15/7/2017
Ο Σαββόπουλος έσβηνε σιγά-σιγά, τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά έσβησε τελείως όταν πέθανε ο Τάσος Φαληρέας (το 2000).
13/7/2017
Και κάτι άλλο σε σχέση με το Σαββόπουλο – και με αφορμή την κουτσουκέλα του Ζουγανέλη.
Ο Ζούγκας, που έχει φάει ψωμάκι από το ΣΚΑΪ, να μην το ξεχνάμε αυτό, ήθελε να χαλάσει τη σούπα των «μενουμευρώπηδων» και των «παρατηθείτε» (εντάξει ήταν κι άλλοι στο σουαρέ ντε γκαλά του Καλλιμάρμαρου), αλλά μάλλον σε κακό τού βγήκε. Δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή, παρότι εγώ το ψιλοφχαριστήθηκα. Άλλο όμως θέλω να πω και πέραν του Ζούγκα…
Όποιος καλλιτέχνης αντίκειται στις «μεταρρυθμίσεις» και στο «όλοι μαζί τα φάγαμε» κι έκανε το… εγκληματικό λάθος να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ το Γενάρη του ’15 αποκαθηλώνεται με συνοπτικές διαδικασίες. Το φτύσιμο είναι διαρκές και μόνιμο, και η Κόλαση αποδεικνύεται μικρή για να ξεπλύνει τις αμαρτίες του...
Το τραγουδάκι είναι του 1993. Για να μην υπάρξει παρανόηση το λέω...
13/7/2017
Διάβασα στο facebook ένα δήθεν αποκαθηλωτικό κείμενο που αφορά στο Σαββόπουλο ενός Γιάννη Ανδρουλιδάκη (Yannis Androulidakis). Το κείμενο το θεωρώ βλακώδες. Ο Ανδρουλιδάκης, με τα λίγα με τα λιγότερα, επιχειρεί να παρουσιάσει το Σαββόπουλο ως «κλέφτη». Γράφει συγκεκριμένα:
«Ο Σαββόπουλος είναι ένας άρρωστος κλέφτης. Άρρωστος. Όλα αυτά που λέτε ότι παλιά έγραφε ωραία τραγούδια και τέτοια, είναι όλα κλεμμένα. Μετά από μελέτη, τείνω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στο έργο του που να είναι δική του».
Φυσικά, καμμία μελέτη δεν έχει κάνει ο Ανδρουλιδάκης, γιατί και τα δικά του είναι… παρμένα από δω κι από κει, καθότι αυτά που γράφει είναι γνωστά από αιώνες!
Ο Σαββόπουλος υπήρξε πρωτότυπος και μεγάλος δημιουργός και όποιος νομίζει κάτι διαφορετικό, απλώς δεν ξέρει τι του γίνεται.
Ο Ανδρουλιδάκης, ο οποίος δεν γνωρίζει τίποτα από μουσική –έτσι φαίνεται– γράφει ένα σωρό μπαρούφες, αδυνατώντας να μας πει το μόνο ΑΛΗΘΙΝΟ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ. Να μας δώσει ένα τραγούδι του Σαββόπουλου, που μουσικά να είναι κλεμμένο από κάποιο άλλο. Και δε μιλάω εδώ για τις διασκευές στο Dylan ή στο Dalla ή στα δάνεια από τα παραδοσιακά (τα οποία αναφέρονται στους δίσκους), αλλά στα πρωτότυπα κομμάτια.
Να μας βρει λοιπόν από πού έχει κλέψει ο Σαββόπουλος την «Παράγκα», το «Έλσα σε φοβάμαι», το «Τραγούδι», το «Κιλελέρ», το «Σχόλιο», τη «Δημοσθένους λέξις», το «Σαν το παράπονο στη φράση εδώ και τώρα»… Για να τον δω!
Κάθεται και μας μιλάει για τα καπέλα, τους στρατούς, την οικολογία και τρίχες κατσαρές, αλλά τις μουσικές αυτές καθ’ αυτές τις αφήνει κατά μέρος!
Και για τι άλλο μάς μιλάει ο Ανδρουλιδάκης; Για τους στίχους; Και πως αυτοί είναι κλεμμένοι από τον Πρεβέρ, τον Ντύλαν και δεν ξέρω εγώ ποιον άλλον… Κολοκύθια με τη ρίγανη.
Ο Σαββόπουλος φυσικά και έχει στιχουργικές αναφορές, αλλά τα πάντα είναι ιδωμένα μέσα από το δικό του άλεσμα. Και αυτό δείχνει πανέξυπνο και ταλαντούχο δημιουργό. Γιατί, τραγούδια σαν τα δικά του κανένας δεν έγραψε στην Ελλάδα, και όσοι προσπάθησαν να τον μιμηθούν υπήρξαν απλώς αστείοι.
Διαφωνώ με πολλά απ’ αυτά που λέει τα τελευταία 30 χρόνια ο Σαββόπουλος, και λυπάμαι γιατί δεν έχει βρει τη δύναμη να γράψει ένα πραγματικά μεγάλο τραγούδι όλο αυτό το διάστημα. Αλλά απ’ αυτό το σημείο έως το άλλο – να μηδενίζεται το έργο του στα σίξτις και τα σέβεντις και να αποκαλούνται τραγούδια, όπως το «Στη συγκέντρωση της ΕΦΕΕ» ή η «Θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη» κλεμμένα είναι παντελώς γελοίο.
Να μη σχολιάσω το άλλο, το "άρρωστος", γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχω ακόμη πτυχίο γιατρού - εν αντιθέσει με τον... Ανδρουλιδάκη, που κάνει διαγνώσεις... πάνω από τα ρούχα και από το υπερπέραν.
Ρε άιντε από 'κει πέρα, με τον κάθε καμμένο...
Ο Σαββόπουλος έσβηνε σιγά-σιγά, τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά έσβησε τελείως όταν πέθανε ο Τάσος Φαληρέας (το 2000).
13/7/2017
Και κάτι άλλο σε σχέση με το Σαββόπουλο – και με αφορμή την κουτσουκέλα του Ζουγανέλη.
Ο Ζούγκας, που έχει φάει ψωμάκι από το ΣΚΑΪ, να μην το ξεχνάμε αυτό, ήθελε να χαλάσει τη σούπα των «μενουμευρώπηδων» και των «παρατηθείτε» (εντάξει ήταν κι άλλοι στο σουαρέ ντε γκαλά του Καλλιμάρμαρου), αλλά μάλλον σε κακό τού βγήκε. Δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή, παρότι εγώ το ψιλοφχαριστήθηκα. Άλλο όμως θέλω να πω και πέραν του Ζούγκα…
Όποιος καλλιτέχνης αντίκειται στις «μεταρρυθμίσεις» και στο «όλοι μαζί τα φάγαμε» κι έκανε το… εγκληματικό λάθος να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ το Γενάρη του ’15 αποκαθηλώνεται με συνοπτικές διαδικασίες. Το φτύσιμο είναι διαρκές και μόνιμο, και η Κόλαση αποδεικνύεται μικρή για να ξεπλύνει τις αμαρτίες του...
Το τραγουδάκι είναι του 1993. Για να μην υπάρξει παρανόηση το λέω...
13/7/2017
Διάβασα στο facebook ένα δήθεν αποκαθηλωτικό κείμενο που αφορά στο Σαββόπουλο ενός Γιάννη Ανδρουλιδάκη (Yannis Androulidakis). Το κείμενο το θεωρώ βλακώδες. Ο Ανδρουλιδάκης, με τα λίγα με τα λιγότερα, επιχειρεί να παρουσιάσει το Σαββόπουλο ως «κλέφτη». Γράφει συγκεκριμένα:
«Ο Σαββόπουλος είναι ένας άρρωστος κλέφτης. Άρρωστος. Όλα αυτά που λέτε ότι παλιά έγραφε ωραία τραγούδια και τέτοια, είναι όλα κλεμμένα. Μετά από μελέτη, τείνω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στο έργο του που να είναι δική του».
Φυσικά, καμμία μελέτη δεν έχει κάνει ο Ανδρουλιδάκης, γιατί και τα δικά του είναι… παρμένα από δω κι από κει, καθότι αυτά που γράφει είναι γνωστά από αιώνες!
Ο Σαββόπουλος υπήρξε πρωτότυπος και μεγάλος δημιουργός και όποιος νομίζει κάτι διαφορετικό, απλώς δεν ξέρει τι του γίνεται.
Ο Ανδρουλιδάκης, ο οποίος δεν γνωρίζει τίποτα από μουσική –έτσι φαίνεται– γράφει ένα σωρό μπαρούφες, αδυνατώντας να μας πει το μόνο ΑΛΗΘΙΝΟ και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ. Να μας δώσει ένα τραγούδι του Σαββόπουλου, που μουσικά να είναι κλεμμένο από κάποιο άλλο. Και δε μιλάω εδώ για τις διασκευές στο Dylan ή στο Dalla ή στα δάνεια από τα παραδοσιακά (τα οποία αναφέρονται στους δίσκους), αλλά στα πρωτότυπα κομμάτια.
Να μας βρει λοιπόν από πού έχει κλέψει ο Σαββόπουλος την «Παράγκα», το «Έλσα σε φοβάμαι», το «Τραγούδι», το «Κιλελέρ», το «Σχόλιο», τη «Δημοσθένους λέξις», το «Σαν το παράπονο στη φράση εδώ και τώρα»… Για να τον δω!
Κάθεται και μας μιλάει για τα καπέλα, τους στρατούς, την οικολογία και τρίχες κατσαρές, αλλά τις μουσικές αυτές καθ’ αυτές τις αφήνει κατά μέρος!
Και για τι άλλο μάς μιλάει ο Ανδρουλιδάκης; Για τους στίχους; Και πως αυτοί είναι κλεμμένοι από τον Πρεβέρ, τον Ντύλαν και δεν ξέρω εγώ ποιον άλλον… Κολοκύθια με τη ρίγανη.
Ο Σαββόπουλος φυσικά και έχει στιχουργικές αναφορές, αλλά τα πάντα είναι ιδωμένα μέσα από το δικό του άλεσμα. Και αυτό δείχνει πανέξυπνο και ταλαντούχο δημιουργό. Γιατί, τραγούδια σαν τα δικά του κανένας δεν έγραψε στην Ελλάδα, και όσοι προσπάθησαν να τον μιμηθούν υπήρξαν απλώς αστείοι.
Διαφωνώ με πολλά απ’ αυτά που λέει τα τελευταία 30 χρόνια ο Σαββόπουλος, και λυπάμαι γιατί δεν έχει βρει τη δύναμη να γράψει ένα πραγματικά μεγάλο τραγούδι όλο αυτό το διάστημα. Αλλά απ’ αυτό το σημείο έως το άλλο – να μηδενίζεται το έργο του στα σίξτις και τα σέβεντις και να αποκαλούνται τραγούδια, όπως το «Στη συγκέντρωση της ΕΦΕΕ» ή η «Θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη» κλεμμένα είναι παντελώς γελοίο.
Να μη σχολιάσω το άλλο, το "άρρωστος", γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχω ακόμη πτυχίο γιατρού - εν αντιθέσει με τον... Ανδρουλιδάκη, που κάνει διαγνώσεις... πάνω από τα ρούχα και από το υπερπέραν.
Ρε άιντε από 'κει πέρα, με τον κάθε καμμένο...
Σε σχέση με το «επεισόδιο» ανάμεσα στους Σαββόπουλο-Ζουγανέλη έγινε ο εξής διάλογος στο facebook…
ΑπάντησηΔιαγραφήNik Fotakis
Ήταν όλο βάσει σεναρίου.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Σίγουρα υπήρχε κάποια συνεννόηση από πριν, αλλά δε νομίζω στο 100%. Αυτό φάνηκε από την τελευταία αντίδραση του Σαββό, που αποκάλεσε το Ζούγκα ουσιαστικά «μη σοβαρό». Αυτό δεν νομίζω να ήταν στο «πρόγραμμα».
Nik Fotakis
Δεν ξέρω σε ποιο ποσοστό. Το υποψιαζόμουν, γνωρίζοντας ότι ο Σαββόπουλος δεν αυτοσχεδιάζει ούτε την "καλησπέρα". Αλλά είδα να το επιβεβαιώνει η (φίλη) Μυρτώ Κοντοβά που είχε την επιμέλεια των κειμένων.
Γιώργος Χαρωνίτης
Έτοιμο ήταν το πράγμα!
Γιώργος- Ίκαρος Μπαμπασάκης
Το να δέχεσαι βάσει σεναρίου να γίνεις απόλυτο ρεζίλι δεν είναι λίγο (ή και πολύ) υποτιμητικό για τον Ζουγανέλλη; Αν δέχτηκε κάτι τέτοιο ο Ζουγανέλλης, πάει να πει ότι ο Σαββόπουλος είναι κάτι μεταξύ Μακιαβέλλι και Στάλιν και είχε σκοπό να αφανίσει τον Ζουγανέλλη, και ότι ο Ζουγαννέλλης είναι τωόντι ῾῾καλόκαρδος᾽᾽ έως αφανισμού.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Το να δέχτηκε από κειμένου ο Ζουγανέλης να τον αποκαλέσει ο Σαββό "μη σοβαρό" δεν το πιστεύω. Ο Σαββό ήθελε να το παίξει... ευρωπαίος δημοκράτης, αλλά στο τέλος δεν άντεξε. Του φάνηκε πολύ βαριά η "άλλη άποψη".
Γιώργος Χαρωνίτης
Σκηνοθετημένο ήταν!
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Τι να πω; Αν ήταν σκηνοθετημένο μέχρι και το να "φωνάξω τώρα κάποιον σοβαρό" τότε ντροπή και για τους δύο.
εγω θαλεγα οτι εχει ΠΑΡΑΓΙΝΕΙ το κακο με το Νιονιο...ολοι μας συμφωνουμε οτι ειναι ιδιορυθμος κλπ κλπ ΑΛΛΑ εχει γραψει ΜΟΥΣΙΚΗ που μεγαλωσε γενιες.....και τελος εχει το δικο του προσωπικο στιγμα στη μουσικη του πραγμα που ελαχιστοι καλλιτεχνες παγκοσμιως εχουν πετυχει.....απο τις πρωτες νοτες λεμε Σαββοπουλος....
ΑπάντησηΔιαγραφήο κόσμος ασχολείται με τον ΝΙΟΝΙΟ και όχι με την κατάντια της Ελλάδος και αυτό ειναι που με τρομάζει.Βλέπω κάτι συριζοφάτσες αγαπητέ Φώντα που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζουν να αναπαράγουν το κείμενο του Ανδρουλιδάκη και με πιάνει μανία.Ο ΝΙΟΝΙΟΣ έχει γράψει μουσική και την γουστάρω όπως μου αρέσουν οι Τρύπες, ο Μάλαμας, ο Παυλίδης και ο Παπαζογλού.Δεν μπορώ να ισοπεδώνω κάποια πράγματα, αλλά ξέρεις είσαι στο Ελλάντα και ότι γράφεις και ότι λες αναπαράγεται!!!Τώρα που σου μιλάω βλέπω τι συναυλία στο Καλλιμάρμαρο εντάξει ενα ποτ πουρι μουσικών διάφορων, οι περισσότεροι που τραγούδησαν ειναι μέτριοι και δεν μου αρέσουν εξαιρώ μόνο την Κατερίνα Πολέμη που έχει κάτι να πει!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαχαιρίτσας-Ζιώγαλας-Αρβανιτάκη-Μαραβέγιας-Χαρούλης-Μουζουράκης και η κόρη του Ζούγανέλη ειναι για μένα μέτριοι καλλιτέχνες που απλά πουλάνε μουσικά σε μια Ελλάδα που δεν βγάζει καλούς καλλιτέχνες και ποιοτικούς όπως παλια.
ΠΧ δεν βλέπουμε νέο Μάλαμα η νέο Αγγελάκα σε αντίστοιχο επίπεδο
Για αυτό ακούω Αγγλόφωνο στίχο απο Ελληνικές μπάντες το τελευταίο διάστημα όπως οι Last Drive(παλιά 90s μπάντα), Nightstalker, Planet of Zeus και 1000mods πάρε το αγαπημένο κομμάτι απο 1000mods https://youtu.be/_AJX6EMUIbw
ΥΓ
ΡΟΚ ΑΛΚΟΟΛ και ο Θρυλος να βαζει γκολ!!!
Δεν υπάρχει καμμία λογική που να υπαγορεύει ότι όλα έγιναν βάσει σεναρίου.Ο Ζούγκα όντας αφελής,όπερ αποδεικνύεται στο τέλος όταν σηκώνει την αριστερή γροθιά στο τραγούδι του Λοιζου,πίστεψε ότι θα παίξει σε εχθρικό γήπεδο.Τον προτιμώ από τον χυδαίο Σαββόπουλο,που απέδειξε πόσο δημοκράτης είναι-τι διάολο ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες της αστικής δημοκρατίας,για την οποία κόπτεται,δεν γνωρίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήεχει ΠΑΡΑΓΙΝΕΙ το κακο με το Νιονιο πράγματι και ας πάψουμε να λιβανίζουμε το τι δισκάρες έβγαλε-ωραία και τι έγινε?Το ξέρει και εκεί πατάει,ο άνθρωπος από το 1994 δεν μπορεί να γράψει ούτε ένα τραγούδι,γιατί δεν το βουλώνει?Σαν ορθόδοξος,που ισχυρίζεται οτι είναι,δεν έχει διδαχθεί κάτι από την σεμνότητα του Παπαδιαμάντη?Ντροπή που τους συγκρίνω βέβαια.
Και άλλοι συνθέτες-Μούτσης πάνω απ΄'όλους-κρατουν μια σεμνη και λάθε βιώσας στάση.
ο Σαββόπουλος είναι καιρός να αποκαθηλωθεί εντελώς από τον θρόνο του,που κατέχει ακόμα λόγω των δίσκων του μέχρι το 83,ούτε το είδωλό του ο Dylan δεν έκανε τόσες μαλακίες.Οι αναγνώστες της lifo πάντως με προεξάρχοντα τον Δημοκίδη,αυτό το παιδάκι πόσο πιο αντιαριστερός πια,όλοι τους επαίνεσαν τον Σαββόπουλο.Τέλος συμφωνώ στο σχόλιο σου για τον Φαληρέα,η επιρροή του στον Σαββόπουλο θα πρέπει να ήταν σημαντική.
Κωστής.
Ξεκαθαρίζω αρχικά ότι ο Σαββόπουλος δεν είναι η γενιά μου. Δεν ανήκα στους "λαμπράκηδες" που κατατρομοκρατήθηκαν - ανθρώπινο εντάξει.. - από τη χούντα. Ούτε σε όσους μεταπολιτευτικά βρήκαν καταφύγιο για τον ίδιο φόβο τους, που παρουσίαζαν για μετριοπάθεια, στον αφ'υψηλού διδακτισμό του "νιόνιου" και την δήθεν "εξ΄αριστερών" κριτική του: κάποτε οι Κατσιμίχα τον είχαν χαρακτηρίσει "τζουτζέ της αστικής τάξης" και νομίζω ότι δικαιώθηκαν καθώς η δεκαετία του '80 - τουλάχιστον- ήταν αποκαλυπτική για το ποιόν του Σ. Και του κοινού του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν "καθοδηγητής" λοιπόν ήταν ασήμαντος. Όπως ασήμαντοι είναι οι Αγγελάκες κλπ. Ουραγοί σε ό,τι συμβαίνει, τοποθετούνται δίκην αυθεντίας μόνο αφού έχουν πάρει το πράσινο φως από την "κουλτούρα" του καθεστώτος. Θυμηθείτε πχ τον Αγγελάκα που όταν χτύπαγε η χρυση αυγή μας έλεγε ότι ο φασισμός "είναι μέσα μας"..
Ο Σαββόπουλος, μολονότι εδώ και κάμποσα χρόνια δήλωσε ότι "δεν είμαι εδώ για να σας καθοδηγήσω αλλά για να σας ψυχαγωγήσω" - και άρα νομίζει ότι "καθάρισε" - εξακολουθεί να πληρώνει το "μύθο" του αντισυμβατικού , του έξω αριστερά, του κριτικού παρατηρητή. Πληρώνει δηλαδή το ότι ο κόσμος εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να πει κάτι γι'αυτόν, διότι εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο Νιόνιος είναι "ένας από εμάς" κατά βάθος. Κι ας έχει αποδειχτεί ότι δεν είναι, κι ας έχει προτιμήσει ο Νιόνιος την αποδοχή της "αστικής τάξης" αντί οποιουδήποτε άλλου..
Περισσότερο λοιπόν μου κάνει εντύπωση το ότι γέμισε το Καλλιμάρμαρο παρά η αγένειά του στο Ζουγανέλη. Για το τελευταίο φταίει και ο Ζ. δεν ανέχεσαι τέτοια συμπεριφορά..
ΥΓ. Σαφώς και ο Μπαλος, ή το Βρώμικο Ψωμί είναι κορυφαία έργα. Κατά τη γνώμη μου στέκονται στο ίδιο επίπεδο με την τότε σύγχρονή τους διεθνή παραγωγή. Ε και? Που είναι αλήθεια σήμερα ο Ian Anderson π.χ.? Τί είπαν όλ'αυτά τα χρόνια, και τί έχουν να πουν σήμερα?
τα χρόνια είναι η απάντηση φόλε Τζεμ όταν είσαι νέος πολλά μπορεί να είσαι ,ή να νομίζεις-ζουν ότι είσαι... μετά όμως;
Διαγραφή>στέκονται στο ίδιο επίπεδο με την τότε σύγχρονή τους διεθνή παραγωγή. Ε και?<
ΔιαγραφήΑκούμε τα έργα τους και ευφραινόμαστε όσο για τους δημιουργούς που "φαλτσάρουν", στα @@ μας. Δεν έχουμε προσδοκίες. Από εκεί πήγαν και άλλοι. Kill your idols!
--
Τρολλερμπούκης ο Σαββοπουλίζων