Τρίτη 10 Μαΐου 2011
JAZZ & TZAZ 218
To Jazz & Τζαζ που κυκλοφορεί είναι αφιερωμένο στο 11th European Jazz Festival της Αθήνας, που θα διεξαχθεί - όπως πάντα η είσοδος είναι δωρεάν - στην Τεχνόπολι, στο Γκάζι, στο διάστημα 24/5-29/5. Στις σελίδες αναλυτικές πληροφορίες για τα συγκροτήματα και τους καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν.Στα θέματα, ο Γιάννης Μουγγολιάς επικεντρώνεται σε δύο ξεχωριστές περιπτώσεις της σκανδιναυικής σκηνής, το Helge Lien Trio και την τραγουδοποιό Josefine Cronholm, ο Γιώργος Χαρωνίτης γράφει για τη γαλλίδα τραγουδίστρια Zaz (στο εξώφυλλο), ο Δημήτρης Κατσουρίνης συζητά με τον Nathan Aust, κιθαρίστα των Liberators (ένα από τα καλύτερα funk/ afrobeat γκρουπ της Αυστραλίας), ενώ εγώ μεγεθύνω σε μερικές πρόσφατες εγχώριες indie κυκλοφορίες (Venus In Furs, May Roosevelt, Dr. Atomik κ.ά.), συζητώ με τον Νικόλα Νικολόπουλο των Ciccada, δίνοντας συγχρόνως το προφίλ μιας νέας underground ετικέτας από το Brooklyn, της Northern-Spy. Ακόμη: Jazz Eye, Jazz & Λογοτεχνία, δισκοκριτικές, επανεκδόσεις, ενδοχωρικά, δισκορυχείον, Πράξεις Λόγιας Μουσικής (με το δεύτερο μέρος της έρευνας του Θωμά Ταμβάκου γύρω από τον σοβιετικό, ελληνικής καταγωγής, συνθέτη Βλαδίμηρο Θεμελίδη), All that Art…Στο CD "EuroJazz 2011" επιλογές από τα συγκροτήματα και τους καλλιτέχνες που θα εμφανισθούν στο Γκάζι (Michaela Rabitsch & Robert Pawlik, Christian Mendoza Group, Ibrahim Electric, Νίκος Αναδολής Trio, Katarina Koscova, Nono Garcia-Tito Alcedo κ.ά.).
Πότε θα γράψει το μοναδικό τζαζ περιοδικό στη χώρα για το GLOBAL VISION του Τρανταλίδη ? ακόμα και στην Αμερική σας προλάβανε...δειτε το abstract logix.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘ.Μιχαήλ
Θ. Μιχαήλ μάς κυνηγάει κανένας και δεν το έχω καταλάβει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το άλμπουμ του Γιώργου Τρανταλίδη σκοπεύω να γράψω στο Jazz & Τζαζ τον επόμενο μήνα· και θα γράψω λόγια καλά, γιατί το αξίζει (αυτό έχει σημασία). Άσε με, όμως, να το ακούσω με την ησυχία μου…
Υπάρχει -ή υπήρξε- έκδοση ηχογράφησης με έργα του Θεμελίδη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ρωτήσω και θ’ αφήσω σχόλιο μόλις μάθω…
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ίδιος ο Θωμάς Ταμβάκος, που έγραψε το άρθρο, μού είπε πως μέχρι το 1950 περίπου, εποχή που παιζόταν ακόμη η μουσική του, δεν είχε ηχογραφηθεί κάποιο έργο του. Μετά… νέκρα· και ιδίως τα πιο πρόσφατα χρόνια, λόγω ίσως και της κομμουνιστικής ιδεολογίας του. Κάποιες εκδόσεις έργων του (παρτιτούρες) βρίσκονται σε βιβλιοθήκες και ιδιωτικά – μη προσβάσιμα – ουκρανικά αρχεία. Ο Θωμάς μου είπε, επίσης, πως ο κάτοχος ενός από αυτά τα ιδιωτικά αρχεία τού ζήτησε 50.000 ευρώ(!), για μία φωτοτυπημένη παρτιτούρα 75 σελίδων ενός μπαλέτου του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα, ευχαριστώ.Ούτε καν οι παρτιτούρες.Διαβάζοντας το αφιέρωμα είχα την περιέργεια να ακο΄υσω το μπαλέτο "Λαιμητόμος" που αναφέρεται (μάλλον γι' αυτό ζητούσαν τα 50 χιλιάρικα).
ΑπάντησηΔιαγραφή