Άγνωστος προς εμένα γάλλος
συνθέτης και πειραματιστής, για τον Christian Vasseur ο λόγος, με πολύ ενδιαφέρον
βιογραφικό, το οποίον μπορείτε να δείτε στο προσωπικό site του www.christianvasseur.weebly.com
και με κυκλοφορίες, εσχάτως, σε μιαν ελληνική εταιρεία, την Thirsty Leaves Music από την Θεσσαλονίκη. Σε
έκδοση τής εταιρείας έχουμε αναφερθεί και παλαιότερα (γκρουπ MAGAM), κάτι που θα συνεχίσουμε και τώρα
με τα τρία CD τού Christian Vasseur, τα οποία είναι
τυπωμένα σε 100 αντίτυπα το κάθε ένα, κλεισμένα σε πολύ ωραίες all paper συσκευασίες.
CHRISTIAN VASSEUR: A
La Limite Du Présent Vol.III: Un Amour Infini [Thirsty Leaves Music, 2019]
Το πρώτο CD,
αλλά τρίτο στη σειρά (και πιο πρόσφατο φυσικά – ξεκινάμε από το πιο πρόσφατο)
είναι το “A La Limite Du Présent Vol.III: Un Amour Infini”.
Όπως διαβάζουμε στο cover… «ο Christian Vasseur
συνέθεσε, αυτοσχεδίασε, ηχογράφησε κι έκανε μείξη σ’ αυτά τα tracks (δώδεκα στον αριθμό), στο διάστημα Φεβρουάριος-Μάιος 2017,
κάπου στη βόρεια Γαλλία εκεί όπου δούλεψε-συνεργάστηκε με πολλούς ανθρώπους,
ανάμεσα στους οποίους άτομα με ειδικές ανάγκες και φυλακισμένοι. Ζήτησε δε από
αυτούς να διαβάσουν, να γράψουν και να ηχογραφήσουν ποιήματα χαϊκού. Ο ήχος των
φωνών τους αποτέλεσε τη βάση αυτού του έργου».
Όπως επίσης διαβάζουμε, ο Vasseur χειρίστηκε ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, πιάνο,
ινδικό αρμόνιο, ηλεκτρονικά, φωνές, field recordings κ.λπ., συνεργαζόμενος συγχρόνως
και με κάποιους μουσικούς (σε ακουστική κιθάρα, τρομπέτα και σαμανικούς ήχους).
Έχει γίνει πολύ ωραία, δημιουργική δουλειά στο “Un Amour Infini” και αυτό δεν
κρύβεται. Το άλμπουμ κυλάει με αληθινή άνεση, παρότι διαρκεί περί τα 65 λεπτά,
οδηγείται με έμπνευση και φαντασία, διαθέτει και «ακραία» πειραματικά μέρη και
άλλα περισσότερο «συμβατικά», είναι υποβλητικό, διαθέτει επίσης εποικοδομητική μείξη
οργάνων, φωνών και επιτόπιων εγγραφών, δίχως να απαξιώνει την γραμμικότητα και
την αναμενόμενη αφήγηση. Με λίγα λόγια το “Un Amour Infini” φανερώνει πως ο Christian Vasseur δεν είναι κάποιος τυχαίος
συνθέτης-μεταπράτης ήχων, μα ένας μουσικός με όραμα και με ιδέες, τις οποίες
και υλοποιεί με γνώμονα ένα γενικότερο, υψηλής λειτουργικότητας, πλάνο.
CHRISTIAN VASSEUR: A La Limite Du Présent Vol.II:
barreaux dans le ciel [Thirsty Leaves Music, 2018]
CHRISTIAN VASSEUR: A La Limite Du Présent
Vol.I: cent millions d'années [Thirsty Leaves Music, 2018]
Και τα δύο προηγούμενα μέρη τού Α La Limite Du Présent, το δεύτερο υπό τον τίτλο “barreaux dans le ciel” (2018) και το πρώτο υπό
τον τίτλο “cent millions d'années” (2018) προέρχονται από το ίδιο σώμα εγγραφών
τού Christian Vasseur,
που έλαβε χώρα, στο διάστημα Φεβρουάριος-Μάιος 2017, κάπου στη βόρεια Γαλλία. Και
εδώ ο γάλλος συνθέτης και αυτοσχεδιαστής χειρίζεται ακουστικές και ηλεκτρικές
κιθάρες, πιάνο, ινδικό αρμόνιο, ηλεκτρονικά, φωνές, field recordings κ.λπ.,
συνεργαζόμενος συγχρόνως και με ορισμένους μουσικούς, στο δεύτερος μέρος σε
τρομπέτα (Noël Debève), φωνή
(Dorothée Pinto) και
ακουστική κιθάρα (Dominique
Dauzat) και στο πρώτο σε φωνές και ακουστικά εφφέ.
Αν στο τρίτο CD καταγράφονταν δώδεκα tracks (ανάμεσά τους ένα 14λεπτο και ένα
12λεπτο), στο δεύτερο έχουν ηχογραφηθεί 23 tracks (το μεγαλύτερο διαρκεί 3:37) και στο
πρώτο 32 tracks, με το πιο μακρύ στο χρόνο να διαρκεί 4:52
(με τα περισσότερα κομμάτια, όμως, να ολοκληρώνονται σε διάρκειες ενός-δυο
λεπτών).
Το άκουσμα δεν διαφέρει,
γενικώς, από εκείνο του τρίτου μέρους (για το οποίο γράψαμε αναλυτικότερα). Οι
μικρότερες διάρκειες μπορεί να «σπάνε» κάπως την αφήγηση, να υπάρχει μια
πολυδιάσπαση δηλαδή, αλλά στην πράξη οι διαφορές επί του αισθητικού επιπέδου
είναι μηδαμινές, για να μην πω ανύπαρκτες (ανάμεσα στα τρία CD).
Πρόκειται, και σ’ αυτές
τις δύο περιπτώσεις, στο δεύτερο και πρώτο μέρος τού A La Limite Du Présent, για πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις
ενός μουσικού με όραμα ηχητικό (το ξαναλέμε), που γνωρίζει άριστα πώς να το αναπτύξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου