22/5/2025
Για τη νύχτα με το τρίκυκλο, σαν σήμερα το '63...
-------------------
Η αγκίδα
-------------------
Η αγκίδα
Το βράδυ που σκότωσαν τον Λαμπράκη,
γυρνούσα από ένα ραντεβού.
«Τι έγινε;» ρώτησε κάποιος στο λεωφορείο.
Κανείς δεν ήξερε. Είδαμε χωροφύλακες
μα δε διακρίναμε τίποτε άλλο.
γυρνούσα από ένα ραντεβού.
«Τι έγινε;» ρώτησε κάποιος στο λεωφορείο.
Κανείς δεν ήξερε. Είδαμε χωροφύλακες
μα δε διακρίναμε τίποτε άλλο.
Πέρασαν τρία χρόνια. Ξανακύλησα
στην ίδια αδιαφορία για τα πολιτικά.
Όμως το βράδυ εκείνο με ενοχλεί
σα μια ανεπαίσθητη αγκίδα που δε βγαίνει:
άλλοι να πέφτουν χτυπημένοι για ιδανικά,
άλλοι να οργιάζουν με τα τρίκυκλα,
κι εγώ ανέμελος να τρέχω σε τσαΐρια.
στην ίδια αδιαφορία για τα πολιτικά.
Όμως το βράδυ εκείνο με ενοχλεί
σα μια ανεπαίσθητη αγκίδα που δε βγαίνει:
άλλοι να πέφτουν χτυπημένοι για ιδανικά,
άλλοι να οργιάζουν με τα τρίκυκλα,
κι εγώ ανέμελος να τρέχω σε τσαΐρια.
[Nτίνος Χριστιανόπουλος]
22/5/2025
"Αδιέξοδος" (1970) του Όμηρου Ευστρατιάδη, με την
Μπέττυ Αρβανίτη και τον Udo Kier στις "Cult Όψεις του Ελληνικού
Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]
21/5/2025
حبيبي
بالسلام بالسلام حطيت ورود الحب ادّامك
بالسلام بالسلام مسحت بحور الدم علشانك
سيب الغضب
سيب الالم
سيب السلاح
سيب السلاح وتعال
تعال نعيش
تعال نعيش يا حبيبي
ويكون غطانا سلام
عايزاك تغني يا عيني
ويكون غناك بالسلام
سمع العالم يا قلبي وقول
سيبوا الغضب
سيبوا الالم
سيبوا السلاح
وتعالوا نعيش
تعالوا نعيش في سلام
حبيبي
بالسلام بالسلام حطيت ورود الحب ادّامك
بالسلام بالسلام مسحت بحور الدم علشانك
سيب الغضب
سيب الالم
سيب السلاح
سيب السلاح وتعال
تعال نعيش
تعال نعيش يا حبيبي
ويكون غطانا سلام
عايزاك تغني يا عيني
ويكون غناك بالسلام
سمع العالم يا قلبي وقول
سيبوا الغضب
سيبوا الالم
سيبوا السلاح
وتعالوا نعيش
تعالوا نعيش في سلام
Δηλαδή
habibi bialsalam bialsalam hatayat wurud alhubi addamk bialsalam bialsalam musihat bihur aldam ealshank sib alghadab sib alalam syb alsilah sib alsilah wataeal taeal naeish taeal naeish ya habibi wayakun ghatana salam eayzak tughaniy ya eayni wayakun ghinak bialsalam samie alealam ya qalbi waqawl sybwa alghadab sybwa alalam sybu alsilah wataealawa naeish taealawa naeish fi salam
Δηλαδή
αγαπητέ μου
ειρήνη, ειρήνη
έβαλα τα τριαντάφυλλα της αγάπης μπροστά σου
ειρήνη, ειρήνη
σκούπισα τις θάλασσες του αίματος για σένα
άφησε το θυμό
άσε τον πόνο
άφησε το όπλο
άσε κάτω το όπλο σου κι έλα εδώ
έλα, ας ζήσουμε
έλα, ας ζήσουμε, αγαπητέ μου
και η ειρήνη ας είναι πάνω μας
θέλω να τραγουδήσεις, αγαπητέ μου
είθε ο πλούτος σου να είναι εν ειρήνη
άκου τον κόσμο, καρδιά μου, και πες
άσε το θυμό
άσε τον πόνο
άσε τα όπλα
έλα, ας ζήσουμε
ας ζήσουμε ειρηνικά
(Ιούλης, Αύγουστος, Μαύρος Σεπτέμβρης / Area)
21/5/2025
Μπορεί στην αρχή της δεκαετίας του ’70 να υπήρχε χούντα στην Ελλάδα, αλλά τα περιοδικά δεν κώλωναν να δημοσιεύουν τέτοιες φωτογραφίες. Η Λεϊλά Χαλέντ είναι η κυρία που βλέπετε, η ηγερία της παλαιστινιακής αντίστασης εκείνα τα χρόνια και «μανούλα» στις αεροπειρατείες (προσέξτε και το δαχτυλίδι με τη σφαίρα).
Μπορεί στην αρχή της δεκαετίας του ’70 να υπήρχε χούντα στην Ελλάδα, αλλά τα περιοδικά δεν κώλωναν να δημοσιεύουν τέτοιες φωτογραφίες. Η Λεϊλά Χαλέντ είναι η κυρία που βλέπετε, η ηγερία της παλαιστινιακής αντίστασης εκείνα τα χρόνια και «μανούλα» στις αεροπειρατείες (προσέξτε και το δαχτυλίδι με τη σφαίρα).
Μέχρι και ο Julian Cope με τους Teardrop Explodes είχε γράψει
τραγουδάρα για χάρη της (άκου στα σχόλια), ενώ το 2016 σε μια επίσκεψή της στην
Ελλάδα είχε φωτογραφηθεί και με τον Μανώλη Γλέζο (δες στα σχόλια).
20/5/2025
Πρωτοπόροι και στο ραπάρισμα. Τεράστιοι May Blitz... (1971). Εντάξει το δεύτερο μισό είναι σόλο ντραμς, αλλά το έβαλα για το πρώτο μισό...
https://www.youtube.com/watch?v=sblp7EvqPxM
Πρωτοπόροι και στο ραπάρισμα. Τεράστιοι May Blitz... (1971). Εντάξει το δεύτερο μισό είναι σόλο ντραμς, αλλά το έβαλα για το πρώτο μισό...
https://www.youtube.com/watch?v=sblp7EvqPxM
20/5/2025
Ευχαριστώ την ΕΡΤ για την... γκρίζα διαφήμιση (γέλιο) του «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024] στο βιβλιοπωλείο του Πατάκη. Δύο μείνανε. Πηγαίνετε πάρτε τα...
[φυσικά και βλέπω Σώτη –γι’ αυτό και το τσίμπησα– όπως βλέπω και δεκάδες άλλα]
Ευχαριστώ την ΕΡΤ για την... γκρίζα διαφήμιση (γέλιο) του «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024] στο βιβλιοπωλείο του Πατάκη. Δύο μείνανε. Πηγαίνετε πάρτε τα...
[φυσικά και βλέπω Σώτη –γι’ αυτό και το τσίμπησα– όπως βλέπω και δεκάδες άλλα]
19/5/2025
Α ρε Φώσκολε, τι έχεις ακούσει κι εσύ ρε μαύρε... Μία από τις καλύτερες σκηνές του. Και τι κρίμα... δεν ζει κανείς πια. Ούτε η Τζένη, ούτε η Νόνικα, ούτε η Χρονοπούλου, ούτε ο Καζάκος, ούτε ο Γαλανός...
https://www.youtube.com/watch?v=OwNnfaSqMwU
Α ρε Φώσκολε, τι έχεις ακούσει κι εσύ ρε μαύρε... Μία από τις καλύτερες σκηνές του. Και τι κρίμα... δεν ζει κανείς πια. Ούτε η Τζένη, ούτε η Νόνικα, ούτε η Χρονοπούλου, ούτε ο Καζάκος, ούτε ο Γαλανός...
https://www.youtube.com/watch?v=OwNnfaSqMwU
19/5/2025
Πανικός, Τσιώλης '69. Μάλλον η καλύτερη παρουσία του Γαλανού στο σινεμά. Θα τον θυμόμαστε...
[πρόσφατα είχα γράψει και για το Ερωτισμός και Πάθος, δες στα σχόλια]
Πανικός, Τσιώλης '69. Μάλλον η καλύτερη παρουσία του Γαλανού στο σινεμά. Θα τον θυμόμαστε...
[πρόσφατα είχα γράψει και για το Ερωτισμός και Πάθος, δες στα σχόλια]
19/5/2025
Κώστας Σφήκας "Μοντέλο" (1974), στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]
Κώστας Σφήκας "Μοντέλο" (1974), στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]
18/5/2025
Και η Γκιζέλα Ντάλι με την παράδοση ήτανε, αλλά δεν είχανε βγει ούτε ο Παπαληγούρας, ούτε ο Αβέρωφ-Τοσίτσας για να κάνουνε σπέκουλα, σαν κάτι σημερινά πολιτικά γαϊδούρια...
Και η Γκιζέλα Ντάλι με την παράδοση ήτανε, αλλά δεν είχανε βγει ούτε ο Παπαληγούρας, ούτε ο Αβέρωφ-Τοσίτσας για να κάνουνε σπέκουλα, σαν κάτι σημερινά πολιτικά γαϊδούρια...
18/5/2025
Και κάτι ακόμη για τη σχέση με την παράδοση. Είναι σωστό το να ξέρεις, να μελετάς και να επηρεάζεσαι από την παράδοσή σου, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να βρίσκεις τρόπους να την αναιρείς. Να εντοπίζεις δηλαδή τα κρίσιμα σημεία, που όταν τα ξεπερνάς τότε η παράδοση γίνεται τροχοπέδη, ανασταλτικός παράγοντας, φορμόλη και συντήρηση.
Στο ελληνικό τραγούδι αυτό το πράγμα το έκανε σαφές ο ευφυής Σαββόπουλος το 1972 με τη «Μαύρη Θάλασσα», πράττοντας το ανεπανάληπτο – να πατάει ναι μεν πάνω στο θρακιώτικο «Δω στα λιανοχορταρούδια», αλλά ταυτοχρόνως να τραγουδά λόγια κόντρα στην παράδοση!
«Να πούμε λόγια άγρια, παράξενα κι ατόφια / σάβανα και χώματα στη μούρη της τη ψόφια / η φωνή της αντηχεί σαν τουμπανιασμένο πτώμα / μέσα στο δικό μου στόμα». Και πιο κάτω: «Φταίνε τα τραγούδια του, φταίει κι ο λυράρης / μα φταίει και ο ίδιος του ο λαός, γιατί είναι μαραζιάρης».
Δηλαδή, εντάξει με την παράδοση, αλλά η φωνή της αντηχεί πια σαν «τουμπανιασμένο πτώμα». Φταίνε τα τραγούδια της γι’ αυτό, αλλά φταίει και ο λυράρης (δηλαδή η πολιτική εξουσία), όπως φταίει και ο ίδιος ο λαός, γιατί είναι μεμψίμοιρος και κλαψιάρης.
Ο Σαββόπουλος μπορεί να είχε αγαπήσει την παράδοση («όπου σ’ αγάπησα πολύ κι απόμεινα μονάχος»), αλλά εκείνη δείχνει, πλέον, μικρή απέναντί του, μίζερη και φοβισμένη. Η πηγή είναι «θολή και μολυσμένη», και κλειστή («μαύρη θάλασσα κλειστή»), τη στιγμή όπου ο ίδιος θέλει να χαρίσει την ψυχή του, σε όποιον περισσότερο την θέλει («και ψυχή μου χαρισμένη σ’ όποιον πιο πολύ σε θέλει»).
Αυτά τα μπρος-πίσω, αυτή η σχέση αγάπης-μίσους με την παράδοση είναι που πάει τα πράγματα μπροστά, που ανοίγει ξέφωτα...
Και κάτι ακόμη για τη σχέση με την παράδοση. Είναι σωστό το να ξέρεις, να μελετάς και να επηρεάζεσαι από την παράδοσή σου, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να βρίσκεις τρόπους να την αναιρείς. Να εντοπίζεις δηλαδή τα κρίσιμα σημεία, που όταν τα ξεπερνάς τότε η παράδοση γίνεται τροχοπέδη, ανασταλτικός παράγοντας, φορμόλη και συντήρηση.
Στο ελληνικό τραγούδι αυτό το πράγμα το έκανε σαφές ο ευφυής Σαββόπουλος το 1972 με τη «Μαύρη Θάλασσα», πράττοντας το ανεπανάληπτο – να πατάει ναι μεν πάνω στο θρακιώτικο «Δω στα λιανοχορταρούδια», αλλά ταυτοχρόνως να τραγουδά λόγια κόντρα στην παράδοση!
«Να πούμε λόγια άγρια, παράξενα κι ατόφια / σάβανα και χώματα στη μούρη της τη ψόφια / η φωνή της αντηχεί σαν τουμπανιασμένο πτώμα / μέσα στο δικό μου στόμα». Και πιο κάτω: «Φταίνε τα τραγούδια του, φταίει κι ο λυράρης / μα φταίει και ο ίδιος του ο λαός, γιατί είναι μαραζιάρης».
Δηλαδή, εντάξει με την παράδοση, αλλά η φωνή της αντηχεί πια σαν «τουμπανιασμένο πτώμα». Φταίνε τα τραγούδια της γι’ αυτό, αλλά φταίει και ο λυράρης (δηλαδή η πολιτική εξουσία), όπως φταίει και ο ίδιος ο λαός, γιατί είναι μεμψίμοιρος και κλαψιάρης.
Ο Σαββόπουλος μπορεί να είχε αγαπήσει την παράδοση («όπου σ’ αγάπησα πολύ κι απόμεινα μονάχος»), αλλά εκείνη δείχνει, πλέον, μικρή απέναντί του, μίζερη και φοβισμένη. Η πηγή είναι «θολή και μολυσμένη», και κλειστή («μαύρη θάλασσα κλειστή»), τη στιγμή όπου ο ίδιος θέλει να χαρίσει την ψυχή του, σε όποιον περισσότερο την θέλει («και ψυχή μου χαρισμένη σ’ όποιον πιο πολύ σε θέλει»).
Αυτά τα μπρος-πίσω, αυτή η σχέση αγάπης-μίσους με την παράδοση είναι που πάει τα πράγματα μπροστά, που ανοίγει ξέφωτα...
18/5/2025
>>Η Κλαυδία απέδειξε, κερδίζοντας κοινό και επιτροπές, ότι η καλή μουσική και η ελληνική παράδοση έχουν τη δύναμη να ενώνουν τους λαούς, χωρίς εκπτώσεις, εύκολους εντυπωσιασμούς και κλισέ.<<
Mητσοτάκουλα, άμα μείνεις άνεργος σε προσλαμβάνω στο δισκορυχείον να γράφεις reviews... Γιατί αυτά που λες για την Κλαυδία δεν τα είπες πέρσι για τη Σάττι? Κι εκείνης το τραγούδι γεμάτο παράδοση ήταν, αλλά τώρα με τον Τράμπα βρήκες έδαφος για να ξαναπουλήσεις ψευτο-πατριωτισμό και εθνικίλα στα πρόβατα...
>>Η Κλαυδία απέδειξε, κερδίζοντας κοινό και επιτροπές, ότι η καλή μουσική και η ελληνική παράδοση έχουν τη δύναμη να ενώνουν τους λαούς, χωρίς εκπτώσεις, εύκολους εντυπωσιασμούς και κλισέ.<<
Mητσοτάκουλα, άμα μείνεις άνεργος σε προσλαμβάνω στο δισκορυχείον να γράφεις reviews... Γιατί αυτά που λες για την Κλαυδία δεν τα είπες πέρσι για τη Σάττι? Κι εκείνης το τραγούδι γεμάτο παράδοση ήταν, αλλά τώρα με τον Τράμπα βρήκες έδαφος για να ξαναπουλήσεις ψευτο-πατριωτισμό και εθνικίλα στα πρόβατα...
18/5/2025
Κάτι ψιλοπιάνω κι από γιουροβίζιον στο άλλο δωμάτιο, αλλά προτιμώ τις ασήκωτες ψυχεδέλειες...
https://www.youtube.com/watch?v=8FUL3R3dYKg
Κάτι ψιλοπιάνω κι από γιουροβίζιον στο άλλο δωμάτιο, αλλά προτιμώ τις ασήκωτες ψυχεδέλειες...
https://www.youtube.com/watch?v=8FUL3R3dYKg
16/5/2025
Ιούλης 1972. Οι Shocking Blue έρχονται να εμφανισθούν στην 5η Ολυμπιάδα Τραγουδιού. Θα αποθεωθούν στο φισκαρισμένο Καλλιμάρμαρο, αλλά θα βολτάρουν και στην Ακρόπολη για τη διαφημιστική ταινία τους. Τρομερή Mariska Veres... Και όλο το σκηνικό φυσικά...
https://www.youtube.com/watch?v=fPiVssSUGKc
Ιούλης 1972. Οι Shocking Blue έρχονται να εμφανισθούν στην 5η Ολυμπιάδα Τραγουδιού. Θα αποθεωθούν στο φισκαρισμένο Καλλιμάρμαρο, αλλά θα βολτάρουν και στην Ακρόπολη για τη διαφημιστική ταινία τους. Τρομερή Mariska Veres... Και όλο το σκηνικό φυσικά...
https://www.youtube.com/watch?v=fPiVssSUGKc
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ιούλης 1972. Οι Shocking Blue έρχονται να εμφανισθούν στην 5η Ολυμπιάδα Τραγουδιού"...
ΑπάντησηΔιαγραφήMaria Andronikou
Δεν το ξέρω το κομμάτι, αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι σωστό αγγλικά: "the one they you"? 'doesn't make sense. Υποπτεύομαι: "the one you love".
Φώντας Τρούσας
Never Release The One You Love
Maria Andronikou
yeah...
Vangelis Boulouhtsis
We love Mariska.
Vassilis Serafimakis
Δεν μπόρεσες να μη βάλεις Ακρόπολη απόψε!. Δεν άντεξες!.
Φώντας Τρούσας
Ταλαντευόμουν ανάμεσα σε Ακρόπολη και κάτι σε... Abibas και αποφάσισα το πρώτο...
Kwstas Agas
Ωωω, λατρεμένη αυτή η ολλανδική μπάντα!!! Κι η αείμνηστη πλέον τραγουδίστρια τους, υπέροχο πλάσμα!!!!!
Vagelis Avgidis
Κοίτα να δεις τι υπάρχει...
Kostas Mouk
Στο Καλλιμάρμαρο τι παρουσίασαν Φώντα?
Φώντας Τρούσας
Τα καλύτερα τραγούδια τους υποθέτω.
Kostas Mouk
Οκ , δηλαδή κανονική συναυλία.. όχι συμμετοχή μικρής διάρκειας
Θοδωρής Μανίκας
συμμετοχή μικρής διάρκειας!
Φώντας Τρούσας
Επειδή οι guests ήταν πολλοί δεν κάνανε κανονικές συναυλίες Το 1972 στην Ολυμπιάδα είχαν εμφανισθεί οι Nicola Di Bari, Lally Stott με Black Jacks, Ντέμης Ρούσσος, Aris San, Shocking Blue και Vicky Leandros. Λογικά, ο καθένας θα έπαιξε κανα μισάωρο με τρία τέταρτα.
Dimitris Dask
Ήμουν μέσα!!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάτι ψιλοπιάνω κι από γιουροβίζιον στο άλλο δωμάτιο, αλλά προτιμώ τις ασήκωτες ψυχεδέλειες..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήPatritsopoulos Nikos
τα ντισκομερακια του ειναι δισκαρα
Athanassios Athanatos
https://www.youtube.com/watch?v=bE_YFZEkRCo
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΠΕΡΑΚΗΣ "Ποιος θα το πίστευε" Μπουζουκι ΑΛΚΗΣ ΤΣΙΛΙΩΤΗΣ αναψυκτηριο ΑΚΡΟΝ1984
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Η Κλαυδία απέδειξε, κερδίζοντας κοινό και επιτροπές, ότι η καλή μουσική και η ελληνική παράδοση"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNina Tsavou
Νομίζω ότι ο ΠΘ μας θα ευδοκιμούσε και σ’αυτόν τον τομέα γιατί το τραγούδι της Σάτι δεν ακουγόταν…
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Ολόσωστος.
Konstantinos Kottis
Αυτό που μόλις άλλαξε τον χαβά ο Τράμπ άλλαξαν τόσοι και τόσοι στην Ευρώπη το τροπάριο και ο πρωθυπουργός, είναι φοβερό!
Vassilis Serafimakis
Ή πραγματικός καπιταλιστής θα είσαι, αγαπητέ κ. Πρωθυπουργέ, ή πραγματικός πατριώτης. Ή πλειστηριασμό γιά καζίνο στην Ακρόπολη, ή φροντίζεις τον άνεργο, ασθενή, ή γέρο πολίτη - το οποίο είναι βασικό στοιχείο τού πατριωτισμού, καλέ μου Πιθήτα.
Akis Perdikis
Γιατί άραγε ασχολούνται όλοι με τόσο πάθος με το τραγούδι της Κλαυδίας? Προσωπικά, ούτε με ενόχλησε, ούτε με συγκίνησε. Με το που το ακούς και τελειώνει, δεν σου μένει καμία μελωδία για να θυμάσαι και να σιγοτραγουδάς. Προφανώς αφορά τους ανθρώπους που ακούνε μουσική μια φορά το χρόνο, τους Ρεβιζιονιστές... εεε... συγγνώμη... τους Γιουροβιζιονιστές! Μουσικά και μελωδικά είμαι καλυμμένος εδώ και χρόνια... με Neil Young, Frank Zappa, Brian Eno, Meredith Monk, Fred Frith, Gong, Jane Weaver, και πολλά άλλα ονόματα... Περαστικά σε όλους που θα σχολιάζουν την Κλαυδία και τον περίγυρό της μέχρι το τέλος του Μάη! Καλό καλοκαίρι.
Eli Kyriakou
Νύστα από την πρώτη νότα... αυτό θυμάμαι
Γιωργος Λαβρανος
Αυτό το κορίτσι έχει απεριοριστο ταλέντο, επί της ουσίας τώρα αυτό το κορίτσι πρέπει να στηριχτεί από την πολιτεία να σταλεί με υποτροφία σε μια μουσική Ακαδημία!!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Και κάτι ακόμη για τη σχέση με την παράδοση. Είναι σωστό το να ξέρεις, να μελετάς και να επηρεάζεσαι από την παράδοσή σου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Τερζής
Παραδοση θα πει να δημιουργεις εκ του Μηδενός
Vassilis Serafimakis
Ξανά μανά, θερμά συγχαρητήρια.
..και συγγνώμη που γέλασα αλλά σκέφτηκα έναν όποιον υπουργό ή γενικά πολιτικό (διαλέχτε ελεύθερα, όλα ίδια τιμή) να διαβάζει αυτή την ανάρτηση και να πολεμά να καταλάβει.
Dionysia Prinou
Μπράβο!
Dimitris Trox
Παράδοση με ροκ είναι πετυχημένη μπίζνα π.χ.Villagers ioannina
Nickos Ventouras
Αμαν με το αυτομαστίγωμα. Ότι κάνουν και έκαναν οι αγγλο-αμερικάνοι με gospel / folk / blues παράδοση, οι ιρλανδοί με τα δικά τους, οι βραζιλιάνοι με τα tropicália τους, και άπειροι άλλοι με τα δικά τους. Και οι λαϊκοί, με παλιά ρεμπέτικα, καντάδες, κλπ.
Αμαν και με την "μπιζνα" ως κατηγορία, λες και μιλάμε για κυνικές εμποράντζες που πουλάνε χαλασμένα κρέατα.
Μουσικοί είναι, η μουσική είναι η τέχνη τους αλλά και η δουλειά τους. Και οι παραδοσιακοί που παίζανε κλαρίνο στα πανηγύρια το 1920 "μπίζνα" έκαναν, χαρτούρα μάζευαν.
Spyros Boulis
Ωστόσο παράδοση είναι και τι παραδίνεις για το μέλλον....
Nickos Ventouras
Πάντως οι λαϊκοί δεν είχαν σχέση "αγάπης-μίσους" με την παράδοση. Όταν προχωρούσαν τα πράγματα το έκαναν από περιέργια και σκάλισμα ή από ανάμειξη επιρροών, όχι από έστω σύμμικτο με αγάπη μίσος για τα προηγούμενα ή πεποίθηση ότι πρέπει να αλλάξουν.
Η "αγάπη-μίσος" για την παράδοση είναι σχιζοφρένεια των πιο λόγιων μουσικών.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Και η Γκιζέλα Ντάλι με την παράδοση ήτανε"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαννης Στριγγος
Άλλα κόλπα Φώντα μου. Έχει προχωρήσει το πράγμα. Δεν αφήνουμε τίποτα να πέσει κάτω. Άντε βάλε κάνα τραγουδάκι να πάνε κάτω τα φαρμακια που λέγαν και οι παλιοί.
Nina Tsavou
Τα γαϊδουράκια δεν έχουν καμία σχέση με τους πολιτικούς μας…
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κώστας Σφήκας "Μοντέλο" (1974), στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
To ελληνικό σινεμά είχε πολλά προσανάμματα - χωρίς να σηκώσει μεγάλη φωτιά.
Chris Karamanidou
...εξαιρετικός
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πανικός, Τσιώλης '69. Μάλλον η καλύτερη παρουσία του Γαλανού στο σινεμά. Θα τον θυμόμαστε..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../erotismos-kai-pathos-mia-apo-tis...
«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου | LiFO
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Τρομερή η σκηνή καταδίωξης με τη BMW 2002. Και φυσικά τα ορχηστρικά του Κώστα Καπνίση.
https://www.youtube.com/watch?v=Cck_olku5ds
Πανικός - Movie instrumental mix
Irini Pitsoli
Οι ρόλοι του του που ξεχωρίζω είναι του Δημήτρη, στον Πανικό που πάντα δακρύζω στην τελευταία σκηνή και νωρίτερα στις συνομιλίες του με το παιδί, του Πέλλου στην λεωφόρο του μίσους, και του Αλέκου στο Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα. Θυμάμαι ένα έξαιρετικό κείμενο που είχατε γράψει για τον Πανικό δεν θυμάμαι αν ήταν άρθρο ή ανάρτηση, ή απόσπασμα άρθρου για τον Τσώλη.
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Και μια ακόμα σκηνή με την ηθοποιό - τραγουδίστρια Irina Maleeva στην Τελευταία Πτήση (1978) του Ντίμη Δαδήρα στη μουσική σκηνή Coronet. https://www.youtube.com/watch?v=JXLJDXGN1hY
Τελευταία πτήση – Florence
Lefteris Baltzoglou
θα μπορούσε να σταδιοδρομήσει και στο εξωτερικό...καλό ταξίδι...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Α ρε Φώσκολε, τι έχεις ακούσει κι εσύ ρε μαύρε..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεώργιος Ζγούρας
* Τεραστιότατος ο Φώσκολος, και όντως, πολύ δυνατή σκηνή!
Irini Pitsoli
Ομολογώ ότι κατά καιρούς του τα έχω "σούρει" και εγώ του Φώσκολου . Τον θεωρώ τον πιο πετυχημένο λαϊκιστή ever. Πετυχημένος μεν λαϊκιστής δε Και μιλώ για τη Λάμψη το Καλημέρα Ζωή και κάτι ταινίες του 80. Όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχει κάνει και πολύ καλές ταινίες Ο θάνατος θα ξανάρθει είναι αριστούργημα , και η Λεωφόρος του μίσους επίσης. Έχει κάνει κι άλλες πολύ καλές. Οι δύο από τις τρεις ερμηνείες του Γαλανού που ξεχωρίζω είναι σε ταινίες του Φώσκολου. Με εκδικείται ο σκηνοθέτης που τον "έκραζα".
Vassilis Serafimakis
Our greatest hack.
George Stamoulis
Δεν ζει ούτε ο φοβερός καρατερίστας ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΝΤΟΒΑΣ(με τα γυαλιά πίσω από τον Γαλανό)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πρωτοπόροι και στο ραπάρισμα. Τεράστιοι May Blitz... (1971)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήBill Mihalopoulos
Yes
Pan Sotir
Ε ναι όπως κ οι.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μπορεί στην αρχή της δεκαετίας του ’70 να υπήρχε χούντα στην Ελλάδα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=MmaFQItPMaY
The Teardrop Explodes - Like Leila Khaled Said TV 1982
Kostis Kornetis
Ακριβώς Φώντα. Η κλασική φωτογραφία που ενίοτε κοσμούσε φοιτητικούς τοίχους ήταν η Λειλα Χαλεντ χαμογελαστή με το καλασνικοφ της
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
δεν ήταν πάντως στην PLO, αλλά στην PFLP, κάπως αυτονομημένο κομμάτι της πρώτης
Vassilis Serafimakis
Σωστά, απλώς η PFLP δεν ήταν ποτέ κομμάτι τής PLO αλλά εξ αρχής αυτόνομη, Μ-Λ οργάνωση.
Stam Ekmek
Μπραβο Φωντα !
Vassilis Serafimakis
Η αεροπειρατία τής πτήσης τής Leila τής TWA έγινε το 1969 και το κομμάτι τού Κλάπτον -με άλλη ορθογραφία, Layla- βγήκε το 1970. Ο,τι και να έλεγε ο Κλάπτον μετά πως δηλαδή το άσμα δεν είχε σχέση αλλά ήταν εμπνευσμένο από αλλού εγώ δεν έχω ξεκολλήσει.
Anastasia Andreola
λες; Δεν το είχα συνδέσει
Vassilis Serafimakis
έτσι είναι στον κόσμο μου!
Vassilis Serafimakis
Να πούμε ότι από τη φωτογραφία αυτή μπορούμε ν'ανασύρουμε κι ένα δεδομένο σήμερα μελαγχολικό δηλ το πόσο απίστευτα προχωρημένο ιδεολογικά ήταν το κίνημα τής PLO. Ισότιμη συμμετοχή ανδρών & γυναικών, ούτε ίχνος θρησκευτικού φονταμενταλισμού (ο Αραφάτ παντρεύτηκε Χριστιανή επί τούτου, ο Ζωρζ Χαμπάς, ηγέτης τής PFLP οργάνωσης τής Λεϊλά ήταν χριστιανός), μιά Βουλή με πλήρη συμμετοχή κάθε οργάνωσης (ανεξαρτήτως τής διαμάχης που μπορει να είχε με άλλες, ακόμα κι αν σκοτώνονταν), κ.ά.π.
Γιά το μορφωτικό επίπεδο γενικά τών Παλαιστινίων δεν συζητάμε - αρκεί να πούμε ότι κάθε Αραβικό κράτος είχε Παλαιστίνιους συμβούλους, κάτι όπως οι Φαναριώτες σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Και μελαγχολούμε γιά το πού το Ισραήλ με τη διεθνή σύμπραξη ή αδιαφορία κατάντησε το Παλαιστινιακό του "πρόβλημα". Αμα δείτε γυναίκα σε κάποια θέση στις σημερινές οργανώσεις τρυπείστε μου τη μύτη.
Άγις Θεοδωρίδης
Υπερβάλλεις
Nina Tsavou
Πολύ γνωστή η μορφή της στις διαπραγματεύσεις για το Παλαιστινιακό.
Nikos Mitrogiannopoulos
Λιγο πριν φύγει απ' τη ζωή(αλλά τότε δεν το ξέραμε) ο Κώστας Ριτσώνης μου είχε ζητήσει να του ψηφιοποιήσω τραγούδια/ποιήματα που τα είχε ηχογραφήσει σε κασέτες και τα συνόδευε με μπουζούκι. Δύο από αυτά είναι αφιερωμένα στην Λεϊλά Χαλέντ. Το ένα δικαιωματικά, αδημοσίευτο ως τώρα-απ΄όσο γνωρίζω- το ανεβάζω εδώ.
Όταν σε συλλογίζομαι νιώθω μια ανησυχία
Να μη σου τύχει τίποτα στην αεροπειρατεία
Λεϊλά μου εκεί πανω έκλεψες τ' αεροπλάνο
Με την πρώτη ευκαιρία έκανες την πειρατεία
Έμαθα πως ετράβηξες πιστόλι και μαχαίρι
Και είπες στον πιλότο του "τράβα για την Ταγγέρη"
Λεϊλά, σε τρέμουν όλοι
στον αέρα και στην πόλη.
Όλοι τα 'χουνε χαμένα
Έλα, κλέψε με κι εμένα.
Antonis Kleidouchakis
Ε ναι. Ο αντισημιτισμός είναι βαθιά ριζωμένος στην χώρα.
Φώντας Τρούσας
Αυτό το σχόλιο να το γράψεις αλλού, όχι εδώ πέρα, στο δικό μου ποστ. Εγώ έχω γράψει για απείρως περισσότερα ισραηλινά progressive και jazz, απ' όσα έχεις γράψει εσύ, που το παίζεις και ειδικός.
Antonis Kleidouchakis
το γνωρίζω και το εκτιμώ. Το σχόλιο μου ήταν για το περιοδικό.
Φώντας Τρούσας
Ούτε αυτό ισχύει. Άμα ξεφυλλίσεις παλιά περιοδικά της εποχής, σαν τα Επίκαιρα, θα το αντιληφθείς. Και τι θέση έπαιρναν στα γεγονότα της εποχής.
Antonis Kleidouchakis
έχω άλλη άποψη για το πως έδρασε είτε μέσω δαιμονοποίησης του Ισραήλ είτε μέσω ηρωοποίησης της Παλαιστινης ο αντισημιτισμός στην χώρα, είτε δεξιά, είτε αριστερά των πολιτών αυτής της χώρας, πέρα από φιλοϊσραηλινές ή όχι κυβερνήσεις. Αλλά μάλλον δεν είναι του παρόντος.
Φώντας Τρούσας
Δεν έχει καμία σχέση το ποστ με αυτά τα θέματα.
Anastasia Andreola
Ό,τι κι αν έγραψαν δικαιωνονται
Constantine Andy Michael
ΔιαγραφήΠάρα πολύ ωραίο ποστ. Μας θύμισε εποχές που πιστεύαμε ότι υπήρχε κοσμική παλαιστινιακή αντίσταση.
Και σίγουρα οι αφίσες της ξεσήκωσαν και εξακολουθούν να ξεσηκώνουν πολλά μυαλά, κυρίως νεανικά που ψάχνουν να ενταχτούν σε "σκοπούς" χωρίς πρώτα να τους ερευνήσουν σε βάθος.
Τώρα, κάτι για δυνατούς λύτες. Συνδέστε τις τελείες σε αυτό:
Μια ομορφιά:
- «Σε μια θυελλώδη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Γιοχάνεσμπουργκ, καταψηφίστηκε η πρόταση να εμποδιστεί η μετονομασία του δρόμου του αμερικανικού προξενείου σε δρόμο με το όνομα της Παλαιστίνιας Leila Khaled και ένας δημοτικός σύμβουλος φώναξε «θέλουμε τον Χίτλερ» σε έναν Εβραίο συνάδελφό του»
- Το άρθρο δωρεάν:
https://archive.ph/TfPxl
Σχόλια από το fb στο ποστ "حبيبي
ΑπάντησηΔιαγραφήبالسلام بالسلام حطيت ورود الحب ادّامك"
Klairi Sperelaki
Demetrio Stratos
(vocals, organ, steel drums, percussion)
Anastasia Rouchota
Τελεια φωτο αχ που τη βρήκατε; Με το Στρατο σε πρώτο πλάνο…
Φώντας Τρούσας
τη σκάναρα από τον πρώτο δίσκο των Area, το Arbeit Macht Frei
Vagelis Avgidis
Τέλειο! Είναι και το πρώτο τραγούδι της συλλογής σας!
Dimitrios Kambakos
υπέροχο