Τετάρτη 1 Αυγούστου 2018

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 112

31/7/2018
Υπάρχουν μερικές ταινίες, που μ’ έχουν σημαδέψει. Μάλλον είναι πολλές, δεν είναι μερικές, κάτι που εξηγείται από το γεγονός πως τις είδα μικρός – ή εν πάση περιπτώσει κάτω από τα 30 μου. Θα ήθελα να γράψω κάποια κείμενα (μικρά ή μεγαλύτερα) για καθεμία απ’ αυτές, γιατί τις θυμάμαι πρώτον, και δεύτερον, γιατί δεν είναι από εκείνες που τις ξέρουν οι νεότεροι (αλλά και οι πιο παλιοί μπορεί να μην τις έχουν δει). Δεν θέλω να γράψω δηλαδή για πολύ γνωστά φιλμ, που και αυτά μπορεί να είναι (και είναι) εξαιρετικά. Είπα κάτι για το Victim προηγουμένως και τώρα θέλω να πω για μια εξωφρενική ταινία φαντασίας, την πολωνική Sanatorium Pod Klepsydrą (1973) ή απλώς Κλεψύδρα του Wojciech Has (Βόιτσεκ Χας).
Την ταινία αυτή την έχω δει 2-3 φορές στην τηλεόραση πριν πολλά χρόνια, ποτέ στο σινεμά, σε βίντεο ή DVD και μετά βίας μπορώ να ανακαλέσω κάτι από το εντελώς… απροσάρμοστο στόρι της.
Κάποιος νέος πηγαίνει να επισκεφτεί τον πατέρα του σ’ ένα σανατόριο κι εκεί πέφτει σ’ ένα περιβάλλον διάλυσης των πάντων. Το παρόν, βασικά, διαλύεται μέσα στο παρελθόν, η φαντασία ανακατεύεται με τη μνήμη και όλα «χάνονται» (λέμε για ένα psych trip, που δεν συντελείται όμως με τη χορήγηση φαρμάκων) μέσα σ’ ένα ποιητικό σκηνικό γεμάτο από ψυχαναλυτικές αναφορές και καφκικές απεικονίσεις.
Είναι δυσνόητη και δύστροπη ταινία η Κλεψύδρα, αλλά ακόμη κι αυτά τα χαρακτηριστικά της την κάνουν ακόμη πιο μαγική. 

31/7/2018
Πριν λίγο καιρό διάβασα στο lifo.gr ένα άρθρο για τις «50 καλύτερες queer ταινίες όλων των εποχών». Ήταν αναπαραγωγή από το timeout.com/London (αναφερόταν φυσικά) με τη λίστα να προκύπτει από... LGBT cultural pioneers (όπως γράφει το βρετανικό σάιτ) και συντάκτες του Time out. Κάθε λίστα έχει τα υπέρ της και τα κατά της και στη συγκεκριμένη λίστα εγώ βρήκα μερικά διαμάντια του σινεμά –και αναφέρομαι στα παλιότερα φιλμ, που τα έχω δει, γιατί τα πιο καινούρια δεν μ’ ενδιαφέρουν και τόσο– όπως το Θεώρημα του Παζολίνι, το Σατυρικόν του Φελίνι, το Pink Flamingos του John Waters, Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ του Φασμπίντερ, το Θάνατος στη Βενετία του Βισκόντι, το Scorpio Rising του Kenneth Anger, το The Boys in the Band του Ουίλιαμ Φρίντκιν κ.λπ. Καταλαβαίνω γιατί από μια τέτοια λίστα απουσιάζει το Ψωνιστήρι και πάλι του Φρίντκιν (αν κι εγώ δεν το δικαιολογώ απολύτως), αλλά μου είναι δύσκολο να καταλάβω (το θεωρώ περίπου ανεπίτρεπτο θέλω να πω) το γιατί απουσιάζει το Victim του βρετανού Basil Dearden από το 1961.
Η ταινία αυτή είναι ένα καθαρό αριστούργημα, με τον Ντερκ Μπόγκαρντ να δίνει ακόμη μία ερμηνεία ζωής στο ρόλο ενός υψηλά ιστάμενου δικηγόρου, που ενώ αρχικά φαίνεται να έχει κάποιου είδους σχέση μ’ ένα νεαρό ομοφυλόφιλο αρνείται να τον βοηθήσει, όταν εκείνος του το ζητάει, επειδή νομίζει πως ο νεαρός θέλει να τον εκβιάσει. Όταν όμως ο νεαρός αυτοκτονεί, τότε το πράγμα αλλάζει. Ο δικηγόρος αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη μηχανή που έχει στηθεί από μια συμμορία που εκβιάζει ομοφυλοφίλους (σε μιαν εποχή, στην Αγγλία, όπου μια τέτοιου τύπου τυφλή «κατηγορία» θα μπορούσε να σε οδηγήσει κατ’ ευθείαν στη φυλακή, καθώς η ομοφυλοφιλία ήταν παράνομη) και αδιαφορώντας για την καριέρα του και την υψηλή του θέση αποφασίζει να διαλευκάνει την υπόθεση.
Αν το Victim αγνοήθηκε, επειδή στο βρετανικό Time out, και δεν ξέρω σε ποιους άλλους ακόμη, μπορεί να επαναφέρει στη μνήμη σκοτεινές εποχές, που κανείς πλέον δεν θέλει να θυμάται, τότε ας πούμε πως… καταλαβαίνω την αγνόησή του, αλλά προς χάριν της Τέχνης (και όχι μόνον αυτής), για ένα τέτοιο φιλμ, με τέτοια προοδευτική παρέμβαση σε μια τόσο βεβαρημένη εποχή, μόνο δάφνες και διαρκείς εύφημες μνείες επιβάλλονται. 

31/7/2018 
44
Η τραγωδία στην Ανατολική Αττική δείχνει ένα και μόνο ένα… πως το κράτος έχει συνέχεια, φευ! – αυτή τη συνέχεια τής κοινωνικής και περιβαλλοντικής πανωλεθρίας. Πως δεν άλλαξε τίποτα τα τελευταία τριάμισι χρόνια των κυβερνήσεων Τσίπρα, πως δεν υπάρχει επί της ουσίας ουδεμία διαφορά με τις προηγούμενες εξ ίσου καταστροφικές κυβερνητικές περιόδους και πως, τέλος πάντων, η «αριστερά» βαδίζει πάνω στα καμένα χνάρια, που της παρέδωσαν όλοι οι άχρηστοι και εντεταλμένοι προηγούμενοι, υπερασπιζόμενη ταπεινά συμφέροντα και νομιμοποιώντας αυθαιρεσίες με τον ίδιο ή και ακόμη μεγαλύτερο ζήλο. Με την ίδια αχρηστία και αδιαφορία, και με τον ίδιο και απαράλλαχτο κυνισμό. Αυτός είναι ο μηχανισμός. Και αυτός είναι ο μόνος που, τελικά, προστατεύεται.
Όλα τα υπόλοιπα είναι το… λαδάκι, ώστε να μη σκουριάζει και να δουλεύει ρολόι το μηχάνημα.

29/7/2018
Πέθανε σήμερα στα 76 του ένας από τους μεγαλύτερους τρομπετίστες της τζαζ, ο Πολωνός Tomasz Stańko. Το τι έχει κάνει ο Stańko, από την εποχή που ήταν δίπλα στον Komeda στα μέσα του ’60 (και πριν ακόμη), μέχρι και τα πιο πρόσφατα χρόνια με τα άλμπουμ του στην ECM και αλλού είναι αντικείμενο… πολυσέλιδου άρθρου και όχι ποστ στο facebook. Να πω μόνο πως ο Stańko είχε επισκεφθεί την Ελλάδα κάμποσες φορές (η πρώτη μάλλον ήταν στο Λυκαβηττό το 1986), πως είχε βγάλει δίσκο σε ελληνική εταιρεία (στην Utopia του Βαγγέλη Κατσούλη) και πως υπήρξε φίλος και συνεργάτης του κορυφαίου κιθαρίστα του πολωνικού ροκ στα σέβεντις Αποστόλη Άνθιμου. RIP.

26/7/2018
Το λέει καλύτερα από το Μητροπάνο, και χωρίς τις ψευτο-προγκρεσιβιές του Μούτση, με μόνα μπροστά τα καίρια λαϊκά vibes του Θόδωρου Δερβενιώτη (και με την Αλεξίου στο σεγόντο).
Ίσως η πιο αδικημένη φωνή στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού τα τελευταία 50 χρόνια, αλλά υπάρχει εξήγηση και γι’ αυτό…
 

9 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook περί "Παγανιάς" και Σμοκοβίτη...

    Aris Karampeazis
    Δίνει ωραίες δυναμικές ο Μούτσης στο μπουζούκι εκεί στο bridge (ας επιτραπει η υπέρβαση στους όρους). Γιατί ψευτοπρογκρεσιβιες; Δεν είναι άσχημο το αποτέλεσμα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το είπα γιατί "ψευτοπρογκρεσιβιές". Γιατί ο Μούτσης δεν είχε ακούσματα, και ο ήχος του είναι μπάσταρδος. Το δάνειο από το Jesus Christ στην αρχή δείχνει πόσο κοντές επιρροές είχε από την ξένη μουσική. Εγώ θα τον προτιμούσα ή ακόμη πιο λαϊκό ή εντελώς ροκ (τον Άγιο Φεβρουάριο εννοώ).

    Aris Karampeazis
    Ναι στο ότι άφησε μισό αυτό που πήγε να κάνει, θα συμφωνήσω. Δεν ξέρουμε ποσό τον έπαιρνε για παραπάνω βέβαια. Ωραία η εκτέλεση εδώ πάντως , παρότι θα προτιμήσω Μητροπάνο προσωπικά

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν είχε ακούσματα ο Μούτσης εγώ επιμένω σ' αυτό. Δες και τι κομμάτια ανεβάζει στο fb του... Είναι της κλασικής. Δεν ήταν καν Ξαρχάκος.

    Aris Karampeazis
    Ας αφήσουμε καλύτερα το FB του Μούτση στην άκρη θα έλεγα εγώ γενικώς ...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Α δεν ξέρω γενικώς - δεν είμαι φίλος του και δεν τον επισκέπτομαι. Έχω δει όμως τι κομμάτια ανεβάζει. Και πάντως, για να μην υπάρξει παρεξήγηση, θεωρώ το Μούτση κορυφαίο εντεχνολαϊκό συνθέτη. Απλά δεν γουστάρω αυτά τα ροκ, που ακούγονται από δω κι από κει. Έχω δει τον Άγιο Φεβρουάριο ακόμη και σε progressive rock λίστες να τον έχουν κάποιοι (αδαείς).

    Aris Karampeazis
    Οι προγκρεσιβ και οι ψυχεδελικές λίστες εσχάτως είναι σαν τις απόψεις . Που με τη σειρά τους ξέρουμε σαν τι είναι κλπ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ούτε τον Άγιο Φεβρουάριο υποτιμώ, που είναι δισκάρα φοβερή. Απλά έπρεπε να ήταν ακόμη πιο τολμηρός ο Μούτσης στις ενορχηστρώσεις. Όπως ήταν ο Ξαρχάκος στο Διόνυσε Καλοκαίρι μου ας πούμε.

    Stam Ekmek
    συμβαινει συχνα οι μουσικοι κι οι συνθετες να μην ειναι diggers, να μην βασιζονται τοσο σε ακουσματα αλλα μονο στην εμπνευση

    Grigoris Leontiades
    δεν το καταλαβαίνω αυτό που λέτε, ούτε και συμφωνώ. Οι τεμπέληδες ή γιαλαντζί μουσικοί και συνθέτες ίσως να έχουν τέτοιες συνήθειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dimitris Mpakirtzis
      O Σμοκοβίτης πρέπει να "έφαγε" stop από τις δισκογραφικές με βέτο Νταλάρα, πολύ κοντά οι χροιές ... κατά τη γνώμη μου πολύ καλύτερος ο Σμοκοβίτης. Βέβαια και αυτός το πούλησε, θυμάμαι σε νυκτερινό κέντρο, ξεκινούσε από τα καμαρίνια το τραγούδι και όλοι περίμεναν να βγει ο Νταλάρας. Μιά νύχτα ήρθε μόνος του ο Μητροπάνος να τον ακούσει, πρέπει να είχαν πολύ καλές σχέσεις, θυμάμαι του έφεραν αμέσως μια μεγάλη μοσχαρίσια και ένα μπουκάλι ουίσκι [ :-) μου είχε κάνει πολλή εντύπωση ] και έσπασε τα χέρια του με το χειροκρότημα... τι μου θυμίσατε...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>O Σμοκοβίτης πρέπει να "έφαγε" stop από τις δισκογραφικές με βέτο Νταλάρα<< Τα έχει γράψει ο ίδιος στα χρόνια του '80.

      Κωσταντίνος Ματσούκας
      Κυριοι σε αυτη την ζωη ο καθενας παιρνει αυτο που του αξιζει τελικα .Μην μενουμε σε 2-3 τραγουδια, που ειναι στα υπολοιπα?Εδω ολοκληρος Διονυσιου Διατυμπανουσε οτι τον ΕΡΙΧΝΕ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΩ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ και εκεινες τις χρονιες που τα ελεγε αυτα αυτος ελεγε 20 τραγουδια το χρονο και κανενα επιτυχια και ο Στελιος ελεγε 12 και ολα επιτυχιες.Τι να λεμε τωρα Μια αλλη τραγουδιστρια Κ.Πετρακη μου ελεγε οτι τις εκλεψε το τραγουδι η Αλεξιου και γιαυτο δεν εκανε καργιερα.Οντως υποθηκε και απο τις δυο το τραγουδι και στην ετικετα εγραφε και στις δυο κοπιες που κυκλοφορησαν το ονομα της ΑΛΕΞΙΟΥ ενω στην μια απο τις δυο τραγουδουσε η Πετρακη.Κακως βεβαια μπορει να ηταν εσκεμενο μπορει να ηταν εκ του πονηρου αλλα μπορει να ηταν και απο λαθος .Δικαιως φωναξε αλλα ποια η συνεχεια τελικα η μια χαθηκε στην Αμερικη Και η αλλη εδω Εγραψε ιστορια.

      Dimitris Mpakirtzis
      Ίσως προσωπικά να μην μπορώ να το δω έτσι και να είναι καθαρώς υποκειμενική η άποψη μου, διότι ο Νταλάρας ποτέ δεν κατόρθωσε να με πείσει. Όλα παίζουν ρόλο. Όσο για το γράψιμο της ιστορίας... μέχρι τέλους παίζεται το παιχνίδι, για όλους μας, δε χρειάζονται βιασύνες.

      Κωσταντίνος Ματσούκας
      Ο Νταλαρας ειναι το αμυντικο χαφ του Ελληνικου τραγουδιου την εποχη εκεινη μεχρι εκει

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το να κάνεις μεγάλη καριέρα είναι θέμα πολλών πραγμάτων και όχι μόνο καθαρής καλλιτεχνικής αξίας. Τα λέμε και σε άλλο σχόλιο εδώ.

      Asser Moissis
      Ο Σμοκοβίτης, άξιος τραγουδιστής, προτίμησε να γίνει υπάλληλος του ΟΤΕ, από το αγωνιστεί στον στίβο του τραγουδιού. Δεν του εφταιξε κανείς!

      Διαγραφή
    2. Stam Ekmek
      γιατι 'ψευτο-προγκρεσιβιες' ομως?...αφου ο Μουτσης στα 70ς ηταν οντως προοδευτικος για την ελληνικη μουσικη
      κι απο τα σχολια στο ΥΤ: '' Για να ακριβολογούμε η πρώτη εκτελεση ήταν του ...Μπογδάνου! που τον Οκτώβρη του 71 τα τραγουδούσε μαζί με τη Σαλπέα στη μπουατ "Περικλής" της Πλάκας που ονομάστηκε "Φεβρουάριος" για τις παραστάσεις αυτές.Στη δισκογραφία το 1971 τα ερμηνευει πρώτος ο Μητροπάνος αφού ο Μούτσης ελεγε ότι ήθελε μια φωνή "στεγνη-σκέτη χωρίς πολλά τσαλίμια" ενώ κράτησε την Πετρή Σαλπέα ..Σε βινυλιο το πρωτολέει ο Μητροπάνος...''

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν είχε ακούσματα.

      Nikolaos Kotsovos
      ο Μπογδανος κατα την ταπεινη μου γνωμη επισης αδικημενη φωνη ,προσπαθησε ..με τραγουδια Μητσακη ...λαικη φωνη

      Κωσταντίνος Ματσούκας
      φιλε ευκαιριες πηρε και απο Χιωτη και Μητσακη απλα ηταν μεχρι εκει .Εαν γνωρισετε αυτους τους ανθρωπους απο κοντα θα καταλαβετε γιατι δεν πηγαν ψηλα.Εχω την τυχη να γνωριζω αρκετους διαζωσης.

      Nikolaos Kotsovos
      δεν γνωριζω,..εφ οσον γνωριζετε εχετε καλυτερα εικονα απξ μενα.η φωνη του Μπογδανου μου ηταν συμπαθης

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι θέμα ήθους βασικά, όχι μόνο τραγουδιστικής ή μη αξίας. Το ήθος κάποιων είναι ξεχειλωμένο (ελαστικό) και μπορούν να έχουν μεγάλες επιτυχίες και επί χούντας και επί μεταπολίτευσης και επί αλλαγής και επί Μητσοτάκη και επί Σημίτη κ.λπ. Δεν ισχύει πάντα αυτό, αλλά ισχύει πολλές φορές.

      Nikolaos Kotsovos
      το φανταζομουν οτι αποτελει η ευελιξια ..προσθετο προσον στον χωρο αυτο ..καποια εποχη ηταν προαπαιτουμενο π.χ ποσο αριστερος ησουν ..ακλα και ποσο γρηγορα ..γινοσουν σοσιαλιστης ορ γουτ εβα που λμε στο χωριο

      Διαγραφή
    3. Βασίλης Καπετανίδης
      Διαφωνώ (καθέτως). 1] Μεστή, όμορφη η ερμηνεία του Σμοκοβίτη - αλλά, παραπέμπει στον σωρό των λαϊκών της εποχής. Η 1η μάλλον "σαλονικιά/κιώτικη" φωνή που ερμήνευσε "έντεχνο" ανεπανάληπτα - είναι ο Μητροπάνος (αν και νεότατος, αν και "αδούλευτος"). Σωστός και ωραίος ο Σμοκοβίτης - καμία σύγκριση όμως με τον Μητροπάνο. 2] Διαφωνώ με το "ψευδο-" στις προγκρεσιβιές. Ε, ναι, στις ενορχηστρώσεις "γάμησε" στην Ελλάδα και ο Μούτσης και ο Ξαρχάκος στο έντεχνο. Και ήταν για το ευρύ κοινό "πρωτόγνωρες" ενορχηστρώσεις. 3] Διαφωνώ και με την "γενικότερη" τοποθέτηση επί της αξίας του Σμοκοβίτη. Καλή φωνή, σπουδαία φωνή - αλλά μέχρι εκεί. Οι κλάψες και οι μαλακίες του στυλ "αδικήθηκε" και "Νταλάρας" και ό,τι να ναι - ε, βέβαια δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ νόημα. Και τον Πουλόπουλο σαμπόταρε ο Μπιθικώτσης αλλά έκανε σπουδαία καριέρα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Θα σου απαντήσω άλλη μέρα - αν δεν το ξεχάσω. Τώρα δεν έχω όρεξη.

      Βασίλης Καπετανίδης
      Απαντάω αλλά δεν απαντάω.... μην απαντάς. οκ. το "τώρα δεν έχω όρεξη" εεε... είναι απαίσιο. τέλοσπάντων.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      (νεύρα)

      Βασίλης Καπετανίδης
      ε τα είχαμε τσούξει λιγάκι...

      Τάκης Σπετσιώτης
      τι απέγινε αυτός;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://www.youtube.com/watch?v=NuZ8Pz0cuzA
      Κώστας Σμοκοβίτης**Ξημέρωμα1ης…

      Dimitris Mpakirtzis
      με την ευκαιρία της συζήτησης το έψαξα, υπάλληλος στον ΟΤΕ

      Sotiris Polizos
      https://youtu.be/wJcTnjfyYoU?t=75
      μιλάμε για μαγκιά απίστευτη...
      Κώστας Σμοκοβίτης - Κάποιος χτύπησε την πόρτα

      Διαγραφή
  2. Σχόλια περί από το facebook περί Tomasz Stańko...

    Andreas Frogoudakis
    με καθε επιφυλαξη εχω τη εντυπωση οτι ειχε παιξει και στον μπαρακο τελη δεκαετιας του 70...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άμα δω τον Μπαράκο θα τον ρωτήσω.

    Παίζει κι εδώ τρομπέτα, σ' έναν από τους καλύτερους δίσκους του πολωνικού ροκ... https://www.youtube.com/watch?v=cuHm2s6DpBw
    NURT 1972 syn strachu

    https://www.reuters.com/.../polish-avant-garde-jazz...
    Polish avant-garde jazz trumpeter Tomasz Stanko dies at 76

    Tomasz Stańko / Αποστόλης Άνθιμος...
    https://youtu.be/PdRPpOfS2K4
    Tomasz Stańko ‎- Mr. DD - [HQ Vinyl RIP]

    George Loukas
    Και το Σάββατο η Olga Jackowska (Kora), από τους Maanam.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το facebook για την ταινία Victim...

    Andreas Varangoulis
    Για να περιλαμβάνεται μια ταινία σε τέτοιες λίστες πρέπει να τηρούνται μια σειρά από συνθήκες. Πχ. να υπάρχουν κόπιες οι οποίες να είναι προσβάσιμες σε κοινό κ ερευνητές, να έχει προηγηθεί μια θεωρητική εργασία πάνω στην ανάλυση της ταινίας, η ανάλυση αυτή να έχει "περάσει" στους δημοσιογράφους που γράφουν τέτοιες λίστες κλπ. Πάνε χρόνια που την είχα δει σε μια άθλια κόπια στο Ταινιόραμα στο Άστυ (αν θυμάμαι καλά), κ παρόλο που είμαι σινεφίλ δεν είχα ακούσει ποτέ τίποτα για την ταινία Μπορεί να έχει αποκατάσταση του φιλμ από τότε...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι να σου πω, δεν ξέρω... Πρώτη φορά την είχα δει στην τηλεόραση τέλη '80, αρχές '90...

    Andreas Varangoulis
    Το 2011 έγινε αποκατάσταση του φίλμ από την Criterion, που δίνει νέα πνοή στα φίλμ. Όντως, μόλις κατέβηκε κ με μια πρώτη ματιά φαίνεται φοβερή.
    Παρόλ' αυτά, από wiki, "it was not a major hit but by 1971 had earned an estimated profit of £51,762". Με μπάτζετ 150k μια δεκαετία νωρίτερα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.lifo.gr/.../oi-peninta-kalyteres-gay-tainies...
    Οι 50 καλύτερες queer ταινίες όλων των εποχών

    Pavlos Bakoulas
    Γενικότερα, η Lifo μεταφράζει άρθρα από τον ξένο τύπο, όπως το Time Out ή την Guardian, αλλά θα μπορούσε να προσθέτει και άλλα στοιχεία στο πρωτογενές υλικό που, μάλλον, αγοράζει. Ποιος ξέρει τι συμβατικούς περιορισμούς έχουν, αλλά υποπτεύομαι πως δεν διαθέτουν και πολλούς δημοσιογράφους με επαρκεις γνώσεις για να δουλέψουν πάνω στο πρωτότυπο. Πάντως και το Time Out δεν είναι ακριβώς έκδοση ανάφοράς, ένα free press είναι, αρκετά συμπαθητικό σε σχέση με τα διάφορα που κυκλοφορούν. Αλλά δεν θυμάμαι ποτέ να ένιωσα την ανάγκη να το πάρω στο σπίτι, μου αρκεί μια γρήγορη ανάγνωση στο μετρό και μετά πάει στην ανακύκλωση του σταθμού, κάτι που με τη Lifo δεν μου συνέβαινε παλιότερα. Όσο για τις μεταφράσεις της... ας μην το πιάσουμε το θέμα...

    Dimitris Politakis
    απίστευτο πραγματικά που δεν συμπεριλαμβάνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το facebook για την ταινία Κλεψύδρα...

    Vassilis Konstandopoulos
    Καθόλου τυχαία ο Μάρτιν Σκορτσέζε και ο Τζέρυ Γκαρσία δεν ήταν φαν του Χας, ειδικά του απόλυτου τριπ της προηγούμενης ταινίας του "Το χειρόγραφο που βρέθηκε στην Σαραγόσα".

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτή την έχω δει μεγάλος και τη θυμάμαι καλύτερα. Φοβερή και εντελώς προχώ.

    Vassilis Konstandopoulos
    Ο Γκαρσία με τον Σκορτζέζε τα χώσανε για να την βγάλουν στην Αμερική τω καιρώ εκείνω. Προσφάτως ο Σκορτζέζε χρηματοδότησε ρεστορασιόν και των δυο ταινιών.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πρέπει να είναι μυστήρια περίπτωση ο Χας. Και ανεξερεύνητος. Εγώ δεν έχω δει άλλες του (πλην αυτών των δύο). Μακάρι να προβάλλονταν ταινίες του στην Ελλάδα. Σε κανα φεστιβάλ..

    Vassilis Konstandopoulos
    Ο Χας έχει κάνει πολλές άλλες ταινίες πιο πριν και λίγες πιο μετά, αλλά είναι αυτές οι δυο που τον έβαλαν στο Πάνθεον. Δεν είναι τυχαίο πάντως ότι το "Χειρόγραφο" βασίστηκε σε επίσης τριπαριστό μυθιστόρημα (ξεχνάω τώρα τον συγγραφέα). Ο Χας ήταν συν τοις άλλοις και διευθυντής σπουδών στη σχολή του Λοντζ για πολλά χρόνια. Το "Χειρόγραφο" είχε προβληθεί πριν κάτι χρόνια σε 35 στις νύχτες πρεμιέρας. Κάνε λίγο υπομονή και θα ανταμοιφθείς...

    Nick Rovas
    Ο Μπακογιανοπουλος είχε κάνει αφιέρωμα στον Χας προ 25ετιας στην ΕΡΤ τα χειρόγραφα είναι του Γιαν Ποτοσκι με πολύ ενδιαφέρουσα προσωπική ιστορία .Τελικά όλα εξηγούνται κ.Τρουσα αυτές οι ταινίες σημάδεψαν και εμένα για αυτό και σε παρακολουθώ από τοτε που διάβασα ένα άρθρο στο Jazz k Τζαζ που ανέφερες το Χριστοδουλοπουλο και το Τερλεγκα να είσαι καλά

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δε θυμάμαι, αλλά θα είχα κάποιο λόγο, δε μπορεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δε θα μασησω τα λογια μου, ωραιος τραγουδιστης ο Σμοκοβιτης αλλα λιγος... τρομερα λιγος. Και κυριως κακος και μιζερος για την τοποθετηση του τοτε γυρω στο 1980 οτι εφταιγε και καλα ο Νταλαρας για το γεγονος οτι βγηκε εκτος δισκογραφικων. Ο Νταλαρας εκανε την μια επιτυχια μετα την αλλη απ το 1969 ακομα.Τρικλοποδια στο ξεκινημα του εφαγε και ο Πουλοπουλος απ τον Μπιθικωτση τον οποιο τον εκτιμαω παρα πολυ σαν τραγουδιστη, ομως ο Πουλοπουλος απεδειξε την αξια του. Ακομα και ο μεγας Μανωλης Μητσιας τον οποιον ο Μουτσης εβλεπε ως ερμηνευτη του σε τρια τραγουτδια που εγραψε (με ενα παραπονο, αυριο παλι,ειχαμε περηφανια) μαλιστα το πρωτο το ερμηνευσε στην ταινια "ενας μαγκας στα σαλονια) ομως η εταιρια του εριξε ακυρο και εδωσε τα τραγουδια στον Μπιθικωτση ως μεγαλυτερο ονομα. Φυσικα αυτο δεν εμποδισε τον αξιο Μανωλη Μητσια να εξελιχτει σε εναν απ τους μεγαλυτερους ελληνες ερμηνευτες. Τα αναφερω αυτα τα παραδειγματα γιατι συμφωνα με τον σμοκοβιτη, γυρω στο 1974 οταν ο σμοκοβιτης ηταν νεωτατος ερηνευτης ο συνθετης κουγιουμτζης τον δοκιμασε σε καποια τραγουδια του τα οποια ομως τα εδωσε -δικαιως- στον Νταλαρα. Μιλαω φυσικα για τον δισκο "μικρες πολιτειες". Προφανως συνθετης και εταιρεια εκριναν τοτε τον νεαρο ερμηνευτη ως ανεπαρκη για αυτα τα τραγουδια. Παντως πρεπει να αναφερω πως ο ερμηνευτης συνεργαστηκε τελικα με τον Κουγιουμτζης 3 χρονια μετα "δισκος Τραγούδια του καιρού μας 1977" οπως συνεργαστηκε και με Λοιζο και Καλδαρα, ομως η αποδοχη του κοσμου ηταν χλιαρη για τις ερμηνειες του. Και ετσι αντιθετα με τον Πουλοπουλο και τον Μητσια που αναδειχθηκαν εκεινος εμεινε στην αφανεια παρα τις ευκαιριες που πηρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε άνθρωπος δεν αντιδρά το ίδιο στις κακοτυχίες, τις τρικλοποδιές κ.λπ. Επειδή έκανε καριέρα ο Μητσιάς, δεν σημαίνει ότι έπρεπε σώνει και καλά να κάνει και ο Σκοκοβίτης. Και οι καταστάσεις μέσα στις εταιρείες, στην εποχή τής παντοδυναμίας τους, δεν ήταν εύκολα διαχειρίσιμες από τον καθέναν. Άλλες οι αντοχές και τα μέσα του ενός, άλλες και άλλα του άλλου.

      Διαγραφή