Ο Jimi Hendrix
(27 Νοεμβρίου 1942 – 18 Σεπτεμβρίου 1970) υπήρξε ο μεγαλύτερος ηλεκτρικός
κιθαρίστας στην ιστορία του ροκ. Υπήρξε, επίσης, ένας τεράστιος τραγουδοποιός
κι ένας μοναδικός περφόρμερ.
Η εμφάνισή του και η σύντομη διαδρομή του, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60, ήταν αρκετή, για να σμπαραλιάσει ό,τι του είχε παραδοθεί έως τότε στο χώρο της ηλεκτρικής μουσικής, δημιουργώντας ένα στυλ και συντάσσοντας ένα λεξιλόγιο που παραμένει μοναδικό, ασυναγώνιστο και αξεπέραστο, μισόν αιώνα αργότερα.
Όπως αξεπέραστη παραμένει η φιγούρα του, η εικόνα του και όλα εκείνα που σηματοδοτούνται απ’ αυτήν, 50 χρόνια μετά.
Είναι δε σίγουρο πως ο πρόωρος θάνατός του, σαν σήμερα, το 1970, στα 27 προς 28 του, υπήρξε ένα μέγιστο πλήγμα για την ποπ και το ροκ, μία από τις βασικές αιτίες (δεν είναι η μόνη φυσικά), που η μουσική αυτή, το ροκ, άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα λίγο καιρό, λίγα χρόνια αργότερα.
Το ότι δεν υπάρχει ηλεκτρικός κιθαρίστας, κάθε γενιάς και κάθε εποχής, που να μην έχει ακούσει και να μην έχει επηρεαστεί από τον Jimi Hendrix είναι κάτι το προφανές. Και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα.
Ένας από τους πιο μεγάλους θιασώτες του Jimi Hendrix, στη χώρα μας, υπήρξε
και ο αείμνηστος Γιάννης Σπάθας (1950-2019), ο κορυφαίος για πάρα πολλούς, ή
και για όλους, έλληνας ηλεκτρικός κιθαρίστας.
Τον Σεπτέμβριο του 1980 το περιοδικό ΜΟΥΣΙΚΗ (τεύχος 34) δημοσιεύει ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Jimi Hendrix. Αφιέρωμα (κείμενα, συνεντεύξεις, φωτογραφίες, παρτιτούρες, δίσκους, βιβλία), που αναπτύχθηκε μέσα σε 30 σελίδες. Ανάμεσα κι ένα άρθρο του Γιάννη Σπάθα (Socrates κ.λπ.), σχετικό με τον Jimi Hendrix φυσικά, το οποίον και αναπαράγουμε γιατί έχει ακόμη νόημα και αξία.
Γράφει ο Γιάννης Σπάθας...
H συνέχεια εδώ...
https://www.lifo.gr/articles/music_articles/296414/jimi-hendrix-50-xronia-apo-ton-thanato-toy-megalyteroy-ilektrikoy-kitharista-olon-ton-epoxon
Η εμφάνισή του και η σύντομη διαδρομή του, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60, ήταν αρκετή, για να σμπαραλιάσει ό,τι του είχε παραδοθεί έως τότε στο χώρο της ηλεκτρικής μουσικής, δημιουργώντας ένα στυλ και συντάσσοντας ένα λεξιλόγιο που παραμένει μοναδικό, ασυναγώνιστο και αξεπέραστο, μισόν αιώνα αργότερα.
Όπως αξεπέραστη παραμένει η φιγούρα του, η εικόνα του και όλα εκείνα που σηματοδοτούνται απ’ αυτήν, 50 χρόνια μετά.
Είναι δε σίγουρο πως ο πρόωρος θάνατός του, σαν σήμερα, το 1970, στα 27 προς 28 του, υπήρξε ένα μέγιστο πλήγμα για την ποπ και το ροκ, μία από τις βασικές αιτίες (δεν είναι η μόνη φυσικά), που η μουσική αυτή, το ροκ, άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα λίγο καιρό, λίγα χρόνια αργότερα.
Το ότι δεν υπάρχει ηλεκτρικός κιθαρίστας, κάθε γενιάς και κάθε εποχής, που να μην έχει ακούσει και να μην έχει επηρεαστεί από τον Jimi Hendrix είναι κάτι το προφανές. Και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα.
Φωτογραφία από ΦΑΝΤΑΖΙΟ του 1970 |
Τον Σεπτέμβριο του 1980 το περιοδικό ΜΟΥΣΙΚΗ (τεύχος 34) δημοσιεύει ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Jimi Hendrix. Αφιέρωμα (κείμενα, συνεντεύξεις, φωτογραφίες, παρτιτούρες, δίσκους, βιβλία), που αναπτύχθηκε μέσα σε 30 σελίδες. Ανάμεσα κι ένα άρθρο του Γιάννη Σπάθα (Socrates κ.λπ.), σχετικό με τον Jimi Hendrix φυσικά, το οποίον και αναπαράγουμε γιατί έχει ακόμη νόημα και αξία.
Γράφει ο Γιάννης Σπάθας...
https://www.lifo.gr/articles/music_articles/296414/jimi-hendrix-50-xronia-apo-ton-thanato-toy-megalyteroy-ilektrikoy-kitharista-olon-ton-epoxon
Σχόλια από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήThodoros Papadopoulos
Το ειχα παρει το φανταζιο νομειζω τόν ειχε και εξώφυλο
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε ναι, αφού το δείχνω στο κείμενο.
Μου αρέσει!
Thodoros Papadopoulos
σορυ πριν το δω σου εγραψα
Ntinos Sarandopulos
https://www.melitzazz.gr/.../manolis-chiotis-o.../...
Μανώλης Χιώτης: Ο σολίστας που φοβήθηκε ο Jimi Hendrix
Μανώλης Χιώτης: Ο σολίστας που φοβήθηκε ο Jimi Hendrix
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δε γράφουνε καλύτερα για ιμάμ-μπαϊλντί;
Kwstas Agas
Το θέμα είναι ότι αυτήν την ιστορία τη δέσαμε για καλά κόμπο ... Κι όταν ένα ψέμα αναπαράγεται, διαδίδεται, γίνεται πιστευτό σε μεγάλο βαθμό κλπ, τότε ... μετατρέπεται σε αλήθεια!!!!