Ο τενορίστας και κλαρινίστας Kevin Sun είναι μία ιδιόμορφη
περίπτωση. Αυτό συνάγεται από τα προηγούμενα CD του, με τα οποία έχουμε ασχοληθεί στο δισκορυχείον, όπως είναι
τα “The Sustain
of Memory” [Endectomorph Music,
2019] και “Trio” [Endectomorph
Music, 2018].
Ο Sun έχει μία επιστημονική προσέγγιση στον αυτοσχεδιασμό, που τον φέρνει κοντά στους μοντερνιστές, όπως είναι/ήταν ο Lee Konitz, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες στα άλμπουμ του υπάρχουν έμμεσες ή άμεσες αναφορές στον Charlie Parker. Και κάπως έτσι φαίνεται πως έφθασε η ώρα για τον Kevin Sun και την μπάντα του (Adam O’Farrill τρομπέτα, Max Light κιθάρα, Christian Li πιάνο, fender rhodes, Walter Stinson κοντραμπάσο και Matt Honor ντραμς) να σκύψει για τα καλά πάνω στο ρεπερτόριο και τις συνθέσεις του Bird, δημιουργώντας και προτείνοντας κάτι δικό του – μια δική του πρόταση.
Το “<3 Bird” [Endectomorph Music, 2021] είναι ένα CD δεκαπέντε συνθέσεων, από τις οποίες οι δώδεκα ανήκουν στον Kevin Sun, ενώ υπάρχουν και τρεις versions στα “Big foot”, “Klacto-veereds-tene” του Charlie Parker και “Salt peanuts” των Dizzy Gillespie / Kenny Clarke.
Η φάση των καραντινών έδωσε τον χρόνο στον Kevin Sun, ώστε να ασχοληθεί διεξοδικώς με τις ηχογραφήσεις του Charlie Parker, αλλά όχι μόνον με αυτές. Ο αμερικανός μουσικός δεν άκουσε μόνον, αλλά συγχρόνως διάβασε (για τον Bird), είδε σχετικά ντοκιμαντέρ, ανέτρεξε σε ιστορικές πηγές κ.λπ., και μόνον όταν αισθάνθηκε έτοιμος, συνολικώς, αποφάσισε να μπει στο στούντιο για να ηχογραφήσει.
Τούτο, δε, συνέβη τον προηγούμενο Φεβρουάριο (26 & 27), στο Bunker Studio του Brooklyn, με τον Kevin Sun να δίνει ένα περίπου 50λεπτο άλμπουμ, με αρκετά μικρής διάρκειας tracks (μονόλεπτα και δίλεπτα), συν κάποια μεγαλύτερα (ένα 7λεπτο, ένα 5λεπτο κ.λπ.).
Βασικά, εκείνο που κάνει εδώ ο Kevin Sun, και για το οποίο γράφει σχετικώς στις σημειώσεις τού triple folded digipak, είναι να συνθέτει, ενσωματώνοντας στα δικά του κομμάτια «οδηγίες» του Charlie Parker.
Επιχειρεί δηλαδή, ο Αμερικανός, ένα ιδιότυπο tribute, με ελάχιστες versions (όπως ήδη αναφέραμε), αλλά με το πνεύμα του Bird μονίμως διασκορπισμένο στις συνθέσεις του.
Για παράδειγμα στο “Greenlit” δανείζεται την αρμονική διαχείριση του Charlie Parker στο “Confirmation”, αλλάζοντας μέτρο και μεταμορφώνοντας την μελωδία. Στα “Adroitness part I” και “Part II” βασίζεται στο “Dexterity”, εστιάζοντας στην πρωτότυπη μελωδία στο πρώτο μέρος και στην ρυθμολογία στο δεύτερο. Tο “Composite” είναι στηριγμένο σε διάφορες blues μελωδίες του Parker. Στο μεγαλύτερο σε διάρκεια κομμάτι του CD, το 7λεπτο “Dovetail”, ο Sun προσαρμόζει δύο takes του Bird, με αυτοσχεδιασμούς στο στούντιο για το “Yardbird suite”, δημιουργώντας μία σύνθεση, που παίζει με τα tempi, παίρνοντας πολυμορφικά παιξίματα από τον πιανίστα του Christian Li, διαμορφώνοντας σταδιακώς λυρικά και δυναμικά περιβάλλοντα.
Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε μ’ ένα πολύ μελετημένο άλμπουμ σύγχρονης και απαιτητικής jazz, προϊόν ενός μουσικού που «το ψάχνει» από δίσκο σε δίσκο, έχοντας πάντα κάτι καινούριο να προτείνει.
Επαφή: www.kevinsun.com
Ο Sun έχει μία επιστημονική προσέγγιση στον αυτοσχεδιασμό, που τον φέρνει κοντά στους μοντερνιστές, όπως είναι/ήταν ο Lee Konitz, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες στα άλμπουμ του υπάρχουν έμμεσες ή άμεσες αναφορές στον Charlie Parker. Και κάπως έτσι φαίνεται πως έφθασε η ώρα για τον Kevin Sun και την μπάντα του (Adam O’Farrill τρομπέτα, Max Light κιθάρα, Christian Li πιάνο, fender rhodes, Walter Stinson κοντραμπάσο και Matt Honor ντραμς) να σκύψει για τα καλά πάνω στο ρεπερτόριο και τις συνθέσεις του Bird, δημιουργώντας και προτείνοντας κάτι δικό του – μια δική του πρόταση.
Το “<3 Bird” [Endectomorph Music, 2021] είναι ένα CD δεκαπέντε συνθέσεων, από τις οποίες οι δώδεκα ανήκουν στον Kevin Sun, ενώ υπάρχουν και τρεις versions στα “Big foot”, “Klacto-veereds-tene” του Charlie Parker και “Salt peanuts” των Dizzy Gillespie / Kenny Clarke.
Η φάση των καραντινών έδωσε τον χρόνο στον Kevin Sun, ώστε να ασχοληθεί διεξοδικώς με τις ηχογραφήσεις του Charlie Parker, αλλά όχι μόνον με αυτές. Ο αμερικανός μουσικός δεν άκουσε μόνον, αλλά συγχρόνως διάβασε (για τον Bird), είδε σχετικά ντοκιμαντέρ, ανέτρεξε σε ιστορικές πηγές κ.λπ., και μόνον όταν αισθάνθηκε έτοιμος, συνολικώς, αποφάσισε να μπει στο στούντιο για να ηχογραφήσει.
Τούτο, δε, συνέβη τον προηγούμενο Φεβρουάριο (26 & 27), στο Bunker Studio του Brooklyn, με τον Kevin Sun να δίνει ένα περίπου 50λεπτο άλμπουμ, με αρκετά μικρής διάρκειας tracks (μονόλεπτα και δίλεπτα), συν κάποια μεγαλύτερα (ένα 7λεπτο, ένα 5λεπτο κ.λπ.).
Βασικά, εκείνο που κάνει εδώ ο Kevin Sun, και για το οποίο γράφει σχετικώς στις σημειώσεις τού triple folded digipak, είναι να συνθέτει, ενσωματώνοντας στα δικά του κομμάτια «οδηγίες» του Charlie Parker.
Επιχειρεί δηλαδή, ο Αμερικανός, ένα ιδιότυπο tribute, με ελάχιστες versions (όπως ήδη αναφέραμε), αλλά με το πνεύμα του Bird μονίμως διασκορπισμένο στις συνθέσεις του.
Για παράδειγμα στο “Greenlit” δανείζεται την αρμονική διαχείριση του Charlie Parker στο “Confirmation”, αλλάζοντας μέτρο και μεταμορφώνοντας την μελωδία. Στα “Adroitness part I” και “Part II” βασίζεται στο “Dexterity”, εστιάζοντας στην πρωτότυπη μελωδία στο πρώτο μέρος και στην ρυθμολογία στο δεύτερο. Tο “Composite” είναι στηριγμένο σε διάφορες blues μελωδίες του Parker. Στο μεγαλύτερο σε διάρκεια κομμάτι του CD, το 7λεπτο “Dovetail”, ο Sun προσαρμόζει δύο takes του Bird, με αυτοσχεδιασμούς στο στούντιο για το “Yardbird suite”, δημιουργώντας μία σύνθεση, που παίζει με τα tempi, παίρνοντας πολυμορφικά παιξίματα από τον πιανίστα του Christian Li, διαμορφώνοντας σταδιακώς λυρικά και δυναμικά περιβάλλοντα.
Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε μ’ ένα πολύ μελετημένο άλμπουμ σύγχρονης και απαιτητικής jazz, προϊόν ενός μουσικού που «το ψάχνει» από δίσκο σε δίσκο, έχοντας πάντα κάτι καινούριο να προτείνει.
Επαφή: www.kevinsun.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου