19/8/2024
Ευχαριστώ πολύ τον φίλο Γιάννη Μουγγολιά (και το σάιτ "ο αναγνώστης"), για όσα γράφει για το "Ραντεβού στο Κύτταρο" [Όγδοο, 2024]...
Ευχαριστώ πολύ τον φίλο Γιάννη Μουγγολιά (και το σάιτ "ο αναγνώστης"), για όσα γράφει για το "Ραντεβού στο Κύτταρο" [Όγδοο, 2024]...
18/8/2024
Βγαίνει και η Γαρμπή και γράφει για τον Ντελόν... «Καλό σου ταξίδι έρωτα των εφηβικών μου χρόνων».
Ρε πανάθεμά σας, απόψε... Στη Μανίνα, στα σέβεντις, ήταν πιο σοβαρές οι 13χρονες.
Βγαίνει και η Γαρμπή και γράφει για τον Ντελόν... «Καλό σου ταξίδι έρωτα των εφηβικών μου χρόνων».
Ρε πανάθεμά σας, απόψε... Στη Μανίνα, στα σέβεντις, ήταν πιο σοβαρές οι 13χρονες.
18/8/2024
Όλοι εμείς οι γέροι (και οι γριές), που γνωρίσαμε τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό των σίξτις-σέβεντις ταινιών του, άιντε και λίγο έιτις, θα γράψουμε για τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό.
Οι νέοι και οι νέες, που δεν τον γνώρισαν ως ηθοποιό, μα σε μια άκυρη εποχή, όταν δεν έκανε πλέον ταινίες, ας γράψουν για το φασισμό, το ναζισμό, τον ιμπεριαλισμό και για το ότι είχε φιλήσει το χέρι της Φωτεινής Δάρρα.
Ο καθείς ό,τι ξέρει και καταλαβαίνει. Και για τους αναγνώστες ισχύει αυτό.
Γι’ αυτό σας λέω, μην τρελαίνεστε... ηρεμήστε. Οι τσακωμοί εδώ μέσα είναι μόνο για γέλια.
Όλοι εμείς οι γέροι (και οι γριές), που γνωρίσαμε τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό των σίξτις-σέβεντις ταινιών του, άιντε και λίγο έιτις, θα γράψουμε για τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό.
Οι νέοι και οι νέες, που δεν τον γνώρισαν ως ηθοποιό, μα σε μια άκυρη εποχή, όταν δεν έκανε πλέον ταινίες, ας γράψουν για το φασισμό, το ναζισμό, τον ιμπεριαλισμό και για το ότι είχε φιλήσει το χέρι της Φωτεινής Δάρρα.
Ο καθείς ό,τι ξέρει και καταλαβαίνει. Και για τους αναγνώστες ισχύει αυτό.
Γι’ αυτό σας λέω, μην τρελαίνεστε... ηρεμήστε. Οι τσακωμοί εδώ μέσα είναι μόνο για γέλια.
18/8/2024
– Εσύ...
– Εγώ; Tι εγώ; Όποιος έχει μάτια βλέπει... Αλαίν Ντελόν.
– Αλόν, αλόν… Πρόκειται περί τρελών...
Υπάρχει και ο... Έλληνας Αλαίν Ντελόν Ανδρέας Λιναρδάτος. Ζει, πέθανε... κανείς δεν ξέρει.
– Εσύ...
– Εγώ; Tι εγώ; Όποιος έχει μάτια βλέπει... Αλαίν Ντελόν.
– Αλόν, αλόν… Πρόκειται περί τρελών...
Υπάρχει και ο... Έλληνας Αλαίν Ντελόν Ανδρέας Λιναρδάτος. Ζει, πέθανε... κανείς δεν ξέρει.
17/8/2024
Σαν σήμερα τελείωνε. Μπορεί οι Jeff Beck Group, Iron Butterfly και Moody Blues να μην παίξανε τελικά - αλλά ήταν τα ονόματά τους σε διάφορες πρώιμες διαφημίσεις, αφίσες κ.λπ.
[Εδώ διαφήμιση από το αμερικάνικο Ramparts, ένα αληθινά ριζοσπαστικό περιοδικό της εποχής, κοντά στις ιδέες της Νέας Αριστεράς -όχι του Χαρίτση-, που το είχε κάνει κάπως γνωστό στην Ελλάδα, επί χούντας, η Λιλή Ζωγράφου. Δεν ξέρω αν κυκλοφορούσε κιόλας στην Αθήνα. Δεν το αποκλείω]
Σαν σήμερα τελείωνε. Μπορεί οι Jeff Beck Group, Iron Butterfly και Moody Blues να μην παίξανε τελικά - αλλά ήταν τα ονόματά τους σε διάφορες πρώιμες διαφημίσεις, αφίσες κ.λπ.
[Εδώ διαφήμιση από το αμερικάνικο Ramparts, ένα αληθινά ριζοσπαστικό περιοδικό της εποχής, κοντά στις ιδέες της Νέας Αριστεράς -όχι του Χαρίτση-, που το είχε κάνει κάπως γνωστό στην Ελλάδα, επί χούντας, η Λιλή Ζωγράφου. Δεν ξέρω αν κυκλοφορούσε κιόλας στην Αθήνα. Δεν το αποκλείω]
17/8/2024
Σίγουρα εδώ πέρα γράφω για δίσκους της Ano Kato Records, σίγουρα γράφω για τον μπασίστα Γιώργο Ζηκογιάννη, σίγουρα γράφω για τη γαλλική αβάντ εταιρεία Futura Records (κανείς δεν είχε γράψει μέχρι τότε στην Ελλάδα, και κανένας μάλλον δεν έγραψε ξανά από τότε) και σίγουρα γράφω για τον δυνατό βρετανό κιθαρίστα Jim Mullen (από τους Piblokto!), καθώς είχα πάθει πλάκα, όταν τον είχα δει στον Λυκαβηττό. Ίσως ο μεγαλύτερος κιθαρίστας (όπως θα αποδεικνυόταν) που θα μου τύχαινε να δω ποτέ ζωντανά. Μεγαλύτερος και από πιο ακραιφνείς bluesmen, jazzmen κ.λπ. Το λέω εξαιτίας της συγκεκριμένης παράστασης κι, επειδή, προσωπικά, ελάχιστες φορές έχω γράψει για συναυλίες, που έχω παρακολουθήσει.
[Ένα άξιο τεύχος, και CD, πολύ μπροστά από την εποχή του. Μεγάλες και αξεπέραστες στιγμές του περιοδικού μουσικού Τύπου της χώρας – 27 χρόνια πριν]
[όχι τυχαίο ποστ – υπάρχει λόγος – για κάθε ποστ που κάνω υπάρχει λόγος]
Σίγουρα εδώ πέρα γράφω για δίσκους της Ano Kato Records, σίγουρα γράφω για τον μπασίστα Γιώργο Ζηκογιάννη, σίγουρα γράφω για τη γαλλική αβάντ εταιρεία Futura Records (κανείς δεν είχε γράψει μέχρι τότε στην Ελλάδα, και κανένας μάλλον δεν έγραψε ξανά από τότε) και σίγουρα γράφω για τον δυνατό βρετανό κιθαρίστα Jim Mullen (από τους Piblokto!), καθώς είχα πάθει πλάκα, όταν τον είχα δει στον Λυκαβηττό. Ίσως ο μεγαλύτερος κιθαρίστας (όπως θα αποδεικνυόταν) που θα μου τύχαινε να δω ποτέ ζωντανά. Μεγαλύτερος και από πιο ακραιφνείς bluesmen, jazzmen κ.λπ. Το λέω εξαιτίας της συγκεκριμένης παράστασης κι, επειδή, προσωπικά, ελάχιστες φορές έχω γράψει για συναυλίες, που έχω παρακολουθήσει.
[Ένα άξιο τεύχος, και CD, πολύ μπροστά από την εποχή του. Μεγάλες και αξεπέραστες στιγμές του περιοδικού μουσικού Τύπου της χώρας – 27 χρόνια πριν]
[όχι τυχαίο ποστ – υπάρχει λόγος – για κάθε ποστ που κάνω υπάρχει λόγος]
16/8/2024
Τρίτη μέρα στη σειρά με ποστ για τον Γιώργο Λεωτσάκο. Τριήμερα δεν είναι τα μεγάλα πένθη; Εντάξει, δεν πρόκειται περί αυτού. Δεν πενθώ. Τιμώ, όμως, για τρίτη συνεχή μέρα τον «πάπα» της μουσικοκριτικής στην Ελλάδα, πέρα από είδη, γούστα κ.λπ.
Λοιπόν, μια δισκοκριτική του Λεωτσάκου έχω εδώ. Ή μάλλον το τμήμα μιας δισκοκριτικής, που αφορά τα έργα του συνθέτη της πρωτοπορίας Ανέστη Λογοθέτη «Πυριφλεγέθων-Αχέρων-Κωκυτός», έτσι όπως εκείνα καταγράφηκαν στο LP «4η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής, #3» [His Master’s Voice, 1973].
Όλη η κριτική του Λεωτσάκου είναι σύντομη, και ακόμη πιο σύντομο είναι το κομμάτι για τα έργα του Λογοθέτη. Είναι όμως επί της ουσίας. Δεν πετάς τίποτα. Έτσι είναι οι δισκοκριτικές. Δεν είναι για... μπλα-μπλα και για σεντόνια. Είναι άλλα τα μεγάλα κείμενα, που θα πιάσεις ένα θέμα και θα το πας όσο μακριά πρέπει και άλλο οι κριτικές – που είναι μια εφαρμόσιμη άσκηση γραφής, η οποία κάλυπτε, αυστηρώς, τις ανάγκες των περιοδικών και των εφημερίδων.
Πόσο χώρο να σου δώσει μια εφημερίδα για μια δισκοκριτική; Πρέπει να ’σαι γερός χειριστής της γλώσσας, απόλυτος γνώστης του αντικειμένου, κυριολεκτικός, σαφής και ταυτόχρονα σύντομος. Όλα αυτά μαζί. Εν ολίγοις εδώ διαβάζεις λόγια απλά και κατανοητά, για έργα «δύσκολα» για το μέσο αυτί.
[από το περιοδικό Δελτίο Κριτικής Δισκογραφίας της Λέσχης του Δίσκου]
[στα σχόλια τα έργα του Λογοθέτη και το εξώφυλλο του LP]
Τρίτη μέρα στη σειρά με ποστ για τον Γιώργο Λεωτσάκο. Τριήμερα δεν είναι τα μεγάλα πένθη; Εντάξει, δεν πρόκειται περί αυτού. Δεν πενθώ. Τιμώ, όμως, για τρίτη συνεχή μέρα τον «πάπα» της μουσικοκριτικής στην Ελλάδα, πέρα από είδη, γούστα κ.λπ.
Λοιπόν, μια δισκοκριτική του Λεωτσάκου έχω εδώ. Ή μάλλον το τμήμα μιας δισκοκριτικής, που αφορά τα έργα του συνθέτη της πρωτοπορίας Ανέστη Λογοθέτη «Πυριφλεγέθων-Αχέρων-Κωκυτός», έτσι όπως εκείνα καταγράφηκαν στο LP «4η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής, #3» [His Master’s Voice, 1973].
Όλη η κριτική του Λεωτσάκου είναι σύντομη, και ακόμη πιο σύντομο είναι το κομμάτι για τα έργα του Λογοθέτη. Είναι όμως επί της ουσίας. Δεν πετάς τίποτα. Έτσι είναι οι δισκοκριτικές. Δεν είναι για... μπλα-μπλα και για σεντόνια. Είναι άλλα τα μεγάλα κείμενα, που θα πιάσεις ένα θέμα και θα το πας όσο μακριά πρέπει και άλλο οι κριτικές – που είναι μια εφαρμόσιμη άσκηση γραφής, η οποία κάλυπτε, αυστηρώς, τις ανάγκες των περιοδικών και των εφημερίδων.
Πόσο χώρο να σου δώσει μια εφημερίδα για μια δισκοκριτική; Πρέπει να ’σαι γερός χειριστής της γλώσσας, απόλυτος γνώστης του αντικειμένου, κυριολεκτικός, σαφής και ταυτόχρονα σύντομος. Όλα αυτά μαζί. Εν ολίγοις εδώ διαβάζεις λόγια απλά και κατανοητά, για έργα «δύσκολα» για το μέσο αυτί.
[από το περιοδικό Δελτίο Κριτικής Δισκογραφίας της Λέσχης του Δίσκου]
[στα σχόλια τα έργα του Λογοθέτη και το εξώφυλλο του LP]
16/8/2024
>>Ο κιθαρίστας έπαιζε στους Διαβάτες μα και τους The Colour Makers, το πρώτο, ιστορικά, ροκ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.<<
Άμα είναι οι Colour Makers το πρώτο, ιστορικά, ροκ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης τότε να αποσύρω το «Ραντεβού στο Κύτταρο» από τα βιβλιοπωλεία και να το ξαναγράψω από την αρχή... (γέλιο)
Ρε θα μας τρελάνετε τώρα; Ροκ έπαιζαν και οι Olympians στην εποχή τους, από Bombora μέχρι Go man go και Paperback writer. Σιγά μην περιμένανε, τα καρντάσια, να μάθουν το ροκ από τους Colour Makers, όταν υπήρχαν οι Blow-Up, οι Fratelli, οι Μακεδονομάχοι κι ένα σωρό κι ακόμη...
>>Την ίδια στιγμή που η Αθήνα έγραφε ιστορία με τους Socrates, Πελόμα Μποκιού, Φατμέ, διάφορες ενώσεις του Σταύρου Λογαρίδη κ.ο.κ, η Θεσσαλονίκη σχημάτησε τους The Colour Makers το πρώτο (και φτωχό σε εξοπλισμό), συγκρότημα του εφήβου ακόμη, τότε, Θωμά Βρούσγου.<<
Τι σχέση έχουν οι Φατμέ, που είναι μια δεκαετία αργότερα, με όλους τους υπόλοιπους; Καλά τις χημικές... ενώσεις του Λογαρίδη τις αφήνω. Χημικός πάντως παρά λίγο να γίνει ο Πασχάλης... όπως λέει και στο τραγούδι... «Δε με ρώτησες ποτέ σου αν ήθελα κι εγώ / χημικός να γίνω δικηγόρος ή γιατρός».... (γέλιο)
16 Αυγούστου τα δημοσιεύουνε αυτά... Σου λέει... δεν θα τα δει κανένας...
>>Ο κιθαρίστας έπαιζε στους Διαβάτες μα και τους The Colour Makers, το πρώτο, ιστορικά, ροκ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.<<
Άμα είναι οι Colour Makers το πρώτο, ιστορικά, ροκ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης τότε να αποσύρω το «Ραντεβού στο Κύτταρο» από τα βιβλιοπωλεία και να το ξαναγράψω από την αρχή... (γέλιο)
Ρε θα μας τρελάνετε τώρα; Ροκ έπαιζαν και οι Olympians στην εποχή τους, από Bombora μέχρι Go man go και Paperback writer. Σιγά μην περιμένανε, τα καρντάσια, να μάθουν το ροκ από τους Colour Makers, όταν υπήρχαν οι Blow-Up, οι Fratelli, οι Μακεδονομάχοι κι ένα σωρό κι ακόμη...
>>Την ίδια στιγμή που η Αθήνα έγραφε ιστορία με τους Socrates, Πελόμα Μποκιού, Φατμέ, διάφορες ενώσεις του Σταύρου Λογαρίδη κ.ο.κ, η Θεσσαλονίκη σχημάτησε τους The Colour Makers το πρώτο (και φτωχό σε εξοπλισμό), συγκρότημα του εφήβου ακόμη, τότε, Θωμά Βρούσγου.<<
Τι σχέση έχουν οι Φατμέ, που είναι μια δεκαετία αργότερα, με όλους τους υπόλοιπους; Καλά τις χημικές... ενώσεις του Λογαρίδη τις αφήνω. Χημικός πάντως παρά λίγο να γίνει ο Πασχάλης... όπως λέει και στο τραγούδι... «Δε με ρώτησες ποτέ σου αν ήθελα κι εγώ / χημικός να γίνω δικηγόρος ή γιατρός».... (γέλιο)
16 Αυγούστου τα δημοσιεύουνε αυτά... Σου λέει... δεν θα τα δει κανένας...
16/8/2024
Μερικά από τα πιο ηλίθια κείμενα για τον Έλβις θα τα διαβάσεις, παραδοσιακά, κάθε 16 Αυγούστου. Συνήθως τα κείμενα αυτά τα υπογράφουν άνθρωποι, που δεν έχουν την ελάχιστη τυπική σχέση με τη μουσική, καταφεύγοντας στην αρλουμπολογία των θεωριών συνωμοσίας, περί τον θάνατό του και το... μετά απ’ αυτόν (τρομάρα τους), προκειμένου να δημιουργήσουν ένα υποτίθεται τραβηχτικό κόνσεπτ (εντάξει, υπάρχουν πολλοί, που διαβάζουν τέτοιες ασυναρτησίες). Αν τους ρωτήσεις όμως πιο χειροπιαστά πράγματα, ποια ήταν η σχέση του Elvis με το blues ας πούμε, θα σε κοιτάζουν με ανοιχτό το στόμα...
Μερικά από τα πιο ηλίθια κείμενα για τον Έλβις θα τα διαβάσεις, παραδοσιακά, κάθε 16 Αυγούστου. Συνήθως τα κείμενα αυτά τα υπογράφουν άνθρωποι, που δεν έχουν την ελάχιστη τυπική σχέση με τη μουσική, καταφεύγοντας στην αρλουμπολογία των θεωριών συνωμοσίας, περί τον θάνατό του και το... μετά απ’ αυτόν (τρομάρα τους), προκειμένου να δημιουργήσουν ένα υποτίθεται τραβηχτικό κόνσεπτ (εντάξει, υπάρχουν πολλοί, που διαβάζουν τέτοιες ασυναρτησίες). Αν τους ρωτήσεις όμως πιο χειροπιαστά πράγματα, ποια ήταν η σχέση του Elvis με το blues ας πούμε, θα σε κοιτάζουν με ανοιχτό το στόμα...
16/8/2024
Επειδή παρατηρώ την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα από το aqicn. org/ station λέω πως τη νύχτα που πέρασε, στις 2 το πρωί δηλαδή, οι τιμές ήταν σχεδόν σε όλη την Αθήνα τιμές... πυρκαγιάς, δηλαδή πλήρως απαγορευτικές για τη δημόσια υγεία (ενώ και τώρα το πρωί είναι μέτριες). Μιλάω για ακατάλληλο αέρα, με τα PM 2.5 να βρίσκονταν γύρω στο 150. Και το ερώτημα είναι απλό. Η φωτιά στη ΒΑ Αττική έκαιγε ακόμη τη νύχτα σε διάφορες εστίες; Ρωτώ, γιατί, καθόλου περιέργως, πολύ γρήγορα «σβήστηκε», δηλαδή έφυγε από τα πρωτοσέλιδα, για να αντικατασταθεί από τις ειδήσεις για τα ψίχουλα του Μητσοτάκη.
Επειδή παρατηρώ την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα από το aqicn. org/ station λέω πως τη νύχτα που πέρασε, στις 2 το πρωί δηλαδή, οι τιμές ήταν σχεδόν σε όλη την Αθήνα τιμές... πυρκαγιάς, δηλαδή πλήρως απαγορευτικές για τη δημόσια υγεία (ενώ και τώρα το πρωί είναι μέτριες). Μιλάω για ακατάλληλο αέρα, με τα PM 2.5 να βρίσκονταν γύρω στο 150. Και το ερώτημα είναι απλό. Η φωτιά στη ΒΑ Αττική έκαιγε ακόμη τη νύχτα σε διάφορες εστίες; Ρωτώ, γιατί, καθόλου περιέργως, πολύ γρήγορα «σβήστηκε», δηλαδή έφυγε από τα πρωτοσέλιδα, για να αντικατασταθεί από τις ειδήσεις για τα ψίχουλα του Μητσοτάκη.
15/8/2024
Βγήκαν τώρα κάτι περιτρίμματα, κάτι αποδέλοιποι των τζημερο-αδώνιδων να λεκιάσουν το ποστ που έκανα για Λεωτσάκο και Αλβανία. Μαζευτείτε, γιατί θα σας μαζέψω εγώ...
Λοιπόν, συνεχίζω στο ίδιο μοτίβο και θυμάμαι αυτό το προ τριετίας κείμενο (μέρες δεκαπενταύγουστου και τότε), για τις συναυλίες της Μαρινέλλας, το 1977, στην τότε σοσιαλιστική χώρα – ένα κείμενο, που έχει μέσα πολλή Αλβανία, πολλή Ελλάδα, και ακόμη Ενβέρ Χότζα, Λεωτσάκο κ.λπ.
Όσοι δεν το έχετε διαβάσει να το διαβάσετε οπωσδήποτε – και οι υπόλοιποι ας το θυμηθείτε μέσες-άκρες...
https://www.lifo.gr/culture/music/oi-synaylies-tis-marinellas-stin-albania-ton-aygoysto-toy-1977
Βγήκαν τώρα κάτι περιτρίμματα, κάτι αποδέλοιποι των τζημερο-αδώνιδων να λεκιάσουν το ποστ που έκανα για Λεωτσάκο και Αλβανία. Μαζευτείτε, γιατί θα σας μαζέψω εγώ...
Λοιπόν, συνεχίζω στο ίδιο μοτίβο και θυμάμαι αυτό το προ τριετίας κείμενο (μέρες δεκαπενταύγουστου και τότε), για τις συναυλίες της Μαρινέλλας, το 1977, στην τότε σοσιαλιστική χώρα – ένα κείμενο, που έχει μέσα πολλή Αλβανία, πολλή Ελλάδα, και ακόμη Ενβέρ Χότζα, Λεωτσάκο κ.λπ.
Όσοι δεν το έχετε διαβάσει να το διαβάσετε οπωσδήποτε – και οι υπόλοιποι ας το θυμηθείτε μέσες-άκρες...
https://www.lifo.gr/culture/music/oi-synaylies-tis-marinellas-stin-albania-ton-aygoysto-toy-1977
15/8/2024
Κάπου, σε μια συνέντευξη, ο Γιώργος Λεωτσάκος είχε πει πως το μεγαλύτερο έγκλημα του Στάλιν ήταν που, στη Γιάλτα, έδωσε την Ελλάδα στη Δύση.
Ο Λεωτσάκος δεν ήταν σταλινικός, αμφιβάλλω αν είχε ψηφίσει και ποτέ ΚΚΕ στη ζωή του, όμως ήταν συνεπαρμένος, ως ένας άνθρωπος που ζούσε μόνο για τη μουσική, από τον τρόπο που είχαν αγκαλιάσει τα σοσιαλιστικά καθεστώτα του eastern block τη μουσική εκπαίδευση. Την προτεραιότητα που έδιναν στη μουσική παιδεία, στην πνευματική καλλιέργεια μέσω της μουσικής και από κει και πέρα στην «παραγωγή» εκατοντάδων, χιλιάδων μέγιστων μουσικών, συνθετών, ενορχηστρωτών κ.λπ. και τις διεξόδους τους στις σπουδαίες ορχήστρες τους – μια πράξη ζωής, για τον πολιτισμό της ανατολικής Ευρώπης, η οποία θα τύχαινε της πλήρους αποσιώπησης στον «ελεύθερο κόσμο».
Όταν ο Λεωτσάκος επισκέφτηκε την σοσιαλιστική Αλβανία στην αρχή της δεκαετίας του ’80 θα πάθαινε σοκ, από το επίπεδο των μουσικών σπουδών στη χώρα των αετών, και κυρίως από το έργο των αλβανών μουσικών και συνθετών, που παρέμενε περιχαρακωμένο και παντελώς άγνωστο στα δυτικά ώτα. Την ίδια γνώμη είχε και για την μουσική πραγματικότητα της Βουλγαρίας και των υπολοίπων βαλκανικών χωρών – τις οποίες χώρες, κοντολογίς, τις θεωρούσε απείρως πιο προχωρημένες από την τρίσμοιρη Ελλάδα. Κάτι που θα αποδεικνυόταν, σε μεγάλο βαθμό, μετά την πτώση των σοσιαλιστικών καθεστώτων, όταν μουσικοί απ’ αυτές τις χώρες θα στελέχωναν, με τον καλύτερο τρόπο, όλες τις ελληνικές ορχήστρες.
Μου έκανε εντύπωση η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΚΚΕ για τον Λεωτσάκο, που ανάμεσα σε άλλα τόνιζε πως «το 1981 υπήρξε ο πρώτος μουσικολόγος του κόσμου που επισκέφθηκε την σοσιαλιστική Αλβανία, γνωρίζοντας σε βάθος το ιδιόμορφο και εντυπωσιακά αποδοτικό σύστημα της μουσικής ζωής, παιδείας και παραγωγής».
Παλιά το ΚΚΕ έβγαζε τέτοιου τύπου ανακοινώσεις μόνο για τα δικά του μέλη – δεν το διέκριναν αβροφροσύνες σχετικές με «αστούς» καλλιτέχνες κ.λπ. ακόμη και στην περίπτωση των θανάτων τους. Τώρα, βέβαια, το κόμμα συγχαίρει μέχρι και τους ολυμπιονίκες, οπότε δεν ξέρω αν σημαίνει κάτι βαθύτερο αυτή η πολύ θερμή ανακοίνωσή του για τον Λεωτσάκο.
Κάπου, σε μια συνέντευξη, ο Γιώργος Λεωτσάκος είχε πει πως το μεγαλύτερο έγκλημα του Στάλιν ήταν που, στη Γιάλτα, έδωσε την Ελλάδα στη Δύση.
Ο Λεωτσάκος δεν ήταν σταλινικός, αμφιβάλλω αν είχε ψηφίσει και ποτέ ΚΚΕ στη ζωή του, όμως ήταν συνεπαρμένος, ως ένας άνθρωπος που ζούσε μόνο για τη μουσική, από τον τρόπο που είχαν αγκαλιάσει τα σοσιαλιστικά καθεστώτα του eastern block τη μουσική εκπαίδευση. Την προτεραιότητα που έδιναν στη μουσική παιδεία, στην πνευματική καλλιέργεια μέσω της μουσικής και από κει και πέρα στην «παραγωγή» εκατοντάδων, χιλιάδων μέγιστων μουσικών, συνθετών, ενορχηστρωτών κ.λπ. και τις διεξόδους τους στις σπουδαίες ορχήστρες τους – μια πράξη ζωής, για τον πολιτισμό της ανατολικής Ευρώπης, η οποία θα τύχαινε της πλήρους αποσιώπησης στον «ελεύθερο κόσμο».
Όταν ο Λεωτσάκος επισκέφτηκε την σοσιαλιστική Αλβανία στην αρχή της δεκαετίας του ’80 θα πάθαινε σοκ, από το επίπεδο των μουσικών σπουδών στη χώρα των αετών, και κυρίως από το έργο των αλβανών μουσικών και συνθετών, που παρέμενε περιχαρακωμένο και παντελώς άγνωστο στα δυτικά ώτα. Την ίδια γνώμη είχε και για την μουσική πραγματικότητα της Βουλγαρίας και των υπολοίπων βαλκανικών χωρών – τις οποίες χώρες, κοντολογίς, τις θεωρούσε απείρως πιο προχωρημένες από την τρίσμοιρη Ελλάδα. Κάτι που θα αποδεικνυόταν, σε μεγάλο βαθμό, μετά την πτώση των σοσιαλιστικών καθεστώτων, όταν μουσικοί απ’ αυτές τις χώρες θα στελέχωναν, με τον καλύτερο τρόπο, όλες τις ελληνικές ορχήστρες.
Μου έκανε εντύπωση η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΚΚΕ για τον Λεωτσάκο, που ανάμεσα σε άλλα τόνιζε πως «το 1981 υπήρξε ο πρώτος μουσικολόγος του κόσμου που επισκέφθηκε την σοσιαλιστική Αλβανία, γνωρίζοντας σε βάθος το ιδιόμορφο και εντυπωσιακά αποδοτικό σύστημα της μουσικής ζωής, παιδείας και παραγωγής».
Παλιά το ΚΚΕ έβγαζε τέτοιου τύπου ανακοινώσεις μόνο για τα δικά του μέλη – δεν το διέκριναν αβροφροσύνες σχετικές με «αστούς» καλλιτέχνες κ.λπ. ακόμη και στην περίπτωση των θανάτων τους. Τώρα, βέβαια, το κόμμα συγχαίρει μέχρι και τους ολυμπιονίκες, οπότε δεν ξέρω αν σημαίνει κάτι βαθύτερο αυτή η πολύ θερμή ανακοίνωσή του για τον Λεωτσάκο.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάπου, σε μια συνέντευξη, ο Γιώργος Λεωτσάκος είχε πει πως το μεγαλύτερο έγκλημα του Στάλιν ήταν που, στη Γιάλτα, έδωσε την Ελλάδα στη Δύση"...
ΑπάντησηΔιαγραφήChristos Minos
Μάλλον στη διάσκεψη της Μόσχας, την λεγόμενη διάσκεψη των ποσοστών, ο " Στάλιν έδωσε την Ελλάδα στη Δύση"...
Φώντας Τρούσας
Η Γιάλτα είναι το όριο. Είχαν υπάρξει και πριν συναντήσεις προφανώς, αλλά το τι συνέβη σε κάθε μία απ' αυτές είναι κάπως συγκεχυμένο.
Christos Minos
και το μεγάλο αίνιγμα των Ελλήνων κομμουνιστών αναφορικά με τη στάση της ΕΣΣΔ μεσούντος του εμφυλίου..
Yannis Raouzeos
Ωραία τοποθέτηση Φώντα για την μουσική παιδεία στην Ανατολική Ευρώπη . Επίσης ,τι καταπληκτικές οι Σοβιετικές ορχήστρες της Τζαζ. Άπειρες και μικρές σκηνές σε κάθε πόλη της ΕΣΣΔ! Θυμάμαι εκείνα τα αφιερώματα που άκουγα νεαρός στο Τρίτο Πρόγραμμα . Αν θυμάμαι καλά τα παρουσίαζε ο Σάκης Παπαδημητρίου.
Γιώργος Σεργάκης
Το ΚΚΕ έβγαλε την ανακοίνωσή του διότι ο Λεωτσάκος υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής του.
Φώντας Τρούσας
Για πες λοιπόν... Από πού και πώς το ξέρεις πως ήταν "ένθερμος υποστηρικτής του".
Γιώργος Σεργάκης
κατ ιδίαν συζητήσεις. Δεν είναι πληροφορία για διδακτορικό.
Φώντας Τρούσας
Δεν σκοπεύω να γράψω διδακτορικό, ούτε για τον Λεωτσάκο, ούτε για για την σοσιαλιστική Αλβανία. Σε ρωτώ, γιατί δεν σε ξέρω, και δεν ξέρω αν μπορώ να δώσω βάση σ' αυτό που λες. Εδώ μέσα λέγονται διάφορα από διαφόρους και δεν μπορείς να βγάλεις άκρη.
Γιώργος Σεργάκης
έχεις δίκιο. Επιβάλλεται να διπλοτσεκαριστεί.
Kostas Drosopoulos
Αυτό το κείμενο θα είχε αξία το 1985. Τώρα, που ξέρουμε, μόνο ως τρολαρισμα. Καλό τρολαρισμα αλλά τρολαρισμα.
Φώντας Τρούσας
Τώρα έχει μεγαλύτερη αξία. Όσοι θα ήθελαν να το δουν σαν τρολάρισμα (τους) λυπάμαι.
Ό,τι να'ναι. Ρε δεν θα κουβεντιάζω για ό,τι σας κατέβει στο κεφάλι εδώ πέρα. Άιντε. Λέμε κάτι σε σχέση με τον Λεωτσάκο εδώ, για τα συνεχή ταξίδια του στη σοσιαλιστική Αλβανία και τον τρόπο που ανέδειξε τη άξια και άγνωστη αλβανική μουσική στη Δύση. Και λέμε και για όλες τις ορχήστρες στην Ελλάδα, που μετά το 1990 γέμισαν με σπουδαίους μουσικούς από το μπλοκ. Αυτά και τέρμα τα πολλά-πολλά.
Άγις Θεοδωρίδης
Ο Σοστακόβιτς θα είχε αντίθετη άποψη.
Yannis Raouzeos
Σωστό κι αυτό...
Φώντας Τρούσας
Άσχετο. Με τίποτα. Εδώ λέμε για τη μουσική παιδεία. Γιατί, πού έγινε μέγας συνθέτης ο Σοστακόβιτς, στη Δύση;
Άγις Θεοδωρίδης
Ναι ισχύει για την κλασική μουσική παιδεία αλλά μέχρι εκεί. Κατά τα άλλα το καθεστώς όχι απλά απέτρεψε αλλά κυνήγησε με λύσσα κάθε ανανεωτική ιδέα. Ο Σοστακόβιτς είναι ένα παράδειγμα υπάρχουν πολλά, οι περισσότεροι όταν βρήκαν ευκαιρία έφυγαν. Και έφυγαν για να μπορέσουν να αναπτύξουν τις μουσική τους απρόσκοπτα. Ο δε Σοστακόβιτς αναγκάστηκε πολλές φορές να υποκύψει στο καθεστώς και να γράψει μουσικούλες σύμφωνα με τα κατεστημένα πρότυπα.
Φώντας Τρούσας
Ρε είναι γελοίος ο φτηνός αντικομμουνισμός. Είναι για γέλια αυτές οι συζητήσεις. Είναι σαν να συζητάω με Άδωνι και Τζήμερο. Εδώ λέμε για άλλα πράματα. Βαριέμαι να συζητάω πάνω σε ό,τι θυμάται ο καθένας. Τίποτα για την Αλβανία και τον Λεωτσάκο έχεις να μας πεις? Αλλιώς τα σχόλια περιττεύουν.
Άγις Θεοδωρίδης
ΔιαγραφήΔεν έχεις καλή γνώση μάλλον. Το ότι μάλιστα θεωρείς αντικομμουνισμο την κριτική στο σοβιετικό καθεστώς ιδίως στον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε το ζήτημα της τέχνης το αποδεικνύει.
Φώντας Τρούσας
Έλα τώρα... εντάξει, να έρθεις να μου κάνεις φροντιστήριο. Το ότι είσαι αντικομμουνιστής το φανερώνει το άσχετο, με το ποστ, σχόλιό σου. Τι να λέμε τώρα. Ψάχνετε αφορμή να πείτε το ποίημά σας. Εγώ δεν θα συζητήσω για τον Ζντάνοφ εδώ πέρα. Και δεν θα αφήσω και άλλον να λέει ό,τι του κατέβει - που να είναι άσχετο με το ποστ. Σε ξαναρωτάω λοιπόν, για Αλβανία και Λεωτσάκο έχεις να μας πεις τίποτα, αλλιώς κοφ'το. Ή να αρχίσουμε να συζητάμε καλύτερα για τις διώξεις των κομμουνιστών καλλιτεχνών στην Ελλάδα του "ελεύθερου κόσμου". Να αρχίσουμε να λέμε για Θεοδωράκη, Ρίτσο, Κατράκη κλπ.
Alexandros Margaritis
Αυτες οι ιστορίες με τα "ποσοστά", χαρτάκια κτλ.δεν έχουν ουδεμία ιστορική αξία.
Δεν τεκμαίρεται πουθενά.
Patritsopoulos Nikos
Τρομερή η μουσική παιδεία και μεγάλοι ερμηνευτές στις πρωην ανατολικές χώρες και σε νεα μουσικα ρεύματα, ηλεκτρονικά ειδικα στην Ουγγαρία,Ζολταν Πογκρατς και αλλοι
Ζουλιάν Μπάλστον
Όλος τυχαίως όλοι οι συνθέτες είναι Σκοντράνοι. Cesk Zadeja, Pjeter Gaci, Martin Gjoka, Tonin Harapi, Simon Gjoni, Lec Kurti, Preng Jakova, Ramadan Sokoli, Pjeter Dungu
Αυτό που έκαναν ήταν να μεταφέρουν την κουλτούρα της Σκόντρας. Ουσιαστικά καταστρέφοντας την. Σε καμία περίπτωση δεν δημιούργησαν αυτό που περιγράφεται. Αντιθέτως οι δημιουργοί αντιμετώπισαν λογοκρισία και ότι έμαθαν την τέχνη στην Μόσχα. Ενώ υπήρχε
Σχόλια από το fb στο ποστ "Επειδή παρατηρώ την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήGiorgos Kyriazis
Από ποιον σταθμό; Και είναι αξιόπιστα τα στοιχεία; Ρωτάω γιατί τώρα το άνοιξα και δείχνει αλλού 162 και αλλού (σε κοντινή απόσταση) 17.
Φώντας Τρούσας
Μια χαρά αξιόπιστα είναι. Τα παρακολουθώ μέρες. Να τώρα,, αυτή τη στιγμή...
Είναι λογικό να υπάρχουν αποκλείσεις, που σχετίζονται με διάφορα. Ανάγλυφο κ.λπ. Τη νύχτα έχω μαρτυρίες πως μύριζε αποκαϊδια όλη η Αθήνα...
Giorgos Kyriazis
Εμένα μου βγάζει αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία. Γι'αυτό σε ρωτάω ποιον σταθμό παρακολουθείς, για να βρω τον ίδιο.
Φώντας Τρούσας
Όλους τους κοιτάω,
Βάσει των στοιχείων που συνέλεξα τη νύχτα η κατάσταση ήταν απελπιστική.
Giorgos Kyriazis
Όσο γι' αυτό δεν αμφιβάλλω καθόλου.
Φώντας Τρούσας
Ορίστε σε real time...
https://waqi.info/#/c/37.965/23.724/12.1z
World's Air Pollution: Real-time Air Quality Index
Alexandros Rigas
Χαλανδρι:
59 στις 12 το μεσημέρι.
43 στις 16.55.
Ίσως λόγω του αέρα.
Απο οσα θυμουμαι απο το Πολυτεχνείο. Λόγω του φαινομένου της θερμοκρασιακής αναστροφής στην Αθήνα, η οποία περικλείεται από βουνά, το βράδυ εγκλωβίζονται οι ρύποι (όπως και τα σωματίδια 2,5 των οποίων τη συγκέντρωση μετρά ο PM25) και ανεβαίνει η τιμή του PM25. Εν γένει το βράδυ επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα περισσότερο από το πρωί.
Common sources of PM2.5 particles include:
smoke from fires
smoke from wood heaters
car and truck exhausts
industry.
https://el.m.wikipedia.org/.../%CE%98%CE%B5%CF%81%CE%BC...
Θερμοκρασιακή αναστροφή – Βικιπαίδεια
Φώντας Τρούσας
Προφανώς. Αλλά εδώ μιλάμε για μυρωδιά καμμένου σε όλο το λεκανοπέδιο. Δεν είναι το ίδιο. Χθες τη νύχτα δεν ήταν μια νύχτα σαν όλες τις άλλες. Αυτό μου είπαν φίλοι από διάφορα μέρη της Αθήνας.
Alexandros Rigas
οκ. Στο Χαλάνδρι 1 χιλιόμετρο νοτίως της Αττικής οδού δεν μύριζε πάντως. Προφανώς θα υπάρχουν σωματίδια για καιρό και ανάλογα του αέρα διασπειρωνται. Να δούμε τιμές τις επόμενες ημέρες στις αντίστοιχες ώρες.
Φώντας Τρούσας
Λέμε για τιμές 150 χθες τη νύχτα. Δεν λέμε για 30 και για 50
Alexandros Rigas
εννοείται. Σίγουρα συνδυασμός καπνού και αναστροφής.
60 στο Βύρωνα χθες πριν τα μεσάνυχτα. 10 στις 8μμ.
https://meteovyronas.gr/test2.htm
Σύγκριση αισθητήρων ποιότητας του αέρα - Comparison of air quality sensors - Weather station in Vyronas-Athens
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μερικά από τα πιο ηλίθια κείμενα για τον Έλβις θα τα διαβάσεις, παραδοσιακά, κάθε 16 Αυγούστου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
Ελα που δεν εχουν ιδεα...ο ελβις ηταν το μπλουζ.μεγαλωσε ακουγοντας μπλουζ.η μουσικη του μπλουζ ηταν που ανεβασε στροφες και εγραψε ιστορια.θυμασαι φωντα ποιος ειπε στο ραδιο πρωτος οτι πεθανε σε ζωντανη εκπομπη? Ο παπαστεφανου στο καλησπερα μιστερ εντισον .το βραδυ που εκλεινε η εκπομπη του 3 μηνες που ειχε ξεκινησει το 77 ....
Harry Gordon
Δεν ακουμε εβραιους μονο παλαιστινιους
Φώντας Τρούσας
Δεν διαβάζουμε ηλίθια κείμενα. Μόνο αυτό μετράει.
Panagiotis Kontis
Σωστά
Manos Sketos
Χθες βράδυ στην Ερτ 2 προβλήθηκε το Elvis Presley, the searcher. Αρκετά καλό.
Tsapralis Nikos
https://www.youtube.com/watch?v=buLryFH6oNI
Elvis Presley - Blue Eyes Crying in the Rain
Despoina Glezou
το χθεσινό αφιέρωμα τριών και μισής ώρες της ΕΡΤ2 στην διαδρομή του Έλβις Πρίσλεϊ από την μέρα που γεννήθηκε έως την μέρα που έφυγε στα 42 του χρονια ήταν ένα αληθινό και τεκμηριωμένο κείμενο και μπραβο τους πιυ έκαναν αυτό το εκπληκτικό αφιερωμα
Elias Raptis
Ο Elvis ζει σε ενα τριαρι στα Κιουρκα με τον Jim Morrison, τον Χιτλερ και τον Γιαννη Διντσικο. Μου το ειπεμια φιλη που δουλευει σε μινι μαρκετ στην περιοχη. Το ειδε να παιρνει ζελε...για τα μαλλια. Miss Sandy, τον κοκκινο.
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Ο κιθαρίστας έπαιζε στους Διαβάτες μα και τους The Colour Makers, το πρώτο, ιστορικά, ροκ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.<<...
ΑπάντησηΔιαγραφήHarry Gordon
Του ολυμπιακου δακτυλιος για να υποβαθμισουν την μεγαλη φτωχομανα
Michalis Matthaiou
Ποιός τις γράφει αυτές τις ασχετοσύνες θα'θελα να'ξερα.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Βρήκα ότι είναι από ένα άρθρο-νεκρολογία, που μάλλον τους έστειλαν κάποιες πληροφορίες, πήραν το κείμενο, δεν το επιμελήθηκε κανείς και το δημοσίευσαν. Εχει και πολλά γραμματικά και συντακτικά λάθη.
Vassilis Serafimakis
Οι Εγγλέζοι δημοσιογράφοι παλιά αποκαλούσαν τον Αύγουστο, the silly season.
Θοδωρής Μανίκας
κι ο Σταύρος πάντως το είχε με το 'χημικός'... (lol)... Ένας γέρος γκριζομάλλης μάλλον χημικός...
Σχόλια από το fb στο ποστ 'Τρίτη μέρα στη σειρά με ποστ για τον Γιώργο Λεωτσάκο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=IdZ-yOPwyZM
Ανέστης Λογοθέτης- Πυριφλεγέθων, Αχέρων, Κωκυτός.
Αντώνης Παπαγγελής
Τα είπε όλα με τρεις προτάσεις.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σίγουρα εδώ πέρα γράφω για δίσκους της Ano Kato Records, σίγουρα γράφω για τον μπασίστα Γιώργο Ζηκογιάννη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήMakis Fengoulis
Το θυμαμαι (και) αυτο το τευχος, τα εχω ακομα σχεδον ολα τα Jazz&Τζαζ. Ψάχναμε, αγοράζαμε περιοδικά...αγοράζαμε δίσκους, cd...διαβάζαμε διψασμενοι...ακούγαμε διψασμένοι...ψαχνόμασταν..τώρα αναπολούμε έχοντας γίνει detectives & star του διαδικτύου..
Φώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=9vjRdpyo5OM
Song for my father (by Horace Silver) with soloist Jim Mullen
Thomas Triantafyllou
Νομίζω ότι ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στην συναυλία και αν σκεφτείς ότι κάποια στιγμή είχες επί σκηνής Μick Taylor, Alvin Lee, Snowy White μαζί του αλλα και Μax Middleton Rick Wakeman ταυτοχρονα....
Yannis Dimitriadis
σε βλέπω!
Anastassios Anastassiou
Τιμή μου που συνυπήρξα, απο επιλογή των στελεχών της Τσαμη Καρατάσου, στο Jazz and Τζαζ!
Thodoros Papadopoulos
Έχουμε δίσκους αρκετούς τίς Futura records original
Ilias Chadjoglou
Το έχω!! Εκπληκτικό περιοδικό Jazz & Tzaz!!
Kosmas Anagnostopoulos
Μεγαλωσαμε και σπουδασαμε μουσικη με αυτα Φώντας Τρούσας! Ευχαριστούμε.
Nikitas Kakavas
Έχω όλα τα τεύχη. Μας ανοίξατε τα ματια
Labis Vasilatos
Τα CDs του JAZZ κ ΤΖΑΖ τα έχω σχεδόν όλα Φώντας!
Φώντας Τρούσας
Ελπίζω να μην έχεις πετάξει τα περιοδικά
Labis Vasilatos
όχι βέβαια...
Dimitris Zaharis
Εγώ πάντως τα έχω ακόμα !
Lefteris Aerakis
By far, the best music magazine ever, in Greece! Respect!
Κώστας Μπακ
Το εξαιρετικό αυτό περιοδικό.
Παραθέτω και το αγαπημένο μου εξώφυλλο με τον Θοδωρή, στο τεύχος που γράφετε για Purple Overdose, Blues Wire, Nick & the Backbone, για τα 12 CDs της Trojan, για το Σεμινάριο Χάλκινων στα Καλάβρυτα. Να είστε καλά.
Lampros Merantzis
Όλα τα έχω...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σαν σήμερα τελείωνε. Μπορεί οι Jeff Beck Group, Iron Butterfly και Moody Blues"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
Υπάρχουν online όλα τα τεύχη. Εδώ
https://www.unz.com/print/Ramparts/Contents/?Period=1973
Theodore Triantafillou
Μεγάλη υπόθεση το Ramparts στα 60ς και αρχές 70ς.Διαβαζα προσφατα την αυτοβιογραφια του David Horowitz "αστέρα" της Νέας Αριστερας και συνεκδότη του περιοδικού τότε και μετέπειτα γνωστού νεοσυντηρητικού διανοούμενου και ακτιβιστή.Περιγράφει κάποια φοβερά ενδιαφέροντα επεισόδια της πορείας του περιοδικού σε συνάρτηση με τα γεγονότα της εποχής.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Μεγάλο κάθαρμα αποδείχθηκε αυτός
Kwstas Agas
... Και για πρώτη φορά μαθαίνω ότι είχαν ανακοινωθεί moody blues και iron butterfly ότι θα παίξουν στο Γούντστοκ!!! Μωρέ μπράβο... (Για πολλά χρόνια αγνοούσα ότι στο Γούντστοκ είχαν παίξει οι creedence Clearwater revival, κάτι για το οποίο... δεν φταίω μόνο εγώ: οι μάνατζερ της μπάντας θεώρησαν ότι η εμφάνιση τους σε αυτό το φεστιβάλ ήταν χάλια κι έτσι για πολλά χρόνια την "έθαψαν", δεν έκαναν ούτε μνεία γι' αυτήν. Όταν μετά από πολλά χρόνια είδαμε στο ΥΤ το ντοκουμέντο, διαπιστώσαμε φυσικά ότι η εμφάνιση τους μέσα στο πηχτό σκοτάδι ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ. Έτσι, όταν είδα πρώτη φορά την ταινία Γούντστοκ και σε κάποιο σημείο άκουσα την ανακοίνωση "ο κος Τζον Φόγκερτι παρακαλειται να επικοινωνήσει με τους δικούς του για ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας του πατέρα του " - κάτι τέτοιο, δεν θυμάμαι καλά - εξεπλάγην, νόμισα ότι ο Φόγκερτι ήταν εκεί ως θεατής!! Πού να ήξερα ότι είχε παίξει κιόλας...)
.... Κι όπως βλέπω η Melanie (Safka) δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα!!!! Που φυσικά αυτό το υπέροχο κορίτσι - που πρόσφατα αποχαιρετήσαμε - όχι μόνο έπαιξε στο Γούντστοκ, αλλά μάγεψε το κοινό με τις μπαλάντες της ... Επ, κι ο Χέντριξ, πού είναι ο Χέντριξ στο πρόγραμμα, οεο???
Σχόλια από το fb στο ποστ "– Εσύ... – Εγώ; Tι εγώ; Όποιος έχει μάτια βλέπει... Αλαίν Ντελόν"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=YH_Z2ljmiOA
Αλαίν Ντελόν...Αλόν Αλόν....
Christos Minos
Τρομερή σκηνή...
Kwstas Handrinos
"Τζέρι... Γίνε Λούης"
Σχόλια από το fb στο ποστ "Όλοι εμείς οι γέροι (και οι γριές), που γνωρίσαμε τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό των σίξτις-σέβεντις ταινιών του, άιντε και λίγο έιτις, θα γράψουμε για τον Αλαίν Ντελόν ως ηθοποιό"...
ΑπάντησηΔιαγραφήSpyros Kalorizos
Αν έχεις σκοπό, αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον γραπτό σου για τον Σαμουράϊ!
Φώντας Τρούσας
Για την υπόθεση Μάρκοβιτς θα ήθελα να γράψω, αλλά το ψιλοβαριέμαι κιόλας. Για ταινίες μπορώ να γράψω για πολλές, αλλά αν δεν ξαναδώ μια ταινία απίκο, τώρα, δεν το επιχειρώ. Πρέπει να έχω τελείως πρόσφατα ιδωμένη την ταινία, για να αρχίσω να γράφω.
Spyros Kalorizos
Ε πες έστω κάτι σύντομο κ περιληπτικό για την καριέρα του ως ηθοποιός. Πως θα την συνόψιζες;
Yannis Dimitriadis
Ένας μάλιστα τον συνέκρινε με τη Λενι Ριφενσταλ διότι έκαναν, λέει, και οι δύο προπαγάνδα υπέρ των φασιστών επειδή προφανώς ο Ντελόν ήταν φίλος με τον Λεπέν... Τώρα τι προπαγάνδα έκανε ο Ντελόν ένας θεός το ξέρει
Giorgos Pouliopoulos
Νομίζω ο Ντελόν μέχρι το τελευταίο διάστημα που ήταν κλινήρης μιλούσε συνεχώς για το πόσο είχε εκτιμήσει και γοητεύθει από τη Φωτεινή Δαρρα
Φώντας Τρούσας
Πρέπει να λέγονται αυτά...
Μαίρη Δαλάκου
Πες τα!!!
Dimitris Panayiotatos
Μόνο για γέλια, πράγματι, Φώντα!
Panagiotis Kontis
Απολύτως. Δουλεύοντας με πολύ νεότερες γενιές και από σχετικές συζητήσεις μαζί τους, ξέρω ότι θεωρούν τους άνδρες/ηθοποιούς επιπέδου Ντελόν πρότυπα ματσίλας και παρωχημένους, έως και επικίνδυνους. Έχεις δίκιο, ο καθείς και ο πόνος του.
Stelios Tzan
Πες τα , γιατί μερικοί και μερικές θα μας τρελάνουν!
Vassilis Serafimakis
...Άλλα αντ' άλλων.
Athanassios Fourgiotis
με τη Δάρρα παει με τελείωσες
Spyros Chiras
Αυτό που επίσης αξίζει να αναφερθεί είναι πως ήταν ο ορισμός του αυτοδιδακτου...
Yanis Bitsakis
Ναι, αλλά είχε την τύχη να πέσει σε φοβερούς σκηνοθέτες, και εκεί διδάχθηκε.
Stamatis Tsolelis
Ακριβως!!! Φαγωθηκαν ολες και ολοι να τον πουν φασιστα ,μισογυνη (τι πιο βλακεια ενω περασαν τοσες γυναικες απο την ζωή του!!),ρατσιστη και άλλα πολλά ενω καμια αναφορα για το ποσο αρτιος ηθοποιός ήταν!!!
Giorgis Christodoulou
Περίεργο, όμως, πως κανεις δεν σχολίασε το, ίσως, πιο μελανό σημείο στη ζωή του: τη σχέση με τη Nico και τον γιο του, Ari.
Nadia Denelava
Έβλεπα χτες βίντεο με τον Ari ένα παιδί που αναζητούσε μέχρι να πεθάνει την ρίζα του, την αποδοχή και την τρυφερότητα, ένα πανέμορφο παιδί ολόιδιο που του αρνιόταν το τέστ DNA προφανώς. Η ζωή αυτού του παιδιού τραγωδία, γεννήθηκε και πέθανε μέσα στα ναρκωτικά
Sarandos Kyrios
Κάθε φορά σε συνεντεύξεις της η Νάταλι Ντελόν επαναλάμβανε ότι η υπόθεση Μάρκοβιτς είχε κλείσει.Υπαρχει κάτι που δε γνωρίζουμε ?
Σχόλια από το fb στο ποστ "Βγαίνει και η Γαρμπή και γράφει για τον Ντελόν... «Καλό σου ταξίδι έρωτα των εφηβικών μου χρόνων»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlexandros Rigas
Περίμενε στην ουρά Καιτουλα. Όπως εμείς για τη Stevie Nicks.
Nicholas Hatziyiannis
She went her own way
Georgia G. Markea
Τι ζούμε οι καημένοι...
Stylianos Magiafas
Sadly but true….