Ήταν Κυριακή 10 Οκτωβρίου 1965 (πριν 50 χρόνια ακριβώς). Γύρω στις 6:15 το απόγευμα. Ο
δρόμος ήταν ολισθηρός λόγω βροχής. Ένα φορτηγό επί της… δημοσίας οδού Αθηνών-Λαμίας, κάπου εκεί κοντά προς τις εργατικές κατοικίες της Νέας Φιλαδέλφειας, κι ενώ κατευθυνόταν προς την Λαμία
ντεραπάρει, περνάει τη διαχωριστική νησίδα, που δεν είχε προστατευτικά
κιγκλιδώματα φυσικά, μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα και καρφώνεται πάνω σ’ ένα
Πεζώ, το οποίον οδηγούσε ο 30χρονος μάνατζερ του συγκροτήματος Juniors Γιάννης
Κρασούδης. Η σύγκρουση υπήρξε σφοδρή. Από τα συντρίμμια του ΙΧ ανασύρονται νεκροί ο
Κρασούδης, η σύζυγός του Ελένη ετών 26, ο Θάνος Σουγιούλ οργανίστας
και «ψυχή» των Juniors ετών 22, η μνηστή του Νανά Μπενέτου 18 ετών (χορεύτρια στο
μπαλέτο του Φώτη Μεταξόπουλου), ενώ τραυματίζεται βαριά ο 19χρονος κιθαρίστας Αλέκος
Καρακαντάς (αν κάποιες από τις ηλικίες δεν είναι και τόσο ακριβείς μικρό το
κακό). Το δυστύχημα συγκλονίζει την Αθήνα της εποχής, γίνεται θέμα στα μέσα και
τον Τύπο, όπως ευρύτερο θέμα γίνεται και η ανύπαρκτη «οδική ασφάλεια», που
στέλνει στον τάφο κάμποσους νέους, ή λιγότερο νέους, κάθε βδομάδα.
Πληροφοριακά να πω πως το “For your love” περιλαμβάνεται στη
στήλη “Hits of the World”
στο τεύχος 29 των Μοντέρνων Ρυθμών
(12/5/1965), ενώ μπαίνει στο ελληνικό Top-30, που δημοσιεύεται στο τεύχος 30 των Μ.Ρ. της 26/5/1965,
κατ’ ευθείαν στη θέση 24. Η πορεία του από ’κει και πέρα ήταν η εξής: την
9/6/1965 φθάνει στη θέση 15, την 23/6 παραμένει στην 15, την 7/7 ανεβαίνει στην
8, την 21/7 φθάνει στη θέση 2 (πίσω από το “The last time” των Rolling Stones),
την 4/8 πέφτει στη θέση 4, την 18/8 είναι
νούμερο 1, την 1/9 νούμερο 2 και την 15/9 νούμερο 6 (σ’ αυτό το τεύχος των
Μ.Ρ., το #38, δημοσιεύονται και οι στίχοι του), πριν το τραγούδι βγει από το
τοπ. Θέλω να πω, με όλα αυτά, πως το “For your love” ήταν πασίγνωστο στην Ελλάδα των mid-sixties και πως αποκλείεται να μην το
είχαν ακούσει και οι Juniors.
Το ζήτημα είναι αν είχαν προσέξει, και αν είχε εντυπωθεί στη μνήμη των μελών
τού συγκροτήματος, εκείνο που φαινόταν στην ετικέτα του ελληνικού single “For your love/ Got to hurry” [Columbia SCMG 265], ήτοι το… “Featuring Evic ‘Slowhand’ Clapton”[sic]. Λέτε να έκανε εκείνο το “Evic” τη ζημιά; Πλάκα κάνω…
εφ. Ελευθερία, 14/10/1965 |
Για το χώρο του ελληνικού ροκ το δυστύχημα αυτό συνδέεται με
πολλά. Όχι μόνο με το θάνατο του Σουγιούλ και των υπολοίπων νέων ανθρώπων, ή με
τον σοβαρό τραυματισμό του Καρακαντά, δηλαδή με την ανακοπή της επιτυχημένης
πορείας των Juniors, αλλά
και με κάτι άλλο… παγκοσμίου ροκ ενδιαφέροντος. Με την αντικατάσταση του
Καρακαντά από τον Eric Clapton στη σύνθεση των Juniors, για καμμιά δεκαριά μέρες.
Ο Clapton
βρισκόταν στην Ελλάδα με τους Glands,
δηλαδή την Greek Loon Band
και την μετεξέλιξή της τους Faces ήδη από τον Αύγουστο του ’65, έπαιζε με τους Faces (που είχαν πλέον για
ντράμερ τον Μάκη Σαλιάρη) support
στους Juniors στο Ιgloo της Κυψέλης, ενώ μετά το
δυστύχημα της 10ης Οκτωβρίου καλείται από τον ιδιοκτήτη του κλαμπ Γιώργο
Καραμουσαλή να πάρει τη θέση τού ευρισκόμενου στο νοσοκομείο Καρακαντά, ώστε το
ελληνικό συγκρότημα να μην διακόψει τις εμφανίσεις του. Όπερ και εγένετο. Ο Eric Clapton ποζάρει
ως μέλος των Juniors σε
δύο τουλάχιστον φωτογραφίες, αμφότερες τραβηγμένες μετά το δυστύχημα… Η μία από
το Igloo προφανώς (με
τα μέλη των Juniors να
φορούν άσπρες μπλούζες και μαύρο περιβραχιόνιο – το ίδιο και ο Clapton) και η δεύτερη από
την επιμνημόσυνη συναυλία στον κινηματογράφο Τερψιθέα του Πειραιώς, την
17/10/1965 (με τον Clapton
να είναι μαυροντυμένος… στην Α/Μ φωτογραφία). Όλα αυτά είναι πλέον γνωστά κι
έχουν γραφεί (και) στο δισκορυχείον σε δύο παλαιότερες αναρτήσεις (την
14/8/2010 και την 18/9/2010), που μάζεψαν συνολικώς 233 σχόλια!
Θάνος Σουγιούλ |
Παρότι τα βασικά γεγονότα τα είχα στο μυαλό μου εδώ και
πολλά χρόνια (από τα μέσα του ’80 χοντρικώς) υπήρχε, πάντα, κάτι που μου
κέντριζε το ενδιαφέρον και… ακόμη το ψάχνω. Το… αν ήξεραν οι Juniors και όποιοι άλλοι, ποιος ακριβώς
ήταν ο Eric Clapton,
την εποχή εκείνη. Αν ήταν γι’ αυτούς δηλαδή ο κιθαρίστας των Yardbirds στο “For your love” –που είχε κυκλοφορήσει
στην Αγγλία τον Φλεβάρη του ’65 και που είχε τυπωθεί και σε ελληνικό 45άρι λίγο
αργότερα– και όχι ο «Eric o
Άγγλος».
Η Νανά Μπενέτου (μνηστή του Θάνου Σουγιούλ) στην άκρη δεξιά |
Το πιο πιθανόν είναι, λοιπόν, οι έλληνες μουσικοί να μην
είχαν αντιληφθεί, τον Οκτώβριο του ’65, πως βρίσκονταν πριν ή μετά το δυστύχημα
στο ίδιο μαγαζί, και στο ίδιο γκρουπ εν συνεχεία, με τον Eric Clapton, τον κιθαρίστα τού “For your love” (εγώ είμαι σίγουρος
δηλαδή πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι τίποτα). Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, επειδή το
“For your love” ήταν πασίγνωστο, θα
έπρεπε να είχε σειστεί ο τόπος! Απεναντίας, βλέπουμε πως ακόμη και οι μουσικοδημοσιογράφοι
(που υποτίθεται πως ψάχνουν περισσότερο τα πράγματα), όπως και η σύνταξη των Μοντέρνων Ρυθμών βρίσκονταν σε άγρια
μεσάνυχτα. Είναι δε χαρακτηριστικό αυτού που λέμε το… φοβερό «σαλόνι» του
τεύχους 41 (27/10/1965) των Μ.Ρ. Στην αριστερή σελίδα, την 12, δημοσιεύεται η
γνωστή πια φωτογραφία από την Τερψιθέα, με τους Συργιάννη και Σαραντή να
γράφουν για τον... «μαυροντυμένο κιθαρίστα
των Φαίησις –αγγλικό συγκρότημα που εμφανίζεται στο Ιγκλού– Έρικ Κλέμπτον[sic], ο οποίος αναπλήρωσε τον άλλον άτυχο του συγκροτήματος, τον
Αλέκο (Καρακαντά)» (στην λεζάντα το όνομα πάντως είναι γραμμένο με… σωστά
ελληνικά, ως Έρικ Κλάπτον), ενώ στην δεξιά σελίδα, την 12, ο Κώστας Νίκας
γράφει, μετά από μιαν επίσκεψή του στο Λονδίνο: «Με την άνοιξι, και σύμφωνα με το παράδειγμα του Έρικ Κλάπτον (ενός
κιθαρίστα των Γιάρντμπέρντς), τ’ αγόρια φτιάχνουν τα μαλλιά τους κοντά…». Δύο
κείμενα σε δυο αντικριστές σελίδες ενός περιοδικού ν’ αναφέρονται με τρόπο που
να σε κάνει ν’ απορείς στο ίδιο ακριβώς πρόσωπο. Κανείς από τους τρεις δημοσιογράφους
δεν είχε πάρει χαμπάρι τίποτα. Κανείς τους δεν μπορούσε να κάνει τη σύνδεση. Ακόμη
και για την σύνταξη του περιοδικού οι… δύο κιθαρίστες ήταν δύο διαφορετικά
πρόσωπα!
Οι Juniors,
γιατί να ήξεραν, τώρα, κάτι περισσότερο; Αν ήξεραν θα το κραύγαζαν! Εξάλλου, αν
ο Clapton τους είχε συστηθεί απλώς ως “Eric” (όπως είναι το πιο πιθανόν, για να
μην πω το βέβαιο) τίποτα δεν θα τους έλεγε ακόμη κι αυτό. Τα μέλη του γκρουπ,
όπως και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες εκείνη την εποχή άιντε να ήξεραν τον… Evic ‘Slowhand’ Clapton”, και τούτο… αν είχαν
συγκρατήσει εκείνο που αναγραφόταν στο 45άρι. Αν λέω… Το “Eric” σκέτο αποκλείεται να σήμαινε κάτι
ιδιαίτερο δηλαδή, ή να παρέπεμπε σε κάτι… Αυτά σε πρώτο χρόνο, γιατί… το τι
μπορεί να λέει ο καθένας σήμερα δεν έχει και τόσο νόημα…
Δεν θα έγραφα αυτό κείμενο, τώρα, αν δεν είχα –από τη μεριά μου– κάτι καινούριο να προσθέσω. Κάτι που το ανακάλυψα πριν κάποιο καιρό κι έχει το νόημά του (πάνω σ’ αυτό που συζητάμε). Ένα τεύχος του περιοδικού Αθηναία από τον Νοέμβριο του 1965 (κυκλοφόρησε δηλαδή λίγο μετά τα γεγονότα, το δυστύχημα του Οκτωβρίου, τη συναυλία των Juniors-Clapton στην Τερψιθέα, την επιστροφή του άγγλου μουσικού στην πατρίδα του…), στο οποίο υπάρχει ένα δακρύβρεχτο κι-εγώ-θα-πω κουτσομπολίστικο κείμενο κάποιου Γιώργου Μαρκέζη, που περιλαμβάνει όμως ορισμένα στοιχεία και μερικές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες (βλέπουμε κάποιες απ’ αυτές). Ξεκινούσε ο Μαρκέζης:
Δεν θα έγραφα αυτό κείμενο, τώρα, αν δεν είχα –από τη μεριά μου– κάτι καινούριο να προσθέσω. Κάτι που το ανακάλυψα πριν κάποιο καιρό κι έχει το νόημά του (πάνω σ’ αυτό που συζητάμε). Ένα τεύχος του περιοδικού Αθηναία από τον Νοέμβριο του 1965 (κυκλοφόρησε δηλαδή λίγο μετά τα γεγονότα, το δυστύχημα του Οκτωβρίου, τη συναυλία των Juniors-Clapton στην Τερψιθέα, την επιστροφή του άγγλου μουσικού στην πατρίδα του…), στο οποίο υπάρχει ένα δακρύβρεχτο κι-εγώ-θα-πω κουτσομπολίστικο κείμενο κάποιου Γιώργου Μαρκέζη, που περιλαμβάνει όμως ορισμένα στοιχεία και μερικές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες (βλέπουμε κάποιες απ’ αυτές). Ξεκινούσε ο Μαρκέζης:
«Πέθανε πολύ νέος.
Έγραψαν πολλά γι’ αυτόν. Κι όμως ο Θάνος Σουγιούλ δεν έπρεπε να πεθάνη. Ήταν
τόσο κεφάτο, τόσο ευτυχισμένο και όμορφο παιδί, που, όλοι όσοι τον ήξεραν και
έμαθαν για το δυστύχημα, έμειναν άφωνοι (σ.σ. φαντάζομαι πως κι εκείνοι που θα
ήξεραν τα υπόλοιπα θύματα του τροχαίου, θα έμειναν το ίδιο άφωνοι…). Το
ρεπορτάζ της Αθηναίας, που ακολουθεί, είναι περισσότερο ένα αφιέρωμα στον νεαρό
πλαίυ μπόυ που τελείωσε τη ζωή τους στους τροχούς μιας καρμανιόλας, παρά ένα
ρεπορτάζ. Γράφτηκαν τόσα για την “καρατόμησι”, που η Αθηναία τόσον καιρό μετά,
δεν θα ’χε να προσθέση τίποτα. Μπορεί όμως να παρουσιάση τον αληθινό Σουγιούλ,
το παιδί που πέθανε τζούνιορ, όπως λίγοι τον ήξεραν. Μια φωτογραφική αναδρομή,
στο οικογενειακό του άλμπουμ. Μια συζήτησι με τους φίλους του. Μια ματιά στην
ζωή που δεν ολοκληρώθηκε. Αυτός είναι ο Θάνος».
Ο Μαρκέζης είναι ο πρώτος, αποδεδειγμένα, που συνδέει τον Eric Clapton που έπαιζε στους Juniors, τον Οκτώβριο του ’65,
με τον Clapton των Yardbirds (και μάλιστα πριν ο
Clapton γίνει μέγιστη
φίρμα μέσω του Mayall ή
των Cream) – και το
γράφω τούτο, παρότι αμφιβάλλω σφόδρα αν ο Μαρκέζης κατανοούσε τη σημασία του
γεγονότος. Διαβάζουμε χαρακτηριστικά: «Λίγες
μέρες αργότερα, όταν περνούσε το πρώτο φούσκωμα στο στήθος, οι Τζούνιορς
σκέφτηκαν πως έπρεπε να ζήση εκείνο που είχαν φτιάξει μαζί με τον Θάνο. Ο Έρικ,
ο παλιός κιθαρίστας των Γιάρντεμπερντς[sic], που έπαιζε τώρα με τους
Φέισες στο Ιγκλού, έγινε προσωρινά κιθαρίστας τους». Ο δημοσιογράφος
διατυπώνει σαν κάτι να... τρέχει στα γύφτικα! Και με το δίκιο του ίσως… Πάνω
ακριβώς από την παράγραφο αυτή υπάρχει η φωτογραφία του Eric Clapton (μία τρίτη φωτογραφία
δηλαδή, κοντινή και καθαρή) με την λεζάντα που βλέπετε…
Είναι λογικό να υποθέσει κανείς πως το εξασέλιδο φωτο-κείμενο
του Μαρκέζη στην Αθηναία διαβάστηκε στην εποχή του. Και βασικά πρέπει να
διαβάστηκε από τα μέλη των Juniors.
Δεν γίνεται να μην διαβάστηκε. Άρα, δεν είναι παράλογο να υποθέσει κανείς, πως
οι Juniors (και όποιοι άλλοι), ήδη από τον Νοέμβριο του ’65, γνώριζαν
πως για κάποιες νύχτες (ή μέρες) συνυπήρξαν σε πάλκα της Αθήνας και του Πειραιά
με τον Eric Clapton
των Yardbirds. Φαντάζομαι,
δε, σ’ αυτό το σημείο, μια κάποια πλάκα τέλος πάντων που θα έπαθαν.
Έτσι, εγώ προσωπικώς, θα δικαιολογήσω όσα μέλη του γκρουπ (και
όποιους άλλους της παλιάς φρουράς) μπορεί να έλεγαν μέσα στα χρόνια, ή σήμερα,
πως γνώριζαν με ποιον είχαν να κάνουν ήδη από τότε… Από πότε; Μα από τον
Νοέμβριο του ’65. Από τον Νοέμβριο όμως, και όχι από τον Οκτώβριο. Εκτός αν αποδειχθεί
κι αυτό. Με ντοκουμέντα της εποχής όμως ε… Όχι με τωρινές συνεντεύξεις…
Να πέσει το rhythm n’ blues…
Το κείμενο το αφιερώνω στα τρολ των παλιών «κλαπτονικών» αναρτήσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://diskoryxeion.blogspot.gr/2010/08/eric-clapton-1965.html
http://diskoryxeion.blogspot.gr/2010/09/evris-eric.html
Τι γέλιο έριξα, όταν ξαναδιάβασα χθες τα σχόλιά τους … δε λέγεται! Να ’ναι καλά οι κύριοι! Και οι κυρίες…
Τα τύμπανα να ηχήσουν παρακαλώ… Να διαβαστεί αργά-αργά ο κατάλογος…
Roddy Killebrew (ο χαζός… Άγγλος της παρέας), Άγγελος Σακκάς (αβανταδόρος του Άγγλου), Αλεξάνδρα Καραπιπέρη (όποιος έχει πολύ… καραπιπέρι και τα λοιπά, και τα λοιπά), Νίκος (αβανταδόρος του Άγγλου), Γιώργος Νικολάου (άσχετος), ΧΜΜΚ (άσχετος ΙΙ), Άκης Φωτεινός (βλάκας με περικεφαλαία), Νικόλαος Θρασύς (ζώον, μετά προβιβάστηκε…), Τεό Μιχαήλ (βλάκας απλός), Φρόσω Χασιώτη (υπέστη το μαρτύριο της… σφραγίδας), Φ.Χ. (κι άλλος αβανταδόρος του χαζού… Άγγλου), Γ. Πρίντεζης (τίποτας), Ι.Σ. (τίποτας ΙΙ).
Και εις άλλα με υγεία.
Για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους ΔΕΝ μπορώ ν' αποκαλυψω το όνομα μου. Θα σας πω όμως ότι προσωπικά ο Slowhand μου επιβεβαίωσε στο παρελθόν τη συμμετοχή του στους Juniors και το πέρασμα του από την, trend, για την εποχή εκείνη Αθήνα/Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα να πω πως τα πολλά σχόλια, οι ατέρμονες συζητήσεις, τα καρφιά, οι λασπολογίες κ.α μου θυμίζουν a bunch of "no life" fighting over a strange barn
Αν μιλάμε για τις παλιές αναρτήσεις να πω πως υπήρξαν σοβαρά (σχόλια), όπως υπήρξαν και βλακώδη. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Σε τίποτα δεν βοηθάει αυτό.
ΔιαγραφήΝα μην κολλήσουμε, όμως, στο παρελθόν. Να πούμε κάτι καινούριο, που να άγεται και απ’ αυτή την ανάρτηση.
kala re FT exeis gemisei to keimeno me tympana gia troll kai les ton anthropako parapano isopedotiko?
Διαγραφήsorry gia greeklish einai matter of pc
Λοιπόν επειδή τώρα εγώ βαριέμαι να το κάνω αυτό.
ΔιαγραφήΚάτσε μέτρα πόσα είναι τα τρολ από τα 233 σχόλια (πόσα ανήκουν σ’ αυτούς που ανέφερα) και μετά έλα να μας τα ξαναπείς…
Δεν υπάρχει ηχητικό δείγμα ή άλλο από την παρουσία και συμμετοχή του Clapton? Κάτι solid από ήχο; Καμιά φωτό μαζί με την μπάντα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉχος δεν υπάρχει (τουλάχιστον έως ώρας). Οι σχετικές φωτογραφίες είναι αναδημοσιευμένες κι εδώ…
Διαγραφήhttp://diskoryxeion.blogspot.gr/2010/08/eric-clapton-1965.html
αλλη μια δυνατη ανατρηση από το δισκορυχειο, που εχει παραδοση στο θεμα
ΑπάντησηΔιαγραφήυπαρχει και κατι ακομα σκοτινο στην ιστορια που θα το πω αλλη φορα
Α.Κ.
Δεν ξέρω τι εννοείς Α.Κ., αλλά για μένα το πιο σκοτεινό έχει να κάνει με την ηχογράφηση ή όχι κομματιών των Faces (Eric Clapton κ.λπ.) στην Ελλάδα.
ΔιαγραφήΌταν ο Μαστοράκης έγραφε την 27/10/1965 (Μ.Ρ. #41) πως ετοιμαζόταν 45άρι με τα τραγούδια “No/ Group potion No. 9” σίγουρα κάτι είχε παιχτεί (από τη στιγμή που υπάρχουν και οι τίτλοι). Πρόλαβαν να τα γράψουν; Ποιος ξέρει… Εγώ, πάντως, δεν το αποκλείω…
Ευχαριστώ Gregory.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβασα και την παλαιοτερη αναρτηση και τα σχολια που εγιναν εκει. Αναλωνεται πολυ "μελανι" και πολλη φαια ουσια σε διαμαχες και χαρακτηρισμους ενθεν κακειθεν! Λιγη παραπανω σοβαροτητα δεν θα εβλαφτε. Καθενας υποστηριζει μια αποψη χωρις να δεχεται τιποτα απο τον αλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δημοσιογραφικη δεοντολογια αλλα και η ιστορικη τεκμηριωση απαιτουν παραθεση και ερευνα ολων των στοιχειων. Απο την πορεια του Κλαπτον μεχρι τοτε, μεχρι αυτη των Τζουνιορς, την αποδελτιωση του τυπου, τα γραπτα κειμενα, βιβλια, αρθρα κλπ και το σπουδαιοτερο τις αποψεις των πρωταγωνιστων που οι περισσοτεροι ειναι εν ζωη και μπορουν να μιλησουν. Μαστορακης, Πολυτιμος, Καρακαντας, Βλαβιανος κ.α. Επισης στην αλλη αναρτηση εχουν ειπωθει σχολια που δεν δοθηκε η πρεπουσα σημασια. Τα σπουδαιοτερα που θυμαμαι ειναι οτι ο Δ.Πολυτιμος φιλοξενουσε τον Κλαπτον (Νταλουκας) και το οτι στον κοσμο ανακοινωθηκε το ονομα του Κλαπτον ενω επαιξαν και το For your love (απο καποιον που ηταν παρων στο λαιβ).
Επισης υπαρχει βιντεο στο yt με τους Juniors απο ελληνικη ταινια (Special 65 Yanka). Εκει μπορουν να ταυτοποιηθουν τα μελη του γκρουπ.
Αυτο που μενει αναπαντητο ειναι γιατι ηρθαν οι αγγλοι μουσικοι, τι σχεση ειχαν μεταξυ τους, αφου εκ των υστερων δεν ξανασυνεργαστηκαν. Καποιος τους καλεσε; Τους εκλεισε δουλεια; Γιατι ο Κλαπτον ηθελε την ανωνυμια του; Βεβαια οι Beatles, οι Stones και οι Animals ηταν γνωστοι τοτε στην Ελλαδα, οι Yardbirds δεν ηταν τοσο. Ενα αλλο στοιχειο (απο το wiki) ειναι οτι ο Κλαπτον εφυγε μαλλον θυμωμενος απο τους Yardbirds αφου εγιναν πιο ποπ λογω του Γκομελσκυ και δεν διατηρησαν το αρχικο blues ηχο και ρεπερτοριο. Επισης καπου ειχε γραφτει οτι την κιθαρα του Κλαπτον την εκλεψαν την ημερα του λαιβ. Γενικα υπηρξε θεμα με μηχανηματα και οργανα, κατι που πιθανον τον εξοργισε.
Ενα ακομα που θελω να προσθεσω εινα οτι ο Ερικ μπορει να ηταν σεμνος και ηρεμος και god, αλλα οταν ηταν ο Hendrix στο Λονδινο στο ξεκινημα της καρριερας του, 1 Οκτωβρη του '66 (1 χρονο μετα απο αυτο που συζηταμε) οταν ανεβηκε για να τζαμαρουν με τους Cream και τον ακουσε πρωτη φορα, εφυγε στη μεση του Killing floor και πηγε σοκαρισμενος στα καμαρινια... http://www.openculture.com/2019/02/jimi-hendrix-arrives-in-london-and-blows-eric-clapton-away.html
Γιωργος
>>Λιγη παραπανω σοβαροτητα δεν θα εβλαφτε.<<
ΔιαγραφήΑπό τη μεριά μου πάντα είμαι πολύ σοβαρός. Αλλά εσύ μπορεί να είσαι καινούριος εδώ και να μην έχεις πάρει χαμπάρι πολλά πράγματα ακόμη.
Πολλά απ' αυτά που θέτεις ως ερωτήματα είναι ήδη απαντημένα, ενώ άλλα (απ' αυτά που θέτεις εσύ πάντα) δεν είναι και τόσο σοβαρά, ώστε να ασχοληθεί κάποιος, ψάχνοντάς τα.
Πάντα όμως, και για τα ασόβαρα θέματα, υπάρχουν ορισμένοι που ενδιαφέρονται. Υπάρχουν και οι κουτσομπολο-δημοσιογράφοι ας πούμε... Κι εκείνοι που τους διαβάζουν...
Δεν θέλω να πυροδότησω το κλιμα, επικεντρώνεσαι στο θέμα σοβαρότητα και καπου νομίζω χάθηκε η ουσία. Αν είπα κάτι για σοβαρότητα αφορούσε μια γενική τάση απαξίωσης της γνώμης του ενός προς τον αλλο, όχι στα αυτά καθευατα ντοκουμέντα που παρατίθενται. Τι είναι ασοβαρο στα δικά μου λεχθεντα δεν ξέρω. Κουτσομπολιό από που κι ως που; ασχολούμαστε με ένα τεράστιο κιθαρίστα που τον ξέρει όλη η υφήλιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίταξε φίλε μου, είσαι και ανώνυμος και δεν ξέρω και από πού κρατάει η σκούφια σου σε σχέση με τη μουσική και με άλλα τινά. Και γι' αυτό δεν μπορώ να σε καταλάβω ακριβώς...
ΔιαγραφήΕγώ ό,τι είχα να πω για την περίπτωση Clapton-Ελλάδα τα είπα σε τρία τουλάχιστον ποστ.
Έδωσα με πλήρες αίσθημα ευθύνης ό,τι είχα να δώσω. Ντοκουμέντα, πληροφορίες, σοβαρή αξιολόγηση των πληροφοριών, σωστά συμπεράσματα κ.λπ.
Δεν ασχολήθηκα ούτε με κουτσομπολιά, ούτε με φαντασιοπληξίες.
Εσύ εδώ τώρα έρχεσαι μετά από χρόνια, δίχως να προσθέσεις τίποτα καινούριο (είσαι και ανώνυμος) κάνοντας την κριτική σου.
Κάνε όποια κριτική θέλεις, αλλά εμείς εδώ δουλεύουμε πριν γράψουμε, δεν βήχουμε.
Σκοπος μου δεν ειναι να κανω κριτικη αλλα να συνεισφερω στο θεμα, δεν νομιζω να ημουν επιθετικος, γιατι τελικα αντιμετωπιζω επιθεση :-). Απλα σοκαριστηκα μπαινοντας σε μια συζητηση και βλεποντας να βριζει ο ενας τον αλλο και να μενει η ουσια στην ακρη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω σχεση με τη μουσικη, ημουν σε γκρουπ απο τα 16 μου το 1976 και το '78 παιξαμε σαππορτ στους τοτε Air Boys στα Χανια. Ημουν στο γηπεδο της ΑΕΚ με τον Ρορυ, το '89 στους Pink Floyd, το '84 στο Dingwalls στον Bo Diddley, το '91 στο Λυκαβηττο BBKing κλπ. Αυτα τα ολιγα για μενα.
Σιγουρα το θεμα ειναι παλιο και τα παθη ισως περασμενα ξεχασμενα, εξεφρασα και εγω την αποψη μου αφου τα σχολια ειναι ανοιχτα ακομα.
Ναι εντάξει, αλλά δεν συνεισέφερες σε κάτι.
ΔιαγραφήΤέλος πάντων. Αν φάνηκα κάπως επιθετικός ζητώ συγγνώμη.
Αν ανακάλυψες τώρα το μπλογκ δικέ μου από μια πλευρά... σε ζηλεύω. Υπάρχει πολύ υλικό εδώ μέσα, για να διαβάσεις.
Οκ κανενα προβλημα. Το ειχα ξαναδει το μπλογκ παλια, αλλα πολυ βιαστικά. Ναι, θα το ψαξω φυσικα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικα με τον Clapton παλι, για μενα το μυστηριο ειναι γιατι ακομα και σημερα να μην θελει να μιλαει για αυτο και να μην ξερουμε τα παραλειπομενα της εδω παραμονης του...
Ξέρουμε όλα τα βασικά. Και αυτά που χρειάζεται να ξέρουμε.
ΔιαγραφήΤώρα, το γιατί δεν μιλάει ο ίδιος αναλυτικά είναι δικό του θέμα, δικαίωμά του. Προφανώς γιατί δεν του λέει κάτι ιδιαίτερο η φάση της Ελλάδας ή γιατί έχει κυρίως κακές αναμνήσεις.
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει ακόμα και πού βρίσκεται ο τάφος του Θάνου Σουγιούλ;
Διαγραφή