Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2015

SPYROS EMMANOUILIDIS & SAVVAS METAXAS / TURBO TEETH

Οι κασέτες πάνε κι έρχονται. Ωραία φάση! Εγώ που μεγάλωσα με την κασέτα χαίρομαι δηλαδή – οι υπόλοιποι δεν ξέρουν τι κάνουν. Καινούρια κασέτα λοιπόν στο deck… και να μία ακόμη πειραματική εγγραφή από έλληνες δημιουργούς (καλλιτέχνες, ετικετάρχες), που το παλεύουν «όσο πάει» (και όχι πάντα υπό τις ευνοϊκότερες συνθήκες). Η κασέτα είναι «εξηντάρα» και split [ORL/ Granny, 2015], «κομμένη» σε 100 αντίτυπα. Στην πρώτη πλευρά της συνυπάρχουν οι Σπύρος Εμμανουηλίδης και Σάββας Μεταξάς, ενώ στη δεύτερη οι/ο Turbo Teeth. Και τα δύο σετ (κι εκείνο της πρώτης πλευράς, κι εκείνο της δεύτερης) παρουσιάστηκαν στην Αθήνα, στην εκδήλωση ΠΑΝΟΡΙΛΑ, που συνέβη στο Skrow Theater (Παγκράτι) τον Μάιο του ’14. Ας δούμε/ακούσουμε κάποιες λεπτομέρειες…
Για τον Σάββα Μεταξά (ex- Good Luck Mr. Gorsky) έχω ξαναγράψει στο «δισκορυχείον» με αφορμή ένα παλιότερο προσωπικό CD-R του στην εταιρεία orila σημειώνοντας πως… «οι μουσικές τού Μεταξά, που είναι οπωσδήποτε πειραματικές, παίζουν με ποικίλες συχνότητες και timbre, αναπτυσσόμενες μέσα από μιαν αργή επαναληπτικότητα, άλλοτε πάλι είναι εντελώς εικονοκλαστικές, ενώ άλλοτε φαίνεται να διηγούνται μια κάποιαν ιστορία (έτσι μπορεί να νομίζει δηλαδή ο εκάστοτε ακροατής)». Μέλος, όμως, της Granny, όπως και των Good Luck Mr Gorsky είναι και ο Σπύρος Εμμανουηλίδης (πριν και στους Vokal Idiot), οπότε, επί του προκειμένου, δύο φίλοι και συνεργάτες ενώνονται σ’ ένα… διαπροσωπικό project, προκειμένου να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Και όντως. Το 28λεπτο track που φιλοξενείται στην πρώτη πλευρά της κασέτας είναι ένα θορυβώδες συνονθύλευμα, στηριγμένο στα modular synthesizers και διάφορες επιτόπιες εγγραφές, ανακατεμένα υποθέτω και με άλλους ήχους (τεχνητούς ή μη). Στην πράξη υπάρχει μιαν αφήγηση, και καλόν είναι να ξεκαθαρίσω πως η λέξη «συνονθύλευμα» δεν σχετίζεται σώνει και καλά με το παντελώς τυχαίο και το απροσάρμοστο. Δεν ξέρω αν υπάρχει concept στο μυαλό των δύο συνοδοιπόρων, εκείνο όμως που φαίνεται να υπάρχει είναι η ανάγκη να περιγραφεί μία ηχητική κατάσταση, τολμηρή και υποδόρια, που είναι οπωσδήποτε πειραματική, δίχως να αποσκοπεί στην περιφρόνηση του ακροατή. «Ζωντανό», υποθέτω, θα είχε άλλη διάσταση...
Turbo Teeth είναι ο Γιώργος Αξιώτης (ex-Balinese Beast, Holefold, Free Piece of Tape, Bruised Lee). Στο κομμάτι που είναι ηχογραφημένο στην κασέτα διαβάζουμε πως ο Αξιώτης χειρίζεται samples, «παίζει» με τις αναδράσεις και κάνει φωνητικά. Το “Piliad Echons” είναι ένα «κοσμικό» έργο, με την έννοια που είχε η λέξη στο krautrock των seventies, προβάλλοντας μία ταξιδευτική συνισταμένη. Πολύ ενδιαφέρον άκουσμα, που παίζει ανάμεσα στο «σκληρό» και στο «ευχάριστο» και που δείχνει την θέληση και την ικανότητα του Αξιώτη να δημιουργεί αυτά τα εντελώς «κυματιστά» και λεπτεπίλεπτα περιβάλλοντα, που τα διδαχθήκαμε όλοι μας από τον Klaus Schulze και τους Harmonia (και άλλους διαφόρους).
Επαφή: www.orila.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου