.

.

Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2017

o GILLES AUBRY στο Μαρόκο

Παράξενο LP, σε πρώτη φάση, τυπωμένο σε 300 αριθμημένα αντίτυπα από τη γερμανική «προχωρημένη» ετικέτα Corvo Records. Περί τίνος πρόκειται; Για την πιο πρόσφατη κυκλοφορία του ελβετού πειραματιστή Gilles Aubry ο λόγος, που είναι ηχογραφημένη κατά βάση στο Μαρόκο τη διετία 2013-14. Ο τίτλος της: “And Who Sees the Mystery”.
Το Μαρόκο, ήδη από την εποχή του Brion Gysin και του Paul Bowles (για να μείνουμε στα χρόνια που μας ενδιαφέρουν περισσότερο), εξακολουθεί να τραβάει καλλιτεχνικό δυναμικό από τη Δύση, εντυπωσιάζοντας τους επισκέπτες με την αυθεντικότητα τής κουλτούρας του (όση, τέλος πάντων, έχει απομείνει από δαύτη). Έτσι λοιπόν στο δρόμο που χάραξαν ο Brian Jones, o Ornette Coleman και ο Rebop Kwaku Baah, και που κράτησαν ανοιχτό τα επόμενα χρόνια διάφοροι άλλοι (από την Marianne Faithfull, μέχρι τον Billy Corgan των Smashing Pumpkins), έρχεται να προστεθεί και ο Gilles Aubry, αφού κι αυτός ηχογραφεί με παραδοσιακούς μουσικούς του Μαρόκου (όχι Jajouka, ούτε Gnawa), επιχειρώντας σε «δημιουργικά» αυτοσχεδιαστικά, όπως τα λέμε, περιβάλλοντα.
Έτσι, εδώ ακούγονται τέσσερις Μαροκινοί από την πόλη Tafraout που παίζουν κρουστά, υπάρχουν οι Singers of Addal (επίσης από την Tafraout), ο Abdallah Haddou που παίζει το πνευστό zamar, καθώς και δύο ακόμη μουσικοί που χειρίζονται κρουστά και oujda (έγχορδο).
Ήχοι, λοιπόν, απ’ αυτούς, ανακατεμένοι με στούντιο recordings από το Βερολίνο, αποτελούν το ηχητικό υλικό του Aubry, που σε κάθε περίπτωση διακρίνεται για τον improv και κάπως «χαμένο» χαρακτήρα του. Φωνές, ακατανόητες σ’ εμάς, ανακατεμένες με field recordings και επεξεργασμένους, χαμηλής στάθμης, θορύβους, που σε συνδυασμό με τα τυπικά μικρο-ηλεκτρονικά και τους βόμβους, δημιουργούν, όλα αυτά μαζί, ένα άκρως ενδιαφέρον γειωμένο άκουσμα, που αγγίζει προς το τέλος του (β πλευρά) και πιο λαϊκές αποτυπώσεις.
Πολύ ωραίο το gatefold rap around cover με τον silkscreen πλαστικό φάκελο.
Επαφή: www.corvorecords.de

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου