tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post6773483046608676218..comments2024-03-28T12:23:14.907+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ η «τραγουδίστρια της νίκης» ως φερέφωνο της άρχουσας τάξης και μοχλός της αντικομμουνιστικής υστερίας στη δεκαετία του ’40 ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger28125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-34293870447863885512019-10-29T01:16:27.395+02:002019-10-29T01:16:27.395+02:00George Chatzakis
Ο πόλεμος παγκοσμίως, μάς αρέσει...George Chatzakis <br />Ο πόλεμος παγκοσμίως, μάς αρέσει, δεν μάς αρέσει, δημιουργεί εθνικιστική έξαρση....Η εθνικιστική εξαρση των Ελλήνων τότε ηταν η ίδια με εκείνη των Εγγλεζων, των Σοβιετικών, των Γάλλων κλπ.... Δεν πολεμάς με .... μεγαλοαστικα, μικροαστικα, προλεταριακα η .... διεθνιστικά κριτήρια! .... Όπως είπατε και εσεις, κουβέντα κανουμε, χωρίς να είναι απαραίτητο να συμφωνούμε....<br /> <br />Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας <br />Το θέμα είναι την εθνική έξαρση του απλού ανθρώπου ποιοι την εκμεταλλεύονται και πώς ακριβώς την καθοδηγούν (για τους δικούς τους ευτελείς και προδοτικούς εν προκειμένω λόγους).<br /> <br />George Chatzakis <br />Εγώ δεν νομίζω ότι κάνεις πολιτική αναλυση , όταν κάποιος σηκώνει το όπλο επάνω σου! Εδω εχεις απεναντι σου ενα τυπο (Μουσολίνι η Χίτλερ) που θέλει να σε σκοτώσει, να σκοτώσει την οικογένεια σου, να σε κάνει υποτελή ....Αδιαφορείς αν "πίσω" σου είναι ο Μεταξάς η ο Στάλιν , ο Τσώρτσιλ ή ο Μουσολίνι.... Σε οδηγεί το αίσθημα αυτοσυντήρησης και πατριωτισμού πού έχεις, δεν σε καθοδηγούν πολιτικά κριτήρια. Τουλάχιστον εγω έτσι θα σκεφτομουν, δεν θα σκεφτόμουν οτι πολεμώ για την άρχουσα ταξη , για τον .... Μεταξά ή ....τους Εγγλέζους! Πιθανώς κάποιοι άλλοι να "λακισαν" σκεπτόμενοι, οτι "εγω δεν θα σκοτωθώ, για τον φασίστα τον Μεταξά και τον Αγγλοφιλο τον Γεώργιο τον Β.." Δεν ξερω, ποιος εχει δίκιο και ποιος άδικο, εγω σας λεω πώς το βλέπω από την μεριά μου.<br /> <br />Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας<br />>>Εγώ δεν νομίζω ότι κάνεις πολιτική αναλυση , όταν κάποιος σηκώνει το όπλο επάνω σου!<< <br />Δεν γράφω πάντως γι' αυτό εδώ.<br /> <br />Mike Beles <br />λαθος η αναλυση σου για τα γεγονότα του 40 ,,, με ορους και ιδεολογια σημερινη...<br /> <br />Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας <br />Καλά, δεν πειράζει. Δεν υπάρχει λόγος να συμφωνούν όλοι μ' αυτά που γράφω.<br /> <br />Μιχαλης Γιακουμιδακης <br />Αν και η αλήθεια είναι κάπου στη μέση,ας αναλογιστούμε τι τραγουδούσαν οι αντάρτες<br /> <br />Harry Gordon <br />και ο Βαμβακαρης απ'την αστικη ταξη? https://www.youtube.com/watch?v=IniGMMSYaAU<br />Το όνειρο του Μπενίτο-Βαμβακάρης-Χατζηχρήστος<br />https://www.youtube.com/watch?v=Td_VXut9Ij0 <br />Περπινιάδης-Άκου Ντούτσε μου τα νέα<br /> <br />Alekos Morianopoulos <br />Αργότερα κι όταν πλέον η τριπλή κατοχή είχε τελειώσει και πιο μετά, όταν ο Εμφύλιος είχε τελειώσει με νικητές, αλλά ας μην συνεχίσω με χαρακτηρισμούς, αυτούς που όλοι γνωρίζουμε, η Σοφία Βέμπο, συνέχισε την ''πατριωτική'' της καλλιτεχνική παρουσία. <br />http://misteram.blogspot.com/2018/05/blog-post.html<br />https://www.youtube.com/watch?time_continue=166...<br />Η Μάννα και τα χαμένα της παιδιά... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-40410925844817450292018-10-28T19:34:58.010+02:002018-10-28T19:34:58.010+02:00Επίκαιρο το άρθρο (post) και καλό είναι να διαβαστ...Επίκαιρο το άρθρο (post) και καλό είναι να διαβαστεί χωρίς σχόλια του τύπου και τι να έκανε, γιατί τελικά καταλήγουν να είναι εκτός από κακόβουλα, θα έλεγα και άσχετα προς την πραγματικότητα. Το θέμα που καταπιαστήκατε, με έχει απασχολήσει πολύ και καιρό πριν.Δεν θα ήθελα να το θεωρήσετε διαφήμιση, αλλά σας στέλνω το link από το δικό μου σημειωματάριο, όπου και είναι κατατεθειμένη η άποψή μου. Επαναλαμβάνω, συμφωνώ και υπερθεματίζω (που λέγαμε παλιά) και μπράβο!<br /> http://misteram.blogspot.com/2018/05/blog-post.htmlalex_mhttps://www.blogger.com/profile/15271060139192871842noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-9649493831899897692017-11-17T22:34:01.323+02:002017-11-17T22:34:01.323+02:00Αυτή η ιστορία με τη Βέμπο και το Πολυτεχνείο έχει...Αυτή η ιστορία με τη Βέμπο και το Πολυτεχνείο έχει πολλές σκοτεινές πλευρές. Κάποιοι μάλιστα έχουν φτάσει στο σημείο να πουν πως από το ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου ανακοινωνόταν πως στο σπίτι της, στη Στουρνάρη, είχε στηθεί σταθμός πρώτων βοηθειών! Αν υπάρχει απόσπασμα να το ακούσουμε και επίσης να μας δοθούν γραπτές πηγές, σε χρόνο πρώτο, σχετικές με τη μετατροπή του σπιτιού τής Βέμπο σε χώρο περίθαλψης τραυματιών. Πολύ όψιμα ακόνισαν κάποιοι τις μνήμες τους, δεν νομίζετε;ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-14850795099283025292017-11-17T15:18:23.822+02:002017-11-17T15:18:23.822+02:0018 Νοεμβρη 1973 (Αντιγραφω -επικολλώ)
Μπήκα στο Π...18 Νοεμβρη 1973 (Αντιγραφω -επικολλώ)<br /><br />Μπήκα στο Πολυτεχνείο ξανά. Κουβάλαγα φαρμακευτικό υλικό. Ανέβασα μια οβίδα οξυγόνου στην Αρχιτεκτονική που είχε στηθεί σταθμός πρώτων βοηθειών. Μετά από ώρα ένας φοιτητής μου είπε πως έρχονταν τα τανκς. Έτσι και σε πιάσουν φουκαρά μου την έβαψες μου είπε. Με έβγαλε από την πλαϊνή πόρτα. Η πετσέτα και το ματωμένο μου πουκάμισο, μετά από περιπλάνηση μιας ώρας που χτύπαγα κουδούνια, έμειναν στο σπίτι της Βέμπο. Ποτέ δεν τα πήρα πίσω. Μετά δύο μέρες γύρισα στην μονάδα μου. Τέλος αδείας. Η Κυρία Βέμπο - και το εννοώ το κυρία - ήταν η μόνη που μας άνοιξε για να κρυφτούμε. Από εκεί, από τον τέταρτο όροφο της οδού Στουρνάρη και Πατησίων πίσω από τις γρίλιες, είδαμε όσα ακολούθησαν. Την εισβολή, το ξύλο στους φοιτητές και τα σπασίματα σε όλο το μήκος της Πατησίων που έκαναν οι της ασφαλείας.<br />Η κυρία Βέμπο δεν μας άφησε να φύγουμε παρά στις 9.30 το πρωϊ της επομένης για να έχει ξεκινήσει η κίνηση και ένας ένας για να μην κινήσουμε υποψίες. Είμασταν δεκαεφτά αυτοί που έκρυψε. Ακόμα την θυμάμαι να κλαίει όταν το τανκ χτύπησε την Πύλη. Τους αλήτες έλεγε. Τους αλήτες! Τι κάνανε στα παιδιά... Πριν από μια βδομάδα την είχανε βραβεύσει οι χουντικοί για την προσφορά της. Ξεκρέμασε το βραβείο της και το πέταξε κλαίγοντας απαρηγόρητη.<br />Κώστας Βοσταντζόγλου<br />...ολοικhttps://www.blogger.com/profile/15339828761587951108noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-64144306019615104732017-11-16T02:06:41.673+02:002017-11-16T02:06:41.673+02:00Κι όμως, όλα όσα λες είναι απόλυτα τεκμηριωμένα. Μ...Κι όμως, όλα όσα λες είναι απόλυτα τεκμηριωμένα. Με μία διαφορά: Η Βέμπο δεν είχε καμμίαν άποψη. Με δυό λόγια ΒΛΑΞ με κεφαλαία. Ή, αν προτιμάς, "καμένο μυαλό" από την ηρωϊνη ίσαμε το 1936, απ' όπου την "έβγαλαν" ο Τραϊφόρος και οι φίλοι του. Είναι αυτός που αποφάσιζε γιά κάθε της κίνηση, με καθαρά συμφεροντολογικούς όρους, κι εκείνη ακολουθούσε πειθήνια χωρίς να έχει άποψη. Γι αυτό και εν τη αφελεία της, "κρύβει" στο σπίτι της και τα παιδιά του Πολυτεχνίου.<br />Outishttps://www.blogger.com/profile/06430167315838721856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-46568114666078822432017-10-31T14:44:16.578+02:002017-10-31T14:44:16.578+02:00Αυτά θα τα πούμε μιαν επόμενη φορά, όταν θ' αν...Αυτά θα τα πούμε μιαν επόμενη φορά, όταν θ' ανοίξουμε το φάκελο "Βέμπο-χούντα". ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-31276563922337276922017-10-31T14:16:49.974+02:002017-10-31T14:16:49.974+02:00Οφείλουμε όμως να αναφέρουμε ότι έδωσε και άσυλο σ...Οφείλουμε όμως να αναφέρουμε ότι έδωσε και άσυλο στους φοιτητές του Πολυτεχνείου το Νοέμβρη του '73 τη νύχτα των τανκς.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-87851971927742469442017-10-31T00:46:50.967+02:002017-10-31T00:46:50.967+02:00Ο συγκεκριμένος σχολιαστής πιστεύω ότι έπραξε ανοη...Ο συγκεκριμένος σχολιαστής πιστεύω ότι έπραξε ανοησία – έτσι νομίζω δηλαδή, κι αυτή είναι μια ευνοϊκή γνώμη για ’κείνον. <br />Δεν θα ανεχόμουνα ποτέ να κάνω διάλογο με υπερασπιστές των ξενόδουλων βασιλιάδων, των χιτών, των αναμορφωτών των «εθνικών συνειδήσεων» και των γερμανοτσολιάδων. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-91998409246645013982017-10-31T00:41:41.997+02:002017-10-31T00:41:41.997+02:00Όταν κάποιος έρχεται να σχολιάσει και ξεκινάει με ...Όταν κάποιος έρχεται να σχολιάσει και ξεκινάει με το… «Δεν το καταλαβαίνω το άρθρο», υπονοώντας πως γράφω ό,τι να ’ναι, ενώ έχω κοπιάσει για να το γράψω (ακυρώνει δηλαδή προκλητικά την προσπάθεια), δεν μπορώ παρά να του την πω, έτσι όπως του την είπα.. <br />Φυσικά, ο συγκεκριμένος την εξέφρασε την αντίθετη άποψη, δεν υπήρξε θέμα σ’ αυτό (είναι και γνωστός εδώ και δεκαετίες εξάλλου – δεν θα μπορούσα να μην την δημοσιεύσω) και φυσικά ο καθένας κρίνει. <br />Επειδή το θέμα, όμως, είναι καθαρά πολιτικό κι επειδή είναι ταυτοχρόνως και «δεμένο», δεν μπορεί να έρχεται ο καθένας εδώ πέρα και να υπερασπίζεται τους δοσίλογους (δεν λέω ότι το έκανε με τέτοια προφανή πρόθεση ο συγκεκριμένος, αλλά έτσι «ακούστηκε» σ’ εμένα) ή να μου το παίζει «ίσες αποστάσεις». <br />Εγώ παίρνω θέση και λέω ότι η Βέμπο, τότε, ήταν μέρος της εθνικής αφήγησης, κάτι που το θεωρώ, ιστορικά, απαράδεκτο. Τι να κάνουμε τώρα; Αυτή είναι η πραγματικότητα. <br />Και καμμία αντίθετη άποψη δεν πρόκειται ποτέ να σεβαστώ (σε τέτοια ζητήματα, ιδεολογικά κ.λπ.), όταν τα πράγματα είναι έτσι όπως τα γράφω. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-51757773112129283782017-10-31T00:21:49.170+02:002017-10-31T00:21:49.170+02:00Καλό το άρθρο αλλά νομίζω με τον σχολιαστη ποκοπικ...Καλό το άρθρο αλλά νομίζω με τον σχολιαστη ποκοπικο έβγαλες εμπαθεια.Τα σχόλια επιβάλλεται να εκφράζουν και αντίθετες σου απόψεις,και άσε τους αναγνώστες να κρίνουν.Kineasnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-43604842656691829952017-10-30T22:16:03.603+02:002017-10-30T22:16:03.603+02:00Για εμάς που γεννηθήκαμε πολύ μετά - εγώ είμαι 45 ...Για εμάς που γεννηθήκαμε πολύ μετά - εγώ είμαι 45 χρονών για παραδειγμα - είναι όντως η μουσική φόντου καθε 28η Οκτωβρίου. Ίσως όμως θα άξιζε μια έρευνα για το πότε αρχισαν να παίζονται ξανά με τετοια εμμονή (για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω καν πότε μας έκατσε ως εθνική επέτειος). Πάντως αυτός ο φετιχισμός για τις πολεμικές επιθεωρήσεις και οι φαντασιώσεις περι μαζικής τόνωσης του ηθικού είναι σχετικά πρόσφατο φρούτο. Νομίζω πως έχουν σχέση κάτι αφιερώματα της σοβαρής και εγκυρης φυσικά Καθημερινής.<br /><br />Τα δημοτικοφανή άσματα δεν ήταν φρέσκο φρούτο. Υπήρχαν σε όλο το μεσοπόλεμο ενταγμένα σε οπερέττες και επιθεωρήσεις και μερικά τα βρίσκω πάρα πολύ ωραία - ο Σακελλαρίδης είναι το κλάσσικό παράδειγμα. Δεν πιστεύω πως γράφονταν για κολακεύσουν την επαρχία, είχαν οργανική θέση μέσα στα θεατρικά έργα και πιστεύω πως όριζαν πολλές φορές τον χαρακτήρα που τα έλεγε. Στις πολεμικές αρπαχτές ήταν απλά υλικό έτοιμο για να προπαγανδίσει τις αρετές του τσολιά ή του παιδιού της επαρχίας στο μέτωπο. Πάντως δισκογραφικά υπήρξε μια έξαρση μετά την επιβολή της λογοκρισίας το 1936. Φαίνεται πως ταίριαζαν στο καθεστώς του σπιαθαμιαίου πρώτου αγρότη. Και ένα μικρό σχόλιο από μνήμης, καθώς δεν ζω εκεί και το σχετικό υλικό είναι στο πατρικό μου. Σε κάποιο μουσικό περιοδικό του 1938 ή 1939 η αυστηρή αλλά πολύ γερά καταρτισμένη μουσικοκριτικός Αλεξάνδρα Λαλαούνη κατακεραύνωνε τους υπεύθυνους του μονάκριβου Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών για την επιλογή τους να μεταδίδουν τα όποια δημοτικά τραγούδια ερμηνευμένα από τενόρους και βαρύτονους. Πίστευε πως δεν έδινε κάτι ούτε στους φυσικούς ακροατές του είδους ή στο αστικίζον κοινό που τα άκουγε, ενώ η ίδια σεβόταν πολύ τη δημοτική μουσική.<br /><br />Η Βέμπο, μιας και μιλάμε για λόγου της, είχε μια πολύ καλή καριέρα πριν από τον πόλεμο που άγγιξε την κορυφή τα 2 ή 3 χρόνια πριν την κύρηξη του και δικαίως: ό,τι περασε σε δίσκους είναι απλά υλικό ανθολογίας για το ελαφρό τραγούδι. Οι συνθέτες, οι ενορχηστρώσεις, οι μουσικοί που τη συνοδεύουν είναι πραγματικά ο ορισμός της ποιότητας και η φωνή της δεν ήταν ποτε ξανά τόσο ωραία. Με τον πόλεμο αλλάζει πια, τότε πια πρέπει να έκανε την επιλογή της. Δεν πιστεύω στους ήρωες γενικά, αλλά υπάρχουν περίοδοι όπου δείχνεις τι καπνό φουμάρεις από τα όχι που λες. Η Βέμπο (και η Νικολαΐδου, που την απαχθάνομαι, και άλλοι που έκαναν καριέρα σημαντική τότε) διάλεξε το δικό της το όχι και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ξέρουμε. Πολλοί το θαυμάζουν, πιο πολλοί το αγνοούν και μερικοί το βρίσκουμε ενοχλητικό. Με φωνή ρημαγμένη αλλά με τη φίρμα της εθνικής τραγουδίστριας συνέχισε και αυτή και η κλίκα της να θριαμβεύει εισπρακτικά ή και αλλιώς. Αυτό λέει πολλά και για το κοινό της, αλλά ας μην το πιάσουμε αυτό τωρα. Είτε παρίστανε τη μαγκίτισσα με τα αρχοντορεμπέτικα, είτε τη χωριάτα (που της πήγαινε πιο καλά αφού τέτοια ήταν στην πραγματικότητα), το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο βαρύ και μέτριο. Υπάρχει ένα τραγούδι που το ηχογραφήσε διεκπεραιωτικά σε στίχους του άντρα της του Τραϊφόρου και που κάποιος θεός ενέπνευσε τη Νίνου να το ηχογραφήσει στην Αμερική (Πάρε πια το δρόμο σου). Νομίζω είναι το καλύτερο παράδειγμα του τι ήταν πραγματικά η Βέμπο μεταπολεμικά, αλλά και κυρίως σε τι ύψη είχε φτάσει η ερμηνεία στο λαϊκό τραγούδι. Μάλιστα κάτι λέει πολιτικά για τη Βέμπο η Καλή Καλό στη συνέντευξη της στον Μποσκοΐτη στη lifo πριν από μερικές εβδομάδες. Τέλος πάντων...<br /><br />Για να λέμε του στραβού το δίκιο, γενικά η εικόνα του ελαφρού στα πρώτα μεταπολέμικά χρόνια ήταν άθλια με τα βαρετά βαλσάκια και τα ανόρεκτα ταγκιασμένα ταγκό, μέχρι να αρχίσουν να ακούγονται τα διαμαντάκια του Πλέσσα ή του Χατζιδάκι. Les vagues inconnueshttps://www.blogger.com/profile/05909592041884538859noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-91919435425437916022017-10-29T14:01:15.390+02:002017-10-29T14:01:15.390+02:00Έχω δεχτεί διάφορα σχόλια (όλα ανώνυμα) γι’ αυτή τ...Έχω δεχτεί διάφορα σχόλια (όλα ανώνυμα) γι’ αυτή την ανάρτηση, τα οποία δεν τα έχω δημοσιεύσει. Τα τοποθετώ σε τρεις κατηγορίες. <br /><br />1. Κάποια είναι εντελώς ηλίθια. <br />2. Κάποια είναι απλώς υβριστικά. <br />3. Κάποια είναι πιο ευγενικά, πιο συμμαζεμένα, αλλά είναι εξ ίσου ύπουλα, καθώς με καλούν να πάρω θέση για θέματα, που δεν άπτονται της ανάρτησης. <br /><br />Δεν ενδιαφέρομαι να συζητάω με τον οποιονδήποτε (είτε επώνυμο είτε ανώνυμο – πόσω μάλλον ανώνυμο), για ό,τι του κατέβει στο κεφάλι. <br />Εδώ, το θέμα είναι πολύ συγκεκριμένο. Τα «πατριωτικά» τραγούδια της Σοφίας Βέμπο στη δεκαετία του ’40. Ποιους εξέφραζαν και σε ποιους απευθύνονταν. <br />Αυτό και μόνον αυτό. <br /><br />Όταν θα μάθουν κάποιοι να σέβονται το μπλογκ, που θέλουν να φιλοξενεί τις απόψεις τους, τότε θα προχωρήσουμε… Έως τότε, όμως, θα πρέπει αυτοί οι «κάποιοι» να μάθουν να μη στέλνουν ανώνυμα ηλίθια, υβριστικά και εκτός θέματος σχόλια. <br /><br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-58190371294590085002017-10-29T01:00:51.560+03:002017-10-29T01:00:51.560+03:00Θα μας πεις για τη Βέρα Λιν… Χεστήκαμε για τη Βέρα...Θα μας πεις για τη Βέρα Λιν… Χεστήκαμε για τη Βέρα Λιν. <br />Τι σχέση έχει με την περίπτωσή μας; Η Βέμπο τραγουδούσε για τους χίτες και τους ταγμτασαφαλίτες. Το κατάλαβες αυτό απ’ όσα διάβασες ή να στο κάνουμε και πιο λιανά; <br />Άιντε τώρα. Και άλλη φορά να είσαι πιο προσεκτικός. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-90911033924968719792017-10-29T00:57:14.845+03:002017-10-29T00:57:14.845+03:00Α παράτα μας τώρα.
Σε μαθαίνουμε μουσική 30 χρόνι...Α παράτα μας τώρα. <br />Σε μαθαίνουμε μουσική 30 χρόνια τώρα –ξέρεις εσύ– κι έρχεσαι να μας γράψεις βλακείες εδώ πέρα, καθώς καταλαβαίνεις ό,τι θέλεις κι ό,τι σε συμφέρει. <br />Εσύ να ξεκαβαλήσεις το καλάμι κι όχι εγώ. Και να είσαι πιο σεμνός και πιο προσεκτικός, όταν έρχεσαι να σχολιάζεις στο δισκορυχείον. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-61762802007154710022017-10-28T23:39:38.227+03:002017-10-28T23:39:38.227+03:00Άρα γιατί "χάσαμε" τον εμφύλιο ήταν η τα...Άρα γιατί "χάσαμε" τον εμφύλιο ήταν η ταμπακιέρα, όχι μια τραγουδιάρα. Δεκτόν.<br /><br />Σχολιάζω πέντε χρόνια εδώ, και όπως έχεις καταλάβει, ακούω από Μπαγιαντέρα μέχρι Sepultura. Ποιος είσαι εσύ για να μου το παίξεις ιστορία για την Vera Lynn; Και αυτήν ξέρω, και πολλούς άλλους που ενδεχομένως εσύ αγνοείς. Για κατέβα λίγο από το καλάμι. Τον εμφύλιο τον προσπερνώ. Είναι πολιτική άποψη. Το πόσο ξέρει μουσική κάποιος, να το περιορίσεις στον εαυτό σου. senor pocopicohttps://www.blogger.com/profile/01546665646379837992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-36991036305123564612017-10-28T19:41:55.958+03:002017-10-28T19:41:55.958+03:00Ρεμπέτικα που να γράφτηκαν για να γλεντάνε οι ταγμ...Ρεμπέτικα που να γράφτηκαν για να γλεντάνε οι ταγματασφαλίτες δεν ξέρω. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-3395963574193319262017-10-28T19:37:42.401+03:002017-10-28T19:37:42.401+03:00Δεν υπάρχει σαβούρα στα χιλιάδες ηχογραφημένα ρεμπ...Δεν υπάρχει σαβούρα στα χιλιάδες ηχογραφημένα ρεμπέτικα; Αυτό μπορούν να στο απαντήσουν και οι πιο σκληροπυρηνικοί ρεμπετολόγοι<br />Δίπλα στις Τιριτόμπες και τα Τσουμποτσάμπο υπήρχαν οι καρμπόν μελωδίες και τα στιχάκια ημερολογίου πολλών ρεμπέτικων μόνο που λόγω του ύφους τους δε γίνονταν γελοίοι όπως οι άλλοι<br />Δίκαιο έχεις για τηη στράτευση πολλών ελαφρών στο καραγκιόζικο άρμα των νικητών της εθνικής συμφοράς<br />Όπως και υποθετικό άρα και άστοχο το τελευταίο ερώτημά μουAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-68787365732939675562017-10-28T19:25:13.840+03:002017-10-28T19:25:13.840+03:00Μία είναι η ερώτηση – και στο λέω εκ των προτέρων ...Μία είναι η ερώτηση – και στο λέω εκ των προτέρων πως δεν θέλω απάντηση. <br />Πού θα υπηρετούσες το 1947 άμα ήσουν 20 χρονών; Στη Μακρόνησο ή στο Γράμμο; <br />Για να δεις πως δεν υπάρχουν «ίσες αποστάσεις» και πως στις κρίσιμες στιγμές θα πρέπει πάντα να διαλέγεις. Να είσαι δηλαδή ή με τους χίτες και τους μαυραγορίτες ή με τους αντάρτες – όπως είχαν αποφασίσει οι τότε νέοι της εποχής. <br />Όλα τα υπόλοιπα, τώρα, είναι τρίχες. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-54365673939573444732017-10-28T19:19:20.108+03:002017-10-28T19:19:20.108+03:00To τελευταίο ειδικά ερώτημα, ανώνυμε, είναι πάρα π...To τελευταίο ειδικά ερώτημα, ανώνυμε, είναι πάρα πολύ έξυπνο... Τι να σου πω τώρα!!<br /><br />Κάτι δεν κατάλαβαες. Εγώ στο άρθρο δεν απαξίωσα το ελαφρό, αλλά κάποιο συγκεκριμένο ελαφρό που χτίστηκε πάνω στην ιδεολογία της τότε άρχουσας τάξης. <br /><br />Και "φασόν σαβούρα" στο ρεμπέτικο εγώ δεν ξέρω. Τώρα άμα ξέρεις εσύ, άλλο θέμα... ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-27507352642058839152017-10-28T19:01:54.823+03:002017-10-28T19:01:54.823+03:00Μάθατε τώρα και τη Vera Lynn! Μάθατε τώρα και τη Vera Lynn! ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-4462740125086382212017-10-28T18:59:33.103+03:002017-10-28T18:59:33.103+03:00ψαγμένο το άρθρο σου αλλά τελικά τι νόημα -ιδιαίτε...ψαγμένο το άρθρο σου αλλά τελικά τι νόημα -ιδιαίτερα μετά το βιολογικό τέλος των πρωταγωνιστών- μπορεί να έχουν η βιοτή και οι πεποιθήσεις των σημαντικών κυρίως καλιτεχνών;<br />Τα χρόνια του μεσοπολέμου και τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες υπήρχε η αντιπαράθεση ελαφρού - λαικού που υποτίθεται εξέφραζε αντίστοιχα την αστική και την εργατική τάξη.<br />Έπρεπε να περάσουν δεκαετίες για να επανεκτιμηθούν,όπως και τόσα άλλα ,τα υπέροχα τραγούδια του Αττικ, του Χαιρόπουλου ,του Σουγιούλ ,του Γιαννίδη ,του Γούναρη και τόσων άλλων δίπλα στους παλιούς τους αντιπάλους τους τεράστιους Βαμβακάρη, Τσιτσάνη, Παπαιωάννου κλπ<br />Φασόν σαβούρα υπήρχε στο ελαφρό όπως και στο ρεμπέτικο.<br />Μεγάλη η αντιδραστική όπως λες στα φρονήματά της Βέμπο μεγάλη και η αγωνίστρια ομότεχνή της Δανάη<br />Παραμέρισε τις ανούσιες ταμπέλες και απόλαυσε τη φωνή της μεγαλύτερης ίσως τραγουδίστριάς μας<br />Αυτό είναι το μεγαλείο της τέχνης Να ξεπερνάει τις εφήμερες μικρότητες <br />Και στο φινάλε άθλιοι οι δεξιοί που την πολιτική τους λούστηκαν και λούζονται γενιές και γενιές αλλλά αν γινόμασταν κάτι σε Γιουγκοοσλαβία ή Βουλγαρία;<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-47914383599773889312017-10-28T18:57:52.595+03:002017-10-28T18:57:52.595+03:00Δεν υπάρχει καμία εμπάθεια. Μιλάνε τα ντοκουμέντα....Δεν υπάρχει καμία εμπάθεια. Μιλάνε τα ντοκουμέντα.<br />Τις ερωτήσεις που κάνεις να τις απαντάς μόνος σου senor pocopico, θα είναι ωφελιμότερο για σένα. <br />Να μάθεις δηλαδή για τους ξενόδουλους βασιλιάδες, τους χίτες, τους ταγματασφαλίτες, τους γερμανοτσολιάδες, τους μαυραγορίτες και όλα τα κρατικά και περί το κράτος κλεφτρόνια και γλειφτρόνια, την «καλή κοινωνία» και την άρχουσα τάξη της εποχής, που εκφραζόταν από τις αηδίες που τραγουδούσαν η Βέμπο και οι άλλοι του «ελαφρού»– όταν το πραγματικό αντιστασιακό τραγούδι (ρεμπέτικο, αντάρτικο κ.λπ.) ήταν παράνομο και κυνηγιόταν, επειδή δεν ταυτιζόταν με τα εθνικά-ιμπεριαλιστικά ιδεώδη. <br />Δεν υπάρχει λόγος για περισσότερη κουβέντα. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-1135240382469148572017-10-28T18:30:10.575+03:002017-10-28T18:30:10.575+03:00Δεν το καταλαβαίνω το άρθρο. Πρώτα από όλα, πόλεμο...Δεν το καταλαβαίνω το άρθρο. Πρώτα από όλα, πόλεμο είχαμε. Αυτό που έκανε η Βέμπο το έκαναν ΟΛΕΣ οι χώρες που πολέμησαν. Στην Αγγλία δεν είχαν την Vera Lynn να φτάνει μέχρι την Μπούρμα; Στην Αμερική η USO έστειλε κοντά στο μέτωπο πάνω από 250 πρωτοκλασσάτα ονόματα, όλο τον αφρό του Χόλιγουντ και της μουσικής. Το ίδιο και στη Ρωσία. Τι κακό έκανε η Βέμπο στον πόλεμο δηλαδή; Και τι στίχους περίμενες για τραγούδια που ήταν για χοντροκομμένη προπαγάνδα; Εμπειρίκο; Στον πόλεμο ήταν κοινή γραμμή ότι υποστηρίζουμε τους συμμάχους. Άγγλους, Γάλους, Αμερικάνους, Ρώσους, αδιακρίτως. Και όχι μόνο εδώ. Ο Όργουελ δυσκολεύτηκε να εκδώσει την Φάρμα των Ζώων στην Αμερική όσο κρατούσε ο πόλεμος, γιατί δεν ήθελαν να πικάρουν τους Ρώσους συμμάχους τους. Και όταν έπεσε η Ελλάδα, η Βέμπο πήγε στην Αφρική όπου έκανε περιοδείες σε Ελληνικά στρατόπεδα με τον Τραϊφόρο. Τι κακό, επίσης είχε αυτό; <br /><br />Όσον αφορά τώρα, τον Εμφύλιο, εάν υποστήριζε τον ΔΣ θα ήταν καλή; Στον Εμφύλιο, να το πούμε αυτό, δεν υπήρξαν καλοί και κακοί. Ο Εμφύλιος είναι ήττα για ένα κράτος από το καλημέρα. Εάν η Βέμπο διάλεξε την δεξιά αντί για την αριστερά, αυτό βαραίνει στην αποτίμηση της από τον καθένα μας, αλλά δε λέει και τίποτε στο κάτω κάτω. Όλη η χώρα πήγε με τον έναν ή με τον άλλο. <br /><br />Όσο για το τι απεργάζονταν ο βασιλιάς και οι σφουγγοκωλάριοι του, τι απεργάζονταν; Πέρα από το τι θα ήθελε ο καθένας, επίσημος αρχηγός του κράτους ήταν. Άλλοι ήθελαν να τον ανατρέψουν και πολύ καλά έκαναν, αλλά αυτό που γράφεις δεν αποδεικνύει τίποτε. Όπως τίποτε ουσιαστικό δεν λέει το απόσπασμα του Ηλία Βολιότη-Καπετανάκη, γιατί δεν είναι πηγή πληροφορίας, αλλά προσωπική εκτίμηση. <br /><br />Ο "αποδεκατισμένος" Ελληνικός στρατός, έκανε ότι έκαναν Τσέχοι, Πολωνοί, Γάλλοι, και άλλοι στρατιωτικοί που διέφυγαν από τις κατακτημένες χώρες τους: Συνέχισαν τον πόλεμο. Και αυτό μεμπτό είναι; Μόνο ο Άρης πολέμησε τους Ναζί;<br /><br />Δεν ξέρω... Ξέρεις ότι εκτιμώ πολύ αυτά που γράφεις, αλλά σήμερα σε έχασα. Όχι για την Βέμπο, ποτέ δεν την είχα σε συμπάθεια, και συμφωνώ ότι τα τραγουδάκια αυτά είναι σαχλά. Αλλά σε έχασα στην εμπάθεια. Τέλος πάντων. Πάντα ενδιαφέροντα τα κείμενα σου, έτσι κι αλλιώς. senor pocopicohttps://www.blogger.com/profile/01546665646379837992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-37681361685021329272017-10-28T14:41:44.203+03:002017-10-28T14:41:44.203+03:00Εντάξει, ήταν μόλις στις 15 τρέχοντος, είπαμε - στ...Εντάξει, ήταν μόλις στις 15 τρέχοντος, είπαμε - στραβωμάρα!, ευχαριστώ θερμά.Χρήστος Δ. Τσατσαρώνηςhttps://www.blogger.com/profile/18128426616618943354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-2634678099639068142017-10-28T13:30:30.148+03:002017-10-28T13:30:30.148+03:00Δεν θυμάμαι. Ψάξτε την ετικέτα folk...
http://di...Δεν θυμάμαι. Ψάξτε την ετικέτα folk... <br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/search/label/folk <br /><br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.com