Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2011

ακρότητες εκ των έσω

Sister Overdrive είναι το παρωνύμιο του ηλεκτρονικάριου Γιάννη Κοτσώνη. Ο Κοτσώνης, όπως διαβάζω στο δίκτυο, έχει δώσει στίγμα μέσα από δουλειές του για το θέατρο, το σύγχρονο χορό, τον κινηματογράφο, λοιπά δρώμενα και εγκαταστάσεις, εστιάζοντας σε μία περιβαλλοντική ανάδειξη του ηχητικού δεδομένου, μέσα, πάντα, από την προσωπική του ηλεκτρακουστική προσέγγιση. Το “Honey”, που κυκλοφορεί σε ωραία συσκευασμένη κασέτα 100 αντιτύπων, είναι ένα καθαρώς μουσικό έργο (εννοώ πως έχει μιαν αυθυπαρξία, αφού δεν έχει γραφεί για να συνοδεύσει κάτι άλλο), το οποίο, αν και χωρίζεται αναγκαστικώς σε δύο μέρη (η πρώτη πλευρά διαρκεί 17:47, ενώ η δεύτερη 20:10), διατηρεί μιαν ενότητα ύφους και αφήγησης (παρότι η b side είναι πιο… υποδόρια και εσωστρεφής). Το ακουστικό συνεχές, που αποδίδεται άψογα και ανθρώπινα από την ταπεινή MC (την ψάχνεις λίγο με το bias, αλλά με το play trim στο max νομίζω πως πιάνεις max), αποτυπώνει μιαν ηχητική περιπέτεια, ένα ακουστικό σενάριο αυτάρκες και αυτοδύναμο, που φανερώνει όχι μόνον το αισθητικό εύρος της σκηνής, αλλά και την αποφασιστικότητα τού διαχειριστή.
Επαφή: www.thesorg.noise-below.org
Τον Γιάννη Κοτσώνη όμως, που χειρίζεται πάντα ηλεκτρονικά, τον συναντάμε και στο ντούο Acte Vide, δίπλα στην πιανίστα Δανάη Στεφάνου. Το 3ιντσο CD-R που έχω στα χέρια μου (120 αντίτυπα, σε έγχρωμο διπλωμένο cover, διάρκεια 19:53) υπό τον τίτλο “Noeud” [more.mars.team] είναι ζωντανά ηχογραφημένο την 21/12/2009 στα εγκαίνια της KNOT gallery. Οι δύο μουσικοί συγκεράζουν σύγχρονες κλασικές αναφορές (που ξεκινούν απ’ τον Satie), με στοιχεία πιανιστικού αυτοσχεδιασμού και ηλεκτρονικού manipulating παρουσιάζοντας ένα έργο από το οποίο δεν λείπει μια κάποια αφηγηματικότητα (αν και δεν είναι αυτό το αιτούμενο). Υπάρχει μία συνάφεια δηλαδή που συνδέει τα μέρη του “Noeud”, προσφέροντας στο άκουσμα μία αδιάσπαστη ενότητα.
Επαφή: www.moremars.org
Για τον Κωστή Κηλύμη είχα γράψει και παλαιότερα με αφορμή την ετικέτα organized music from thessaloniki, αλλά και το προσωπικό του project Syndromes (δες κι εδώ http://is.gd/2QR6hd). Τον Κηλύμη τον συναντάμε σε μία ακόμη πρόσφατη έκδοση (1-sided 12ιντσο), το “IF OTHER PEOPLE EXIST then they are totally sealed secrets”, που έγινε με τη συνεργασία του σουηδού αβαντ-γκαρντίστα Leif Elggren και το οποίο εκδόθηκε σε 200 αντίτυπα, τον προηγούμενο Μάιο (συνεργασία της ελληνικής Excrete Music και της σουηδικής Firework Εdition Records). Οι παλαιότεροι είναι πιθανόν να θυμούνται τον Elggren από τη συμμετοχή του (μαζί με τον συνοδοιπόρο του Kent Tankred) σ’ ένα άλλο ελληνικό LP, τη συλλογή «Από Μηχανής Μουσική» [Ano Kato, 1991], εκεί όπου οι δύο πειραματιστές είχαν παρουσιάσει το δικό τους μείγμα θορύβων, φωνών και ηλεκτρονικών. Σχεδόν 20 χρόνια αργότερα (4/12/2010), ο 60χρονος πια Elggren συναντά τον Κηλύμη στο Σπίτι Πολιτισμού της ΦΕΞ (Φιλοπρόοδος Ένωση Ξάνθης), παρουσιάζοντας από κοινού ένα εκστατικό, ηλεκτρονικό συνονθύλευμα εντός του οποίου δυναμική παρουσία έχουν τα κείμενα και οι φωνές (του Elggren). Το περίπου 15λεπτο άκουσμα είναι τσιτωμένο στα άκρα (mastering από τον Giuseppe Ielasi), μετατρέποντας την ακρόαση σε μια ενδιαφέρουσα (ακουστική) εμπειρία.
Επαφή: www.noise-below.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου