Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ οι δύο πρώτες κασέτες του από το 1978-79 τώρα σε βινύλιο

Όλοι γνωρίζουν, πλέον, τις κασέτες τού Νικόλα Άσιμου. Τις κασέτες που ηχογραφούσε όσο πιο καλά μπορούσε ο αείμνηστος τραγουδοποιός και τις οποίες πωλούσε μόνος του για την επιβίωση – ανάμεσα, θα πω, στις παρουσίες του στην… κατεστημένη δισκογραφία (Zodiac, MINOS). Οι δύο πρώτες από εκείνες τις κασέτες τυπώθηκαν, τώρα, σε δίσκους βινυλίου από την B-otherSide Records με την καλύτερη δυνατή τεχνική/ ηχητική επεξεργασία και σε 800 συνολικώς αντίτυπα (400 η καθεμία).
«Με Το Βαρέλι Που Για Να Βγει Το Σπάει»
Η πρώτη κασέτα είχε τίτλο «Με Το Βαρέλι Που Για Να Βγει Το Σπάει» κι είχε κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο του 1978. Περιείχε 14 τραγούδια – με τον δίσκο όμως να περιλαμβάνει 15, καθώς ακούγεται και το «Φανάρι του Διογένη», που δεν είχε χωρέσει στην 60άρα MC και που αφορούσε, βεβαίως, στο ίδιο session.
Είναι προφανές πως αναφερόμαστε στην πρώτη συνολική δουλειά τού Άσιμου και άρα σ’ εκείνη που είχε την ευκαιρία να δείξει για πρώτη φορά τις ευρύτερες τραγουδοποιητικές δυνατότητές του, αποτελώντας συγχρόνως (η κασέτα) κι ένα πρώιμο ντοκουμεντάρισμα των πολιτικοκοινωνικών αντιλήψεών του (εκείνης της περιόδου).
Γιατί ο Άσιμος δεν έγραφε τραγούδια, για να περνάει καλά ο κόσμος, καθώς η σύνθεση ήταν ο μόνος, επί της ουσίας, τρόπος που γνώριζε όχι για να κάνει Τέχνη (ασχέτως αν έκανε – και συχνά υψηλή), αλλά για να καταγράφει με ακρίβεια την ιδεολογική πάλη που συνέβαινε στο μυαλό και τη συνείδησή του, ελέγχοντας πάντα με πνεύμα καυστικό άπασες τις εξουσίες (και όχι τις ίδιες κάθε φορά).
Έτσι, λοιπόν, σ’ αυτή την πρώτη κασέτα, συναντάμε έναν Άσιμο που έρχεται από τα παλιά. Που είναι ποτισμένος από τις ιδέες (ας το πούμε έτσι) της επαναστατικής και αγωνιστικής εργατικής αριστεράς (των αριστεριστών κ.λπ.), έτσι όπως εκείνες είχαν αναπτυχθεί και διογκωθεί μετά τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο και στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης.
Το θέμα ήταν βεβαίως πώς θα συνδύαζες όλα εκείνα τα διάφορα κοινωνικοπολιτικά με ωραίες μουσικές, ώστε να προέκυπταν δυνατά τραγούδια – και όχι συνθηματολογία χωρίς μέτρο. Ο Άσιμος όμως υπήρξε τεχνίτης, και στις μεγάλες στιγμές του, στις εμπνευσμένες στιγμές του, ήξερε να φτιάχνει σπουδαία τραγούδια.

Η συνέχεια εδώ…

11 σχόλια:

  1. Αρπαχτή κατά Νταλούκαν η βινυλιακή κυκλοφορία των κασετών. Προτείνει δε να επανεκδώσει 'κροκ' το Υπ. Πολιτισμού.

    -
    Τρολλερμπούκης ο Ασιμίζον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε Τρολλερμπούκη σ' έχω για σοβαρό άτομο.
      Μ' αυτόν τον ηλίθιο δεν ασχολείται πια κανένας. Τι κάθεσαι και σπαταλάς το χρόνο σου;

      Μόνο εγώ του έχω κάνει την τιμή ν' ασχοληθώ μερικές φορές. Αλλά παρότι έχει φάει άπειρες φάπες, εξακολουθεί να λέει μαλακίες.

      Και θα συνεχίσει να λέει, γιατί εκεί είναι το προνομιακό πεδίο του. Δεν του βγαίνει κανένας.

      ΤΣΙΠΡΑΑΑΑ ΒΓΑΛΕ ΦΤΗΝΟ... ΚΡΟΚ ΡΕ. Ν' ΑΓΟΡΑΣΕΙ Ο ΛΕΜΕΓΚΟΥΡΑΣ!!

      Α, και πες του να μας πει για καμμιά γκόμενα του Σιδηρόπουλου και ν' αφήσει τον Άσιμο κατά μέρος, γιατί σαν στόκος που είναι δεν καταλαβαίνει Χριστό απ' αυτά που ακούει.

      Διαγραφή
  2. Και κάτι ακόμη για το βλάκα.

    Όταν βγήκαν οι πρώτες δύο κασέτες (που έγιναν LP) δεν υπήρχε ακόμη ο όρος ΚΡΟΚ. Είχε υπάρξει ο αριστερισμός φυσικά και βεβαίως η μετάβαση προς την αναρχία. Εξάλλου, όπως γράφει και ο Γιώργος Ι. Αλλαμανής στο βιβλίο του… «Το ΚΡΟΚ στην πραγματικότητα δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μία αναρχική κραυγή».

    Άιντε τώρα με τον χαμένο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι μόνο που είναι ΠΑΝΑΣΧΕΤΟΣ. Η ανάρτηση είναι κατάπτυστη και αήθης, πανάξια μαρκουτσοκραδαίνοντος κίτρινο-δημοσιοκάφρου, ειδικά όταν κατευθύνεται για παιδιά που βάζουν και κόπο και λεφτά από τη τσέπη τους και μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο και τιμάνε και τη δουλειά τους με την ποιότητα των κυκλοφοριών τους. Και αυτό το ανεξάρτητη σε ειρωνικά/απαξιωτικά εισαγωγικά, για ένα επιχειρηματικό μέγεθος σαν τη B-otherSide, πονάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο άνθρωπος είναι για γέλια.
      Φωτογράφος ήτανε, δεν είχε ποτέ σχέση με τη μουσική. Πήγαινε και τράβαγε κανα Σιδηρόπουλο, καναν Άσιμο, κανα Πανούση... μέχρι εκεί. Τους πάνω-πάνω.
      Τώρα έμαθε το greek new wave, το greek punk κ.λπ.
      Σε πόσες συναυλίες τον έχεις δει;
      Σε πόσα δισκάδικα τον έχεις πετύχει;
      Κανείς δεν τον έχει δει πουθενά.
      Πού ήταν αυτό το παλουκάρι όταν εμείς ακούγαμε live Stress και Ex-Humans το '85; Xωρίς Περιδέραιο και Alive She Died;
      Να σου πω εγώ.
      Κοιμότανε με τα τσαρούχια.

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά η εμπάθεια του περί ου ο λόγος,έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Το καλοκαίρι επιτέθηκε στην δική μας εταιρεία με ολόκληρη δημοσιεύση,ένα πραγματικά άριστο δείγμα λιβελογραφίας,φτηνών τίτλων που δεν συνάδουν με το άρθρο απλά πουλάνε εντυπώσεις και απόλυτης ατεκμηρίωτης κενολογίας που θα έπρεπε να διδάσκεται σε φοιτητές δημοσιογραφίας ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Τέτοιος νεποτισμός και εμπάθεια θυμίζουν μόνο το ανέκδοτο με την ευχή "να ψοφίσει η κατσίκα του γείτονα" που έκανε στο τζίνι αυτός που δεν είχε κατσίκα. Με την κατσίκα μπορεί να εννούμε πολλά στην περίπτωση του,όπως κύρος,αναγνώριση ή ακόμα ακόμα και πρόμο απο τις εταιρείες τα οποία θεωρεί ότι στερείται και δικαίως το κάνει. Αλλά αντί να ψάξει να βρεί το γιατί και να προβληματιστεί με την στραβομάρα του και τον γραφικό του ρόλο,τα βάζει με την κακούργα κενωνία και τις κακούργες τις ανεξάρτητες δισκογραφικές που δεν τον θεωρούν έγκυρο για να κάνει ένα ριβιού. Δεν τον δίνω καλύτερα τον δίσκο, που έχει και κόστος, στα "Νέα του ψαροντούφεκου"? Πιο πολύ θα φτουρίσει. Όσο για τις συμμαχίες του με άλλους "αδικημένους" δον κιχώτες,η μοίρα ακόμα κι εκεί επέλεξε γι αυτόν τον ρόλο του Σάντσο Πάντσα,χώρις τηναγνή αφέλεια του προηγούμενου αλλά με κουτοπονηρία περισσή και με σύνθημα "the grass is always greener over yonder" που λένε και στα Τρίκαλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το άτομο πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από τον Δημήτρη Βασιλειάδη πρώτα-πρώτα και βεβαίως από τους αναγνώστες του, τους οποίους ασύστολα παραπληροφορεί – άσε με ’μένα. Εμείς, αφού έτσι το θέλει, θα σκοτωνόμαστε όσο ζούμε…
      Ξεφτιλίζεται μ’ αυτά που γράφει (ανυπόστατες και γελοίες κατηγορίες, παρατηρήσεις-μπούρδες και περισσή ασχετοσύνη επί των θεμάτων).
      Δεν το καταλαβαίνει; Δεν το καταλαβαίνει.
      (Αλλά αυτό είναι γνωστό και πολλάκις καταγραμμένο).

      Διαγραφή
  5. Σχόλια δεικτικά από ανώνυμους προς επώνυμους αποφεύγω να δημοσιεύω στο δισκορυχείον. Δώστε ίχνος και πείτε ό,τι θέλετε, αλλιώς υπάρχει και το facebook.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θοδωρής Κρίθαρης24 Δεκεμβρίου 2016 - 9:03 μ.μ.

    Καλησπέρα και από εμένα και χρόνια πολλά σε όλους. Ο Νταλούκας δεν γνωρίζει ότι άδεια για τις κυκλοφορίες αυτές έχουν δώσει οι νόμιμοι κληρονόμοι του δηλαδή η κόρη του Λίλιαν και η υπόλοιπη οικογένεια του Νικόλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Θοδωρή.

      Μπορεί (μπορεί λέω) να μην το έχει υποπτευθεί καν. Μην περιμένεις και πολλά από την πάρτη του.

      Διαγραφή
    2. Όλα τα ξέρει γιατί είναι κουτσομπόλα. Απλά κάθε λίγους μήνες πετάει κι ένα πυροτέχνημα για να κάνει δήθεν μεγάλο ντόρο αλλά δεν του κάθεται και σκυλιάζει χειρότερα.

      Διαγραφή