το βινύλιο; ακόμα,
    μπορούμε να έχουμε ένα site/blog στην Ελλάδα που να ΠΛΗΡΟΦΟΡΕΙ για τις τιμές και την σπανιότητα δίσκου όπως το "Καραγκιόζης Βάτραχοι" που δεν έχω, αλλά και δεν έχω βρει κάπου; Παρακαλώ ας ανοίξουμε ένα διάλογο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ρε παιδιά, έχουμε κάτι για το παραπάνω άλμπουμ; αυτό με τους Βάτραχους; τι φάση είναι; πως εμπλέκεται ο Χατζηδάκις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω δεν το εχω δει ή ακουσει ποτε. Αλλα θα ηθελα να το βρω. Νομιζω ο digger Φωντας πρεπει να δρασει!
      Αναμενουμε!

      Διαγραφή
  21. Θα ήθελα να σας πω ότι κάποιος Ν. Γκρουσταιν αναφέρεται σαν συνθέτης στο τραγούδι "Ένα σφάλμα", στο οπισθόφυλλο του δίσκου του Μπάμπη Τσετίνη με τίτλο "Μια ιστορία" του 1980. Μάλιστα υπογράφει και σε ένα κόμη τραγούδι
    του ίδιου δίσκου με τίτλο "Συγχώρα με". Δεν ξέρω αν πρόκειται για τον ίδιο συνθέτη που αναφέρετε πιο πάνω, αλλά μάλλον αυτός πρέπει να είναι.

    Χριστόδουλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το 1977 είσα κάνει το πρώτο μου LP με τίτλο ΄΄χαμόγελό μου΄΄ στην εταιρεία του Γιαννικου. Ο Dave ανελαβε τις ενορχηστρώσεις και μου έγραφε 3 τραγούδια
    το '' ας έφυγες λοιπον καρδούλα μου'' του Πάνου Φαλάρα΄΄ ''ηλιος'' σε στιχους Φαλάρα και το αναρωτιόμαστε σε στίχους του Κώστα κιλιμάντζου. Ηχογραφηση στο στουντιο της Columbia. επαιξαν ακομα ο Ζαρλας, Χάρης Ανδρεάδης, Μεταλλίδης, ο Λιβιεράτος (Καζάνας) , Ταχιάτης ο ιδιος κιθαρες. Ενας πολυ καλός φίλος, ευαίσθητος και συναισθηματικός. Εκτιμούσε την καλή φιλία. μετα το 8ο χάθηκαν τα ιχνη του. Για όποιον ενδιαφέρεται: F/B steve avramoglou

    ΑπάντησηΔιαγραφή