tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post8081108022533641797..comments2024-03-28T23:18:12.880+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΝΤΑΛΟΥΚΑΣ ασχολείται με τη δισκογραφία του παλαιού ελληνικού ροκ και γελάει ο κόσμος – φτύστε τον… μην τον ματιάσετε ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger28125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-22667573533172187742016-05-23T01:44:38.836+03:002016-05-23T01:44:38.836+03:00Καλησπέρα Νίκο.
Στην πρώτη ανάρτηση για το θέμα,...Καλησπέρα Νίκο. <br /><br />Στην πρώτη ανάρτηση για το θέμα, την «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΕΣ ‘ο ελληνικός στίχος κατακτά την ξένη ελαφρά μουσική’» (7/5/2016), έγραψα πως… «το πρώτο 45άρι του ελληνικού ροκ (rock παιγμένο από νεανικό συγκρότημα δηλαδή και όχι από φωνητικό τρίο ή ορχήστρα), ήταν βεβαίως το δισκάκι του Gino και των Γαλαξιών «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» [Polydor NHH 54 897] από το καλοκαίρι του 1964»… και αυτό εννοείται θα πούμε και τώρα. <br /><br />Και κρίνουμε με βάση τη μουσική. Με το τι ακούμε δηλαδή και όχι από τα ονόματα των συνθετών ή των γκρουπ που αναγράφονται στα labels. <br /><br />Το λέω, γιατί τόσο το «Τα δανεικά φιλιά/ Ένα ίσως» [RCA Victor 48g 2396] της Κούκας (υπό τη συνοδεία της ελαφράς ορχήστρας του Νίκου Αδάμα – ας τους πούμε όπως να ’ναι…) όσο και το “Cha Cha No.101 / Love Serenade” [RCA Victor 48g 2450] των Play Boys από το 1964 ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΡΟΚ. <br /><br />Όποιος ακούει rock σ’ αυτά τα τραγούδια δεν ξέρει τι του γίνεται. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-67957808413179336182016-05-23T01:44:05.621+03:002016-05-23T01:44:05.621+03:00Όπως είπαμε λίγο παραπάνω στα σχόλια... "Το π...Όπως είπαμε λίγο παραπάνω στα σχόλια... "Το πρώτο 45άρι των Play Boys ήταν το “Cha Cha No.101 / Love Serenade” [RCA Victor 48g 2450], που κυκλοφόρησε μάλλον τον Απρίλη του ’64"... ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-34822092488506935892016-05-23T01:41:14.722+03:002016-05-23T01:41:14.722+03:00Φωντα καλησπέρα... η μαγεια της έρευνας και της αν...Φωντα καλησπέρα... η μαγεια της έρευνας και της ανάλυσης της Ιπτάμενης Παράγκας και του Παύλου Σιδηρόπουλου, είναι λογικο να κανει τον ερευνητη να μην μπορει να γνωρίζει ποιος ήταν ο Gino και το συγκρίσιμο μέγεθος με τα ντόπια προιόντα εκείνης της περιόδου που ο Ιταλός ηρθε στην Ελλάδα. Τους Γαλαξίες ο Gino, τους βρηκε, και τους πρότεινε να τον συνοδέψουν στον δίσκο που θα γύριζε. Αυτό και μόνο αυτό - καμία άλλη συνεργασία. Αυτα έγιναν σίγουρα καλοκαίρι του 64 (εχω μαρτυρία του μπασίστα τους Αθανασόπουλου, ο οποίος μετακόμισε στους Skamagas στο τέλος του 64, άρα ξέρει απο πρώτο χέρι).<br />Ο Τζίνο είχε την ατυχία στο promotion που του έστησαν (φαντάζομαι με το αζημείωτο) οι M.R. να πέσει πάνω στους Forminx και στην έκρηξη των συγκροτημάτων, οπότε έφυγε όπως ήρθε...αν ερχοταν 1-2 χρόνια πριν ίσως να μιλούσαμε για άλλη εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο Gino οταν ήρθε στην Ελλάδα δεν ήταν "πουθενάς". Ουτε φυσικά γιδοβοσκόπουλος...<br />ΥΓ. Αν κρίνουμε βάσει ονόματος και μονο οι Γαλαξίες ήταν το πρωτο εγχώριο συγκρότημα που κυκλοφόρησε δίσκο. Αν κρίνουμε βάσει σύνθεσης, οι Τζαβ-Αδαμας-Κουκα ήταν οι πρωτοι, αφου στο δίσκο δεν αναφέρονται ουτε καν σαν Τζαβ-Αδαμας-Κουκα, αλλά η σύνθεση ειναι η ιδια με οταν αργότερα έγίναν Playboys (5 κοινά μέλη, βασικά όλα).<br />Νικος ΣάρροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-17451716472732145352016-05-23T01:30:04.858+03:002016-05-23T01:30:04.858+03:00Η ταινία λέγεται "Πικρή ζωή" και γυρίστη...Η ταινία λέγεται "Πικρή ζωή" και γυρίστηκε το καλοκαίρι του 64 - άρα το single Cha cha no 101/Love Serenade που ακούγεται των Playboys είναι προγενέστερο...Πιθανόν μηνών ή και ήμερων....<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18334272026701436607noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-47991556175140233302016-05-14T13:38:40.751+03:002016-05-14T13:38:40.751+03:00A, και κάτι άλλο για τους μαλάκηδες.
Μπας και είχ...A, και κάτι άλλο για τους μαλάκηδες.<br /><br />Μπας και είχε επιχειρήσει να δώσει κανένας άλλος τους μήνες κυκλοφορίας των συγκεκριμένων singles πριν από μένα και δεν το ξέρω;<br />Και δεν μιλάω για χρονιές ε, μιλάω για ΜΗΝΕΣ. Για να μου τον βρείτε λοιπόν… Άιντε, για ψάξτε λιγάκι…<br /><br />Εγώ, παρότι δεν έχω τα releases των εταιρειών, ούτε είμαι συλλέκτης, έδωσα για “Jeronimo yanka” το «αρχές Γενάρη ’65», για “I’ll shake the earth/ Deep in the heart of Athens” των Play Boys το «Μάρτη προς Απρίλη 1965» και για «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» έδωσα «τα τέλη Ιουνίου του ’64».<br />Και όλα τούτα όχι επειδή τα ονειρεύτηκα, αλλά επειδή τα συμπέρανα μέσα από προσεκτικό διάβασμα των πηγών (Μ.Ρ., Μακεδονία, ετικέτες δίσκων κ.λπ.).<br /><br />Τα αναλυτικά «στοιχεία» του… κώλου, που μας έδωσε ο παπατζής για αυτά τα τρία singles, που είναι και αυτά που μας απασχόλησαν, ποια είναι;<br />Τα… «Ναι, αλλά, το 1964, είχαμε και άλλες παραγωγές, και όχι γιδίσιες: Τους Forminx με το Jeronimo Yanka, τους Playboys με το Deep in the Heart of Athens κ.α»;<br /><br />Άιντε τώρα ζωντόβολα, κοπανάτε τη από το δισκορυχείον. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-86424566425787744622016-05-14T13:37:01.116+03:002016-05-14T13:37:01.116+03:00Ρε καραγκιόζη την τεκμηρίωση την έδωσα εγώ, διαβάζ...Ρε καραγκιόζη την τεκμηρίωση την έδωσα εγώ, διαβάζοντας προσεκτικά τους Μοντέρνους Ρυθμούς. Από τα κείμενα λοιπόν των Μ.Ρ. έχω γράψει εδώ και αιώνες για ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ’64 και με ακόμη πιο επισταμένο διάβασμα είπα και τέλη Ιούνη ’64. Αν είναι τώρα τέλη Ιούλη ’64, όπως αναφέρουν τα releases της Polydor (γιατί τέτοια πληροφορία είναι αυτή του φίλου), υπάρχει κάποιο πρόβλημα; Υπάρχει κάτι που να ανατρέπει όσα έχω γράψει;<br /><br />Όταν εγώ επανέλαβα, πιο κάτω στα σχόλια, εκείνο που είχα γράψει αρχικώς στην ανάρτηση για τις Καλλιτεχνικές Επικαιρότητες, γιατί το έκανα; Για κάτι καραγκιόζηδες σαν και σένανε…<br /><br /><br />>>«Το πρώτο 45άρι του ελληνικού ροκ (rock παιγμένο από νεανικό συγκρότημα δηλαδή και όχι από φωνητικό τρίο ή ορχήστρα), ήταν βεβαίως το δισκάκι του Gino και των Γαλαξιών «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» [Polydor NHH 54 897] από το καλοκαίρι του 1964».ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-21855022193044415752016-05-14T07:50:56.425+03:002016-05-14T07:50:56.425+03:00Αποστομωτικη τεκμηριωση,οντως...Αποστομωτικη τεκμηριωση,οντως...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-22535807984253264152016-05-13T17:28:29.849+03:002016-05-13T17:28:29.849+03:00ο Χάρης Χαλκίτης είναι το μέλος που χορεύειο Χάρης Χαλκίτης είναι το μέλος που χορεύειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-4363520395732529932016-05-13T15:07:40.374+03:002016-05-13T15:07:40.374+03:00Ρε ουστ από 'δω.Ρε ουστ από 'δω. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-29836607258332546702016-05-13T07:07:12.632+03:002016-05-13T07:07:12.632+03:00Μια παρένθεση να κάνω μόνο, το Cha Cha no.101 (το ...Μια παρένθεση να κάνω μόνο, το Cha Cha no.101 (το οποίο κι αυτό φυσικά δεν είναι ροκ) είναι μουσικά '64 το αργότερο (εγώ θα έλεγα και '63), αλλά ίσως βοηθήσει η ταινία στην οποία παίζειται (https://www.youtube.com/watch?v=3f__0vOzK1w). Φαίνεται να προωταγωνιστεί ο Καρράς (και η Φόνσου είναι αυτή?), όπως επίσης φαίνεται και η Κούκα να χορεύει και ένα άλλο μέλος μπάντας, του οποίου το όνομα μου διαφεύγει.greakbeathttps://www.blogger.com/profile/10974832515325519633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-16834521323594901462016-05-13T00:16:01.814+03:002016-05-13T00:16:01.814+03:00ε αμα το λέει ο φίλος σου, τελείωσε...ε αμα το λέει ο φίλος σου, τελείωσε...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-4242315330573458072016-05-12T20:38:52.694+03:002016-05-12T20:38:52.694+03:00«Ψέμα είναι επίσης, πως το Τζερόνιμο, και το Deep ...«Ψέμα είναι επίσης, πως το Τζερόνιμο, και το Deep in the Heart of Athens, κυκλοφόρησαν το 1965. Από πού το βρήκε αυτό; Και τα δύο, είναι κυκλοφορίες του 1964» μας λέει ο παπατζής.<br /><br />Κατ’ αρχάς να πω πως το ζήτημά μας δεν είναι αν τα συγκεκριμένα δισκάκια κυκλοφόρησαν το 1964, αλλά αν προηγήθηκαν του «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)». O Νταλούκας, κατά την προσφιλή τακτική του, προσπαθεί να θολώσει τα νερά επειδή κατάλαβε ότι λέει σαχλαμάρες.<br /><br />Όπως έγραψα και πιο πάνω το “I’ll shake the earth/ Deep in the heart of Athens” [Parlophone GDSP 3023] των Play Boys/ Daky (δηλ. Δάκης) and The Play Boys κυκλοφόρησε Μάρτη προς Απρίλη του 1965. Αυτό συνάγεται από διαβάσματα των Μ.Ρ. (τεύχος 28, 21/4/1965), αφού εκεί αναφέρεται για πρώτη φορά (έτσι νομίζω, δεν κάθισα να ξεκοκαλίσω όλα τα τεύχη) στη στήλη «Οι νέοι δίσκοι στο πικ-απ».<br /><br />Πάντως και αυτό με τίποτα δεν κυκλοφόρησε πριν από το «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)».<br /><br />Φυσικά, αυτό δεν ήταν το πρώτο 45άρι των Play Boys – όπως και το “Jeronimo yanka” δεν ήταν το πρώτο 45άρι των Forminx.<br />Το πρώτο 45άρι των Play Boys ήταν το “Cha Cha No.101 / Love Serenade” [RCA Victor 48g 2450], που κυκλοφόρησε μάλλον τον Απρίλη του ’64 [πριν το «Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» δηλαδή], αν και κάποιοι το δίνουν και για 1965.<br />Όποιος ακούσει αυτά τα τραγούδια (υπάρχουν στο YouTube) θα διαπιστώσει αμέσως πως έχουν τόση σχέση με το ροκ, όσο οι ταινίες του Γκουσγκούνη με τις ταινίες του Ταρκόφσκι!!<br /><br />Για δε το single «Τα δανεικά φιλιά/ Ένα ίσως» [RCA Victor 48g 2396] της Κούκας (υπό τη συνοδεία της ελαφράς ορχήστρας του Νίκου Αδάμα) από το 1962 ή 63 μόνον οι άσχετοι θα το πουν ροκ. Δεν είμαστε καλά. Δεν είμαστε καθόλου καλά.<br /><br />Άμα είναι έτσι τότε γιατί να μην πάρουμε για «πρώτο» και το «Ροκ εν ρολλ» με το Τρίο Μπελ-Κάντο και την ορχήστρα του Γιώργου Μουζάκη στο τεσσαράκι της Columbia με τα στοιχεία SEGG 2531; Επειδή το έχει γράψει ο Μουζάκης; Και τι έγινε; Γιατί, και το “Rock around the clock” ποιοι το είχαν γράψει; Τίποτα ροκάδες;<br />Ο στιχουργός του είχε γεννηθεί το 1893(!) ενώ ο συνθέτης του το 1919.<br /><br />Έτσι, να επανέλθω στην ανάρτηση για τις Καλλιτεχνικές Επικαιρότητες κλείνοντας με το ζουμί τής υπόθεσης…<br /><br />«Το πρώτο 45άρι του ελληνικού ροκ (rock παιγμένο από νεανικό συγκρότημα δηλαδή και όχι από φωνητικό τρίο ή ορχήστρα), ήταν βεβαίως το δισκάκι του Gino και των Γαλαξιών «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» [Polydor NHH 54 897] από το καλοκαίρι του 1964».<br /><br />Τώρα, κάθε κατεργάρης, ψεύτης και άσχετος στον πάγκο του. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-23226621498495550982016-05-12T20:05:39.376+03:002016-05-12T20:05:39.376+03:00Για το “Jeronimo yanka” τα έχουμε πει πριν καιρό (...Για το “Jeronimo yanka” τα έχουμε πει πριν καιρό (13/10/2014). Ας τα θυμηθεί ο Νταλούκας, γιατί έλεγε κι εκεί άπειρες μπαρούφες… <br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/2014/10/yanka-1965.html <br /><br />Εμένα το “Jeronimo yanka” όπως όλοι διαβάζετε σ’ εκείνη την ανάρτηση μού βγαίνει αρχές Γενάρη ’65. Αν κάποιος μου πει (με στοιχεία) ότι μπορεί να είναι και Δεκέμβρης ’64, ok. Αλλά με τίποτα δεν είναι πριν το single του Gino και των Γαλαξιών. <br /><br />Τα ψέματα και οι ανακρίβειες είναι χαρακτηριστικά των ημιμαθών τύπου Νταλούκα. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-48245367067312644262016-05-12T20:03:24.383+03:002016-05-12T20:03:24.383+03:00Πριν λίγη ώρα φίλος μού είπε ότι το single του Gin...Πριν λίγη ώρα φίλος μού είπε ότι το single του Gino και των Γαλαξιών κυκλοφόρησε την 31 Ιουλίου 1964. Δίνει δηλαδή ακριβή ημερομηνία. <br />Το καταθέτω και αυτό. <br /><br />Στην ανάρτηση για τις ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΕΣ (την 7/5/2016) είχα γράψει πως το single κυκλοφόρησε το «ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1964». Μετά, ψάχνοντας στα πρώτα τεύχη των Μοντέρνων Ρυθμών υπέθεσα το περί τέλη Ιούνη ’64. Τώρα αν είναι τέλη Ιούλη ’64 δεν ξέρω… Πάντως στο καλοκαίρι θα συμφωνήσουμε όλοι. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-59983592504975227632016-05-12T19:48:58.293+03:002016-05-12T19:48:58.293+03:00Συγνώμη ρε μελετητες, αλλα το να ακουω στο 2016:
...Συγνώμη ρε μελετητες, αλλα το να ακουω στο 2016:<br /><br />Ειναι κοριτσι Ι.Χ.<br />που θελει παντα προσοχη.<br /><br />οταν με περιμενουν εκατονταδες χιλιαδες αξιολογοτερων ακουσματων τα τελευταια 40 χρονια, καπως μου καθεται.<br /><br />Καλυτερα να σαλαγαω γιδια.<br /><br />Τα συλλυπητηρια μου για τη σπαταλη του χρονου σας.<br /><br />ΓιδοβοσκοςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-72876809628209391432016-05-12T18:39:10.357+03:002016-05-12T18:39:10.357+03:00Ο Νταλούκας λέει ότι «ψεύδομαι». Ο άνθρωπος τα έχε...Ο Νταλούκας λέει ότι «ψεύδομαι». Ο άνθρωπος τα έχει χάσει εντελώς. Να μου πει ότι έχω κάνει λάθος να το δεχτώ σε πρώτη φάση –και να το ψάξουμε, αν είναι έτσι– αλλά να λέει ότι «ψεύδομαι» είναι άτιμο, επειδή υπονοεί ότι ξέρω την αλήθεια και την κρύβω για να περάσω το δικό μου. Αυτές είναι σκέτες κακοήθειες, τις οποίες εκείνος μπορεί να μετέρχεται, αλλά εγώ ποτέ. <br /><br />Στο τεύχος 6 των Μοντέρνων Ρυθμών, που κυκλοφόρησε την 16/6/1964, όντως αναφέρεται ότι οι στίχοι των τραγουδιών που θα ηχογραφoύσε ο Gino θα γράφονταν από τον Τσόγκα, αλλά αυτό ήταν μια πληροφορία των αρχών του Ιούνη, που δεν πρόλαβε να μπει στο τεύχος 5 της 1/6/1964. <br />Στα επόμενα τεύχη, όμως, μαθαίνουμε άλλα πράγματα, τα οποία ο Νταλούκας ή δεν τα έχει διαβάσει (οπότε δεν δικαιούται δια να ομιλεί), ή τα έχει διαβάσει, αλλά τα αποκρύβει, οπότε είναι κακοήθης.<br />Έτσι, στο τεύχος 8 (8/7/1964) διαβάζουμε ξεκάθαρα στο οπισθόφυλλο ότι… «το “Snap” που έγραψε ο Gino για τους έλληνες teenagers ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ σε δίσκους Polydor με ερμηνευτή τον ίδιο και τους Γαλαξίες». <br />Φυσικά, το περιοδικό κάνει λόγο για το δισκάκι «Snap-snap-snap (Σναπ-σναπ-σναπ)/ Cleopatra in bluejeens (Κλεοπάτρα με μπλουτζίνς)» [Polydor NHH 54 897]. <br />Πότε κυκλοφόρησε το δισκάκι; Για να συμπεριλαμβάνεται η είδηση σ’ ένα τεύχος που φτάνει στα περίπτερα την 8 Ιουλίου 1964, και που έκλεινε την ύλη του 3-4 μέρες πριν τυπωθεί και κυκλοφορήσει, τότε είναι πολύ εύκολο να συμπεράνει κανείς πως το 45άρι θα είχε βγει προς τα τέλη Ιουνίου του ’64. <br /><br />Τώρα ποιος είναι εκείνος που ΨΕΥΔΕΤΑΙ και αποκρύβει στοιχεία ως ΚΑΚΟΗΘΗΣ είναι ολοφάνερο. <br /><br />Αργότερα θα τα πούμε και για τους Forminx και για τους Play Boys… <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-30020604666316813222016-05-12T17:48:39.481+03:002016-05-12T17:48:39.481+03:00ΑΣ ΠΙΑΣΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΠΟΥ...ΑΣ ΠΙΑΣΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΣΚΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΑΣ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΒΛΑΜΕΝΟΣ . ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 64 ΗΤΑΝ ΑΞΙΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΓΡΑΦΑΝΚΑΙ ΕΠΑΙΖΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΑΝ ΤΟ GINO !!!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-90824429814525643342016-05-12T14:14:52.936+03:002016-05-12T14:14:52.936+03:00>>Ε, λοιπόν δεν είχε διατεταγμένη αποστολή. ...>>Ε, λοιπόν δεν είχε διατεταγμένη αποστολή. Aπλώς έκανε την "αρπαχτή" του όπως χιλιάδες άλλοι μουσικοεκδότες, djs, ιδιοκτήτες κλαμπς, δισκογραφικές εταιρίες κλπ. σε όλον τον κόσμο.<< <br /><br />Έχεις διαβάσει την παλιά ανάρτηση; Είδες τι έγραφε ο άνθρωπος στην εποχή του Εμφυλίου, όντας αρχισυντάκτης σε αντικομμουνιστικά έντυπα; Πρόσεξες, επίσης, ότι ο άνθρωπος έγραφε «καλλιτεχνικά κείμενα» από τη δεκαετία του ’30 και πως ήταν επίσης στιχουργός σε πάμπολλα ελαφρά τραγούδια που είπαν οι Φώτης Πολυμέρης, Μαριάννα Χατζοπούλου, Τρίο Μπελκάντο, Ούλα Μπάμπα, Τρίο Κιτάρα, Νίκος Γούναρης κ.ά.; <br /><br />Ο Τσόγκας δεν είχε ανάγκη να βρισκόταν «διατεταγμένη αποστολή» για να γράψει τα φιλοχουντικά εντιτόριαλ στους Μοντέρνους Ρυθμούς. Το καταλαβαίνεις αυτό ή όχι; Δεν τον πίεσε κανείς να το κάνει. Αναλόγου ύφους και ιδεολογίας κείμενα έγραφε και πριν τη χούντα. Και πριν τους Μοντέρνους Ρυθμούς. <br />Τώρα εσύ μιλάς για «αρπαχτή». Πες ό,τι θέλεις… Ο Τσόγκας ήταν στιχουργός και δημοσιογραφικός καλλιτεχνικός παράγοντας πολύ πριν τους Μοντέρνους Ρυθμούς. Ήταν η δουλειά του αυτή. Όπως δουλειά του ήταν και το συγγραφιλίκι. Να γράφει ιστορίες δηλαδή. Όπως έγραφε στίχους για τον Γούναρη, μπορούσε να γράψει και για τους Idols ή τον Τέρη Χρυσό. Το ελαφρό τραγούδι περνούσε μεγάλη κρίση μετά το ’63 και ο Τσόγκας επένδυσε στη συνέχειά του που ήταν η ποπ – το ποπ τραγούδι. Συνέχισε να κάνει την ίδια δουλειά δηλαδή. Της ίδιας αντίληψης λόγια που έδινε στο Τρίο Μπελκάντο έδινε και στους Persons (μετά Socrates) ή στους Sounds. Αυτά όλα όμως δεν ήταν άσχετα της ιδεολογικής αντίληψής του για το τραγούδι. Για τη μορφή τού τραγουδιού (μουσική-στιχουργική) και για τον τρόπο που θα μπορούσε να επηρεάσει τον κόσμο προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. <br /><br />Όταν οι χουντικοί προβάλανε στα «Επίκαιρα», και άρα σε όλους τους κινηματογράφους της χώρας, τους MGC να τραγουδούν το “My friend Jack” λέγοντας από κάτω… «Μα το ξεφάντωμα περισσότερο αισθητό γινόταν στους δρόμους της Πλάκας, με το μεγάλο το ανώνυμο πλήθος που χαιρόταν χωρίς αγωνίες αυτή τη χρονιά (το 1968!) τη θεότρελη Αποκριά»… ο Τσόγκας θα πρέπει να ένοιωσε τη μεγαλύτερη δικαίωση!<br /><br />Άλλη συζήτηση για τον Τσόγκα δεν θα κάνω εδώ. ΤΟ ΕΝΝΟΩ. Αν κάποιος έχει να προσθέσει κάποιο ουσιαστικό σχόλιο για ’κείνον (ντοκουμέντο θέλω να πω) ας το στείλει σ’ εκείνη την παλαιά ανάρτηση. <br /><br />Επίσης δεν θα συζητήσω σ’ αυτή την ανάρτηση για την πορεία των μουσικών περιοδικών στην Ελλάδα. Το έχω κάνει σε άλλες αναρτήσεις και θα το κάνω και στο μέλλον. Απλώς να πω πως τα περιοδικά ακολουθούσαν στο μέτρο που μπορούσαν τις επιταγές της εποχής. Στο «Σώου» ας πούμε (το 1971) υπάρχει άρθρο για το γαλλικό progressive rock! <br /><br />ΕΔΩ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΡΟΚ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ GINO. <br /><br />Τίποτα για τους EDEN ROCS θα μου πείτε; Έχει ακούσει κανείς τα τραγούδια που μνημονεύω παραπάνω; ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-9219137308857571892016-05-12T13:33:25.652+03:002016-05-12T13:33:25.652+03:00Ο Gino έχει κριθεί σε Ελλάδα ΚΑΙ Ιταλία (και πιθαν...Ο Gino έχει κριθεί σε Ελλάδα ΚΑΙ Ιταλία (και πιθανώς και αλλού), οπότε αν ένας γιδοβοσκός έχει τέτοιο έργο στην πλάτη του, καλύτερα ν'ανοίξει σχολή γιδοβοσκών σύντομα.greakbeathttps://www.blogger.com/profile/11094377028015244892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-78578280203358360472016-05-12T13:33:20.236+03:002016-05-12T13:33:20.236+03:00Τουλάχιστον ως προς το συγκεκριμένο δισκάκι, όχι δ...Τουλάχιστον ως προς το συγκεκριμένο δισκάκι, όχι δεν πρόκειται για γιδοβοσκό. Για την εποχή του και για την Ελλάδα, βρίσκω μάλιστα ότι ήταν και πρωτοποριακό. <br /><br />Όσο για τον Τσόγκα, αν δρούσε με βάση τις πεποιθήσεις του δεν μπορείς να τον κατηγορείς γι' αυτό. Επιπλέον, το ότι δρούσε με βάση τις πεποιθήσεις του δεν σημαίνει ότι "αντιμετώπιζε την ποπ και το ροκ ως ένα μέσο προκειμένου η ελληνική νεολαία του ’60 να προσκολληθεί σ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής (χίππιδες και ντιρλαντάδες να πούμε) –κάτι που υπαγορευόταν από τους, κατά Σκαρίμπαν, «τσικλομασάδες»–, ώστε να μην είναι προτεραιότητά της οι διεκδικητικοί κοινωνικοί αγώνες της εποχής", γιατί αυτό υποδηλώνει ότι δεν έκανε την "αρπαχτή" του, αλλά είχε διατεταγμένη αποστολή. Ε, λοιπόν δεν είχε διατεταγμένη αποστολή. Aπλώς έκανε την "αρπαχτή" του όπως χιλιάδες άλλοι μουσικοεκδότες, djs, ιδιοκτήτες κλαμπς, δισκογραφικές εταιρίες κλπ. σε όλον τον κόσμο.<br /><br />Όσο για τους "Μοντέρνους Ρυθμούς", ξέρεις καλά ότι οι απόπειρες νεκρανάστασής τους μετά το κλείσιμό τους δεν είχαν καμία περιοδικότητα. Μετά από δυό τρία τεύχη ξαναέκλειναν και μετά από κάμποσους μήνες ξανάνοιγαν με άλλο όνομα. Η αποτυχία οφείλεται στο ότι οι συντελεστές του πρώην περιοδικού ήσαν εκτός εποχής αφού προσπαθούσαν να απευθυνθούν σε ένα χαζοχαρούμενο κοινό που πλέον δεν υπήρχε μετά το 1966.Mama Mamahttps://www.blogger.com/profile/12382916338912701472noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-17256274183230701412016-05-12T13:29:34.397+03:002016-05-12T13:29:34.397+03:00Αν και μπορούμε να ανοίξουμε ολόκληρο θέμα για το ...Αν και μπορούμε να ανοίξουμε ολόκληρο θέμα για το πως ακριβώς ορίζεται ο "μουσικόφιλος", σε γενικές γραμμές έτσι όπως τα λες είναι Φώντα. Αναφερόμουν όμως στην πλειοψηφία αυτών που θεωρώ εγώ ως μουσικόφιλους, η οποία δίνει το στίγμα για το τι είναι καλό και τι όχι, χωρίς να έχει διαψευσθεί (μέχρι τώρα). <br /><br />Αυτό μου θυμίζει μια διαφωνία που είχα με ένα φίλο (τον οποίο γνωρίζεις πιθανότατα) για το αν υπάρχει έστω και λίγη αντικειμενικότητα όσον αφορά την κριτική της μουσικής. Δηλαδή να μπορεί κάποιος να αναγνωρίζει ποιοτικά στοιχεία με αμεροληψία (στο βαθμό που είναι εφικτό) σε οποιοδήποτε είδος μουσικής, ΑΣΧΕΤΩΣ αν είναι λάτρης αυτών των ειδών. Εγώ ήμουν (και είμαι) υπέρμαχος αυτής της άποψης, πιστεύω δηλαδή ότι μπορεί να υπάρχει αντικειμενικότητα (ως ένα βαθμό). Κι αυτό όμως είναι άλλο θέμα.<br /><br />Λάμπροςgreakbeathttps://www.blogger.com/profile/11094377028015244892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-10609220378492903502016-05-12T12:47:38.438+03:002016-05-12T12:47:38.438+03:00Mama mama είσαι άσχετη και σταμάτα να προβοκάρεις,...Mama mama είσαι άσχετη και σταμάτα να προβοκάρεις, γιατί θα κόψω το διάλογο μαζί σου. <br /><br />Οι Μοντέρνοι Ρυθμοί δεν τελείωσαν στο τεύχος 100, που επανεξέδωσε και ο Γιαννίκος στα τέλη των 00s, αλλά συνεχίστηκαν και μετά απ’ αυτό, αφού το περιοδικό άλλαζε μέσα στα χρόνια ονόματα, φθάνοντας μέχρι το 1972. Έδωσα παραπάνω τα στοιχεία. Το αν κάποια στιγμή ξεπεράστηκαν (πότε ξεπεράστηκαν, και τι έγινε όταν ξεπεράστηκαν) αυτό είναι άλλο θέμα και δεν θα το συζητήσω τώρα. <br /><br />Εγώ δεν έγραψα ότι ο Τσόγκας έπαιρνε γραμμή από κανένα κέντρο του εξωτερικού (από τη ΣΙΑ, ή από τον… γερουσιαστή McCarthy για να κυκλοφορεί και να τυπώνει τους Μοντέρνους Ρυθμούς). Ως γνήσιος ιδεολόγος αντικομμουνιστής, όπως ήταν, έπραττε ό,τι έπραττε επειδή το πίστευε, καθότι ήταν ποτισμένος με την αντικομμουνιστική προπαγάνδα από τα νεότερά του χρόνια – κάτι που φάνηκε, πεντακάθαρα, στα... περίφημα εντιτόριάλ του στο τεύχος 80 των Μοντέρνων Ρυθμών, που βγήκε αμέσως μετά το πραξικόπημα. Τα εντιτόριαλ εκείνα δεν υπαγορεύτηκαν από την χούντα, ούτε από τη… ΣΙΑ. Ο άνθρωπος απλώς βρέθηκε στο στοιχείο του και ό,τι έγραψε το έγραψε επειδή το πίστευε. Δεν χρειαζόταν κανείς να τον πείσει για τίποτα. <br /><br />Όταν έγραψα λοιπόν…. «κάτι που υπαγορευόταν από τους, κατά Σκαρίμπαν, τσικλομασάδες»… δεν εννοούσα πως οι «τσικλομασάδες» έστελναν τσεκ στον Τσόγκα για να βγάλει τους Μοντέρνους Ρυθμούς – μην είσαι ανόητη Mama Mama. Εννοούσα πως ο Τσόγκας δρούσε, με την απόλυτη θέλησή του, μέσα στο γενικότερο ελληνικό αντικομμουνιστικό περιβάλλον της δεκαετίας του ’60 (όπως το έπραττε και στις δεκαετίες του ’50 και του ’40). <br /><br />Άλλη κουβέντα για τον Τσόγκα δεν θα κάνω εδώ. Αν έχει κάποιος να πει κάτι ουσιαστικό γι’ αυτόν τον άνθρωπο ας το κάνει. Σε μπουρδολόγημα δεν θα δώσω συνέχεια. <br /><br />Mama Mama τίποτα για τον Gino θα μας πεις; Ποια είναι η γνώμη σου; Πρόκειται για «γιδοβοσκόπουλο»; Για να σ’ ακούσουμε και σ’ αυτό…<br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-29748146079533343892016-05-12T12:08:33.559+03:002016-05-12T12:08:33.559+03:00Οι Μοντέρνοι ρυθμοί έκλεισαν το 1968. Τελεία και π...Οι Μοντέρνοι ρυθμοί έκλεισαν το 1968. Τελεία και παύλα. Τα υπόλοιπα ήσαν αποτυχημένες απόπειρες να ξανασερβιριστεί το ίδιο ξαναζεσταμένο (και μπαγιάτικο) φαγητό με άλλο όνομα, και γι' αυτό δεν είχαν καμιά συνέχεια. Πράγμα που αποδεικνύει ότι δεν υποστηρίχθηκαν από το καθεστώς. Άρα δεν ήσαν σε "διατεταγμένη αποστολή" όπως ισχυρίζεσαι.<br /><br />Περιμένω στοιχεία σχετικά με το ότι ο Τσόγκας "αντιμετώπιζε την ποπ και το ροκ ως ένα μέσο προκειμένου η ελληνική νεολαία του ’60 να προσκολληθεί σ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής (χίππιδες και ντιρλαντάδες να πούμε) –κάτι που υπαγορευόταν από τους, κατά Σκαρίμπαν, «τσικλομασάδες»–, ώστε να μην είναι προτεραιότητά της οι διεκδικητικοί κοινωνικοί αγώνες της εποχής".<br />Επαναλαμβάνω: στοιχεία. Όχι τις ιδεολογικές σου "βεβαιότητες". Το ότι ο Τσόγκας ήταν δεξιός ή ακροδεξιός ή "αντικομμουνιστής", δεν συνεπάγεται ότι ήταν σε διατεταγμένη αποστολή για λογαριασμό των "τσικλομασάδων" ή της εγχώριας συντήρησης.<br />Αν δεν έχεις στοιχεία (που απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι δεν έχεις), ακόμα κι αν έγραφες "γιεγιέδες" κλπ, πάλι εκτός θέματος θα ήσουν.<br /><br />Ο Τσόγκας ήταν λαμόγιο γιατί έκανε απλώς την αρπαχτή του. Αλλά ακόμα κι αν δρούσε κατ' εντολήν (όπως ισχυρίζεσαι) πάλι λαμόγιο θα ήταν (έστω και με την "πολιτική" έννοια). Γι αυτό σου λέω ότι φάσκεις και αντιφάσκεις.Mama Mamahttps://www.blogger.com/profile/12382916338912701472noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-21124263370396438412016-05-12T11:55:20.592+03:002016-05-12T11:55:20.592+03:00O Gino, είναι αυτός εδώ? https://www.youtube.com/w...O Gino, είναι αυτός εδώ? https://www.youtube.com/watch?v=RsN-6an0Ny0<br /><br />και εδώ (σελίδα 23)?<br />http://www.americanradiohistory.com/Archive-Billboard/60s/1963/Billboard%201963-03-02.pdf<br /><br />Για αρχές 1963, δεν τον λες γιδοβοσκόπουλο.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-42049575683009703042016-05-12T11:32:06.106+03:002016-05-12T11:32:06.106+03:00>>Το αν ήταν ένας καλλιτέχνης ή μία μπάντα κ...>>Το αν ήταν ένας καλλιτέχνης ή μία μπάντα καλός/οί ή όχι, αυτό το κρίνει η ιστορία, δηλαδή οι μουσικόφιλοι και μόνο.<<<br /><br />Και ο παπατζής μας… μουσικόφιλος είναι λέγοντας για τον Gino «τι σχέση μπορεί να έχει το ελληνικό ροκ, με τον Gino, έναν γιδοβοσκόπουλο, που μόλις τον άκουγες, ξεκαρδιζόσουν στα γέλια;»… <br /><br />Θέλω να πω πως το να είσαι απλά «μουσικόφιλος» δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Κάτι τέτοιο δεν σε προφυλάσσει από το να λες μαλακίες. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.com