10/9/2022
Τρία χρόνια, σήμερα, χωρίς τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα.
Δείτε ή ξαναδείτε αυτό το κείμενο, που παίρνει θέση και αντιβαίνει σε μύθους, τοποθετώντας ένα μεγάλο κομμάτι του πιο καινούριου ελληνικού τραγουδιού πάνω σε πιο στέρεες βάσεις.
https://www.lifo.gr/culture/music/pos-o-layrentis-mahairitsas-esose-telika-tin-timi-toy-ellinikoy-rok
Τρία χρόνια, σήμερα, χωρίς τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα.
Δείτε ή ξαναδείτε αυτό το κείμενο, που παίρνει θέση και αντιβαίνει σε μύθους, τοποθετώντας ένα μεγάλο κομμάτι του πιο καινούριου ελληνικού τραγουδιού πάνω σε πιο στέρεες βάσεις.
https://www.lifo.gr/culture/music/pos-o-layrentis-mahairitsas-esose-telika-tin-timi-toy-ellinikoy-rok
9/9/2022
Θυμάμαι τις «Εικόνες» επί Ελένης Βλάχου – ένα οικογενειακό περιοδικό, των δεκαετιών του ’50 και του ’60, που θυμιάτιζε τη μοναρχία. Και την ελληνική, αλλά και τη διεθνή.
Είναι απίστευτο, αλλά 50(!) εξώφυλλα των «Εικόνων», μπορεί και περισσότερα, εικόνιζαν βασιλιάδες, βασίλισσες, πριγκίπισσες, αυτοκράτειρες, διαδόχους, ακόμη και μωρά (βασιλικά) με τα μπιμπερό και με τις πάνες!
Μόνο το 1964, τις 15 από τις 52 εβδομάδες εκείνου του έτους, οι εστεμμένοι (ζωντανοί ή πεθαμένοι) είχαν πιάσει πρώτο στασίδι στις Εικόνες. Κι ας ζοριζόταν ο κόσμος, κι ας ξενιτευόταν, κι ας διαδήλωνε για τη δημοκρατία, κι ας εκτελείτο στους δρόμους και τα πεζοδρόμια… οι «Εικόνες» εκεί, το χαβά τους.
Όταν δολοφονείται ο Λαμπράκης (27/5/1963) οι «Εικόνες» κυκλοφορούν με εξώφυλλο έναν αστροναύτη κι ένα νυμφίδιο (τεύχη #397 της 31/5/1963 και #398 της 7/6/1963).
Την 15η Ιουλίου του 1965 αποπέμπεται η εκλεγμένη κυβέρνηση της Ένωσης Κέντρου, το παλάτι έχει έτοιμο αποστάτη πρωθυπουργό, καταλύοντας επί της ουσίας το σύνταγμα, λίγες μέρες αργότερα (21/7/1965) στις διαδηλώσεις που θ’ ακολουθούσαν δολοφονείται ο Σωτήρης Πέτρουλας και οι «Εικόνες» τής 23/7/1965 (τεύχος #509) κυκλοφορούν με εξώφυλλο τους βασιλιάδες, τον Κωνσταντίνο, την Άννα-Μαρία και το μωρό τους με υπότιτλο «Στο ωραιότερο βασιλικό ζεύγος του κόσμου – ένα ωραιότατο μωρό».
Με τα χάλια που βλέπω σήμερα,, από δω κι από κει, νομίζω πως ένα περιοδικό σαν τις «Εικόνες» ή έστω σάιτ, που να ασχολείται καθημερινώς και με τους λογής-λογής εστεμμένους, ζωντανούς και πεθαμένους, δεν θα ήταν εντελώς άτυχο στην Ελλάδα...
Θυμάμαι τις «Εικόνες» επί Ελένης Βλάχου – ένα οικογενειακό περιοδικό, των δεκαετιών του ’50 και του ’60, που θυμιάτιζε τη μοναρχία. Και την ελληνική, αλλά και τη διεθνή.
Είναι απίστευτο, αλλά 50(!) εξώφυλλα των «Εικόνων», μπορεί και περισσότερα, εικόνιζαν βασιλιάδες, βασίλισσες, πριγκίπισσες, αυτοκράτειρες, διαδόχους, ακόμη και μωρά (βασιλικά) με τα μπιμπερό και με τις πάνες!
Μόνο το 1964, τις 15 από τις 52 εβδομάδες εκείνου του έτους, οι εστεμμένοι (ζωντανοί ή πεθαμένοι) είχαν πιάσει πρώτο στασίδι στις Εικόνες. Κι ας ζοριζόταν ο κόσμος, κι ας ξενιτευόταν, κι ας διαδήλωνε για τη δημοκρατία, κι ας εκτελείτο στους δρόμους και τα πεζοδρόμια… οι «Εικόνες» εκεί, το χαβά τους.
Όταν δολοφονείται ο Λαμπράκης (27/5/1963) οι «Εικόνες» κυκλοφορούν με εξώφυλλο έναν αστροναύτη κι ένα νυμφίδιο (τεύχη #397 της 31/5/1963 και #398 της 7/6/1963).
Την 15η Ιουλίου του 1965 αποπέμπεται η εκλεγμένη κυβέρνηση της Ένωσης Κέντρου, το παλάτι έχει έτοιμο αποστάτη πρωθυπουργό, καταλύοντας επί της ουσίας το σύνταγμα, λίγες μέρες αργότερα (21/7/1965) στις διαδηλώσεις που θ’ ακολουθούσαν δολοφονείται ο Σωτήρης Πέτρουλας και οι «Εικόνες» τής 23/7/1965 (τεύχος #509) κυκλοφορούν με εξώφυλλο τους βασιλιάδες, τον Κωνσταντίνο, την Άννα-Μαρία και το μωρό τους με υπότιτλο «Στο ωραιότερο βασιλικό ζεύγος του κόσμου – ένα ωραιότατο μωρό».
Με τα χάλια που βλέπω σήμερα,, από δω κι από κει, νομίζω πως ένα περιοδικό σαν τις «Εικόνες» ή έστω σάιτ, που να ασχολείται καθημερινώς και με τους λογής-λογής εστεμμένους, ζωντανούς και πεθαμένους, δεν θα ήταν εντελώς άτυχο στην Ελλάδα...
9/9/2022
Η καλύτερη βασίλισσα Ελισάβετ στο σινεμά θα ήταν η Άννα Παϊταζή. Ποια Έλεν Μιρέν τώρα...
Η καλύτερη βασίλισσα Ελισάβετ στο σινεμά θα ήταν η Άννα Παϊταζή. Ποια Έλεν Μιρέν τώρα...
9/9/2022
Θυμόμαστε τα δικά μας και σπαράζουμε. Κλαίει απόψε η γειτονιά, μαζί με την καρδιά μας...
Θυμόμαστε τα δικά μας και σπαράζουμε. Κλαίει απόψε η γειτονιά, μαζί με την καρδιά μας...
9/9/2022
Πεθαίνουν και οι άγγελοι.
Συγκλονιστική ομορφιά.
Χάθηκε η Καίτη Θεοχάρη
(το έγραψε ο Μπιμπίλας)
Πεθαίνουν και οι άγγελοι.
Συγκλονιστική ομορφιά.
Χάθηκε η Καίτη Θεοχάρη
(το έγραψε ο Μπιμπίλας)
8/9/2022
Πλαφόν στο LNG. Δεν γίνεται και να χρηματοδοτούμε το ΝΑΤΟ, και να πληρώνουμε τα μαλλιοκέφαλά μας, και να κρυώνουμε από πάνω.
Πλαφόν στο LNG. Δεν γίνεται και να χρηματοδοτούμε το ΝΑΤΟ, και να πληρώνουμε τα μαλλιοκέφαλά μας, και να κρυώνουμε από πάνω.
8/9/2022
Μουσική εκπομπή ο Μαραβέγιας, μουσική εκπομπή ο Δεληβοριάς, μουσική εκπομπή ο Πορτοκάλογλου, μουσική εκπομπή ο Μπέζος... μετά τη σχετική διαφώτιση από τα δελτία.
Πώς ήταν παλιά, που έβγαινε ο Γεωργαλάς και ανέλυε την... πραγματικότητα και μετά σκάγανε τα ταρατατζούμ με Κώστα Βενετσάνο, Άλκη Στέα, Γιώργο Κατσαρό και Ντάνο Λυγίζο;
Κάπως έτσι...
Μουσική εκπομπή ο Μαραβέγιας, μουσική εκπομπή ο Δεληβοριάς, μουσική εκπομπή ο Πορτοκάλογλου, μουσική εκπομπή ο Μπέζος... μετά τη σχετική διαφώτιση από τα δελτία.
Πώς ήταν παλιά, που έβγαινε ο Γεωργαλάς και ανέλυε την... πραγματικότητα και μετά σκάγανε τα ταρατατζούμ με Κώστα Βενετσάνο, Άλκη Στέα, Γιώργο Κατσαρό και Ντάνο Λυγίζο;
Κάπως έτσι...
8/9/2022
«γερμανικό θαύμα» = τζάμπα αέριο από τον Ρώσο και κλεψιμαίικα από το νότο της Ευρώπης
«γερμανικό θαύμα» = τζάμπα αέριο από τον Ρώσο και κλεψιμαίικα από το νότο της Ευρώπης
7/9/2022
Μικρό αριστούργημα. «Αυτή η μικρή φωτογραφία» Λήδα & Σπύρος...
https://www.youtube.com/watch?v=eqUR7-o1W_8
Μικρό αριστούργημα. «Αυτή η μικρή φωτογραφία» Λήδα & Σπύρος...
https://www.youtube.com/watch?v=eqUR7-o1W_8
7/9/2022
Πόσο χρονών είναι ο Δεληβοριάς; 49 βλέπω, πάει δηλαδή για τα 50.
Στα 50 του ο Σαββόπουλος τι έβγαλε; To «Μη πετάξεις τίποτα», ένα μέτριο δίσκο ή και κάτω του μετρίου. Ποιος, ο Σαββόπουλος! Ο Δίας των ελλήνων τραγουδοποιών!
Δεν μπορεί να έχει την απαίτηση ο Δεληβοριάς στα 50 του να βγάλει το δίσκο της ζωής του, όταν το καλύτερο άλμπουμ που έκανε ποτέ (δεν ξέρω ποιο είναι αυτό – όποιο κι αν είναι) είναι το 1/10 του «Μπάλλου» ή του «Βρώμικου Ψωμιού». Θέλει να ανατρέψει τους συμπαντικούς κανόνες ο Δεληβοριάς; Αν είναι δυνατόν...
Αφήστε τα τώρα αυτά που γράφουν τα μίντια. Αφήστε το ότι έπαιξε στην Τεχνόπολη και ήταν πατείς με πατώ σε, ότι έδωσε συνέντευξη στο mic.gr και... τρία πουλάκια κάθονταν.
Τι να τις κάνουμε τις συνεντεύξεις και τα λάιβ; Όταν το «ΑΝΙΜΕ» είναι τρισχειρότερο αναλογικά από το «Μη Πετάξεις Τίποτα» του Σαββόπουλου τα λόγια περιττεύουν. Τι να μας πει και τι να μας εξηγήσει; Τζάμπα εργατοώρες...
O Σαββόπουλος στα 55 του αποσύρθηκε από την τραγουδοποιία, πράττοντας το σωστό και το σοφό. Κύριοι ως εδώ ήτανε. Δεν το ταλαιπωρώ άλλο. Θα κάνω τα λάιβ μου, θα λέω ό,τι λέω, αλλά καινούριο τραγούδι δεν έχει. Δεν θέλω να κοροϊδεύω τον εαυτό μου και τον κόσμο. Είναι μαγκιά αυτό. Και μπράβo του Σαββό, που εγκατέλειψε νωρίς. Και λίγο νωρίτερα να είχε εγκαταλείψει και πάλι εντάξει θα ’τανε.
Πόσο ακόμη θα τρως τον Δεληβοριά στη μούρη; Μέχρι τα 55, μέχρι τα 155; Δεν ξέρω, αλλά να το ξέρει. Πρέπει να βάλει ένα όριο. Φαίνεται αυτό. Για να μην πω πως ήδη το έχει ξεπεράσει...
Κατά τα λοιπά εγώ άκουσα χθες από την Μαρία την Παππά στο LiFO έναν πολύ ενδιαφέροντα τραγουδοποιό, ένα νέο παιδί, κάποιον Ακύλα Μυτιληναίο. Ήταν κάτι φρέσκο βρε αδελφέ, και έξω από τα καλούπια. Αρκεί να έχει έρμα μέσα του ο άνθρωπος, για να συνεχίσει ψηλότερα...
Πόσο χρονών είναι ο Δεληβοριάς; 49 βλέπω, πάει δηλαδή για τα 50.
Στα 50 του ο Σαββόπουλος τι έβγαλε; To «Μη πετάξεις τίποτα», ένα μέτριο δίσκο ή και κάτω του μετρίου. Ποιος, ο Σαββόπουλος! Ο Δίας των ελλήνων τραγουδοποιών!
Δεν μπορεί να έχει την απαίτηση ο Δεληβοριάς στα 50 του να βγάλει το δίσκο της ζωής του, όταν το καλύτερο άλμπουμ που έκανε ποτέ (δεν ξέρω ποιο είναι αυτό – όποιο κι αν είναι) είναι το 1/10 του «Μπάλλου» ή του «Βρώμικου Ψωμιού». Θέλει να ανατρέψει τους συμπαντικούς κανόνες ο Δεληβοριάς; Αν είναι δυνατόν...
Αφήστε τα τώρα αυτά που γράφουν τα μίντια. Αφήστε το ότι έπαιξε στην Τεχνόπολη και ήταν πατείς με πατώ σε, ότι έδωσε συνέντευξη στο mic.gr και... τρία πουλάκια κάθονταν.
Τι να τις κάνουμε τις συνεντεύξεις και τα λάιβ; Όταν το «ΑΝΙΜΕ» είναι τρισχειρότερο αναλογικά από το «Μη Πετάξεις Τίποτα» του Σαββόπουλου τα λόγια περιττεύουν. Τι να μας πει και τι να μας εξηγήσει; Τζάμπα εργατοώρες...
O Σαββόπουλος στα 55 του αποσύρθηκε από την τραγουδοποιία, πράττοντας το σωστό και το σοφό. Κύριοι ως εδώ ήτανε. Δεν το ταλαιπωρώ άλλο. Θα κάνω τα λάιβ μου, θα λέω ό,τι λέω, αλλά καινούριο τραγούδι δεν έχει. Δεν θέλω να κοροϊδεύω τον εαυτό μου και τον κόσμο. Είναι μαγκιά αυτό. Και μπράβo του Σαββό, που εγκατέλειψε νωρίς. Και λίγο νωρίτερα να είχε εγκαταλείψει και πάλι εντάξει θα ’τανε.
Πόσο ακόμη θα τρως τον Δεληβοριά στη μούρη; Μέχρι τα 55, μέχρι τα 155; Δεν ξέρω, αλλά να το ξέρει. Πρέπει να βάλει ένα όριο. Φαίνεται αυτό. Για να μην πω πως ήδη το έχει ξεπεράσει...
Κατά τα λοιπά εγώ άκουσα χθες από την Μαρία την Παππά στο LiFO έναν πολύ ενδιαφέροντα τραγουδοποιό, ένα νέο παιδί, κάποιον Ακύλα Μυτιληναίο. Ήταν κάτι φρέσκο βρε αδελφέ, και έξω από τα καλούπια. Αρκεί να έχει έρμα μέσα του ο άνθρωπος, για να συνεχίσει ψηλότερα...
7/9/2022
Ήμουνα με παρέα, μαθητής, αιώνες πριν, σε μια καφετέρια, και μου λέει ένας φίλος... ρε αυτόν εκεί τον βλέπεις; Ε ναι, τον βλέπω... του λέω... ποιος είναι; Είναι ο 509 ρε... μου λέει... ο ραδιοπειρατής.
Πήγε να μου φύγει ο φραπές από τα χέρια. Τον κοίταγα, τον ξανακοίταγα, δεν είχα ξαναδεί ραδιοπειρατή από κοντά. Δεν ήξερα πώς είναι...
Χρωστάω πολλά στους ραδιοπειρατές, για να μην πω τα πάντα. Μεγάλο μέρος των μουσικών γούστων μου το διαμόρφωσαν αυτοί, στην δεκαετία του ’70.
Δεν νομίζω, δε, να έχουν αλλάξει και τόσο αυτά (τα γούστα μου) από τότε...
https://www.youtube.com/watch?v=bv2VP2MAFCg
Ήμουνα με παρέα, μαθητής, αιώνες πριν, σε μια καφετέρια, και μου λέει ένας φίλος... ρε αυτόν εκεί τον βλέπεις; Ε ναι, τον βλέπω... του λέω... ποιος είναι; Είναι ο 509 ρε... μου λέει... ο ραδιοπειρατής.
Πήγε να μου φύγει ο φραπές από τα χέρια. Τον κοίταγα, τον ξανακοίταγα, δεν είχα ξαναδεί ραδιοπειρατή από κοντά. Δεν ήξερα πώς είναι...
Χρωστάω πολλά στους ραδιοπειρατές, για να μην πω τα πάντα. Μεγάλο μέρος των μουσικών γούστων μου το διαμόρφωσαν αυτοί, στην δεκαετία του ’70.
Δεν νομίζω, δε, να έχουν αλλάξει και τόσο αυτά (τα γούστα μου) από τότε...
https://www.youtube.com/watch?v=bv2VP2MAFCg
Σχόλια από το fb στο ποστ για τους ραδιοπειρατές...
ΑπάντησηΔιαγραφήStavros Sofianopoulos
Φωτογραφία Κ Γουδης στο Μπαρακι decadence
Pantelis Tsalouchidis
Εκεί αρχές του 80 είχαμε φίλο ραδιοπειρατή και ρίξαμε έναν μαραθώνιο με τα άπαντα των Floyd, τέλεια ήταν. Και μετά ως τα μέσα του 80 συνέχεια πειρατικοί στο ραδιόφωνο, κλασικό ροκ μέχρι τελικής πτώσεως
Nikos Kouteris
Άκουγα έναν που έπιανε καλά στο Παγκράτι στα μεσα 70, και πρωτοάκουσα soul και disco. Joe Tex, Stylistics, Marvin Gaye, BT Express…δεν βγαίναν τότε πολλοί δισκοι soul. Johnny the Electronic boy αν θυμάμαι καλά λεγόταν. Μετά ο 98 αρχές 80 έπαιζε παπάδες, kraut και τέτοια.
Spyros Diastimikos
ναι τον θυμάμαι και εγώ τον 98, έπαιζε πολύ καλά.
Lefteris Aerakis
Πριν τον 98 στα FM,υπηρχε ο Lake στα Μεσαια, γυρω στα 1973 - '74! Βαση του ηταν το υπογειο του πατρικου μου στην Κηπουπολη, με μια κεραια απο χαλκοσυρμα γυρω στα 80 μετρα απο ταρατσα σε ταρατσα! Μας ακουγε ολο το λεκανοπεδιο! Οταν μπηκαμε στα FM ο φιλος τοτε Θανασης πηρε το 98 (οι αριθμοι δινονταν με την σειρα που ο καθε ραδιοερασιτεχνης πρωτο-εξεπεμπε στα FM) και ο ραδιοσταθμος μεταφερθηκε στο πατρικο του Θαναση στον Αγ. Ιεροθεο! Αυτα για την ιστορια μιας και ημουν κι'εγω εκει! Παιζαμε τοτε απιστευτες μουσικες!
νικος ηλιοπουλος
Τέλη του '70 ερχόμουν συχνά στη Πάτρα λόγω αδελφής και γαμπρού, θυμάμαι ένα σταθμό που μου έκανε εντύπωση γιατί έβαζε πιο προχωρημένα κομμάτια, μου φαίνεται ότι λεγόταν άρες μάρες κουκουνάρες!
Kostas Melistas
ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ Ο 98 ΗΤΑΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΟ Β' ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ.
"Ο 98 ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ" ΤΡΟΜΕΡΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ (ΚΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ) ΕΚΠΟΜΠΗ
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πόσο χρονών είναι ο Δεληβοριάς; 49 βλέπω, πάει δηλαδή για τα 50."....
ΑπάντησηΔιαγραφήLefteris Papadimitriou
έτσι!
Pantelis Tsalouchidis
Όντως μπράβο στον Σαββόπουλο που παράτησε τη στιχουργική. Θα θυμόμαστε έτσι τη Θανάσιμη Μοναξιά του Αλέξη Ασλανη και θα ξεχνάμε τα υπόλοιπα μετά τα Τραπεζάκια έξω.
Gerakanakis George
μια χαρα και τα υπολοιπα....
Miltiadis Kordas
Είναι πράγματι το ANIME τρισχειρότερο από το μη πετάξεις τίποτε; μμμμμ...κατά τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα υπό την έννοαι ότι δεν μπορεί να γίνει επαουδενί σύγκριση της ποιότητας και προσφοράς του ενός και του άλλου.
Giorgos Tsilly
Κάπως έτσι είναι.
Και ο Αγγελάκας έκανε στα 47 με τους επισκέπτες έναν πολύ σπουδαίο δίσκο το "Από εδώ και πάνω"
Kwstas Agas
;Άνοιξες ένα πολύ μεγάλο θέμα προς συζήτηση Φώντα .... Για την ώρα θα αρκεστώ να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα : "Πόσο ακόμη θα τρως τον Δεληβοριά στη μούρη; Μέχρι τα 55, μέχρι τα 155;" = Η άποψη μου λοιπόν : τον Δεληβοριά εν γένει ως "περσόνα" που οργανώνει βαριετέ σε Ταράτσες, που οργανώνει σήριαλ στην τηλεόραση, που γράφει στη χάση και στη φέξη μουσικά θέματα για σήριαλ κατόπιν παραγγελίας, που δίνει κάθε ... μια-δυο μέρες και μία συνέντευξη κλπ κλπ, θα τον "φάμε στη μάπα" ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ... Όμως τον Φοίβο Δεληβοριά ως "τραγουδοποιό" ... νομίζω ότι "αυτό μας τελείωσε πλέον" ... Μετά το ΑΝΙΜΕ ίσως στο μέλλον να μη βγάλει ξανά άλλον δίσκο!! Το αποδεικνύει το γεγονός ότι η χρονική απόσταση ανάμεσα στο ΑΝΙΜΕ και στην προηγούμενη δουλειά "Καλλιθέα" ήταν περίπου 7 έτη !!! Ακόμη κι αν υποθέσομε ότι το υλικό του καινούριου δίσκου τον παίδεψε μέχρι να το διαμορφώσει, ότι το δούλεψε αρκετά κλπ, 7 χρόνια ανάμεσα σε δύο δίσκους ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟ είναι πάρα μα πάρα πολλά!! Το συμπέρασμα που βγάζω από αυτό : Μάλλον η διάθεση του για να φτιάχνει καινούρια τραγούδια έπεσε κατακόρυφα!!! Κι όμως ... ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ θα βρίσκει τον τρόπο για να μας απασχολεί και να μας κάνει να ασχολούμαστε μαζί του!! Όπως στο πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ Καλλιθέας και ΑΝΙΜΕ μας απασχολούσε με την Ταράτσα του Φοίβου, έτσι και τώρα, μετά το ΑΝΙΜΕ, θα μας απασχολήσει με την τηλεοπτική εκπομπή που έχει ετοιμάσει!! Κι όταν κλείσει κι αυτός ο κύκλος, όοολο και κάτι άλλο θα βρει για να παραμείνει στην επικαιρότητα .... μέχρι να μας παρουσιάσει καινούριο δίσκο μετά από ..... 7, 8, 10, 11 χρόνια ή ακόμη και καθόλου καινούριο δίσκο .... Το δείχνει με τις πράξεις του, την τέχνη του γραψίματος τραγουδιών την ασκεί πλέον ανόρεχτα .... Ενώ δεν θα έπρεπε, διότι το ΑΝΙΜΕ του βγήκε - πάντα κατ' εμέ - πολύ ωραίος δίσκος, οπότε ΘΑ ΟΦΕΙΛΕ πρωτίστως στον εαυτό του να στρωθεί να γράψει καινούρια τραγούδια για να του δώσει μια συνέχεια σε εύλογο χρονικό διάστημα ....
Vasilis Papadatos
ΔιαγραφήΈνα βασικό πρόβλημα που διακρίνω διαχρονικά στον Δεληβοριά είναι ότι προσπαθεί να κολλήσει έναν στίχο μέσα στην σύνθεση αλλά πολλές φορές δεν του βγαίνει και τον ξεντώνει. Ελπίζω να γίνομαι αντιληπτός.
Aris Karampeazis
Ε άσε μας και εμάς ντε να κάνουμε καμία συνέντευξη, δεν έχουμε ύλη, φωνάζει και ο Ξαγας με τις γερμανικές ρίζες…
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Διαφήμιση σας έκανα
Kostas Sakkalis
Εγώ πάντως έχω εξήγηση. Ίσως να το ήθελε πάρα πολύ και όπως λέει αυτό το τέρας της διανόησης, ο Κοέλιο, το σύμπαν συνωμότησε και άλλαξε τους κανόνες του
Stylianos Tziritas
Kατα τη γνώμη μου η ηλικιακή σύγκριση είναι άνευ λόγου και βάσης. Καί δεν το γράφει αυτό κάποιος οπαδός του Δεληβοριά. Είναι σα να προτείνεις να αναγνωρίζει ένας συνθέτης την ανωτερότητα ενός άλλου και ως εκ τούτου να σταματήσει να λαλαει τη δική του οπτική. Αν σταματούσαν οι συνθέτες να βγάζουν δίσκους επειδή συνάδελφοι τους βγάζουν αριστουργήματα θα ζούσαμε σε έναν πολύ βαρετό κόσμο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Βαριέμαι να επεξηγώ τι έγραψα. Έγραψα για δύο συγκεκριμένα πρόσωπα, με τις συγκεκριμένες διαδρομές και δυναμικές, τα οποία αντιμετωπίζω μέσα στην ελληνική πραγματικότητα που την ζω και την κατέχω. Δεν έγραψα για τον Robert Wyatt... Περισσότερα στα καφενεία.
Και κάτι άλλο. Εδώ μιλάμε για τραγούδια, όχι για συνθέσεις γενικά. Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Συνθέτεις και στα 150 σου. Τραγούδι που να στέκεται όμως δεν το γράφεις με την ίδια ευκολία. Με τίποτα δηλαδή αυτό.
Nikos Barpakis
Δε συμφωνώ.
Φοραμε ακόμα σκειταδικα
Antonis Tsoukatos
Οι μουσικοι παλια, και συγκεκριμενα οι "μεγαλυτεροι" δημιουργοι, την εποχη του 55χρονου Σαββοπουλου ισως να μπορουσαν πιο ευκολα να ζησουν και απο τις πωλησεις κ απο τις ζωντανες εμφανισεις. Στη παρουσα ξεφτυλισμενη οικονομια, νομιζω πως πολλοι μουσικοι δημιουργοι βγαζουν ενα δισκο, ισως σαν μια ελαφρια ξεπετα, για να υποστιριξουν τα live και να παιξουν εκει τα best of τους.
Το κριμα ειναι πως η κατασταση σημερα (κοινωνικα) θα επρεπε να περιμενε καποιος οτι θα παρειχε μια απιστευτη δημιουργικοτητα.
Ολοι για το μεροκαμματο...
Elias Raptis
Κι οι δυο ειναι βαρετοι.....
Stathis Nikokavouras
και λογω νεας δημοκρατιας του εδωσαν και εκπομπη στην ερτ που αρχιζει συντομα...να τρεχει το χρημα στα δικα τους παιδια....ετσι ειναι φωντα μου...τα προσεχουν τα παιδια τους οι δεξιοι....
Δυσήνιος Τύπ Πος
Είναι ιδιαίτερα ευφυής νομίζω αλλά τι συγκρίνεται με το επίσης ευφυή νιονιο άλλη γενιά άλλα χρόνια άλλα ακροατήρια. Ως 8 τραγούδια του ίσως μου έχουν μείνει ενώ νιονιο 8-9 δισκοι παίζουν συχνά πυκνά στο πλειερ μου
Νικόλαος Ντανταλής
Πάντως καλαματιανες μπόσα νοβες με χαλάνε ...
Όσο για τον χαμελεωνα αντιγραφέα νιονιο σιχτιρια ...
Σχόλια από το fb στο ποστ για Λήδα-Σπύρος...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Filippaios
Κορυφαίο όντως! Μακάρι το ορχηστρικό μέρος του τέλους να εξελισσόταν σε ένα jam αρκετών λεπτών... Ευχαριστούμε!
Thodoris Nikolaou
Υπέροχο, κύριε Φώντα! Σας ευχαριστούμε πολύ!
Δημητρης Γλετζακος
Ένας απ' τους καλύτερους δισκους της εποχής αρχές 70s.Ολα τα κομμάτια πολύ καλά δεν πετάς τιποτε
Patritsopoulos Nikos
πραγματικα
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πλαφόν στο LNG"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAnastassios Anastassiou
Σοφον το ευστοχον!
Adrianos Nonis
και διαγραφη χρεων...
νικος ηλιοπουλος
Βάλε μέσα και τα εκατομμύρια ξένα εργατικά χέρια!
Andreas Karampelas
Και ΄΄μυαλά΄΄ (βλέπε δασκάλους , γιατρούς, κλπ)
Kostas Taf
Γερμανικό τραύμα.
Καθώς το όνειρο στα Γερμανικά λέγεται traum
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μουσική εκπομπή ο Μαραβέγιας, μουσική εκπομπή ο Δεληβοριάς"...
ΑπάντησηΔιαγραφήArsav Nokid
... και για την ταμπακέρα, κουβέντα!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Θαμμένη αυτή, κάτω από τις ηλεκτρικές κουβέρτες...
Arsav Nokid
έτσι...
Chourdakis Kostas
Του Δεληβοριά δε θα είναι μουσική. Σατιρικη με σενάριο σε συνέχειες θα είναι.
Sakis Gallo
Όλοι κάτι τσίμπησαν
Kostas Sakkalis
Προβοκαρεις ε. Κάποιοι είναι εκεί με συνδικαλιστική ιδιότητα, δεν είναι κομματική στήριξη
Sakis Gallo
έτσι είπαν τουλάχιστον....
Στα χρόνια του κοβιντ όμως δεν είδα και πολλά λένε για τους καλλιτέχνες που δεν είχαν να φάνε.... Αντιθέτως τρέξανε στο σπίτι στο mega να παίξουν....
Θα φανεί στο προσεχές μέλλον
Kostas Sakkalis
Δεν ξέρω τι είπαν και τι όχι, δε θα πάρω θέση. Αυτή πάντως ήταν μια συνάντηση των σωματείων πνευματικών δικαιωμάτων με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όπως οι ίδιοι είχαν συναντήσει τον τότε πρωθυπουργό Τσίπρα. Να πούμε πολλά για κάποιους ή και για όλους τους, αλλά για τους σωστούς λόγους, όχι λόγω μιας παραπλανητικής φωτογραφίας. Κατά τα άλλα για το θέμα των μουσικών σε τηλεοπτικές εκπομπές, θα πω μόνο "ζητώ το ελληνικό τραγούδι".
Anastassios Anastassiou
Ευτυχειτε!
Kwstas Agas
Του Δεληβοριά δεν θα είναι ακριβώς "μουσική εκπομπή" .... Θα υπάρχουν και σενάριο και μυθοπλασία και υπόθεση και πλοκή.... Κι όσο σκέφτομαι ότι πριν 15 έτη είχε βγάλει τραγούδι για να κοροϊδεύει τις τηλεπερσόνες και για να διαχωρίζει τη θέση του από όλα αυτά ... Έλεγε για τους "τηλεορασάκηδες" "ας κάτσουν στου γυαλιού τους τη γωνίτσα, εγώ θα ζήσω εκείνο που δεν ζούνε" κλπ κλπ ... Να λοιπόν που άλλαξαν οι καιροί και ο τραγουδοποιός έγινε αυτό ακριβώς που μέσα από τα τραγούδια του κάποτε κορόιδευε... Καλά λέει ο σοφός λαός "μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες" (κι ακόμη περισσότερο μην τη λες τραγουδιστά) .... https://youtu.be/dIZp2n68Cus
Fivos Delivorias - To Pinelo
Koma Gaeshi
Αντε να δούμε και τραπερς με εκπομπή ...
Kwstas Agas
αμ θα έρθει κι αυτή η στιγμή....
Νικολας Ρεγκος
Πέστα ....
Vasilis Papadatos
Εδώ κολλάει το "για ένα κομμάτι ψωμί, δεν φτάνει μόνο η δουλειά..."
Vasilis Andrikopoulos
Ολοι τους αποτελουν πλεον, αυτο που λεμε "καθεστως".
Πιστευω οτι με αυτη την συζητηση αθελα σας ενισχυετε αυτο το καθεστως, μπορει να κανω και λαθος!
Kwstas Agas
... ο αείμνηστος ο Σταύρος Λογαρίδης μια χαρά "τα έχωνε" στους "συναδέλφους" του που από τραγουδοποιοί, τραγουδιστές κλπ γινηκανε "τηλεορασάκηδες" .... Διότι ο αείμνηστος στην ουσία ήταν ένας αυθεντικός καλλιτέχνης (από τους τελευταίους που μας είχαν απομείνει) και έλεγε την άποψη του στα ίσια χωρίς να λογαριάζει τις συνέπειες... Έτσι λέει στα ίσια την άποψη του και στο παρακάτω τραγούδι, τη δε στάση του την κράτησε μέχρι τέλους .....
https://youtu.be/kc-leej-AO4
ΛΟΓΑΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΧΕΙ ΕΜΕΝΑ
Dimitris Karaiskos
...και Βέτα Προέδρου
Μάτα Αδαμογιάννη
Διαγραφή..."Να η ευκαιρία "...
Yorgos Mouzakitis
Μα όλοι της τηλεόρασης έχουμε πεταχτεί αποξω για να γίνει χώρος για τους μπολσεβικους..
Πλλλλακα κανω.(προφορά Σαλονικ)
Elias Raptis
Το νεο τρεντ διορισμων. Οπου βολευτει ο καθενας.
Andreas Barbatsis
Ανίκανα ανθρωπάκια κρεμασμένα από της καπιταλιστικες ανάγκες τους ..μικροί και ανώριμοι .χωρίς αξιοπρέπεια. Όλοι αυτοί που γλύφουνε και γλύφουν από την εποχή της έναρξης 2008 και μετά οικονομικής κρίσης,,οι οποίοι αγκυστρωθηκανε από ότι βρήκανε μόνο και μόνο να επιβιώσουν.και καλά οκ αλλά δεν θα έπρεπε να το παίζουν και καλλιτέχνες...η ταπεινή άποψη ενός απλού καθημερινού ανθρώπου.
Πάνος Παπαστεργίου
Εδώ έκανε και ο Νιόνιος, να μη κάνουν και αυτοί;
Σχόλια από το fb στο ποστ για την Καίτη Θεοχάρη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../gogo-theodoroy-mpempa...
Γωγώ Θεοδώρου, Μπέμπα Διαμαντοπούλου, Καίτη Θεοχάρη: Τρεις σπουδαίες λαϊκές τραγουδίστριες | LiFO
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Πολύ όμορφη!
Δημοσθένης Ταχταλίδης
https://www.youtube.com/watch?v=lnYNMB7CVxo
Έλα λεβέντη μου - Καίτη Θεοχάρη
https://www.youtube.com/watch?v=d5JT_NMEtYE
Ήταν μια φορά - Γιάννης Πάριος (improved ed.)
Μαίρη Δαλάκου
Ωωω...δεν το πιστεύω........
Σχόλια από το fb στο ποστ "Θυμόμαστε τα δικά μας και σπαράζουμε"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Illantzis
Ακόμα συνεκλονισμένος είμαι
Vassilis Serafimakis
Μού θύμισες τώρα ότι ο "Ελεύθερος Κόσμος" συνέχισε να κυκλοφορεί πολύ μετά την πτώση τής δικτατορίας!.. Επί τής οποίας βγήκε μιά εφημερίδα που εξέφραζε πιό πιστά το Απριλιανό καθεστώς, η "Νέα Πολιτεία". Με την μεταπολίτευση σταμάτησε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η Νέα Πολιτεία έκλεισε το 1972 και ο Ελεύθερος Κόσμος το 1982 (νομίζω).
Vassilis Serafimakis
α μάλιστα. Γιά την "Νέα Πολιτεία" δεν το ήξερα.
Michalis Matthaiou
Η Φρίκη...
George Ioakeimidis
Ξαδέρφη της Ελισάβετ....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Θα τα λένε τώρα... στη γειτονιά των αγγέλων.
Giorgos Stamatopoulos
όλοι τους μια αιμομικτική οικογένεια είναι ...ο ξάδερφος παντρεύτε την ξαδέρφη μην και κόψει το πολύτιμο αίμα τους
George Floudas
Διότι δε συνεκλονήθην
προς τας υποδείξεις
Lefteris Baltzoglou
οι''ανθρωπιστές''δημιούργησαν ''θέμα''για το αν έπρεπε να ταφεί στην ελλάδα...αυτοί που επαλήθευσαν ότι ουδείς αχαριστώτερος του ευεργετηθέντος...ακόμη αναμένουν πρωθυπουργοποίηση οι στεφανόπουλος και μαρκεσίνης...η ανθρώπινη πτυχή του θέματος δεν έχει σχέση με μελανές πτυχές της νεώτερης ελληνικής πολιτικής ιστορίας...
Harry Gordon
Η μητερα μου!!!
Patritsopoulos Nikos
στο χωριο μου και οχι μονο,φρειδερικες και αννες μαρια ,θειτσες και γιαγιαδες
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Την είδηση του θανάτου της"βασιλομήτορος" την έγραψε ο Ντίνος Κουτσούμης στην Αυριανή (την άκουσε από το BBC) Τη νύχτα που τυπώνονταν η Α. εγώ την έδωσα στον φίλο Γερ. Καραβία, που την ίδια ώρα έκλεινε πρώτη σελίδα της Ελεύθερης Ώρας. Τη δημοσίευσε και η ΕΩ έσκισε κυκλοφοριακά. Οι άλλες εφημερίδες κοιμόντουσαν...
_Ντινος Κουτσούμης και Γεράσιμος Καραβίας. Σημαντικά πρόσωπα στον Τύπο και την ...πολιτική ιστορία. Αν ξέρατε...
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Η καλύτερη βασίλισσα Ελισάβετ στο σινεμά θα ήταν η Άννα Παϊταζή"...
ΑπάντησηΔιαγραφήLabis Vasilatos
Ίδια!!!Ευστοχότατος, συμφωνώ απόλυτα!!!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Θυμάμαι τις «Εικόνες» επί Ελένης Βλάχου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήChristos Vakalopoulos
Πρώτο τεύχος, Οκτώβριος του 1955, με έγχρωμο αφιέρωμα στην βασιλική οικογένεια
Irini Pitsoli
Υπάρχουν και σήμερα site που εντάσσουν καθημερινά στην ύλη τους ειδήσεις για εστεμμένους. Γενικά την εποχή που αναφέρεις Φώντα, υπήρχε διάχυτη η αντίληψη ότι "το στέμμα πουλάει" . Ολόκληροι οργανισμοί στηρίχθηκαν στις ειδήσεις για εστεμμένους. Και φυσικά ο οργανισμός Λαμπράκη.
Νίκος Σούρσος
Και το iefimerida.gr αυτό κάνει κάθε μέρα.
Errikos Sofras
μεχρι σημερα η Καθημερινη διακατεχεται απο στεμματο-λαγνεια
Kostantinos Papadopoulos
Μα συνεχίζει ακάθεκτη αυτή η προβολή μέσα από "μεσημεριανάδικα" και "απογευματινάδικα",δηλαδή εκπομπές τύπου Μενεγάκη,ενώ πριν λίγα χρόνια υπήρχαν π.χ. ο Χρήστος Ζαμπούνης!Και ναι,πολύ μεγάλο μέρος του Ελληνικού λαού είναι..ευαίσθητο και τείνει εύηκοον ους στην πληροφόρηση περί βασιλέων,ειδικώς του Ηνωμένου Βασιλείου,ακόμα και για την ιδιωτική τους ζωή!
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα...
ΑπάντησηΔιαγραφήPantelis Tsalouchidis
Πολύ καλό, εξαιρετικό. Και σκέφτομαι πόσες δεκαετίες μου πήρε για να καταλήξω (αόριστα πάντα και πιο συγκεχυμένα σε σχέση με το άρθρο) στο πόσο παραμύθι φάγαμε γύρω από το ροκ
Manthos Triantafillos
Εξαιρετικό και εκπαιδευτικό άρθρο! Μια δυο υποσημείωσεις μόνο, νομίζω ότι εξαιρετικοί μουσικοί πέραν από τον ίδιο ήταν και οσοι πλαισίωναν τους τερμίτες, ο Σπυρόπουλος, ο Μιτζέλος κλπ. Έχω δε την αίσθηση ότι ο τελευταίος ήταν ίσως και ο πλέον αδικημενος καλλιτεχνικά. Αντιθέτως στους φατμε φερ ειπείν, έχω την αίσθηση ότι κυριαρχούσε η μορφή του Πορτοκάλογλου.
Τέλος ο Μαχαιρίτσας μπήκε σε λαϊκά μονοπάτια. Με δικό του ήχο έχει γράψει "λαϊκά" τραγούδια τα αναγνωρίζεις από τις πρώτες νότες, έχουν κάτι βαρύ, αργό "το ζεϊμπέκικο του χοντρού" λέγαμε μαλλον άκομψα και περιπαιχτικά πιτσιρικάδες. Πρόχειρα μπορώ να θυμηθώ το "δεν έχω χρόνο" με τη σωτηρία Λεονάρδου, όπου βέβαια δεν φεύγει από το ύφος του μέχρι και "τα φάρμακα" όπου μάλιστα δεύτερη φωνή είναι η Στανίση (!).
Aris Karampeazis
Γιατί να μην έχουν σημασία τα ονόματα ; Ο Μαχαιριτσας αντιπαραθέτει ως δήθεν παράδειγμα ροκ από τους ινστρουχτορες, κατ’ αυτόν, την Μονικα και τον Μαραβέγια, που τότε προβάλλονταν υπερβολικά επειδή βασικά ήταν ζευγάρι. Δεν βλέπω κάποια στιβαρή άποψη εδώ. Λίγο μπερδεμένα τα έχει και φιλτραρισμένα από το αιώνιο παράπονο του.
Από την μια ας πούμε ορθά είχε διαβλέψει το ότι το ροκ κινείται συστημικά, από την άλλη τον εκνεύριζε που τον απέρριπταν ως συστημικό. Εγώ αυτά πάνω κάτω θυμάμαι σε πραγματικό χρόνο από εκείνη την περίοδο που έδινε συνέχεια συνεντεύξεις και τα έλεγε αυτά. Στο μεγαλύτερο μέρος του κειμένου συμφωνώ, τα είχαμε πει και τότε νομίζω.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το 95% του ροκ από το '73 και μετά είναι συστημικό. Και πριν το '73 ήταν το 70% ξέρω γω. Ο Μαχαιρίτσας δεν λέει ότι ροκ είναι η Μόνικα και ο Μαραβέγιας, λέει ότι υπάρχουν κάποιοι που βάζουν ταμπέλες και θεωρούν αυτούς ροκ και όχι τον Παπακωνσταντίνου. Μια χαρά τα λέει.
Aris Karampeazis
κανείς ποτέ δεν είπε ροκ την Μονικα ή τον Μαραβέγια, ίσα ίσα. Αυτά ήταν φαντασιώσεις του Μαχαιρίτσα. Ο ίδιος αντίθετα βάζει ταμπέλες, και δη επιλεκτικά στον ευρύτερο κύκλο του. Καθόλου καλά δεν τα λέει
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όλοι τους λέγανε ροκ τότε, το 2010. Όπως τώρα λένε πολλοί ροκ την Ρένα Μόρφη, που τραγουδάει με τον Eric Burdon.
Και οι ινστρούχτορες υπάρχουν και λένε μ@λακίες πάντα, και σήμερα. Είναι πρόσωπα που γράφουν σε σάιτ και παίρνουν εκατοντάδες και χιλιάδες likes, shares κ.λπ., μεταφέροντας σαχλαμάρες. Άσχετοι. Πολλοί μου την έχουνε πέσει κι εμένα, εδώ πέρα, επειδή τους ξεμπροστιάζω. Με βρίζουνε, με σβήνουν από φίλο. Διάφορα ωραία... Και όχι μόνο σε σχέση με το ροκ, αλλά και σε σχέση με την τζαζ. Μ' έχουν διαγράψει πάμπολλοι ινστρούχτορες. Και του δήθεν-underground οι ινστρούχτορες επίσης.
Aris Karampeazis
Διαγραφήαυτό αν συμβαίνει, συμβαίνει από τους ακριβώς αντίθετους που εννοεί ο Μαχαιριτσας. Όσοι λένε την Ρενα Μορφή ροκ, θεωρούν τον Μαχαιριτσα θρας μέταλ. Για εμένα το ζήτημα είναι στο ότι ο Μαχαιριτσας δεν σήκωνε το να ειπωθεί τίποτε για αυτόν. Το θεωρούσε a priori κακοπροαίρετο. Και εδώ που το λέμε είχε έναν καημό που τον απέρριπταν οι οποίοι «σοβαροί ροκ κύκλοι».Δεν το έπαιρνε αψήφιστα, εξ ου και μιλούσε ειρωνικά για μπλογκ, περιοδικά κλπ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σε πολλά είχε δίκιο. Εγώ συμφωνούσα στα περισσότερα μαζί του, ανεξάρτητα από τα τραγούδια που έλεγε. Αν και μετά από 30-40 χρόνια σε κάθε δίσκο του υπήρχαν και καλά τραγούδια.
Aris Karampeazis
πάντως τώρα πάνε οι ινστρουχτορες, η φάση είναι με τους ληξιαρχους
Aris Karampeazis
φυσικά και έχει κάποια καλά τραγούδια, αλλά έχει και πολλά κακά έως χυδαία (κερνάω ρόφημα στο κυλικείο κλπ) κατ’ εμέ. Βέβαια τα έχω πληρώσει όλα αυτά με το αίμα μου: ο γιος μου από 1 έως 3 ετών άκουγε κάθε μέρα όλη μέρα τα τερατάκια τσέπης… η ζωή εκδικείται ως γνωστόν.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μετά το 2010 ξανάβγαλε καλά πράγματα. Όλα είναι και θέμα συγκυριών. Τα 00s, με Σημίτη-Ολυμπιάδες-Καραμανλή ήταν άθλια εποχή γενικότερα.
Aris Karampeazis
εγώ αποτιμώ θετικά την περίοδο και τις συναυλίες με τον Τσακνή, ήταν πραγματικά μια καλή σύμπραξη γνήσιου ελληνικού «ηλεκτρικού τραγουδιού» και ροκ ασφαλως υπό μια από τις πολλές έννοιες
Andreas Frogoudakis
εύγε!
Manolis Papadourakis
Επιτέλους.
Stylianos Tziritas
Ναι φυσικά και έχει το δικαίωμα κάποιος να πληρωθεί και να παίξει σε μία συναυλία κομματικής μάζωξης (αναφέρομαι στην περίπτωση Σιδηρόπουλου στο κείμενο) αλλά μετά χάνει κάθε υπόσταση ο λόγος του σε επίπεδο κριτικής της πολιτικοκοινωνικής κατάστασης, κάτι που είναι βασικό σημείο τήξης του rock n roll στην κοινωνική του συμβατότητα μέσα στην κοινωνία.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Διαφωνώ κάθετα. Τότε να απορρίψουμε και τους Pink Floyd, τους Who, τον Fats Domino, τον Little Richard, τον Leonard Cohen, τους Μagma και εκατοντάδες άλλους, που έπαιζαν στα φεστιβάλ της εφημερίδας του Γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, της l'Humanité. Εγώ αυτά τα έχω απαντήσει, για μένα, από δεκαετίες. Δεν τα συζητώ καν τώρα. Και ιδίως εδώ.
https://diskoryxeion.blogspot.com/.../lhumanite-late-60s...
ροκ συγκροτήματα και καλλιτέχνες στο Φεστιβάλ της l'Humanité (εφημερίδα τού Γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος) στα late 60s-early 70s
Stylianos Tziritas
Διαγραφήη περίπτωση l'Humanité είναι διαφορετική (ακόμα και σε επίπεδο σημειολογίας ονόματος), απότοκο μίας ολόκληρης στάσης απέναντι στο γκωλισμό και τον συντηρητισμό και ρατσισμό μίας κοινωνίας. Εγώ αναφέρομαι στην ελληνική πραγματικότητα διότι σε αυτό αναφέρθηκες στο άρθρο σου και εσύ, το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν ποτέ τίποτε άλλο παρά νάρθηκας του εξουσιαστικού κλιμακίου. Αν ο Σιδηρόπουλος είχε ανάγκη από λεφτά να πήγαινε να δουλέψει όπως κάνουμε χρόνια τώρα όλοι εμείς οι Έλληνες μουσικοί και όχι οπορτουνίστικα να ανεβαίνει στις σκηνές του κάθε ΠΑΣΟΚ.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχω απαντήσει σε όλα αυτά με πολλές αναρτήσεις. Και το τι έπραττε τότε το Πασόκ και από πού κινούμενο.
https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/08/blog-post_27.html
ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΙΚΑΣ (που πέθανε χθες) και το ελληνικό ροκ
Stylianos Tziritas
Και για να μην ξεχαστούμε συμφωνώ σε (πάρα) πολλά σημεία του άρθρου σου και καλά έκανες και το έγραψες διότι έτσι γίνονται οι κοινωνικοί διάλογοι, με αφορμή γραφές και πράξεις.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και εδώ λέω διάφορα...
https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/03/80.html
οι… ΠΑΝΚ ΜΠΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ’80 ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ» ή αλλιώς… βαράτε βιολιτζήδες
Stylianos Tziritas
Φώντα μου δεν κατηγορώ το ΠΑΣΟΚ στο σχόλιο μου. Το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που ήταν και είναι και θα είναι (για να κάνω αναφορά και σε μία αγαπημένη ελληνική μπάντα). Τους Έλληνες καλλιτέχνες που άγονται και φέρονται σε φεστιβαλ νεολαιών και μετά πουλάνε μούρη αντικαθεστωτική χωρίς να αντιλαμβάνονται το άτοπο και αντιστικτικό της στάσης τους. Την καλημέρα μου, μη σου πιάνω άλλο χώρο και χρόνο διότι έχεις πολλά σχόλια στο ποστ σου, θα ήταν εγωτικό εκ μέρους μου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή. Ποιος παίζει πού και γιατί; Δεν είναι απλά τα πράγματα. Αλλά για τα χρόνια του '80 (επί ΠΑΣΟΚ), για τα οποία μιλάμε, εγώ έχω κάποια κατασταλαγμένη άποψη για το τι γινόταν τότε και γιατί γινόταν. Και ξέρω και ποιοι πήγαιναν κόντρα φαινομενικά σε αυτά και γιατί πήγαιναν, και γιατί μετά το γύρισαν κ.λπ. Τους έχω όλους "φακελωμένους".
Ανδρεας Μπικουβαρακης στον Stylianos Tziritas
δηλαδή αν κάποιος είναι κομουνιστής και παίζει στο φεστιβάλ της ΚΝΕ ή στις ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ δεν δικαιούται να κάνει κριτική;
Αν είναι αντιεξουσιαστής και παίζει στο B-Fest ή στο Galopar ομοίως;
Stylianos Tziritas
αν είσαι κομμουνιστής δεν παίζεις στην ΚΝΕ, αν είσαι σταλινικός ναι. Δεν είπα ότι δεν έχει δικαίωμα να κάνει κριτική απλά έχει απωλέσει τη βάση της εξ αποστάσεως παρατήρησης της κοινωνίας (με τον όποιο υποκειμενισμό έχει αυτή) διότι πολύ απλά ενστερνίζεται κάποια συγκεκριμένα ιδεολογικά ρεύματα. Αν εσύ ή εγώ πάρουμε αύριο τις μπάντες μας και πάμε και παίξουμε στα Νουδουλάκια θα είμαστε οκ δηλαδή?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
O Nταλάρας που πάει και παίζει στα φεστιβάλ της ΚΝΕ ή ο Πετρολούκας Χαλκιάς και εκατοντάδες άλλοι που έχουν περάσει από το φεστιβάλ, για να μην πω για τον Curtis Mayfield και τους Ten Years After παλιά ήταν σταλινικοί; Δεν μπορώ ν' ακούω τέτοια... Και δεν θέλω να τα χαρακτηρίσω.
Stylianos Tziritas
ο Νταλάρας έχει τους δικούς του δεσμούς με το ΚΚΕ όπως και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες, ο Πετρολούκας είναι παραδοσιακός και επειδή έχω πάει ΄έως και τουρνέ μαζί του ως tour manager θα μου επιτρέψεις να μην απαντήσω. Οι ξένοι ειναι διαφορετικό κόλπο και αν δε γίνεται αντιληπτό το γιατί βαριέμαι να το αναλύσω όπως πολλές φορές λες και εσύ ο ίδιος. Εξάλλου η συζήτηση εξαρχής έχει να κάνει με ροκ σχήματα ή καλλιτέχνες της ημεδαπής. Ας απαντηθεί λοιπόν πως θα χαρακτηριστεί κάποιος που παίζει στο φεστιβαλ νεολαίας της Νουδούλας διότι δεν μπορούν να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΦυσικά υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Δεν κατάλαβα, θα εξισώσουμε τον κομμουνισμό με την δεξιά, την ακροδεξιά ή με τους χουντικούς και τους βασιλικούς; Κάτι τέτοια λένε οι Τζήμεροι... Φυσικά και ένας προοδευτικός καλλιτέχνης θα πάει να παίξει στο φεστιβάλ της ΚΝΕ. Δεν τίθεται καν το ψευτοδίλημμα από εκατοντάδες τραγουδιστές και συγκροτήματα που έχουν εμφανιστεί όλες αυτές τις δεκαετίες στο φεστιβάλ.
Stylianos Tziritas
θα σε ποαρακαλεσω τους χαρακτηρισμούς να τους κρατήσεις για τους φίλους σου. Εγώ είπα κάτι συγκεκριμένο. Όπως χαρακτηρίζεται κάποιος που θα παιξει σε ενα φεστιβαλ έτσι χαρακτηρίζεται και ο άλλος, αυτό είπα και θα σε παρακαλέσω τα ιδεολογικά άλματα σου να μην γίνονται προσβλητικά και να έχουν και κάτι πέρα από δημαγωγική λογική επειδή τόλμησα να βάλω στην κουβέντα μου το ΚΚΕ. Αν δεν θέλεις να γίνεις ευγενικός δεν πειράζει. Υπάρχει και το mute στο mastering.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ποιος είναι ο χαρακτηρισμός; Είπα ότι κάτι τέτοια ακούγονται από τζήμερους. Δεν αποκάλεσα εσένα κάτι. Και εδώ έρχεσαι σαν φίλος μου..
Πρόσφατα ονόματα "σταλινικών"... Χρήστος Θηβαίος, Βιολέτα Ίκαρη, Ανδριάννα Μπάμπαλη, Κώστας Τριανταφυλλίδης, Παντελής Θαλασσινός, Χρήστος Θηβαίος, Γιάννης Κότσιρας, Μίλτος Πασχαλίδης. Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Πέγκυ Ζήνα...
Aris Kazakopoulos
«φυσικα και ενας προοδευτικος καλλιτεχνης θα παει να παιξει στο φεστιβαλ της ΚΝΕ»
Τιποτα το προοδευτικο δεν εχει η ΚΝΕ, το ΚΚΕ και γενικοτερα το εγχωριο σταλινικο franchise.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άσε ρε τώρα. Πήγαινε να κουβεντιάσεις με τους τζήμερους και τους μπογδάνους... Θα τα βρείτε μια χαρά.
Aris Kazakopoulos
Καμια σχεση.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, μας κάνεις κριτική από τ' αριστερά. Άσε τις κουβέντες αυτές εδώ μέσα. Να πούμε τίποτα για την Άντζελα Δημητρίου, αν κι εκεί θα διαφωνήσουμε...
Dimitris Panayiotatos
Εξαιρετική τοποθέτηση. Ζώντας έντονα τις εποχές από το 60 μέχρι σήμερα, συμφωνώ απόλυτα.
Vagelis Saridelis
Μόνο γι' αυτό
https://www.youtube.com/watch?v=pCVB-XaN2iI&t=6s
P.L.J. Band - Armageddon 1982 (Full Album Listen)
Thanos Fotiadis
Ωραίο το άρθρο και συμφωνώ σε πολλά που γράφεις αλλά το ότι ο ίδιος ο Μαχαιρίτσας ήθελε σόνι και καλά τον τίτλο του "ροκά" δεν αναιρεί κι όλα αυτά που λέει; Τον θεωρώ μια μετριότητα καλλιτεχνικά. Το ότι ήταν συνεπής στη μετριότητά του δε μου λέει τίποτα. Το ροκ για μένα έτσι κι αλλιώς είναι μια απίστευτη ενέργεια που σε αλλάζει συνειδησιακά. Δεν έχει σχέση με το πόσο γνωστό/εμπορικό/αποδεκτό είναι ή όχι. Έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει ζωές. Είναι τα πρώτα δευτερόλεπτα του Εδώ από το Κράτα το Σόου Μαϊμού, τα τρελά σόλα του Asheton, το "a denial" του Cobain κτλ.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το ροκ είναι πάμπολλα διαφορετικά πράγματα. Δεν είναι μόνο ένα. Ο καθένας ό,τι θέλει παίρνει.
Thodoris Rammos
Από τα καλύτερα σου κείμενα Φώντα. Αυτό που με ενοχλούσε στον Μαχαιρίτσα ήταν ότι ενώ ήταν ιδιαίτερα αγαπητός, με πολλά ωραία τραγούδια και πολύ κόσμο ήταν μονίμως γκρινιάρης και παραπονεμένος.
Billy Dalipis
μετριότητες προσωπικές δουλειές, φλέρταρε πολύ συχνά με το να τον πεις και αντιπαθή...γενικά υπερτιμημένος καλλιτέχνης και αυτό έγινε πιο έντονο μετά τον θάνατο του...
Σταύρος Καρτσωνάκης
ΔιαγραφήΤο σίγουρο για μένα είναι ότι μια μπαλάντα της Αρλέτας από το ένα καπέλο με τραγούδια είναι πολύ πιο επαναστατική από όλα τα τραγούδια των πυξ λαξ. Σε γενικές γραμμές είναι πολύπαθος ο όρος ροκ, ειδικά στην Ελλάδα. Το κείμενο θέτει στη σωστή βάση πολλά σημεία και παρεξηγήσεις. Θα ήθελα και μια αναφορά στο σαμποτάζ της Πλάτωνος. Είναι και θέμα γούστου πολλά πράγματα. Προσωπικά πέρα από μερικά συμπαθητικά τραγούδια και τίποτα παραπάνω φατμε Μαχαιρίτσα και πάει λέγοντας τους βρίσκω απίστευτα βαρετους και ευπροβλεπτους. Ο χρόνος θα δείξει. Πάντως τα μπαράκια ως σύνολο αντέχουν μέσα μου ακόμα.
Δημητρης Σαλτος
η Έντεχνοροκ πλευρά του ελληνικού τραγουδιού νομίζω κρατάει καλύτερα, μαχαιριτσας, τσακνης, πυξ λαξ αρχές 90ς ,καποια άλμπουμ του πασχαλιδη, οπως και αρκετά θαμμένα της δεκαετίας του 80 σαν του Γιάννη ζουγανελη. αντιθέτως η εντεχνολαικη γερασε πολύ άσχημα, δεν αντέχεται. ακόμα και ο χαρουλης στον χειμωνανθό είναι κάποια τραγούδια δυνατά με ενδιαφέρουσες ενορχηστρωσεις. μετά έγινε κι αυτός καρικατούρα.
George Giannopoulos
Παντως εμεις παιζοντας τραγουδια του Μαχαιριτσα στο δρομο και αλλων βγαλαμε ψωμακι για τα σπιτια μας και οπως και ναχει ενα ευχαριστώ του το χρωσταμε γιατι οντως εφτιαξε τραγουδια αναγνωρισιμα που αντεχουν στα χρονια και μπορει να συσχετιστει ο κοσμος μαζι τους . Το να φτιαχνεις μουσικη που αφορα ενα μεγαλο μερος του κοσμου και να στεκεσαι χρονια εκει σταθερα ειναι δυσκολο και απο οτι φαινεται ο Μαχαιριτσας το καταφερε .
George Floudas
Είμαστε φίλοι
Και δεν αξίζει
Ο Μαχαιρίτσας
Να μας χωρίζει
Πολύς λόγος άνευ ουσίας. Ο Μαχαιρίτσας έπαιζε και τραγουδούσε ό,τι πιο κλισέ στην προσωπική του καριέρα, δείχνοντας ότι αγνοούσε εν πολλοίς το ροκ ως μουσικό είδος σε όλο του το εύρος. Τα άλλα περί του ποιος είναι ή δεν είναι ρόκερ παρέλκουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελείως άσχετο σχόλιο. Δεν κατάλαβες τίποτα απ' ό,τι διάβασες. Πρέπει να διαβάσεις κι άλλα δικά μου κείμενα, μήπως και αντιληφθείς πώς σκέφτομαι...
ΔιαγραφήΚαι κάτι ακόμη. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος που ασχολείται με το ροκ να το γνωρίζει σε όλο του το εύρος. Οι Beatles μπορεί να γνώριζαν τους AMM, αλλά οι Rolling Stones, που ήταν «μπλουζιάρηδες», τους αγνοούσαν. Είναι χιλιάδες διαφορετικά πράγματα το ροκ, για να το γνωρίζεις και να σε επηρεάζει στην ολότητά του.
ΔιαγραφήΑυτό το τραγούδι εγώ το θεωρώ υπόδειγμα σύγχρονου «ελληνικού ροκ» (μετά το ’80 εννοώ).
https://www.youtube.com/watch?v=VQcuZ4D_LBo