Τρίτη 15 Αυγούστου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 525

15/8/2023
Πολύ Γούντστοκ βλέπω σήμερα να παίζει... οπότε όποιος-α έχει όρεξη για διάβασμα, ας δει αυτό το τεράστιο κείμενο, για την προβολή της ταινίας στην Ελλάδα. Θα μάθει πολλά...
https://diskoryxeion.blogspot.com/2021/09/woodstock.html

14/8/2023
To The Last Waltz ήταν χαζός τίτλος -λες και θα χορεύανε τον τελευταίο χορό τους, που θα ήταν και βαλς, τίποτα 80χρονοι-, ενώ ο ελληνικός τίτλος "Ραντεβού με τα αστέρια της ποπ" ήταν "μια χαρά", φοβερός για μένα, καθότι το ροκ αποκτούσε το πλήρες νόημά του μόνον όταν γινόταν ποπ... δηλαδή, όταν διαχεόταν στις μάζες.
Μέσα στην αφέλειά τους οι Έλληνες είχαν πιάσει πολύ καλύτερα το νόημα από τους άσκεφτους Αμερικάνους...

14/8/2023
Στέλιος...

13/8/2023
Μου είχε κάνει αίτημα φιλίας ο Louis Tillett, πριν κανα-δυο χρόνια και φυσικά το είχα αποδεχθεί. Στην αρχή με παραξένεψε, αλλά όταν είδα πως είχαμε πάνω από τριακόσιους κοινούς φίλους (Έλληνες φυσικά) κατάλαβα... Τον γούσταρα πάντα σαν τραγουδοποιό κι είχα εντρυφήσει στις κομματάρες του από τα late 80s. Από τότε που είχα ανακαλύψει την γκρουπάρα του, τους Wet Taxis. Λυπήθηκα, σήμερα, όταν έμαθα πως πέθανε... RIP [We the People]
https://www.youtube.com/watch?v=Zl2neGEtzcE

10/8/2023
Εν τω μεταξύ υπήρξαν εκατοντάδες τραγουδοποιοί (άντρες και γυναίκες), με κανα-δυο δίσκους, σαν τον Sixto Rodriguez, που θα μπορούσε από σπόντα, όπως εκείνος, να γίνουν παγκόσμιες φίρμες στα γεράματά τους. Και όχι μόνο ΑγγλοΑμερικάνοι. Ασχέτως αν αυτοί (οι ΑγγλοΑμερικάνοι) «διαγωνίζονταν» πάντα από θέση ισχύος...
https://www.youtube.com/watch?v=y8MtALiM-tg

10/8/2023
>>«Επειδή βλέπω ότι σε κάποιους φίλους έχει διαφύγει η προχθεσινή μου ανάρτηση για την δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή, φιλάθλου της ΑΕΚ, θέλω να σας τη θυμίσω. Ο φασισμός δεν θα περάσει ούτε στην πολιτική, ούτε στην κοινωνία, ούτε στον αθλητισμό»<<
Πέθανε χθες ο φασισμός
(κατά διαταγή του Ζαχαριάδη)

9/8/2023
Από αριστερά: Robbie Robertson (RIP), Michael McClure, Bob Dylan και Allen Ginsberg

9/8/2023
Πέθανε ο Sixto Rodriguez στα 81 του. Ας ακούσουμε τον ύμνο του από τον Λάμπρο (και τον φίλο του Βασίλη), που τον τραγούδησε στα late 80s, όταν τον Rodriguez δεν τον ήξερε "κανένας"...
https://www.youtube.com/watch?v=CfcSvmtgZ1M

8/8/2023
Ο ένας ήταν διακοπές και τον διώξανε, γιατί δεν ήταν απίκο, ενώ ο άλλος που ήταν απίκο, αλλά ήταν σαν σε διακοπές, παραμένει.
Τελικά, είτε είσαι σε διακοπές είτε όχι ένα και το αυτό. Η χώρα φτερό στον άνεμο.

8/8/2023
>>«Έτσι γ... η Λεωφόρος»: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη συμμετοχή χούλιγκαν του Παναθηναϊκού στα επεισόδια στη Ν. Φιλαδέλφεια Οι οργανωμένοι οπαδοί του «τριφυλλιού» είναι αδελφοποιημένοι με εκείνους της Ντιναμό Ζάγκρεμπ<<
Αδελφοποιημένα κουμάσια. Πώς καταδέχεστε ρε να βρίσκεστε στους ίδιους χώρους (στα γήπεδα εννοώ) με όλα αυτά τα καθάρματα;

8/8/2023
Δεν είναι τυχαίο ότι ο χουλιγκανισμός εξαπλώθηκε όταν ενταφιάστηκε η αντικουλτούρα και κάλυψε τα πάντα από τη στιγμή όπου οι «αγορές» άρχισαν να κάνουν κουμάντο στο ποδόσφαιρο, επί Ρήγκαν και επί Θάτσερ.

8/8/2023
Όταν υπάρχει γήπεδο που αποκαλείται "αρένα", από κει να καταλάβεις... Οι απόπατοι της κοινωνίας.

8/8/2023
Ήταν απείρως πιο υγιές το ποδόσφαιρο μέχρι και την δεκαετία του ’70, όταν πλακώνονταν οι ποδοσφαιριστές μέσα στο γήπεδο και όχι οι φίλαθλοι (ποτέ κανένας ποδοσφαιριστής δεν μαχαιρώθηκε από αντίπαλο ποδοσφαιριστή μέσα στον αγωνιστικό χώρο). Ήταν «τίμιο» να πλακώνονταν οι παίχτες μέσα στον αγώνα, όταν ο άλλος έτρωγε βρώμικη κλωτσιά και σκληρό μαρκάρισμα ή άκουγε από τον αντίπαλο, όσα δεν ακούει ο βλάκας ο οπαδός στην εξέδρα.
Όταν αυτή η βία, που ήταν και εξηγήσιμη και λελογισμένη, εξαλείφθηκε από τον αγωνιστικό χώρο και πέρασε στην κερκίδα, και κυρίως έξω απ’ αυτήν, στους δρόμους και στις πλατείες, τότε χάθηκε αληθινά η μπάλα.
Ο επαγγελματισμός, τέκνο του οποίου είναι και ο χουλιγκανισμός, και άλλα πολλά δυσάρεστα, είναι εκείνος που κατέστρεψε το ποδόσφαιρο.

8/8/2023
>>Ο αθλητισμός δεν είναι χώρος βίας και η φίλαθλη ιδιότητα δεν πρέπει να αμαυρώνεται από τον οπαδισμό<<
Υπουργέ μας, ο αθλητισμός δεν είναι χώρος βίας. Ο πρωταθλητισμός είναι χώρος βίας (αυτόν εννοείς, αλλά δεν το λες). Ο αθλητισμός δεν έχει οπαδούς. Ο πρωταθλητισμός έχει. Στο όνομα του πρωταθλητισμού γίνονται τα εγκλήματα.

8/8/2023
«Γέμισα χαρά, θα γινόμουν ο επίσημος φωτογράφος των χούλιγκανς! Μήπως έτσι δεν ξεκίνησε και ο Μελετζής, που μπήκε μεσ’ στο αντάρτικο, ανέβηκε στα βουνά και έγινε ο φωτογράφος της Αντίστασης; Η σύγκριση μπορεί να είναι ανευλαβική. Αλλά ποτέ κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει ο χρόνος»
«Οι χούλιγκανς! Κατάφεραν να τους εξαφανίσουν κι αυτούς. Σε λίγο δεν θα υπάρχουν ούτε χούλιγκανς, ούτε πανκ, ούτε νέοι. Θα υπάρχουν μόνο σοβαροί κύριοι με γραβάτα»
[απίστευτες ασυναρτησίες του Γιώργου Τουρκοβασίλη από «Τα Ροκ Ημερολόγια», 1984]
Κομμάτι της διανόησης και άλλοι διάφοροι αφελείς είχαν τους χούλιγκαν περί πολλού στα πρώτα χρόνια του ’80. Τους θεωρούσαν «επαναστατικό υποκείμενο», τους χάιδευαν και τους γράφανε και τραγούδια (ο Σαββόπουλος το «Μυστικό τοπίο»). Δεν είχαν αντιληφθεί ότι επρόκειτο για κομμάτι του υποκόσμου, με νεοναζιστικές αντιλήψεις και εγκληματικές συμπεριφορές, ήδη από τότε...

8/8/2023
Στη μνήμη του τεράστιου William Friedkin...
https://www.youtube.com/watch?v=phJKQcvZ3sE

7/8/2023
 «Αρχές ’70 ήταν της μόδας οι Chicago Transit Authority, το πρώτο και το δεύτερο διπλό άλμπουμ με τα φοβερά μανιφέστα του James Guercio. Μου τηλεφώνησε ο φίλος μου ο Θόδωρος Σαραντής και μου λέει είναι οι Chicago στην Αθήνα, θα τους κάνουμε περιήγηση μ’ ένα λεωφορείο. Πάω πράγματι εκεί και αντιμετωπίζω κάτι τεράστιους Αμερικάνους, ακριβώς όμοιους με τους τουρίστες που λυμαίνονται κάθε χρόνο τις ακτές μας. Ο Παττακός με μακριά μαλλιά. Προφανώς οι άνθρωποι είχαν σπουδάσει σε κάποια μουσική σχολή, τους έκαναν εντύπωση οι τσολιάδες και η μυζήθρα, όσο για επανάσταση –που μας έκαιγε– η μόνη επανάσταση που ξέραμε ήταν αυτή του ‘Σκοπευτηρίου’ (σ.σ. εννοεί τον Τσιτσάνη και την Μπέλλου στο Χάραμα της Καισαριανής, δίπλα στο Σκοπευτήριο). Το επεισόδιο αυτό(…) μας δημιούργησε τη βεβαιότητα ότι εκτός από ορισμένα και δοκιμασμένα δικά μας πράγματα, όλα τα υπόλοιπα (με εξαίρεση δέκα ονόματα) ήταν ένα βιομηχανικό σκουπίδι της Δύσης. Οι πολυεθνικές είχαν επιβάλλει ξανά το ύφος, το στυλ και το ρυθμό τους, όποιος δε γούσταρε διεγράφετο, έτσι κι εμείς σταματήσαμε ν’ ακούμε ροκ και αρχίσαμε να χασκογελάμε με τα περισσότερα από τα ξένα συγκροτήματα».
TAΣΟΣ ΦΑΛΗΡΕΑΣ
(Ήχος & Hi-Fi τεύχος 287, Φεβ. 1997)

7/8/2023
Ένα κείμενο που είχα γράψει παλιότερα, για την ταινία του Σωκράτη Καψάσκη "Ο Ζεστός Μήνας Αύγουστος" (1966), μετατράπηκε σε πόντακστ...
Ωραία τα λέει η Μαρία Δρουκοπούλου. Ωραιότερα απ' όσο θα τα έλεγα εγώ...
https://www.lifo.gr/podcasts/hxhtika-arthra/o-zestos-minas-aygoystos-mia-tainia-toy-1966-me-kalobalmenoys-astoys-laika

15 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Αρχές ’70 ήταν της μόδας οι Chicago Transit Authority, το πρώτο και το δεύτερο διπλό άλμπουμ"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=PWMOj1OoGjc
    Μιχάλης Μενιδιάτης - Το Θάυμα | Official Audio Release

    Mike Beles
    Ειναι Τοσο μεγαλο τραγουδι που τα παιδια απι την πατρα.. το Ξανααπογειωσαν

    Kostas Giannakis
    Μουσικά καλοί, τώρα γενικότερα τι καπνό φουμαρανε ..ούτε οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι

    Andreas Frogoudakis
    του τασου του αρεσε να προβοκαρει και να προκαλει ενιοτε πιο πολυ για να δωσει αφορμη να ξεκινησει μια συζητηση...
    επισης πολλες φορες ηταν απολυτος στις αποψεις του...αλλα γι αυτο τον αγαπαγαμε

    Michalis Matthaiou
    Eίπε ποτέ ο Terry Kath ότι ηγείται κάποιας επανάστασης;

    Vangelis Aragiannis
    "Αρχές του '70 εξαίρεση μόνο δέκα ονόματα"... το υπερβολή είναι πολύ λίγο.

    Vassilis Serafimakis
    "Σκουπίδι" δεν ήταν παρά μόνο γιά τούς άκρα απογοητευμένους, δηλαδή αυτούς που μόνοι τους έβαλαν παρωπίδες γιά το ροκ γενικά. Και πήρε αρκετό καιρό γιά να "βιομηχανοποιηθεί" σημαντικά το ροκ, αν και ποτέ δεν "βιομηχανοποιήθηκε" πλήρως - μη τρελλαθούμε!
    Αλλωστε, από τότε που γεννήθηκαν οι εταιρείες, μεγάλες ή μικρές, ο στόχος ήταν οι πωλήσεις, ανεξάρτητα εάν αυτό που στέλναν έξω να πωληθεί ήταν το μεράκι τού ιδιοκτήτη/παραγωγού, ή αυτό που έλεγαν οι έρευνες τού μάρκετινγκ. Κάπου εκεί στα 1950S ξεπετάχτηκε ένας κοινωνικός σεισμός στις ΗΠΑ, με το απλό και καθαρά αμερικάνικο αίτημα γιά ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ και ΠΛΑΚΑ και όλα αλλάξανε, και οι έρευνες το βλέπανε.
    Οι ερωτευμένοι σιγά μη βλέπουν αντικειμενικά την αγάπη τους. (Εγώ ποτέ δεν το κατάφερα.)

    Φώντας Τρούσας
    Το νόημα εδώ πέρα είναι το τέλος του ροκ, μετά το '72-'73, η αποσύνδεσή του από το όραμα για μιαν άλλη κοινωνία, στο περιβάλλον που όριζε η αντικουλτούρα. Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα. Οι λεπτομέρειες στο κείμενο δεν έχουν σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Γέμισα χαρά, θα γινόμουν ο επίσημος φωτογράφος των χούλιγκανς!"...

    Andreas Knps
    Το χουλιγκάνοι του Σαββό πάντως απο τα "τραπεζάκια" εχει αντι χουλιγκαν μήνυμα "Έχει τραυματίες η άσφαλτος εδώ πέρα
    ρόδες που γυρίζουν ανάστροφα στον αέρα,
    και τυλίγοντας τα πάντα να η άβυσσος
    σαν λευκή οθόνη, που μας φανερώνει.
    Μα δεν είν’ αντίκρυ κανένα πλάσμα δικό μας
    μόνο τα φορεία πλευρίζουν στο βουητό μας.
    Έστρεψες το πρόσωπό σου δε μας γνώριζες,
    μα ένιωθες μπλεγμένος, σαν δαιμονισμένος.
    Πως να μοιάζει τάχα ο εαυτός μας ο τσακισμένος
    στη ματιά εκεινού που μας βλέπει, μα όχι σαν ξένος;
    Δίχως το καθρέφτισμά του, θα `μασταν φριχτοί
    σαν τη βία των γύρω, φριχτός κι εσύ
    ψόφιε θεατή, σ’ ένα θέαμα στείρο.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ούτε αυτό είναι "αντί", αλλά το "μυστικό τοπίο" -που είναι και ανώτερο καλλιτεχνικά- κάνει πλήρη εξιδανίκευση.

    Φώντας Τρούσας
    Ούτε αυτό είναι αντί...
    https://www.youtube.com/watch?v=YAqfWGosjNg
    Σπυριδουλα – Χουλιγκανς

    Nomads Rhapsody
    Πολύ μπροστά η ομώνυμη ταινία με την προτροπή "κατω τα χερια απ τα νιάτα". Όσο γέλιο κι αν προκαλεί (ειδικά ο Μπέζος ως χανουμοχούλιγκαν).

    Pantelis Tsalouchidis
    Μεγάλο κλικ σε δεκαεξάρηδες της εποχής και λίγο μετά, οι μεγαλύτεροι είχαμε αρχίσει, παρά την ασχετοσύνη μας, να καταλαβαίνουμε ότι γράφει ό,τι να'ναι

    Giorgos Kyriazis
    Και όχι μόνο στα πρώτα χρόνια του 80. Κάπου κοντά στο γύρισμα του αιώνα συνάντησα νεαρό ακροαριστερό που πίστευε ειλικρινά ότι η επανάσταση θα ξεκινούσε από τα γήπεδα.

    Pantelis Panteloglou
    υφίσταται ακόμη αυτή η σκέψη στους "ριζοσπαστικούς" κύκλους, κυρίως βέβαια διότι τα γήπεδα παράγουν μπράτσα, που είναι χρήσιμα καμιά φορά στον δρόμο.

    Anastasia Rouchota
    Κε Τρουσα τα λέτε σταράτα.Μπραβο!

    Manos Katsoulis
    Έχει γίνει τεράστια δουλειά να ταυτιστεί ο αναρχισμός με τον χουλιγκανισμό

    Vassilis Serafimakis
    Πάλι δυσάρεστος, πάλι σωστός.
    Κάτι βέβαια σημαίνει αυτή η διαπίστωση γιά την ποιότητα τού κριτικού λόγου, γενικώτερα.

    Dimitris Makares
    Τα παιδιά στην κερκιδα είναι η μόνη ελπίδα

    Aris Karampeazis
    αυτή και αν είναι ακόμη μια μεγαλεπήβολη μπαρούφα του Πορτοκαλογλου…

    Φώντας Τρούσας
    Ίδιο με το "βάλε μπροστά και μην ακούς κανένα"

    Aris Karampeazis
    https://m.youtube.com/watch?v=GfcDpXHn7ns
    Οι Ιταλοί CCCP το είχαν πιάσει κάπως καλύτερα το θέμα , παρά τις πολλές αλληγορίες στις οποίες καταφεύγουν
    CCCP - Huligani dangereux

    Spyros Diastimikos
    Από μπαρουφολογίες (για να μη πω κάτι πιο βαρύ) το συγκεκριμένο βιβλίο του Τουρκοβασίλη, άλλο τίποτα.

    Ferris Costas
    Πες τα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Ο αθλητισμός δεν είναι χώρος βίας και η φίλαθλη ιδιότητα δεν πρέπει να αμαυρώνεται από τον οπαδισμό<<"...

    Evagoras Karageorgis
    Ούτε καν ο πρωταθλητισμός. Το ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ είναι η πηγή της βίας.

    Scenius At
    ενα πολύ ωραίο ποστ με μια μπαρούφα απο κάτω κυριε μου.. φιλικα Αλέξης
    https://www.mynews.gr/telikos-kypelloy-megaleio-oi.../
    Τελικός Κυπέλλου: Μεγαλείο… Οι παίκτες της ΑΕΚ πανηγύρισαν με μικρό φίλο του ΠΑΟΚ με αναπηρία (Pics) | mynews.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ήταν απείρως πιο υγιές το ποδόσφαιρο μέχρι και την δεκαετία του ’70"...

    Γιώργος Δελτα
    Ήταν η ανεμενόμενη εξέλιξη στην πορεία του σπορ.Παίκτες κατά κύριο λόγο αγράμματοι που χουλιγκανίζαν και οι ίδιοι.Πρόεδροι σωματείων επίσης.Οι οπαδοί οι φανατικοί αστοιχείωτοι χωρίς προσωπική ζωή,μόνο η ομάδα.ΠΑΟΚ πχ κι ας μη γ@μήσω ποτέ το λένε και το εννοούν.Σιγά μη βγεί άκρη

    Vladovidian Chillz
    καλά οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι του ρωσομποντιου κάνουν αγώνα μέχρις εσχάτων για να ελευθερωθούν οι δολοφόνοι του Άλκη, με 2 δικηγόρους ο καθένας χορηγία της παε . Και πάντα με τις πλάτες κράτους - αστυνομίας όπως όλα τα φασισταρια

    Mike Beles
    Η εξελιξη της κοινωνιας....αυτη την βια την θελιυν οι κυβερνησεις....την πολιτικη βια δεν θελουν με αιτηματα....

    Maria Pappa
    αυτά μου έλεγε και ο πατέρας μου το πρωί, έξαλλος.

    Alexandros Drakos
    Πλακώνονται παντού και στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο και στο ερασιτεχνικό βόλεϋ και τα σχολεία μεταξύ τους, το 4ο με το 8ο λύκειο… η βία είναι στην ζωή μας δεν είναι μόνο φαινόμενο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου νομίζω…

    Φώντας Τρούσας
    Αυτά συμβαίνουν τώρα (εννοώ τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες), επειδή η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Και ξεφεύγει συνεχώς και περισσότερο.

    Evagoras Karageorgis
    Για όλα φταίει η πολιτεία. Κι όταν λέμε πολιτεία εννοούμε κράτος και πολίτες! Άφησε ένα ελέφαντα να αναπτυχθεί τόσο ώστε τώρα να τρώει τις σάρκες της.

    Anastasia Rouchota
    Πλακώνονται και ξυλοκοπούνται μέχρι και οι γονείς των παιδικών ομάδων στην Ιταλία.Είναι απιστευτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Όταν υπάρχει γήπεδο που αποκαλείται "αρένα", από κει να καταλάβεις... Οι απόπατοι της κοινωνίας"...

    Dimitris Kaounis
    Αυτο σε πειραξε εσενα απ οσα εχουν γινει;

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, και αυτό. Να διαβάσεις και τα 4 σχετικά ποστ που έχω κάνει και να μην παριστάνεις τον έξυπνο,

    Dimitris Kaounis
    ολη η ορολογία του ποδοσφαίρου παραπέμπει σε βία . Παραβιάζονται εστίες εχουμε επιθεσεις κλπ . Ειναι παιχνιδι δεν ειναι αθλητισμός . Παιζω = εμπαιζω υποκρίνομαι. Αλλα σε οτι συνεβη χθες το τελευταιο ειναι η ονομασια του γηπέδου. Και θεατρα και συναυλιακους χωρους λενε αρενες . Εσυ μαλλον προσπαθεις να κανεις τον έξυπνο επι παντος επιστητού

    Φώντας Τρούσας
    Άσε ρε τώρα, που ήρθες εδώ για να μας πουλήσεις φούμαρα. Σου θίξαμε την ομάδα; Κι εγώ ΑΕΚ είμαι (επειδή ήμουνα παιδί), αλλά δεν αποδέχομαι ούτε Αγιασοφιές, ούτε αρένες. Είναι μαλακίες όλες αυτές και δείχνουν το μυαλό και τις βαθύτερες προθέσεις εκείνων που τις σκέφτονται.
    Και τους συναυλιακούς χώρους κακώς τους λένε αρένες. Κι εκεί αναπαράγεται κλίμα χουλιγκανισμού.

    Konstantinos Fountas
    Και η έδρα της Bayern στο Μόναχο Allianz Arena λέγεται. Τα ονόματα δε βάζουν καδρόνια και μαχαίρια στα χέρια. Τα μυαλά το κάνουν...

    Φώντας Τρούσας
    Και την Μπάγιερν χεσμένη την έχω. Τα ονόματα δείχνουν κάτι βαθύτερο. Δεν είναι αθώα.

    Haris Heizanoglou
    Αντιτάχθηκα περισσότερο από εσένα και οποιονδήποτε άλλο στην δημιουργία αυτού του γηπέδου αλλά αυτό που λες είναι εντελώς άκυρο

    Φώντας Τρούσας
    Δεν πειράζει. Ας το να'ναι. Όποιος καταλαβαίνει... καταλαβαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν είναι τυχαίο ότι ο χουλιγκανισμός εξαπλώθηκε όταν ενταφιάστηκε η αντικουλτούρα"...

    Kostas Drosopoulos
    Το παράδοξο είναι ότι στις ΗΠΑ (μια μάλλον βίαιη κοινωνία και οπωσδήποτε με όλους τούς δείκτες εγκληματικοτητας παλλαπλασιους των ευρωπαϊκών) δεν υπάρχει ίχνος βίας μεταξύ των θεατών. Ούτε βέβαια και παρουσία αστυνομίας.

    Φώντας Τρούσας
    Η βία εκεί καλύπτεται από άλλες καταστάσεις (τον ρατσισμό εννοώ). Η "εκτόνωση" των αγρίων γίνεται από κει.

    Jimi Sokratis
    Στην Αμερική ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 70 μετά την αλλαγή των Κεϋνσιανών κανόνων του καπιταλισμού που επαναρύθμισε την αγορά και την πετρελαϊκή κρίση ένα κύμα εγκληματικότητας κάλυψε όλες τις πόλεις παναμερικανικά. Όταν υποχώρησε η αντικουλτούρα από την καταστολή. Αυτό στα χρόνια του 80 γέννησε το πρώτο τζεντριφικέισον με πρωταγωνιστή τον Τραμπ που έκανε τις μεγάλες δουλειές στο Μανχάταν για την αναμόρφωση του ρίαλ εστέιτ και των γειτονιών. Έτσι έγινε μιντιακή περσόνα έτσι πήγε στην πρώτη χρεοκωπία του. Από τα τέλη του 80 και μετά έβαλαν ως στόχο τον περιορισμό της εγκληματικότητας στις αμερικανικές πόλεις και διάφορα άλλα. Οι ΗΠΑ είναι άλλη ιστορία. Ο Σκορτσέζε στον σκοτεινό Ταξιτζή πολύ σωστά περιγράφει την κατάσταση των αμερικανικών πόλεων με την εγκληματικότητα μετά την καταστολή των χρόνων του 60 και την αλλαγή πορείας που επιβλήθηκε. Εκεί το βλέπουν σαν θέαμα και μόνο, η αγριότητα διοχετεύεται αλλού.

    Kostas Drosopoulos
    Αν και νομίζω ότι ξεφεύγουμε, η εντυπωσιακή οικονομική ανάπτυξη τής δεκαετίας τού 1960 συνοδεύτηκε από θεαματική αύξηση τής εγκληματικοτητας στις ΗΠΑ. Πολλές θεωρίες έχουν αναπτυχθεί για το τι μπορεί να προκάλεσε την παράδοξη αυτή εξέλιξη. Καμία δεν μπορεί να δώσει πειστική απάντηση. Δηλαδή, η μείωση τής φτώχειας, και των ανισοτητων, να αυξήσει το έγκλημα.
    Μετά το 1973 η οικονομία έπεσε σε ύφεση. Μια βγαίνει μια ξαναμπαίνει. Οι ανισότητες εκτοξεύτηκαν. Και όμως μετά το 1994 η εγκληματικοτητα πέφτει, με διακυμάνσεις, χωρίς φυσικά να φτάνει τα δυτικό ευρωπαϊκά επίπεδα.

    Jimi Sokratis
    Ναι ξέφυγα γιατί ο συσχετισμός στο ποστάρισμα είναι ενδιαφέρον, συμφωνώ και μου θύμησε διάφορα που είχα διαβάσει από παλιότερα. Αυτό με την αύξηση στην δεκαετία του 60 δε το ξέρω, προφανώς θα είναι πολλές μαζί αιτίες που από λίγο η κάθε μια παρουσίασαν ένα αποτέλεσμα αύξησης. Εγώ για την δεκαετία του 70 και 80 ήξερα. Πιθανολογώ ότι έχει να κάνει με την μεγαλύτερη αύξηση της αστικοποίησης (πολλές εγκληματικές πράξεις στην ύπαιθρο μπορούσαν πιο εύκολα να συγκαλυφθούν αλλά και στις μικρότερες κοινωνίες είναι πιο ασφυκτικός ο έλεγχος κ.α.), της γενικότερης συγκρουσιακής κατάστασης και την προσπάθεια των μαύρων να διεκδικήσουν δικαιώματα και χώρο, το παναμερικανικό φύτεμα των ναρκωτικών στα νεανικά στέκια και την ανάπτυξη του παράνομου εμπορίου του με ότι αυτό φέρνει (καθώς και την ευκολότερη εκδήλωση ψυχικών διαταραχών με την βαριά χρήση ουσιών, σαν τον Μάνσον πχ), την καλύτερη καταγραφή των συμβάντων και την καλύτερη επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων, την ανάπτυξη των ανθρώπων ως άτομα περισσότερο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές που φέρνει και ανάπτυξη και των άσχημων πλευρών που μπορούν να ξεφύγουν πιο εύκολα αν δεν υπάρχει ο στενός έλεγχος οικογένειας - γειτονιάς - κοινοτικής ζωής σε μικρή κοινωνία και άλλα. Για μετά το 1994 υπήρχε ήδη κεντρική πολιτική κίνηση καθώς και θέληση των πόλεων να καλυτερεύσουν την αποσαρθρωμένη εικόνα τους από τις δεκαετίες του 70 -80 και ακολούθησαν πολιτικές για να ρίξουν την εγκληματικότητα. Καθώς και η κίνηση του κεφαλαίου και το πως οργάνωναν την ζωή και τις δουλειές τους.

    Valadis Terzopoulos
    Έτσι όπως τα λες! Οι οργανωμένοι οπαδοί των ομάδων το σύστημα εξυπηρετούν το κράτος και τα αφεντικά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Jimi Sokratis
      Στην Αγγλία που υπήρχαν διάφορες ''φυλές'' περιθωριακές με λίγα μέλη ήδη από τα χρόνια του '60 όταν υποχώρησε η αντικουλτούρα πήραν κεφάλι όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη αργότερα. Χαρακτητιστηκότατη η φωτό αυτό που αναφέρετε.
      https://www.facebook.com/PsychedelicLounge/posts/pfbid042vDoxghMXUhr6oh9i6qGsZMhCY84EhWoxsdCkENA6yJybj98H9MYnBRE7JrEJstl

      Indie Side
      Όσο υπάρχει το no politica σε ΟΛΕΣ τις οργανωμένες κερκίδες ΟΛΩΝ των ομάδων απλά θα εκτρέφουμε φίδια..

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>«Έτσι γ... η Λεωφόρος»: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη συμμετοχή χούλιγκαν του Παναθηναϊκού στα επεισόδια στη Ν. Φιλαδέλφεια Οι οργανωμένοι οπαδοί του «τριφυλλιού» είναι αδελφοποιημένοι με εκείνους της Ντιναμό Ζάγκρεμπ<<"...

    Spyros Diastimikos
    (φωτό)

    Konstantin Mixos
    Οχι μην σβήνεις το ονομα του, αυτός είναι ο θρασύδειλος, έσβησε τον λογαριασμό του μετά τα 15' δημοσιότητας

    Vassilis Serafimakis
    χούλιγκαν τού καναπέ. Τωρα που ψάχνει δικηγόρο ισως καταλάβει πόσο μαλάκας είναι.

    Αλέξανδρος Κατσαούνης
    https://youtu.be/WkwMBrg-E58
    Nterbi/Houligans

    John Drake
    Φώντα μου οι "βάρβαροι" της πρώτης γραμμής είναι απαραίτητοι σε όσους πιστεύουν ότι είναι σε πόλεμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ο ένας ήταν διακοπές και τον διώξανε, γιατί δεν ήταν απίκο"...

    Dimitris Metaxas
    ..τούς τελειώνουν οι "άριστοι" επομένως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πέθανε ο Sixto Rodriguez στα 81 του"...

    Stathis Nikokavouras
    Οποιος δεν εχει δει το βραβευμενο οσκαρικο sugar man την ιστορια του ,δεν θα καταλαβει ποτε...εκανε το λαθος να γραψει στιχο που ελεγε.....becouse i lost my job two weeks before christmas..επι νιξον το 1971.τοτε που η πετρελαικη κριση ειχε κανει να υπαρχουν εκατομυρια ανεργοι..η εντολη ηταν σαφεστατα απλη..εξαφανιστε την μουσικη του. Δεν γινεται να υπαρχει καποιος που να τραγουδα τον πωλητη ναρκωτικων ,σουγκαρ μαν,και την ανεργια.χαθηκαν απο την αγορα οι δισκοι του.την ιδια ωρα στην νοτια αφρικη πουλαγε πιο πολλους δισκους απο τον ελβις.το καθεστως εκει καθε δισκο τον ειχε γδαρει στο τραγουδι σουγκαρ μαν ,που δεν εγκριθηκε και ακουγες μονο σκρατς.χρειαστηκε να περασουν 28 χρονια και ενω τον ειχαν για νεκρο,ετσι ειχαν γραψει οτι πεθανε σε συναυλια για να τον ανακαλυψει ενας dj και πωλητης δισκων.απο εκει..τον εφερε να τραγουδησει στο γιοχανεσμπρουκ, ενω ειχε γινει στο κρυο ντιτροιτ οικοδομος και ειχε χασει δυο δαχτυλα που τον εμποδιζαν να παιξει κιθαρα οπως πριν ....αυτο που γινεται οταν αρχιζει η συναυλια ειναι απιστευτο..για οκτω λεπτα ακους το μπασο να παιζει δυο νοτες απο το i wonder και 25 χ κοσμος κλαιει..και χειροκροταει,ενα γηπεδο γεματο......δεν πηγε να παρει το οσκαρ οπως και ο μαρλον μπραντο...ισως το καλυτερο ντοκυμαντερ στην μουσικη....

    Nickos Ventouras
    Δηλαδή με χίλιες άλλους (και πολύ γνωστότερους και πολύ πιο ζόρικους πολιτικά) να βγάζουν καταγγελτικούς δίσκους και τραγούδια διαμαρτυρίας, η εντολή δώθηκε για έναν ελάσσονα καλλιτέχνη ειδικά, που είχε πουλήσει ελάχιστους δίσκους ούτως ή άλλως;
    Απλά ο άνθρωπος δεν πέτυχε και οι εταιρίες των ξέγραψαν, όπως άπειρους άλλους, που όμως δεν είχαν ντοκιμαντέρ να τους επαναφέρουν. Μερικοί, όπως ο Rodrigez ξανα-ανακαλύφθηκαν μετά και έκαναν δεύτερη καριέρα δεκαετίες αργότερα, οι περισσότεροι όχι. Μερικοί ήταν πολλά υποσχόμενοι και τους παραπέταξαν όταν απέτυχαν να επαναλάβουν ένα σουξέ (π.χ. Willie De Ville).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>«Επειδή βλέπω ότι σε κάποιους φίλους έχει διαφύγει η προχθεσινή μου ανάρτηση για την δολοφονία του Μιχάλη Κατσουρή"...

    George Floudas
    Δε θα περά
    Δε θα περά

    Mike Beles
    toy Nikoy Zaxariadh ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εν τω μεταξύ υπήρξαν εκατοντάδες τραγουδοποιοί (άντρες και γυναίκες), με κανα-δυο δίσκους, σαν τον Sixto Rodriguez"...

    Nickos Ventouras
    Παγκόσμια; Μάλλον δεκάδες χιλιάδες. Μόνο στην Ελλάδα μπορώ να σκεφτώ καμμιά 100ρια αν η γλώσσα δεν ήταν θέμα και αν οι «εξωτικοί» ρυθμοί δεν ήταν πρόβλημα.

    Kwstas Agas
    https://youtu.be/kMP704Kec8c ....
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο παρακάτω Βρετανός τραγουδοποιός, που τέλη 60ς/ αρχές 70ς έβγαλε δύο καταπληκτικούς δίσκους που όμως πέρασαν απαρατήρητοι... Κι όμως, στα γεράματα, όσο τον κρατούσαν τα πόδια του, σύρθηκε μέχρι το πιάνο του και έγραψε κι άλλες τραγουδάρες... Και μετά σύρθηκε μέχρι το στούντιο και τις ηχογράφησε...
    Bill Fay - Salt of the Earth (Official Video)

    Φώντας Τρούσας
    Kι αυτός έγινε ψιλοφίρμα στα γεράματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μου είχε κάνει αίτημα φιλίας ο Louis Tillett, πριν κανα-δυο χρόνια και φυσικά το είχα αποδεχθεί"...

    Haris Mantellos
    Ωραίος. Τον είχα δει όταν έκανε έκτακτο support στον Νικ Κέιβ στην Αθήνα.

    Άγγελος Γαβριήλ
    Σπουδαίος μουσικός.!Όντως πολλούς Έλληνες ηλεκτρονικους φίλους...

    Γιώργος Δελτα
    Εξαιρετικός

    Kwstas Agas
    Εκείνη η συναυλία του στο Ρόδον γύρω στο 1994, τι μεγάλη έκπληξη που ήταν .... Θυμάμαι σε εκείνη την πλούσια συναυλιακή βραδιά εμφανίστηκε ο Κρις Κακαβάς με την κιθάρα του και μόνο και μετά από αυτόν ο Tillet στο πιάνο (φορώντας το χαρακτηριστικό καπέλο του) και στις ερμηνείες με έναν άλλο μουσικό που τον συνόδευε στην ηλεκτρική κιθάρα (με άγριες παραμορφώσεις), νομίζω ονόματι Charlie Owen (όσοι ήταν εκεί ενδεχομένως θυμούνται καλύτερα)!! Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν τον γνώριζα, δεν είχα ακούσει ούτε ένα τραγούδι του, πλην όμως... Μέχρι να τελειώσει το λάιβ τον παρακολουθούσα με ανοιχτό το στόμα, δεν πίστευα ότι είχα βρεθεί σε ένα τόσο ωραίο λάιβ... Κι αυτός είναι ο λόγος που στεναχωρέθηκα όταν έμαθα ότι έφυγε από τη ζωή... Έμεινε όμως ως ανάμνηση "σαν όνειρο" εκείνη η βραδιά στο Ρόδον....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλια από το fb στο ποστ "Στέλιος..."...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=L7OKY1AE4HE
    ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ - Θα ξανατραγουδήσω

    Αθανασιος Αθανατος
    < Κοίταξε εγώ από τη δεξιά έχω, καταστραφεί….η δεξιά μου σκότωσε τον πατέρα και ταλαιπωρήθηκα στη ζωή μου… είναι ένα μεγάλο μου παράπονο. Νομίζω πως δεν πρέπει να υπάρχει πιο ήσυχος άνθρωπος από εμένα και αν εγώ στη ζωή μου έχω υποστεί όλα αυτά τα μαρτύρια, φαντάζομαι τι έχουν τραβήξει άλλοι που εκδηλώθηκαν > [Στ.Κ, 1994]

    Mparpa Mimis
    Αθάνατος!

    Nikos Athanassakis
    ΣΤΕΛΑΡΑΣ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σχόλια από το fb στο ποστ "To The Last Waltz ήταν χαζός τίτλος"...

    Alexis Moissidis
    πάντως μία σχέση με την εισαγωγή(theme) που είναι βαλς,έχει
    υγ.εκτός αν αστειεύσαι !!

    Φώντας Τρούσας
    Κοίτα, επειδή έχει λοιδορηθεί ο ελληνικός τίτλος μέσα στα χρόνια, ότι είναι γραμμένος από άσχετους δηλαδή, εγώ θεωρώ πιο σωστό τον ελληνικό τίτλο από τον αμερικάνικο (και μου φαίνονται πιο πολύ άσχετοι εκείνοι οι πολύξεροι τάχα Έλληνες που τον λοιδόρησαν). Φυσικά, υπάρχουν και ροκ βαλς και βαλσάκια, αλλά το βαλς δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει το ροκ και σαν τίτλο, στο συγκεκριμένο live, τον θεωρώ λίγο και ανέμπνευστο.

    Alexis Moissidis
    από την άλλη εγώ τον θεωρώ εμπνευσμένο διότι ένα κύκνειο άσμα λυρικό κ "αργό" είναι (εξαιρείται το bye bye life του all that jazz !!)
    ...anyway..απόψεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή