Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025

RICO JONES ένας νέος σαξοφωνίστας με καταγωγή από το Κολοράντο

Νέος σαξοφωνίστας (τενόρο) με καταγωγή από το Κολοράντο, native American (ή ινδιάνικης καταγωγής όπως το λέγαμε παλαιότερα στην Ελλάδα), μα και με latin ρίζες, ο Rico Jones αποτελεί την τελευταία δεκαετία ένα ανερχόμενο τζαζ πρόσωπο. Στο παρόν άλμπουμ του, που αποκαλείται “BloodLines” (2025) και που κυκλοφορεί από τη γνωστή μας GiantStepArts, ο Jones «πιάνεται» ζωντανός, με το κουαρτέτο του, στο κλαμπ Ornithology της Νέας Υόρκης (1 και 2 Ιουνίου του 2024), σ’ ένα σετ πέντε δικών του συνθέσεων, που γράφτηκαν με την επιστασία των Jimmy Katz (ιδρυτής της GiantStepArts) και James Kogan. Πρόκειται, σίγουρα, για μια ηχογράφηση, που δείχνει ποιος είναι ο Jones σήμερα και τι ακριβώς τον απασχολεί, αυτή τη στιγμή, στο jazz circuit.
Κατ’ αρχάς να πούμε πως δίπλα στον Rico Jones παρατάσσονται τρεις ακόμη μουσικοί, με μεγάλη συνεισφορά στον ήχο του κουαρτέτου. Είναι ο κιθαρίστας Max Light (το ίδιο ανερχόμενος με τον Jones), ο κοντραμπασίστας Joe Martin (γνωστός από πλήθος συνεργασίες και δίσκους με Jon Gordon, Kurt Rosenwinkel, Mark Turner κ.ά.) και ο γνωστότερος όλων, ίσως, ο ντράμερ Nasheet Waits (που μας απασχολεί τακτικά στο blog, καθώς τον συναντάμε σε δίσκους των Andrew Hill, Emile Parisien στην ACT, Florian Weber στην ECM, Lisa Hilton κ.λπ.).
Το σετ ανοίγει με το πενταμερές και ημίωρο “Bloodlines: Suite for the eternal & omnipresent spirit”, που, όπως και να το κάνουμε, κυριαρχεί – και όχι μόνο λόγω της διάρκειάς του. Πρόκειται για μία σουίτα, βεβαίως, στην οποία ο Jones, ορίζει τις πνευματικές διαστάσεις της μουσικής του, με μέσης έντασης σαξοφωνικές ακροβασίες, που κινούνται πέρα από την «κολτρεϊνική» παρακαταθήκη και πιο κοντά στον ήχο του Joe Henderson ας πούμε. Πλατιές μελωδίες, με συνεχείς επανεκκινήσεις, μα και με μια δαιδαλώδη ανάπτυξη, που οπωσδήποτε έχει άλλη ενότητα στο live και άλλη στο CD-player. Παρά ταύτα η ικανότητα και η άνεση του Jones να μοιράζεται το παιγνίδι με τον κιθαρίστα του, που κρατά στα δικά του χέρια, επί ίσοις όροις, την ανάπτυξη των θεμάτων, δίνουν στη σουίτα μία δισυπόστατη όψη, με πολλές εναλλαγές και αναθεωρήσεις, κάνοντάς την «ευκολότερη» στην παρακολούθησή της από το σπίτι. Φυσικά, σ’ ένα τέτοιο γιγαντιαίο track είναι και το ρυθμικό τμήμα, που παίρνει τα δικά του μέρη, σαφώς μικρότερης διάρκειας, ικανά, όμως, κι εκείνα να δώσουν τις απαραίτητες ανάσες στους δύο κύριους σολίστες, και βασικά στον Jones, που επανέρχεται, ξανά και ξανά, με νέες ακαταπόνητες διαθέσεις.
Οι τίτλοι και μόνον των υπολοίπων τεσσάρων κομματιών, δηλαδή των “Judgment and absolution” (καταπληκτικό!), “Across time”, “The moment” και “The voice of God shines brightly on my heart”, λένε και αυτοί για το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται αυτή η ιδιόμορφη spiritual jazz του Rico Jones, που έχει πάντα τον τρόπο να σε κρατά παρόντα και σε επιφυλακή, για όσα συναρπαστικά συμβαίνουν στο δωμάτιό σου.
Επαφή: www.giantsteparts.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου