Το πιο πρόσφατο CD τού συνθέτη-πειραματιστή Κωστή Δρυγιανάκη (Costis Drygianakis), που αποκαλείται
“Unresolved Issues”
[Tanzprocesz, 2025] αποτελείται από ένα μόνο track, που διαρκεί περί τα 55 λεπτά. Το κομμάτι αυτό
δημιουργήθηκε σταδιακά, από τον Οκτώβριο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2024, παρουσιάστηκε
για πρώτη φορά στο TV Control Centre
(Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων) στην Κυψέλη, στις 3 Μαρτίου 2024, ενώ τώρα, εδώ,
έχουμε τη δισκογραφική αποτύπωσή του (σ’ ένα all paper gatefold CD).
Φυσικά, το “Unresolved issues” είναι ένα πειραματικό track, στο οποίο έχουν συμβάλλει πολλοί μουσικοί, σε ανεπαίσθητους και όχι πάντα εμφανείς ρόλους. Τα ονόματα είναι κάμποσα, αλλά αξίζει να αναφερθούν. Πρόκειται λοιπόν για τους/τις: Μαντώ Αναστασίου βιολί, Γιάννη Αργυρόπουλο, πιάνο, glockenspiel, Nicole Forlida κιθάρες, Χρήστο Καλτή μπάσο, Χάρη Κουτσοκώστα electronics, balloon, Κώστα Παντόπουλο κλαρινέτο, recordings, Χρήστο Παπαγεωργίου βιολί, bowl, rainstick, Παύλο Wax Παυλίδη σαξόφωνο, balloon, Κυριακή Πολίτου κιθάρες, Paolo Sanna waterphone, Νίκο Βελιώτη τσέλο, Λάμπρο Ζαφειρόπουλο recordings, Αγάπη Ζάρδα τρομπέτα, μπάσο και Κωστή Δρυγιανάκη ό,τι άλλο. Τι μπορεί να είναι αυτό το «ό,τι άλλο»; Βασικά η διευθέτηση, ταξινόμηση και επεξεργασία όλου αυτού του υλικού. Η σύνθεσή του, εννοώ, ώστε να αποτελέσει «έργο». Να έχει μια πορεία, μια διαδρομή, μια αρχή, όλα τα ενδιάμεσα στάδια, με τις πάσης φύσεως νύξεις, και βεβαίως ένα τέλος.
Το experimental-noise είναι ένας χαρακτηρισμός, που θα μπορούσε να διέπει το “Unresolved issues” σε όλη την έκτασή του. Άρα ο θόρυβος είναι το ένα δεδομένο. Θόρυβος, όμως, όλων των διαφορετικών υψών. Από ανεπαίσθητος και χαμηλός, μέχρι σκληρός και υψηλός. Μαζί με τον θόρυβο, σε βασικό επίσης ρόλο, ακούμε τις διάφορες field recordings (π.χ. τον εκκλησιαστικό και τον κηρυγματικό λόγο σε διάφορα σημεία – προς τη μέση και προς το τέλος) και φυσικά όλα τα όργανα – για τα οποία θα πρέπει να στήσεις αυτί, όπως λέμε, σε αρκετές φάσεις, για να διαπιστώσεις την παρουσία και τη συνεισφορά τους.
Το “Unresolved Issues” είναι ένα «δύσκολο» άλμπουμ, που μεταφέρει στον ακροατή –όπως πάντα συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις– έναν πολύπλοκο και πολυδιάστατο ηχητικό κόσμο. Αναπτύσσεται και εξελίσσεται με βάση την πείρα και το ταλέντο ενός εγνωσμένης αξίας πειραματιστή, και αυτό αποτελεί εχέγγυο, ώστε να πειστείς και ν’ ασχοληθείς σοβαρά μαζί του. (Να ρίξεις το CD στο player και να το ακούσεις, εννοώ, με προσοχή).
Επαφή: https://tanzprocesz.bandcamp.com/album/unresolved-issues
Φυσικά, το “Unresolved issues” είναι ένα πειραματικό track, στο οποίο έχουν συμβάλλει πολλοί μουσικοί, σε ανεπαίσθητους και όχι πάντα εμφανείς ρόλους. Τα ονόματα είναι κάμποσα, αλλά αξίζει να αναφερθούν. Πρόκειται λοιπόν για τους/τις: Μαντώ Αναστασίου βιολί, Γιάννη Αργυρόπουλο, πιάνο, glockenspiel, Nicole Forlida κιθάρες, Χρήστο Καλτή μπάσο, Χάρη Κουτσοκώστα electronics, balloon, Κώστα Παντόπουλο κλαρινέτο, recordings, Χρήστο Παπαγεωργίου βιολί, bowl, rainstick, Παύλο Wax Παυλίδη σαξόφωνο, balloon, Κυριακή Πολίτου κιθάρες, Paolo Sanna waterphone, Νίκο Βελιώτη τσέλο, Λάμπρο Ζαφειρόπουλο recordings, Αγάπη Ζάρδα τρομπέτα, μπάσο και Κωστή Δρυγιανάκη ό,τι άλλο. Τι μπορεί να είναι αυτό το «ό,τι άλλο»; Βασικά η διευθέτηση, ταξινόμηση και επεξεργασία όλου αυτού του υλικού. Η σύνθεσή του, εννοώ, ώστε να αποτελέσει «έργο». Να έχει μια πορεία, μια διαδρομή, μια αρχή, όλα τα ενδιάμεσα στάδια, με τις πάσης φύσεως νύξεις, και βεβαίως ένα τέλος.
Το experimental-noise είναι ένας χαρακτηρισμός, που θα μπορούσε να διέπει το “Unresolved issues” σε όλη την έκτασή του. Άρα ο θόρυβος είναι το ένα δεδομένο. Θόρυβος, όμως, όλων των διαφορετικών υψών. Από ανεπαίσθητος και χαμηλός, μέχρι σκληρός και υψηλός. Μαζί με τον θόρυβο, σε βασικό επίσης ρόλο, ακούμε τις διάφορες field recordings (π.χ. τον εκκλησιαστικό και τον κηρυγματικό λόγο σε διάφορα σημεία – προς τη μέση και προς το τέλος) και φυσικά όλα τα όργανα – για τα οποία θα πρέπει να στήσεις αυτί, όπως λέμε, σε αρκετές φάσεις, για να διαπιστώσεις την παρουσία και τη συνεισφορά τους.
Το “Unresolved Issues” είναι ένα «δύσκολο» άλμπουμ, που μεταφέρει στον ακροατή –όπως πάντα συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις– έναν πολύπλοκο και πολυδιάστατο ηχητικό κόσμο. Αναπτύσσεται και εξελίσσεται με βάση την πείρα και το ταλέντο ενός εγνωσμένης αξίας πειραματιστή, και αυτό αποτελεί εχέγγυο, ώστε να πειστείς και ν’ ασχοληθείς σοβαρά μαζί του. (Να ρίξεις το CD στο player και να το ακούσεις, εννοώ, με προσοχή).
Επαφή: https://tanzprocesz.bandcamp.com/album/unresolved-issues
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου