Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2026

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 695

10/1/2026
>>Στον αναμνηστικό δίσκο που κυκλοφόρησε το 1976 από την Polydor (επανεκδόθηκε σε CD, με κακό εξώφυλλο, 20 χρόνια αργότερα) και για του λόγου το αληθές υπάρχει ένα πύρινο οργανικό, το «Σκέρτσα εποχής», για το οποίο έχω τη γνώμη πως είναι ένα από τα δυο-τρία ωραιότερα latin tracks που ηχογραφήθηκαν ποτέ στη χώρα. Το δε σόλο του Μουζάκη στην κορνέτα, με σουρντίνα, είναι άλλο πράγμα. Αλλά και το percussion section είναι εξωφρενικό, ικανό να πρωτοστατήσει σε ψαγμένα DJ-sets ακόμη και τώρα. Mega euro-latin, κλάσης Chakachas ή Nico Gomez. Δηλαδή ανώτερο. <<
Και για τον Γιώργο Μουζάκη θα διαβάσεις στο "100 Χρόνια Ελληνική Τζαζ" [Όγδοο, 2025] στις σελίδες 163-166

10/1/2026
Για μένα η κορυφαία εκπομπή του Σαββόπουλου, από τις έξι που προβλήθηκαν, ήταν η τελευταία, η χθεσινή. Ειδικά το κλείσιμο ήταν συγκλονιστικό. Δεν τα βλέπεις αυτά τα πράγματα στην τηλεόραση κάθε μέρα, ούτε πουθενά αλλού. Μόνο τα διαβάζεις κάπου, κάπως...
Η ιστορία με το φορτηγό, όταν ο Σαββόπουλος ξανακάνει ωτοστόπ για να κατεβεί από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, στα ογδόντα του, υπήρξε ανατριχιαστική. Ο στοιχειωμένος φορτηγατζής του ’63, που τον οδηγεί στον παράδεισο, στην Σάνγκρι-λα, στη γη της ουτοπίας, σ’ ένα φασματικό χωριό χωμένο κάπου στον Όλυμπο, στο σπίτι των θεών, εκεί όπου οι άνθρωποι κοιμούνται όλο το χρόνο, ξυπνώντας μόνο για να ετοιμάσουν τις γιορτές, για να χαρούν και να ευθυμήσουν, και κυρίως ο τρόπος που αφηγήθηκε ο Σαββόπουλος αυτήν ακριβώς την ιστορία, ήταν σαν να παρακολουθούσες ένα χαμένο επεισόδιο από τη... Ζώνη του Λυκόφωτος. Απίστευτα πιστευτός και κυρίως καθηλωτικός, σε σημείο που να σε κάνει να αμφιβάλεις αν εκείνη τη στιγμή παρακολουθούσες απλώς μια τηλεοπτική εκπομπή ή αν είχες κι εσύ μεταβεί κάπου άλλου, σε άλλους τόπους, που «δεν είχαν ούτε πόνο, ούτε και λαβωματιές», όπως θα ’λεγε κι ο Μουσαφίρης, επισκευάζοντας καμπαναριά και στρώνοντας τραπέζια...
Φοβερό ήταν και το κλείσιμο, που είχε τρία... ανκόρ, κάπως σαν ροκ συναυλία, με τον ντράμερ να σολάρει σε φάση έκστασης, δίχως να καταλαβαίνεις πότε θα τελειώσει, πότε θα ρίξει το τελευταίο χτύπημα. Τεράστιος καλλιτέχνης ο Αλέξης Κυριτσόπουλος, έδωσε σ’ αυτή τη σειρά το έργο της ζωής του.

9/1/2026
«Σαββόπουλος Long Play» τελευταίο επεισόδιο απόψε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, στις 23:00. Στο μενού οι δίσκοι «Μη Πετάξεις Τίποτα» (1994) και «Ο Χρονοποιός» (1999).
Ο Σαββόπουλος ξαναγίνεται βαλκανικός, αλλά με έναν τρόπο διαφορετικό σε σχέση με τη φάση «Μπάλλος-Βρώμικο Ψωμί». Υπάρχει το λεγόμενο «μακεδονικό» στην επικαιρότητα, και ακόμη η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας με τον συνεπακόλουθο εμφύλιο, καθώς η Δύση υποδαυλίζει τα εθνικιστικά πάθη, υπάρχουν οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ στο Βελιγράδι από τους εγκληματίες Κλίντον, Σολάνα κ.λπ., υπάρχουν τα μεταναστευτικά κύματα από την Αλβανία και από τις πρώην σοβιετικές σοσιαλιστικές δημοκρατίες... Ο Σαββόπουλος δεν μένει αμέτοχος σε όλα αυτά, παίρνει θέση, και αυτή εκφράζεται μέσα από τα τραγούδια του αυτής της εποχής, όπως τα «Ακτίνες του Βορρά», «Πρεσθλάβες», «Η μοναξιά της Αμερικής» (Σαν αστυνόμος, που δρα εκνόμως / θρίλερ που διαρκεί η Αμερική / σκούζοντας φεύγει ο χρόνος) και κάποια ακόμη.
Επίσης επαναπροσεγγίζει την Αριστερά ο Σαββόπουλος, τέλος πάντων τους φίλους του από την Αριστερά (μετά από το χάσμα που επέβαλε το «Κούρεμα»), ενώ γίνεται την ίδια ώρα έντονα ερωτικός και αγαπησιάρης, παραμένοντας πάντα, και με το δικό του τρόπο, πατριώτης. Φυσικά, θα τα άκουγε και γι’ αυτό από την αριστερά του καναπέ, τους κοσμοπολίτες, τους ευρωπαϊστές, και τους πολεμοχαρείς νεοφιλελέδες της εποχής.
Υπάρχει μαυρίλα (γιατί είναι μαύρη η εποχή στην ευρύτερη γειτονιά μας), αλλά υπάρχει και αισιοδοξία, καθώς υποδεχόμαστε το νέο αιώνα και τη νέα χιλιετία...

9/1/2026
Ο Γερμανός Peter Kowald υπήρξε ένας κοντραμπασίστας πολύ μεγάλου κύρους –παγκόσμιου κύρους εννοώ–, καθώς από μόνος του αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της σύγχρονης improv-jazz (από το μέσο του ’60 έως τον πρόωρο θάνατό του, το 2002). Το δικό μας ευτύχημα ήταν πως ο Kowald υπήρξε φιλέλληνας και όχι ένας κάποιος, που επισκεπτόταν τη χώρα μας για συναυλίες – με τις πολυποίκιλες δραστηριότητές του να συμπορεύονται πολύ συχνά και με τη δική μας τζαζ πραγματικότητα.
Στις σελίδες 207-213 του τόμου «100 Χρόνια Ελληνική Τζαζ / Από το Μουσικό Θέατρο και το Ελαφρό Τραγούδι στη Σύγχρονη και Αυτοσχεδιαστική Τζαζ» [Όγδοο, 2025] γράφω όσα έπρεπε να γράψω γι’ αυτόν τον σημαντικό μουσικό και τη σχέση του με την Ελλάδα.

9/1/2026
Σήμερα τo μεσημέρι, λίγο μετά τις 12:30, θα μιλήσω στον Ανδρέα Σταματόπουλο για το «Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του ’60» [Όγδοο, 2025] στην εκπομπή, που παρουσιάζει από κοινού με τον Αιμίλιο Σαπρανίδη, «Επόμενη Στάση: Ενημέρωση», στον 102 FM της ΕΡΤ3.

8/1/2026
Η δεκαετία του ’80 είναι η δεκαετία του ΠΑΣΟΚ στη χώρα. Μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία ο Σαββόπουλος βγάζει τα «Τραπεζάκια Έξω», το ’83, έναν γενικά εξωστρεφή και χαρούμενο δίσκο (με τσάμικα, κλαρίνα, χορούς, ρυθμούς και ντέφια), που αντανακλά μια γενικότερη ευδαιμονία που επικρατούσε στη χώρα εκείνη την εποχή, περνώντας, παράλληλα, και μέσα από τη δική του νεο-ορθόδοξη συγκυρία, για να κλείσει, το ’89, με το βαρύ, νευρικό, καταγγελτικό και επιθετικό «Κούρεμα», τον πιο απροσάρμοστο και παράξενο δίσκο του (που δεν στερείται ενδιαφέροντος – ιδίως αν τον ακούσεις σήμερα, τοποθετώντας τον στο τότε πλαίσιο).
[απόψε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, στις 23:00, το πέμπτο επεισόδιο]

8/1/2026
Χθες είχα μια τραγική (ας την πω έτσι) εμπειρία εδώ μέσα. Υπάρχουν κι άλλες τέτοιες φυσικά (εδώ μέσα), αλλά τη χθεσινή θέλω να την επισημάνω.
Όταν έγραψα πως το «Τώρα με χειρουργεί η αλλήθωρη νεολαία, μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική» δεν ήταν γραμμένο από τον Σαββόπουλο για την ΚΝΕ (κάτι που το στοιχειοθέτησα σε ένα άλφα επίπεδο), δεν περίμενα πως θα πλάκωναν οι φιλόλογοι, για να μου αναλύσουν τους Αχαρνής – σαν σε φροντιστήριο, για τις πανελλαδικές. Και πως άλλο ήθελε να πει και τα λοιπά...
Εμένα δεν με ενδιαφέρει τι λένε οι Αχαρνής (αυτό είναι άλλο θέμα εννοώ), αλλά πώς κάτι που γράφτηκε σ’ αυτούς από τον Σαββόπουλο, χρησιμοποιήθηκε ως αντικομμουνιστικό εργαλείο και γενικότερα σαν τσιτάτο κατά της αριστεράς, μέσα στις δεκαετίες.
Ξαναλέω λοιπόν πως αυτό περί ΚΝΕ (ότι το έγραψε ο Σαββόπουλος ως κριτική για την ΚΝΕ), ακούγεται 40+ χρόνια τώρα, και ο σκοπός τους ποστ (που έγινε με αφορμή τη χθεσινή τηλεοπτική εκπομπή στον ΣΚΑΪ - και όχι έτσι στο βρόντο, επειδή μου θυμήθηκε) ήταν να αντικρούσει, χοντρικά, απόψεις φιλελέδων σαν και τις ακόλουθες.
[Οι φιλόλογοι, όμως, το χαβά τους. Να πούνε εκείνο που ήξεραν καλύτερα, και όχι να πιάσουν το νόημα του ποστ - το γιατί έγινε αυτό]
>>Ηταν η πρώτη ρωγμή στη σχέση του Διονύση Σαββόπουλου με την οργανωμένη στα κόμματα Αριστερά. Το 1977, κυκλοφόρησε η διασκευή του στους «Αχαρνής», με υπότιτλο «Ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια» και με τους στίχους, στο τραγούδι της Παράβασης, «Τώρα μας χειρουργεί η αλλήθωρη νεολαία / μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική». Και έγινε χαμός. Αχός βαρύς σηκώθηκε από τους κομματικοποιημένους, όχι μόνο από την ΚΝΕ – κι ας φωτογράφιζε η τσογλανοπαρέα κυρίως τα μέλη της νεολαίας του δογματικού, όπως το λέγαμε τότε, ΚΚΕ, ομάδες νεόκοπων πιστών στο κόμμα και στο ολοκληρωτικό κομμουνιστικό μοντέλο της Σοβιετικής Ενωσης.<<
Ηλίας Κανέλλης «ΤΑ ΝΕΑ» 27/10/2025
>>Μήπως λοιπόν ήλθε η στιγμή να αφήσουν στην άκρη η αντιπολίτευση κι όσα αλλόφρονα μίντια τη σιγοντάρουν το «παλιό είδος φοιτητικής ξενοιασιάς» (που λέει κι ο Σαββόπουλος…) για να ασχοληθούν σοβαρά με κάτι σοβαρό; Να αφήσουν δηλαδή στην άκρη μια υστερική ρητορική βουτηγμένη στην εμπάθεια, την επιθετικότητα και την αγένεια, ώστε να συγκροτήσουν πολιτισμένα μια εποικοδομητική προσέγγιση αντάξια της χώρας και του 21ου αιώνα. Ούτως Ή άλλως, ο τόπος χρειάζεται αντιπολίτευση. Οχι «μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική».<<
Γιάννης Πρετεντέρης «ΤΟ ΒΗΜΑ»
>>Στην «Παράβαση» από τους «Αχαρνείς», ο Διονύσης Σαββόπουλος έγραφε «τώρα με χειρουργεί μα αλλήθωρη νεολαία, μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική». Ο τραγουδοποιός αναφερόταν στα κομματικά παιδιά που μετά τη δικτατορία θεωρούσαν πως κατέχουν την απόλυτη γνώση. Που μυωπικά κριτίκαραν τα πάντα και τους πάντες, καθισμένα στις δάφνες του αντιδικτατορικού αγώνα.<<
Δημήτρης Μαρκόπουλος «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» 19/1/2016
[δεν ενδιαφέρομαι να συνεχιστεί η συζήτηση του χθεσινού ποστ σε φιλολογική βάση]

8/1/2026
>>O κάθε π@π@ρας του τζετ-σετ βγαίνει και λέει πως… ναι, έπαιρνα ναρκωτικά, αλλά τώρα τα έκοψα, γιατί δε μου προσφέρουν τίποτα. Και γιατί το κάνει αυτό κατά βάση; Για να μας δείξει ότι και «έζησε» (σ’ εμάς τον απλό λαό), και πως δε «μάσησε» (μάγκας και-καλά) και πως όταν γούσταρε έβαλε τα… δυνατά του και τα έκοψε (η… δύναμη της θέλησης και τρίχες κατσαρές). Δεν υπάρχει μεγαλύτερος και επικινδυνότερος μ@λ@κας, στο θέμα «ναρκωτικά», από τον ντεμέκ μεταμελημένο, που βγαίνει και πουλάει «γνώση και συμμόρφωση»<<
Αυτό το είχα γράψει εδώ μέσα, το 2017, για άλλη περίπτωση.
Διαφωνώ εντελώς με το να είσαι καθημερινός επώνυμος και να μιλάς δημοσίως –δημοσίως, το ξαναλέω– γι’ αυτά τα θέματα, ως... εμπειρογνώμονας. Δεν σχηματίζω καθόλου καλή άποψη για τέτοια άτομα. Τα θεωρώ ψιλογελοία θέλω να πω.
Είμαι πιο κοντά στην κουλτούρα των λαϊκών, που έχουν μια συστολή και που συνήθως κρατάνε τα λόγια τους, όταν η κουβέντα πάει σε τέτοια ζητήματα, παρά στην κουλτούρα κάποιων περιωπής ψευτοροκάδων, που καμαρώνουν σαν παγώνια και το εμφανίζουν σαν παράσημο.
Φυσικά, και ο ηθικός πανικός της ακροδεξιάς είναι το ίδιο εμετικός και σιχαμένος. Αλλά υπάρχει και αυτός, και οφείλεις να ξέρεις πώς θα προστατευθείς.

7/1/2026
Το “Τώρα με χειρουργεί η αλλήθωρη νεολαία, μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική” (που το λέει ο Ρασούλης στους Αχαρνής – εκείνου είναι η φωνή) εγώ δεν πιστεύω ότι το είχε γράψει ο Σαββόπουλος για την ΚΝΕ (όπως διαδίδεται χρόνια τώρα). Πιο πιθανό θα ήταν να το έλεγε για τίποτα μαοϊκούς ή ακόμη και για αναρχικούς (αν υπονοούσε κάποιους).
Η ΚΝΕ, γιατί να του ασκήσει κριτική, όταν το ’76 ο Σαββόπουλος τραγουδούσε για τη Μακρόνησο; Οι αναρχικοί μπορεί να του είχανε πει τίποτα χοντράδες ή και οι μαοϊκοί. Εξάλλου, αν ήταν η ΚΝΕ στη μέση θα είχε κοπεί ο Σαββόπουλος μονομιάς από τον Ριζοσπάστη, όμως ο Ρίζος έγραφε για τις συναυλίες του, αναφερόταν στις παραστάσεις του στην Πλάκα (στο Γιαγαντεώρημα), ενώ ο Σαββόπουλος είχε μιλήσει κιόλας στην εφημερίδα εκείνη την εποχή.
update
τα κλείνω τα σχόλια, γιατί έμπλεξα με φιλόλογους, που μου διέλυσαν το ποστ - έλεος! εγώ αναφέρθηκα σε κάτι που ακούγεται στη σαββοπουλική πιάτσα 40+ χρόνια (με καθαρή αντικομμουνιστική εμμονή - δες το σχόλιο με το απόσπασμα του Κανέλλη από ΤΑ ΝΕΑ, που έχω βάλει) και βρέθηκα να παρακολουθώ μάθημα σε φιλολογικό φροντιστήριο για τις πανελλήνιες

7/1/2026
Απόψε, στις 23:00, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ έχει «Δέκα χρόνια κομμάτια», «Happy day», «Αχαρνής» και «Ρεζέρβα» - είναι η ενδιαφέρουσα μεταπολιτευτική περιπέτεια του Σαββόπουλου, μέσα στην οποία ανήκουν δύο από τα κορυφαία τραγούδια του, το «Σχόλιο» και το «Μακρύ ζεϊμπέκικο για το Νίκο». (Να βάλουμε κι ένα τρίτο, την «Παράβαση» από τους Αχαρνής; Να το βάλουμε).
«Τώρα, για τον Κοεμτζή. Δεν αρνούμαι ότι έκανε αδικία να σκοτώσει, αλλά μέσα στην δραματική του ζωή, απ’ όπου άντλησα για το τραγούδι μου, θα δούμε και το γενικότερο θέμα αυτού που λέγεται υπόκοσμος. Αν θεωρούμε φυσικό να ζητάμε την ανεξαρτησία μας, την αυτονομία μας, απέναντι λ.χ. της Αμερικής, γιατί αλλιώς επικρατεί το δίκαιο του ισχυρότερου (σ.σ. επίκαιρο λόγω Βενεζουέλας), τότε γιατί δεν καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν και άνθρωποι, ομάδες, που ζητούν κάποια αυτονομία απέναντι στην κοινωνία μας; Δεν λέω να μας επιβάλλουν το ιδιόμορφο δίκαιό τους και το πνεύμα τους, αλλά να το λάβουμε κάπως υπ’ όψιν, όταν πρόκειται να κρίνουμε τις τραγωδίες τους. Σκέφτηκε κανείς ότι τα μπουζουξίδικα και τα σκυλάδικα λειτουργούν, για την ψυχολογία αυτού που λέγεται υπόκοσμος, σαν χώρος κουλτούρας και ασύλου, κι ότι η καταπάτηση κανόνων της διασκέδασης γι’ αυτούς τους ανθρώπους είναι για εμάς όπως η προσβολή του οικογενειακού ασύλου; Αν δεν το καταλαβαίνουμε αυτό, τότε τι αυτονομία ζητάμε; Αυτό λέγεται αυταρχισμός».
[λόγια του Διονύση Σαββόπουλου στον Περικλή Κοροβέση, το 1979]

7/1/2026
>>Διεγράφη από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Ν. Φαραντούρης, τέθηκε εκτός ευρωομάδας<<
Το θέμα δεν είναι τι έκανε ο Σύριζα με τον Φαραντούρη, αλλά το γεγονός πως η κοινωνία έχει διαγράψει, από τη συνείδησή της, όλα τα κομματίδια της συριζαϊκής «αριστεράς» (παλαιότερα και επερχόμενα).
Η εγχώρια συριζαϊκού τύπου «αριστερά» έπαιξε κι έχασε. Και όχι απλώς έχασε, αλλά αποδείχτηκε σε πλείστες όσες περιπτώσεις... βασιλικότερη του βασιλέως, εφαρμόζοντας νεοφιλελεύθερες, αγοραίες, νατοϊκές και βεβαίως υπαγορευμένες ανθελληνικές (μνημονιακές και άλλου τύπου) πολιτικές –αποδείχτηκε, κοντολογίς, ικανότερη από τη συστημική δεξιά στη διαχείριση της «κρίσης», και συνοδοιπόρος της οικονομικής ολιγαρχίας της ΕΕ–, ανίκανη να δημιουργήσει όχι ένα ελκυστικό αφήγημα (αυτό δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, σήμερα, από την αριστερά), αλλά έστω μία στοιχειώδη αντιπολιτευτική γραμμή, που να έχει κάτι επί της ουσίας διαφορετικό να πει και να πείθει – έστω και σε θέματα της καθημερινότητας, έστω και σε θέματα διαχείρισης.
Έχουμε φθάσει στο σημείο, ώστε ακόμη κι ένας τυχαίος πολίτης από το δρόμο, να μπορεί να μετατραπεί αυτή τη στιγμή σε «σωτήρα» της χώρας, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στη χρεωκοπία της συριζαϊκού τύπου «αριστεράς».

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Διεγράφη από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Ν. Φαραντούρης, τέθηκε εκτός ευρωομάδας<<"...

    Dimitris Kitsanelis
    Μπράβο έτσι ακριβώς. Είναι δομικό το πρόβλημά τους και ταυτοτικό. Και οφείλεται όχι σε τυχαίες ή τοπικές παρεκκλίσεις, γεγονότα ή πρόσωπα αλλά σε εκ της συστάσεως αυτού που αποκαλώ αντικοινωνική αριστερά.

    Panagiotis Kontis
    Ελπίζω ο σωτήρας της χώρας να μην είναι ο "τύπου"σωτήρας στο Ταγκό του σατανά του Krasznahorkai και του προσφάτως εκλιπόντος Béla Tarr. Τον διαγραφέντα τον είχα γνωρίσει σε χαλαρές συνεστιάσεις και μου φαινόταν εξωστρεφής αστείος χωρίς δόσεις επικινδυνότητας. Οι Κεφαλλονίτες συντοπίτες του διαφήμιζαν την τρέλα του σαν απόνερο του genius lock του νησιού αλλά και πάλι δεν μπορούσαν, ή δεν ήθελαν, να δικαιολογήσουν τις πτήσεις μεταξύ ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ και, τώρα, Κάρυ. Πεταλούδα της δημοσιότητας.

    Tania H. Bekta
    f.l.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Απόψε, στις 23:00, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ έχει «Δέκα χρόνια κομμάτια», «Happy day», «Αχαρνής» και «Ρεζέρβα»"...

    Kwstas Agas
    ..... και βλέποντας τη φωτογραφία θυμήθηκα που επί πολλά χρόνια, πηγαίνοντας για τη δουλειά μου [που φυσικά δεν έχει καμία σχέση με μουσική], έβλεπα τον Νίκο Κοεμτζή ακριβώς έξω από την κεντρική πύλη των Δικαστηρίων της Ευελπίδων, με δίπλα του κάμποσα αντίτυπα του βιβλίου του, τα οποία είχε προς πώληση. Και πάντα φορούσε την τραγιάσκα του [σε αυτό τουλάχιστον ταιριάζαμε ...] ... Και μάλιστα αρκετός κόσμος στεκόταν δίπλα του και του έπιανε κουβέντα, μια φορά τον θυμάμαι να τους διηγείται ότι "πρωτοστάτησε στην εξέγερση των κρατουμένων στις φυλακές Κέρκυρας όπου αναποδογύρισαν τα καζάνια" !!! Πάντως, ενώ τον είχα δει τόσες και τόσες φορές, ποτέ δεν έπιασα κουβέντα μαζί του ... Ίσως έπραξα ορθώς, ίσως όμως και όχι ....

    Konstantinos Kottis
    Η Παράβαση είναι αριστούργημα, δεν τίθεται συζήτηση. Όλη η σειρά αυτή που κάνετε θα μείνει μνημείο και ξενίζει ευχάριστα πως αυτό επιτυγχάνεται σε ιδιωτικό κανάλι.

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    έχει ήδη αρχίσει η αναμονή μας

    George Georgoulakis
    Εδώ είμαστε. Τα χρόνια της νιότης . Όλα αυτά μας χάραξαν ανεξίτηλα. Στο φοιτητικό μου δωμάτιο είχα την αφίσα από τους Αχαρνής. Και κάπου εκεί με αυτές τις δημιουργίες προσωπικά τελείωσα τα πάρε δώσε (τα τεράστια πάρε που μας χάρισε) με το Διονύση Σαββόπουλο. Η συνέχεια με αφορά μόνο ως ψυχρό παρατηρητή των μουσικών δρώμενων .

    Lina Papadaki II
    Τέλειο

    Konstantinos Kottis
    Εξαιρετικό και πάλι!

    Τάσος Μελίτης
    όλα τα έσφαζε όλα τα μαχαίρωνε ο παλαιός Νιόνιος, μέχρι που στο τέλος έσφαξε και τον ίδιο τον εαυτό του και έγινε κύριος Σαββόπουλος.,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το “Τώρα με χειρουργεί η αλλήθωρη νεολαία, μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική”"...

    Kostas Karpetas
    τίποτα παιδιά θα ήτανε. όπως με τον Μίσσιο

    George Georgoulakis
    Θα συμφωνήσω μαζί σου, άλλωστε οι πρώτοι κνίτες της εποχής μετά τη μεταπολίτευση ήταν Σαββοπουλικοί τουλάχιστον μέχρι και τη Ρεζέρβα και σιγουραγουδούσαν για το κόμμα που τραβάει απ' το μανίκι. Ακόμα και στην κυριολεξία ο στίχος μιλάει για μια γκρούπα-τσογλανοπαρέα όχι για μαζικές οργανώσεις.

    Ελενη Ανδριανου
    Οι Αναρχικοί δεν εκαναν κριτική τότε στο Σαβ τον ειχαν καλέσει μάλιστα και σε συναυλία για τον Κυρίτση και πήγε......Για Μαοικούς δεν ξέρω.....

    Φώντας Τρούσας
    αυτό είναι μεταγενέστερο - δεν είναι το 76-77-78 - η συναυλία για τους Κυρίτσηδες έγινε το 1980. Και ο Χρηστάκης είχε ασκήσει κριτική από το Φλεβάρη του '78, δεν ξέρω και αν νωρίτερα ακόμη είχε πει τίποτα

    Αντώνης Γαζάκης
    Ο Ρασούλης στο σημείο αυτό μιλά ως ένας από τους γέρους καρβουνιάρηδες (τους Αχαρνής δηλαδή), άρα είναι λίγο δύσκολο στα λόγια αυτά να εκφράζεται ο ίδιος ο Σαββόπουλος. Στην πραγματικότητα, η τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική είναι ο ίδιος ο Σαββόπουλος (32 ετών τότε) και οι συν αυτώ, και αυτοί που δέχονται την κριτική είναι η γενιά που είχε μπαρουτοκαπνιστεί στην Αλβανία, στην Αντίσταση και τον Εμφύλιο (50ρηδες-60ρηδες τότε).

    Φώντας Τρούσας
    τι λες τώρα? τα λόγια είναι του Σαββόπουλου, δεν είναι του Ρασούλη, ανεξάρτητα από το ποιος τα λέει στο δίσκο. και αυτό που λέω περί ΚΝΕ ακούγεται έντονα από τη δεκαετία του '80, δεν ακούστηκε χθες (και το συνέδεαν με τα "φασολάκια" του Ρίτσου)

    Αντώνης Γαζάκης
    τα λόγια είναι πολύ ελεύθερη απόδοση του Σαββόπουλου ενός αποσπάσματος από τους Αχαρνής του Αριστοφάνη στο οποίο μιλά ο Χορός που τον αποτελούν Αχαρνιώτες καρβουνιάρηδες. Στο έργο του, ο Σαββόπουλος ταυτίζεται σαφώς με τον Δικαιόπολη και όχι με αυτούς που είναι οι αντίπαλοι του Δικαιόπολη.
    Ορίστε το απόσπασμα από τον Αριστοφάνη:
    Την κακίζουμε την πόλη εμείς οι παλιότεροι
    δεν μας φέρνεστε αντάξια των όσων προσφέραμε
    που γέροντες είμαστε, αλλά σε δίκες μας σέρνετε
    και μας αφήνετε μόνους – παίγνια να ’μαστε σε μαθητευόμενους ρήτορες,
    χωρίς να μπορούμε,
    και όπως κωφοί και χαλασμένες φλογέρες και μόνο το ραβδί μας θεός μας προστάτης.
    Και στο βήμα σερνόμαστε να πάρουμε λόγο μουρμουριστά και ανήμποροι
    και μετά μας σηκώνουν και ρωτούν κοροϊδεύοντας
    και μας ταράζουν και μας ταρακουνούν και μας κατακόβουν.
    Και ο γέροντας κάτω απ’ τα χρόνια του κλαίει και
    πληρώνει το πρόστιμο και ύστερα φεύγει και μουρμουρίζει δακρύζοντας
    «το κομπόδεμα που είχα να πληρώσω τον τάφο μου, μου το
    πήραν για πρόστιμο τώρα και φεύγω».
    Πως να ανεχτώ να σακατέψεις σε δίκη άνθρωπο γέροντα
    που έπαθε πολλά και ιδρώτα ποτάμι για την πόλη του έχυσε
    παλεύοντας γερά στο Μαραθώνα;
    Τότε εκεί τους εχθρούς κυνηγούσαμε και τώρα μας κυνηγούν
    οι κακοί και οι άδικοι και μας βάζουν στο χέρι.
    Ποιος Μαρψίας θ’ αντειπεί σ’ ό,τι λέω;
    ∆εν είναι δίκαιο άνθρωπο γέρο, σαν τον Θουκυδίδη,
    να τον μπλέκει σε δίκες του Κηφισόδημου ο γιος ο φαφλατάς
    και αδίστακτος και να ρίχνεται εξόριστος στης Σκυθίας τα άβατα!
    Λυπήθηκα, γέμισαν τα μάτια μου δάκρυα, που είδα τοξότη
    να ταρακουνάει γέροντα, που ποτέ, μα τη ∆ήμητρα, καμιά
    προσβολή δεν θ’ ανεχόταν νέος και μέχρι και δέκα
    τέτοιους θα νίκαγε και χιλιάδες τοξότες θα προγκούσε
    φωνάζοντας και στις σαγίτες του θα έβαζε τη γενιά τους ολόκληρη.

    Αντώνης Γαζάκης
    Κι εδώ το απόσπασμα από τον δίσκο του Σαββόπουλου:
    Ποιος μας γηροκομεί, τη σήμερον ημέρα
    ψηστιέρα καρβουνιέρα, μούσα Δεκεμβριανή;
    Πολέμησα καιρό σε όλα τα πεδία
    και με τυφλή μανία ξέσκιζα τον εχθρό.
    Τώρα με χειρουργεί μια αλλήθωρη νεολαία,
    μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική.
    Οι γέροι χωριστά, οι νέοι άλλο πράμα,
    όποιος τους θέλει αντάμα πληρώνει ακριβά
    Πρόστιμο μια ζωή στην κλεψύδρα και στα εφετεία
    είναι μια κοροϊδία σκιά του δικαστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Τρούσας
      Φίλε μου είσαι εκτός θέματος. Πόσο χρονών είσαι? Σε κόβω νέο, οπότε ok.

      Αντώνης Γαζάκης
      Όχι ότι παίζει κάποιον ρόλο, αλλά είμαι 48 και εκτός του ότι ξέρω όλο το έργο του Σαββόπουλου απ' έξω κι ανακατωτά, έχω σπουδάσει κλασική φιλολογία, αν αυτό σημαίνει κάτι. Αυτό που γράφω είναι αυταπόδεικτο με βάση τα δύο κείμενα και αν ήδη από τότε υπήρχε η υπόνοια ότι είναι ο Σαββόπουλος που κρύβεται πίσω από τα λόγια αυτά για να μιλήσει για μια τσογλανοπαρέα που ασκούσε κριτική στον ίδιο, αυτό δεν είναι παρά μια φριχτή παρανάγνωση.

      Φώντας Τρούσας
      Καλά τώρα ντάξει. Σου λέω τι ακούγεται πάνω από 40 χρόνια στη σαββοπουλική πιάτσα - και κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Άμα είσαι σαββοπουλικός το ξέρεις αυτό. Άμα δεν το ξέρεις δεν είσαι. Εξάλλου το έγραψα κι εγώ στο ποστ ότι μπορεί να μη σημαίνει τίποτα (αν και προσωπικά δίνω πολύ μικρή πιθανότητα σ' αυτό).

      Αντώνης Γαζάκης
      τα δε φασολάκια, που είναι όντως κριτική στον Ρίτσο, όπως και το «Χρέος!» στο ομώνυμο βιβλίο του Θεοδωράκη, τα λέει πράγματι ο Δικαιόπολις.

      Niki Limnioti στον Αντώνης Γαζάκης
      Αυτονόητο

      Αντώνης Γαζάκης στον Φώντας Τρούσας
      δεν είπα ότι δεν το έχω ξαναακούσει, ότι δεν ισχύει είπα.

      Φώντας Τρούσας στη Niki Limnioti
      Ποιο είναι το αυτονόητο? H αχρείαστη αυτή τη στιγμή φιλολογική ανάλυση - όταν εγώ αναφέρομαι σε μια πραγματικότητα 40 και πλέον χρόνων? Ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει - εγώ όμως αναφέρθηκα σε κάτι που γυρίζει στην πιάτσα 40+ χρόνια και που χρησιμοποιείται συχνά από φιλελέδες και άλλους διάφορους αντι-, διαχρονικά, κατά της ΚΝΕ. Όχι ότι έχω καμιά διάθεση να υπερασπίσω την ΚΝΕ - αλλά λέω πως ο Σαββόπουλος δεν εννοούσε την ΚΝΕ όταν έγραφε αυτά (εν αντιθέσει με αυτό που κυριαρχεί). Τα υπόλοιπα αφορούν φιλολογικό φροντιστήριο για τις πανελλήνιες.
      Πάρτε εδώ να δείτε τι έγραψε εσχάτως ο Κανέλλης στα ΝΕΑ, γιατί είστε και ψιλοάσχετοι κάποιοι εδώ πέρα... >>Ηταν η πρώτη ρωγμή στη σχέση του Διονύση Σαββόπουλου με την οργανωμένη στα κόμματα Αριστερά. Το 1977, κυκλοφόρησε η διασκευή του στους «Αχαρνής», με υπότιτλο «Ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια» και με τους στίχους, στο τραγούδι της Παράβασης, «Τώρα μας χειρουργεί η αλλήθωρη νεολαία / μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική». Και έγινε χαμός. Αχός βαρύς σηκώθηκε από τους κομματικοποιημένους, όχι μόνο από την ΚΝΕ – κι ας φωτογράφιζε η τσογλανοπαρέα κυρίως τα μέλη της νεολαίας του δογματικού, όπως το λέγαμε τότε, ΚΚΕ, ομάδες νεόκοπων πιστών στο κόμμα και στο ολοκληρωτικό κομμουνιστικό μοντέλο της Σοβιετικής Ενωσης.<<

      Antonis Kosmas στον Αντώνης Γαζάκης
      ίσως είναι πιο περίπλοκο. Ο Αριστοφάνης μιλάει εδώ διά στόματος των παλιών πολεμιστών που τώρα πια, πεπεισμένοι τελικά από τον Δικαιόπολι, κρίνουν ότι είναι αναγκαία μια εκεχειρία - όπως ακριβώς και ο Σαββόπουλος που δέχεται κριτική από νεόκοπους ριζοσπάστες ότι μαλάκωσε την αγωνιστικότητά του...

      Αντώνης Γαζάκης
      το 1976;

      Φώντας Τρούσας στον Αντώνης Γαζάκης
      ό,τι να'ναι - η φιλολογική ανάλυση είναι αυτό που δεν ισχύει σε σχέση με το θέμα που θίγω, αντιβαίνοντας στο ποστ. αυτό που λέει ο Κανέλλης (το πόσταρα παραπάνω) το λένε άπειροι αντικομμουνιστές μέσα στις δεκαετίες - αλλά εσάς σας φάγανε τα θρανία, ενώ στο πεζοδρόμιο δεν ξέρετε τι λέγεται..

      Antonis Kosmas στον Αντώνης Γαζάκης
      δεν ξέρω, θέλει περαιτέρω έρευνα... Σίγουρα πάντως σηματοδοτείται μια στροφή εδώ... Όσο για αυτό αυτό που λέει ο κύριος Τρούσας είναι νομίζω αρκετά γνωστό - εμείς όμως που διαβάζουμε και αρχαία κείμενα προσπαθούμε να βρούμε συνάφειες και βάσει αυτών, όχι ερήμην...

      Thomas Siom στον Αντώνης Γαζάκης
      στο Σαββοραμα το λεει ο Σαββοπουλος και δες πως το λεει...

      Αντώνης Γαζάκης
      στο Σαββόραμα ο Σαββόπουλος είναι πια 57 ετών και έχει περάσει στην άλλη πλευρά.

      Thomas Siom
      Αν θυμαμαι καλα δια στοματος Ρασουλη ο Σαββοπουλος αρχισε να φλερταρει με την αλλη πλευρα απο την εποχη των Αχαρνεων..

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Πρέπει να αναφέρεται σε κάτι συγκεκριμένο, που μπορεί να γράφτηκε σε νεολαιίστικο έντυπο τότε. Θα ήταν ευχής έργο να βρθεί. Και το "αλλοίθωρη" δεν νομίζω ότι ήταν τυχαίο.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Τρούσας
      Πλάκα-πλάκα μπορεί να ήταν κανας κανονικός "αλοίθωρος". Και το "τσογλανοπαρέα" είναι πολύ βαρύ να το είπε για την ΚΝΕ. Εγώ δεν το πιστεύω. Τίποτα γκρουπούσκουλα θα ήτανε.
      Μπορεί να ήταν και σε συναυλία - να μην ήταν σε έντυπο. Να τον πλησίασαν κάποιοι και να του είπανε τίποτα μ@λακίες.

      Vana Iacovidou στον Γιώργος Γιαννόπουλος
      και το "οι γέροι χωριστά/οι νέοι άλλο πράγμα/ κ" η σκιά του δικαστή "; Τι θα ήθελε να πει ο ποιητής εδώ; Κ καλά -γκρουπουσκουλα/μαοικοι/αναρχες,για τους νέους.Γεροι μαοικοι λίγο δύσκολο,αν εξαιρέσεις τον Στίνα κ την παρέα του,που τώρα που το σκέπτομαι μάλλον τροτσκιστές ησαντε.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Αυτά πρέπει να ειναι και στο πρωτοτυπο. Το εβαλε κάποιος πιο πάνω στα σχολια.

      πετρος αντωνιου
      Αγαπητε κ.Τρουσα,ψαχνοντας στα παλια μουσικα περιοδικα που συλλεγω συναντησα μια κριτικη μεταγενεστερη,του 1983 για τα <>,που ειχε δημοσιευτει στο περιοδικο μουσικη τευχος 68 του Ιουλιου του 1983.Τα περιοδικα για μουσικη εκεινη την εποχη ηταν ο Ηχος του Καββαθα,το Ποπ και ροκ του Πετριδη,η Μουσικη και το αξιολογο αλλα βραχυβιο Ντεφι.Υπογραφη εβαζε στο αρθρο μια συνεργατις ονοματι Ντορα Στεφανου,και ηταν κατα την γνωμη μου καταπτυστο,γραμμενο με εμπαθεια,αλλα δεν θα επεκταθω,αλλωστε μπορει οιοσδηποτε μπορει να το διαβασει γιατι ειναι ψηφιοποιημενο στον ιστοτοπο του περιοδικου.Οι κριτικες για την <>στο τευχος του ιδιου περιοδικου[τευχος 16,Μαρτιος 79],ηταν ευνοικες.Παρ'ολα αυτα,η προσωπικη μου εντυπωση-μιας και τοτε ημουν φοιτητης-ειναι πως απο την ρεζερβα και μετα οι αριστεροι πασης φυσεως που ηταν στην σχολη-και μιλαμε για πολλα και διαφορετικα γκρουπ-εμφανιστηκαν διχασμενοι,και αρνητικα αρχισαν να εκφραζονται οσοι περιμεναν κατι συγκεκριμενο,μηνυμα πεςτο,κηρυγμα πεςτο,που να ταιριαζει με αυτα που υποστηριζαν.Θυμαμαι καυγαδες στο κυλικειο με το που βγηκε η ρεζερβα..Για μενα ο Σαββοπουλος υπηρξε ο κορυφαιος μουσουργος και ποιητης που εβγαλε αυτος ο τοπος,και οι ιδιοφυιες σαν κι αυτον σε παιρνουν απ το χερι και σε πανε ταξιδι,<>..Μακρυγορησα και συγγνωμη.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>O κάθε π@π@ρας του τζετ-σετ βγαίνει και λέει πως… ναι, έπαιρνα ναρκωτικά, αλλά τώρα τα έκοψα"...

    John Koutromanos
    απο τα εκστασυ του εφυγε το ενα Ν

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Δεν είναι μόνο ο ηθικός πανικός όμως. Επιστράτευσε η κυβέρνηση αστυνομία και εισαγγελέα, καθαρά για πολιτική εκμετάλλευση ενός θέματος που δεν έχει απολύτως καμμία ποινική διάσταση. Αυτό είναι άλλη πίστα.

    Φώντας Τρούσας
    αυτό εννοώ, προφανώς, με τον ακροδεξιό ηθικό πανικό - δεν υπονοούσα χριστιανούς, που θίχτηκαν ή άλλες συντηρητικές οργανώσεις (που δεν υπήρξαν εξάλλου)

    Alexandros Piravlos
    Εμπειρια κατεθεσε οχι εμπειρογνωμοσυνη και σιγουρα δεν ειπε οτι εκοψε κατι. Συγνωμμη που καταθετω απροσκλητος το σχόλιο μου (σιγουρα διαφωνω απο καθε αποψη με την αποψη που εκφραζεις στο ποστ, αλλα ηθελα τουλαχιστον να σημειωσω αυτη τη λεπτομερεια που δεν ειναι επι της ουσιας. Το κανω λιγακι ψυχαναγκαστικα fb trap addiction)

    Φώντας Τρούσας
    δεν έγραψα ότι ο συγκεκριμένος είπε ότι έκοψε κάτι - αυτό το έγραψα για το ποστ του 2017, που αναφερόταν σε άλλον

    Kyriakos Xanthakos
    Τρικυμια εν κρανιω και ηθικο εξευτελισμο θα το ονομαζα εγω.

    Stathis Nikokavouras
    Μεγαλυτερη ξεφτιλα ομως ειναι οταν ο μπακογιαννης πρωην δημαρχος δηλωνε οτι εχει κανει μαυρο και δεν ασχοληθηκε κανεις ξευτυλας ενω τωρα βρεθηκε εισαγγελεας και καλεσε τον βαρουφακη για κατι που εγινε το 1980....χουντα εχουμε.17 νοεβρη να υπηρχε ...τι κριμα..

    Eleni Founti
    Του Μπακογιάννη του έκοψε και είπε "έκανα παλιά έναν μπάφο και τώρα δεν κάνω". Ο βλάκας ο Βαρουφάκης είπε "ο μπάφος είναι ωραίος αλλά κανένας δεν μου δίνει πια". Σιγα μην γίνεται η έρευνα για το 1980. Για διαφήμιση λένε ότι τον ερευνούν. Δεν του κόβει παραπέρα όμως. Ή αυτό ή στην προσπάθειά του να κάτσει με τη νεολαία ξέχασε πού ζει και πού βρίσκεται. Εντάξει δεν θα γίνει κάτι λογικά (ας ελπίσουμε) αλλά είναι άμπαλος.

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ δεν πιστεύω ότι ο Μπακο έκανε τίποτα, έτσι το είπε για να το παίξει κάπως - προσωπικά δεν πιστεύω ούτε τον άλλονε πως έκανε έκσταση στα 80s. Ψέματα όλα!

    Eleni Founti
    Γελάω γιατί ούτε εγώ τους πιστεύω!

    Φώντας Τρούσας
    Και να πάνε φυλακή για ένα αθώο ψέμα δεν είναι άδικο

    Eleni Founti
    Καλά αυτό με το ecstasy που τον έκανε να χορεύει 16 ώρες, αλλά πριν 40 χρόνια και στο.. Σίδνεϋ είναι σαν το "βεβαίως έχω γκόμενα αλλά μία από το χωριό, δεν την ξέρετε". (Φαντάζομαι θα κλείσει η έρευνα με πόρισμα ότι δεν κινδυνεύουν τα χρηστά ήθη από τις εξυπνάδες του Βαρουφάκη, αν και ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις με αυτούς. Εδώ έτρεχαν τον Παστίτσιο σε δίκη!)

    Gabriel Remoundos
    η για τις αναγκες του ρεπορταζ .... https://www.youtube.com/watch?v=QyFfYvGagJE

    Evi Mvrn
    Παντως, σκέφτομαι, φαντασου να σε ρωτουσαν εσενα, τι θα απαντουσες;
    - Δεν μιλαω για τα περασμενα.
    - Η νεοτης παντα κανει τρέλες
    - Δεν γνωριζω δεν απαντω
    Ή θα ελεγες ψεμματα, "α! εγω, ποτέ!" και μετα θα το ανακαλυπταν και θα σε ξεσκιζαν χειροτερα;

    Takis Akkos
    Στα Τσακάλια- ταινία καλτ βεβαίως- ο άλλος τραβάει ένα μπάφο και... πεθαίνει.Δεν διδάχθηκαν τίποτα οι τωρινοί...

    Dimitris Trox
    Έλεγε ένα πρεζονι,προτιμώ να πεθάνω ηδονικα παρά να με σκωτωσει η εξουσία

    Παναγιώτης Μπικάκης
    Σαν το φίλο, όλοι έχουμε έναν τουλάχιστον, που έκοψε το τσιγάρο και μαλώνει όσους καπνίζουν.

    George Floudas
    Επιτέλους κάποιος τα είπε.

    Manos Chatzimanolis A
    Ναι

    Yorgos Kentrotis
    Ακριβώς! Εξαιρετική τοποθέτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Χθες είχα μια τραγική (ας την πω έτσι) εμπειρία εδώ μέσα"...

    Alexis Charitos
    Στο χθεσινό επεισόδιο, κάποια στιγμή, ο Σαββόπουλος αναφερόταν στους "δικούς του", που όταν πήγε στο Ροντέο του γύρισαν την πλάτη γιατί τους φάνηκε ελαφρύς κι ήρθαν οι γιεγιέδες από τη Φωκίωνος Νέγρη και γέμισαν το μαγαζί -κι ύστερα παρέσυραν και τους δικούς του ξανά. Ήταν ολοφάνερο πως πάλευε ακόμη, 40 σχεδόν χρόνια μετά, με την πικρία του για εκείνο το επεισόδιο. Μου έκανε εντύπωση αυτό. Δεν τον ήξερα προσωπικά τον άνθρωπο, φυσικά, αλλά κι απ' αυτά που έχει πει ο ίδιος για τον εαυτό του προς το τέλος, κάπως απολογητικά, κρατούσε μανιάτικα και πικρίες για πολλά χρόνια. Κάπως έτσι θα κατέληξε να κάνει παρέα με Πρετεντέρηδες, Κανέλληδες και Χωμενίδηδες στο τέλος. Δικαίωμα του. Δύσκολο να τον επαναδιεκδικήσουμε οι αριστεροί τον Σαββόπουλο και γιατί να το κάνουμε; Τι σημασία έχει για ποιον έγραψε τον στίχο τότε και τι σημασία έχει τι λένε οι νεοφιλελέδες; Συγγνώμη αν ακούγεται κάπως "διδακτικό" αυτό που γράφω, δεν έχω τέτοια διάθεση. Αλλά άπαξ και τους γράψει ο άλλος τους στίχους εν μέρει παύουν να ανήκουν σ' αυτόν -κι αυτό κάποια στιγμή το παραδέχτηκε κι ο ίδιος. Ας ακούμε τα τραγούδια του κι ερήμην του -δεν έχουμε κι επιλογή εδώ που τα λέμε, πέθανε ο άνθρωπος.

    Φώντας Τρούσας
    Άσχετο σχόλιο με το ποστ. Αυτό το λέει από παλιά ο Σαββόπουλος και είναι ίδιο με εκείνο που συνέβη στον Ντύλαν το '65, όταν τον έβριζαν οι φολκάδες της αριστεράς, με το που έγινε ηλεκτρικός κι έπαιζε με τους ρόκερ

    Alexis Charitos
    Πιθανότερο είναι να έχει εκμυστηρευτεί στον Πρετεντέρη πάντως για ποιον έγραψε τους στίχους.

    Φώντας Τρούσας
    Σαχλαμάρες

    Alexis Charitos
    Πιθανόν

    Δέσποινα Μεϊμάρη
    Αυτό που δεν είδα να επισημαίνεται από κανέναν, είναι ότι και οι ίδιοι οι κνίτες θεώρησαν ότι ο στίχος τους αφορούσε, γι' αυτό είχαν θυμώσει και πικραθεί.
    Θυμάμαι πολύ καλά τις συζητήσεις που κάναμε τότε.

    Φώντας Τρούσας
    χαζομάρα τους - προσωπικά είμαι σίγουρος πως δεν εννοούσε αυτούς, αλλά κάποιο γκρουπούσκουλο του χώρου

    Δέσποινα Μεϊμάρη
    πολύ πιθανό, ένας ψυχολόγος θα μπορούσε να αναλύσει τον λόγο γιά τον οποίο ταυτίστηκαν. Προσωπικά αν και ήμουν τότε μέλος, είχα διαφωνήσει, όπως και γιά τα "φρέσκα φασολάκια" που είχαν ξεσηκώσει θύελλα εναντίον του Σαββόπουλου.

    Ilias Kalantzis
    Ερώτηση: αυτό τον στίχο τον λέει ο αφηγητής / Σαββόπουλος ή ο Λάμαχος; στην 2η περίπτωση δεν είναι αρνητικός τελικά (για την νεολαία)

    Alexandros Zachariadis
    Πάντως απ΄ότι θυμάμαι και κάποιοι δισκοκριτικοί της εποχής (μεταξύ αυτών και ο Δημήτρης Κωνσταντάρας) είχαν παρεξηγηθεί γιατί θεώρησαν πως ο εν λόγω στίχος απευθύνεται σε αυτούς.

    Konstantinos Kottis
    Δεν υπάρχει περίπτωση να αναφέρεται στην ΚΝΕ και μπορεί να μην αναφέρεται σε κανένα σύγχρονο. Έχει όμως ενδιαφέρον πως κάποια στιγμή ο Ρασούλης φόρτωσε, θεωρώντας πως εννοούνταν ο ίδιος (το αναφέρει στην αυτοβιογραφία του). Τυπική περίπτωση αντικομμουνιστικής μπούρδας, αλλά και ευρύτερης παρεξήγησης του τί ήθελε να πει ο Νιόνιος. Εξαιρετική η σαββοπούλεια μεταφορά του αριστοφανικού έργου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η δεκαετία του ’80 είναι η δεκαετία του ΠΑΣΟΚ στη χώρα. Μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία ο Σαββόπουλος βγάζει τα «Τραπεζάκια Έξω»"...

    Lina Papadaki II
    Ναι

    ιωαννης παπαγιανελης
    Έφηβος είχα κατέβει Αθήνα στη συναυλία στο Ολυμπιακό στάδιο με το αερόστατο που δεν μπορούσαν να το δέσουν αν.θυμσμσι.κσλα

    Kwstas Agas
    εγώ την ημέρα της συναυλίας του Διονύση Σαββόπουλου στο Ολυμπιακό Στάδιο είχα στήσει γύρω από το ραδιόφωνο ό, τι κασετόφωνο είχα με το rec+ play σε ετοιμότητα για να καταγράψω τη συναυλία που επρόκειτο να μεταδοθεί από το Δεύτερο Πρόγραμμα. Και την ίδια στιγμή... βλαστημουσα επειδή "δεν γεννήθηκα λίγα χρόνια πιο πριν για να είμαι τώρα με την παρέα μου στις κερκίδες του ΟΑΚΑ να τραγουδάμε τα τραγούδια από τα Τραπεζάκια Έξω" ...) ...

    ιωαννης παπαγιανελης
    μέχρι το κούρεμα μετά άλλαξε και ο δίσκος με τις διασκευές κακος

    Kwstas Agas
    στο κούρεμα κάποια πράγματα που είπε στους στίχους του (και ως γνωστόν ενόχλησαν και προκάλεσαν μεγάλη οργή) δυστυχώς αποδείχθηκαν αληθινά και ακόμη πιο δυστυχώς ο χρόνος τα δικαίωσε... Νομίζω όμως ότι το ηχόχρωμα που επέλεξε για να "ντύσει" αυτόν τον δίσκο (συμπεριλαμβανομένων και των φωνητικών της Αρβανιτάκη) ατύχησε πλήρως, μάλλον "δεν του έκατσε" και το "χαντάκωσε" το υλικό (εν αντιθέσει με τα Τραπεζάκια Έξω που οι ενορχηστρώσεις με μπουζούκια και κλαρίνα έδεσαν πλήρως με το υλικό του δίσκου)!! Ευτυχώς που κι ο ίδιος το κατάλαβε κι έτσι το επόμενο δισκογραφικό βήμα του δλδ το Μην Πετάξεις Τίποτα ήταν σαφώς πολύ καλύτερο. Ο δίσκος με τις διασκευές ήταν μάλλον ο "χωρίς νόημα δίσκος της δισκογραφικής πορείας του", όμως... Και ποιος μεγάλος τραγουδοποιός ή συνθέτης ή συγκρότημα δεν έχει τουλάχιστον έναν τέτοιο δίσκο στη λίστα του????

    Kwstas Agas
    Αυτό κι αν είναι επεισόδιο που περιμένω πώς και πώς... Είναι ο Σαββόπουλος που - ως πανέξυπνος και ευρηματικός που ήταν - τα ΚΑΤΑΦΕΡΕ και επικοινώνησε με τη "δική μου γενιά", που πέρασε παιδικά και εφηβικά χρόνια κει στα 80ς μια φορά κι έναν καιρό!! Θυμάμαι ολόκληρο το καλοκαίρι του 1983 στο σπίτι που νοίκιαζε ο αείμνηστος πατέρας μου στην Καστοριά (είχε πάρει υπηρεσιακή μετάθεση και βρεθήκαμε εκεί οικογενειακώς για διακοπές) ότι η κασέτα με τα Τραπεζάκια Έξω ΔΕΝ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕ ΑΠΌ ΤΟ ΓΟΥΟΚΜΑΝ ΜΟΥ (το γνωστό... αξεσουάρ που χαλούσε κόσμο στα 80ς)!! Δεν καταλάβαινα τίποτα από τους στίχους (λογικό μιας κι ήμουν περίπου 12 ετών), κι όμως... με το που έφτανε στο τέλος η κασέτα, την έβαζα μαγεμένος και εκστασιασμένος να παίξει από την αρχή!!! Και μετά η συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο, που περίμενα πώς και πώς τη ραδιοφωνική μετάδοση της... Και μετά η εκπομπή Ζητώ το ελληνικό τραγούδι που περίμενα πώς και πώς το εκάστοτε καινούριο επεισόδιο... Και μετά η πρωτοχρονιάτικη εκπομπή το 1988 ... Με πόση χαρά εμείς "των 80ς οι εκδρομείς" θα τα θυμηθούμε σήμερα όλα αυτά....

    Akis Kapranos
    Ήμουν στο Ολυμπιακό τότε. Μόνο αν ειχες εικόνες από εκείνη τη νύχτα καταλάβαινες πλήρως τι εννοούσε με το "απόλυτο κενό" - αλλά και πόσο σκληρή ήταν η κριτική του.

    Constantine Andy Michael
    Η σειρά είναι αριστούργημα. Χίλια μπράβο στους συντελεστές. Χάνει όποιος/α δεν τη βλέπει.

    Maria Korbila
    Ό,τι και να πουν τραγουδοποιός ένας : Διονύσης Σαββόπουλος! Εις το διηνεκές!
    Κι ο κάθε κριτής σε κοιτάξει στον καθρέφτη! Μπορεί να ωφεληθεί.

    Ferris Costas
    Τα Τραπεζάκια έξω για μένα, είναι η καλύτερή του δημιουργία (χωρίς να παραγνωρίζω τα μικρά και μεγαλύτερα αριστουργήματα που προηγήθηκαν).

    Pantelis Pan
    Απο τα πιο φωτεινά επεισόδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Γερμανός Peter Kowald υπήρξε ένας κοντραμπασίστας πολύ μεγάλου κύρους –παγκόσμιου κύρους εννοώ"...

    Βασίλης Μπακόπουλος
    Έπαιζε συχνά με τον Φώρο Φλωρίδη, αν δεν κάνω λάθος.

    Φώντας Τρούσας
    Αγαπητέ Βασίλη σου προτείνω να αγοράσεις το βιβλίο - θα τα βρεις όλα εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Σαββόπουλος Long Play» τελευταίο επεισόδιο απόψε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, στις 23:00. Στο μενού οι δίσκοι «Μη Πετάξεις Τίποτα» (1994) και «Ο Χρονοποιός» (1999)."...

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    Είδα τη Σούλα και τον Δεσποτίδη,
    στο όνειρό μου τους είδα ζωντανούς
    ... Πού ήταν το θάρρος κι η πίστη μου αίφνης;
    Μαζί τους ήμουνα στην άλλη Αριστερά
    που είδε τον κόσμο σαν έργο τέχνης
    με τελειωμένα κι αθάνατα φτερά.
    ... Είδα τους φίλους, τα πρόσωπα όλα,
    την Ιπποκράτους, τη θάλασσα μακριά,
    τα σκαλοπάτια του Αϊ Νικόλα,
    καρέκλες άδειες στο υπαίθριο σινεμά.
    Κι είδα ένα τέλος στο σινεμά τους
    στο μαξιλάρι μου έκλαψα βαθιά,
    τα πρόσωπά μας, τα ονόματά μας,
    πόση προσπάθεια, πόση μοναξιά;

    Vassilis Serafimakis
    Πορεία μαζί με Ρήγα Βελεστινλή.

    Spyros Chrysikopoulos
    Πούνα ήξερε όταν έγραφε για τον Κλίντον "Σαν αστυνόμος που δρα εκνόμως..." ότι το 2026 θα είχαμε απαγωγές προέδρων.

    Kwstas Agas
    .... Και σε χρόνο μυστικό/ σαν ηφαίστειο του Αίμου/ λεγεώνες του πολέμου.... Τραγουδούσε 25 χρόνια περίπου πριν τον τόσο φρικτό, τόσο απερίσκεπτο πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία (με αποκορύφωμα του τη σφαγή στη Σρεμπρένιτσα) και δυστυχώς στα μισά των 90ς οι στίχοι του εκπληρώθηκαν πλήρως .... Είναι οι φορές που κι ο ίδιος ο τραγουδοποιός, όσο διορατικός κι αν είναι, λέει "μακάρι χίλιες φορές να μην είχα βγει αληθινός" ....
    .... Και πόσο κρίμα που μετά τον Χρονοποιό, και την έλευση της νέας χιλιετίας, δεν έβγαλε ξανά άλλον δίσκο... Ή μάλλον δεν έγραψε ξανά ούτε... μισό τραγούδι!! Ναι, θα θέλαμε να ξέρουμε "πώς θα ήταν η τραγουδοποιΐα του Διονύση Σαββόπουλου τον 21ο αιώνα" (και συνακόλουθα και... ένα ακόμη επεισόδιο στην εκπομπή του ΣΚΑΪ) ... Σκεφτείτε ότι ο παντελώς άγνωστος με ισχνή δισκογραφία - πλην όμως εξαιρετικός - τραγουδοποιός Bill Fay 2-3 χρόνια πριν πεθάνει (έφυγε κι αυτός μέσα στο 2025, στην ίδια περίπου ηλικία με τον Σαββόπουλο), με τα τόσα προβλήματα υγείας του, βρήκε δυνάμεις, πήγε μέχρι το στούντιο ηχογράφησης, κάθισε στο πιάνο και μας άφησε έναν τελευταίο δίσκο με πολύ ωραία τραγούδια...

    Nickos Ventouras
    εδώ δισκογραφεί ακόμα ο Dion

    George Georgoulakis
    Λυπάμαι δε με αφορά αυτή η φάση , όχι στο όνομα μου, όχι στη δική μου γενιά να τον χαρείτε εσείς οι νεώτεροι . Ούτε να τον ακούσω δε μπορώ και τα τραγούδια αυτά μου κάθονται σαν φτιαχτός θόρυβος. Δεν τα τραγουδάει κανείς , θεέ μου τι υπερφίαλος. Θα μείνω σε αυτόν που λάτρεψα . Μπορεί να είμαι απόλυτος αλλά έτσι αισθάνομαι . Ξεκίνησα με το φορτηγό μέχρι που άλλαξε την ρεζέρβα , στη συνέχεια κενό. Δε μπορώ να στρογγυλέψω το κενό , δεν κατακρίνω όσους το κάνουν.

    Ανδρεας Παπαγιαννακης
    Εξαιρετικό αφήγημα

    Lina Papadaki II
    Μπράβο

    Τζώρτζης Μελισσάκης
    Εντόπισα μια παράλειψη σε όλη τη σειρά των εκομπών: ούτε μια λέξη περί νεο-ορθοδοξίας.

    Φώντας Τρούσας
    H νεο-ορθοδοξία ήταν άτυπο κίνημα. Άλλοι ενέταξαν κάποιους σ' αυτό. Ακούστηκε το "Kι είτε με τις αρχαιότητες, είτε με ορθοδοξία των Eλλήνων οι κοινότητες φτιάχνουν άλλο γαλαξία"

    Τζώρτζης Μελισσάκης
    Επίσης περίμενα κάποια μνεία για το "Ξενοδοχείο". Ήταν ωραία δουλειά.

    Κώστας Δαρδανιδης
    Εξαιρετικη δουλεια..ο Νιονιος ειναι παντα κοντα μας

    Katerina Saridaki
    Εξαιρετικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Για μένα η κορυφαία εκπομπή του Σαββόπουλου, από τις έξι που προβλήθηκαν, ήταν η τελευταία, η χθεσινή"...

    Giorgos Ftakas
    Σε ποιο κανάλι; Έχουμε το link ,Φώντα; Γιατί δεν τα προλαβαίνουμε όλα.

    Lena Anaboli
    ΣΚΑΙ

    Konstantinos Kottis
    https://www.skai.gr/tv/show/ntokimanter/sabbopoulos-long-play/sezon-2025-2026#tab1

    Θαλεια Καραμολέγκου
    Συμφωνώ απόλυτα Φώντα. Ευτυχώς μπορούμε να ξαναδούμε και να ξαναδούμε αυτήν την εκπληκτική δουλειά. Και ξαναλέω μπράβο σε όλους σας!

    George Kounis
    Ήταν από τις ωραιότερες στιγμές της τηλεόρασης συνολικά , πολλά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους συντελεστές !

    Cristobal Cinturón
    Δεν το περίμενα, αλλά τη στιγμή που τελείωσε ένιωσα ένα σφίξιμο στο στήθος. Σαν να έγινε μόλις τότε οριστική η αναχώρηση του Διονύση.

    Nikos Fourmouzis
    Έχετε μήπως καμιά πληροφορία αν πρόκειται αυτή η σειρά να εκδοθεί σε κάποια DVD ; Ένα τέτοιο αριστούργημα ΠΡΕΠΕΙ να το έχουμε σε κάποιου είδους hard copy, χειροπιαστό και αναλλοίωτο, όχι "συννεφάτο". Ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον/αν μπορεί να με διαφωτίσει.

    Lina Papadaki II
    Μπράβο

    Costas Lemonidis
    Μπράβο

    Kwstas Agas
    https://youtu.be/zPm9fDoAEIo?si=fAgjYbRKY9SIsmCq .... εγώ στη χθεσινή εκπομπή συνειδητοποίησα για πρώτη φορά πόσο ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ είναι το ... "σαββοπουλέικο βουβό τανγκό" του !! Και σημειωτέον : μέχρι χθες δεν το είχα προσέξει αυτό το τραγούδι, μόνο σε ένα απ' τα πρώτα τεύχη του "Δίφωνο" είχα διαβάσει ένα απόσπασμα από τους στίχους του τραγουδιού και μονολόγησα : "αυτά που γράφει σε αυτούς τους στίχους ο Σαββόπουλος, τα ζω κι εγώ αυτή τη στιγμή [ήμουν σε ηλικία 26-27 ετών]" !! Και χωρίς να το καταλάβω ... στρώθηκα κι έγραψα ένα δικό μου τραγούδι, σε ρυθμό τανγκό, το οποίο έχει ομοίως ως κεντρικό θέμα έναν χορό τανγκό - ανεκπλήρωτου έρωτα [διότι ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ σημαίνει Σαββόπουλος: αρκούν 2-3 στίχοι του, μισό ρεφρέν του, μισή μελωδία του κλπ για να μας κάνουν κι εμάς, που έχουμε το ίδιο "μικρόβιο", να στρωθούμε 'αμεσα για να γράψουμε τα δικά μας τραγούδια]!! Όμως από τότε, δεν ασχολήθηκα ξανά με το Βουβό Τανγκό, μέχρι χθες που το είδα "οπτικοποιημένο" με τα αριστουργηματικά animations που χόρευαν τανγκό και ... ΕΠΑΘΑ ΠΛΑΚΑ : "τι τραγουδάρα είναι αυτήηη" .....

    Panagiotis Kontis
    Μέγιστος αφηγητής, παραμυθάς με την έννοια του περιηγητή ενός μυθικού κόσμου. Ο καταδικός του μαγικός ρεαλισμός.

    Vangelis Boulouhtsis
    Εκπληκτική ολόκληρη η σειρά, αλλά η τελευταία αφήγηση με το φορτηγό μας άφησε άφωνους και θα μας στοιχειώνει για πάντα. Συγχαρητήρια και για την δική σου μετοχή Φώντα. Καλή συνέχεια.

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    η χθεσινή εκπομπή μού αποκάλυψε ακόμα και ένα «και» από τα τραγούδια που ακούστηκαν. «Ο μικρός μονομάχος» μού προκάλεσε «νέα» συγκίνηση.
    Ωστόσο, το ώτο-στοπ τού '63 με το στοιχειωμένο χωριό τού '25, ο οδηγός-τιμονιέρης που τού είπε περίπου «όποτε θελήσεις, βγες στη Ραψάνη να σε πάρω...», μάς άφησε άφωνους και δακρυσμένους.
    Μαζί με τα χειροκροτήματα σε ανκόρ.
    Ευχαριστούμε από τα βάθη τής καρδιάς μας, σάς ευχαριστούμε και κυρίως αιώνια ευγνώμονες στον Διονύση Σαββόπουλο!
    Υπόκλιση στον Αλέξη Κυριτσόπουλο!

    Lena Anaboli
    Συγκλονιστικό !

    Δέσποινα Μεϊμάρη
    Πραγματικά, ειδικά το τέλος μας άφησε άφωνους. Δεν κοιταζόμασταν γιατί είχαμε δακρύσει. Εξαιρετική τηλεοπτική δουλειά, με εμφανή την αγάπη που έβαλαν όλοι οι συντελεστές στον τομέα του καθένας.
    Αυτό είναι το απόσταγμα. Η αγάπη που κινεί τους ανθρώπους και οδηγεί σε αριστουργήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Michalis Tsantilas
      Συμφωνώ, Φώντα. Σημειώνω απλώς ότι η εν λόγω αφήγηση αποτέλεσε κομμάτι των συναυλιών του Σαββόπουλου για πολλά χρόνια (έχω την εντύπωση ότι την πρωτοάκουσα στις παραστάσεις με τίτλο "Ο Πυρήνας", στο Gazarte, το 2006), και βέβαια με αυτήν κλείνει η αυτοβιογραφία του. Θα συμφωνήσω και με τον προλαλήσαντα φίλο, ότι η σειρά θα πρέπει να κυκλοφορήσει και σε υλικό φορέα. Συγχαρητήρια και για τη δική σου δουλειά στην έρευνα (μιας και είσαι μέλος της παραγωγής, δεν κάνεις καμία πρόταση να βγει σε DVD/Bluray;).

      Kwstas Agas
      ναι Μιχάλη, έτσι ακριβώς : αυτήν την ιστορία με το στοιχειωμένο φορτηγό και το "ονειρικό χωριό" του Ολύμπου την είχαμε ακούσει στις συναυλίες του Διονύση Σαββόπουλου τα τελευταία χρόνια στις συναυλίες του. Έτσι, χθες στο τελευταίο επεισόδιο της εκπομπής του ΣΚΑΪ, ακούγοντας τον Σαββόπουλο να την αφηγείται, ήξερα τη συνέχειά της και έτσι ... δεν υπήρχε το "στοιχείο της έκπληξης" [αλλιώς ... θα έγραφα κι εγώ σχόλια γεμάτα ενθουσιασμό παρόμοια με τα παραπάνω]!! Όμως η μητέρα μου από δίπλα μου - μαζί είδαμε όλα τα επεισόδια της εν λόγω εκπομπής - τον παρακολουθούσε εκστασιασμένη και πολύ συγκινημένη να αφηγείται όλα αυτά τα ωραία ....

      Φώντας Τρούσας
      Δεν θυμάμαι να άκουσα κάτι σ'΄αυτή τη σειρά των εκπομπών, που να μην το είχα ξανακούσει ή διαβάσει. Όλα, όμως, μόνο σ' αυτή τη σειρά απέκτησαν το πλήρες νόημά τους και αναβαπτίστηκαν σαν να ήταν όλα καινούρια και να ειπώθηκαν για πρώτη φορά. Κιβωτός της Διαθήκης.

      Αλέξανδρος Αλεξανδρής
      Είδα την εκπομπή για τραπεζάκια έξω και κούρεμα και ήταν πολύ καλή .Δε χρειάζονται πολλά λόγια για τον Σαββόπουλο ,είναι ο μέγιστος των μέγιστων .Και μπράβο στους συντελεστές για το αποτέλσμα τηε εκπομπής .Αλλά προσωπικά θα πω μια ΄΄κακιούλα'' .Δεν υπάρχει λόγος 'μαιντανοί'' του τραγουδιού πίστας όπως η Πέγκυ Ζήνα , να εμφανίζονται σε τέτοιες εκπομπές, ,με αυτό το επιτηδευμένα κατά τη γνώμη μου συναισθηματικό ύφος .

      Kyriakos Xanthakos
      Ο Νιονιος εκτος απο σπουδαιος τραγουδοποιος, ηταν και ενας υπεροχος αφηγητης!

      Σταύρος Καρτσωνάκης
      Έπαθα πλάκα με αυτήν την αφήγηση. Μεταφυσική. Εκτός από όλα τα άλλα αυτό που θα λείψει για μένα πιο πολύ είναι αυτή η παραμυθικη αφήγηση του Σαββόπουλου. Μπορείς να τον ακούς για ώρες μαγεμένος. Ο κυριτσοπουλος κεντησε. Εικονογράφησε την κάθε λέξη με μαεστρία σκηνοθέτη και την αγάπη προς τον παντοτινό φίλο που άρμοζε. Νομίζω στους δύο τους οφείλεται όλη η επιτυχία του εγχειρήματος. Το μόνο για μένα που ήταν άσχετο παντελώς ήταν η παρουσία της Ζήνα σε κάτι τόσο σπουδαίο. Δε θυμάμαι να είδα και τον Πουλικάκο κάπου. Δεν έχω δει όμως όλα τα αποσπάσματα. Η μόνη εξαίρεση που είδα ΣΚΑΪ τα τελευταία χρόνια

      Θεοδουλος Παρασκευαιδης
      ΦΙΛΕ ΣΤΑΥΡΟ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΟΥ ΑΝΑΦΟΡΑ,ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΟΜΟΙΩΣ,ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΟΝ ΣΚΑ Ι.....ΧΑΡΙΣ ΣΤΟΝ ΦΩΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ,ΠΡΟΛΑΒΑ ΝΑ ΔΩ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ,ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΤΑ ΔΩ,ΕΠΕΙΔΗ ΔΟΥΛΕΥΩ ΤΟ ΒΡΑΔΥ.......ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ,ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΜΑΣ......ΠΑΝΤΩΣ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ....

      Αντώνης Βλαχογιάννης
      Θα παιχτεί ξανά κάποια στιγμή σε επανάληψη από τον ΣΚΑΪ για όσους δεν την πήραν είδηση από την αρχή ?

      Thodoris Rammos
      μπορείς να τα δεις όλα στο σάιτ του ΣΚΑΙ

      Αντώνης Βλαχογιάννης
      από την ΤV θα τα γράψω κι όλας

      Ανθή Χοτζάκογλου
      Πολλά συγχαρητήρια σε όλους σας!

      Διαγραφή
    2. George Kiritsis
      Συγχαρητήρια για την τρομερή αυτή δουλειά. Παρότι προϊόν του "σήμερα", θα αποτελεί στο μέλλον απαραίτητο συμπλήρωμα για όποιον θέλει να εντρυφήσει στο έργο του Σαββόπουλου.
      Από την πλευρά μου, ως ένας απλός θεατής:
      Το τελευταίο επεισόδιο είχε ενδιαφέρον, καθώς κατάφερε να φωτίσει και να κάνει πιο κατανοητά τα κίνητρα πίσω από τους δύο τελευταίους (και πιο αδύναμους) δίσκους του.
      Σε αντιδιαστολή, το επεισόδιο για τον "Μπάλο" και το "Βρώμικο Ψωμί" στάθηκε αδύνατο να εξηγήσει τη μαγεία τους. Και αυτό δεν αποτελεί μομφή για την εκπομπή, καθώς μιλάμε για έργα υπερβατικά, που ούτε ο ίδιος ο δημιουργός ούτε εμείς σήμερα μπορούμε να εξηγήσουμε πώς ο Σαββόπουλος έφτασε τότε σε τέτοια καλλιτεχνικά ύψη. Παραμένει ένα αγαπημένο μυστήριο.
      Το δικό μου αγαπημένο ήταν το δεύτερο επεισόδιο, το πιο πυκνό σε ιστορικά γεγονότα, με τις αφηγήσεις για τη Χούντα και τον Μάη του '68. Υπέροχος δίσκος "Το Περιβόλι του Τρελού" — ίσως ο ιδανικός για κάποιον που έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με το έργο του.
      Τέλος, η δουλειά και η αισθητική του Κυριτσόπουλου σε αυτή τη σειρά ντοκιμαντέρ ήταν, όντως, αδιανόητη.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Ανατριχιαστικό ήταν. Κι ακόμα και αν το είχες ξανακούσει, έπαιρνε άλλη διάσταση τώρα.

      Κωνσταντίνα Κοντάκου
      συγκλονιστικό! Κοιταζόμασταν μεταξύ μας όσο πορευόταν το Φορτηγό και ανταλάσσαμε αισθήματα με νοήματα

      Spyros Kotortsis
      Δεν νομίζω πως θα μπορούσε να γυριστεί καλύτερο ντοκυμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Σαββόπουλου. Όσο για τον Κυριτσόπουλο τι να πει κανείς...εικονογράφησε τη μουσική του με τρόπο μαγικό και μοναδικό.

      Vangelis Georgiadis
      το τεέυταιο επεισοδιο μου φερε καταθλιψη , δεν το αντεξα ολο και αλλαξα καναλι , την ειδα την ιστορια κ μετα τ αλλαξα

      Daijiro Harada
      Θα τον "καθαρίσουμε" και αγιοποιήσουμε κι αυτόν. Εδώ αγιοποιήσαμε τον Mighty Μίκη και τον Wow Χατζιδάκη εξ' ατίας του Reflections...

      Eleni Raicou Costas Hrisovergis
      Τι κρίμα που , για εμάς με προβλήματα ακοής , δςν υπήρχαν υπότιτλοι Δεν μπορέσαμε να δούμε τη σειρά

      Georgia Velivasaki
      Ήταν εξαιρετική όλη αυτή η σειρά των εκπομπών! Υψηλή αισθητική και ο Σαββόπουλος, ένας μαγικός παραμυθάς. Μπράβο σε όλους!

      Διαγραφή