6/11/2021
Σαν σήμερα το 1969, η βραζιλιάνικη χούντα δολοφονεί τον μεγαλύτερο εχθρό της, σε επίπεδο προσώπου, τον αντάρτη-κομμουνιστή Carlos Marighella. Θάφτηκε κάπου στο Σαλβαδόρ της Μπαχία, με την επιτύμβια στήλη του να σχεδιάζεται από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Oscar Niemeyer (λένε πως ο Niemeyer δεν σχεδίασε ποτέ κάτι ανάλογο). Πάνω στο μνημείο γράφτηκε: «Δεν μου περίσσεψε ποτέ χρόνος για να φοβηθώ».
Η παρακαταθήκη του Marighella κλείστηκε στο βιβλίο του “Minimanual do Guerrilheiro Urbano” (1969), που μεταφράστηκε σε πολλές χώρες του κόσμου. Και στην Ελλάδα, επί χούντας, το 1973!
Είχα γράψει σχετικά, παλαιότερα, στο LiFO.gr:
Το βιβλίο του βραζιλιάνου συγγραφέα, πολιτικού και αντάρτη πόλης Κάρλος Μαριγκέλα (Carlos Marighella, 1911-1969) «Για την απελευθέρωση της Βραζιλίας / Εγχειρίδιο του αντάρτη των πόλεων» είναι από τα λίγα που διώχθηκαν μετά μανίας επί δικτατορίας.
Διαβάζουμε από τη «Μακεδονία» της περιόδου (5 Ιουν. 1973) το απίστευτα βαρύ κατηγορητήριο (αναφορικά με μια έκδοση βιβλίου):
«Ξένου Συγγραφέως/ Παραπέμπεται διότι εξέδωσε βιβλίον αναφερόμενον εις την Βραζιλίαν/ Διά παράβαση του Νόμου 509. Αθήναι, 4. – Υπό του συμβουλίου πλημμελειοδικών Αθηνών εδημοσιεύθη το σχετικόν βούλευμα διά του οποίου παραπέμπεται διά να δικασθή εις το πενταμελές εφετείον Αθηνών ο δημοσιογράφος κ. Πέτρος Α. Γαβαλάς ετών 50, κατηγορούμενος διά παράβασιν του νόμου 509/47.
Συγκεκριμένως ο Γαβαλάς κατηγορείται ότι κατά την χρονικήν περίοδον Ιανουαρίου-Μαρτίου 1973 μετέφρασεν, εξέδωσε και εκυκλοφόρησε το βιβλίον του ξένου συγγραφέως Κάρλος Μαριγκέλα, το οποίον αναφέρεται εις την απελευθέρωσιν της Βραζιλίας. Το περιεχόμενον του βιβλίου τούτου, κατά την κατηγορίαν, αποβλέπει "εις την πρόκλησιν στασιαστικών ενεργειών, σκοπεί εις την ανατροπήν της συνταγματικής τάξεως και του κοινωνικού καθεστώτος, καθώς και την διάπραξιν εγκλήματος εσχάτης προδοσίας"».
Από τον Γαβαλά είχε διαχωρίσει τη θέση της, τότε, και η ΕΣΗΕΑ (που είχε διορισμένη χουντική διοίκηση). Όπως διαβάζουμε στο φύλλο της 6ης Ιουν. 1973:
«Εκ της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών ανεκοινώθη ότι ο παραπεμφθείς εις το πενταμελές εφετείον όπως δικασθή δι' ανατροπήν της καθεστηκυίας συνταγματικής τάξεως και του κρατούντος κοινωνικού καθεστώτος, καθώς και διά διέγερσιν προς διάπραξιν εγκλήματος εσχάτης προδοσίας και φερόμενος ως δημοσιογράφος, Πέτρος Γαβαλάς, είναι άγνωστος εις την επαγγελματικήν, δημοσιογραφικήν οργάνωσιν των Αθηνών και εις άλλας επαγγελματικάς οργανώσεις της χώρας και ουδέποτε ήσκησε το επάγγελμα του δημοσιογράφου».
Ο Γαβαλάς, μετά απ' όλα αυτά, θα οδηγηθεί μέχρι και σε εξορία (Θανάσης Σκαμνάκης, εφημερίδα ΠΡΙΝ, 13/2/2011). Το δε βιβλίο του Μαριγκέλα θα το ξανατυπώσει τις επόμενες δεκαετίες, τουλάχιστον δύο φορές, ο Γιώργος Γαρμπής για τον «Ελεύθερο Τύπο».
Σαν σήμερα το 1969, η βραζιλιάνικη χούντα δολοφονεί τον μεγαλύτερο εχθρό της, σε επίπεδο προσώπου, τον αντάρτη-κομμουνιστή Carlos Marighella. Θάφτηκε κάπου στο Σαλβαδόρ της Μπαχία, με την επιτύμβια στήλη του να σχεδιάζεται από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Oscar Niemeyer (λένε πως ο Niemeyer δεν σχεδίασε ποτέ κάτι ανάλογο). Πάνω στο μνημείο γράφτηκε: «Δεν μου περίσσεψε ποτέ χρόνος για να φοβηθώ».
Η παρακαταθήκη του Marighella κλείστηκε στο βιβλίο του “Minimanual do Guerrilheiro Urbano” (1969), που μεταφράστηκε σε πολλές χώρες του κόσμου. Και στην Ελλάδα, επί χούντας, το 1973!
Είχα γράψει σχετικά, παλαιότερα, στο LiFO.gr:
Το βιβλίο του βραζιλιάνου συγγραφέα, πολιτικού και αντάρτη πόλης Κάρλος Μαριγκέλα (Carlos Marighella, 1911-1969) «Για την απελευθέρωση της Βραζιλίας / Εγχειρίδιο του αντάρτη των πόλεων» είναι από τα λίγα που διώχθηκαν μετά μανίας επί δικτατορίας.
Διαβάζουμε από τη «Μακεδονία» της περιόδου (5 Ιουν. 1973) το απίστευτα βαρύ κατηγορητήριο (αναφορικά με μια έκδοση βιβλίου):
«Ξένου Συγγραφέως/ Παραπέμπεται διότι εξέδωσε βιβλίον αναφερόμενον εις την Βραζιλίαν/ Διά παράβαση του Νόμου 509. Αθήναι, 4. – Υπό του συμβουλίου πλημμελειοδικών Αθηνών εδημοσιεύθη το σχετικόν βούλευμα διά του οποίου παραπέμπεται διά να δικασθή εις το πενταμελές εφετείον Αθηνών ο δημοσιογράφος κ. Πέτρος Α. Γαβαλάς ετών 50, κατηγορούμενος διά παράβασιν του νόμου 509/47.
Συγκεκριμένως ο Γαβαλάς κατηγορείται ότι κατά την χρονικήν περίοδον Ιανουαρίου-Μαρτίου 1973 μετέφρασεν, εξέδωσε και εκυκλοφόρησε το βιβλίον του ξένου συγγραφέως Κάρλος Μαριγκέλα, το οποίον αναφέρεται εις την απελευθέρωσιν της Βραζιλίας. Το περιεχόμενον του βιβλίου τούτου, κατά την κατηγορίαν, αποβλέπει "εις την πρόκλησιν στασιαστικών ενεργειών, σκοπεί εις την ανατροπήν της συνταγματικής τάξεως και του κοινωνικού καθεστώτος, καθώς και την διάπραξιν εγκλήματος εσχάτης προδοσίας"».
Από τον Γαβαλά είχε διαχωρίσει τη θέση της, τότε, και η ΕΣΗΕΑ (που είχε διορισμένη χουντική διοίκηση). Όπως διαβάζουμε στο φύλλο της 6ης Ιουν. 1973:
«Εκ της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών ανεκοινώθη ότι ο παραπεμφθείς εις το πενταμελές εφετείον όπως δικασθή δι' ανατροπήν της καθεστηκυίας συνταγματικής τάξεως και του κρατούντος κοινωνικού καθεστώτος, καθώς και διά διέγερσιν προς διάπραξιν εγκλήματος εσχάτης προδοσίας και φερόμενος ως δημοσιογράφος, Πέτρος Γαβαλάς, είναι άγνωστος εις την επαγγελματικήν, δημοσιογραφικήν οργάνωσιν των Αθηνών και εις άλλας επαγγελματικάς οργανώσεις της χώρας και ουδέποτε ήσκησε το επάγγελμα του δημοσιογράφου».
Ο Γαβαλάς, μετά απ' όλα αυτά, θα οδηγηθεί μέχρι και σε εξορία (Θανάσης Σκαμνάκης, εφημερίδα ΠΡΙΝ, 13/2/2011). Το δε βιβλίο του Μαριγκέλα θα το ξανατυπώσει τις επόμενες δεκαετίες, τουλάχιστον δύο φορές, ο Γιώργος Γαρμπής για τον «Ελεύθερο Τύπο».
Στη φωτογραφία βλέπουμε τέσσερις εκδόσεις του βιβλίου. Η
πάνω αριστερά είναι η πρώτη ελληνική του Πέτρου Γαβαλά από το 1973, η δεύτερη
είναι η έκδοση του Λεωνίδα Χρηστάκη στην Ideo-Tsepi το 1985, η τρίτη κάτω
αριστερά είναι στον Ελεύθερο Τύπο (χωρίς χρονιά), ενώ η τέταρτη είναι η αγγλική
σε Penguin από το 1971, που είναι και η πιο πλήρης (σε σχέση με τις ελληνικές,
από τις οποίες λείπουν κεφάλαια).
6/11/2021
Το ποστ αυτό δεν γίνεται για να αρχίσει να λέει ο ένας κι ο άλλος σαχλαμάρες για τον Ανδρέα. Και σαχλαμάρες δεν θα δεχθώ. Όπου τις βλέπω θα τις σβήνω...
Βρισκόμαστε λίγο καιρό πριν τις πρώτες εκλογές της Μεταπολίτευσης, τέτοιες μέρες του ’74 – εκλογές, που αδιάντροπα ο Καραμανλής τις είχε βάλει ανήμερα της πρώτης επετείου του Πολυτεχνείου (στις 17 Νοεμβρίου 1974).
Ο Ανδρέας έχει μόλις ιδρύσει το ΠΑΣΟΚ και βγαίνει στα μίντια με φόρα και με «κόκκινο». Προκλητικός στο έπακρο εννοώ – όπως το απαιτούσε η συγκυρία.
Πίστευε πως το πραξικόπημα συνεχιζόταν τους πρώτους μήνες της Μεταπολίτευσης κι είχε δίκιο, ενώ απαντούσε στον φασισμό και στην δεξιά, σε σχέση με το Πολυτεχνείο, το οποίον η συντήρηση αποκαλούσε «πεζοδρόμιο», υποστηρίζοντας πως για να υπάρχει αληθινή δημοκρατία η εξωκοινοβουλευτική δράση θα πρέπει να είναι της ίδιας σημασίας, ή και σημαντικότερη, της κοινοβουλευτικής, και πως στις 23 Ιούλη του ’74 δεν είχε παραχωρηθεί η εξουσία στο λαό, αλλά μόνον η κυβέρνηση (κάποιος το ξαναείπε αυτό, πολλά χρόνια αργότερα).
Λοιπόν, σχόλια σοβαρά μόνο για την εποχή, και για την τότε ιστορική περίοδο, και για όσα φαίνονται στη φωτό τέλος πάντων, ακόμη και για τη σακακιά ή για το πουκάμισο του Ανδρέα, και όχι ό,τι να ’ναι...
Το ποστ αυτό δεν γίνεται για να αρχίσει να λέει ο ένας κι ο άλλος σαχλαμάρες για τον Ανδρέα. Και σαχλαμάρες δεν θα δεχθώ. Όπου τις βλέπω θα τις σβήνω...
Βρισκόμαστε λίγο καιρό πριν τις πρώτες εκλογές της Μεταπολίτευσης, τέτοιες μέρες του ’74 – εκλογές, που αδιάντροπα ο Καραμανλής τις είχε βάλει ανήμερα της πρώτης επετείου του Πολυτεχνείου (στις 17 Νοεμβρίου 1974).
Ο Ανδρέας έχει μόλις ιδρύσει το ΠΑΣΟΚ και βγαίνει στα μίντια με φόρα και με «κόκκινο». Προκλητικός στο έπακρο εννοώ – όπως το απαιτούσε η συγκυρία.
Πίστευε πως το πραξικόπημα συνεχιζόταν τους πρώτους μήνες της Μεταπολίτευσης κι είχε δίκιο, ενώ απαντούσε στον φασισμό και στην δεξιά, σε σχέση με το Πολυτεχνείο, το οποίον η συντήρηση αποκαλούσε «πεζοδρόμιο», υποστηρίζοντας πως για να υπάρχει αληθινή δημοκρατία η εξωκοινοβουλευτική δράση θα πρέπει να είναι της ίδιας σημασίας, ή και σημαντικότερη, της κοινοβουλευτικής, και πως στις 23 Ιούλη του ’74 δεν είχε παραχωρηθεί η εξουσία στο λαό, αλλά μόνον η κυβέρνηση (κάποιος το ξαναείπε αυτό, πολλά χρόνια αργότερα).
Λοιπόν, σχόλια σοβαρά μόνο για την εποχή, και για την τότε ιστορική περίοδο, και για όσα φαίνονται στη φωτό τέλος πάντων, ακόμη και για τη σακακιά ή για το πουκάμισο του Ανδρέα, και όχι ό,τι να ’ναι...
5/11/2021
Γιώργος Αιγύπτιος και Λουκία Λάη «Για λίγες σταγόνες ευτυχίας»...
https://www.youtube.com/watch?v=0Ei83Z_G3o8
Γιώργος Αιγύπτιος και Λουκία Λάη «Για λίγες σταγόνες ευτυχίας»...
https://www.youtube.com/watch?v=0Ei83Z_G3o8
5/11/2021
Έχετε ακούσει το “All along the watchtower” στα γερμανικά; Ωραίο άγνωστο άλμπουμ και πάνω απ' όλα φτηνό. Και με φοβερό εξώφυλλο. Αυτά τα άλμπουμ μετράνε πολύ, όχι τα άλλα, για τα οποία ξεπαραδιάζεσαι. Manderley “Da muss doch wohl ein ausweg sein”…
https://www.youtube.com/watch?v=7fpaIrCCemo
Έχετε ακούσει το “All along the watchtower” στα γερμανικά; Ωραίο άγνωστο άλμπουμ και πάνω απ' όλα φτηνό. Και με φοβερό εξώφυλλο. Αυτά τα άλμπουμ μετράνε πολύ, όχι τα άλλα, για τα οποία ξεπαραδιάζεσαι. Manderley “Da muss doch wohl ein ausweg sein”…
5/11/2021
Attack from Downunda. Tully “Down to the sea”…
https://www.youtube.com/watch?v=Be_Y3ubJ37A
Attack from Downunda. Tully “Down to the sea”…
4/11/2021
Όσο μου άρεσε η Στατιστική στο πολυτεχνείο, τόσο την έχω σιχαθεί τον τελευταίο καιρό. Πώς το έλεγε ο Σαββό; «Και όλα τ’ άλλα φήμες και ψευτιές, και ανοησίες, και στατιστικές»...
https://www.youtube.com/watch?v=J99_zeok31A
Όσο μου άρεσε η Στατιστική στο πολυτεχνείο, τόσο την έχω σιχαθεί τον τελευταίο καιρό. Πώς το έλεγε ο Σαββό; «Και όλα τ’ άλλα φήμες και ψευτιές, και ανοησίες, και στατιστικές»...
https://www.youtube.com/watch?v=J99_zeok31A
4/11/2021
«Θέλω να φάω σάπιο μήλο / κι όμως με σπάσανε στο ξύλο»...
https://www.youtube.com/watch?v=k4d1nYfK3PM
«Θέλω να φάω σάπιο μήλο / κι όμως με σπάσανε στο ξύλο»...
https://www.youtube.com/watch?v=k4d1nYfK3PM
4/11/2021
Reviews και σε έντυπη μορφή από το νέο Yellow Box, που κυκλοφορεί στα περίπτερα (τεύχος #10, Οκτώβριος-Νοέμβριος 2021, 160 σελίδες, +CD, 6 ευρώ).
Reviews και σε έντυπη μορφή από το νέο Yellow Box, που κυκλοφορεί στα περίπτερα (τεύχος #10, Οκτώβριος-Νοέμβριος 2021, 160 σελίδες, +CD, 6 ευρώ).
3/11/2021
Υπάρχει ιστορία πίσω απ' αυτό το αρχαιοπρεπές αυστραλέζικο «κόσμημα» από τα μέσα του ’70, αλλά τώρα δεν έχω χρόνο να την γράψω. Rob Thomsett: Yaraandoo...
https://www.youtube.com/watch?v=5ym3rzdx-Bc
Υπάρχει ιστορία πίσω απ' αυτό το αρχαιοπρεπές αυστραλέζικο «κόσμημα» από τα μέσα του ’70, αλλά τώρα δεν έχω χρόνο να την γράψω. Rob Thomsett: Yaraandoo...
3/11/2021
Ξέρει κανείς ποιος είναι αυτός ο έλληνας ηθοποιός; Τον έχω δει σε πολλές ταινίες του ’60 –σε κάποιες σε ρόλο πορνόγερου–, αλλά τώρα δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία. Τον ψάχνω για κάποιο λόγο...
[αν θυμηθείτε ταινίες που παίζει, ίσως μπορέσουμε να βρούμε και το όνομά του]
2/11/2021
Ξέρει κανείς ποιος είναι αυτός ο έλληνας ηθοποιός; Τον έχω δει σε πολλές ταινίες του ’60 –σε κάποιες σε ρόλο πορνόγερου–, αλλά τώρα δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία. Τον ψάχνω για κάποιο λόγο...
[αν θυμηθείτε ταινίες που παίζει, ίσως μπορέσουμε να βρούμε και το όνομά του]
Pat Martino
(August 25, 1944 – November 1, 2021). A psychedelic excursion through the
magical mysteries of the Koran...
https://www.youtube.com/watch?v=Vr6hmIpRSaE
https://www.youtube.com/watch?v=Vr6hmIpRSaE
2/11/2021
Είχε γράψει αρκετά ωραία τραγούδια ο Τάκης Μπουγάς, που πέθανε χθες. Το «Τηλεφωνώ» με την Μαρινέλλα είναι βέβαια το ωραιότερό του, αλλά επειδή το έχουμε ξαναποστάρει ας προτείνουμε αυτό, που είναι επίσης πολύ καλό. Στη μνήμη του...
[Σαράντης Σαλέας & Ευδοκία]
https://www.youtube.com/watch?v=tpEzHuvscas
Είχε γράψει αρκετά ωραία τραγούδια ο Τάκης Μπουγάς, που πέθανε χθες. Το «Τηλεφωνώ» με την Μαρινέλλα είναι βέβαια το ωραιότερό του, αλλά επειδή το έχουμε ξαναποστάρει ας προτείνουμε αυτό, που είναι επίσης πολύ καλό. Στη μνήμη του...
[Σαράντης Σαλέας & Ευδοκία]
https://www.youtube.com/watch?v=tpEzHuvscas
Σχόλια από το fb στο ποστ για τους Badfinger...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Χαρωνίτης
The Magic Christian!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, από την ταινία.
Alegakis Vaggelis
Έχω την ορίτζιναλ βερσιον χωρίς να ξέρω την ταινία .πάντα αναρωτιόμουν αν είναι καλή
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Τάκη Μπουγά...
ΑπάντησηΔιαγραφήMichael Tzanakis
Σαν μελωδία πολύ καλό, ο τραγουδιστής "Κακοφονίξ" . Το εκτέλεσε (κυριολεκτώ)
Δημητρης Σαλτος
Εξαιρετικός συνθέτης και πολύ αδικημένος, γιατί τα 80ς έντεχνα που είχαν μια ροκ δυναμική γενικά τα έφαγαν οι 90ς εντεχνολαικες λιστες του θανάτου, και από την άλλη οι επιτυχίες του με τον μαζωνακη ειδικά, που τις ξέρουν σχεδόν όλοι, παίρνουν πάντα το κρεντιτ του τραγουδιστή.
https://youtu.be/v8lismdcqI0
ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ & ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ Η ΣΙΩΠΗ
Δημητρης Σαλτος
Δεν έχω βρει και κάπου ολόκληρη τη δισκογραφία του, ακόμα και στο discogs την βρισκω περιορισμένη πολύ.
Dimitris Vagenas
Πολύ καλός δίσκος το "Ρινγκ", με κορυφαία τα "Παράθυρα" και το "Τηλεφωνώ"!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ξέρει κανείς ποιος είναι αυτός ο έλληνας ηθοποιός;"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVasilis Skordou
Στο Λαός και Κολωνάκι με τον Χατζηχρήστο κάνει τον ζωγράφο/μέλος της επιτροπής καλλιστείων, Μέλο Πινέλο. . . Πάρις Πάππης το όνομα του.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ ρε φίλε
Κίνγκμπι Ιναφρένζι
https://m.imdb.com/name/nm2476622/
Paris Pappis – IMDb
Haris Mantellos
Πάρις (Παρασκευάς) Πάππης
Patritsopoulos Nikos
Τζιμανια
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κι αυτός ποιος είναι;
https://www.youtube.com/watch?v=UEGvXsvRZlU
Ψαξε να με βρεις (Παρης Παππης)
Haris Mantellos
Λογικά άλλος με το ίδιο όνομα. Αυτός που έβαλες στην φωτογραφία γεννήθηκε το 1906.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε ναι. Ήταν 60άρης-65άρης το '60.
Βασίλης Καμπούρης
αυτόν τον έβγαζε η Πανιά σε φάσεις και μετά τον πήραν νουμεραδα διάφοροι τρασαδες κλασικά Επίσης τον είχε και ο χαρδαβελας στο θέμα δαιμονισμένοι και την άλλη μερα τον είδα να πουλάει λαχεία στο λεωφορείο της Ηλιούπολης
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Πάρις (Παρασκευάς) Παπής Γεννήθηκε το 1906. Μέλος του Σ.Ε.Η. από το 1935. Φιλμογραφία Δυο κόσμοι (1949) Ορκίστηκα εκδίκηση (1952)[στο κοσμικό κέντρο καθήμενος εκ δεξιών της Μίκας κι απέναντι από τον Σπύρο Φόρνεζη] Μπροστά στο Θεό (1953) Κυριακάτικοι ήρωες / Οι άσσοι του γηπέδου (1956) Η καφετζού (1956)[πελάτης κέντρου διασκέδασης] 3 τρελλοί ντετέκτιβς (1957) Μαρία Πενταγιώτισσα (1957) Συγχώρεσε με παιδί μου (1957) Μανούλα θέλω να ζήσεις (1957) Μπαρμπα Γιάννης ο κανατάς (1957)[στο καφενείο μαζί με Γιουρούκο - Σουρή στην αρχή της ταινίας] Αδέκαροι ερωτευμένοι (1958)[πολύ βιαστικός επιβάτης ταξί που έρχεται σε προστριβή με τον Αριστοτέλη] Δύο αγάπες δύο κόσμοι (1958) Η φτώχεια θέλει καλοπέραση (1958) Το τρελλοκόριτσο (1958) Κέφι γλέντι και φιγούρα (1958) Σαν θέλει η νύφη και ο γαμπρός (1959)[φίλος Γιώργου και κουμπάρος στο γάμο του με τη Μπούλη] Επιστροφή απ' το μέτωπο (1959) Η Λιλή και ο μουρντάρης (1959) Όσο υπάρχουν γυναίκες (1959)[Θρασύβουλος Περικοκλάδας, μετανάστης που επέστρεψε από το Ντητρόιτ στο Χασοχώρι] Λαός και Κολωνάκι (1959) [Πινέλος] Ψιτ... κορίτσια! (1959)[Γιώργος Φλωράς] Οι δοσατζήδες (1959) [αστυνομικός] Ποτέ την Κυριακή (1960)[θεατής της ''Μήδειας'' στην Επίδαυρο] Ερόικα (1960) Στην Κύπρο, άρχισε η αγάπη μας (1960)[υψηλόβαθμος Άγγλος αξιωματικός, προσκεκλημένος στις δεξιώσεις του ζεύγους Gordon] Το γυμνό μοντέλο (1960) Ήρθες αργά (1961) Ο γαμπρός μου, ο δικηγόρος! (1962)[στο κουρείο] Οι άσσοι της τράκας (1962) Αμαρτωλες (1962)[πελάτης μαντάμ Ρίτας(χοντρός)] Τα Χριστούγεννα του αλήτη (1962) Κατηγορούμενος... ο έρως (1962) Οι κατεργάρηδες (1963) Οι δυο αλεπούδες (1963) Τερέζα (1963) Μονεμβασιά (1964)[δικηγόρος Καλογερόπουλος] Με λύγισε η φτώχεια (1964)[συμβολαιογράφος] Όταν η μοίρα προστάζει (1964) Και οι... 14 ήταν υπέροχοι! (1965) Στοργή (1965) Βάνα (1965) Το φυλαχτό της μάνας (1965) Η πικραγαπημένη (1965) Πρόσωπο με πρόσωπο (1966)[καλεσμένος στη γιορτή της Βαρβάρας] Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας (1966) Η λεωφόρος του θανάτου (1966) [Ματθαίου] Ησαΐα χόρευε (1966) Πάρε κόσμε (1967) Πειραιάς ώρα 07.30 (1967) Σ`έχω πάντα στην καρδιά μου (1967) Νατάσα (1970) Θύμιος... ο δαιμόνιος ντετέκτιβ / Θύμιος εναντίον Τσίτσιου (1971) Το ξενοδοχείο των διεφθαρμένων (1972)<<
Patritsopoulos Nikos
Διαγραφήουτε στο χολιγουντ τετοια φιλμογραφια
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και δεν είναι όλες. Η φωτό που έβαλα είναι από ταινία που δεν καταγράφεται.
Vassilis Serafimakis
η άλλη ομάδα δεν θα κατέβει, είπανε. Δεν παίζεσαι!
Ferris Costas
Όταν δεν του κάνανε τη χάρη να του δώσουν ένα ρολάκι, τον παίρναμε κομπάρσο. Είχε πάντα ένα καλό κοστούμι να φορέσει... Από τον κατάλογό σου, έχω δουλέψει (και μαζί του) στις ταινίες: (1) Ψιτ Κορίτσια (2) Κατηγορούμενος ο Έρως (3) Μονεμβάσια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να μην μπορώ να θυμηθώ ούτε το Πρόσωπο με Πρόσωπο; Ντροπή μου...
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Rob Thomsett και το άλμπουμ του "Yaraandoo"...
ΑπάντησηΔιαγραφήXaris Symvoulidis
Θαυμάσιος δίσκος, κάποτε δυσεύρετος όσο λίγοι
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Επανεκδόθηκε πριν από 10 χρόνια. Το ορίτζιναλ φυσικά είναι απλησίαστο.
Spyros Diastimikos
Ασυνήθιστος δίσκος για το ύφος του. Έχω και έναν άλλο από αυτόν, του 1976, που παίζει τυπικό fusion κοντά στους Weather Report της ίδιας περιόδου. Λέγεται "Hara" (μάλλον από την ελληνική λέξη Χαρά).
Nikos Kouteris
μπορεί και να είναι καλύτερο από αυτό που ανέβασε ο Φώντας
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άμα ακούς πιο πολύ jazz-funk σίγουρα θα σου αρέσει περισσότερο, αλλά το άλλο είναι άλλο πράμα. Δεν συγκρίνεται για μένα με το "hara". https://www.youtube.com/watch?v=fEBc4RrPJj0
Rob Thomsett Group - Hara (Oz Private press jazz funk)
νικος ηλιοπουλος
Γειά σου Φώντα, σύμφωνα με το discogs το κομμάτι που έχεις βάλει είναι από τον Hara, μάλλον αυτός που το ανέβασε έβαλε το έμπροσθεν εξώφυλλο του διπλού δίσκου (είχαν βγει και τα δυο μαζί το 2017) που είναι από τον Yaraandoo
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι; Άλλο ήθελα να βάλω...
Το άλλαξα τώρα...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Όσο μου άρεσε η Στατιστική στο πολυτεχνείο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Και σε ένα ακόμη τραγουδι του ο Διονύσης Σαββόπουλος αναφέρει τη στατιστική. Στο "Σαν τον καραγκιόζη" λέει κάπου ένας στίχος του: πίσω από την κάλπη τη στατιστική / μας κοιτάζει ο χάρος και του τρεχουνε τα σάλια !! (αν και με την ερμηνεία της Μαρίζας Κωχ ο στίχος λέει "σαμπως μέσα σε μια κάλπη μαγική")
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι αλλά στην "Έλσα" την συνδέει με την ανοησία και την ψευτιά...
Kwstas Agas
και στο Σαν τον καραγκιόζη με κάτι ακόμη βαρύτερο: με την ματαιότητα / ματαιοδοξία
Koma Gaeshi
Τι φταίει η στατιστική για την κακοποίηση που δέχεται από τους τσαρλατάνους...
Vassilis Serafimakis
έτσι ακριβώς.
Πάνος Παπαστεργίου
off topic αλλά οι μουσικοί του είναι τεράστιοι
Kwstas Agas
Στέλλα Γαδέδη με τα "από άλλον πλανήτη" παιξιματα στο φλάουτο και τα μυαλά στα κάγκελα .... Τι φοβερό κορίτσι .....
Aggeliki Marinou
εγω να δεις την τραβαω με την ΑΣΟΕΕ
Vassilis Serafimakis
είστε φοιτήτρια στην ΑΣΟΕΕ; Επειδή όλα τα Μακροοικονιμικά είναι (ακόμα) εντελώςς λανθασμένα χειριστείτε τα όπως τα Θρησκευτικά στη Μέση Εκπαίδευση: "Αυτό θέλουν; Εντάξει, αυτό θα πούμε."
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Αιγύπτιο και την Λουκία Λάη...
ΑπάντησηΔιαγραφήAggeliki Marinou
Κομματαρα
Costas Rizos
Έπος .
Zak Famellos
Τεράστιος κοσμεί πάντα επιλεγμένα σετ μου αυτό το τραγούδι. Έχει βγει κ σε 2 version
Γιώργος Γιαννόπουλος
Χαμός. Πνευστά, φαζζαρισμένη κιθάρα ΚΑΙ συνθεσάιζερ.
Ntinos Sarandopulos
και γυαλιά σέβεντηζ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και η Λουκία Λάη σκοτώθηκε σε τροχαίο στην εθνική Αθηνών-Λαμίας, τον Μάιο του 1973, όταν έφυγε από το μαγαζί που τραγούδαγε τις πρωινές ώρες.
Γιάννης Κουτσάκης
Ο Γιώργος Μαρουλακάκης από τα Χανιά της Κρήτης. Το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο(Αιγύπτιος) το πήρε επειδή σπούδασε στην Αίγυπτο .!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και η Λάη λεγόταν Μαρουλακάκη, γυναίκα του ήταν (μάλλον).
Froy Wroy
τι σπούδασε;
Γιάννης Κουτσάκης
Στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου , σπούδασε Μηχανολογικό σχέδιο .!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και πρωτοηχογράφησε λέει στην Αίγυπτο ο Αιγύπτιος - άιντε βρες τα...
Κώστας Δευ. Άξιος
Αυτό το κομμάτι ήταν που με έκανε να αρχίσω να διαβάζω diskoryxeion blogspot πριν πολλά χρόνια!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2010/12/blog-post_05.html
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ…
Κώστας Δευ. Άξιος
ναι τότε!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Περάσανε 11 χρόνια. Ούτε ένα, ούτε δύο...
Spyros Zoupanos
ΤΕΡΑΣΤΙΟ
ΑΣΜΑ ΘΑΝΑΤΟΟΟΟΟΟΟΣ, ΕΥΓΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ας ρίξω κι αυτό το ντοκουμέντο από εφημερίδα της εποχής, το σχετικό με το θάνατο της Λουκίας Λάη...
Γιώργος Γιαννόπουλος
Εδώ Al Bano
https://www.youtube.com/watch?v=Pk3nGV9Fguw
Μη μου κλαίς Γιώργος Αιγύπτιος & Λουκία Λαή Cine VideoVer 2
Βασίλης Καμπούρης
Κόμματος. Το τραγούδι
Dimitris Papadatos
ΔιαγραφήΦώντα αυτή η version ειναι παλαιότερη απο εκείνη που είναι στο " Τα Χείλη Σου" ?τεράστια κομματάρα του Κάξου
Το βρήκα οκ είχε κυκλοφορήσει σε 7" το '69 flipside κιόλας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
H πρώτη έκδοση έχει μπουζούκι από το '69, ούτε φαζ, ούτε σύνθια, και είχε βγει σε 45άρι. Τούτη είναι μεταγενέστερη. Ίσως να είναι και μετά τον θάνατο της Λάη - και να τραγουδάει άλλη.
Dimitris Papadatos
οι φωνές μοιάζουν με αδερφές Παπαγεωργίου πάντως. Άρα μιλάμε και για 3η βερσιόν
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν το έχω ψάξει εις βάθος. Κάποια στιγμή θα ασχοληθώ. Ναι οι βερσιόν είναι τουλάχιστον τρεις.
Dimitris Papadatos
ευχαριστώ ! Καλημέρα και καλό ΣΚ!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Επίσης Δημήτρη!
Costas Rizos
https://youtu.be/rXHargDeOP4
Ανδρέας Βάσιος - Για λίγες σταγόνες ευτυχίας.
Μία πιο "βαριά" εκτέλεση από τον Ανδρέα Βάσιο
Valadis Terzopoulos
Dimitris Papadatos αυτή η version είναι απ' το 45αρι.
Τώρα το έριξα να το ξανά ακούσω. Φωνή γυναικεια rythm section, farfisa, παραγωγη ειναι ιδια δεν εχει τη fuzz κιθαρα ομως και εχει διαφορετικο κλεισιμο στο 45αρι. Βιαστηκα ... συγνωμη!
Sothrhs Metaxas
ΓΕΙΑ ΣΑΣ . Γ.ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ.ΠΗΡΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΔΙΣΚΟ ΤΗΣ GENERAL.Η ΑΠΟΝΟΜΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ "ΓΝΩΡΙΜΙΑ" ΠΊΣΩ ΑΠΟ τη Πάντειο,παρουσία κόσμου.ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ : "ΕΝΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ" και "ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ". Υπάρχουν στην τριπλή κασέτα "51 ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ ΣΟΥΞΕ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ .
Γιάννης Τσουκαλάς
πω πω πω πω πω τι μου θύμισες !
Zak Famellos
και το Goodnight αγαπη μου Goodnight επισης αγαπημενο
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Ανδρέα Παπανδρέου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύα Αθανασοπούλου
Ειχε πιάσει το νόημα της άμεσης Δημοκρατίας και το ανεκφραστο δυο γενιών κυνηγημένων αριστερών. Ήταν λόγω της ευφυΐας του, της γνώσης της πολιτικής ιδιομορφίας της χώρας και της εμπειριας ως γιος πρωθυπουργού ότι το μέλλον της χώρας ειχε ανάγκη από όνειρα, προοπτική μέσω συγκρούσεων/διεκδίκησης αλλά και ανάγκη για ειρήνευση, δημιουργία και δημοκρατικες αξιες στην καθημερινότητα....
Σαραντης Κλωναρας
Φώντα προσωπική μου γνώμη πάντα γσπω πάρα πολύ το ΠΑΣΟΚ υπερβολικά πάρα πολύ ας με κρίνουμε όλοι για αυτό που είπα αλλά το αγάπησα υπερβολικά πάρα πολύ οκ μπορεί να είναι είμαι και πολύ μεγάλος μαλακά το δέχομαι ρξσλου άνθρωπος είμαι δεν είμαι θεος
Δημήτρης Θ. Νικολάου
Φώντα, έδωσε νόημα στα 20 μας χρόνια νικώντας τη τρισκατάρατη δεξιά, με το σύνθημα της ΑΛΛΑΓΗΣ. Πέτυχε αρκετά στον τομέα των δικαιωμάτων και έφαγε κόσμος ψωμί. Ομως , αρκετοί ήθελαν παντεσπάνι και μόνο για τον εαυτό τους, μη ξεχνώντας το δεξιό μέσα τους. Και το .....πέτυχαν....
Vassilis Serafimakis
Ποιός έραβε τότε τον Ανδρέα, ξέρομε;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ετοιματζίδικο μου φαίνεται, αλλά καλό...
Αν και του "πέφτει" πολύ ωραία, κύττα τους ώμους... δεν ξέρω.
Vassilis Serafimakis
Tότε ήταν στα πολύ κομψά του. Θυμάμαι μετά λιγώτερο από δέκα χρόνια να παραλαμβάνει το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης από τον Αβέρωφ-Τοσίτσα: ήδη τα είχε τα κιλάκια του!
Spyros Kalorizos
Και στον αυχένα ιδιαίτερα! Εκεί φαίνεται η εφαρμογή στο σακάκι. Να μην κάνει το εφέ "το φόρεσε με την κρεμάστρα"!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και στα μανίκια, που είναι στο σωστό μήκος. Δύσκολο για ετοιματζίδικο.
Spyros Kalorizos
Σωστά!
Χρωματικοί συνδυασμοί άψογοι! Και τολμηρή, μοδάτη, επιλογή στο πρίντ του πουκαμίσου, στο ύφασμα του σακακιού και τσέπες 'μανάβικες' στο πεντελόνι! Μη ξεχνάμε οτι καθίερωσε και το σακάκι-ζιβάγκο!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, πολύ ζηλευτό ντύσιμο και χωρίς γραβάτα. Υψηλό και λαϊκό μαζί.
Spyros Kalorizos
Ακριβώς! Μεγάλος ο συμβολισμός που εξέπεμπε και ταίριαζε με το πρωτοποριακό του πολιτικού του μηνύματος!
Alex Apostolakis
,τρελλαθηκα με το 'κυττα''.Θυμαμαι που το εγραφα ετσι στο δημοτικο! Η ηλικια μας δεν κρυβεται ,τελικα..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Επίτηδες το έγραψα έτσι εδώ. Βασικά "κοίτα" το γράφω, αλλά καμιά φορά, για κάποιους λόγους, το γράφω και "κύττα"...
Vassilis Serafimakis
ως το τέλος θα γράφω όπως έμαθα. Δηλαδή πολυτονικό, κτλ. Και κανένα πρόβλημα δεν έχω με την απλοποιημένη γραφή. Οταν φύγει η γενιά μου, θα φύγουν και τα πνεύματα της.
Hermis Kefalas
Ο μοναδικός που έπιασε το νόημα της εποχής και το εκμεταλλεύτηκε τόσο καλά.
Nikolas Fotakis
από πού είναι; θα ανεβάσεις ολόκληρη την συνέντευξη;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με κάποια αφορμή, θα το κάνω.
Πολύ ενδιαφέρουσα η αναφορά σου στη δολοφονία του Carlos Maringhella και την δίωξη του δημοσιογράφου Π. Γαβαλά, από την εδώ χούντα, για την έκδοση του βιβλίου.
ΔιαγραφήΜία πολύ αξιόλογη ταινία που αποτυπώνει το κλίμα της στρατιωτικής δικτατορίας της Βραζιλίας, εκείνη την εποχή, όσον αφορά στη διαφθορά της εξουσίας, αλληγορικά βέβαια, αφού αναφέρεται στην "φανταστική" πόλη Eldorado, είναι η "Terra em Trance" (1967, Γη σε έκσταση), του Glauber Rocha, ταινία ποιητική και παράξενη.
Με επίσης εξαιρετικό soundtrack, με folk μουσική από τη χώρα, αλλά και κλασική, κυρίως από τον Βραζιλιάνο συνθέτη Heitor Villa-Lobos. Με αφορμή το άρθρο σου, ευχαρίστως την ξαναείδα.