3/6/2026
Καλό παράδεισο, όπως λέει και ο λαός, για τον Άγγελο... Εξάλλου είχε ξαναπεράσει από κει και όσο ζούσε...
Καλό παράδεισο, όπως λέει και ο λαός, για τον Άγγελο... Εξάλλου είχε ξαναπεράσει από κει και όσο ζούσε...
2/6/2026
Τουλάχιστον τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 1972, είχε σκάσει ο Αθανασίου στο γυαλί, μέσω της εκπομπής «Σήμερα».
Τουλάχιστον τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 1972, είχε σκάσει ο Αθανασίου στο γυαλί, μέσω της εκπομπής «Σήμερα».
[τι να σου κάνει και η έρμη η ΑΙ με αυτά που τη βάζετε να
ψάχνει]
2/6/2026
Εκτιμούσα τον Λευτέρη Κογκαλίδη, γιατί ήταν ένας βαθύς
μουσικόφιλος. Ήταν εξάλλου ο ένας από τους δύο ανθρώπους, ο άλλος είναι ο
Πετρίδης, που προώθησαν διαχρονικά την ξένη μουσική στην Ελλάδα (μέσα από το
ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τα έντυπα κ.λπ.) τα τελευταία 60+ χρόνια.
Ο Κογκαλίδης, άνθρωπος μιας άλλης γενιάς και αντιλήψεων (συντηρητικών κατά βάση), από τη Θεσσαλονίκη, είχε σχολιάσει στο δισκορυχείον, σ’ ένα ταπεινό μουσικό blog, και αυτό (για μένα) έδειχνε τον τρόπο που σκεφτόταν. Πάνω απ’ όλα η μουσική και η αγάπη μας γι’ αυτή.
Ήμασταν φίλοι κι εδώ μέσα και συχνά σχολίαζε με το δικό του τρόπο διάφορα ποστ μου. Ήταν πράος άνθρωπος και καθόλου συγκρουσιακός (αυτά έχω αντιληφθεί από την παρουσία του εδώ, γιατί δεν συναντηθήκαμε ποτέ από κοντά). Τον σεβόμουν. Τον έχω αναφέρει, δε, και σε κείμενά μου και στα βιβλία μου, για διαφόρους λόγους (δεν το είχε ανάγκη, το λέω για μένα), ενώ το αρχείο του για το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με βοήθησε πολύ σε πράγματα που έψαχνα μέσα στα χρόνια.
Τον θυμάμαι, εσχάτως, να υποστηρίζει πως τα ροκ γκρουπ δεν πρέπει να τα αποκαλούμε μπάντες, γιατί οι μπάντες είναι για τις παρελάσεις, τις γιορτές και τις κηδείες, κι εγώ του έλεγα... τότε τι θα κάνουμε με τους Band, τους Allman Brothers Band, τους Steve Miller Band, τους Plastic Ono Band, τους Band of Gypsys κ.λπ.; Δεν μου είχε απαντήσει. Εν Ειρήνη.
Ο Κογκαλίδης, άνθρωπος μιας άλλης γενιάς και αντιλήψεων (συντηρητικών κατά βάση), από τη Θεσσαλονίκη, είχε σχολιάσει στο δισκορυχείον, σ’ ένα ταπεινό μουσικό blog, και αυτό (για μένα) έδειχνε τον τρόπο που σκεφτόταν. Πάνω απ’ όλα η μουσική και η αγάπη μας γι’ αυτή.
Ήμασταν φίλοι κι εδώ μέσα και συχνά σχολίαζε με το δικό του τρόπο διάφορα ποστ μου. Ήταν πράος άνθρωπος και καθόλου συγκρουσιακός (αυτά έχω αντιληφθεί από την παρουσία του εδώ, γιατί δεν συναντηθήκαμε ποτέ από κοντά). Τον σεβόμουν. Τον έχω αναφέρει, δε, και σε κείμενά μου και στα βιβλία μου, για διαφόρους λόγους (δεν το είχε ανάγκη, το λέω για μένα), ενώ το αρχείο του για το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με βοήθησε πολύ σε πράγματα που έψαχνα μέσα στα χρόνια.
Τον θυμάμαι, εσχάτως, να υποστηρίζει πως τα ροκ γκρουπ δεν πρέπει να τα αποκαλούμε μπάντες, γιατί οι μπάντες είναι για τις παρελάσεις, τις γιορτές και τις κηδείες, κι εγώ του έλεγα... τότε τι θα κάνουμε με τους Band, τους Allman Brothers Band, τους Steve Miller Band, τους Plastic Ono Band, τους Band of Gypsys κ.λπ.; Δεν μου είχε απαντήσει. Εν Ειρήνη.
1/6/2026
>>Αν στείλεις μήνυμα χαράς, σημάδι πως με αγαπάς, αγαπημένη<<
Στέλνανε και το ’76; Πενήντα χρόνια μπροστά αυτό το άσμα, απ’ όποια πλευρά και να τ’ ακούσεις...
[θέλω να γράψω κάτι για τα Λαϊκά '76, αλλά το χειμώνα – «μέσα» θα είμαι και τότε]
https://www.youtube.com/watch?v=0nnMGf4kmXk&list=RDUpJsHFFF2WU&index=9
>>Αν στείλεις μήνυμα χαράς, σημάδι πως με αγαπάς, αγαπημένη<<
Στέλνανε και το ’76; Πενήντα χρόνια μπροστά αυτό το άσμα, απ’ όποια πλευρά και να τ’ ακούσεις...
[θέλω να γράψω κάτι για τα Λαϊκά '76, αλλά το χειμώνα – «μέσα» θα είμαι και τότε]
https://www.youtube.com/watch?v=0nnMGf4kmXk&list=RDUpJsHFFF2WU&index=9



Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Αν στείλεις μήνυμα χαράς, σημάδι πως με αγαπάς, αγαπημένη<<"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Provatas
Νομίζω πως έχει αυτός ο δίσκος ιστορικομοναδικά τραγούδια, όσο και διαχρονικά βέβαια. Και σίγουρα είσαι ο κατάλληλος να μας πεις πολλά. Μια ιστορία που ξέρω είναι πάντως ότι το "Καλοκαίρια και χειμώνες" για άλλον πήγαινε, σε ποιο ελαφρό ερμηνευτή ή ερμηνεύτρια, αφού πρώτα είχε γραφτεί η μελωδία και μετά μπήκαν οι στίχοι του Οικονόμου (αν δεν κάνω λάθος τον στιχουργό αυτή τη στιγμή). Και φυσικά είναι ο δίσκος με το ποτ πουρί "Δυο νύχτες" που λέγανε πως γράφτηκε στο πόδι για να κλείσει ο δίσκος... Αλλά είμαι σίγουρος ότι έχεις πολλά στοιχεία να μας μάθεις ιστορικά, όσο και αμιγώς μουσικά. Να 'σαι καλά που φέρνεις στη θύμηση μας ένα τόσο σημαντικό δίσκο...
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
τουλάχιστον 4 διαχρονικά κομμάτια.Καλοκαίρια και χειμώνες,Σε.μια στιβα καλαμιες,Το λεγόμενο ποτ πουρι με αλίμονο κλπ στο τέλος .Μαζί με τα συναξάρια με Γιώργο Χατζηνάσιο από τις κορυφαίες δουλειές στην polygram(που προσωπικά διαφωνώ ότι ήταν τόσο υποδεέστερες από εκείνες στον Ματσα)!
Konstantinos Provatas
πολύ σωστά, όπως και η (αδιάφορη) λεπτομέρεια ότι όλα αυτα τα τραγούδια ήταν στη δεύτερη πλευρά του δίσκου, όλως τυχαίως και περιέργως
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
παραγωγή Φίλιππος Παπαθεοδώρου αν δεν κάνω λάθος ,αν παίζει κάποια σημασία για αυτή την λεπτομέρεια που έχει κάποια αξία,γιατί τότε το "βαρύ πυροβολικό"έπαιρνε πιο πρώτες θέσεις συνήθως στους δισκους
Μουσαφιρης -Παπαβασιλειου .Εκπληκτικός δίσκος.Κι ας έλεγαν κάποιοι έντεχνοι σημαντικοί κατά τα άλλα συνθέτες για συνεργασιες του Μητροπάνου με β διάλογής συνθέτες.Ακόμα.και όταν άλλαξε εταιρεία με αυτούς έκανε σχεδόν τις πρώτες δουλείες του παραδόξως!
Konstantinos Kottis
Ο Θάνος έλεγε κατά καιρούς πολλές εστετικές @@ ή υπερβολές. Αλλά αυτό δεν αλλάζει το σπουδαίο μέγεθός του.
Sakis Bwanas
Number 1
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εκτιμούσα τον Λευτέρη Κογκαλίδη, γιατί ήταν ένας βαθύς μουσικόφιλος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNtinos Dimatatis
Κι εγώ ειχα διαφωνησει με τον Λευτερη για το θεμα αυτο.Ηταν σε ορισμενα θεματα ιδιορυθμος 'οπως 'ολοι μας εξ αλλου .Μεντορας της πόλης .Του χρωσταω πολλά...
Stavros Stavropoulos
Κι εγώ, Ντίνο.
Vaggelis Nasopoulos
Τις Κυριακές τα μεσημέρια ,πριν πέσει το μαύρο στην ΕΡΤ , έκαναν εκπομπές στο δεύτερο πρόγραμμα Κογκαλίδης , Παπαστεφάνου , Πετρίδης . Ηταν φοβερή συντροφιά , μια μαγική παρέα από την οποία μαθαίναμε πολλά πράγματα
Theodoros Chatzidakis
και ο Κωστάλας, ήταν τετράωρο και λεγόταν ράδιο νοσταλγία αν θυμάμαι καλά...
Vaggelis Nasopoulos
ναι έχετε δίκιο !!!
Nikos Sarantakos
Παλιά, λέγαμε "συγκρότημα", όχι μπάντα
Φώντας Τρούσας
Συγκροτήματα και γκρουπ, και λίγο πιο παλιά combo κ.λπ.. Δεν ξέρω πότε προέκυψε το μπάντα,. αλλά σαν λέξη δεν είναι άστοχη φυσικά (σε σχέση με το ροκ).
Nikos Sarantakos
Φυσικά
Vassilis Serafimakis
"συγκρότημα" άκουγα μόνο, μέχρι που καταργηθήκανε τα τελωνεία, όταν απομεγάλωσα.
Nickos Ventouras
Εξάλλου Band, Allman Brothers Band κλπ είναι στην αγγλικήν, εμείς δεν τα μεταφράζουμε ως ονόματα για να μας αφορά το ότι έχουν band μέσα. Αν μιλάμε γενικά για σχήμα μουσικών ροκ το "συγκρότημα" αρκεί (ή γκρουπ αγγλιστί, που δεν έχει ήδη καπαρωμένη σημασία στα ελληνικά όπως η μπάντα).
Φώντας Τρούσας
Δεν κατάλαβες. Η λέξη μπαντ σημαίνει μπάντα και οι αμερικάνοι (και οι άγγλοι) συνδυάζουν τη λέξη μπάντα και με το ροκ (ακόμη και στα ονόματα των συγκροτημάτων τους). Αυτό μας ενδιαφέρει. Το αν η λέξη μπάντα έχει να κάνει και με το ροκ, και ότι κάποιος δεν λαθεύει αν μιλάει για ροκ μπάντες. Και υπάρχουν και συγκροτήματα Jeff Beck Group, Group Image, Pop Group κ.λπ., που σημαίνει πως και το γκρουπ είναι μια χαρά. Ακόμη και το Combo έχει χρησιμοποιηθεί σε τίτλους ροκ συγκροτημάτων, αλλά είναι παλιομοδότικο. Και υπάρχουν και τα ροκ σχήματα και δεν ξέρω τι άλλο ακόμη. Εγώ όλα τα δέχομαι. Αρκεί να ξέρει κάποιος για τι μιλάει.
Nickos Ventouras
Σίγουρα, band σημαίνει μπάντα. Απλά η λέξη μπάντα δεν έχει τις ίδιες συμπαραδηλώσεις στα ελληνικά που έχει στα αγγλικά. Οπότε λογικό να μην την χρησιμοποιούμε το ίδιο, ακόμα και αν ένα αμερικάνικο ροκ συγκρότημα δεν έχει πρόβλημα να αυτο-ονομαστεί "band"
Φώντας Τρούσας
Δεν ισχύει ρε φίλε μου αυτό με τις συμπαραδηλώσεις. Και στην Αμερική έχουν τις funeral bands, τις marching bands κ.λπ. και παρ' όλα αυτά χρησιμοποιήσανε τη λέξη για τα ροκ συγκροτήματα.
Nikos Zozos
«Βάσις, Φρουρά, Εξηκονταρχία Πρεβέζης.
Την Κυριακή θ’ ακούσουμε τη μπάντα.
Επήρα ένα βιβλιάριο Τραπέζης,
πρώτη κατάθεσις δραχμαί τριάντα.»
Φώντας Τρούσας
Ε τι?
Stelios Paschalidis
είχε γράψει ένα εξαιρετικό βιβλίο σχετικά με τις επιτυχίες στις ΗΠΑ στην προ rock'n'roll εποχή.
Παναγιώτης Κριθαράς
Το πιο πιθανό είναι η λέξη band να έχει γενικότερη έννοια και να περιλαμβάνει και τα groups κτλ.
Βασίλης Μπακόπουλος
Διακεκριμένος άνθρωπος και μουσικο-προαγωγός!
Dimitris Platamonas
Δεν ήξερα ότι έφυγε...μικρός παιδακι ημουν αρχές 80 τον πρωτοείδα να παρουσιάζει τα ποπκαι ροκ βιντεοκλιπ στην κρατική τηλεόραση
Jimi Sokratis
Αρκετές φορές όποτε τον πετύχαινα στο ραδιόφωνο το άφηνα για να τον ακούω όπως παλιότερα και μια τηλεοπτική εκπομπή για τα μιούζικαλ που είχε. Πάντα τον εκτιμούσα παρά το ότι δεν είναι το φόρτε μου αυτή η μουσική (μου αρέσει αλλά όχι φανατικά). Φυσικά μάθαινα πράγματα από αυτά που έπαιζε και τις ιστορίες που έλεγε. Όντως από μικρός είχε τεράστια αγάπη για την μουσική.
Μόνο που είχε όλα και τα 2.000 περίπου τραγούδια που είχε ηχογραφήσει ο Sinatra (ο αγαπημένος του) φτάνει για να καταλάβει κανείς το πάθος του με το αντικείμενο. Πολύ καλό άρθρο που αφηγείται μέρος της ζωής του
https://parallaximag.gr/life/lefteris-kogkalidis-zoi-mou-oli
κοραλια ιτσιου
ΔιαγραφήΤα βράδια... στις δώδεκα ακριβώς, με το τρανζιστοράκι δίπλα μου χαμηλωμένο, για να μην πάρουν είδηση οι γονείς, περίμενα με λαχτάρα το "μουσικό εξπρές" κι εκείνη την υπέροχη, ζεστή φωνή του!! Θα τον θυμάμαι πάντα με αγάπη...
Ας είναι καλά εκεί που βρίσκεται
Kwnstantinos Kapos
Η λέξη μπάντα προέρχεται από το λατινικό "bandum", που σήμαινε σημαία ή λάβαρο. Οι μουσικές μπάντες όλες έχουν το δικό τους λάβαρο/σύμβολο όπου κάτω από αυτό έχουν την αξία της ενότητα σαν πρωταρχικό ρόλο. Στην ροκ σκηνή βέβαια υπερισχύει το trademark
Μιχαλης Χατζηπετρου
Εξέδιδε επι χούντας και εκείνο το άθλιο έντυπο με την ονομασία Ο φοιτητής
Όπως και μια δημοφιλής αοιδός της αριστερας ήταν στο διορισμένο ΔΣ φοιτητικού συλλόγου στο ΑΠΘ επι χούντας
Φώντας Τρούσας
Πώς το εξέδιδε ο Κογκαλίδης αυτό; Αυτό ήταν της ΦΕΑΠΘ. Ήταν φοιτητής στα 30 του ο Κογκαλίδης?
Μιχαλης Χατζηπετρου
το έγραφε συνεχώς ο μακαρίτης ο Κώστας Παπαϊωάννου στο Ποντίκι της δεκαετίας του 80 όταν είχε την ιδιοκτησία του και την διεύθυνση του , τώρα περι της διορισμένης από την χούντα φεαπθ δεν γνωριζω λεπτομέρειες
Εν πασει περιπτώσει καλον παράδεισο να έχει ο ανθρωπος , στην ξένη ποπ μουσική ήταν από τους λίγους ειδικούς
Φώντας Τρούσας
Δεν το πιστεύω. Ίσως να είχε γράψει κανα άρθρο εκεί, αν και ούτε αυτό είναι πιθανό.
Μιχαλης Χατζηπετρου
πιθανόν να έχετε δίκιο
Είχε πάντως μια εμμονή ο Παπαϊωάννου και το Ποντίκι του με τον αείμνηστο
Εσεις ίσως τα ξέρετε καλύτερα ως φίλος του
Φώντας Τρούσας
Δεν ήμουν φίλος του. Στο fb ήμασταν φίλοι.
Kostas Holis
Όχι...
αννα μπουτου
Καλό ταξίδι...συλλυπητήρια...λιγοστεύουν οι βαθείς γνώστες της μουσικής που έχουν και το χάρισμα να την διαδίδουν...ο φίλος μου Δημήτρης Στρατάκης (είναι και συγγενής της Τερέζα Στράτας) έχει πάρα πολλές γνώσεις για την ξένη δυτική μουσική...ανεβάζει κάθε μέρα ένα άλλο τραγούδι από άλλο συγκρότημα στα stories στο φέισμπουκ.
Stratis Agelos
Η σχέση που είχαμε με το ραδιόφωνο τότε ήταν μαγική γιατί δούλευε η φαντασία φούλ. Ο καθένας έφτιαχνε στο μυαλό του την δική του εικόνα ακούγοντας αυτές τις μουσικές. Τότε η πληροφορία είχε αξία. Ειχαμε τον χρόνο να φτιάξουμε τις εικόνες αυτές ο καθένας μας διαφορετικά. Στους κομιστές αυτών των μουσικών πληροφοριών χρωστάμε πάρα πολλά.Συνέβαλαν αρκετά για την μουσική μας παιδεία, κάτι σαν πυξίδες.Σήμερα εχεις τα πάντα μπροστά σου και υπάρχει πόλωση.
Προτιμώ την λέξη συγκρότημα.
Φώντας Τρούσας
Τι να σου πω... κι εγώ το συγκρότημα προτιμούσα, αλλά όταν άκουσα το στίχο "Είμαστε ακόμα ζωντανοί στη σκηνή σαν ροκ συγκρότημα" άρχισα να το σκέφτομαι...
Stratis Agelos
Μα εμείς τότε, παιδιά ακόμα δεν είχαμε συνειδητοποιήσει τους διαχωρισμούς, ροκ, τζαζ,σόουλ κλπ αλλά τον όρο μουσικό ή χορευτικό συγκρότημα για παράδειγμα.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Τουλάχιστον τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 1972, είχε σκάσει ο Αθανασίου στο γυαλί, μέσω της εκπομπής «Σήμερα»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Kottis
Είτε νομίζουν πως έτσι θα κάνουν damnatio memoriae στον Νίκο Μαστοράκη, είτε απλώς είναι άσχετοι και αντιγραφείς ασχέτων.