tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post2361292050549590692..comments2024-03-29T14:18:19.036+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: Η ψυχεδέλεια στην υπηρεσία της ελληνικής μαύρης αντίδρασης. Όταν οι Εγγλέζοι Spectrum έπαιξαν για τον Κοκό, το καλοκαίρι του ’67… (ΜΕΡΟΣ ΙΙ) ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger36125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-46988495225643148672016-07-06T00:11:01.215+03:002016-07-06T00:11:01.215+03:00Γενικά, εγώ είμαι επιφυλακτικός μ’ εκείνους που θέ...Γενικά, εγώ είμαι επιφυλακτικός μ’ εκείνους που θέλουν να διαλύσουν τη μουσική παίζοντας σκέτο θόρυβο π.χ. ή αυτοσχεδιάζοντας στον γάμο του Καραγκιόζη. Σε τέτοιες φάσεις, σε τέτοιες ακροάσεις, προσπαθώ να αντιληφθώ αν εκείνο που ακούω προέρχεται από έναν υγιή προβληματισμό (έστω και αισθητικό) ή αν πρόκειται για ένα… κάνω ό,τι μου κατέβει και δεν νοιάζει τίποτα. Παρατηρείται λοιπόν το φαινόμενο άνθρωποι που δεν ξέρουν μουσική να περνιούνται από κάποιους για… πρωτοποριακοί καλλιτέχνες!!<br />Αυτές τις σαχλαμάρες τις άκουγες συχνά στα eighties ανάμεσα στις παρέες. Πως ο καθένας δηλαδή θα μπορούσε να βγει και να παίξει «πρωτοποριακή» μουσική, όντας άσχετος. <br />Τέτοιες κοτσάνες, ας πούμε, έχει αποθησαυρίσει και ο Γιώργος Τουρκοβασίλης στο προσφάτως επανεκδοθέν βιβλίο του «Τα ροκ ημερολόγια». <br />Αυτά τα ακατανόητα, μάλιστα, τα λέει και ο φίλος μου ο Λάμπρος, αλλά δεν νομίζω πως τώρα τα πιστεύει (δεν ξέρω κιόλας). Πήγαινε στη σελ. 42 του βιβλίου (στην επανέκδοση) και κοίτα τι λέει για το γκρουπ Κλειστοφοβία, που παρουσιάζεται ως ένα αβάντ-ψυχεδελικό γκρουπ, με αυτοσχεδιαστικές τάσεις, όταν κανείς από εκείνους που το αποτελούσαν δεν ήξερε μουσική!!<br />Το να θες να ξεπεράσεις κάτι που σου παραδόθηκε είναι θεμιτό και αυτό έκαναν οι Residents ας πούμε ή Γιάννης Χρήστου. Το να θες να το καταστρέψεις όμως οδηγούμενος στο… πουτσαρά-μπουλούκι, ε αυτό για μένα δεν είναι υγιές, είναι καφρίλα. <br /><br />>>Οι ελληνικές μεταφράσεις του συγκεκριμένου βιβλίου, 2-3 που ξέρω, είναι για τα πανυγήρια.<<<br />Δεν ξέρω αν ο Debord ατύχησε στις ελληνικές μεταφράσεις του, καθότι τα γαλλικά μου είναι πτωχά. Και δεν μίλησα για τα καταστασιακά κείμενα γενικώς, αλλά πολύ συγκεκριμένα για την Κοινωνία του Θεάματος. <br />Τώρα το θέμα δεν θέλω να το τραβήξω άλλο, γιατί κι εγώ μπορώ να πω διάφορα, κατεβάζοντας από τη βιβλιοθήκη βιβλία του Αντόρνο ή του Ζιλ Ντελέζ. Θα ξεφύγουμε όμως… και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος. Δεν έχω και το χρόνο… <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-39022972167455419692016-07-05T22:38:58.235+03:002016-07-05T22:38:58.235+03:00> οι ντανταϊστικές επιρροές στο ροκ συχνά ήταν...> οι ντανταϊστικές επιρροές στο ροκ συχνά ήταν «μια μαλακία και μισή» επειδή έδωσαν το θάρρος σε άσχετους με τη μουσική και με το ροκ να την καταστρέψουν (τη μουσική) και να το καταστρέψουν (το ροκ).<br /><br />Ποιά συγκεκριμένα παραδείγματα έχεις υπόψη σου; Γιατί εγώ θεωρώ ας πούμε ότι συγκροτήματα σαν τους Residents, τους Coil, κλπ (για να πούμε τα πιο «γνωστά» με σχετικές αναφορές συχνά ρητές) και έδωσαν καλά πράγματα και γονιμοποίησαν μεταγενέστερες μουσικές. Και ο David Toop για τον οποίο έγραφες τις προάλλες την έχει μελετήσει την σύνδεση.<br /><br />Τώρα «συχνά μαλακίες» προκύπτουν ανεξάρτητα του αν θα βάλεις στοιχεία dada ή όχι, οπότε δεν μπορώ να το αποδώσω ειδικά σε αυτό. Και straight blues μπορεί να παίζεις και να γράψεις μαλακίες, όπως κάτι ανέμπνευστοι και ξενέρωτοι ύστεροι δίσκοι του Κλά(φ)τον. Τουλάχιστον όσοι δανείζονται από τέτοια στοιχεία το ψάχνουν λίγο το πράγμα, και ας τους βγεί μάπα το καρπούζι.<br /><br />> Η μαρξιστική γλώσσα της εποχής (τουλάχιστον εκείνη που έχω διαβάσει εγώ) δεν έχει ουδεμία σχέση με τις βλακείες που γράφει ο Debord. <br /><br />Οι ελληνικές μεταφράσεις του συγκεκριμένου βιβλίου, 2-3 που ξέρω, είναι για τα πανυγήρια. Ο ίδιος θεωρείται σήμερα μεγάλος στυλίστας της γαλλικής (ιδίως όμως για τα μεταγενέστερα έργα του).<br /><br />Αλλά γενικά η Κ.Δ και τα κείμενα της ήταν πολύ καθαρά για την εποχή, μην κρίνεις μόνο με βάση τα κείμενα τα λαϊκο-μαρξιστικά που δημοσιεύονταν στην Ελλάδα της εποχής (και που ήταν πιο ΚΚΕδικα και πλέρια). Σκέψου την ίδια εποχή στη Γαλλία παίζανε Ντεριντά, Μπροντιγιάρ, και δεν συμμαζεύεται στο αριστερό στρατόπεδο, αλλά και Λακαν, Ντελέζ, κλπ.<br /><br />Αντιπαράθεσε το απόσπασμα που παράθεσες με ένα οποιοδήποτε απόσπασμα από π.χ. την Αρνητική Διαλεκτική του Αντόρνο. <br /><br />Ή και από οποιοδήποτε απόσματα του Χέγκελ, δασκάλου του Μαρξ, θέλεις, π.χ.: "Η αληθής απόδειξη ,ότι αυτή η ταυτότητα είναι το αληθές, θα μπορούσε μάλλον να γίνει, με το να ερευνάται το καθένα ξεχωριστά εντός των λογικών του προσδιορισμών, δηλ. εντός των ουσιωδών του προσδιορισμών: τότε θα είχαμε το αποτέλεσμα, ότι το υποκειμενικό είναι αυτό που μεταμορφώνεται σε αντικειμενικό και το αντικειμενικό ,δεν μένει επίσης έτσι αλλά γίνεται υποκειμενικό. Θα έπρεπε κανείς να καταδείξει στο ίδιο το πεπερασμένο, ότι εμπεριέχει την αντίφαση και μετατρέπεται σε άπειρο· έτσι θα είχαμε την ενότητα του περατού και του άπειρου. Σε μια τέτοια μέθοδο δεν θα προϋπετίθετο αυτή η ενότητα, αλλά θα καταδεικνυόταν στον ίδιο της τον εαυτό, ότι η αλήθεια της είναι η ενότητά της, κάθε μια όμως μονομερώς: ότι η διαφορά της αντιστρέφεται και μετατρέπεται άμεσα σε αυτή την ενότητα –ενώ η διάνοια νομίζει ,ότι έχει στο διαφορετικό κάτι σταθερό."<br /><br />Το παρόν απόσπασμα του Ντεμπόρ λέει συνοπτικά κάτι που περιφραστικά έχει ως εξής:<br /><br />Όσο ο άνθρωπος μπαίνει στην Ιστορία...<br /><br />(δηλαδή από ζώο που ζεί ενστικτωδώς χωρίς να αναγνωρίζει τον χρόνο μπαίνει στο λεγόμενο "ιστορικό χρόνο", με τον πολιτισμό, τη γραφή, την αναγνώριση των προγόνων του και της ιστορικής του πορείας κλπ)<br /><br />...τόσο ο χρόνος γίνεται ανθρώπινος...<br /><br />(δηλαδή τόσο αναγνωρίζουμε ως πολιτισμός ότι ο χρόνος καθορίζεται από εμάς, δεν είναι δηλαδή κάτι εξωτερικό, όπως ο κύκλος των εποχών π.χ. για τους πρωτόγονους, αλλά συνειδητή ιστορία πλέον, κάτι που η ανθρωπότητα (συν)διαμορφώνει).<br /><br />...δηλαδή το πέρασμα του χρόνου, το οποίο βιώνονταν ασυνείδητα (ζωωδως ή πρωτόγονα), τώρα εκδηλώνεται ως μέρος της αντίληψης μας της Ιστορίας (της ιστορικής συνείδησης).<br /><br />Δεν πρόκειται για βλακεία, ούτε για παραδοξολογίες τύπου Βέλτσου που συνδυάζουν συγκρητικά καμμιά 20ρια είδη γραφής και «αποδόμησης» του λόγου.<br /><br />Για πολύ βασικές παρατηρήσεις πρόκειται, που προυποθέτουν όπως γράφτηκαν μια γενική εξοικοίωση με την σχετική μαρξιστική κληρονομία και γράφονται τελείως συνοπτικά. <br /><br />Τα ίδια γράφει αλλού, με παρόμοια λόγια, και ο Χέγκελ. Βέβαια εκείνη την εποχή ήταν όλοι με 20 τέτοια βιβλία στο χέρι, και το τι σημαίνει ας πούμε "προτσές" ή "πραγματοίηση" κλπ, ήταν δεδομένο ότι το ήξεραν στους φοιτητικούς, μαρξιστικούς κλπ κύκλους.<br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-75823887476983780662016-07-05T04:55:33.905+03:002016-07-05T04:55:33.905+03:00Καλό παράδεισο να έχειΚαλό παράδεισο να έχειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-64516744141194918602016-07-02T21:06:37.273+03:002016-07-02T21:06:37.273+03:00Καρκίνο.Καρκίνο.spacefreakhttps://www.blogger.com/profile/00315987091677142847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-79829379609029050392016-07-02T17:41:50.961+03:002016-07-02T17:41:50.961+03:00Από τι πέθανε ο Terry τελικά?Από τι πέθανε ο Terry τελικά?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-67709109479007545792016-07-02T14:58:43.350+03:002016-07-02T14:58:43.350+03:00Όλα μέσα στη ζωή είναι, άρα και στο ροκ. Μην το ζο...Όλα μέσα στη ζωή είναι, άρα και στο ροκ. Μην το ζορίζουμε άλλο. <br /><br />Το θέμα είναι κάθε φορά να μπορείς να κρίνεις όχι τι είναι συμβατό με το ροκ ή όχι, αλλά τι είναι συμβατό με τις προοδευτικές κοινωνικοπολιτικές και αισθητικές πεποιθήσεις σου. Αν έχεις τέτοιες δηλαδή. Όχι εσύ ο καθένας από εμάς. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-35278314408928934342016-07-02T14:46:43.915+03:002016-07-02T14:46:43.915+03:00Εντάξει, ο καθένας μπορεί να λέει ότι έχει επηρεασ...Εντάξει, ο καθένας μπορεί να λέει ότι έχει επηρεαστεί από οτιδήποτε. Σ’ αυτά δε βρίσκεις άκρη. <br />Υπάρχουν πράγματα, όμως, που εγώ μπορεί να τα θεωρώ θλιβερά, ανάξια ή χαζά όσον αφορά στο πώς μπορεί να επηρέασαν το ροκ, και άλλα που να τα θεωρώ δημιουργικά. <br />Και ο καθένας αντί να το παίζει ιστορικός ή ψευτοϊστορικός καταγράφοντας το ένα και το άλλο (το πώς δηλαδή μπορεί να επηρέασε ο Επίκουρος, το Βυζάντιο, ο ντανταϊσμός ή ο σουρεαλισμός το ροκ) καλό θα ήταν να πάρει θέση και να μας πει π.χ. πως οι ντανταϊστικές επιρροές στο ροκ συχνά ήταν «μια μαλακία και μισή» επειδή έδωσαν το θάρρος σε άσχετους με τη μουσική και με το ροκ να την καταστρέψουν (τη μουσική) και να το καταστρέψουν (το ροκ).<br /><br />Για μένα η «Κοινωνία του θεάματος» είναι ένα κουραστικό και βαρετό βιβλίο με γλωσσική/εκφραστική ανάπτυξη (στην πλειονότητα των σελίδων του) απαράδεκτη. Ούτε ο Βέλτσος δεν γράφει έτσι! Αυτή είναι η γνώμη μου και την λέω ευθαρσώς. <br /><br />Η μαρξιστική γλώσσα της εποχής (τουλάχιστον εκείνη που έχω διαβάσει εγώ) δεν έχει ουδεμία σχέση με τις βλακείες που γράφει ο Debord. <br /><br />«Η ιστορία υπήρχε ανέκαθεν, αλλά όχι πάντα υπό την ιστορική της μορφή. Ο ενχρονισμός του ανθρώπου, καθώς συντελείται δια της μεσολάβησης μιας κοινωνίας, ισοδυναμεί με τον εξανθρωπισμό του χρόνου. Η μη συνειδητή πορεία του χρόνου εκδηλώνεται και καθίσταται αληθής εντός της ιστορικής συνείδησης». <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-30003375600668495802016-07-02T14:15:58.899+03:002016-07-02T14:15:58.899+03:00Ε, συμφωνούμε τότε.
Ροκ τρόπος ζωής δεν είναι μόν...Ε, συμφωνούμε τότε.<br /><br />Ροκ τρόπος ζωής δεν είναι μόνο περιθώριο και ρετσίνα.<br /><br />Και πως να είναι όταν οι ροκάδες αυτοί ήταν και ζάμπλουτοι.<br /><br />Πρέπει να υπάρχει όμως κάποιο δισδιάκριτο όριο, όπου παύεις να είσαι ροκ στον τρόπο ζωής.<br /><br />Δηλαδή ο Τζάγκερ/Ρίτσαρνς το '70 (μπορεί και σήμερα) ΟΚ, οι Στινγκ/Μπόνο το '90 μάλλον όχι.<br /><br />Μάλλον δεν είναι θέμα χρημάτων αλλά αν την παραδείς Μητέρα Τερέζα, "υπεύθυνος πολίτης" ή πάτερ φαμίλιας...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-33946369343426035222016-07-02T14:12:12.123+03:002016-07-02T14:12:12.123+03:00Συμφωνώ, τον ίδιο δεν τον απασχολούσε το ροκ.
Ρώτ...Συμφωνώ, τον ίδιο δεν τον απασχολούσε το ροκ.<br /><br />Ρώτησες όμως και αν "είναι δυνατόν κάποιος άνθρωπος που γράφει τοιουτοτρόπως (λες και μιλάει στον καθρέφτη του)" να έχει σχέση με το ροκ.<br /><br />Σε αυτό απάντησα, μπορεί ο ίδιος να μην είχε, αλλά άλλοι που έγραφαν τοιουτοτρόπως σε επαναστατικές εκδόσεις και μανιφέστα, και ήταν και άμεσοι "ακόλουθοι" του Ντεμπόρ (στην περίπτωση των άγγλων καταστασιακών και επίσημα), είχαν. <br /><br />Ένα νήμα του όλου πράγματος (από Νταντά προς Ντεμπορ και ροκ) έπιασε και ο Γκρέιλ Μάρκους (που έχει και παραέχει σχέση με το ροκ) στο Lipstick Traces. Και μάλιστα όπως γράφει ειδικά αυτός ήταν ο σκοπός του, να δείξει τις υπόγειες και μη συνδέσεις.<br /><br />Γιατί μπορεί να μην υπήρχε ροκ την εποχή του Νταντά, π.χ. το 1916, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν πράγματα που επηρέασαν το ροκ αργότερα.<br /><br />Άλλωστε πολλά «φλου αρτιστικ» και «υψηλής τέχνης» επηρεάζουν στο πέρασμα του χρόνου και την λαϊκή/ποπ κουλτούρα (ας πούμε σουρεαλιστικά στοιχεία που παλιά τα έβρισκες μόνο σε πίνακες του κινήματος τώρα μπορείς να βρείς στο τελευταίο περιοδικό για μαγειρική, ή να γράφει ο άλλος ο ροκ μουσικός τους στίχους του με αυτόματη γραφή -- συχνά χωρίς καν να ξέρει την προϊστορία της κλπ).<br /><br />Αλλά και γιατί ροκ δεν είναι μόνο ο Presley και οι Monkeys αλλά και άτομα που γνώριζαν αυτή την καλλιτεχνική προϊστορία και συνειδητά την ενσωμάτωσαν, ή δανείστηκαν ιδέες κλπ για το έργο τους. (Bέβαια ως ροκ εννοώ εδώ την ευρύτερη μουσική, ανεξαρτήτος αν ακούγεται σαν τους Rolling Stones ή σαν τους Coil ή τους Mount Erie).<br /><br />Διαφωνώ και με το "λες και μιλάει στον καθρέφτη του" που όπως το διαβάζω θέλει να υποννοήσει κάποια διανοουμενίστικη πόζα κλπ. <br /><br />Η γλώσσα του κειμένου είναι τελείως αντιπροσωπευτική, μη πω και πιο light, της όλης μαρξιστικής γλώσσας της εποχής. Που να δείς τι και πως γράφανε οι παραδίπλα. <br /><br />Και ο Μαρκούζε που αναφέρεις συχνά δεν έχει γράψει μόνο τα πιο λαϊκής απέυθυνσης όταν ανακάλυψε τους φοιτητές και τη Νέα Αριστερά, έχει γράψει και το ίδιο και περισσότερο βαριές διατυπώσεις ως μέλος της "σχολής της φρανφούρτης" (και ακόμη περισσότερο οι παλιότεροι εκεί).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-16038569222085575172016-07-02T12:16:24.846+03:002016-07-02T12:16:24.846+03:00Ναι, μάλλον, εξ όσων δείχνουν τα πράγματα δηλαδή. ...Ναι, μάλλον, εξ όσων δείχνουν τα πράγματα δηλαδή. <br /><br />Πάντως, για να μην υπάρξει παρανόηση εγώ δεν έχω πρόβλημα με τον όποιο ροκά βάζει δίσκους σε κρατικά ή κυβερνητικά ραδιόφωνα. Καλά κάνει – και αν βάζει και καλούς δίσκους τότε κάνει ακόμη καλύτερα. ΕΙΠΑΜΕ, ΤΟ ΡΟΚ ΠΑΕΙ ΜΕ ΟΛΑ. Σε τελευταία ανάλυση αν αισθάνεσαι πως πρέπει ν’ απολογηθείς σε κάποιον για κάτι αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από τον εαυτό σου. <br /><br />Εκείνο που δεν μ’ αρέσει είναι το να το παίζεις την ίδια στιγμή «φωνή της συνείδησης», «έξω από το σύστημα» ή «underground». Η Ελλάδα είναι μικρή, δεν είναι Αμερική, και όλοι γνωριζόμαστε πολύ καλά μεταξύ μας (εννοώ από τον δημόσιο βίο μας). <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-85592375413553573352016-07-02T11:27:41.183+03:002016-07-02T11:27:41.183+03:00Και κάτι ακόμη με την αφορμή του σχολίου σου.
Όποι...Και κάτι ακόμη με την αφορμή του σχολίου σου.<br />Όποιος διαβάσει προσεκτικά αυτό που έγραψε ο Χρήστος Λεβέντης στους Μ.Ρ. για τους Spectrum θα διαπιστώσει τα εξής:<br />1. Αυτό που λέει πως το συγκρότημα… «θα έχει στο μέλλον την ευκαιρία μιας τεράστιας προβολής, μέσω της τι-βι και των δίσκων» δεν είναι καθόλου σίγουρο πως σχετίζεται με την Ελλάδα. Δηλαδή, για ’μένα σχετίζεται 100% με τη Βρετανία, αλλά τέλος πάντων…<br />2. Ο Λεβέντης γράφει «τους προσεκάλεσε ήδη». Καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτή η φράση; Εκείνο το «ΗΔΗ»; Θα έγραφε ο άνθρωπος ποτέ κάτι τέτοιο, αν δεν είχε συμβεί ακριβώς αυτό; Η πρόσκληση είχε φύγει από το παλάτι… 1000%.<br />3. Και βεβαίως η συνέχειά της: «ΘΑ εμφανισθούν δε ενώπιόν ΤΟΥ». Πόσο πιο κατηγορηματικός μπορεί να είναι κάποιος, όταν μάλιστα χρησιμοποιεί και το «ΤΟΥ» (το «Τ» με κεφαλαίο!); Ο Λεβέντης, εννοώ, δείχνει μ’ αυτό το «Τ» (κι έτσι είναι) πως είχε συνειδητοποιήσει 100% τι έλεγε, και ποιο ήταν το «βάρος» εκείνων που έλεγε. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-77975776757770714012016-07-02T11:05:04.106+03:002016-07-02T11:05:04.106+03:00Συγνώμη, αλλά ποιό ακριβώς είναι το θέμα αντιπαράθ...Συγνώμη, αλλά ποιό ακριβώς είναι το θέμα αντιπαράθεσης? Τρία (επιβεβαιωμένα) δισκάκια των Spectrum έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, οπότε σίγουρα ήταν γνωστοί, όχι όπως οι Beatles, αλλά ήταν σε κάποιο κοινό. Αναφέρθηκε επώνυμα από τους ΜΡ ότι θα έπαζαν για τη βασιλική οικογένεια. Ενδιαφέρον σίγουρα, αλλά γιατί είναι απίθανο να άρεσε σε κάποιο από τα νεότερα μέλη της οικογένειας? Οι οποίοι σίγουρα θα είχαν πολλές αναφορές από άφθονο "υλικό" και δε θα μου έκανε εντύπωση αν ήξεραν και τους Liverpool Five, αλλά και τους Γερμανούς Toppers (έκαστοι είχαν κυκλοφορία/ες στην Ελλάδα)? Σκέφτηκε κανείς ότι οι μπορεί να κάλεσαν και άλλες μπάντες, αλλά οι Spectrum να ήταν απλά οι μόνοι που ανταποκρίθηκαν θετικά? Ακόμα πιο ενδιαφέρον θα ήταν αν πραγματοποιήθηκε το εν λόγω γεγονός, αλλά, όπως είπε και ο Φώντας, ακόμα κι αν δεν έγινε ΣΙΓΟΥΡΑ υπήρχε η πρόθεση.<br />Κάπου εδώ τελειώνει το οποιοδήποτε μουσικό-ιστορικό ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου.greakbeathttps://www.blogger.com/profile/10974832515325519633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-75868733853279777482016-07-02T08:45:17.509+03:002016-07-02T08:45:17.509+03:00Ο Terry δεν έσκυψε ποτέ το κεφάλι και πλήρωσε το τ...Ο Terry δεν έσκυψε ποτέ το κεφάλι και πλήρωσε το τίμημα.<br />ΣωτήρηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-88709559484868260062016-07-01T23:53:57.335+03:002016-07-01T23:53:57.335+03:00Δεν ξέρω ποιος την βόλεψε και ποιος όχι.
Πάντως ...Δεν ξέρω ποιος την βόλεψε και ποιος όχι. <br /><br />Πάντως ο Πουλικάκος τα έπαιρνε για χρόνια από το κρατικό ραδιόφωνο (Γ Πρόγραμμα) με τις εκπομπές του… Θείου Νώντα. <br />Ενώ τώρα τον συναντάμε στο σταθμό (Στο κόκκινο - 105,5 FM) ενός κυβερνητικού κόμματος (ΣΥΡΙΖΑ), που εξακολουθεί να καταστρέφει την κοινωνία (το κυβερνητικό κόμμα). ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-27704572023254038002016-07-01T23:36:22.253+03:002016-07-01T23:36:22.253+03:00>>Και γιατί να μην είναι; <<
Αυτό λέω...>>Και γιατί να μην είναι; << <br />Αυτό λέω κι εγώ! ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-68126664580587922202016-07-01T23:34:15.204+03:002016-07-01T23:34:15.204+03:00Ο Guy Debord δεν είχε καμμία σχέση με τη ροκ κουλτ...Ο Guy Debord δεν είχε καμμία σχέση με τη ροκ κουλτούρα – αυτό έγραψα εγώ. Δεν είναι περίπτωση Marcuse ας πούμε, στα βιβλία του οποίου βλέπεις αναφορές σε συγκροτήματα (Jefferson Airplane π.χ.) και βεβαίως προβληματισμούς εν σχέσει με το κίνημα των hippies, την αντικουλτούρα κ.λπ. Τον Guy Debord δεν τον απασχολούσε το ροκ (ακόμη και στην πιο «επαναστατική» του να πούμε φάση, στα late sixties). Αυτό είπα.ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-37684206348275624062016-07-01T22:29:44.654+03:002016-07-01T22:29:44.654+03:00Εντάξει, αλλά τα πληρώθηκε επί 40 χρόνια μεταπολίτ...Εντάξει, αλλά τα πληρώθηκε επί 40 χρόνια μεταπολίτευσης αυτά. Και δεν λέω για την εμπορική κίνηση των δίσκων του (που του αξίζει), λέω για όλες τις κρατικές επιχορηγήσεις, οργανωμένες με κρατικό χρήμα συναυλίες, ορχήστρες και τα σχετικά.<br /><br />Τα συγκροτήματα και οι τύποι που έπαιζαν για την "θεότρελη Αποκριά", ας πούμε ο Παπαντίνας, ο Πουλικάκος, κλπ τη βολέψανε εξίσου καλά;<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-88792967606989321622016-07-01T22:25:56.179+03:002016-07-01T22:25:56.179+03:00> Εγώ εκείνο που έγραψα είναι πως το να σε βρα...> Εγώ εκείνο που έγραψα είναι πως το να σε βραβεύουν οι βασιλιάδες και να συντρώς με πριγκίπισσες είναι… ροκ τρόπος ζωής. <br /><br />Και γιατί να μην είναι; <br /><br />Δεν πήγανε στους βασιλιάδες σαν τον Ζαμπούνη, να παριστάνουνε τις ...κυρίες των τιμών.<br /><br />Για την ακρίβεια, οι βασιλιάδες είναι που εκείνη την εποχή γούσταραν από την αίγλη των Stones και των Beatles και όχι το αντίθετο. <br /><br />Το να σέρνονται στα πόδια σου οι διάφοροι γαλαζοαίματοι (δείτε και στη φωτογραφία πως κοιτάει τον Τζάγκερ), σε εσένα δίνει μαγκιά, όχι σε αυτούς.<br /><br />Και βέβαια τα καλόπαιδα αυτά δεν έπαυσαν να κάνουν ένα σωρό άλλα πράγματα ― καταχρήσεις, γκρούπις, ναρκωτικά, μηχανές, κλπ που συμβατικά λένε διάφοροι "ροκ τρόπο ζωής", ώστε να γίνουν αποδεκτοί από τους γαλαζοαίματους.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-73339754896391861112016-07-01T22:19:27.108+03:002016-07-01T22:19:27.108+03:00>Είναι δυνατόν κάποιος άνθρωπος που γράφει τοιο...>Είναι δυνατόν κάποιος άνθρωπος που γράφει τοιουτοτρόπως (λες και μιλάει στον καθρέφτη του) να έχει κάποια σχέση με το ροκ; Άσε μας τώρα… <br /><br />Το «άσε μας τώρα» είναι επιχείρημα;<br /><br />Ο ίδιος δεν έχει (και λόγω μη αγγλοσαξωνικής κουλτούρας αλλά και για αλλους λόγους), άλλα άτομα που τον μελετούσαν ή ανήκαν σε σχετικές ομάδες (και έγραφαν αντίστοιχα, π.χ. οι "Up against the wall, motherfuckers", "King Mob", οι δεύτεροι μάλιστα ανήκαν στην Καταστασιακή Διεθνή οι ίδιοι) είχαν. <br /><br />Και βέβαια κάποιοι εμπνευσμένοι από τα παραπάνω (από τον McLaren μέχρι τον Richey Edwards) παραήταν μπλεγμένοι στο ροκ.<br /><br />Εξάλλου ροκ δεν είναι μόνο το Louie Louie άντε και το Aqualang, έχει και πιο εγκεφαλικές τάσεις. Εκτός αν με το ίδιο σκεπτικό πούμε ότι ούτε κάποιος που ακούει π.χ. Recommended (επί τη ευκαιρία) έχει σχέση με το ροκ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-23751571937059011142016-06-30T16:29:37.413+03:002016-06-30T16:29:37.413+03:00>>Δε μιλαμε και για τον θεοδωράκη.<<
...>>Δε μιλαμε και για τον θεοδωράκη.<<<br /><br />Φυσικά και δεν μιλάμε για τον Θεοδωράκη. Αυτό δα μας έλειπε!<br />Τι να πούμε για τον Θεοδωράκη… πως όταν «το μεγάλο το ανώνυμο πλήθος χαιρόταν χωρίς αγωνίες τη θεότρελη Αποκριά» υπό τους ήχους των... ψυχεδελικών συγκροτημάτων κάποιοι άλλοι ήταν ή εξορία ή φυλακή ή σε κατ’ οίκον περιορισμό ή υπό στενή παρακολούθηση; ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-87811105471837204722016-06-30T14:02:45.849+03:002016-06-30T14:02:45.849+03:00Ρε φωντα δεν ειπαμε πως ο λαδας παρακολουθουσε συν...Ρε φωντα δεν ειπαμε πως ο λαδας παρακολουθουσε συναυλια της ψυχεδελικης νεολαιας που λεει και ο αλλος με νοστραδαμους και τσαρμς? Τι σκατα ψαχνεις να βρεις παραπανω? Φυσικα και ηταν αποδεκτη η ψυχεδελεια, σιγα τα ωα. Δε μιλαμε και για τον θεοδωράκη. Τωρα αν υπηρετουσε τη μαυρη αντιδραση οπως λες εσυ αυτο είναι άλλο θεμα, παροτι αυτο με τους εμ τζι σι είναι χοντρο. Τις πιο πολλες φορες τα ελληνικα γκρουπ δεν καταλαβαιναν τι γινοτανε, ενω τα ξενα ειχαν χεσμενους και τους χουντικους και ολα τα υπολοιπα. Τα φραγκα τσεπωναν κι αυτο ηταν ολο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-31972209603967053692016-06-30T12:10:24.748+03:002016-06-30T12:10:24.748+03:00Κοίταξε να δεις αγαπητέ αναγνώστη.
Την είδηση στου...Κοίταξε να δεις αγαπητέ αναγνώστη.<br />Την είδηση στους Μ.Ρ. εγώ τη θεωρώ αξιόπιστη και για μένα η συναυλία έγινε (όπως ανέλυσα στα απολύτως λογικά βήματα του post). Δεν βρίσκω ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ, το ξαναλέω, ώστε να μην έγινε.<br />Και επί της ουσίας των συμπερασμάτων, είτε στη μία περίπτωση είτε στην άλλη, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.<br />Δηλαδή αν πούμε πως οι Spectrum με τον Κοκό δεν τα… βρήκαν στα λεφτά και το live τελικώς δεν έγινε θ’ αλλάξει κάτι σ’ αυτό που λέμε πως η «ψυχεδέλεια ήταν στην υπηρεσία της ελληνικής μαύρης αντίδρασης»; Θα διαγράψουμε δηλαδή όλα τ’ άλλα; Π.χ. τους MGC, που διασκέδαζαν το πλήθος, που χαιρόταν ΧΩΡΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ, την Αποκριά του ’68, παίζοντας ένα καραψυχεδελικό τραγούδι; Θα διαγράψουμε τις μετακλήσεις από τη χούντα των Marmalade, των Wallace Collection και των Shocking Blue;<br />Μόνο οι ηλίθιοι θα ισχυρίζονταν κάτι τέτοιο. <br />Για μένα, το ξαναλέω, αρκεί ακόμη και η δημοσιευμένη πρόθεση του Κοκού να φέρει το συγκρότημα στην Ελλάδα. Το ίδιο συμπέρασμα θα έβγαζα. Πόσο πιο απλά να το πω δηλαδή;<br /><br /><br />Και για τον Π.Π…<br /><br />Το Easy Rider πρέπει να το ξαναδώ, γιατί από την τελευταία φορά που το είδα έχουν περάσει 20 χρόνια. Το «Φράουλες και Αίμα» το είδα λίγο πριν γράψω το κείμενο, και γι’ αυτό είπα όσα είπα, για τη συγκεκριμένη αντιδραστική χλαπάτσα. Όταν βρω, λοιπόν, την ευκαιρία και το χρόνο να δω το Easy Rider να είσαι σίγουρος πως θα γράψω τα σχετικά… ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-12644661709937658832016-06-30T11:35:29.558+03:002016-06-30T11:35:29.558+03:00Η ουσία είναι να μάθουμε αν έγινε ή όχι, γιατί αν ...Η ουσία είναι να μάθουμε αν έγινε ή όχι, γιατί αν ΔΕΝ έγινε τότε το ενδιαφέρον θα είναι το γιατί δεν έγινε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-45085197973459830982016-06-30T11:26:30.747+03:002016-06-30T11:26:30.747+03:00Φώντα μην ασχολείσαι.
Το άρθρο είναι αυτό που πρέ...Φώντα μην ασχολείσαι. <br />Το άρθρο είναι αυτό που πρέπει νάναι. <br />Για μένα η ουσία του είναι σ αυτή την πρόταση, που την έχεις γράψει με κεφαλαία:<br />«ΤΙ ΘΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕ ΑΡΑΓΕ ΤΟΥΣ ΒΡΕΤΑΝΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ; ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΡΟΘΟΣ ΔΕΝ ΦΙΛΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Σ’ ΑΥΤΟ!». <br />Με άλλα λόγια για ποιούς λόγους η συγκεκριμένη είδηση θα μπορούσε να αμφισβητηθεί; Σ αυτό κανένας δεν μπορεί να πει τίποτα σοβαρό. <br />Περιμένω κείμενο για το Easy Rider. <br /><br />Π.Π. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-20201670082323358952016-06-30T08:42:53.738+03:002016-06-30T08:42:53.738+03:00Μου φαίνεται ότι ο τζήμερος σχολιάζει στο δισκορυχ...Μου φαίνεται ότι ο τζήμερος σχολιάζει στο δισκορυχείον.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.com