Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025

AGNAR ASPAAS QUINTET δεκαετίες στη σκηνή, πρώτο άλμπουμ

Ο νορβηγός κοντραμπασίστας Agnar Aspaas έχει πολλές δεκαετίες στην τζαζ σκηνή της πατρίδας του –ίσως κοντά τέσσερις–, αλλά δεν είχε, έως σήμερα, την ευκαιρία να κάνει ένα δικό του άλμπουμ. Sideman, βασικά, ο Aspaas βρέθηκε να παίζει με πολλούς και διαφόρους, πριν βρεθεί να συνεργάζεται, για το άλμπουμ του November Song [Losen Records, 2025], με τον πιανίστα Magne Arnesen, τον τρομπετίστα Magnus Aannestad Oseth, τον τενόρο σαξοφωνίστα Erlend Vangen Kongtorp και τον ντράμερ Magnus Sefaniassen Eide. Ένα κουιντέτο, λοιπόν, καλείται να φέρει εις πέρας μια σειρά συνθέσεων του Aspaas (έντεκα στον αριθμό), που φανερώνουν την άψογη και συστηματική γνώση της ιστορίας της jazz – από τον πρώτο τη τάξει κατ’ αρχάς.
Συνθέσεις, φαινομενικώς απλές και οριοθετημένες, αλλά στην πράξη ουσιαστικές και κατά τόπους συναρπαστικές, που δείχνουν και το ταλέντο του Aspaas, μα και το γενικότερο επίπεδο όλων των μουσικών (οι πιο πολλοί ανήκουν στη νεότερη σκηνή), που έχουν τον τρόπο να κάνουν εκείνο που μοιάζει κάπως... ανώδυνο, να ακούγεται με ενδιαφέρον.
Τα περισσότερα από τα tracks του δίσκου διαθέτουν προγραμματικούς τίτλους, όπως ας πούμε το “The sideman” (ο Aspaas αναφέρεται στον εαυτό του προφανώς), ένα track που λειτουργεί μέσα στην bop παράδοση, με τους τρεις βασικούς σολίστες να αποδεικνύονται άξιοι τόσο στο ομαδικό παιγνίδι, όσο και στα «γεμίσματα», που μοιάζουν με μικρά σόλι. Το “Thai song 1” από την άλλη είναι ένα ελεγειακό κομμάτι, το οποίο έγραψε ο Aspaas όταν παρακολούθησε ένα ντοκιμαντέρ σχετικό με τις κακοποιήσεις νεαρών κοριτσιών στην Ταϋλάνδη, ενώ υπάρχουν και τέσσερα tracks (τα “Little K”, “T & T”, “Jo-Johnnie-June” και “Sunny Boys”), τα οποία, όπως διαβάζουμε στο σημείωμα του gatefold, αναφέρονται στα εγγόνια του.
Μοιάζει, το ξαναλέω, κάπως απλό και «οικογενειακό» το “November Song”, του κοντραμπασίστα και συνθέτη Agnar Aspaas, αλλά στην πράξη είναι ένα πολύ καλά μελετημένο τζαζ άλμπουμ, με πολλές επιρροές από την ιστορία της τζαζ, άψογες και λειτουργικές, και κυρίως καθ’ όλα αφομοιωμένες.
Επαφή: www.losenrecords.no

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου