tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post9052834589973658134..comments2024-03-13T14:36:16.029+02:00Comments on ΔΙΣΚΟΡΥΧΕΙΟΝ / VINYLMINE: κάτι περί ροκ ποίησης ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttp://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-83270081863083235052014-03-26T19:02:11.192+02:002014-03-26T19:02:11.192+02:00άσε που όταν επικαλείσαι γα παρέες σου νεκρούς, λε...άσε που όταν επικαλείσαι γα παρέες σου νεκρούς, λες οτι θέλεις άφοβα γιατί κανείς δεν μπορεί να σε διαψεύσει<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-73073689689587820292013-03-10T13:37:32.307+02:002013-03-10T13:37:32.307+02:00Ο πολύ ροκ Γ.Ι.Μ., 30 χρόνια μετά ξεχνά εύκολα ποι...Ο πολύ ροκ Γ.Ι.Μ., 30 χρόνια μετά ξεχνά εύκολα ποιοί ροκ θαμώνες ποιών ροκ μαγαζιών πίνανε μαζί με τον Λαλιώτη και τον Κωστόπουλο. Για να μην ξεχνιώμαστε.<br /><br />--<br />Ν.Π.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-85514897388960597572013-03-08T21:26:04.318+02:002013-03-08T21:26:04.318+02:00Ανώνυμε: http://youtu.be/1yGdBrvpfm8Ανώνυμε: http://youtu.be/1yGdBrvpfm8bwanahttps://www.blogger.com/profile/13257161090658214980noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-70009118761025896942013-03-08T14:22:06.013+02:002013-03-08T14:22:06.013+02:00Παντως αν και δεν συμφωνω με την προσεγγιση σου πο...Παντως αν και δεν συμφωνω με την προσεγγιση σου που εστιαζει σχεδον αποκλειστικα για το τι εγραφαν τοτε τα εντυπα της εποχης πχ οι Μοντερνοι Ρυθμοι -γεγονος που το τονισε ο Πουλικακος σε εκεινη την 'θρυλικη αναρτηση'' και την θεωρω γραφειοκρατικη, τι να πω ομως για την τρικυμια του Νταλουκα και την αμετροεπεια και τις αβυσσαλεα pretentious παπαριες του interstellar overdrive τσαρλατανου Μπαμπεσακη περι ροκ και κοκκορα κρασατου... Ο συγκεκριμενος βεβαια ειναι τοσο ΡΟΚ που μίλησε μαζι με τον Γεωργουσόπουλο κολακευτικά στην παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μπογδάνου... Ισως επειδη μετα τα 80ς χτιζει οπως λεει και ο ιδιος το μαγαζί «Η Δεκαετία του Δύο Χιλιάδες Δέκα», ίσως και το Μαγαζί «Η Δεκαετία του Δύο Χιλιάδες Είκοσι»... <br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-3122037102856155862013-03-08T14:01:11.005+02:002013-03-08T14:01:11.005+02:00Αγαπητέ Ανώνυμε,
δεν ξέρω ποιον ή ποιους φωτογραφ...Αγαπητέ Ανώνυμε, <br />δεν ξέρω ποιον ή ποιους φωτογραφίζει ο Γ.Ι.Μ. Ούτε με ενδιαφέρει να λύνω γρίφους και Sudoku. Εγώ ό,τι είχα να πω, όσον αφορά στη συγκεκριμένη ανάρτηση (για το αφιέρωμα «Ροκ και λογοτεχνία» στην Βιβλιοθήκη της Ελευθεροτυπίας πριν 11 χρόνια), το είπα ευθαρσώς (όπως πάντα) και επωνύμως (όπως πάντα). <br />Το άρθρο στην LiFO δεν με ενδιαφέρει να το σχολιάσω. Εξάλλου, δεν νομίζω να υπάρχει έστω και ένας αναγνώστης του Δισκορυχείου που να μην αντιλαμβάνεται τι θα έγραφα και τι θέση θα έπαιρνα. <br /><br />Το ωραίο είναι, πάντως, πως όταν εγώ έκανα τη συγκεκριμένη ανάρτηση την Δευτέρα, δεν ήξερα, δεν είχα υπ’ όψιν μου το τι θα γραφόταν στην LiFO την Τετάρτη-Πέμπτη. Ήλθε… κι έδεσε δηλαδή το πράγμα συμπτωματικώς. Είναι σαν να απαντώ στον Μπαμπασάκη 2-3 μέρες πριν δημοσιευτεί το κείμενό του! Να λέω πάλι τα ίδια; <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-61209690692380252512013-03-08T10:19:38.304+02:002013-03-08T10:19:38.304+02:00Φωντα εδω ομως ο Γ.Ι.Μ σε φωτογραφιζει...
Η Δεκαετ...Φωντα εδω ομως ο Γ.Ι.Μ σε φωτογραφιζει...<br />Η Δεκαετία του Ογδόντα είναι η απογείωση και ο τάφος των ονείρων που γέννησε η μεταπολεμική εποχή στην Ελλάδα. Είναι όλο το ελληνικό ροκ, η ελληνική ροκ εκδοχή – τόσο μπάσταρδη, υβριδική για τους ορθοδοξολογούντες ες αεί αστοιχείωτους, και συνεπώς γκρινιάρηδες με το αζημίωτο, τόσο μπάσταρδη, λέω, που μοιάζει καθαρόαιμο άλογο κούρσας. Το ελληνικό ροκ αρχίζει από το 1945, διατείνεται ο Μανώλης Νταλούκας, και τωόντι το ελληνικό ροκ δεν θα μπορούσε να έχει έναν politically correct ιστορικό, έναν νορμάλ ξενερουά χρονικογράφο: όλα μέσα, ως προς το ελληνικό ροκ, και έτσι είναι άλλωστε. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-11986699900321579632013-03-08T00:46:06.682+02:002013-03-08T00:46:06.682+02:00Χίλιες φορές μακάρι να εννοούσε αυτό. Αλλά όχι... ...Χίλιες φορές μακάρι να εννοούσε αυτό. Αλλά όχι... Παριστάνει ότι αυτοί τον ανακάλυψαν.<br /><br />Ν. Σ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-20568608515454118092013-03-07T22:07:55.344+02:002013-03-07T22:07:55.344+02:00Μάλλον εννοεί ότι τον κόψανε τον ντύλαν οι ροκάδες...Μάλλον εννοεί ότι τον κόψανε τον ντύλαν οι ροκάδες στα 80'ς επειδή έγινε χριστιανός και -φαινομενικά, μέσω στροφής στο νεοσυντηρητισμό της εποχής που εκφραζόταν από θρησκευτικές οργανώσεις τύπου heritage foundation- αβαντάριζε το ρήγκαν.Είμαι μάρτυρας ότι δεκάδες αγόραζαν το planet waves απ' το pop eleven στα mid seventies.yorgoshttp://geor_ge.otenet.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-85842924858343801882013-03-07T19:55:22.443+02:002013-03-07T19:55:22.443+02:00Μα, τώρα θα αμφισβητήσουμε τη ροκ-οσύνη του Σεφέρη...Μα, τώρα θα αμφισβητήσουμε τη ροκ-οσύνη του Σεφέρη; Ή του κοκκινιστού πατσά; Και, ναι μεν χάσαμε τα '60s και είδαμε το φως με την παρέα του Ίκαρου, αλλά το ροκ, εδώ ειδικά, άρχισε το 1945 με τον Γιώργο Μακρή. Μήπως, όμως, γινόμαστε τοπικιστές; Και ο Τζαρά, και ο Μπρετόν, αυθεντικοί "ροκάδες" (sic) ήσαν. Ο δε Μαρινέτι, ροκάς μεν, αλλά ψευδεπίγραφος λόγω φασιστικής παρέκκλισης. <br />Το να έχεις παρέες δεν είναι κακό. Σε κάποιες περιπτώσεις (υπερρεαλιστές, συλλογική δημιουργία) είναι και βασικό στο να κατανοηθεί το έργο. Αλλά αυτές οι παρέες δεν είναι "όλα μέσα". Το ήξερε και ο προσφιλής στον Ίκαρο Ντεμπόρ. Χωρίς συγκρότηση δεν βγαίνει έργο, και χωρίς έργο δεν υπάρχει θέμα για συζήτηση πέραν του πού έτρωγε πατσά ο ένας και ο άλλος. Το αν ήταν μαζί κι ο Καρούζος είναι αδιάφορο.<br />Κι αφού αναφέρθηκε ο Κουτρουμπούσης, ας ληφθεί υπ' όψη κάτι. Ο Πάνος έχει ζήσει διάφορα, από την παράγκα του Σίμου και το "Πάλι" μέχρι μιαν αληθινή ψυχεδελική σκηνή, και όχι αυτή που φαντασιώνονταν/νοσταλγούσαν-ότι-νοσταλγούσαν κάποιοι στα άγονα '80s από τη Ράτκα και το Au Revoir. Τον είδε κανείς να στηρίζει το έργο του στο πόσο θεσπέσια ήσαν τα βιώματά του; Ή να λέει ότι ο Μακρής, που τον έζησε, ήταν "ροκ"; Όχι, ο άνθρωπος γράφει τις historias του. Άλλοι φαντασιώνονται ότι έγραψαν την Ιστορία των πυρακτωμένων, λέει, '80s.<br />Οπότε, στα δύσκολα: τι έργο άφησαν (συγγραφικό, μεταφραστικό, ερευνητικό) αυτοί που, επειδή έφτιαξαν τις παρέες τους στο κέντρο ή το περιθώριο μιας εποχής και πέρασαν όσο καλά πέρασαν, είναι τώρα περήφανοι όπως ο Ίκαρος, που λέει "Εμείς χτίσαμε το Μαγαζί 'Η Δεκαετία του '80'"; Το θέμα δεν είναι να λες "Εμείς χτίσαμε..." αλλά να πει κάποιος άλλος για σένα "Αυτοί έχτισαν..." <br />Τώρα, για τα "4-5" άτομα που αγόραζαν Ντύλαν στην Αθήνα και μόνο στο POP-11, εγώ θυμάμαι ότι έσφυζαν Αθήνα κι επαρχία από ψυχεδέλεια, όσο για Ντύλαν τίγκα ο τόπος. Βέβαια, όσοι τα ακούγαμε γνωρίζαμε ότι ο θαυμασμός και η νοσταλγία από μόνα τους δεν αποτελούν δημιουργία. Άλλοι έμειναν στο "όλα μέσα".<br /> <br />Ν. Σταμπάκης Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-30029320963155764212013-03-07T18:22:06.767+02:002013-03-07T18:22:06.767+02:00"Δικαιούται να ομιλεί από τις παρέες του και ..."Δικαιούται να ομιλεί από τις παρέες του και μόνο" :!;!;! <br />Αυτό είναι ο ορισμός του ετερόφωτου, ενώ νομίζω ο Ίκαρος θέλει να μας το παίξει αυτόφωτο ροκ αστέρι (εδώ γελάμε) που κατ' αυτόν χτίζει το ροκ στην Ελλάδα εδώ και τέσσερις δεκαετίες <br />λιγότερη ματαιοδοξία δεν έβλαψε κανέναν μας<br />βερμπαλισμοί και αοριστολογικές σαχλαμάρες.... λες και υπάρχει κανείς που μασάει με αυτά πλέον. Ελπίζω τουλάχιστον ο κάθε Ίκαρος να περνάει καλά με το παραμύθι που έχει δημιουργήσει για την πάρτη του. κάτι είναι και αυτόaris_Khttps://www.blogger.com/profile/05348465722234989232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-14041406680097775522013-03-07T15:53:48.891+02:002013-03-07T15:53:48.891+02:00Κατ’ αρχάς με τον Καφάση με ανεβάζεις Μανώλη Νταλο...Κατ’ αρχάς με τον Καφάση με ανεβάζεις Μανώλη Νταλούκα. Να το ξέρεις αυτό. Κι επειδή μου τον θύμισες, πριν γράψω αυτό το σχόλιο, άκουσα καπάκι τον «Καψούρη» («Τι πειράζει λαϊκά αν τα μιλάμε, ψυχή μου, καρδιά μου…» κ.λπ.) και ηρέμησα.<br /><br />Ρε συ, θέλεις να με βάλεις να τσακωθώ με τον Ίκαρο; Έχουμε γνωριστεί με τον άνθρωπο, έχουμε σφίξει και τα χέρια. Διαβάζει, νομίζω, και το «δισκορυχείον» (είναι μέσα στα «μέλη», απ’ όσο θυμάμαι). Εντάξει, μπορεί να διαφωνώ μ’ αυτά που γράφει (γενικώς), αλλά έως εκεί. Κι εκείνος πιθανώς να διαφωνεί μ’ αυτά που γράφω εγώ. Το ζήτημα είναι αν μπορεί να γίνει κάποιος σοβαρός διάλογος (και όχι on line αναγκαστικώς) –τονίζω το «σοβαρός», επειδή δεν μπορεί να γίνει με όλους σοβαρός διάλογος…– μέσα σε ήρεμα ή και λιγότερα ήρεμα , αλλά πάντως κόσμια πλαίσια. Αυτό είναι το ζήτημα. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-62415853707944578002013-03-07T15:41:21.018+02:002013-03-07T15:41:21.018+02:00Έλα Μανώλη, τώρα γίνεσαι υπερβολικός, ή θέλεις μέσ...Έλα Μανώλη, τώρα γίνεσαι υπερβολικός, ή θέλεις μέσω της υπερβολής να καταδείξεις κάτι; Ο Φώντας έχει γούστο, αποδεδειγμένα στη μουσική, όπως άλλωστε και εσύ...gregoryhttps://www.blogger.com/profile/05022938509849298461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-81155397342571927962013-03-07T15:11:34.629+02:002013-03-07T15:11:34.629+02:00Την ιστορία την γράφουν εκείνοι, που εκ της ιστορ...Την ιστορία την γράφουν εκείνοι, που εκ της ιστορίας τους πρώτα, αποδεικνύουν ότι μπορούν. Ο Ίκαρος από τις παρέες του και μόνον, δικαιούται τουλάχιστον να ομιλεί. Αν συνυπολογίσουμε και την παιδεία και την ευφυΐα του, είναι από τους καλύτερους που μπορούν να μας πουν για το Ροκ και γενικότερα για την Τέχνη. Ο Ίκαρος, μεγαλώνει με ποιητές και οι παρέες του, ενθουσιάζονται από το πνεύμα του Μπομπ Μτύλαν. Ο Φώντας όμως; Ποιοι είναι οι ποιητές που τον εμπνέουν και μεγαλώνοντας, ποιες σκέψεις θαυμάζει; Ο ίδιος το ομολογεί...<br /><br />"...δε θέλω να πω τίποτα για τον Καφάση. Απλώς, μόνο ότι μ’ αυτά τα τραγούδια μεγάλωσα. Τ’ άκουγα παντού όταν βγήκανε – εκεί μετά το 1975 – και μου είχαν φάει ουκ ολίγα φράγκα, ως πιτσιρίκι, στα τζουκ-μποξ της εποχής..."<br /><br />Ο Φώντας λοιπόν γαλουχείται με τη σκέψη του Κώστα Καφάση. ΒΓΑΛΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.<br />Polis 2023https://www.blogger.com/profile/14314912469134784951noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-74344434429343847032013-03-07T14:22:57.716+02:002013-03-07T14:22:57.716+02:00Το να γράφεις για τις παρέες σου δεν σε χρήζει, αυ...Το να γράφεις για τις παρέες σου δεν σε χρήζει, αυτομάτως, γνώστη μιας κατάστασης. Αφήνω δε το γεγονός πως την ιστορία δεν την γράφουν οι παρέες (όπως ακούγεται ένθεν κι ένθεν), αλλά η κοινωνία. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-17436530997662309172013-03-07T10:44:51.931+02:002013-03-07T10:44:51.931+02:00O Ικαρος γράφει στη Lifo (ροκ Αθήνα των 80s και πά...O Ικαρος γράφει στη Lifo (ροκ Αθήνα των 80s και πάλι το θέμα...) ότι τη δεκαετία του '80 μόνο αυτός και 4 ακόμη αγόραζαν δίσκους του Bob Dylan στην Αθήνα και μόνο από το Pop Eleven και συνεχίζουμε να μιλάμε σοβαρά για αυτό τον άνθρωπο... Ήμαρτον. Ο έκτος αγοραστής Dylan στα 80s να σηκώσει το χέρι του παρακαλώ, αν ποτέ βρεθεί...aris_Khttps://www.blogger.com/profile/05348465722234989232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-11747700671154641402013-03-07T10:17:50.795+02:002013-03-07T10:17:50.795+02:00White Power Skinhead, NSBM (National Socialist Bla...White Power Skinhead, NSBM (National Socialist Black Metal), Fascist Apocalyptic Folk/Goth/Industrial...<br /><br />...και αν είμαι ROCK μη με φοβάσαι!<br /><br />ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΝΤΑΛΟΥΚΑ παρακαλώ!!! spacefreakhttps://www.blogger.com/profile/00315987091677142847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-70659274695239184492013-03-06T23:03:48.772+02:002013-03-06T23:03:48.772+02:00Εσύ μπορεί να ειρωνεύεσαι ως αδαής, αλλά εγώ σαν ά...Εσύ μπορεί να ειρωνεύεσαι ως αδαής, αλλά εγώ σαν άλλος… κυβερνητικός εκπρόσωπος θα απομονώσω ένα κομμάτι απ’ αυτά που λες και θα το οικειοποιηθώ. <br /><br />Ο Μανώλης Νταλούκας υποστηρίζει ότι…<br /><br />«Το ροκ, είναι σαν το νερό. Παίρνει το σχήμα του δοχείου, όπου ο κάθε κατακαημένος το βάζει. Αυτό καθαυτό δεν έχει ιδιότητες, αξίες και αλήθειες. Έχει τις αξίες αυτού που κρατά την κιθάρα. Άρα, αν την κρατά φασίστας, γίνεται φασιστικό, αν την κρατά πασόκος, πασοκτζίδικο...και πάει λέγοντας».<br /><br />Είναι συγκινητικό. Είναι η πρώτη φορά που θα συμφωνήσω μ' αυτόν τον άνθρωπο 100%!!<br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-73891258468093901952013-03-06T22:45:06.826+02:002013-03-06T22:45:06.826+02:00Ο Φώντας, τελικά θα μείνει στην Ιστορία. Διότι είν...Ο Φώντας, τελικά θα μείνει στην Ιστορία. Διότι είναι ο πρώτος άνθρωπος που εντόπισε ότι υπάρχει και φασιστικό, και ναζιστικό ροκ. <br />Δεν μιλά για ψευδεπίγραφα, μιλάει για ...είδη! <br />Αυτά, εμείς, βέβαια δεν τα ξέραμε, αλλά ευτυχώς που υπάρχει ο Φώντας! Εμείς, τόσα χρόνια κοιμόμασταν με τα τσαρούχια, πιστεύοντας ότι το ροκ από τη φύση του, είναι μία κουλτούρα που αντίκειται στα φασιστοειδή και στα χιτλερικά αποβράσματα. Όμως ο Φώντας, μας διορθώνει. Όχι, δεν είναι κουλτούρα. Και τι είναι; Κιθάρα! <br />Φώντιος σκέψη: Αφού ο φασίστας πιάνει ηλεκτρική κιθάρα, κάνει ροκ! Συνεπώς το ροκ, είναι σαν το νερό. Παίρνει το σχήμα του δοχείου, όπου ο κάθε κατακαημένος το βάζει. Αυτό καθαυτό δεν έχει ιδιότητες, αξίες και αλήθειες. Έχει τις αξίες αυτού που κρατά την κιθάρα. Άρα, αν την κρατά φασίστας, γίνεται φασιστικό, αν την κρατά πασόκος, πασοκτζίδικο...και πάει λέγοντας. <br />ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΡΟΚ, κατά Φώντα!!!<br />Αφαιρείται το περιεχόμενο, και μένει η επιγραφή.<br />Το ψευδεπίγραφο εξισώνεται με το αυθεντικό.<br />Και το Ροκ, γίνεται τσίχλα. <br />Αλλά αυτό, δεν είναι πραγματικά, ένα μαχαίρωμα της αλήθειας; <br />Δεν είναι τυχαίο, δεν είναι καθόλου τυχαίο, που στις καλύτερες χασαποταβέρνες έδωσαν το όνομα Ο ΦΩΝΤΑΣ. Ο Φώντας όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει. Μεγάλε Φώντα!<br />Polis 2023https://www.blogger.com/profile/14314912469134784951noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-75668141997094416912013-03-06T17:39:40.864+02:002013-03-06T17:39:40.864+02:00Ανακάτεψα το μισό σπίτι μέχρι να βρω που είχα κατα...Ανακάτεψα το μισό σπίτι μέχρι να βρω που είχα καταχωνιάσει το βιβλίο του Richard Goldstein “The Poetry of Rock” [Bantam Books, New York], που πρωτοβγήκε τον Φεβρουάριο του ’69 και που μέχρι τον Ιούνιο του 1972 είχε κάνει επτά εκδόσεις. Θέλω να γράψω κάτι τις επόμενες ημέρες, αν και… τζάμπα ο κόπος. Καλύτερα να κάνω τα φύλλα-στιχάκια του βιβλίου σαΐτες και να τα πετάω από το μπαλκόνι. Περισσότερο τόπο θα πιάσουν. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-72402326147022907312013-03-06T13:49:29.435+02:002013-03-06T13:49:29.435+02:00Στο μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης, εκεί όπου η συν...Στο μαλακό υπογάστριο της Ευρώπης, εκεί όπου η συνθηματολογία υποκαθιστά την πολιτική και η μυθολογία την ιστορία, εκεί όπου θρησκεία είναι ο εμφύλιος, είναι απολύτως φυσικό να μαίνεται ακόμα η μάχη ανάμεσα στους τιτάνες επαναστάτες υπερασπιστές των θολών και αόριστων αλλά ύψιστων ροκ ιδανικών, του ροκ τρόπου ζωής και της ροκ κουλτούρας βρε παιδάκι μου, και τους άλλους, που απλά γουστάρουν να ακούνε και να παίζουν μουσική, να διαβάζουν βιβλία, να βλέπουν ταινίες, να συζητούν και να περνάνε όμορφα με όλα αυτά. <br /><br />Β. Α.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-54894441425498709412013-03-06T13:14:23.387+02:002013-03-06T13:14:23.387+02:00Κύριε Τρούσα, είδα έναν εφιάλτη. Ήμουν στο δημοτικ...Κύριε Τρούσα, είδα έναν εφιάλτη. Ήμουν στο δημοτικό και σας είχα δάσκαλο. Μας βάλατε έκθεση. Το θέμα ήταν η ροκ ποίηση. Μας ζητήσατε να γράψουμε κάτι κολασμένο, ολίγον ελευθεριακό και αντικομφορμιστικό χρησιμοποιώντας τις λέξεις κΡΟΚος, ΜαΡΟΚο, ΜπαΡΟΚ, πΡΟΚα, ΡΟΚα, ΡΟΚάνι, ΡΟΚκος, εντεΡΟΚοκκος, και δεν μπήκατε καν στον κόπο να μας εξηγήσετε οι λέξεις αυτές τι σημαίνουν. Όσο και να προσπάθησα, δεν μπόρεσα να γράψω ένα ποίημα της πΡΟΚοπής...Ήταν προφανές· το θέμα ήταν νταλούκι!Lapsus digitinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-26009294267279820202013-03-06T02:25:07.439+02:002013-03-06T02:25:07.439+02:00επίσης ροκ (ως κατηραμένος) ήταν και ο βιβλικός όφ...επίσης ροκ (ως κατηραμένος) ήταν και ο βιβλικός όφις που ξεκίνησε και την όλη xian φάση. Απορία: ο νταλούκας είναι ροκ? ή μήπως τζαζ? (σ' αυτό το blog που μπαίνει, αυτά θα ακούει) bwanahttps://www.blogger.com/profile/13257161090658214980noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-74996671924274678512013-03-06T01:28:28.101+02:002013-03-06T01:28:28.101+02:00Αυτή η αναδρομική επινόηση ροκ προγόνων που εκτείν...Αυτή η αναδρομική επινόηση ροκ προγόνων που εκτείνονται ως τους γνωστικούς και τον "ερμή τον τρισμέγιστο", έχει προϊστορία που δεν είναι μόνο ελληνική.Οπότε τί να λέμε τώρα?Περιγράφηκε από προηγούμενο σχολιαστή.Ροκ ο έσσε, ο χάξλευ, ροκ και ο εγγονόπουλος, ο γονατάς και ο σαχτούρης.yorgoshttp://geor_ge.otenet.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-25016193084627121262013-03-05T23:37:21.779+02:002013-03-05T23:37:21.779+02:00Δεν χρειάζεται να πω πως συμφωνώ με τον Ν. Σταμπάκ...Δεν χρειάζεται να πω πως συμφωνώ με τον Ν. Σταμπάκη. ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2715933081753798049.post-2687607276399145782013-03-05T23:28:58.815+02:002013-03-05T23:28:58.815+02:00Ρε Μανώλη πώς θα γλιτώσω από ’σένα, μου λες; Είσαι...Ρε Μανώλη πώς θα γλιτώσω από ’σένα, μου λες; Είσαι μεγάλος στόκος βρε αδελφάκι μου. Πάνε χαμένα τα λόγια μου, το ξέρω, αλλά θα επιχειρήσω, άααλλη μία φορά να σε μάθω να συλλαβίζεις, καθότι δεν ακούς τις βλακείες που λες. <br />Δεν ενδιαφέρομαι να ορίσω το rock, γιατί το rock μπορεί να είναι τρεις χιλιάδες διαφορετικά πράγματα, αναλόγως σε πιο rock αναφερόμαστε, ποιας εποχής, ποιας σκηνής κ.λπ., κ.λπ. Υπάρχει από κομμουνιστικό rock, μέχρι χριστιανικό, μέχρι φασιστικό, μέχρι ναζιστικό μέχρι ό,τι θέλεις. Ούτε θα ορίσω εγώ το rock ως τραγούδι απλώς, γιατί τραγούδι είναι και η «Παπαλάμπραινα». Σημασία έχει, το ξαναλέω, πώς προσλαμβάνεται το rock, όταν γίνεται pop (δηλαδή δημοφιλές) και όχι τι είναι το rock, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για σένα. Όταν το καταλάβεις αυτό, θα μπορέσεις και να συζητήσεις. <br />Φυσικά υπάρχει και ορχηστρικό ροκ, που δεν τραγουδιέται γιατί δεν έχει στίχους (έτσι Μανωλάκη; – πρώτης Δημοτικού είναι αυτά που λέμε τώρα) και φυσικά ένα ροκ τραγούδι μπορεί να έχει και τα ορχηστρικά του μέρη, εκεί όπου αναπτύσσονται τα κιθαροσόλι, τα οργανοσόλι, τα μπασοσόλι και τα κρουστοσόλι (Μανωλάκη τώρα ανεβαίνουμε Δευτέρα Δημοτικού – το ξέρω είναι λίγο δύσκολα αυτά για σένα, αλλά με λίγη εξάσκηση στο σπίτι θα τα πιάσεις).<br />Απεναντίας το «ροκ ποίηση» είναι ξεκάθαρο – μόνο στο μυαλό το δικό σου είναι μπερδεμένο (και σε ορισμένους ακόμη, που νομίζουν ότι το ρεμπέτικο είναι το ελληνικό μπλουζ). «Ροκ ποίηση», είναι ένας στίχος που τραγουδιέται, τον οποίον για κάποιο λόγο τον αποκαλούμε «ποίηση» (είπαμε, δεν συμφωνούν όλοι με αυτό – αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Εσύ, βεβαίως, μπορεί να μας πεις ότι ροκ ποιητής ήταν και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Πες ό,τι θέλεις ρε παιδάκι μου. Ο Νταλούκας το λέει, δεν τρέχει τίποτα. Εγώ, προσωπικώς, περιμένω ν’ ακούσω τα πάντα από ’σένα και –μα τω Θεώ– με τίποτα πλέον δεν πρόκειται να εκπλαγώ. Και φυσικά ν’ ασχοληθώ. Εσύ ασχολείσαι, συνεχώς, μαζί μου. Αλλά κι αυτό δεν μπορώ να στο απαγορεύσω. Έχω μάθει να κατανοώ τις… ειδικές περιπτώσεις. Για ένα μόνον απορώ… και δεν θέλω να το σκέφτομαι. Τι κακό θα σου κάνω, αν σταματήσω κάποια στιγμή να ασχολούμαι με το blogging. Εφιάλτης θα μου γίνεις. <br />ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ/ PHONTAS TROUSSAShttps://www.blogger.com/profile/00272021390285923894noreply@blogger.com