Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 632

19/3/2025
«Τα Παιδιά του Διαβόλου» (1976) του Νίκου Μαστοράκη με τον Bob Behling στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024]

18/3/2025
>>Την 1η Απριλίου του 1985, ένας δίσκος που για χρόνια γυρνούσε από εταιρεία σε εταιρεία και όλοι τον απέρριπταν, βρήκε τον δρόμο του προς το μεγάλο κοινό. Ο Μανώλης Ρασούλης το πρότεινε -και επέμεινε-, η MINOS-EMI το δέχτηκε και έτσι ένα άλμπουμ που σήμερα είναι σαν να υπήρχε από πάντα, άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά μέσα στα Sierra Studios στη Μεσογείων.<<
Μου το έσπρωξε κάποιος φίλος για να το διαβάσω. Το ξεκίνησα, αν και δεν έχω καθόλου χρόνο αυτή τη στιγμή, αλλά μόλις είδα αυτό το MINOS-EMI (για το 1985), το παράτησα. Βαριέμαι να διαβάζω κείμενα άσχετων...
Δεν έχουν καμία σχέση τα «Ζεστά Ποτά» με τη Minos (δεν υπήρχε περίπτωση η Minos να έβγαζε τέτοιο δίσκο τότε), o δίσκος έγινε επί Πετσίλα ακόμη, στην Columbia.
Κι επειδή κάτι είδα βιαστικά και διαγώνια. Υπερτιμάται ο ρόλος των στούντιο και των τεχνικών. Η πρώτη ύλη μετράει. Γενικά, και σε φάσεις απ’ έξω (για ξένους δίσκους εννοώ) έχω διαβάσει αυτά τα... αναθεωρητικά, για τις «μαγκιές» των στούντιο και σπάζομαι... Πάνε κάποιοι να υποκαταστήσουν με όσα λένε την πρώτη ύλη. Μόνο οι δημιουργοί αξίζει να μιλάνε. Και οι άλλοι ας πούνε τα δικά τους, αλλά τελευταίοι...
Και το άλλο. Τη βαριέμαι αυτού του τύπου την... ακτινογραφία. Δεν έχουν καμία αξία οι λεπτομέρειες των λεπτομερειών. Δεν μ’ ενδιαφέρει το «από μέσα». Σημασία έχει να πει κάποιος τι σήμαινε για το 1985 ένας τέτοιος δίσκος. Μόνο αυτό μετράει. Αλλά γι΄ αυτά δεν μπορούν να πούνε τίποτα. Γι’ αυτό σε πρήζουνε με ό,τι να ’ναι.

17/3/2025
Τα σπάγανε και στην Καζαμπλάνκα το '70
(έχουμε και κλιπ στα σχόλια)

17/3/2025
Αν σκεφθεί κανείς πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη την πρώτη τετραετία ουσιαστικά δεν κυβέρνησε, λόγω κόβιντ, η φθορά της μέσα σε 2-3 χρόνια καθαρής διακυβέρνησης (γιατί τόσα είναι, δεν είναι περισσότερα) είναι εντυπωσιακή, πόσο μάλλον όταν κυβερνά χωρίς αντίπαλο. Στην παγιδευμένη έως απελπισίας κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κόσμος είναι έτοιμος να δώσει πάνω από 50% σε όποιον έρθει, έξω από το υπάρχον ασυνάρτητο κομματικό σύστημα, μιλώντας του με ειλικρίνεια για ένα-δυο πράγματα που τον καίνε. Αυτό, δε, μπορεί να είναι από λυτρωτικό έως καταστροφικό. Εξαρτάται απ’ αυτόν που θα το κάνει.

17/3/2025
To «Έγκλημα στα Παρασκήνια» (1960) του Ντίνου Κατσουρίδη στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024]

15/3/2025
Πρόσφατα ο Μετρονόμος κυκλοφόρησε ένα 2CD-book με ποιήματα και τραγούδια του σπουδαίου Γιάννη Γλέζου, υπό τον τίτλο «Αιώνιος Άνεμος Ι». Δεν ξέρω πόσοι το έχουν πάρει χαμπάρι... Θα γράψω αναλυτικά, όταν ανεβούν και μερικά κομμάτια στο YouTube. Τα τραγούδια αυτά έχουν στίχους της Εύας Λίτινα, είναι ηχογραφημένα πρόχειρα από τον ίδιο τον Γλέζο (που τραγουδά και παίζει πιάνο), τη διετία 1998-99, και ήταν έως εσχάτως ανέκδοτα. Μπορεί από τεχνικής-ηχογραφικής πλευράς τα τραγούδια να υστερούν, αλλά πολλά απ’ αυτά, γιατί μιλάμε για 37 στον αριθμό, είναι συγκλονιστικά!
Δεν ξέρω αν ο Θανάσης Συλιβός έχει συνειδητοποιήσει ότι έχει τυπώσει και κυκλοφορήσει κάτι πολύ μεγάλο (για μένα αυτή η έκδοση είναι must have, για κάθε φίλο και φίλη του ελληνικού τραγουδιού), όμως σε καιρούς ξερούς, που ψάχνεις το καλό ελληνικό τραγούδι με το κιάλι, αυτά τα τραγούδια του Γλέζου είναι μάννα εξ ουρανού.
Δημοσιεύω μόνο τους στίχους της Λίτινα από το φοβερό «Περνούν και φεύγουν», αφού ως τραγούδι δεν υπάρχει κάπου στο δίκτυο... περιμένοντας να ανεβούν πολλά απ’ αυτά, και δη τα ωραιότερα, το αμέσως επόμενο διάστημα.

15/3/2025
Márta Szirmai, μια φωνή από την άλλη μεριά του κόσμου - Ουγγαρία 1963. Απίστευτη διασκευή σ΄ ένα κλασικό τραγούδι του Cole Porter…
https://www.youtube.com/watch?v=YUxd0y8D4Tw

14/3/2025
>>Υφυπουργός αρμόδιος για τον απόδημο Ελληνισμό: Γιάννης Λοβέρδος<<
Όχι Γιάννης Λοβέρδος - ο Γιάννης ο Λοβέρδος είναι το σωστό...

14/3/2025
Οι «Μεταμορφώσεις» (1973) του Γιάννη Κοκκόλη (με τον Βαγγέλη Καζάν και την Μάρω Γραβλιώτου στη φωτό) στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024]

13/3/2025
Ποπ με λιγάκι νόημα στα λόγια. Έξοχη η Μαριάννα Τόλη, έπρεπε να το πει όλο μόνη της ή έστω μαζί με τον Ρόμπερτ. Είχαν φοβερά εκφραστικές φωνές και οι δυο τους.
https://www.youtube.com/watch?v=s-JzOmRK9fQ

13/3/2025
Το ψευτοδίπολο συστημισμός-αντισυστημισμός που στήνουνε τα μητσοτακικά μίντια θέλει τη δήθεν αντισυστημική Ζωή στη δεύτερη θέση. Τουρκοφάγοι, Μακομάχοι και... Καραμπελιάδες γενικώς είναι οι Ζωικοί, δηλαδή παλαιοδεξιοί και ακροδεξιοί από κούνια. Δικά τους παιδιά με άλλα λόγια – με τα οποία, κάποια στιγμή, και με τον όποιο τρόπο, θα έλθουν εις γάμου κοινωνίαν.
Ο αληθινός αντισυστημισμός, που απλώνεται στην κοινωνία μέσω των συγκεντρώσεων των νέων ανθρώπων βασικά, λόγω Τεμπών, και που εκφράστηκε με απόλυτη σαφήνεια χθες το βράδυ από την Καρυστιανού στην Πάντειο, σε μία καθαρά πολιτική ομιλία, θα πρέπει να περιφρουρήσει την ουσία και την αυθυπαρξία του, διαχωρίζοντας τις θέσεις του από τις βδέλλες του συστήματος –που ήδη έχουν κολλήσει πάνω του και τον απομυζούν για ίδιον όφελος– βρίσκοντας τον τρόπο να εκφραστεί και πολιτικά.
Ο αντισυστημισμός δεν μπορεί να εκφραστεί από πρόσωπα του συστήματος. Είναι αστείο να πιστεύει κανείς κάτι τέτοιο.

12/3/2025
Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους δίσκους στην ιστορία του λαϊκού τραγουδιού. Ας έχει δεύτερες εκτελέσεις. Πολλές είναι καλύτερες και από τις πρώτες. Έχει στην ενορχήστρωση τον σπουδαίο Κίμωνα Βασιλά (τζαζίστας βασικά), στις κιθάρες τον τζάζμαν Τίτο Καλλίρη, στο φλάουτο το Θανάση Αραπίδη (άλλος τζαζίστας αυτός), στα μπουζούκια τους Γιάννη Παλαιολόγο και Δομένικο Βαμβακάρη και μπροστά, στη φωνή τον καταπληκτικό Αντώνη Λορέντζο (ετεροθαλής αδελφός του Γιάννη Φλωρινιώτη). Συγκλονιστικό άλμπουμ - έχω τραγούδια στα σχόλια. (1978).
Μην ακούτε τα ίδια και τα ίδια σε κανένα μουσικό είδος, και μην πιστεύετε όσους προμοτάρουν ξανά μανά τα ίδια ονόματα - παλιά ή καινούρια δεν έχει σημασία. Υπάρχουν καινούρια, που είναι παλιά από τη γέννα τους. Και παλιά, που θα είναι πάντα καινούρια και ασυναγώνιστα.

12/3/2025
Ο Αιγύπτιος είχε ηχογραφήσεις και στην Αίγυπτο λέει...

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Αιγύπτιος είχε ηχογραφήσεις και στην Αίγυπτο λέει..."...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=l8NhZ39gHKo
    Γιώργος Αιγύπτιος - Ρέα Παπαγεωργίου - Αν γυρνούσε εκείνη | Official Audio Release

    Takis Akkos
    Υπέροχο με λάτιν στυλ.Ποιοι παίζουν εδω μπορούμε να το βρουμε?\

    Φώντας Τρούσας
    Ελα ντε? Θέλει ψάξιμο...

    George Floudas
    ο δίσκος αυτός νομίζω είναι 80’s.
    Ή τουλάχιστον έτσι δείχνει το στυλ.

    George Floudas
    το έψαξα λίγο.
    Πρέπει να είναι του 1985
    και νομίζω ότι ο Γιάννης Ιωάννου έχει κάνει ενορχήστρωση.

    Zak Famellos
    Μονο και μονο για λιγες σταγονες ευτυχίας, εχω αρκετους δισκους του. Αγαπημενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους δίσκους στην ιστορία του λαϊκού τραγουδιού"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=swAVr5kR3ek
    ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ - Τα δυό σου μάτια με ξεκουράζουν
    https://www.youtube.com/watch?v=Lflo4WaFUUU
    ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ - Αν ξαναγύριζες
    https://www.youtube.com/watch?v=ZhU7oPoMJ7M
    ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ - Τη διπλή ζωή που κάνεις

    Κώστας Μπακ
    «Μην ακούτε τα ίδια και τα ίδια σε κανένα μουσικό είδος, και μην πιστεύετε όσους προμοτάρουν ξανά μανά τα ίδια ονόματα - παλιά ή καινούρια δεν έχει σημασία. Υπάρχουν καινούρια, που είναι παλιά από τη γέννα τους. Και παλιά, που θα είναι πάντα καινούρια και ασυναγώνιστα.»

    Spyros Kalorizos
    έκανα λάϊκ πριν ακούσω τα τραγούδια, γι' αυτό ακριβώς τον λόγο "Μην ακούτε τα ίδια και τα ίδια σε κανένα μουσικό είδος, και μην πιστεύετε όσους προμοτάρουν ξανά μανά τα ίδια ονόματα". Αυτός είναι ο λόγος που προσωπικά σε παρακολουθώ Φώντα!

    Asser Moissis
    Με ήχο πεντακάθαρο εδώ
    https://open.spotify.com/album/1UX5YfED60hyYlVlSOePsO...

    Dimitris Platamonas
    Όντως εκπληκτικός δίσκος,σε μουσική ενορχήστρωση,τα μπουζούκια του Παλαιολόγου,η ερμηνεία του Αντώνη.. τις πληροφορίες για τους τζαζιστες μουσικούς που συμμετέχουν δεν τις ήξερα...και ο διεθνούς φήμης κλασσικό βιολι Καββακος..τον έχω βρει σε πολλά λαικα άλμπουμ του 80 να παίζει ισοκρατηματα μαζί με άλλα βιολιά..

    John D. Carnessiotis
    Γνήσιος και ατόφιος λαϊκός ήχος!

    Zak Famellos
    Επικο

    Πετρος Μιχελιουδης
    Αδικημενος

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Ο Αντώνης υπήρξε
    Όνομα. Δεν επιδίωξε όμως πληρωμένη Επικοινωνία.

    Πετρος Μιχελιουδης
    δε μπορω να τα ξερω αυτα,παντως στις γειτονιες κ στα πειρατικα ακουγοταν,λεω στις γειτονιες γιατι τοτε ακουγες απο παντου σολα τα σπιτια μουσικες ,τωρα μουγκα...καμινια πειραια μενω

    Aris de Miro
    και η φωτό του πολύ συμπαθητική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το ψευτοδίπολο συστημισμός-αντισυστημισμός που στήνουνε τα μητσοτακικά μίντια θέλει τη δήθεν αντισυστημική Ζωή"...

    Νίκος Σούρσος
    Μπράβο. Το βλέπουμε και εμείς που ζήσαμε τον Καραμπελιά στα νιάτα του.

    Στεφ Σέρελης
    Άψογος. Μπορώ να κοινοποιησω;

    Nikos Markakis
    Ολοι οι εμπλεκόμενοι σ’ αυτό το αλισβερίσι των Τεμπών, κινούνται με προσωπικά συμφεροντολογικά κίνητρα! Από την κυβέρνηση μέχρι την αντιπολίτευση, και τον κάθε τυχαίο που παρεισφρύει!

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Φοβάμαι ότι η καρυστιανού είναι ένα βήμα πριν την κατασπαράξουν.

    George Floudas
    πριν προσπαθήσουν
    τώρα, το τι θα καταφέρουν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ποπ με λιγάκι νόημα στα λόγια. Έξοχη η Μαριάννα Τόλη"...

    Konstantinos Kottis
    Ναί είχαν όντως δυνατή έκφραση, από τους 4 όμως ήταν ως τραγουδιστές οι ασθενέστεροι. Η Τόλη είναι γνωστό πόσο σημαντική θεατρική παιδεία, ενώ καλός ο Ρόμπερτ ήταν πολύ καλύτερος τραγουδοποιός ή ως μέλος συγκροτήματος από το να είναι σόλο τραγουδιστής

    Φώντας Τρούσας
    Δεν πίστεψαν ότι ήταν σπουδαίοι τραγουδιστές - ο καθένας για τους λόγους του. Είχαν φοβερά ηχοχρώματα και η Τόλη και ο Ρόμπερτ.

    Dimitris Vagenas
    Ποπ με πολιτικό στιχο! Αυτός ο στίχος με την "αμφίβολη ιστορια" παντα με γοήτευε. Εξίσου εύστοχο βρίσκω και το "Δε βαριεσαι" από τον ίδιο δίσκο.

    Patritsopoulos Nikos
    εκπληκτικος δισκος,φωνες,παραγωγη
    μεγαλος Χατζηνασιος,προσεξτε τα 30 τελευταια δευτερολεπτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι «Μεταμορφώσεις» (1973) του Γιάννη Κοκκόλη (με τον Βαγγέλη Καζάν"...

    Stathis Nikokavouras
    Καταφτανει σε λιγες μερες μαζι με το ραντεβου και κουβανους λογοτεχνες απο την πολιτεια φωντα στο χωριο μας.το πρωι τα παραγγειλα..ερχονται.

    Nina Tsavou
    O Καζάν ηθοποιός παντός καιρού και δημιουργού!…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Υφυπουργός αρμόδιος για τον απόδημο Ελληνισμό: Γιάννης Λοβέρδος<<"...

    Γιωργος Βουδουρης
    …ο Γιάννης ο Λοβέρδος ..με τ’ όνομα!

    Lefteris Karkas
    Ούτε μακριά απ' τη χώρα δεν ξεφεύγουμε απ' τον καραγκιόζη..

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    Καλά- ο Ρασούλης στην υπόκλιση γλείψιμο είναι αφταστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πρόσφατα ο Μετρονόμος κυκλοφόρησε ένα 2CD-book με ποιήματα και τραγούδια του σπουδαίου Γιάννη Γλέζου"...

    Lazaros Asimidis
    https://epsilon103.gr/.../%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE.../
    Ο συνθέτης και ποιητής Γιάννης Γλέζος μίλησε στη Μαρκέλλα Μικέλη για την συλλογή "ΑΙΩΝΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ Ι. –

    Kwstas Agas
    Το ποίημα που μας συστήνεις Φώντας Τρούσας όχι μόνο είναι πανέμορφο, αλλά... ΥΠΌΔΕΙΓΜΑ για όποιον θέλει να γράψει στίχους ή ποιήματα με σκοπό να μελοποιηθουν και να γίνουν τραγούδια!!! Οι λέξεις είναι αριστοτεχνικά τοποθετημένες, οι συλλαβές δεν ξεφεύγουν ούτε κατ' ελάχιστον κι η ομοιοκαταληξίες υψηλής ποιότητας, που ακόμη κι ο μετρ της ομοιοκαταληξίας Νίκος Γκάτσος θα ζήλευε!!! Την κυρία Λίτινα δεν τη γνωρίζω, όμως θα της δώσω πολλά συγχαρητήρια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "To «Έγκλημα στα Παρασκήνια» (1960) του Ντίνου Κατσουρίδη στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου»"...

    George Floudas
    Ο καλύτερα κινηματογραφημένος Μαρής

    Φώντας Τρούσας
    Με μεγάλη διαφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αν σκεφθεί κανείς πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη την πρώτη τετραετία ουσιαστικά δεν κυβέρνησε"...

    George Mtor
    Κυβερνα χωρις αντιπαλο,οπως ακριβως το λες

    Vassilis Serafimakis
    Εάν προκηρύξει εκλογές μες στο καλοκαίρι όπως ακούγεται, είμαι έτοιμος να βάλω στοίχημα ότι η ΝΔ τις κερδίζει laying 3:1.

    Dimitris Trox
    Μην ξεχνάμε, καταπατήθηκε η αυτοδιάθεση σε ιατρικές πράξεις και η πλειοψηφία υπάκουσε.Και από καλλιτέχνες λίγοι αντέδρασαν, οι Active Member δεν μασησαν.

    Costas Papaoikonomou
    Το θέμα είναι ότι δεν το κάνει ουδείς, είτε γιατί απλά δεν υπάρχει, είτε γιατί οι ικανοί καταπατηθηκαν από το σύστημα το οποίο έχει βαθιές ρίζες και δεν θέλουν να βγάλουν αυτοί τα κάστανα από τη φωτιά.

    Λήδα Χαλκιαδάκη
    Σοφά τα λόγια σου....
    "Αυτό, δε, μπορεί να είναι από λυτρωτικό έως καταστροφικό. Εξαρτάται απ’ αυτόν που θα το κάνει."

    Γιάγκος Πλατής
    Πολύ σωστά τα λέτε

    Πετρος Μιχελιουδης
    δεν εχω αυταπατες,τη φασολαδα θ'ανακατεψουμε ξανα

    θανασης Βουγιουκας
    Όχι μόνο κυβέρνησε αλλά πέρασε όλους τους αντιλαϊκους νόμους που εφάρμοσε μετά και επίσης μοιρασε πακτολο χρημάτων σε αυτούς που την συμφέρει και την υποστηριζουν, για να μην αναφέρουμε την κάκιστη διαχείριση της πανδημιας , που και αυτό διακυβέρνηση είναι. Εξ άλλου μια κυβέρνηση στα δύσκολα φαινεται. Με τόσο χρήμα που διαχειρίστηκαν αν ήθελαν πραγματικά το καλό του λαού και του τόπου θα έβαζαν τα θεμέλια για κάτι πολύ καλύτερο για όλους μας.

    Diakonis Giannis
    πολύ σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τα σπάγανε και στην Καζαμπλάνκα το '70"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=el1-EMYR8G4
    Vigon -- Popcorn Popcorn

    Nikolas Fotakis
    είναι παρήγορο να βλέπεις ότι η φράση 'στην κυριολεξία' χρησιμοποιούνταν λανθασμένα από τότε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Την 1η Απριλίου του 1985, ένας δίσκος που για χρόνια γυρνούσε από εταιρεία σε εταιρεία και όλοι τον απέρριπταν"...

    Δημήτρης Καρράς
    Συμφωνώ απόλυτα

    Tanas Atanasoff
    Σωστά διaβάζουμε στο discogs πως δεν υπήρχε MINOS-EMI το '85:

    Φώντας Τρούσας
    Δεν ξέρω τι γράφει το discogs. Τι το ανακατεύεις τώρα;

    Tanas Atanasoff
    μα γέλασα όσο κι εσύ με το κείμενο που μιλάει για MINOS-EMI το '85...Άκους εκεί MINOS-EMI το 1985....

    Anastasios Babatzias
    Αν η μουσικη δεν ειναι καλη , οι "μαγκιες" του στουντιο βαζουν απλως ενα περιτύλιγμα... σαν να βαζεις καλη κορνιζα σε μια μαπα ζωγραφια

    Constantin Sidiras
    Εκείνο που αναφέρεσαι, θα ήταν το κομμάτι του packaging, το οποίο ίσως θα είχε προτείνει το τμήμα του μάρκετινγκ, οπότε πολύ μπαλαμούτι παίζει, ειδικά στους καιρούς μας κ καταλήγουμε στο "μέτριο το άλμπουμ, καλούτσικη η παραγωγή, λίγο πρίμο βγήκε, αλλά οι δύο πεντάλφες δώρο κ το οντουλέ χαρτί στο εξώφυλλο τα έσπαγε"!

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Εγώ θεωρώ ότι σε αυτό τον δίσκο, ο σπάθας και ο αντύπας, είχαν όντως επέμβει ριζικά (δεν λέω αν ήταν καλό ή κακό σε ότι αφορά θέματα αυθεντικότητας, επέμβασης στην έκφραση του δημιουργού κλπ, και θεωρώ ότι κάποια πράγματα που βάλανε ήταν συγκυριακές έξωθεν επιρροές τους, που δεν συνδέονταν εκφραστικά με τα τραγούδια καθ' αυτά, και που είχαν κάνει ενδεχομένως "ζημιά" και στους ίδιους τους socrates στα δικά τους κομμάτια), σε βαθμό που το αποτέλεσμα απέχει από αυτό που είχαν κατά νου οι κατσιμιχαίοι, χωρίς να λέω ότι ήταν αντίθετοι - θεωρώ ότι δεν θα ήταν- ούτε ότι ήταν εις βάρος του δίσκου. Με την τότε μου αντίληψη, μου άρεσε πολύ, και ακόμα μου αρέσει. Και επίσης θεωρώ ότι όντως ισχύει πως αυτός ο ήχος -παιξίματα και ηχοληψία, ήχοι, εφφέ κλπ- έγινε στη συνέχεια της μόδας, και τον ακούς στην αλεξίου, την αρβανιτάκη, την πρωτοψάλτη, μέχρι και τον σφακιανάκη κλπ. Τώρα το ότι τα παραλέει ο ηχολήπτης , είναι γεγονός, και είναι πάντα εκνευριστικό.

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ αυτό τον δίσκο τον αγόρασα τη μέρα που βγήκε στα δισκάδικα. Ήμουν καρφωμένος, γιατί τους ήξερα από το ροκ. Και λόγω Σπάθα πίστευα ότι θα ήταν ακόμη πιο ροκ ο δίσκος. Σπάστηκα τότε γιατί ο δίσκος δεν είχε μπάσο, ενώ μου την έδινε αφάνταστα το Ρίτα-Ριτάκι, που το είχα από τότε ως το χειρότερο του δίσκου λόγω της ενοργάνωσης. Μου την έδινε το κάσιο, που το θεωρούσα φτηνιάρικο για τέτοια άλμπουμ. Λόγω μακελέματος Σημίτη στην οικονομία τότε προωθήθηκαν φτηνιάρικες λύσεις στο θέμα ενορχήστρωση, που δεν έκαναν καθόλου καλό στο τραγούδι εκείνη την εποχή. Εγώ αυτό τον ήχο τον σιχαίνομαι και σήμερα ακόμη. Βέβαια στα Ζεστά Ποτά σε πολλά κομμάτια υπερισχύει η πρώτη ύλη - και τον δίσκο τον θεωρώ σπουδαίο για τα τραγούδια των παιδιών δηλαδή,.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Spyros Kalorizos
      Αν αναφέρεσαι στη συνέντευξη Γκολφίδη για τα Ζεστά Ποτά, ο Πάνος Κατσιμίχας πήρε θέση δημοσιεύοντας πόστ.
      https://www.facebook.com/Katsimiha/posts/pfbid0J19kLQkkFYAtnwdmJ6tsrvgUTojmaEJocpQ5GLcG54YMNQHtLDACFjMHDUYMRGPtl

      Andreas Knps
      Νομιζω οτι η λεξη που ταιριαζει ειναι η αμετροεπεια. Και εχει ευθυνη και ο δημοσιογραφος που κανει μηδενικη ερευνα

      Konstantinos Kottis
      Δίσκος αναφοράς που οι μουσικοί τον απογείωσαν, αλλά αυτό πάντα είναι μία διάσταση καθοριστική. Ως προς αυτά που λες Φώντα, ασφαλώς συμφωνώ.

      Asser Moissis
      Αν δεν αποτώμαι μάλλον ο Κυβέλος ήταν διευθυντής στην ΕΜΙ την εποχή εκείνη, ο Πετσίλας είχε αποχωρήσει

      Stefanos Dekerian
      σωστά, έτσι ακριβώς, ο Πετσιλας είχε αποχωρήσει προ πολλού!!

      Φώντας Τρούσας
      Κάνετε λάθος. Λόγια του Πετσίλα: >>Ο Μανώλης Ρασούλης όμως, που συνεργαζόταν ήδη με την Columbia (ετοιμαζόταν να κάνει το νέο του δίσκο) είχε ενθουσιαστεί μαζί τους. Τους έφερε κι επέμενε – ουσιαστικά, το έθεσε ως όρο. Είπαμε το «ναι» – αν και, για μένα, για να είμαι ειλικρινής, ήταν η περίοδος που διαφαινόταν πια, ότι οδεύω προς αποχώρηση απ’ την εταιρεία.<<

      Φώντας Τρούσας
      O Πετσίλας ήταν ακόμη.

      Stefanos Dekerian
      Μπορεί οι συζητήσεις για την παραγωγή να γίνονταν επί Πετσίλα, αλλά μέχρι την κυκλοφορία του δίσκου, όπως και ο ίδιος αναφέρει, θα πρέπει να είχε φύγει. Δεν έχει και σημασία άλλωστε. Πάντως θυμάμαι όταν είχα πάει στην εταιρία (τότε ΕΜΙ) να πάρω το δίσκο, δεν υπήρχε Πετσίλας!!

      Φώντας Τρούσας
      Το "ναι" για το δίσκο όμως, όπως λέει ο Πετσίλας δηλαδή, το έδωσε εκείνος. Ήξερε το Χάρη από τους Αγάπανθος και από την Κέρκυρα.

      Angelos Sfakianakis
      είπα να μπω κι εγώ στην κουβέντα. Εδώ τίθεται το ερώτημα να πιστέψουμε τον Πετσίλα σε αυτή την συνέντευξη
      Ακόμα και αυτό το είπαμε το ναι δείχνει πως δεν ήταν η δική του βούληση……

      Stefanos Dekerian
      όταν ήρθε ο Πετσίλας, δεν υπήρχε ο Χάρης (στο συγκρότημα εννοώ), άρα δεν τον γνώριζε καν, παρά μόνο ο Κιουρκτσόγλου ο οποίος ήταν και ο παραγωγός. Άλλωστε και η Κέρκυρα '82 κυκλοφόρησε στη ΜΙΝΟΣ, οπότε δεν συνδέεται επ ουδενί ο Πετσίλας!!

      Stefanos Dekerian
      δεν ήμουν μπροστά, αλλά συμφωνώ

      Διαγραφή
    2. Φώντας Τρούσας
      Εγώ ακούω βασικά τον Πετσίλα...
      >>ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 1981 (26 – 27) ο κουμπάρος μου, Μάνος Χατζηδάκις, άρχισε στην Κέρκυρα τους περίφημους «Αγώνες Τραγουδιού». Η κατάληξη μιας ιδέας που είχε χρόνια, για μια «φρέσκια», πιο καλλιτεχνική εκδοχή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Δεν είχε γίνει, θυμάμαι, αποδεκτό, δοκίμασε να το εφαρμόσει και στη γενέτειρά του, την Ξάνθη και τελικώς, βρήκε πρόσφορο έδαφος στο νησί.
      ΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, τότε, της Columbia, ήμουν μεταξύ των προσκεκλημένων – μαζί με τους διευθυντές όλων των εταιρειών. Θυμάμαι τα πάντα. Τον παρουσιαστή, Άρη Δαβαράκη, την ορχήστρα σε διεύθυνση του Μάνου, την κριτική επιτροπή (Ελένη Βλάχου, Σαββόπουλος, Τσαρούχης)…
      ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ επαναλήφθηκαν την επόμενη χρονιά – τις μέρες της κηδείας του Μάνου Λοϊζου. Θα ήταν όμως και οι τελευταίοι. Κόστιζε όλο αυτό. Και δυστυχώς, δεν έχουμε στον τόπο τους χορηγούς – Μαικήνες τέτοιων οραμάτων.
      ΑΡΓΟΤΕΡΑ, συζητήσαμε με τον Χατζηδάκι το ενδεχόμενο να κάνουμε στην Κέρκυρα κάτι άλλο: ένα Φεστιβάλ Ευρωπαίων εκδοτών μουσικής. Με καλεσμένους σολίστες και κλασικούς, αλλά και πιο εναλλακτικούς (π.χ. ένας βιολονίστας, που έπαιζε με… τζιν και σκουλαρίκι). Ο Μάνος το αντιμετώπιζε με ενθουσιασμό, καθώς πάντα του άρεσαν να ηγείται τέτοιων, μεγαλειωδών πραγμάτων, με πραγματική καλλιτεχνική υποδομή (δεν είχε απαραίτητα θέμα με το «εμπορικό», αρκεί να είχε μια καλή καλλιτεχνική βάση και να μην άκουγε, στιχουργικά τη λέξη «αδυναμία μου»˙ έβγαζε… σπυριά με τα πολύ μελιστάλαχτα)…
      ΦΤΙΑΞΑΜΕ πλάνο, σκεφτήκαμε και δυο – τρία ονόματα («Γαλάζια Κέρκυρα», «Το Ευρωπαϊκό Τραγούδι στην Κέρκυρα»…), αλλά και πάλι το κόστος αποδείχτηκε ανυπέρβλητο για τις δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης.
      Ο ΡΑΣΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΤΑ «ΖΕΣΤΑ ΠΟΤΑ»
      ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ της Κέρκυρας του ’82, όπου ο Πάνος κέρδισε το πρώτο βραβείο με το «Μια βραδιά στο Λούκι», είχα και την πρώτη ουσιαστική επαφή με τους αδελφούς Κατσιμίχα – απλά νωρίτερα (1975) ο Χάρης, ως μέλος του «Αγάπανθου», είχε ηχογραφήσει σ’ εμάς ένα 45άρι. Ήταν μια τελείως νέα πρόταση. Ένα δικό τους στιλ, που συνδύαζε τα ροκ κι έντεχνα στοιχεία με μια ένταση, που δεν πήγαζε τόσο απ’ το «θυμό» της μουσικής ή το «έντονο» ύφος, όσο απ’ την αμεσότητα και την τρυφερότητα μιας λαϊκής προφορικότητας, που χαρακτήριζε τις ιστορίες τους.<<
      ΚΛΑΣΙΚΑ, λόγω αυτού του «περίεργου» στιλ, οι άλλες εταιρείες δεν είχαν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο Μανώλης Ρασούλης όμως, που συνεργαζόταν ήδη με την Columbia (ετοιμαζόταν να κάνει το νέο του δίσκο) είχε ενθουσιαστεί μαζί τους. Τους έφερε κι επέμενε – ουσιαστικά, το έθεσε ως όρο. Είπαμε το «ναι» – αν και, για μένα, για να είμαι ειλικρινής, ήταν η περίοδος που διαφαινόταν πια, ότι οδεύω προς αποχώρηση απ’ την εταιρεία. Όπως και να ‘χει, όμως, το ’85, έγινε η ηχογράφηση, στο στούντιο «Sierra», του θρυλικού, πρώτου τους δίσκου: τα «Ζεστά Ποτά», των +100.000 πωλήσεων. «Φάνης», «Ρίτα Ριτάκι», «Γέλα Πουλί μου», «Παίξε βραχνή μου Φυσαρμόνικα», «Προσωπικές Οπτασίες», «Μια βραδιά στο λούκι», «Υπόγειο» – κομμάτια, ένα κι ένα, πολλά εκ των οποίων είχαν γραφτεί χρόνια πριν (1977- 1984). Κι απλά περίμεναν. Ένα δισκογραφικό «διαμάντι», που άφησε το στίγμα του κι επηρέασε ουσιαστικά την ελληνική μουσική των επόμενων δεκαετιών…<<

      Dimitris Panayiotatos
      Πόσο δίκιο έχεις, Φώντα!

      Διαγραφή
    3. Angelos Sfakianakis
      Τσέκαρα από άτομο που ήταν στην Columbia τότε. Ο Ρασούλης ως αδυναμία του Φαληρέα πήγε στην εν λόγω εταιρεία επί Κυβέλου. Αποδέχθηκαν τους Κατσιμίχα για χάρη στον Ρασούλη. Στην Κέρκυρα ήταν μόνο ο Panos Katsimihas / Πάνος Κατσιμίχας Ούτε η Λύρα ούτε η Columbia κατάλαβαν την καλλιτεχνική αξία των Κατσιμίχα.

      Theodore Zefkilis
      Εδώ μιλάμε για σοβαρή ψέκα ( μια ματιά στα βιντεάκια του αρκεί ).....ποιος σοβαρός παραγωγός έχει ισχυριστεί ότι είναι πάνω από τον καλλιτέχνη;.... μόνο ο Spector σε στιγμές τρέλλας

      Fotis Papatheodorou
      σε πάω

      Theodore Zefkilis
      και γω

      Nickos Ventouras
      οι S.A.W. ήταν σίγουρα πάνω από τους περισσότερους καλλιτέχνες τους, και άλλοι αντίστοιχοι

      Αλέξανδρος Αλεξανδρής
      Οι Κατσιμιχαιοι είναι κατά τεκμήριο οι κορυφαίοι της τραγουδοποιια; Από το 1980 και μετά τουλάχιστον.Δεν ακούγονται καλά δηλώσεις του στυλ ,έφεραν απλοϊκά κομμάτια και τα φτιάξαμε.Επίσης άλλο ηχολήπτης ή τεχνικός ,άλλο παραγωγός ,ή και ενορχηστρωτής ακόμα;Έτσι γνωρίζω.Και με σημαντική αλλά διαφορετικής και άνισου επιπέδου ευθύνη στο τελικό αποτέλεσμα.

      Jimi Sokratis
      Υπάρχει κάποια τάξη μεγέθους του πόσους δίσκους περίπου είχε πουλήσει τον πρώτο χρόνο και πόσους έως σήμερα (με τις επανεκδόσεις κτλ); Επειδή είναι από τους σημαντικότερους και χαρακτηριστικότερους της εποχής. Αυτό έχει να κάνει και με σύγκριση με το λαϊκό ρεπερτόριο και δίσκοι που μπορούσαν να το ξεπεράσουν, όπως αυτός, εγγράφονται γενικά στο ελληνικό τραγούδι.
      Τώρα είδα το σχόλιο πιο πάνω με τα 100.000+. Πριν δε μου το είχε ανοίξει στα σχόλια, αυτές οι ηλιθιότητες του σάιτ με τις συζητήσεις του.

      Panos Katsimihas / Πάνος Κατσιμίχας •
      Την καλησπέρα μου σε όλους!Αφού ευχαριστήσω από καρδιάς τον Φώντας Τρούσας για την επί της ουσίας ανάρτησή του, ευχαριστώ και όλους σας για τη συμμετοχή και τις πληροφορίες που παραθέτετε για την αποκατάσταση της αλήθειας..ξέρω τις αγαθές προθέσεις όλων σας.Γνωριζόμαστε εξάλλου χρόνια..Αυτό που θέλω να συνεισφέρω στη συζήτηση, είναι ότι υπογράψαμε δύο ιδιωτικά συμφωνητικά,το 1984 και το 1985 με την εταιρεία ΕΜΙΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΊΑ ΔΙΣΚΩΝ.Α.Ε.,νόμιμα εκπροσωπούμενη από τους Neil Sarsfield και Γιώργο Κυβέλο.Αυτά από μας.. Και πάλι ευχαριστώ όλους σας και καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή