tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post5355967563373421854..comments2024-03-28T12:23:14.907+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ιστορική συνέντευξη επί χούντας… και για την χούνταΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-44136050115691091992014-11-19T13:51:57.541+02:002014-11-19T13:51:57.541+02:00Φιλε ανωνυμε την καλλιτεχνικη του αξια δεν την αμφ...Φιλε ανωνυμε την καλλιτεχνικη του αξια δεν την αμφισβητει κανεις σε βαθος χρονου απο την εποχη Μανταλενας μεχρι τα ποιο συθνετα και εντεχνα στην Αθανασια και τα Παραλογα.Επισης καταξιωμενος και διεθνως.Ομως στην συνεντευξη αυτη οντως δειχνει συντηριτικος μεχρι αντιπαθης,σε μια περιοδο που οι νεοι περιμεναν απο το καλλιτεχνικο και πολιτιστικο κεφαλαιο της εποχης εμπνευση για να συνεχισουν και να δυναμωσουν τον αγωνα εναντι στο χουντικο καθεστως.Επισης ειναι γνωστο οτι ηταν φιλοδεξιος(καλα εκανε αφου ετσι γουσταρε). Επισης απο τα λεγομενα του αποπνεει ενα σνομπ και το γνωστο συνηριτικοφοβικο συνδρομο σε σχεση με την αριστερα και τους νεους.Το να εισαι καλιτεχνικη αξια δεν σημαινει οτι εισαι αυθεντια και οτι εχεις παντα σωστες θεσεις για τα κοινωνικα δρωμενα.Σε στενα μουσικα κριτηρια,ok respect(αν και απεχει απο τα δικα μου rock ακουσματα).Δεν φτανει ομως μονο αυτο.Αλλωστε ολοι κρινονται και απο τον λογο τους.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-88304608134693510222014-11-19T11:45:11.509+02:002014-11-19T11:45:11.509+02:00απλησίαστος ο Μάνος, απλήσίαστος για πολλού εδώ μέ...απλησίαστος ο Μάνος, απλήσίαστος για πολλού εδώ μέσα.<br />Ακόμα. Για πάντα.<br />PopsycheyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-41325547193561717412014-11-19T07:46:55.310+02:002014-11-19T07:46:55.310+02:00… Εγώ δεν κάνω τέχνη για τον λαό. Απευθύνομαι σε ω...… Εγώ δεν κάνω τέχνη για τον λαό. Απευθύνομαι σε ωρισμένες ομάδες ανθρώπων μόνο. Αν έχω ενδιαφέρον, ας με ανακαλύψουν. Όταν διάβαζα Σεφέρη, δεν ρώτησα τι ηλικία έχει…Φοβερη ατακα και ομολογια καλιτεχνη που αν το εννοει ειναι σε αλλο επιπεδο απο τον μεσο ορο της εποχης.Απο την αλλη η ολη συνεντευξη σε ηλικια 48 χρονων αποπνεει εναν αδικαιολογητο,βαθυ συντηριτισμο που σε πολλα σημεια εκφραζεται ωμα και καυστικα κυριως σε θεματα της νεας γενιας.Οταν ηταν US η παρεα με την grace slick και τους υπολοιπους νεαρους της εποχης ηταν επικοδομιτικη ενω στα εσω τον αποστρεφουν οι μελλοντικοι δυναστες που θα επρεπε να συμβιβαστουν με το αθλιο δεξιο καθεστως του οποιου παντα ηταν φιλος?καλημερα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-64541236039637618032014-11-18T22:32:09.523+02:002014-11-18T22:32:09.523+02:00πολύ μη μου άπτου είστε στα σχόλια οι περισσότεροι...πολύ μη μου άπτου είστε στα σχόλια οι περισσότεροι,<br />μη θίξουμε την ιερή αγελάδα<br />αν και καλλιτεχνικά είναι αξιόλογος θα έπρεπε να μείνει στην Αμερική και τουλάχιστον να κάνει καμιά δήλωση από κει, <br />όχι όλα αυτά τα άθλια που λέει την ίδια στιγμή που ...<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-22528427845090657802014-06-08T01:34:53.142+03:002014-06-08T01:34:53.142+03:00Υπάρχουν άνθρωποι (μουσικοί, δημοσιογράφοι) που κο...Υπάρχουν άνθρωποι (μουσικοί, δημοσιογράφοι) που κοντράρισαν σκληρά τον Χατζιδάκι (και δεν αναφέρομαι στους «αυριανιστές» εννοείται) ενόσω εκείνος ζούσε. Οπότε, τι να λέμε εμείς, όταν ο ίδιος είναι πια απών;<br />Παρά ταύτα υπάρχει ένα θέμα. Όταν κάποιοι, πολλοί, και συχνά, υπερβάλλουν και λένε κοτσάνες εν σχέσει με τον ίδιον και το έργο του θα πρέπει να τους υπενθυμίζουμε πως ο μεγάλος αυτός τραγουδοποιός (κυρίως) ήταν άνθρωπος και όχι «θεός», που εξέφραζε απόψεις οι οποίες δεν ήταν υπεράνω κριτικής, πως πολιτεύτηκε έτσι κι αλλιώς κι αλλιώτικα σε δημοκρατίες ή δικτατορίες. Μάλιστα, καταλαμβάνοντας δημόσια αξιώματα σε δεξιές περιόδους, κι έχοντας εξασφαλίσει, λόγω και της αστικής ιδιοσυγκρασίας του, την ανοχή της Αριστεράς (δεν κώλωνε να συνεργάζεται στο Τρίτο π.χ., με στελέχη των δύο ΚΚΕ) υποβαθμίστηκαν (ακόμη και από τις αριστερές φυλλάδες της εποχής!) οι ποικίλες σφοδρές κόντρες του με τους μουσικούς π.χ. των κρατικών ορχηστρών (στο δεύτερο μισό των 70s και στις αρχές των 80s), εξυπηρετώντας κατ’ ουσίαν, ο ίδιος, με την πολιτική του, τους στόχους της συντήρησης. Ακόμη και στο Τρίτο, για το οποίο στάζει μέλι το στόμα πολλών, η μπούρδα δεν σταμάτησε να πηγαίνει σύννεφο. Υπάρχουν δημοσιευμένες κριτικές, από ανθρώπους σοβαρούς (ο Κώστας Θεοφιλόπουλος στο παλαιό ΤΖΑΖ π.χ.) τις οποίες διαβάζεις και φρίττεις σχετικώς με τα όσα παλαβά ακούγονταν εκεί (από τους τότε... ροκεντρολάδες του ΚΚΕ και μετέπειτα ΔΟΛίτες).<br />Σήμερα, 30, 40 χρόνια μετά, φαίνεται πως όλα τούτα είναι πια άνευ ουσίας, άνευ σημασίας. Και ποια είναι η ουσία; Η αγιαστούρα και το «άγιος ο θεός». Πολύ θα γούσταρα να διαψευστώ… Να ’μαστε λοιπόν καλά, όπως το λες κι εσύ Αλέξη, να τα συζητάμε, είτε συμφωνούμε είτε όχι… <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-59964737826731925722014-06-07T21:24:32.807+03:002014-06-07T21:24:32.807+03:00Δεν τα βλέπω όλα ούτε "φυσιολογικά", ούτ...Δεν τα βλέπω όλα ούτε "φυσιολογικά", ούτε "συνεπή", Φώντα (ως προς τι άλλωστε συνεπή; Για να μην πάω και στην "συνέπεια" του πολύ αγαπημένου μου Μίκη Θεοδωράκη, όπου ...θα μπλέξουμε). Τα βλέπω όμως αρκούντως "χατζιδακικά", με την έννοια οτι πρόκειται για έναν άνθρωπο που, σε ορίζοντα κάμποσων δεκαετιών πλέον, η σκέψη αλλά και η -πολιτική και μη- πράξη του με επηρέασαν βαθύτατα, κι ας μην ανάγονται στο κλίμα της Αριστεράς στο οποίο κολυμπάω απο τα εφηβικά μου χρόνια. Εξακολουθώ λοιπόν να αποτίω φόρο τιμής στον -μουσικό αλλά και τον πολίτη- Χατζιδάκι. Και ξέρω βεβαίως οτι μου το επιτρέπεις. Όσο για τα υπόλοιπα ζητήματα που θέτεις, νά' μαστε καλά να τα συζητάμε, είτε συμφωνούμε είτε όχι.alexis_vakishttps://www.blogger.com/profile/05405800803996362249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-47963835132243367742014-06-07T18:47:54.022+03:002014-06-07T18:47:54.022+03:00Εκείνο που πρέπει να πω Αλέξη (ευχαριστώ για τα κα...Εκείνο που πρέπει να πω Αλέξη (ευχαριστώ για τα καλά λόγια και ανταποδίδω) είναι πως δεν… ζητώ τίποτα από τον Χατζιδάκι, κι αυτό γιατί το «σχήμα που έχω στο κεφάλι μου» είναι τσεκαρισμένο και λειτουργεί (υπάρχουν οι υπόλοιπες χατζιδακικές αναρτήσεις του δισκορυχείου και κάποιος που θα τις διαβάσει με προσοχή θα καταλάβει αρκετά).<br />Επί του προκειμένου σχολίασα μιαν άποψη, η οποία εκφράστηκε μία πολύ συγκεκριμένη περίοδο. Το πόσο κάθετος ήταν ο Χατζιδάκις, προδικτατορικά, για την λογοκρισία το ξέρω πολύ καλά από κείμενό του τού 1966, στο οποίο μιλάει για… «ντροπή στη χώρα, που όπως και να το κάνουμε, και στις πιο ακραίες της στιγμές δεν φιλοδόξησε την όψη ολοκληρωτικού καθεστώτος». Όταν όμως το καθεστώς έγινε ολοκληρωτικό άρχισε να τα μασάει. Κι έτσι, αντί για την «κατάργηση ΚΑΘΕ λογοκρισίας» όπως λες κι εσύ, έχουμε κουβέντες του στυλ… η λογοκρισία δεν θίγει την ουσιαστική Τέχνη… και άλλα τέτοια ακατανόητα, την ώρα κατά την οποίαν και ο Θεοδωράκης (άλλα άσε τον αυτόν, αφού δεν βρισκόταν στην Ελλάδα) και ο Μαρκόπουλος και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και διάφοροι άλλοι (από άλλους χώρους της Τέχνης) έλεγαν τα πράγματα έξω από τα δόντια (για να μη μιλήσω για εκδότες ή συγγραφείς που σύρθηκαν στη φυλακή, επειδή παρέκαμψαν την λογοκρισία κ.λπ.). <br />Μου κάνει εντύπωση, πάντως, το γεγονός πως τα βλέπεις όλα (σε σχέση με τον Χατζιδάκι) συνεπή και φυσιολογικά. Ίσως είναι, αλλά εξαρτάται και από ποια μεριά εκκινεί ο καθένας μας… Εγώ πάντως δεν εκκινώ από «μύθους», «ιερές αγελάδες» και τέτοια – και νομίζω ούτε κι εσύ. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-1890244944091879502014-06-07T17:35:07.600+03:002014-06-07T17:35:07.600+03:00Με όλη την αγάπη και την εκτίμηση που ξέρεις οτι σ...Με όλη την αγάπη και την εκτίμηση που ξέρεις οτι σου έχω, Φώντα, μου δίνεις την εντύπωση πως έχεις απο την αρχή ένα σχήμα στο κεφάλι σου εν προκειμένω και προσπαθείς να τα χωρέσεις όλα μέσα σε αυτό. Ζητάς π.χ απο τον Χατζιδάκι να επιδείξει δημοκρατικό ακτιβισμό που ελάχιστοι επέδειξαν επι δικτατορίας. Αυτό είναι, κατά τη γνώμη μου, άδικο ως κατηγορία, ειδικά όταν απευθύνεται σε έναν άνθρωπο που ουδέποτε έπαιξε με τους συμβολισμούς της Αριστεράς, ούτε και με την μυθολογία του "προσκυνώ τη χάρη Σου, Λαέ μου". Θα ήθελα δηλαδή να μου υποδείξεις άλλους πρωτοκλασάτους δημιουργούς που, σε αντίθεση με τον Χατζιδάκι ο οποίος κώλωσε, ζήτησαν ανοιχτά την κατάργηση της λογοκρισίας, και μάλιστα να το ζήτησαν δημόσια και μεσούσης της δικτατορίας. Εγώ πάντως θυμάμαι μια κατηγορηματική δήλωση του Χατζιδάκι μαζί με τον Μίκη και τον Ξαρχάκο το 1966 που ζητάνε ανοιχτά την κατάργηση ΚΑΘΕ λογοκρισίας, και όχι μόνο στο μουσικό έργο (Επιθεώρηση Τέχνης, τεύχος 133-134, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 1966).alexis_vakishttps://www.blogger.com/profile/05405800803996362249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-11857284643042270832014-06-07T15:40:01.299+03:002014-06-07T15:40:01.299+03:00Γεια σου Αλέξη.
Η λέξη «επαναλαμβανόμενη» δεν με β...Γεια σου Αλέξη.<br />Η λέξη «επαναλαμβανόμενη» δεν με βρίσκει σύμφωνο. Μέσα στα 5 σχεδόν χρόνια του δισκορυχείου έχω κάνει 10 «χατζιδακικές» αναρτήσεις. Έχω γράψει και για τον προδικτατορικό Χατζιδάκι (η συνέντευξή του στον Ρένο Αποστολίδη, το κείμενο για τον «Καπετάν-Μιχάλη»), έχω γράψει και για τον μεταπολιτευτικό Χατζιδάκι (το κείμενο για την συνεργασία του με τον Φλωρινιώτη), έχω γράψει κριτικές για άρθρα που εμφανίστηκαν σε εφημερίδες (Καθημερινή, Ποντίκι) και υπάρχουν και 2-3 αναρτήσεις για τον Χατζιδάκι σχετικές με την εποχή της δικτατορίας. Άρα αυτό το «επαναλαμβανόμενο» δεν ισχύει. Δυο-τρεις αναρτήσεις, για ένα θέμα μέσα σε 5 χρόνια, δεν συνιστούν «επαναλαμβανόμενο».<br /><br />Δεν ξέρω τι έλεγε ο Χατζιδάκις «μια ζωή» κι είναι καλύτερα να μιλάμε για συγκεκριμένες συνεντεύξεις. Το λέω γιατί και στην συγκεκριμένη αναφέρει κάτι (στην αρχή) που δεν πρέπει να μας διαφεύγει:<br /><br />«Έχω αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Απέκτησα μεγαλύτερο αυτοέλεγχο, δεν είμαι πια ο ίδιος. Τώρα ξέρω τι λέω, ενώ παλαιότερα είπα πράγματα που δεν ήθελα…».<br /><br />Τις σκέψεις μου εν σχέσει με την συγκεκριμένη συνέντευξη –που για μένα έχει μεγάλο ενδιαφέρον, επειδή δίδεται μέσα σε μια ανώμαλη περίοδο– τις διατύπωσα στην αρχή, και κατέδειξα, νομίζω, σε τι ακριβώς ενίσταμαι. Επαναλαμβάνω λοιπόν πως διαφωνώ εντελώς με τα… περί τιμιότητας του εαυτού μας, με τα περί… κυκλοφορούμε και μιλούμε (επί χούντας) ελεύθερα, με τα περί… λογοκρισίας που δεν θίγει την ουσιαστική Τέχνη, με τα περί… ελευθερίας που δεν εξαρτιέται από πολιτικά σχήματα, καθότι μπορεί να είμαστε εσωτερικά ελεύθεροι κ.λπ. Για το μόνο επίμαχο που συμφωνώ (με αστερίσκο) είναι το… «Γιατί ζητάτε από τη σημερινή (σ.σ. χουντική) κυβέρνηση να καταργήση κάτι που το βρήκε έτοιμο και δεν το κατασκεύασε;». Λέω «με αστερίσκο» γιατί αυτό είναι σωστό να το λέει κανείς σήμερα, επειδή την λογοκρισία την κληρονόμησε η χούντα από την προηγούμενη… δημοκρατία. Τότε, όμως, δεν ήταν συνετό να ειπωθεί κάτι τέτοιο. Δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος να απαλλάξεις κανέναν από τις προσωπικές του, αλλά και από τις συλλογικές ευθύνες σε σχέση με μια φασιστικής αντίληψης πρακτική (την πρακτική της λογοκρισίας). Εκεί λες ένα… είμαι αντίθετος σε οποιαδήποτε μορφή λογοκρισίας στο λόγο και την Τέχνη και απαιτώ την άμεση κατάργησή της. Δεν κάθεσαι να λες για… κληρονομιές, για… εσωτερικά ελεύθερους και άλλες τέτοιες αηδίες (μετά συγχωρήσεως). ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-749679980609095762014-06-07T14:21:54.835+03:002014-06-07T14:21:54.835+03:00Για να καταλάβω δηλαδή βρε Φώντα: ποιος είναι ο σκ...Για να καταλάβω δηλαδή βρε Φώντα: ποιος είναι ο σκοπός αυτών των επαναλαμβανόμενων αναρτήσεων περί Χατζιδάκι και επταετίας; Συμπάθα με, αλλά και στην εν λόγω συνέντευξη δεν βρίσκω να λέει κάτι διαφορετικό ο Μ.Χ. απ' αυτά που έλεγε μια ζωή.alexis_vakishttps://www.blogger.com/profile/05405800803996362249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-83279419889684321012014-06-05T22:59:05.242+03:002014-06-05T22:59:05.242+03:00Μα τι λέτε τώρα! Φοβάμαι μήπως με πουν… δεξιό; Σας...Μα τι λέτε τώρα! Φοβάμαι μήπως με πουν… δεξιό; Σας πληροφορώ, λοιπόν, ότι με έχουν πει κάτι… ακόμη χειρότερο. Να με πουν ό,τι θέλουν εν πάση περιπτώσει, μα εντελώς ό,τι θέλουν, δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα. <br /><br />Το ότι δίνω μεγαλύτερη σημασία στο κοινωνικό κομμάτι της μουσικής και λιγότερη στο αισθητικό αυτό είναι αλήθεια (και αφήστε τις… ξένες σελίδες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι για κλάματα). Γράφουμε όμως και γι’ αυτά που λέτε, για τα περί... καινοτομίας, λυρισμού, παλμού/ρυθμού/ groove, μελωδικότητας κ.λπ., οπότε δεν αντιλαμβάνομαι την παρατήρησή σας. <br /><br />Όποιος δεν ακούει (και δεν παραδέχεται) τις αρετές της μουσικής του Χατζιδάκι είναι αστοιχείωτος (και) για μένα, αλλά εδώ… δεν ήταν αυτό το θέμα μας!<br /><br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-31813113109225298012014-06-05T22:43:01.150+03:002014-06-05T22:43:01.150+03:00Δεν γνωρίζω τη γνώμη του Χατζιδάκι για το «Καλιαρν...Δεν γνωρίζω τη γνώμη του Χατζιδάκι για το «Καλιαρντά», αλλά μπορώ να υποθέσω τη γνώμη του Πετρόπουλου για το δίσκο του Χατζιδάκι “Greece” (ηχογράφηση 10/1972, σε παραγωγή του ΕΟΤ) που δεν ήταν άλλος από τον «Σκληρό Απρίλη του ’45» με τα διασκευασμένα ρεμπέτικα, που έγινε γνωστός στη Μεταπολίτευση. <br /><br />Σ' ευχαριστώ, οπωσδήποτε, για τις περαιτέρω πληροφορίες. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-20363678621304814682014-06-05T22:36:59.999+03:002014-06-05T22:36:59.999+03:00η ιδεοληψία σας, καταστρέφει τα όποια καλά στοιχεί...η ιδεοληψία σας, καταστρέφει τα όποια καλά στοιχεία έχετε σχετικά με τη μουσική, <br />διαβασε λιγο αντίστοιχες ξένες σελίδες...<br />τους απασχολούν οι μουσικές δομές, η καινοτομία, ο λυρισμός vs το cool ύφος, ο παλμός/ρυθμός/το groove, το μονότονο, η έκπληξη, η μουσική πληροφορία, η μελωδικότητα ή το out, το progressiveness, το interplay vs ensemble κλπ.....αναλύουν , αναγνωρίζουν τα styles, βρίσκουν επιρροές, κλπ.....<br /><br />Εσείς από την αρχή, στο jazz'n' jazz και όλα τα συγγενή μέσα λειτουργείτε είτε σαν national geografic ή σαν το ΑΝΤΙ με αριστεροφανές σχόλιο από πολιτική ανασφάλεια.... το μουσικό σας κριτήριο υποχωρεί στην μονομερή και επηρεασμένη πολιτική σας κρίση...<br />....μη φοβάστε, δεν θα σας πουν δεξιούς, αν παραδεχτείτε τις αρετές των μουσικών και ειδικά αυτών που έχουν αναγνωριστεί έξω από τα σύνορα..... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-57855418917420220292014-06-05T21:56:35.427+03:002014-06-05T21:56:35.427+03:00Κατ’ αρχάς να παρατηρήσω ότι ο Χριστιανόπουλος δεν...Κατ’ αρχάς να παρατηρήσω ότι ο Χριστιανόπουλος δεν μεταφέρει με ακρίβεια ούτε κάν τα ελάχιστα από τα λεγόμενα του Πετρόπουλου. Επίσης, ό,τι «σέρνει» στην απάντησή του ο Πετρόπουλος, αφορά τριάδα και όχι δυάδα: αναφέρεται στους Χατζιδάκι-Θεοδωράκη-Αργ. Κουνάδη, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι αυτοί «δεν είναι λαϊκοί συνθέτες και τα τραγούδια τους δεν είναι λαϊκά τραγούδια […] Οι Χ-Θ-Κ με τα λαϊκότροπα τραγουδάκια τους, οπωσδήποτε ανέβασαν τη στάθμη του λεγόμενου ελαφρού ψευτοελληνικού τραγουδιού. Τα τραγουδάκια τους όμως δεν έχουν την ουσία, τον χορευτικό ρυθμό και το κέφι έστω κι ενός μέτριου ρεμπέτικου τραγουδιού. Οι Χ-Θ-Κ […] έστρεψαν την προσοχή του πολύ κοσμάκη στο ρεμπέτικο, κατέδειξαν ωρισμένες κι έκλεψαν άλλες από τις αρετές του. Οι Χ-Θ-Κ είναι οι νεκροθέφτες του ρεμπέτικου και όχι οι φονιάδες του.»<br />Αυτά ο Πετρόπουλος το 1961. Δεν πιστεύω όμως ότι τα είχε αυτά υπόψη του ή τα θυμόταν ο Χατζιδάκις 12 χρόνια αργότερα… Εάν προσέξουμε την ατάκα του Ρεσβάνη καλύτερα, θα δούμε ότι η φράση του Πετρόπουλου που μνημονεύει ο δημοσιογράφος και πυροδοτεί την απαξιωτική αντίδραση Χατζιδάκι, είναι φράση που περιέχεται στα «Καλιαρντά», δηλαδή φρέσκο πράγμα (α΄ έκδοση 1971), ώστε να το θυμάται ο συνθέτης. Άρα, συνάγω ότι ο Χατζιδάκις στο σημείο αυτό, αντιλαμβανόμενος αμέσως ότι ο λόγος είναι για τα «Καλιαρντά», ενδεχομένως θέλει να μας πει ότι δεν συγκαταλέγεται στα σοβαρά πράγματα η ερευνητική απασχόληση με την ιδιόλεκτο των ομοφυλοφίλων, ούτε συνεπώς και είναι σοβαρό πρόσωπο ένας που ασχολείται με κάτι τέτοιο… <br /><br />spatholouroAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-226255726431495452014-06-04T23:13:06.972+03:002014-06-04T23:13:06.972+03:00Σωστή παρατήρηση.
Μπα, εμένα δεν μου κάνει εντύπ...Σωστή παρατήρηση. <br /><br />Μπα, εμένα δεν μου κάνει εντύπωση. Ο Πετρόπουλος είχε εκφραστεί από πολύ νωρίς εναντίον της… μπουρζουάδικης στάσης του Χατζιδάκι εν σχέσει με τα ρεμπέτικα. <br /><br />Έρευνα στην εφημερίδα της Θεσσαλονίκης (και μάλλον της Δεξιάς) «Ελεύθερος Λαός» (4/10/1961) υπό τον τίτλο «Το ελληνικό λαϊκό τραγούδι είναι τώρα σε καλή εξέλιξη;». Απαντούν διάφοροι, ανάμεσά τους και ο Ηλίας Πετρόπουλος, ο οποίος λέει: «Ρεμπέτικο και λαϊκό δεν ταυτίζονται. Θεοδωράκης-Χατζιδάκις, οι νεκροθάφτες του ρεμπέτικου(…)». <br /><br />Το απόσπασμα διασώζει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος στην Διαγώνιο (Μάιος-Αύγουστος 1979, #2). <br /><br />Δεν θα ήταν τελείως άστοχο αν υπέθετε κάποιος πως κάτι «χοντρό» μπορεί να ειπώθηκε (ή να γράφτηκε) από τον Πετρόπουλο, φθάνοντας στ’ αυτιά τού Χατζιδάκι αφότου εκείνος είχε επιστρέψει από την Αμερική (μετά το καλοκαίρι του ’72 δηλαδή), που προκάλεσε και το «θάψιμο» όπως λες… Θα το ψάξω περισσότερο…<br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-14415391065275290122014-06-04T22:10:44.754+03:002014-06-04T22:10:44.754+03:00μου κανει εντυπωση το θαψιμο στο Πετροπουλο. γνωρι...μου κανει εντυπωση το θαψιμο στο Πετροπουλο. γνωριζουμε τιποτα?<br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-40106979314092652332014-06-04T14:15:54.013+03:002014-06-04T14:15:54.013+03:00Παρακαλώ τον ανώνυμο που… πολλαπλασιάζεται, ή τους...Παρακαλώ τον ανώνυμο που… πολλαπλασιάζεται, ή τους ανώνυμους τέλος πάντων να σταματήσουν να στέλνουν ανόητα σχόλια. Δεν έχω καιρό για χάσιμο και πολύ περισσότερο δεν έχω ουδεμία πρεμούρα ν’ αποδείξω τίποτα σε κανέναν (κάτι πανεύκολο). Δεν κόπτομαι ν’ αποδείξω τίποτα σε κανέναν (κάτι πανεύκολο). Όλα είναι τοποθετημένα εκεί όπου πρέπει – στις σωστές θέσεις και για πολύ συγκεκριμένους λόγους (τους οποίους, σε ό, τι με αφορά, τους κατέστησα σαφείς). Αν τώρα κάποιοι, ανώνυμοι πάντα (δυστυχώς), θέλουν να παραβλέπουν το ουσιώδες (γιατί δεν τους αρέσει) και να συζητάμε για τα… κολλήματά τους, εγώ δεν θα τους κάνω το χατίρι. Ψυχανάλυση δεν παρέχω.<br /><br />Υ.Γ. Να υπενθυμίσω μόνο, για πολλοστή φορά, πως τέτοιου τύπου σχόλια (ξέρουν τι εννοώ όσοι τα στέλνουν) δημοσιεύονται μόνον αν είναι επώνυμα, έχοντας σαφές ηλεκτρονικό ίχνος. Αν όχι, συμβουλεύω τους ανώνυμους να μην κουράζονται.ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-20691500005662910392014-06-04T13:02:47.820+03:002014-06-04T13:02:47.820+03:00Δε νιμίζω οτι αυτό θέλει να αποτυπώσει ο Φ.Τ. Γιατ...Δε νιμίζω οτι αυτό θέλει να αποτυπώσει ο Φ.Τ. Γιατί αν ήθελε να μας πει αυτό, δεν θα το κοτσάριζε στη μέση κάθε πρότασης, δίπλα από πολύ συγκεκριμένες λέξεις/ονόματα, αλλά στο τέλος κάθε πρότασης...Και στη τελική, θα μπορούσε να γράψει "έτσι" ή "ακριβώς έτσι" - όχι sic και συκιές....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-4607161596484293822014-06-04T12:01:57.523+03:002014-06-04T12:01:57.523+03:00αγαπω αυτο το μπλογκ (sic)
χρηστοςαγαπω αυτο το μπλογκ (sic)<br />χρηστοςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-75048436103214108062014-06-04T11:53:15.684+03:002014-06-04T11:53:15.684+03:00>>Πως να σχολιάσει το κείμενο αν δεν καταλαβ...>>Πως να σχολιάσει το κείμενο αν δεν καταλαβαίνει τι σημασία μιας επαναλαμβανόμενης λέξης σε αυτό;<<<br /><br />Μα το ζήτημα είναι να σχολιαστούν αυτά που γράφω εγώ (ok, ας σχολιαστούν και αυτά, δεν έχω πρόβλημα) ή εκείνα που διαβάζουμε στην συνέντευξη;<br /><br />Εκτός κι αν εννοείται τη φράση «δεν απαντώ», που επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές στην συνέντευξη… Σ’ αυτή την περίπτωση πάω πάσο… ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-30337475043797451012014-06-04T04:47:45.943+03:002014-06-04T04:47:45.943+03:00Μπορεί τον συγκεκριμένο αναγνώστη να μην τον ενδια...Μπορεί τον συγκεκριμένο αναγνώστη να μην τον ενδιαφέρουν οι απόψεις του Μάνου του '70, ή οι απόψεις προβεβλημένων συνθετών γενικά. Δεν τους θεωρούν όλοι, ιδιαίτερα σήμερα, σαράντα χρόνια μετά την συνέντευξη αυτή, διανοούμενους ή γκουρού της σκέψης ή αναγκαστικά προοδευτικούς (βλέπε και τον ύστατο Σαββόπουλο).<br /><br />Ούτως ή άλλως, αυτή την απορία είχε ο άνθρωπος. Πως να σχολιάσει το κείμενο αν δεν καταλαβαίνει τι σημασία μιας επαναλαμβανόμενης λέξης σε αυτό;<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-23134100759744865612014-06-04T04:43:51.382+03:002014-06-04T04:43:51.382+03:00Ότι αυτά που διαβάζεις δίπλα στο (sic) μεταφέροντα...Ότι αυτά που διαβάζεις δίπλα στο (sic) μεταφέρονται όπως ακριβώς έχουν γραφτεί/ειπωθεί.<br /><br />Αν π.χ. είχε κάνει ένα σαρδάμ ή ασυνταξία ή ορθογραφικό αυτός που πρώτος είπε/έγραψε κάτι το οποίο αντιγράφουμε, το (sic) δείχνει ότι το μεταφέρουμε ως έχει, και ότι δεν είναι δικό μας λάθος.<br /><br />Π.χ. "Ο χρυσαυγίτης τότε φώναξε ουγούρθουτου (sic)".<br /><br />Στο συγκεκριμένο κείμενο ο Φώντας το χρησιμοποιεί για να πεί "σας τα γράφω ακριβώς όπως τα είπε ο Μάνος" και για να δώσει έμφαση σε εκφράσεις του Μάνου που θεωρεί μάλλον εξωφρενικές ή αξιοσημείωτες, παρά για να επισημάνει σαρδάμ κλπ.<br /><br />Από το λατινικό "sic" που σημαίνει "έτσι" (σαν να λέμε: "έτσι ακριβώς").<br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-87698863018543180422014-06-03T13:00:45.429+03:002014-06-03T13:00:45.429+03:00Είναι… σοκ να συζητάμε για το sic, όταν υπάρχουν τ...Είναι… σοκ να συζητάμε για το sic, όταν υπάρχουν τόσα άλλα σοβαρότερα ζητήματα που απορρέουν από την ανάρτηση…ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-43037310889136774452014-06-03T00:12:41.854+03:002014-06-03T00:12:41.854+03:00http://irakliotis.gr/blog/?p=2650http://irakliotis.gr/blog/?p=2650Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-34723657458552756062014-06-02T23:40:43.099+03:002014-06-02T23:40:43.099+03:00Τι σημαίνει αυτό το (sic) που το βλέπω τα τελευταί...Τι σημαίνει αυτό το (sic) που το βλέπω τα τελευταία χρόνια σε ένα σωρό κείμενα και δεν μπορώ να καταλάβω τι σημαίνει...?Anonymousnoreply@blogger.com