Δύο έλληνες μουσικοί, ο λυράρης Σωκράτης
Σινόπουλος (Sokratis Sinopoulos) και ο πιανίστας
Γιάννης Κυριμκυρίδης (Yann Keerim)
επανεμφανίζονται στην ECM (A&N Music), μέσω του προσφάτου άλμπουμ τους “Topos”. Το λέω, γιατί αμφότεροι είναι μέλη του Sokratis Sinopoulos Quartet, που ηχογράφησε τα άλμπουμ “Metamodal” το 2019 και “Eight Winds” το 2015.
Αποκόπτονται, λοιπόν, οι δυο τους από το κουαρτέτο
και ως ντούο γράφουν, στα Sierra Studios της Αθήνας, τον
Φεβρουάριο του ’24, το CD “Topos”,
ένα άλμπουμ δέκα συνθέσεων – τεσσάρων δικών τους πρωτοτύπων (“Vlachia”, “Valley”, “Mountain Path”, “Forest glade”) και έξι (“Stick dance”, “Sash dance”, “In one spot”,
“Dance from Buscum”, “Romanian polka”, “Fast dance”)
βασισμένων στο έργο “Romanian Folk Dances” του Béla
Bartók (1881-1945), που ήταν εξαμερές.
Κατά βάση εδώ έχουμε ένα ιδιότυπο tribute στον Bartók, στο οποίον επιχειρείται μέσα από τις συμβολές της λύρας με το πιάνο να «παγιδευτεί» η ατμόσφαιρα των «Ρουμάνικων Λαϊκών Χορών», μιας σουίτας έξι χορών, που συνετέθη το 1915 βασικά για πιάνο και αργότερα για ενόργανο σύνολο ή ακόμη και για βιολί-πιάνο (στην μεταγραφή του Zoltán Székely). Αν θεωρήσουμε πως η λύρα επέχει ρόλο βιολιού, τότε το άκουσμα του “Topos” προσιδιάζει σε κάποιες κλασικές αποδόσεις των «λαϊκών χορών», οπότε από αυτή την άποψη εξασφαλίζεται, υποθέτω, και η ανοχή των καθαρολόγων.
Το “Topos” έχει μοναδική και συμπαγή ατμόσφαιρα, ο ήχος της λύρας είναι μοναδικός, ενώ και η συνεύρεσή της με το πιάνο, σε κομμάτια σαν το “Dance from Buscum” είναι καταλυτική, δημιουργώντας βαθιά συναισθηματική φόρτιση στον ακροατή.
Ένα περίπου απρόσμενο ελληνικό
άλμπουμ, που τιμά και τον κατάλογο της γερμανικής εταιρείας, προσπορίζοντας
συγχρόνως υψηλά creditis στους Σωκράτη Σινόπουλο και Yann Keerim.
Κατά βάση εδώ έχουμε ένα ιδιότυπο tribute στον Bartók, στο οποίον επιχειρείται μέσα από τις συμβολές της λύρας με το πιάνο να «παγιδευτεί» η ατμόσφαιρα των «Ρουμάνικων Λαϊκών Χορών», μιας σουίτας έξι χορών, που συνετέθη το 1915 βασικά για πιάνο και αργότερα για ενόργανο σύνολο ή ακόμη και για βιολί-πιάνο (στην μεταγραφή του Zoltán Székely). Αν θεωρήσουμε πως η λύρα επέχει ρόλο βιολιού, τότε το άκουσμα του “Topos” προσιδιάζει σε κάποιες κλασικές αποδόσεις των «λαϊκών χορών», οπότε από αυτή την άποψη εξασφαλίζεται, υποθέτω, και η ανοχή των καθαρολόγων.
Το “Topos” έχει μοναδική και συμπαγή ατμόσφαιρα, ο ήχος της λύρας είναι μοναδικός, ενώ και η συνεύρεσή της με το πιάνο, σε κομμάτια σαν το “Dance from Buscum” είναι καταλυτική, δημιουργώντας βαθιά συναισθηματική φόρτιση στον ακροατή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου