19/1/2024
Μου έχει τεθεί πολλές φορές το ερώτημα γιατί δεν γράφω ένα βιβλίο για την ελληνική τζαζ.
Κατ’ αρχάς να πω πως δεν με ενδιαφέρει η ελληνική τζαζ έξω από το πλαίσιο «η τζαζ στην Ελλάδα». Αυτό είναι το πλαίσιο, και μέσα εκεί είναι ενταγμένη και η ελληνική τζαζ. Άρα μιλάμε για κάτι πολύ πιο ευρύ, εντός του οποίου αναπτύσσεται και η ντόπια σκηνή.
Περαιτέρω να πω πως δηλώνω διαχρονικά απογοητευμένος (αυτή είναι η μεγάλη εικόνα, εκτός κάποιων μικρών και φωτεινών εξαιρέσεων) από τον τρόπο που έχει αντιμετωπιστεί η τζαζ στην Ελλάδα και βεβαίως η ελληνική τζαζ, από τους γραφιάδες.
Υπάρχει τεράστια άγνοια, κακές εκτιμήσεις, απίστευτη προχειρότητα, σχεδόν μηδενική έρευνα και βεβαίως ανούσια και χαζά «τζαζ τιμάρια» (ότι τζαζ είναι εκείνο και όχι το άλλο).
Όταν έγραφα στο Jazz & Τζαζ, για πρώτη φορά για τη “Philicorda” του Πλέσσα, για τους δίσκους του Γεράσιμου Λαβράνου, για την Τζένη Βάνου κ.λπ., κάποιοι γελάγανε, αλλά τώρα όλοι αποδέχονται πως δεν μπορεί να υπάρξει ιστορία της τζαζ στην Ελλάδα, αν δεν αναφερθείς και σ’ αυτά τα ονόματα.
Έχω δει, δε, διάφορες ιδέες δικές μου να υλοποιούνται, μέσα στα χρόνια, από άλλους, αλλά αυτό δεν με ενοχλεί. Δεν με ενοχλεί όταν αυτός που ερευνά και γράφει έχει κότσια και δεν το παίζει... ινστρούχτορας της τζαζ. Χαίρομαι όταν διαβάζω κείμενα που να δείχνουν ότι αυτός που ασχολείται με το πώς πορεύτηκε η τζαζ στην Ελλάδα ενδιαφέρεται, το ψάχνει, προβαίνοντας σε ορθά συμπεράσματα, και δεν αντιγράφει απλώς.
Και επειδή η τζαζ δεν είναι μόνο αισθητικό γεγονός, καθώς επηρεάζεται από το εκάστοτε κοινωνικοπολιτικό κλίμα, εκείνο που προέχει είναι να ερευνηθεί η πορεία της τζαζ σε όλες τις ιστορικές εποχές – και βασικά μετά το 1950, που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Εδώ... κιχ.
Η τζαζ στα 50s και mid-sixties, η τζαζ επί δικτατορίας, η τζαζ στην πρώιμη μεταπολίτευση, η τζαζ στα 80s, τζαζ και αριστερά, τζαζ και δεξιά, τζαζ και κομματικές νεολαίες και άλλα πολλά και διάφορα.
Ποιος θα αναλάβει αυτό το τιτάνιο έργο;
Φυσικά, εγώ μπορώ να το κάνω, αλλά πώς, κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Θα πρέπει τουλάχιστον για ένα χρόνο (και λέω λίγο) να μην κάνω τίποτ’ άλλο στη ζωή μου και να ασχολούμαι μόνο μ’ αυτό το πρότζεκτ. Ποιος θα με πληρώσει γι’ αυτό; Και πόσο θα με πληρώσει;
Αυτά είναι πολύ βασικά ερωτήματα, για να ξεκινήσει κάτι. Γιατί, αν δεν απαντηθούν αυτά κάθε συζήτηση περιττεύει.
Γι’ αυτό οι πιο «σοβαρές» μελέτες τα τελευταία χρόνια, γύρω από μουσικά θέματα, γίνονται από πανεπιστημιακούς (οι οποίοι βέβαια ερευνούν, αλλά συχνά θεωρητικολογούν και συμπεραίνουν αγνοώντας τεράστια κεφάλαια της διακίνησης των μουσικών «ιδεών» και βασικά την δισκογραφία, την αγορά του δίσκου και βεβαίως την επαφή εκ του σύνεγγυς με πρόσωπα και καταστάσεις του χώρου. Και αυτά συμβαίνουν, επειδή είναι ουρανοκατέβατοι).
Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν είτε είναι δημόσιοι υπάλληλοι, είτε μπαίνουν σε προγράμματα και χρηματοδοτούνται, είτε εκπονούν διδακτορικά κ.λπ. – έχουν, με άλλα λόγια, το χρόνο και το χρήμα να καθίσουν και να ασχοληθούν μ’ ένα ερευνητικό κομμάτι και ένα και δυο χρόνια.
Μας ανταγωνίζονται αθέμιτα, κατά μίαν έννοια, οι πανεπιστημιακοί εμάς τους επαγγελματίες μουσικογραφιάδες, που πρέπει κάθε μέρα να γράφουμε και κάτι και να ασχολούμαστε με χίλια δυο διαφορετικά αντικείμενα –γιατί όλα μας αρέσουν, και δεν μας αρέσει μόνο η τζαζ– και αυτό είναι οπωσδήποτε ένα θέμα. Υπό την έννοια πως η δική μας, η καθημερινή δουλειά, που είναι σκόρπια από ’δω κι από ’κει, και υποτιμάται και δεν λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν της, από διαφόρους που επικεντρώνονται κυρίως στην βιβλιογραφία.
Φυσικά, αν ήμουνα τυχάρπαστος, θα μπορούσα να μαζέψω ό,τι κείμενα έχω φτιάξει μέσα στα χρόνια για την τζαζ στην Ελλάδα (και είναι πάρα πολλά) και να βγάλω ένα βιβλίο, που να είναι πολύ επάνω από τα στάνταρντ που θέτει η αγορά, αλλά εμένα δεν θα με ικανοποιούσε κάτι τέτοιο. Είναι και θέματα προσωπικά, εννοώ, στη μέση, που έχουν να κάνουν με το πόσο αυστηρά μπορεί να κρίνω εγώ τον εαυτό μου κ.λπ.
Τέλος πάντων, για να μην μακρηγορώ. Η τζαζ στην Ελλάδα είναι ένα τεράστιο πρότζεκτ και για να μπει σε μια τροχιά θέλει χρόνο και χρήμα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό, που πρέπει να κρατήσουμε.
Μου έχει τεθεί πολλές φορές το ερώτημα γιατί δεν γράφω ένα βιβλίο για την ελληνική τζαζ.
Κατ’ αρχάς να πω πως δεν με ενδιαφέρει η ελληνική τζαζ έξω από το πλαίσιο «η τζαζ στην Ελλάδα». Αυτό είναι το πλαίσιο, και μέσα εκεί είναι ενταγμένη και η ελληνική τζαζ. Άρα μιλάμε για κάτι πολύ πιο ευρύ, εντός του οποίου αναπτύσσεται και η ντόπια σκηνή.
Περαιτέρω να πω πως δηλώνω διαχρονικά απογοητευμένος (αυτή είναι η μεγάλη εικόνα, εκτός κάποιων μικρών και φωτεινών εξαιρέσεων) από τον τρόπο που έχει αντιμετωπιστεί η τζαζ στην Ελλάδα και βεβαίως η ελληνική τζαζ, από τους γραφιάδες.
Υπάρχει τεράστια άγνοια, κακές εκτιμήσεις, απίστευτη προχειρότητα, σχεδόν μηδενική έρευνα και βεβαίως ανούσια και χαζά «τζαζ τιμάρια» (ότι τζαζ είναι εκείνο και όχι το άλλο).
Όταν έγραφα στο Jazz & Τζαζ, για πρώτη φορά για τη “Philicorda” του Πλέσσα, για τους δίσκους του Γεράσιμου Λαβράνου, για την Τζένη Βάνου κ.λπ., κάποιοι γελάγανε, αλλά τώρα όλοι αποδέχονται πως δεν μπορεί να υπάρξει ιστορία της τζαζ στην Ελλάδα, αν δεν αναφερθείς και σ’ αυτά τα ονόματα.
Έχω δει, δε, διάφορες ιδέες δικές μου να υλοποιούνται, μέσα στα χρόνια, από άλλους, αλλά αυτό δεν με ενοχλεί. Δεν με ενοχλεί όταν αυτός που ερευνά και γράφει έχει κότσια και δεν το παίζει... ινστρούχτορας της τζαζ. Χαίρομαι όταν διαβάζω κείμενα που να δείχνουν ότι αυτός που ασχολείται με το πώς πορεύτηκε η τζαζ στην Ελλάδα ενδιαφέρεται, το ψάχνει, προβαίνοντας σε ορθά συμπεράσματα, και δεν αντιγράφει απλώς.
Και επειδή η τζαζ δεν είναι μόνο αισθητικό γεγονός, καθώς επηρεάζεται από το εκάστοτε κοινωνικοπολιτικό κλίμα, εκείνο που προέχει είναι να ερευνηθεί η πορεία της τζαζ σε όλες τις ιστορικές εποχές – και βασικά μετά το 1950, που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Εδώ... κιχ.
Η τζαζ στα 50s και mid-sixties, η τζαζ επί δικτατορίας, η τζαζ στην πρώιμη μεταπολίτευση, η τζαζ στα 80s, τζαζ και αριστερά, τζαζ και δεξιά, τζαζ και κομματικές νεολαίες και άλλα πολλά και διάφορα.
Ποιος θα αναλάβει αυτό το τιτάνιο έργο;
Φυσικά, εγώ μπορώ να το κάνω, αλλά πώς, κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Θα πρέπει τουλάχιστον για ένα χρόνο (και λέω λίγο) να μην κάνω τίποτ’ άλλο στη ζωή μου και να ασχολούμαι μόνο μ’ αυτό το πρότζεκτ. Ποιος θα με πληρώσει γι’ αυτό; Και πόσο θα με πληρώσει;
Αυτά είναι πολύ βασικά ερωτήματα, για να ξεκινήσει κάτι. Γιατί, αν δεν απαντηθούν αυτά κάθε συζήτηση περιττεύει.
Γι’ αυτό οι πιο «σοβαρές» μελέτες τα τελευταία χρόνια, γύρω από μουσικά θέματα, γίνονται από πανεπιστημιακούς (οι οποίοι βέβαια ερευνούν, αλλά συχνά θεωρητικολογούν και συμπεραίνουν αγνοώντας τεράστια κεφάλαια της διακίνησης των μουσικών «ιδεών» και βασικά την δισκογραφία, την αγορά του δίσκου και βεβαίως την επαφή εκ του σύνεγγυς με πρόσωπα και καταστάσεις του χώρου. Και αυτά συμβαίνουν, επειδή είναι ουρανοκατέβατοι).
Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν είτε είναι δημόσιοι υπάλληλοι, είτε μπαίνουν σε προγράμματα και χρηματοδοτούνται, είτε εκπονούν διδακτορικά κ.λπ. – έχουν, με άλλα λόγια, το χρόνο και το χρήμα να καθίσουν και να ασχοληθούν μ’ ένα ερευνητικό κομμάτι και ένα και δυο χρόνια.
Μας ανταγωνίζονται αθέμιτα, κατά μίαν έννοια, οι πανεπιστημιακοί εμάς τους επαγγελματίες μουσικογραφιάδες, που πρέπει κάθε μέρα να γράφουμε και κάτι και να ασχολούμαστε με χίλια δυο διαφορετικά αντικείμενα –γιατί όλα μας αρέσουν, και δεν μας αρέσει μόνο η τζαζ– και αυτό είναι οπωσδήποτε ένα θέμα. Υπό την έννοια πως η δική μας, η καθημερινή δουλειά, που είναι σκόρπια από ’δω κι από ’κει, και υποτιμάται και δεν λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν της, από διαφόρους που επικεντρώνονται κυρίως στην βιβλιογραφία.
Φυσικά, αν ήμουνα τυχάρπαστος, θα μπορούσα να μαζέψω ό,τι κείμενα έχω φτιάξει μέσα στα χρόνια για την τζαζ στην Ελλάδα (και είναι πάρα πολλά) και να βγάλω ένα βιβλίο, που να είναι πολύ επάνω από τα στάνταρντ που θέτει η αγορά, αλλά εμένα δεν θα με ικανοποιούσε κάτι τέτοιο. Είναι και θέματα προσωπικά, εννοώ, στη μέση, που έχουν να κάνουν με το πόσο αυστηρά μπορεί να κρίνω εγώ τον εαυτό μου κ.λπ.
Τέλος πάντων, για να μην μακρηγορώ. Η τζαζ στην Ελλάδα είναι ένα τεράστιο πρότζεκτ και για να μπει σε μια τροχιά θέλει χρόνο και χρήμα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό, που πρέπει να κρατήσουμε.
19/1/2024
Κάποιες κριτικές βιβλίων (κάποιες μόνο), που έχω κάνει για το LiFO.gr, συγκεντρωμένες από το biblionet...
https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=112544
Κάποιες κριτικές βιβλίων (κάποιες μόνο), που έχω κάνει για το LiFO.gr, συγκεντρωμένες από το biblionet...
https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=112544
18/1/2024
Βασίλης Τσιτσάνης / 40 χρόνια απών / Οι τραγουδάρες του όμως αθάνατες
https://www.youtube.com/watch?v=DZTfC3V4VJ0
Βασίλης Τσιτσάνης / 40 χρόνια απών / Οι τραγουδάρες του όμως αθάνατες
https://www.youtube.com/watch?v=DZTfC3V4VJ0
17/1/2024
Ένα ενδιαφέρον κείμενο, που ανεβαίνει ξανά τώρα...
https://www.lifo.gr/culture/vivlio/h-performans-stin-ellada-anamesa-sta-hronia-1968-1986
Ένα ενδιαφέρον κείμενο, που ανεβαίνει ξανά τώρα...
https://www.lifo.gr/culture/vivlio/h-performans-stin-ellada-anamesa-sta-hronia-1968-1986
17/1/2024
Ρε, γράφετε για το αθηναϊκό underground και ξεχνάτε αυτό; (γέλιο)
Ρε, γράφετε για το αθηναϊκό underground και ξεχνάτε αυτό; (γέλιο)
16/1/2024
[το κείμενο είναι από το βιβλίο με διηγήματα του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο», από το 1964 πρώτη φορά, στη Διαγώνιο, και με πολλές άλλες εκδόσεις έκτοτε]
Έχω μπει κι εγώ δυο και τρεις φορές, κατά λάθος, σε αίθουσες βλέποντας την ίδια ταινία (σίγουρα σε καουμπόικα, που είχαν παρεμφερείς τίτλους, και σε σοβαρά, αλλά και σε κωμωδίες τύπου Τρινιτά, ασυζητητί σε καράτε, που αν εξαιρέσεις 4-5, όλα τα άλλα σου φαίνονταν «ίδια», όπως και σε ταινίες του... ρεαλιστικού κινηματογράφου, που ήταν σε σειρές, και δεν θυμόμουν ποια νούμερα της σειράς είχα δει), όπως έχω αγοράσει και βιβλία ξανά, που τα είχα ήδη αγορασμένα και δεν το θυμόμουν και βεβαίως δίσκους... Όλα από δυο φορές...
Δεν ξέρω αν είμαι και γενναίος, για να πεθάνω δυο φορές όπως ο Άγγελος Αντωνόπουλος στο σενάριο του Φώσκολου. Αυτό θα ήταν το τέλειο...
[το κείμενο είναι από το βιβλίο με διηγήματα του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο», από το 1964 πρώτη φορά, στη Διαγώνιο, και με πολλές άλλες εκδόσεις έκτοτε]
Έχω μπει κι εγώ δυο και τρεις φορές, κατά λάθος, σε αίθουσες βλέποντας την ίδια ταινία (σίγουρα σε καουμπόικα, που είχαν παρεμφερείς τίτλους, και σε σοβαρά, αλλά και σε κωμωδίες τύπου Τρινιτά, ασυζητητί σε καράτε, που αν εξαιρέσεις 4-5, όλα τα άλλα σου φαίνονταν «ίδια», όπως και σε ταινίες του... ρεαλιστικού κινηματογράφου, που ήταν σε σειρές, και δεν θυμόμουν ποια νούμερα της σειράς είχα δει), όπως έχω αγοράσει και βιβλία ξανά, που τα είχα ήδη αγορασμένα και δεν το θυμόμουν και βεβαίως δίσκους... Όλα από δυο φορές...
Δεν ξέρω αν είμαι και γενναίος, για να πεθάνω δυο φορές όπως ο Άγγελος Αντωνόπουλος στο σενάριο του Φώσκολου. Αυτό θα ήταν το τέλειο...
15/1/2024
Ψάχνεις σε όλο το δίκτυο για να βρεις κάτι και τελικά βρίσκεις κάποια άκρη από μια «Διαγώνιο» 45ετίας, σε κείμενο του Χριστιανόπουλου.
Ποιος ξέρει τι διαβάζει με το μεγεθυντικό φακό του ο κύριος Ντίνος – κανα κιτάπι του ’40, με ξεφτισμένα γράμματα ίσως. Η γάτα, πάντως, φαίνεται να το ’χει διαβάσει πρώτη...
Ψάχνεις σε όλο το δίκτυο για να βρεις κάτι και τελικά βρίσκεις κάποια άκρη από μια «Διαγώνιο» 45ετίας, σε κείμενο του Χριστιανόπουλου.
Ποιος ξέρει τι διαβάζει με το μεγεθυντικό φακό του ο κύριος Ντίνος – κανα κιτάπι του ’40, με ξεφτισμένα γράμματα ίσως. Η γάτα, πάντως, φαίνεται να το ’χει διαβάσει πρώτη...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ψάχνεις σε όλο το δίκτυο για να βρεις κάτι και τελικά βρίσκεις κάποια άκρη από μια «Διαγώνιο» 45ετίας, σε κείμενο του Χριστιανόπουλου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Κι όμως... Τα παλιά χρόνια πολλοί, ιδίως μεγάλης ηλικίας, διάβαζαν με μεγεθυντικο φακό, ιδίως τις στήλες της εφημερίδας!!!
Giannis Liapeace
Η φωτογραφία από το 1994 και έπειτα.
Φαίνεται το εξώφυλλο του βιβλίου της Βάνας Χαραλαμπίδου 12 χρόνια αρχαιολογικό ρεπορτάζ.
Εδώ όλα τα τεύχη της Διαγωνίου ψηφιοποιημένα.
https://www.greek-language.gr/periodika/mags/diagonios
Διαγώνιος | Περιοδικά λόγου και τέχνης
Φώντας Τρούσας
Τα ξέρω. Αλλά εγώ αυτό που έψαχνα το βρήκα σε φυσικό τεύχος. Τα ψηφιακά δεν ψάχνονται εύκολα.
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Ιωάννου...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Ναι, ναι, αυτό το πεζογράφημα του Γιώργου Ιωάννου από το "για ένα φιλότιμο" (λατρεμένο βιβλίο, μερικά από τα διηγήματα τα διάβασα και 4 συνεχόμενες φορές) το θυμήθηκα κι εγώ όταν κατά λάθος πήγα στο σινεμά για να δω την ίδια ταινία δεύτερη φορά: Την ταινία του Αλέν Ρενέ "πέρυσι στο Μάριενμπαντ" (η οποία δεν μου άρεσε ούτε την πρώτη, ούτε τη δεύτερη φορά)!! Κι ο λατρεμένος μας Γιώργος Ιωάννου ομοίως με γαλλική ταινία την πάτησε, η ταινία που, όπως μας εξομολογείται στο πεζογράφημα, είδε εκ παραδρομής για δεύτερη φορά στο σινεμά είναι "οι εραστές" του Λουί Μαλ (έτσι τουλάχιστον θυμάμαι, αν αναφέρει άλλη ταινία με διορθώνετε ....)
3 ημ.
Απάντηση
Τροποποιήθηκε
Ferris Costas
Kwstas Agas "Οι Εραστές", όντως. Από τις λίγες ταινίες που είχαν τον τίτλο μεταφρασμένο ΑΚΡΙΒΩΣ.
3 ημ.
Απάντηση
Ιωσήφ Μιχαηλίδης
Τρομερός ο Ιωαννου
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ρε, γράφετε για το αθηναϊκό underground και ξεχνάτε αυτό; (γέλιο)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσθένης Ταχταλίδης
Κώστας Μεσσάρης (Πρόσωπο με πρόσωπο, Δι' ασήμαντον αφορμήν, Ιωάννης ο βίαιος (έχεις γράψει για αυτήν την ταινία;), Το βαρύ πεπόνι, Η δίκη των δικαστών και άλλες σημαντικές ταινίες)
Φώντας Τρούσας
Ρε Ταχταλίδη, με όλη την αγάπη, κράτα τα για τον εαυτό σου αυτά, το ξέρουμε ότι τα ξέρεις, όπως τα ξέρω κι εγώ και πολλοί άλλοι.
Εξάλλου εδώ το θέμα δεν είναι ο Μεσσάρης είναι η ταινία, που συνδέεται με το... αθηναϊκό underground.
Λιζ Ξυν
Την ειχα δει πολυ παλια..νομιζω στην τηλεοραση..με σχολια τυπου" ειδες την γινεται στον κοσμο""κοιτα να μαθαινεις κ να μγν μπλεξεις..
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ένα ενδιαφέρον κείμενο, που ανεβαίνει ξανά τώρα..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Founti
Με την ευκαιρία, το ΕΜΣΤ έχει καλή αναδρομική έκθεση της Λήδας Παπακωνσταντίνου αυτή την περίοδο. Αξίζει μαζί και με την αναδρομική της Χρύσας Ρωμανού (και νομίζω συνεχίζεται και η μία από τις δύο για τον Ξενάκη)
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Trini Lopez “The Search Goes On”…"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlfa Bhta
https://www.youtube.com/watch?v=JTWl0k-eBdk
.. μ' αυτό άνοιξε την τελευταία συναυλία ο Buddy Holly (Billy Grammer cover) .. δυστυχώς δεν υπάρχει ηχογραφημένο.. να ακούγαμε πώς το ερμηνεύανε.. υποθέτω σαν opening song θα το έπαιζαν κάπως πιο "γκαζωμένο" σε ροκ ν ρολλ στυλ ..
Τα 2 live albums του Lopez "at PJ's " θέλουν ξεχωριστό άρθρο !
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μου έχει τεθεί πολλές φορές το ερώτημα γιατί δεν γράφω ένα βιβλίο για την ελληνική τζαζ"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Μάρκος
Ας κοιτάξουμε και προς τα βόρεια για το θέμα αυτό...
Φώντας Τρούσας
Τι εννοείς?
Nick Theodorakis
Ιδιαίτερο είδος μουσικής.. Με πολλούς φίλους στη χώρα μας.. Και πολύ καλούς μουσικούς..
Akis Orfanos
Ευτυχώς η τζαζ δεν χρειάζεται χρόνο και χρήμα για να μιλήσει έχει μουσικούς που παράγουν και εραστές που βρίσκουν
Φώντας Τρούσας
Άσχετο σχόλιο. Φυσικά και η τζαζ χρειάζεται χρόνο και χρήμα, αφού οι μουσικοί επενδύουν πλέον σε σπουδές (εδώ ή στο εξωτερικό) και θέλουν να πουλάνε οι δίσκοι τους, να πηγαίνει κόσμος στις συναυλίες τους κ.λπ.. Αλλά εδώ ρε μεγάλε μιλάμε για κάτι άλλο, που απαιτεί φοβερά κότσια για να το φέρεις εις πέρας.
Akis Orfanos
μάλλον δεν φοράμε τα ίδια γυαλιά και ο Γ Κουντραφούρης εδώ διδάσκει Ο Γ Φακανας στις Τζιτζιφιές έχει το ωδειο του Το ωδείο Φ Νάκας και όχι μόνο έχει αξιόλογους και σημαντικούς μουσικούς για διδασκάλους Για ένα τόσο υποκειμενικό πράγμα που είναι η μουσική , οξυδέρκεια χρειάζεται και όχι δίδακτρα Ευχαριστωω
Φώντας Τρούσας
Τι είναι αυτά που λες; Δουλεύουνε τζάμπα όλοι αυτοί; Έχουν επενδύσει λίγα στη δουλειά τους;
Dionissis Stefanopoulos
Μπράβο κύριε Φώντας Τρούσας!
Γιώργος Φραγκίσκος
Ωραίο!
Thodoros Papadopoulos
Πάντως το καλύτερο τζάζ φεστιβάλ γίνεται στα Σκόπια εδώ και κάτι χρόνια και κανείς δεν το λέει....
Alfa Bhta
Γενικά μιλώντας (να μην τα ισοπεδώνουμε και όλα γιατί υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις): Τα βιβλία-μελέτες των πανεπιστημιακών έχουν μεγάλη φάση. Όταν τα διαβάζω μου έρχεται στο μυαλό ένας τύπος που κλείστηκε σε ένα γραφείο με 10 βιβλία επί του θέματος και έγραψε το 11ο !
Φώντας Τρούσας
Όλοι δυνητικά κάτι προσφέρουν. Κι ένας που γράφει ένα βλακώδες κείμενο κάτι προσφέρει. Βγάζεις ορισμένα συμπεράσματα ακόμη και απ΄ αυτό. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια ολιστική ματιά στα πράγματα. Η τζαζ π.χ. δεν είναι μόνο δίσκοι, ούτε μόνο συναυλίες. Είναι χίλια-δυο διαφορετικά "πράματα", που πρέπει να τα αξιολογήσεις και να τα ενοποιήσεις σ' ένα σώμα.
Yiotis Samaras
Να γελάει κάποιος με τον Γεράσιμο. Πολύ στενάχωρο.
Spiros Dfold Grammenos
Ίσως θα μπορούσε να γίνει κάποια συζήτηση/επαφή με το τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (κατεύθυνση τζαζ) για κάποια πιθανή επιχορήγηση για ένα τέτοιο εγχείρημα. Το γνωρίζετε ήδη πως στο Πανεπιστήμιο διδάσκουν εξαιρετικοί καθηγητές, μουσικοί και με γνώσεις στο αντικείμενο. Θα είχε ενδιαφέρον αν μη τι άλλο
Φώντας Τρούσας
Προσωπικά δεν με προσέγγισε ποτέ κανείς τους, για να μου δώσει δουλειά (με τις προϋποθέσεις που έθεσα). Εν τω μεταξύ όλοι με ξέρουν (υποθέτω δηλαδή).