15/5/2025
Ο Γιάννης Σπανός έχει το δικό του μερίδιο στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024] ως συνθέτης των σάουντρακ των ταινιών «Αναζήτησις...» (1972) του Ερρίκου Ανδρέου, «Έγκλημα στο Καβούρι» (1974) του Κώστα Καραγιάννη και της τριάδας «Οι Εκβιασταί» (1972), «Οι Απάνθρωποι» (1973) και «Μαύρη Αφροδίτη» (1977) του Παύλου Φιλίππου.
14/5/2025
Ο Γιάννης Σπανός έχει το δικό του μερίδιο στις «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LiFO Books, 2024] ως συνθέτης των σάουντρακ των ταινιών «Αναζήτησις...» (1972) του Ερρίκου Ανδρέου, «Έγκλημα στο Καβούρι» (1974) του Κώστα Καραγιάννη και της τριάδας «Οι Εκβιασταί» (1972), «Οι Απάνθρωποι» (1973) και «Μαύρη Αφροδίτη» (1977) του Παύλου Φιλίππου.
13/5/2025
757 προβολές μέσα σε 1 χρόνο... Κάποιες φορές ο κόσμος δεν εκτιμάει όπως πρέπει... Ένα από τα ωραιότερα ελληνικά τραγούδια της τελευταίας 10ετίας, γραμμένο από έναν φίλο εδώ μέσα...
https://www.youtube.com/watch?v=NOreaRMCdEA
757 προβολές μέσα σε 1 χρόνο... Κάποιες φορές ο κόσμος δεν εκτιμάει όπως πρέπει... Ένα από τα ωραιότερα ελληνικά τραγούδια της τελευταίας 10ετίας, γραμμένο από έναν φίλο εδώ μέσα...
https://www.youtube.com/watch?v=NOreaRMCdEA
13/5/2025
Αυτός τι παριστάνει τώρα; Για τι ακριβώς πανηγυρίζει; Τον αθώωσε κανείς; Μήπως έγινε η δίκη, μήπως έχει τελεσιδικήσει κάτι και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Πόσο ξεδιάντροπος πρέπει να είναι κάποιος για να βγαίνει στις ρούγες και να ζητωκραυγάζει, για κάθε τι που θεωρεί ότι τον βολεύει;
Αυτός τι παριστάνει τώρα; Για τι ακριβώς πανηγυρίζει; Τον αθώωσε κανείς; Μήπως έγινε η δίκη, μήπως έχει τελεσιδικήσει κάτι και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Πόσο ξεδιάντροπος πρέπει να είναι κάποιος για να βγαίνει στις ρούγες και να ζητωκραυγάζει, για κάθε τι που θεωρεί ότι τον βολεύει;
Το άτομο είναι εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης και
πρέπει να είναι ψύχραιμο. Δεν είναι χουλιγκάνος, ούτε εκπροσωπεί κάποιο
σωματείο, κάποια συντεχνία, κάποιο σύλλογο, άρα εκείνο που οφείλει πρωτίστως να
κάνει είναι να μην προκαταλαμβάνει τις αποφάσεις της δικαιοσύνης. Κανένα
αφήγημα δεν πρόκειται να καταρρεύσει, με κρότο ή χωρίς κρότο, πριν από τη δίκη
του αιώνα. Ας του το πει κάποιος...
13/5/2025
"Το Μοναστηράκι" (1964) σε σκηνοθεσία του (και ποιητή) Τάσου Δενέγρη (στη φωτό), με το σάουντρακ του Σταύρου Ξαρχάκου στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]...
13/5/2025
"Το Μοναστηράκι" (1964) σε σκηνοθεσία του (και ποιητή) Τάσου Δενέγρη (στη φωτό), με το σάουντρακ του Σταύρου Ξαρχάκου στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]...
https://www.youtube.com/watch?v=oGXahGbfhmY
11/5/2025
Φωτιά θα έβαζε στα κλαμπ με τέτοια κομμάτια ο Wess στην Αθήνα, πριν από πολλά-πολλά χρόνια. Wess & The Airedales “There's Gonna Be A Revolution”…
https://www.youtube.com/watch?v=Jjx377HQ-Qc
Φωτιά θα έβαζε στα κλαμπ με τέτοια κομμάτια ο Wess στην Αθήνα, πριν από πολλά-πολλά χρόνια. Wess & The Airedales “There's Gonna Be A Revolution”…
10/5/2025
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλο βιβλίο, που να διαβάζεις αναλυτικά για τον Φόβο (1966) του Κώστα Μανουσάκη...
9/5/2025
Δεν νομίζω να υπάρχει άλλο βιβλίο, που να διαβάζεις αναλυτικά για τον Φόβο (1966) του Κώστα Μανουσάκη...
Δεν είναι ότι ήταν άσχετοι στην Σπέντζος (που γράφανε για
ροκ και για Γούντστοκ), είναι γιατί το πανκ και το new-wave σαν ποσότητες δεν
μετράγανε ιδιαιτέρως το 1982 (εμπορικά εννοώ).
Αν στα σίξτις το ροκ διαχύθηκε στην Ελλάδα τη στιγμή που γεννιόταν έξω, και συνοδοιπόρησε σε πρώτο χρόνο με το ελληνικό ροκ, στα έιτις υπήρχε μεγάλο χάντικαπ και με το πανκ και με το new wave. Αρκεί να σκεφθεί κανείς πως το πρώτο τεύχος του Ποπ & Ροκ (Μάρτιος ’78) είχε εξώφυλλο τον Hendrix και το πρώτο τεύχος της Μουσικής (Δεκέμβριος ’77) είχε στο εξώφυλλο... Μπετόβεν, Μικρούτσικο, Χατζιδάκι και Rolling Stones. Δηλαδή... στον κόσμο τους.
Το πανκ και το new-wave απέκτησαν κάποιο κοινό, που να ξέφευγε από τις λίγες εκατοντάδες άτομα, μετά το 1982, οπότε ο έμπορος δεν είχε κανα λόγο να γράψει περί πανκ στη διαφήμιση. Προτίμησε το «ροκ», θέλω να πω, που πούλαγε περισσότερο (και το ’82). Έτσι κι αλλιώς οι πάνκηδες και οι νιου-γουεβάδες θα την έβλεπαν την ταινία, λόγω ονομάτων, ενώ θα μάζευε και διαφόρους μη κολλημένους ροκάδες.
Σαν νέο ροκ πάντως είχα δει, κι εγώ, τότε το Urgh!. Ούτε σαν πανκ, ούτε σαν new-wave.
Αν στα σίξτις το ροκ διαχύθηκε στην Ελλάδα τη στιγμή που γεννιόταν έξω, και συνοδοιπόρησε σε πρώτο χρόνο με το ελληνικό ροκ, στα έιτις υπήρχε μεγάλο χάντικαπ και με το πανκ και με το new wave. Αρκεί να σκεφθεί κανείς πως το πρώτο τεύχος του Ποπ & Ροκ (Μάρτιος ’78) είχε εξώφυλλο τον Hendrix και το πρώτο τεύχος της Μουσικής (Δεκέμβριος ’77) είχε στο εξώφυλλο... Μπετόβεν, Μικρούτσικο, Χατζιδάκι και Rolling Stones. Δηλαδή... στον κόσμο τους.
Το πανκ και το new-wave απέκτησαν κάποιο κοινό, που να ξέφευγε από τις λίγες εκατοντάδες άτομα, μετά το 1982, οπότε ο έμπορος δεν είχε κανα λόγο να γράψει περί πανκ στη διαφήμιση. Προτίμησε το «ροκ», θέλω να πω, που πούλαγε περισσότερο (και το ’82). Έτσι κι αλλιώς οι πάνκηδες και οι νιου-γουεβάδες θα την έβλεπαν την ταινία, λόγω ονομάτων, ενώ θα μάζευε και διαφόρους μη κολλημένους ροκάδες.
Σαν νέο ροκ πάντως είχα δει, κι εγώ, τότε το Urgh!. Ούτε σαν πανκ, ούτε σαν new-wave.
9/5/2025
Τα μουσικά βιβλία του Όγδοου, μαζί και το "Ραντεβού στο Κύτταρο", στην Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης...
8/5/2025
Τα μουσικά βιβλία του Όγδοου, μαζί και το "Ραντεβού στο Κύτταρο", στην Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης...
Η Λίνα Τριανταφύλλου, πρωταγωνίστρια
στην ταινία "Η Εκπομπή" (1968) του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Απορώ, γιατί
δεν έχω γράψει τόσα χρόνια ένα κείμενο γι' αυτή την ταινία. Λάθος μου...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Η Λίνα Τριανταφύλλου, πρωταγωνίστρια στην ταινία "Η Εκπομπή" (1968) του Θόδωρου Αγγελόπουλου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήChristos Nastos
Ποτε δεν ειναι αργα.
Αναμενουμε...........(!)
Nikos Sarros
Με we five μέσα... βεβαίως βεβαίως..
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν είναι ότι ήταν άσχετοι στην Σπέντζος (που γράφανε για ροκ και για Γούντστοκ)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυθύμιος Ραγκούσης
ε καλα ροκ ειναι κιολας
Φώντας Τρούσας
χίπηδες και ντιρλαντάδες
https://www.youtube.com/watch?v=cLGlDQRYJ9M
The Cure - Purple Haze
Ευθύμιος Ραγκούσης
τοσο συμπυκνωμενος χρόνος που ουτε μπορουμε να τον φανταστουμε οι 40-
Spiros Mattheopoulos
Το ειχα λιώσει το βινύλιο! Απιστευτες εκτελέσεις, ανεπανάληπτες στιγμές! Την ταινία δεν την ειχα δει. Δεν ξέρω καν αν ειχς έρθει Πατρα τοτε. Και μέχρι σχετικά προσφατα στο γιουτιουμπ υπήρχαν ελάχιστα.
Kwstas Agas
Βρε για δες τι μαθαίνει κανείς... Ούτε που γνώριζα γι' αυτήν την ταινία!!! Περί τίνος επρόκειτο?? Έδειχνε η ταινία αυτά τα συγκροτήματα να παίζουν σε συναυλίες?? Έδειχνε βίντεοκλίπ τους ???
Thanasis Kremasmenos
Δισκάρα το έχω λιώσει! Και η ταινία έπιανε τον παλμό των λάιβ, πάω να το ξανακουσω τωρα!
Elias Amoiridis
Αυτοί που "γαρνίριζαν"(...) τις διαφημιστικές αφίσες για ταινίες μουσικού περιεχομένου ήταν παντελώς άσχετοι ή επιδερμικοί διεκπεραιωτές. Ειδικά κατακρεουργούσαν τους τίτλους στην παράφραση, για να γίνουν πιο πιασάρικοι, εύληπτοι κι ευκολοχώνευτοι απ' το ευρύ(...) κοινό π.χ. : "Ραντεβού με τ' αστέρια της ποπ"( :The Last Waltz), "Τρελό ξεφάντωμα με τους Who"( :The kids are alright) , "Οι ατσίδες με τα μπλε"( :The Blues brothers)...
Φώντας Τρούσας
Εμένα μου αρέσουνε οι ελληνικοί τίτλοι -οι περισσότεροι τουλάχιστον- και όλοι αυτοί που λες είναι μια χαρά. Και για το Last Waltz ο τίτλος είναι ο πρέπων.
Elias Amoiridis
θα ήταν άσχημο αν κρατούσαν τον αυθεντικό ή μήπως καθόλου εμπορικό; Ρητορική η ερώτηση. Παρεμπιπτόντως, ποιος έξυπνος σκέφτηκε τους ατσίδες με τα μπλε(!). Μπλουζ έπαιζαν και μαύρα φορούσαν!!!
Φώντας Τρούσας
To ατσίδες είναι ωραίο το μπλε συνηχεί με το blue και το blues. Θέλει φαντασία για να βγάλεις τέτοιους τίτλους. Ήταν επαγγελματίες και κοίταζαν πώς να πουλήσουν καλύτερα το προϊόν τους. Σε τελευταία ανάλυση δεν χάσαμε καμία ταινία λόγω του τίτλου της - και αυτό έχει σημασία.
Bill Orb
και το "Ένα Ζέπελιν γεμάτο τραγούδια"
Vassilis Konstandopoulos
1. Τω καιρώ εκείνω απαγορεύονταν διά ροπάλου οι Αγγλικοί τίτλοι. Άντε να γρφόταν με ελληνικούς χαρακτήρες κάποιο κύριο όνομα κι ως εκεί. 2. Τότε δεν υπήρχαν ειδικές προβολές, μουσικά φεστιβάλ, event κλπ., οι μεγάλοι εισαγωγείς κυκλοφορούσαν κανονικά τα φιλμ σε κεντρικές και περιφερειακές αίθουσες, όπως και στην επαρχία. Εξ ου και ζητούσαν βατούς και κατανοητούς τίτλους. 3. Το "Ατσίδες με τα Μπλε" αποδείχτηκε εκ των πραγμάτων πολύ επιτυχημένη επιλογή. Η ταινία ήταν ουσιαστικά μιούζικαλ (καταδικασμένο είδος στην Ελλάδα) κι έγραψε πολύ καλά εισιτήρια. Άλλωστε ο Λάντις ερχόταν ήδη με φόρα τότε από το "Τρελό Θηριοτροφείο" (άλλος επιτυχημένος τίτλος). 4. Υπάρχουν κι άλλες "ροκ" ταινίες που πέρασαν στο ντούκου με αλλαγμένο τίτλο, ψάξτε να βρείτε το Get Crazy του Alan Arkush (είχε βγει ως "Η τρέλα δεν έχει όρια") και θα εκπλαγείτε. 5. Όσο για το The Song remains the Same, το πανηγύρι δεν ήταν ο τίτλος αλλά το πρόγραμμα του Αττικόν. "Ο Λεντ Ζέπελιν και το συγκρότημά του" κλπ. Άλλες εποχές όμως, εντελώς.
Elias Amoiridis
Τώρα που το παρατηρώ, κάποιος έκανε λάθος στην αντιγραφή του ονόματος. Δεν είναι Bingo Boingo, αλλά Oingo Boingo...
Ιωσήφ Βάγγερ
Πολύ σωστά. Μεγάλο κενό.
Και αυτό φαίνεται (ή οφείλεται) στις ελληνικές εκδόσεις ξένου ρεπερτορίου της εποχής. Τότε Μόνο αν υπήρχε προοπτική πωλήσεων, σύμφωνα με τους "ειδήμονες" τυπονώντουσαν στην Ελλάδα ξένα άλμπουμ ή 7ιντσα
Nikos Markakis
Την είδα στο Αφαία! Είχε αρκετό κόσμο!
Sakis Bwanas
Το είχαμε δει δυο φορες σε 10 ημέρες στην Έλλη της Ακαδημίας. Απόλαυση οι Cramps, οι Steel Pulse και ο ο φοβερός Skafish που έμοιαζε και με έναν δικό μας καλλιτέχνη
Φώντας Τρούσας
Ποιον, τον Λάμπρο?
Sakis Bwanas
spot on!
Panagiotis Syros
εγω το ειδα στο Αφαια και νομιζω οτι ο Κλαους Νομι ειχε προβληθει ως η μεγαλη ατραξιον
Βασίλης Καμπούρης
Το έχω δει στο Αυλάκι Πόρτο Ράφτη
Keyser Soze
Δύο φορές στην Έλλη (Ακαδημίας). Και μετά έψαχνα πληροφορίες για τους Alley Cats και τους Au Pairs..
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Διαγραφήφοβερό το ;1982 και στην Ελλάδα.Από το φοβάμαι μέχρι τους scraptown,το εν λευκώ ,μουσικέςταξιαρχίες και το get that beat με ssharp ties!
George Floudas
Το Urgh ήταν σταγόνα στην έρημο.
Ίδια πάνω κάτω εποχή με το Liquid sky.
Το post punk και το wave στην Ελλάδα στηρίχτηκε κυρίως από τον ΗΧΟ
-τα περισσότερο underground -
και το ΠΟΠ και ΡΟΚ του Πετρίδη
ιδίως από τη στιγμή που η Virgin απέκτησε τα δικαιώματα διανομής της Rough Trade, της Factory, της Mute κτλ.
Έχεις απόλυτο δίκιο στη σύνδεση με το ροκ αλλά και με τη Βρετανία.
Το βλέπεις από το γεγονός ότι τα κιθαριστικά πράγματα προωθούνταν κυρίως
τα synth θεωρούνταν αβάσταχτα pop συνήθως
και τα πιο funky και Urban -κυρίως αμερικάνικα-
πλην Talking heads παντελώς αγνοημένα.
Το μαζικό μπαμ βέβαια έγινε μετά το Rock in Athens 
που δεν έμεινε λαγκάδι και ραχούλα
που να μην ακούει Cure και Dépêche mode.
Panagiotis Syros
ναι, μας ειχε βαλει ο Πετριδης να τρεχουμε στο Ραδιο Σιτυ για το Liquid Sky!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν νομίζω να υπάρχει άλλο βιβλίο, που να διαβάζεις αναλυτικά για τον Φόβο (1966) του Κώστα Μανουσάκη..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέρα Βασιλείου-Πέτσα
Κορυφή το σχόλιο του Μοσχοβάκη!
Nina Tsavou
Το εκπληκτικό φινάλε κατά το ήμισυ χρεώνεται στη μουσική του Μαρκόπουλου.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Φωτιά θα έβαζε στα κλαμπ με τέτοια κομμάτια ο Wess στην Αθήνα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήGiotis Bangalas
ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΒΑNDA...
Σχόλια από το fb στο ποστ "1.585 προβολές μέσα σε 9 χρόνια... Κάποιες φορές ο κόσμος δεν εκτιμάει όπως πρέπει..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήNasos Matrakas
ώχ!...Ευχαριστώ πολύ.
Φώντας Τρούσας
Μου το έβγαλε το YouTube μπροστά μου και είπα να το ξαναποστάρω, για να το ακούσουν ακόμη κάποιοι
Γιώργος Κυρατσός
... και στο μπουζουκάκι ο Μανώλης Πάππος
Σχόλια από το fb στο ποστ ""Το Μοναστηράκι" (1964) σε σκηνοθεσία του (και ποιητή) Τάσου Δενέγρη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Gotsis
Από εδώ ο μισός δίσκος «Μοναστηράκι και Τετράγωνο»;
Φώντας Τρούσας
Ναι. Τα λέω αυτά στο βιβλίο. Να το αγοράσεις με την πρώτη ευκαιρία, θα σ' ενδιαφέρει.
Stathis Gotsis
ναι, με ενδιαφέρει και θα είναι σύντομα στα χέρια μου.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτός τι παριστάνει τώρα; Για τι ακριβώς πανηγυρίζει;"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNick Dounoussis
Έτσι που το πάνε θα καταρρεύσει και η δίκη δυστυχώς.
Γιάννης Βρύζας
https://m.youtube.com/watch?v=3UFcdbWqxfA
απλώς θα γίνει πάλι της... παραγραφής. Απλό.
Αγάθωνας+Μυστακίδης "Το ζεμπέκικο της παραγραφής" (Γιάν. Βρύζας) New Copyrighted All rights reserved
Panagiotis Militsis
Σωστό...άσε που η έκθεση του καθηγητή (όχι του ΕΜΠ ευρύτερα) είναι ηξεις αφήξεις !
Stratis Agelos
Απο το μούτρο καταλαβαίνεις, δεν θες πολλά…….
Labis Vasilatos
Δίποδα ερπετά, αδίστακτα σκουλήκια.Αυτός κ οι άλλοι
George Tsekos
Εμετικοί
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ,ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΣΟΥ ΚΟΙΝΟΠΟΙΩ....!!!
Dimitris Stratakis
δεν ειναι χουλιγκάνος ? χμ !
Ανδρεας Μπικουβαρακης
Ποια δίκη… Για δύο χρόνια εξαφανίζουν στοιχεία τα δεξιά καθάρματα!
Athanassios Fourgiotis
Δεν υπάρχει πάτος στο βαρέλι αυτό...
Σχόλια από το fb στο ποστμ "757 προβολές μέσα σε 1 χρόνο... Κάποιες φορές ο κόσμος δεν εκτιμάει όπως πρέπει..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
Και τωρα που μπηκα να το ακουσω 757 γραφει..
Φώντας Τρούσας
Σε 2-3 μέρες να το μετρήσεις. Δεν αλλάζει αμέσως.
Μαίρη Δαλάκου
Τώρα 823....
Ναταλία Ρασούλη
Εξαιρετικό!