tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post2259415115813357316..comments2024-03-28T23:18:12.880+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: JARKA ένα από τα καλύτερα ισπανικά progressive jazz-rock συγκροτήματα των seventies ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger59125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-29760509573115908092015-12-19T23:35:42.214+02:002015-12-19T23:35:42.214+02:00Ο αντιδυτικισμός ξεκινάει από το Βυζάντιο, όταν οι...Ο αντιδυτικισμός ξεκινάει από το Βυζάντιο, όταν οι βυζαντινοί φεουδάρχες και η Εκκλησία προτίμησαν την οθωμανική κυριαρχία (και τη διατήρηση των προνομίων τους) από τη δυτική.<br /> Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί με τους όρους ,στο Βυζάντιο ουδέποτε υπήρξε φεουδαρχία .Είναι γεγονός ότι ο όρος Βυζαντινή φεουδαρχία χρησιμοποιείται κατα κόρον τα τελευταία χρόνια άπο τον Νίκο Δήμου , η σχέση όμως του συγκεκριμένου ατόμου με την Ιστορία είναι μάλλον προβληματική<br /> Γιωργος Μαpunkhttps://www.blogger.com/profile/06707544764958872857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-9199110805942064892015-12-19T23:01:19.846+02:002015-12-19T23:01:19.846+02:00Γνωρίζω πολλούς μεγάλους συλλέκτες δίσκων που ψάχν...Γνωρίζω πολλούς μεγάλους συλλέκτες δίσκων που ψάχνουν κι έχουν δίσκους του Σαββόπουλου και σε συζητήσεις τον χαρακτηρίζουν μεγάλο συνθέτη.Αυτό πάντα μέχρι το 1975. Μετά,το χάος.. και συμφωνώ απόλυτα.mikehttps://www.blogger.com/profile/15984787166682527468noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-66052736408720421042015-12-18T00:19:14.080+02:002015-12-18T00:19:14.080+02:00>Ο αντιδυτικισμός ξεκινάει από το Βυζάντιο, ότα...>Ο αντιδυτικισμός ξεκινάει από το Βυζάντιο, όταν οι βυζαντινοί φεουδάρχες και η Εκκλησία προτίμησαν την οθωμανική κυριαρχία (και τη διατήρηση των προνομίων τους) από τη δυτική.<br /><br />Άρες μάρες κουκουνάρες. Ούτε "διατήρησαν τα προνομιά τους" (αντίθετα πάμπολλοι της εποχής εκείνης σφάχτηκαν ― δεκάδες μάρτυρες και νεομάρτυρες), ούτε αυτό ήταν το μέγιστο κριτήριο.<br /><br />Απλά θυμούνταν, όχι οι «φεουδάρχες» αλλά και ο απλός κόσμος, ότι πριν 200 μόλις χρόνια τους είχαν κατασφάξει και κατακλέψει οι Δυτικοί, σε μια παρακαμψούλα για πλάτσικο από τις στραυροφορίες τους. <br /><br />>Έκτοτε ο λαός εκπαιδευόταν με αντιδυτική προπαγάνδα και βυζαντινομεσαιωνικό σκοταδισμό και σωβινισμό.<br /><br />Ναι, ενώ η καυμένη η Δύση απλά είχε την ίδια περίοδο σκλαβωμένα κάνα 2 δις ανθρώπους στις αποικίες της, εξολόθρευε καμμια 20 εκατομμύρια ινδιάνους της Βορείου και Νοτίου Αμερικής, έκανε εμπόριο μαύρων σκλάβων, επέβαλλε στην Κίνα να αγοράζει όπιο με το ζόρι, κατέκλεβε την υφήλιο, κλπ.<br /><br />Και όλα αυτά όταν δεν σφάζονταν, από το 1000 μ.Χ μέχρι το 1945, σε εκατονταετείς, τριακονταετείς, ναπολεώντιους, φεουδαλικούς, πρώτους και δεύτερους παγκόσμιους κλπ πολέμους. Α, και 4-5 εκατομμύρια εβραίοι, τσιγγάνοι και γκέι στο φούρνο ― πριν μόλις 70 χρόνια. Και αυτό στην πολιτισμένη Δύση. <br /><br />>Γι' αυτό δεν μπορέσαμε ποτέ (αρνούμαστε) να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις στον δυτικό κόσμο. Εξαιρούνται φυσικά κάποιοι άνθρωποι σε κάθε γενιά (κυρίως νέοι) που ενδιαφέρονται για το τί συμβαίνει "έξω" και προσπαθούν (έστω και μαϊμουδίζοντας) να το κάνουν να ριζώσει και στην Ελλάδα.<br /><br />Ναι ρε γαμώτο, ούτε Ντόναλτ Τραμπ στην Ελλάδα, ούτε φρη τζαζ. Που πάμε ως έθνος; Ευτυχώς φέραμε το Big Brother, τα McDonalds, τις πιστωτικές τη Χ.Α. και άλλα τέτοια αγαθά της Δύσης...<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-51000059349549841402015-12-18T00:08:56.250+02:002015-12-18T00:08:56.250+02:00>Σχετικά με το θέμα μας, πιστεύω ότι το πρόβλημ...>Σχετικά με το θέμα μας, πιστεύω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι δεν πέρασε ούτε από Αναγέννηση, ούτε από Διαφωτισμό και γι' αυτό, όπως σωστά λες, μαϊμουδίζουμε<br /><br />Ενώ αυτό το χιλιοειπωμένο αυτό κλισέ δεν είναι μαϊμουδιά;<br /><br />Η Ισπανία που δήθεν πέρασε «Αναγέννηση και Διαφωτισμό» (πως λέμε περνάω ιλαρά) πότε ίδρυσε και πότε έκλεισε την περίφημη Ιερά Εξέταση;<br /><br />Να το πάρει το ποτάμι...<br /><br />Η Ιερά Εξέταση ξεκίνησε την δράση της ακριβώς στην ακμή της Αναγέννησης, και την τερμάτισε κοντά στα μέσα του 19ου αιώνα.<br /><br />Για να μην επαναλαμβάνουμε μπαρούφες δηλαδή.<br /><br />Η Ελλάδα έμεινε πίσω σε μερικά πράγματα επειδή είχε τουρκοκρατία και δεν αναπτύχθηκε εμπορικά, βιομηχανικά, τεχνολογικά κλπ όπως έπρεπε.<br /><br />Ουδεμία σχέση με την «αναγέννηση» και το «διαφωτισμό» αυτό, που και εκεί που τα είχαν αφορούσαν ελάχιστους. Οι τεράστιες μάζες της Αγγλίας και της Ιρλανδίας ας πούμε (με εξαίρεση ελάχιστων ελίτ) ούτε από Αναγέννηση πήραν χαμπάρι, ούτε από Διαφωτισμό, αλλά μια χαρά τα κατάφεραν να είναι πρώτη χώρα στην Ευρώπη μέχρι το Β' Παγκόσμιο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-21074589965313765292015-12-17T23:14:56.468+02:002015-12-17T23:14:56.468+02:00Ωραίες οι επιλογές spacefreak. Αν και από Companyi...Ωραίες οι επιλογές spacefreak. Αν και από Companyia προτιμώ το πρώτο τους, που είναι εντελώς Canterbury (Hatfield and The North). Επίσης τους Dolores, τους Fusioon, το “Salsa Catalana” των Orquestra Mirasol κ.λπ. Κάποια έχουν στοιχεία flamenco και funk βεβαίως... <br /><br />Δείτε εδώ (και στα σχόλια) για Dolores και Pedro Ruy-Blas… <br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/2010/12/pedro-ruy-blas-jorge-pardo-dolores.html <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-56687784025063810742015-12-17T22:01:26.150+02:002015-12-17T22:01:26.150+02:00Ηταν ειρωνεία στον κουκλίνο.Δεν αναρωτιόμουν πραγμ...Ηταν ειρωνεία στον κουκλίνο.Δεν αναρωτιόμουν πραγματικά για την ύπαρξη σχέσης πανκ - κουλτούρας μεταπολίτευσης. Προέβαλα -ειρωνικά επαναλαμβάνω- την οπτική του σημερινού φιλελέ στη μεταπολίτευση κατ αναλογίαν των κοινοτοπιών των ευρωπαϊστών που ερμηνεύουν τα σημερινά βάσει του ότι "δεν περάσαμε διαφωτισμό". Τα του χώρου στην ύστερη μεταπολίτευση και στις αρχές των 80ς σε σχέση με πασοκ και τα κκε, τα ξέρω και τα θυμάμαι αρκετά καλά.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-56112963758780028182015-12-17T20:45:15.096+02:002015-12-17T20:45:15.096+02:00Ορθώς Γιώργο όσα λες, αν προβάλεις την οπτική σου ...Ορθώς Γιώργο όσα λες, αν προβάλεις την οπτική σου στο τώρα. Αλλά προσπαθώντας να διαβάσεις τη "σχέση του πανκ με τη διάχυτη ανομία και την κουλτούρα της μεταπολίτευσης", το punk των 80s όντας στην απέναντι όχθη των "απέξω", δεν μπορούσε να αποκρυπτογραφεί τις εκφάνσεις της επικρατούσας κουλτούρας της εποχής με νεοφιλελεύθερο μικροσκόπιο. Και νομίζω ότι απαντάς λάθος στον προβληματισμό σου, όταν τον ερμηνεύεις ρεβιζιονιστικά βάσει του τί λένε οι νεοφιλελέδες σήμερα (υπό την τύφλωση της Τ.Ι.Ν.Α.)...<br /><br />Τέλος πάντων. Ξεστρατίσαμε από τους εξαίρετους Jarka. Να γράψω την 5άδα μου από Ισπανικά progressive/jazz albums:<br /><br />COMPANYIA ELECTRICA DHARMA "Tramuntana"<br />JARKA "Morgue o Berenice"<br />OM "Om"<br />MUSICA URBANA "Musica urbana"<br />ICEBERG "Coses nostes"<br /><br /><br /><br /><br />spacefreakhttps://www.blogger.com/profile/00315987091677142847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-21097463952163684962015-12-17T20:19:13.185+02:002015-12-17T20:19:13.185+02:00Και ο Steve Wynn και πολλοί άλλοι επώνυμοι, όπως κ...Και ο Steve Wynn και πολλοί άλλοι επώνυμοι, όπως και κοινοί θνητοί. Εγώ μόνο είχα τρεις trade-partners στα 90s (σε Σουηδία, Ισπανία, Γαλλία – όχι εμπόρους) που τρελαίνονταν για Σαββόπουλο και καθόμουν και τους εξηγούσα (δι’ αλληλογραφίας) σε τι ακριβώς αναφέρονταν τα κομμάτια του. Πέραν όμως αυτού θα πω κάτι… <br /><br />Δεν περιμένουμε από τους ξένους να μας πουν τι ήταν ο Σαββόπουλος στα late 60s και στα early 70s. Εμείς είμαστε οι μόνοι κριτές. Εμείς που καταλαβαίνουμε τη γλώσσα, ξέρουμε την Ιστορία και μπορούμε να εντάξουμε τον Σαββόπουλο στο εγχώριο πολιτικο-κοινωνικό προτσές. (Εντάξει, το να υπάρχει και κάποιος μελετητής του έργου του Σαββόπουλου και της πρόσφατης ελληνικής Ιστορίας στο εξωτερικό, που να γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, μας τιμά, αλλά δεν σημαίνει κάτι ιδιαίτερο αναγκαστικώς). Να μην είμαστε γραικύλοι λοιπόν – περιμένοντας με το στόμα ανοιχτό, για το τι θ’ ακουστεί για ’μας από το εξωτερικό. Να είμαστε γνώστες των πραγμάτων και περήφανοι γι’ αυτά που έχουμε (και αξίζουν της περηφάνιας μας). <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-29404032318796655242015-12-17T19:54:00.708+02:002015-12-17T19:54:00.708+02:00"Το λέω αυτό γιατί οι δίσκοι του Σαββόπουλου ..."Το λέω αυτό γιατί οι δίσκοι του Σαββόπουλου "δεν ακούγονται" πιο έξω απ' την Ελλαδίτσα."<br /><br />αν ειναι ετσι, τοτε τι ακουγε ο Steve Wynn(Dream Syndicate κλπ) τον Αυγουστο του 2008?<br />http://www.stevewynn.net/search.php?cx=partner-pub-4902243592793549%3Ahq02au-tux7&cof=FORID%3A9&ie=ISO-8859-1&q=SAVVOPOULOS&sa=Search<br /><br />αναλυτικα δε: http://www.stevewynn.net/diaryarchives/diary_2008.phpAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-30363633478515047702015-12-17T15:15:15.186+02:002015-12-17T15:15:15.186+02:00Να προσθέσω κι εγώ μερικά άρθρα για το γαλλικό ροκ...Να προσθέσω κι εγώ μερικά άρθρα για το γαλλικό ροκ, που υπάρχουν στο δισκορυχείον και που αξίζει να ξαναδιαβαστούν (μερικά…). Είναι η ετικέτα “french”… <br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/search/label/french <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-18930441153392302822015-12-17T15:06:40.559+02:002015-12-17T15:06:40.559+02:00Σωστό είναι αυτό που λέει ο Γιώργος. Ο κόσμος ανάσ...Σωστό είναι αυτό που λέει ο Γιώργος. Ο κόσμος ανάσανε όταν βγήκε το ΠΑΣΟΚ το ’81. Ορισμένοι άχρηστοι φιλελέδες ξεχνάνε πως πριν το ’81 ούτε με Ελευθεροτυπία δεν τολμούσες να κυκλοφορήσεις. Κάποτε (το ’79 ήταν) είχα φέρει μία στο σχολείο και με πήγαν στο γραφείο… Η χουντικές αντιλήψεις ήταν ακόμη παρούσες. Και επί ΠΑΣΟΚ ήταν παρούσες, γιατί υπήρχε ακόμη λογοκρισία, υποχρεωτικός εκκλησιασμός και άλλα πολλά. Μέχρι και παπάδες φέρνανε στα σχολεία για να μας εξομολογήσουνε! Έγιναν βήματα, μπορεί και άλματα, αλλά έγιναν και μαλακίες, χοντρές, που ακόμη πληρώνουμε…ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-37814238867412586542015-12-17T14:54:37.937+02:002015-12-17T14:54:37.937+02:00Αυτά είναι ψιλά γράμματα για το σημερινό ακραίο κέ...Αυτά είναι ψιλά γράμματα για το σημερινό ακραίο κέντρο και τους φιλελέδες γενικότερα.Κουλτούρα μεταπολίτευσης εννοούν οποιαδήποτε κατάκτηση -σε σχέση με το προδικτατορικό στάτους κβο- απέσπασε ντεφάκτο η κοινωνία εκείνο το διάστημα, σε επίπεδο δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-68445508847384583062015-12-17T09:39:06.579+02:002015-12-17T09:39:06.579+02:00Προφανώς και το γαλλικό rock εκτινάσσεται μαζικά τ...Προφανώς και το γαλλικό rock εκτινάσσεται μαζικά τη 10ετία του 70 (από τις αρχές της). Μην ξεχνάμε ότι εκεί έπαιξε κυρίως στα αστικά στρώματα (παρά στην εργατική/αγροτική τάξη), τα οποία ήταν περισσότερο εστιασμένα στη κοινωνικοπολιτική εκδοχή του chanson και τη jazz (μεγάλη η γαλλική παράδοση εκεί). Έπαιξε και μια χρονοκαθυστέρηση διετίας για να μαζικοποιηθεί ως ακρόαμα το rock και να ισχυροποιηθεί στη τοπική μουσική παραγωγή, απορροφώντας τις τοπικές ιδιατερότητες (να μην ακούγεται αμερικανοβρετανικό αντίγραφο δηλαδή). <br /><br />Ένα χρήσιμο link αναφοράς:<br />http://goo.gl/wdGF9B<br /><br />Επίσης (για τους γαλλόφωνους) συστήνω και το βιβλίο των Jean Chalvidant & Hervé Mouvet "La belle histoire des groupes de rock français des années 60".<br /><br />ΥΓ. Η ελληνική εκδοχή του punk,στραμμένη προς τον αναρχικό χώρο και δογματικά πολιτικοποιημένη, ιδίως στη δεύτερη γενιά της (γύρω από τη Villa Amalias), ήταν προφανώς σε τροχιά σύγκρουσης με την επικρατούσα στη κοινωνία κυριότερη έκφραση της "κουλτούρας" της μεταπολίτευσης -ιδίως τη μικρο/μεσο αστική εκδοχή της. Δηλαδή την οπορτουνίστικη προσκόλληση στον "σοσιαλισμό" (ΠΑΣΟΚ) ή "τη συστημική αριστερά" (ΚΚΕ εσ. και του πιο χαλαρού μη εργατικού κομματιού του εξ.) με απώτερο στόχο ζωής τη κρατικοδίαιτη βολεψιά στο Δημόσιο. <br /><br />spacefreakhttps://www.blogger.com/profile/00315987091677142847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-25687568831840820382015-12-16T14:28:33.873+02:002015-12-16T14:28:33.873+02:00Κουκλίνε ψάχνεις Εξαδάκτυλο; Με ΠΕΝΤΑΔΑΚΤΥΛΟ βολεύ...Κουκλίνε ψάχνεις Εξαδάκτυλο; Με ΠΕΝΤΑΔΑΚΤΥΛΟ βολεύεσαι; <br /><br />Λοιπόν επειδή δεν μ’ ενδιαφέρει ποιος είσαι, λέω και τούτο (για τα στουρνάρια όπως εσύ, που δεν το έπιασαν): <br /><br />Το «Εγώ γράφω ελεύθερα και με σέβας» πάει για τους καλλιτέχνες, το έργο των οποίων με ευθύνη παρουσιάζω. Δεν πάει για τα γίδια και τα βόδια, τις πουλημένες συνειδήσεις, που μπαίνουν στο μπλογκ για να ενσταλάξουν μίσος και κακία (μαζί με τόνους ηλιθιότητας). Ξεκάθαρα πράγματα. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-21056360187820153602015-12-16T14:16:59.886+02:002015-12-16T14:16:59.886+02:00"Εγώ γράφω ελεύθερα και με σέβας"
Φώντα ..."Εγώ γράφω ελεύθερα και με σέβας"<br />Φώντα παραθέτω τα παρακάτω για το "σέβας":<br /><br />παλιομαλάκα<br />ψευτοδιεθνιστής <br />αγράμματε <br />εθελόδουλος <br />κουρελο-επαναστάτης<br />Κομπλέξας <br />βλαμμένος <br />βλάκας<br />ηλίθιε <br />ζώον<br />άσχετε <br />χουλιγκάνος <br />αστοιχείωτος <br />γενίτσαροι <br /><br />Αν σε ένα τοσο δα κειμενάνι περικλείεις τόσο "σέβας" ψάξτο.<br /><br />Φιλικά ένας άγνωστος επισκέπτης<br /><br />ΥΓ. Εγώ Εξδάκτυλος 7'' ψάχνωAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-11794715208528835272015-12-16T14:01:52.428+02:002015-12-16T14:01:52.428+02:00Υβρίδιο γιεγιέ και μπρούκλη της δεκαετίας του εξήν...Υβρίδιο γιεγιέ και μπρούκλη της δεκαετίας του εξήντα σε μεταμοντέρνα έκδοση και επιθετικός. Φροϋδικής τάξεως περίπτωσηΓιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-66954842766408826972015-12-16T13:32:24.054+02:002015-12-16T13:32:24.054+02:00Ναι το πουλάκι μου. Μας το ’κρυβε. Έπρεπε να τον ξ...Ναι το πουλάκι μου. Μας το ’κρυβε. Έπρεπε να τον ξεμπροστιάσω για να φανερωθεί. <br />Τον ξέρουμε τον Κουκλίνο… τι «πράκτορας» της Δύσης είναι… Από ΘΒ και πέρα… <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-59540482529798999522015-12-16T13:27:16.869+02:002015-12-16T13:27:16.869+02:00Α, είσαι ο ίδιος κλώνος του νίκου δήμου, που έκανε...Α, είσαι ο ίδιος κλώνος του νίκου δήμου, που έκανε όλα τα προηγούμενα σχόλια? Και μοιράζεις και πτυχία ευρωπαϊκής ιστορίας? Είσαι πιο γραφικός κι' από βαυαρέζικο γλέντι.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-672719894714036842015-12-16T12:46:01.776+02:002015-12-16T12:46:01.776+02:00Ηλίθιε Κουκλίνε άλλο σχόλιο δεν έχει. Στο είπα. Ήδ...Ηλίθιε Κουκλίνε άλλο σχόλιο δεν έχει. Στο είπα. Ήδη σου δημοσίευσα αρκετά. Χέστηκα αν είσαι επώνυμος, ψευδώνυμος, ανώνυμος, κοπρώνυμος ή ό,τι άλλο... Μου αρκεί που είσαι ξεφτιλο-πουλημένος. Άιντε πήγαινε κλάψε σε καναν άλλονε τώρα... Εκεί που σε καταλαβαίνουν... Ξέρεις εσύ... ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-65712887550965244842015-12-16T12:31:10.491+02:002015-12-16T12:31:10.491+02:00Ρε ηλίθιε και αγράμματε Κουκλίνε ο Ρίτσος έχει μετ...Ρε ηλίθιε και αγράμματε Κουκλίνε ο Ρίτσος έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες του κόσμου και ακόμη και σήμερα τιμάται παντού. Άντε άνοιξε κανα βιβλίο του να διαβάσεις. Ο Ρίτσος δεν έχει γράψει μόνο στρατευμένη κοινωνική ποίηση, που εσύ, σαν αναρχοφασίστας, την αποκαλείς «σταλινική» γιατί είσαι ζώον, έχει γράψει και λυρική ποίηση και άλλα πολλά που τ’ αγνοείς και δεν έχω καμιά όρεξη εγώ να σου τα μάθω. <br />Όσον αφορά στην αξία της μουσικής που έχει γράψει ο Θεοδωράκης (στα sixties και τα early seventies κυρίως) παραμιλούν όλοι όσοι δεν έχουν γράσο στ’ αυτιά τους, και δεν ποδηγετούνται από τις κουρελοθεωρίες του αριστεροφασισμού. <br />Και Χατζιδάκις και Παπαθανασίου και όλοι ρε άσχετε μας κάνουν, και όλους τους τιμούμε, γιατί κρίνουμε το έργο τους – και δεν αποκαθηλώνουμε πρόσωπα επειδή δεν γουστάρουμε τις όποιες ιδέες μπορεί να έχουν εκφράσει κατά καιρούς. Όπως κάνεις εσύ δηλαδή σαν χουλιγκάνος αστοιχείωτος που είσαι. <br />Και ο νεοελληνικός πολιτισμός αφορά τους πάντες ηλίθιε, όπως αφορά τους πάντες οτιδήποτε υψηλό πνευματικό παράγεται οπουδήποτε στον κόσμο. Δεν κωλώνουμε να αναγνωρίσουμε το «ωραίο» και το «υψηλό» απ’ όπου κι αν προέρχεται, αλλά δεν είμαστε και πνευματικοί γενίτσαροι σαν και τα μούτρα σου. <br /><br />Κι επειδή μιλάς προσωπικά για μένα, σε πληροφορώ πως εγώ δεν βγάζω κανένα ψωμί από καμία δυτική κουλτούρα. Είσαι βλάκας! Εγώ γράφω ελεύθερα και με σέβας για ό,τι μου αρέσει απ’ όπου και αν προέρχεται – και το ξέρουν όλοι οι αναγνώστες μου τόσα χρόνια τώρα. Για κανέναν όμως κοσμοπολιτισμό του κώλου και για κανέναν ψευτοαναρχισμό της ξεφτίλας δεν θα το παίξω κουρελο-επαναστάτης, θάβοντας το «ωραίο» και το «υψηλό» όταν προέρχεται από την Ελλάδα. Ίσα-ίσα θα το προβάλλω και με το παραπάνω γιατί είμαι Έλληνας, με καταγωγή από τα Επτάνησα, μιλώ και σκέφτομαι ελληνικά, απευθύνομαι σε Έλληνες (και σε όσους άλλους) και δεν ντρέπομαι να διαβάζω και Ρίτσο, και Ελύτη, και Καζαντζάκη, και Χατζή, και Γκίνσμπεργκ, και Μπάροουζ και Alexander Trocchi (επειδή διαβάζω τώρα) και ό,τι άλλο πέσει στα χέρια μου. <br />Κομπλέξας και βλαμμένος είσαι εσύ που απορρίπτεις την πνευματική κουλτούρα της Αριστεράς – την πλειονότητα δηλαδή της κουλτούρας που παρήχθηκε στον τόπο τον τελευταίον αιώνα. Σαν ψευτοδιεθνιστής και εθελόδουλος που είσαι, είσαι έτοιμος να προσκυνήσεις το κάθε μη ελληνικό σκουπίδι, απλά και μόνο για να τη βγεις σε όσους αγαπάνε αληθινά την πατρίδα τους και νοιάζονται αληθινά γι’ αυτήν. <br /><br />Το αν πληρώνω εγώ τα μνημόνια, και πόσο τα πληρώνω, εσύ δεν το ξέρεις –το ξέρω μόνον εγώ κι οι κοντινοί μου άνθρωποι– παλιομαλάκα… και εξαφανίσου από το δισκορυχείον αυτή τη στιγμή…<br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-48605120161552879042015-12-16T12:22:32.719+02:002015-12-16T12:22:32.719+02:00Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι είσαι νεοφιλελές συρι...Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι είσαι νεοφιλελές συριζαίος, που παλληκαρίζεις αντιμνημονικά με αστική ευπρέπεια. Άντε τώρα να διαβάσεις και λίγη Ευρωπαϊκή Ιστορία και Ιστορία του Πολιτισμού (διδάσκονται και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Ίσως έτσι καταλάβεις καλύτερα τη free jazz και το punk.<br /><br />ΥΓ. Κύριε Τρούσα, μου ζητήσατε να μπω επώνυμα και το έκανα. Τα σχόλιά μου θα τα δημοσιεύσετε, ή η ανωνυμία ήταν το πρόσχημα;Κουκλίνοςhttps://www.blogger.com/profile/10228774974107910570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-16788206370924001772015-12-16T12:07:01.597+02:002015-12-16T12:07:01.597+02:00@
"Κάποιον που μιλάει για «original ροκ» (να ...@<br />"Κάποιον που μιλάει για «original ροκ» (να δούμε τι αηδίες θ’ ακούσουμε ακόμη!)"<br /><br />Γιατί αυτοαναιρείσαι; Εσύ δεν έγραψες ότι "μαϊμουδίζουμε"; Τελικά το original και οι "μαϊμούδες" δεν έχουν διαφορά; Τί εννοείς; Με έχεις μπερδέψει ...Κουκλίνοςhttps://www.blogger.com/profile/10228774974107910570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-69042316903723754362015-12-16T11:59:09.624+02:002015-12-16T11:59:09.624+02:00@
"Ανέφερα το παράδειγμα των Ελλήνων Καθολικώ...@<br />"Ανέφερα το παράδειγμα των Ελλήνων Καθολικών επειδή παρουσιάσατε την επιλογή της μη ένωσης των εκκλησιών ως τον κρίσιμο παράγοντα της υποτιθέμενης μη συμμετοχής των Νεοελλήνων στο Δυτικό Πολιτισμό. Τώρα όμως μοιάζετε να τον υποβιβάζετε προκρίνονται "βαθύτερους" ιστορικούς παράγοντες. Προσοχή όμως, όσο πιο "βαθείς" οι παράγοντες τόσο πιο αναπόδραστο το αποτέλεσμα. Και το φάσμα της αντίφασης στο οποίο έχουμε ήδη αναφερθεί επανέρχεται."<br /><br />Το ότι το εκκλησιαστικό ζήτημα ήταν ο "εξωτερικός" τρόπος εκδήλωσης ενός κοινωνικού, οικονομικού και πολιτισμικού διλήμματος είναι πασίγνωστο στους ιστορικούς και νόμιζα ότι δεν θα χρειαζόσαστε διευκρινίσεις.<br />Οι δε ιστορικοί παράγοντες δεν είναι ούτε "βαθείς" ούτε "ρηχοί". Είναι απλώς αυτοί που είναι.<br /><br />Το ότι οι περιοχές που διετέλεσαν υπό οθωμανική κυριαρχία παρουσιάζουν μια τελείως διαφορετική εικόνα από εκείνες που διετέλεσαν υπό δυτική, μπορείτε να το διαπιστώσετε και με τα μάτια σας (αν φυσικά δε θέλετε να εθελοτυφλείτε), αντί να ψάχνετε σε οθωμανικά φορολογικά κιτάπια.<br /><br />Όσο για τη διάκριση μεταξύ κέντρου και περιφέρειας, τη θεωρώ λενινιστική και άρα απαρχαιωμένη. Ας πούμε η Αυστρία, ή η Αυστραλία είναι κέντρο, ή περιφέρεια;Κουκλίνοςhttps://www.blogger.com/profile/10228774974107910570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-58544249746097667952015-12-16T11:55:40.407+02:002015-12-16T11:55:40.407+02:00Ναι, είχα αναλάβει να τα φτιάξω, (επειδή μπορούσα ...Ναι, είχα αναλάβει να τα φτιάξω, (επειδή μπορούσα βασικά), αλλά δεν τα διαχειρίζομαι πλέον (από τον ιούλιο και μετά)Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-78865965063600406292015-12-16T11:53:11.695+02:002015-12-16T11:53:11.695+02:00Είμαι αρκούντως διαφωτισμένος. Στη δεκαετία του 60...Είμαι αρκούντως διαφωτισμένος. Στη δεκαετία του 60 δεν βγήκε τίποτε σημαντικό, *τηρουμένων των αναλογιών* (όπως εξ αρχής έγραψα)Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.com