Ο Caleb Wheeler Curtis
είναι ένας αναγνωρισμένος σαξοφωνίστας της πιο νέας γενιάς. Γεννημένος το 1985
στην Ann Arbor
του Michigan, ο Curtis
μάς είναι γνωστός εδώ στο blog
και από τις συμμετοχές του σε σχήματα (στους Ember ας πούμε, για το άλμπουμ των
οποίων “August in March”,
από το 2023, έχουμε γράψει παλαιότερα), μα και από την πιο προσωπική
δισκογραφία τους, καθώς υπάρχει review
στο δισκορυχείον και για το CD του “Heatmap” [Imani Records, 2022].
Το πιο νέο άλμπουμ του Curtis αποκαλείται “The True Story of Bears and the Invention of the Battery” [Imani Records, 2024] είναι διπλό, και χωρίζεται σε δύο μέρη. Εννοούμε μ’ αυτό πως όσα είναι γραμμένα στο ένα CD δεν έχουν σχέση με όσα είναι γραμμένο στο άλλο. Βασικά, πρόκειται για δύο διαφορετικά άλμπουμ τοποθετημένα σε μία ενιαία συσκευασία.
Ο Curtis είναι γνωστός, κατ’ αρχάς, από τα πιο ασυνήθιστα πνευστά που παίζει (μαζί βεβαίως με τα κλασικά). Χειρίζεται, ας πούμε, το stritch, το ίσιο άλτο σαξόφωνο, που το ξέρουμε από τον Rahsaan Roland Kirk. Επίσης είναι και σαξοφωνίστας και τρομπετίστας – κάτι, που δεν το συναντάς συχνά. Αυτά τα δύο, μαζί με τις άριστα αφομοιωμένες επιρροές του από την ιστορία της jazz, συν το συνθετικό και οργανοπαικτικό ταλέντο του, κάνουν τους δίσκους του να ξεχωρίζουν.
Στο πρώτο CD τού “The True Story of Bears and the Invention of the Battery” ο Caleb Wheeler Curtis (σε stritch, τρομπέτα, σοπρανίνο σαξόφωνο και τενόρο σαξόφωνο), συνεργάζεται με τον κοντραμπασίστα Sean Conly και τον ντράμερ Michael Sarin, με την ηχογράφηση να συμβαίνει στο Bridge Studio του Brooklyn, τον Απρίλιο του 2024. Άρα συζητάμε για ένα πολύ πρόσφατο session, που καταγράφει εννέα συνθέσεις του Curtis, συν την “Odessa” του Arthur Blythe. Πνευστά, μπάσο, ντραμς λοιπόν και μια σειρά από tracks, που είναι πρώτης τάξεως, μεταφέροντας μνήμες από Ornette Coleman βασικά. Φυσικά, τα overdubs των πνευστών παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην τελική διαμόρφωση του ακροάματος, καθώς συχνά ακούς περισσότερα του ενός πνευστά μαζί, μέσα από πάντα ευφάνταστους συνδυασμούς, που «πιάνουν» όλες τις περιπτώσεις –συνοδείες του ενός προς το άλλο, διαλόγους, σόλι–, με το ρυθμικό τμήμα να είναι «κουρδισμένο» τέλεια, συνοδεύοντας από πολύ μπροστινή θέση και όχι στο background. Όλα τούτα προσδίδουν στις συνθέσεις του Curtis έξτρα δύναμη, συντελώντας σ’ ένα συνολικώς συναρπαστικό άκουσμα απολύτου σύγχρονης jazz (“This cult does not help”, “Stellar Ray, see?”).
Το δεύτερο CD έχει τίτλο “Raise Four: Monk the Minimalist”, με τον Caleb Wheeler Curtis (stritch, τρομπέτα, σοπρανίνο) να έχει δίπλα του, τώρα, τους Eric Revis κοντραμπάσο και Justin Faulkner ντραμς – ηχογράφηση από τις 13 Ιανουαρίου
2024, στο Samurai Hotel, στην Astoria της Νέας Υόρκης.
Από τον τίτλο είναι
προφανές πως εδώ έχουμε να κάνουμε μ’ ένα tribute στον Thelonious Monk – με συνθέσεις του, που προσεγγίζονται με
όχι και τόσο μινιμαλιστικό τρόπο. Minimal στοιχεία, με επαναλήψεις μελωδικών δομών, ρυθμικών μοτίβων και παραλλαγών
συναντάμε, φυσικά, στις συνθέσεις του Monk, και οπωσδήποτε, εδώ, σ’ αυτό το δεύτερο CD, ο Curtis επικεντρώνεται πάνω τους – με την διαφορά πως το δικό του άκουσμα είναι
πλούσιο και πλουραλιστικό. Οπωσδήποτε πρόκειται για μια άλλη «οπτική», πάνω στη
μουσική του Monk, από ένα piano-less trio, που έχει τη δική της
ορμή, είτε μέσα από τα καταιγιστικά κομμάτια σαν το “Raise four” είτε μέσα από τις μπαλάντες τύπου “Reflections”.
Συνολικώς θα γράφαμε
για έναν απολαυστικό δίσκο, προϊόν ενός μουσικού με συγκεκριμένες αισθητικές
αρχές και φιλοδοξίες.
Επαφή: www.calebcurtis.com
Το πιο νέο άλμπουμ του Curtis αποκαλείται “The True Story of Bears and the Invention of the Battery” [Imani Records, 2024] είναι διπλό, και χωρίζεται σε δύο μέρη. Εννοούμε μ’ αυτό πως όσα είναι γραμμένα στο ένα CD δεν έχουν σχέση με όσα είναι γραμμένο στο άλλο. Βασικά, πρόκειται για δύο διαφορετικά άλμπουμ τοποθετημένα σε μία ενιαία συσκευασία.
Ο Curtis είναι γνωστός, κατ’ αρχάς, από τα πιο ασυνήθιστα πνευστά που παίζει (μαζί βεβαίως με τα κλασικά). Χειρίζεται, ας πούμε, το stritch, το ίσιο άλτο σαξόφωνο, που το ξέρουμε από τον Rahsaan Roland Kirk. Επίσης είναι και σαξοφωνίστας και τρομπετίστας – κάτι, που δεν το συναντάς συχνά. Αυτά τα δύο, μαζί με τις άριστα αφομοιωμένες επιρροές του από την ιστορία της jazz, συν το συνθετικό και οργανοπαικτικό ταλέντο του, κάνουν τους δίσκους του να ξεχωρίζουν.
Στο πρώτο CD τού “The True Story of Bears and the Invention of the Battery” ο Caleb Wheeler Curtis (σε stritch, τρομπέτα, σοπρανίνο σαξόφωνο και τενόρο σαξόφωνο), συνεργάζεται με τον κοντραμπασίστα Sean Conly και τον ντράμερ Michael Sarin, με την ηχογράφηση να συμβαίνει στο Bridge Studio του Brooklyn, τον Απρίλιο του 2024. Άρα συζητάμε για ένα πολύ πρόσφατο session, που καταγράφει εννέα συνθέσεις του Curtis, συν την “Odessa” του Arthur Blythe. Πνευστά, μπάσο, ντραμς λοιπόν και μια σειρά από tracks, που είναι πρώτης τάξεως, μεταφέροντας μνήμες από Ornette Coleman βασικά. Φυσικά, τα overdubs των πνευστών παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην τελική διαμόρφωση του ακροάματος, καθώς συχνά ακούς περισσότερα του ενός πνευστά μαζί, μέσα από πάντα ευφάνταστους συνδυασμούς, που «πιάνουν» όλες τις περιπτώσεις –συνοδείες του ενός προς το άλλο, διαλόγους, σόλι–, με το ρυθμικό τμήμα να είναι «κουρδισμένο» τέλεια, συνοδεύοντας από πολύ μπροστινή θέση και όχι στο background. Όλα τούτα προσδίδουν στις συνθέσεις του Curtis έξτρα δύναμη, συντελώντας σ’ ένα συνολικώς συναρπαστικό άκουσμα απολύτου σύγχρονης jazz (“This cult does not help”, “Stellar Ray, see?”).
Επαφή: www.calebcurtis.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου