Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

KALLE KALIMA & K-18 για τον David Lynch

Μετά το “Some Kubricks Of Blood” [TUM, 2009], ένα jazz project στηριγμένο στις ταινίες του Stanley Kubrick, ο φινλανδός κιθαρίστας Kalle Kalima και το συγκρότημά του οι K-18 (Mikko Innanen άλτο, βαρύτονο, φλάουτο, κρουστά, Veli Kujala ακορντεόν, κρουστά, Teppo Hauta-aho κοντραμπάσο, κρουστά) στρίβουν προς την μεριά του David Lynch, και με τονμάλλον ευφυή τίτλο “Out to Lynch” (κατά το “Out to Lunch” του Eric Dolphy) καταγράφουν μία σειρά συνθέσεων, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από τις ταινίες του αμερικανού σκηνοθέτη.
Έτσι, άλλοτε με τίτλους προφανείς (“The Elephant Man”, “Mulholland Drive”, “Eraserhead”…), άλλοτε σχεδόν σαφείς (“Laura Palmer” η ηρωίδα του Twin Peaks, “Lula Pace Fortune” η Laura Dern στο Wild at Heart, “Frank Booth” ο Dennis Hopper στο Blue Velvet…) και άλλοτε (με τίτλους) που κάπου παραπέμπουν (“The man from another place”), το “Out to Lynch” [TUM Records, 2012] είναι ένα εντυπωσιακό τόπους-τόπους άλμπουμ, με μουσικές που (συνήθως) δεν σχετίζονται με το ηχητικό περιβάλλον του τιμωμένου σκηνοθέτη (έτσι όπως εκείνο το γνωρίζουμε και αποκαλύπτεται στις ταινίες του). Τούτο σημαίνει πως οι Φινλανδοί δεν θέλησαν να προβάλλουν κάτι σε... στυλ Badalamenti, αλλά κάτι που να απέχει παρασάγγας από ’κείνο. Υιοθετώντας «ελεύθερες» πρακτικές και προσεγγίσεις και επενδύοντας στην συνύπαρξη οργάνων που δεν συναντώνται κάθε μέρα στην improv-jazz, όπως είναι για παράδειγμα η ηλεκτρική κιθάρα και το ακορντεόν, οι K-18 επιτυγχάνουν να δώσουν ένα εντελώς ιδιοσυγκρασιακό post-score, που θα μπορούσε, ηχητικώς, να περιγραφεί ως μιαν ελεύθερη φόρμα παγκόσμιας jazz. (Εξυπηρετικόταο το 27 σελίδων ένθετο παρέχει όλες τις πληροφορίες τις σχετικές με τα κομμάτια, αλλά και με τους μουσικούς που τα ερμηνεύουν).
Επαφή: www.tumrecords.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου