28/9/2022
>>Ο Ερντογάν βαφτίζει τους Αμερικανούς "κατοχικό
στρατό" και λέει ότι "ο ελληνικός λαός πρέπει να
ενοχλείται"<<
Μέσα στην «παραφροσύνη» του πετάει και κανα σωστό ο
Σελτζούκος...
Ζούμε ημέρες «κυβέρνησης» Ανδρουτσόπουλου. Ας ελπίσουμε να
μην έχουμε, σαν χώρα, την κατάληξή της...
27/9/2022
Έχει πάρει μαθήματα ψυχοβολίας από Τανάγρα κι έχει κάνει
συνεντεύξεις και με πεθαμένους. Ετοιμαζόταν να πάρει συνέντευξη και από
εξωγήινο, αλλά μόλις το πληροφορήθηκε ο εξωγήινος κλείστηκε ξανά στη μαύρη
τρύπα του.
27/9/2022
Σε βίντεο που είδα πριν από λίγο...
Βγήκε ο Χ’’νικολάου στον Αρναούτογλου και είπε πως τρεις
ανθρώπους δεν κατόρθωσε να συνεντευξιάσει (τη γλίτωσαν οι άνθρωποι!), τον
Βέγγο, την Καρέζη και τον Μάνο Χατζιδάκι.
Για τον τελευταίο είπε πως τον είχε δει τυχαία στην Κανάρη,
όταν ήταν 26-27 ετών (το 1988-89 λέω εγώ), ζητώντας του τηλεοπτική συνέντευξη,
με τον Χατζιδάκι να αρνείται, γιατί... δεν ήταν όμορφος (έτσι λέει ότι του είχε
πει ο Χατζιδάκις). Και πως αν ήθελε ο Χ’’νικολάου να του πάρει συνέντευξη ήταν
διαθέσιμος (ο Χατζιδάκις) για το ραδιόφωνο ή την εφημερίδα. Ο Χ’’νικολάου μας
λέει ότι αμέλησε και ότι μετά από 1-1,5 μήνα ο Χατζιδάκις πέθανε.
Δεν κολλάνε αυτά που λέει ο Χ’’νικολάου.
Αν ήταν 26-27 χρονών, όπως λέει ο ίδιος, το 1989 ας πούμε,
τότε αποκλείεται ο Χατζιδάκις να πέθανε μετά από 1,5 μήνα, γιατί πέθανε το ’94,
μετά από 5 χρόνια.
Και επίσης δεν μπορεί να... ασχήμυνε ο Χατζιδάκις ξαφνικά το
1989, όταν τότε είχε βγει στην τηλεόραση κι είχε δώσει συνέντευξη στον Κώστα
Σερέζη. Βεβαίως είχε βγει σε συνεντεύξεις στην τιβί και μετά το ’90 ο
Χατζιδάκις (το 1992 ας πούμε) και ήταν και κούκλος.
Το πιο πιθανόν είναι ο Χατζιδάκις να είχε καταλάβει ότι θα
είχε απέναντί του κάποιον τύπο «κενό περιεχομένου» κι είχε αρνηθεί, την
κουβέντα, προφασιζόμενος ό,τι να’ ναι... Πιθανώς, δε, να είχε αρνηθεί να
μιλήσει μαζί του ακόμη και για το ραδιόφωνο ή την εφημερίδα.
update
Είναι επίσης προφανές πως και το τυχαίο στην Κανάρη δεν
στέκει σε σχέση με την επιθυμία του Χ''νικολάου να μιλήσει με τον Χατζιδάκι.
Αποκλείεται ο Χ''νικολάου να μην πολιορκούσε τον Χατζιδάκι, για μια κουβέντα
όπου να'ναι. Με τον Χατζιδάκι να αρνείται. Σιγά μην πιστέψουμε πως θυμήθηκε να
του πάρει συνέντευξη, επειδή τον είδε τυχαία στην Κανάρη - ακόμη και '94 να
ήταν.
26/9/2022
Τι είπαμε ότι έπαιζε ο Pharoah Sanders;
(1971)
26/9/2022
Αριστερός με λεφτά σου λέει. Γίνεται; Εμ δεν γίνεται. Γιατί,
άμα είναι να κονομάνε και οι αριστεροί, τι θ’ απογίνουνε οι... αριστούχοι;
Τα διαβάζει και ο δεξιός μπατίρης αυτά κι είναι έτοιμος να
ξεκρεμάσει τον γκρα...
25/9/2022
Είπαμε να γλιτώσουμε από μουσικές εκπομπές τύπου Σπύρου
Παπαδόπουλου, αλλά μου φαίνεται πως σε λίγο θα τις νοσταλγούμε...
24/9/2022
Θα επανέλθω σε κάτι που μ’ ενοχλεί πραγματικά. Είναι το
ανακάτεμα, όταν αυτό γίνεται για λόγους εντυπωσιασμού και με ευτελή κριτήρια.
Δεν μπορείς, δηλαδή, σε μια κινηματογραφική εκπομπή να
ανακατέψεις τον Μπέργκμαν με τον Βέγγο, δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Και το λέω
αυτό παρά το γεγονός πως ο Μπέργκμαν είχε πει κάποτε για τις ταινίες του
Βέγγου... ότι είναι τόσο κακές, που στο τέλος μετατρέπονται σε Τέχνη. Φυσικά,
εμείς, ως Έλληνες, ξέρουμε για τι ακριβώς αξίζουν και για τι δεν αξίζουν οι
ταινίες του Βέγγου και δεν περιμένουμε κανέναν Σουηδό (κι ας ήταν-είναι και ο
Μπέργκμαν), για να μας πει αν αποτελούν Τέχνη αυτές ή όχι. Θέλω να πω πως
μερικά πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα και πως δεν αποκτούν επιπρόσθετη αξία, όταν
τα ανακατεύεις με άλλα γενικώς «καλύτερα».
Εμένα, ας πούμε, με ενοχλεί αφάνταστα να βλέπω, σε μουσική
εκπομπή, να γίνεται ταυτόχρονα λόγος για τον Αττίκ και τον Αντύπα.
Όσοι κάνουν τέτοια πράγματα έχουν χάσει κάθε αίσθηση της
πραγματικότητας και στην προσπάθειά τους να φανούν ως κάτι διαφορετικό, να
ξεχωρίσουν, πέφτουν από τη μια λούμπα στην άλλη.
Όσοι είναι γεννημένοι εκεί κοντά στην Μεταπολίτευση δείχνει
να έχουν εξιδανικευμένη εικόνα για τα έιτις (μιλάω γενικά – εξαιρέσεις
υπάρχουν), επειδή τα συνδέουν με την παιδικότητά τους και με την πρώιμη εφηβεία
τους. Έτσι μπορεί να τους δεις να ψάχνουν για «ποιότητες» στον Πανταζή, στον
Αντύπα, στον Ψάλτη, στις βιντεοταινίες και στον... Μένιο τον Κουτσόγιωργα.
Όλοι και όλα έχουν κάτι να πουν, ακόμη και ο Κουτσόγιωργας
–κι αν είσαι μάγκας ψάξε βρες τι είναι εκείνο που αληθινά μετράει από τον Ψάλτη
ή τον Πανταζή–, αλλά αν δεν μπορείς να δεις την μεγάλη εικόνα, τότε είσαι
καταδικασμένος να συμπεριφέρεσαι ως τυχάρπαστος και γραφικός.
Κι εμένα μ’ αρέσει ο Λάκης Αλεξάνδρου, για παράδειγμα, γιατί
μ’ αυτόν μεγάλωσα, αλλά δεν θα τον συγκρίνω ούτε με τον Ξυλούρη, ούτε με τον Κώστα
Μανιατάκη. Και δεν θα μπερδέψω τις ταινίες του Ερρίκου Ανδρέου, που επίσης μ’
αρέσουν, για κάποιους λόγους ξεχωριστούς η κάθε μία, με τις ταινίες του Lindsay
Anderson ή του Joseph Losey.
Το... όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω δεν δείχνει εξυπνάδα.
Δείχνει απρονοησία, αμορφωσιά, κακοχωνεμένη πληροφόρηση και «φουσκωμένα μυαλά».
Αυτό το τελευταίο, δε, είναι το χειρότερο απ’ όλα.
24/9/2022
Πέθανε ο Pharoah Sanders ένας από τους πιο σημαντικούς
«μαθητές» του John Coltrane και σίγουρα ο ψυχεδελικότερος όλων.
Pharoah Sanders σε Θεσσαλονίκη το ’88 και ξανά σε Αθήνα το
’99... Έχω και αναμνήσεις, έχω και λεπτομέρειες, αλλά πιο σημαντικό είναι να
ακούσετε αυτό το εκπληκτικό και πανσπάνιο άλμπουμ του, από το ξεκομμένο 1977...
https://www.youtube.com/watch?v=SDeuYY3Hi_I
24/9/2022
Με κατηγορούν κάποιοι ότι ασχολούμαι συνεχώς με τον Φοίβο
Δεληβοριά. Βασικά ενοχλούνται γιατί κάνω κριτική, όχι γιατί ασχολούμαι μαζί
του. Αν τον προσκυνούσα κι εγώ σαν τοτέμ, όπως τον προσκυνάνε εκείνοι, δεν θα
είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα, ακόμη κι αν έγραφα δύο και τρία ποστ κάθε μέρα.
Τέλος πάντων ο Φοίβος Δεληβοριάς και όλοι οι καλλιτέχνες
εμάς τους κριτικούς, ας μας αποκαλέσω έτσι, μας δίνουν ύλη, και περαιτέρω
ψωμάκι και τρώμε. Και υπό αυτή την έννοια τους είμαστε ευγνώμονες.
Εντάξει, αν δεν υπήρχαν κι αυτοί κάτι άλλο θα βρίσκαμε να
κάνουμε κι εμείς σ’ αυτή την παλιοζωή, αλλά τούτο δεν σημαίνει πως είμαστε
υποχρεωμένοι να «τρώμε» το κάθε ψώνιο, τον κάθε ατάλαντο και τον κάθε «δήθεν»
(δεν αναφέρομαι στον Δεληβοριά), για «μεγάλο καλλιτέχνη».
Και για να το τελειώνω το θέμα. Θα γράφω για τον Δεληβοριά,
όποτε θα μου δίνει εκείνος αφορμές και όποτε θα έχω, κι εγώ, κάποια πράγματα να
πω.
Είναι απλό το ζήτημα, μην του δίνετε λαθεμένες διαστάσεις
(όσοι το κάνετε) γιατί εκτίθεστε.
24/9/2022
Κάθισα και είδα χθες το πρώτο επεισόδιο από τα «Νούμερα» του
Φοίβου Δεληβοριά. Αυτό με τον Μπέζο, τον Αντύπα κ.λπ.
Λοιπόν αυτό το επεισόδιο, για μένα, ήταν τελείως απαράδεκτο.
Ο Δεληβοριάς όλη την ώρα ήταν σαν να κοιμόταν όρθιος, σαν αγουροξυπνημένος, σαν
να έκανε αγγαρεία. Μπορεί να είναι αυτό το στυλ του, το χαμηλών τόνων, το
μπλαζέ, αλλά αυτό, για τηλεόραση, είναι καταδικαστικό. Η τηλεόραση θέλει άλλους
ρυθμούς, ιλιγγιώδες μοντάζ και χοντρό ξεσκόνισμα εκείνων που λες. Εδώ δεν
υπήρχε τίποτα απ’ αυτά. Όλα προκάτ και ανέμπνευστα και κυρίως δίχως να κυλάνε –
λες κι έβλεπες κάτι σε τελείως slow motion, ή σαν να είχαν πέσει οι μπαταρίες.
Άπειρες «κοιλιές» και κανένα αληθινό ενδιαφέρον. Αν αυτό το πράγμα αποκαλείται
από κάποιους «μουσική κωμωδία» το μόνο που έχω να τους πω είναι ότι δεν ξέρουν
ούτε τι είναι μουσική, ούτε τι είναι κωμωδία. Και κυρίως δεν ξέρουν τι είναι
τηλεόραση.
Ο Μπέζος κακός στο ρόλο του παραγωγού, όπως κακός είναι
σχεδόν παντού, με τελείως μανιερίστικο ύφος, σε στυλ... πάτρονας της νύχτας
(μάλλον έχει μπερδέψει τους παραγωγούς με τους ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων),
ενώ η κατακρεούργηση που έγινε στον Αττίκ ήταν άνευ προηγουμένου.
Βασικά, όλοι στουκάρανε σε... Μάντρα.
(Κρίμα)
23/4/2022
Απόψε συνειδητοποίησα ότι το «Ξαφνικά μ' αγαπάς» το λέει ο
Γιώργος Πετρίδης, που έχει πει και το “Julie” των Blue Birds και άλλα διάφορα,
και που ίσως ήταν τότε η κορυφαία ελληνική ποπ φωνή...
[αν γελιέμαι και δεν είναι ο Πετρίδης ευχαρίστως ν' ακούσω
τις αντιρρήσεις]
https://www.youtube.com/watch?v=bA2fRq_H1B4
23/9/2002
Δέμα από Κύπρο. (Για τα γραμματόσημα το σκανάρω)
23/9/2022
Δημοκρατία είναι να βλέπει ο Οικονόμου τον Μητσοτάκη να
περπατάει στη Νέα Υόρκη και να ανακαλεί τους Beatles στην Abbey Road.
Ολοκληρωτισμός είναι να τoν ακούμε (τον Οικονόμου) και να
ξερνάμε όλοι.