Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2017

περί ελληνικού χιπ-χοπ

4 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook...

    Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
    Ραπιές υπάρχουν καλές εδώ και δεκαετίες στην Αμερική(και σε πάνπολες χώρες) αλλά και στην Ελλαδά,απορώ για την εκπληξή σου!!!Μάλλον δεν έχεις και πολύ σχέση με τον τομέα!!Ενδιαφερόν το παραπάνω αλλά κυκλοφορούν πολύ πιο καλά και αντιπρωσοπευτικά δείγματα Ελληνόφωνου ΧιπΧοπ(Ραπ συγκεκριμένα) που εκπρωσοπούν την κουλτούρα στην χώρα και ευρύτερα την όλη κουλτούρα της απαγγελείας! υγ.σε διαβάζω από ένα άρθρο σου και μετά,στον Kamashi τον σαξοφωνίστα και στην αναφορά σου στον Κέντρικ Λαμάρ (και γενίκα απόλλες τις κοινοποιήσεις σου περί Μαύρης μουσικης)και σχολιάζω γιατι έχει γίνει πολλές φορές μουσικοκριτικοί που δεν ασχολούνται με το συγκεκριμένο είδος μουσικής(η παραγωγής καλύτερα) να ανακαλύπτουν ένα τραγούυδι της αρεσκείας τους,να το κοινοποιούν και να εκπλήσονται πως ''υπάρχει και καλό hip-hop και είναι ελληνικό...'' !!!!

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Σόρι, αλλά λες ό,τι να'ναι. Έχω ακούσει όλη την ιστορία του χιπ-χοπ και του ραπ - αλλά δεν μ' ενδιαφέρει να γράψω γι' αυτά τα πράγματα. Αν και για τους Public Enemy έχω γράψει άρθρο εδώ και 20 χρόνια. Και το ελληνικό χιπ-χοπ, της παλιότερης γενιάς τουλάχιστον το ξέρω πάρα πολύ καλά - και γι' αυτό έχω γράψει. Και φυσικά τους Esc Key δεν τους ανακάλυψα τώρα, αλλά τότε που βγήκαν. Κι έχω γράψει αναλυτικά γι' αυτούς. Απλώς τώρα για κάποιο λόγο τους θυμήθηκα. Δεν είμαι φαν του χιπ-χοπ, αλλά έχω ακούσει αυτά που θεωρώ πως πρέπει να έχω ακούσει. Γράφω όμως σπάνια. Να'σαι πιο προσεκτικός άλλη φορά.
    THE ESCAPE KEY λιώνοντας βινύλιο
    http://diskoryxeion.blogspot.gr/2013/09/the-escape-key.html

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Κι εδώ για την ιστορία, για να μαθαίνεις και μερικά πονηρά...
    https://diskoryxeion.blogspot.gr/2010/02/har-you-percussion-group.html
    HAR-YOU PERCUSSION GROUP νταπ και κάτω…

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Αυτούς φαντάζομαι θα τους ξέρεις...
    http://diskoryxeion.blogspot.gr/2013/09/the-last-poets.html
    THE LAST POETS όταν έρθει η επανάσταση…

    Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
    Για το τι έχεις γράψει πριν 20 χρόνια δεν ξέρω αλλά ούτε και αμφιβάλω,ούτε σε έκρινα γιατί δεν ασχολείσαι μετό Χιπ Χοπ προφανως!!!!!!!Σχολίασα την έκπληξη σου για το συγκεκριμένο κομμάτι και ότι ''Εντάξει υπάρχει και καλό hip-hop..'' και μάζι αυτό είπαπως μάλλον δεν είσαι του είδους...γιατί έχει γίνει πολλές φορές με μουσικοκριτικούς!Είμαι προσεκτικός πολύ σε αυτό που σχολίασα και ήταν συγκεκριμένο δεν είναι προσβλητικό είναι απορία εύλογη που έχω συναντήσει πολλές φορές!αυτό και μόνο με σεβασμό!

    Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
    Έχω διαβάσει πολλά άρθρα σου αυτό δεν το ξέρω ,ευχαριστώ!

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ρε φίλε το είδες το εμότικον στην ανάρτηση. Πλάκα κάνω...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Να'σαι καλά.

    Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
    Ναι πέτυχες και την περίοδο (γιατί κάνω επαναλάψη τα Doc τους) αλλά και του έχω ιδιαίτερη συμπάθεια(μαζί με Watts Prophets,Gill scott Heron κα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      Το είδα προφανώς γιαυτό σχολίασα για να καταλάβω!Θενξ για τα παραπάνω καλές εμπνεύσεις!!!

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Στο πρώιμο ραπ κορυφή είναι και ο Oscar Brown Jr. άκου εδώ...
      https://www.youtube.com/watch?v=vp3XE9gL5ck
      A Ladies Man-Oscar Brown Jr.-1972
      From The 1972 LP "Movin' On"

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      Είσαι ωραίος ,γιατί ψάχνω καιρό βιβλιογραφία κ ονοματολογία με την όλη φάση του SpokenWord και jazzPoetry ,ανάποδα δλδ από το τώρα και πίσω στους Originators μέχρι στα Griots!Ούτε αυτόν τν ήξερα!

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Και βρες μου παλιότερο ελληνικό...
      https://www.youtube.com/watch?v=k2ZisFI-7ic
      Διονύσης Σαββόπουλος - Μας βαράνε ντέφια
      Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος…

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      Ναι έχω κάνει μία μίνι έρευνα με τα αντίστοιχα ''ΠρωτόΡαψ'' ελληνικά την αντίστοιχη περίοδο του SpokenWord στην Αμερική και σίγουρα είναι μέσα ο Σαββόπουλος,πιο μετά ο Πανούσης με τις πρόζες του,,ακόμα και ο Ζωρζ πιλαλί με τους μονόλογους του!Και φυσικά πρώιμους dj του 80 που είναι λίγο cult trash!Ακόμα και 3 κομμάτια του Αλκίνοου που είναι ξεκάθαρα Spoken word(αν όχι ραπ γιατί δεν ξέρω με τι αφορμή τα έκανα,ίσως από την επιροή του με τον Σαββόπουλο που έχει αναφέρει ο ίδιος)!!

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Υπάρχει και ο Ζαμπέτας ε; Μην τον ξεχνάμε...
      https://www.youtube.com/watch?v=idlN0E06lDI
      Και η βρόχα έπεφτε... straight through - Γιώργος…

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      Πιο πάλιο δεν έχω βρει κάτι,δεν ξέρω τι μπορεί να υπήρχε στους μπιτνικ της Ελλάδας και στις μπουάτ...αλλά και το φορτηγό του Σαββόπουλου έχει δειγματάκια 4στιχα ελεύθερης απαγγελείας μέσα στα τραγούδια του!

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      χαχα ναι Slangologist ξεκάθαρα!

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα... λούμπεν κυρίως.

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      όπως και 80 είχε dj palmer και O.P.A.(όχι τόσο κουλτουρέ όμως αλλά στα πλαίσια της μόδας των sugar hill και του grand master flash.rappers delight κ The message)και κάποια σατυρικά του Μπουλά!Πιο παλία μετά Κατράκης και ακόμα πιο παλιά οι παραλογές της Ηπείρου και της Νάξου(Όσο αναφορά την ρυθμική απαγγελία) και πάει πολύ πίσω!Αλλά η πρώτη γενιά του ΧιπΧοπ στην Ελλάδα (Ημισκούμπρι,FF.C Active member) επιρεάστηκαν από τους από πάνω(όσο αναφορά τν τρόπο αλλά και τον ελληνικό στοίχο)!

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      https://www.youtube.com/watch?v=W_kt7tTq9G4&index=5...
      αυτό από μένα!Ευχαριστώ για τον χρόνο σου!
      Lightnin' Rod - Four Bitches Is What I Got
      Lightnin' Rod - Four Bitches Is What…

      Διαγραφή
  2. Panayotis Aneeparktos
    Λαμπρή εξαίρεση στον οχετό μετριότητας των τελευταίων 15 χρόνων στο ελληνόφωνο χιπχοπ... Μαζί με το Athens Zoo των Moriginal Champsystem του Κλιντ, την ίδια χρονιά. Άραγε να υπάρχουν ακόμα διαθέσιμες κόπιες; (του esc key)

    Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
    Τα τελευταία 15 χρόνια μάλλον έχεις ξεχάσει τους Βήτα Πεις(ξεκάθαρα αυτοί που ανέβασαν το επίπεδο και παραγωγής και συναυλιακά ξεκινώντας από 300 άτομα στο Ροντέο και δίνωντας την μουσική τους δωρεάν στον κόσμο) ,τν Εισβολέα,τον Μικρό Κλέφτη,τν Λεξ,τν Τζαμάλ..μάλλον!Πολύ γενικό το 15 χρόνια οχετού ειδικά για μία περίοδο που ότι καλό βγήκε ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο από τους ίδιους του Ραππάδες χωρίς καμία στήριξη από πουθενά!Αν ασχολείσαι με το είδος θα έπρεπε να τον ξες αυτόν τν παράγωντα..αν όχι,ότι του φανεί του λωλοστεφανή!

    Panayotis Aneeparktos
    Ασχολούμαι με το είδος χρόνια και έχω παρακολουθήσει όλους αυτούς. Κανένας, με εξαίρεση τον Εισβολέα ίσως (που είναι της πιο παλιάς φρουράς κι αυτός) δεν πλησίασε τους παλαιότερους, δηλ TXC, FF.C, Active Member, Βαβυλώνα, Ημιζ, Razastarr, Παρεμβολές, ΑΓ (τι να πουν οι ΒΠεις μπροστά στους Άλφα Γάμα;;), ΖΝ και άλλους. Μόνο σε ικανότητες αρκετοί ράπερς εξελίχθηκαν παραπάνω, αλλά και πάλι κανείς σα το Ρυθμοδαμαστή ή τον Αρτέμη πχ. Στιχουργικά δε, γάμα τα οι περισσότεροι... Οι παραγωγές απ' την άλλη γίνανε παιχνιδάκι με την τεχνολογία από το '05. Επίσης το θέμα του "αυτοχρηματοδοτούμενου" είναι σημαντικό απ' τη μία γιατί βγάζεις ένα δίσκο και λες ό,τι γουστάρεις μέσα χωρίς να δίνεις λόγο σε κανένα, αλλά από την άλλη, δεν είναι ενδεικτικό της ποιότητας ντε και καλά.
    Από το '04 και ύστερα ελάχιστοι διασώθηκαν κατά τη γνώμη μου κι αυτοί όχι για πολύ : Σκοτεινή Πλευρά, Βόρεια Αστέρια, ΒΠεις, Flowjob ενδεικτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      Το ''αυτοχρηματοδοτούμενο'' το ανέφερα όχι ως δικαιολογία αλλά ως έναν αντικειμενικό παράγωντα με τον οποίο αναλογικά μπορείς να συγκρίνεις,γιατί άλλο είναι να έχεις εταιρία από πίσω και να σε στηρίζει και άλλο είναι να τρέχεις με μεροκάματα να στησεις σιντί το οποίο η μόνη ανταμοιβή(εκτός τν συναυλιακών φυσικα) είναι η εξάπλωση της κουλτούρας και φυσικά όχι τα χρήματα!Και ειδικά την δεκαετία του 2000 που όλοι όσοι ήταν με δισκογραφικές χάθηκαν(με εξαιρεση τους FF.C ACTIVE MEMBER κα καποιους αλλους που σιγα σιγα φθήναν) και στην επιφάνεια βγήκαν οι Βητα Πεις(τους αναφέρω πρώτους γιατί αντικειμενίκα πιστεύω πως εχουν τεράστια διαφορά με όλους τους υπόλοιπους και Μικρος κλέφτη με Βορ.Ας),σαφως με πιο χάλια παραγωγές αλλά μιλάμε τι δουλεία έγινε με τέτοιας ποιότητας ηχογραφήσεις σε σχέση με την εξάπλωση και τον όγκο που πηρε ειδικά συναυλιακά!Δεν συγκρίνω ΑΓ με ΒΠς γιατι οι μεν(θεωρώ) γέννησαν του δε..και οι δε ήταν πιο κατασταλαγμένοι αλλά ανήκουν στην ίδια μουσική οικογένεια του Εισβολέα(Μακράν η μεγαλύτερη σχολή από μόνος του)!!!Η δεκαετία του 90 έθιξε θέματα που δεν τα έχει πιάσει καν άλλο είδος μουσικής..αλλά και η δεκαετία του 2000 επίσης έθεσε θέματα που δεν τα έπιασε η πρώτη γενιά!Από τα πιο κατασταλαγμένα ραπ θεωρώ πως τα τελαιυτέα χρόνια ήταν το άλμπουμ του Λεξ και το άλμπουμ του Τζαμάλ που μιλάνε για μία κατάσταση πανελλαδική που πάλι δεν υπάρχει άλλο είδος που να ασχολειίται σοβαρά ..(αν με διαφέυγει κάτι διορθωσέ με)και αξίζει προσοχή!!ΙΠροφανώς και τα τελευταία χρόνια το ''καλό'' είναι λίγο αλλά όχι οχετός γιατί μεγάλωσαν και δώσαν σώμα σε ότι παρέλαβαν από τα 90ς(και φυσικά μιλάω γιαυτούς τους λίγους που ήταν ουσιαστικά ολόκληρη Σκήνη και όχι για της σάρα και την μαρα του 2000 και τώρα του 2017,δεν αναφέρω ονόματα να μην κάνω διαφήμηση!)

      Panayotis Aneeparktos
      Δεν είπα "οχετός" σκέτο, είπα "οχετός μετριότητας" και εντάξει, ίσως η 15ετία που είπα να είναι υπερβολή (10ετία είναι πάντως σίγουρα). Ωστόσο, για να γυρίσουμε και στο θέμα του ποστ, θεωρώ τα Esc Key και Athens Zoo πολύ πιο μπροστά από οτιδήποτε έχει βγει εδώ και πολλά χρόνια εδώ. Εν πάσει περιπτώσει, δε διαφωνούμε εντελώς νομίζω (όχι ότι θα ήταν πρόβλημα αυτό). Τα αλμπουμ των Λεξ και Τζαμάλ δεν τα χω ακούσει (μόνο κάποια σκόρπια κομμάτια εδώ κι εκεί). Άφησα τα Βορ.ασ. μετά το 06-07 που βγάλανε πολύ καλές δουλειές (πύρινο δίδυμο, λόγια μπραντό, δε μας ξες καλά)..

      Άνθιμος Φάληρο Φερεντής
      το είχα υπόψιν το παρά πάνω άλμπουμ αλλά δεν το είχα δώσει σημασία,οπότε είναι ευκαρία...Take care!

      Διαγραφή