9/12/2025
Το πιο νέο βιβλίο μου «100 Χρόνια Ελληνική Τζαζ / από το μουσικό θέατρο και το ελαφρό τραγούδι στη σύγχρονη και αυτοσχεδιαστική τζαζ» [Όγδοο, 2025] βρίσκεται ήδη σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία (φυσικά και στα on line) και μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα βρίσκεται παντού. Φυσικά μπορείτε να το προμηθευτείτε και με παραγγελία στα γειτονικά σας βιβλιοπωλεία.
Το πιο νέο βιβλίο μου «100 Χρόνια Ελληνική Τζαζ / από το μουσικό θέατρο και το ελαφρό τραγούδι στη σύγχρονη και αυτοσχεδιαστική τζαζ» [Όγδοο, 2025] βρίσκεται ήδη σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία (φυσικά και στα on line) και μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα βρίσκεται παντού. Φυσικά μπορείτε να το προμηθευτείτε και με παραγγελία στα γειτονικά σας βιβλιοπωλεία.
![]() |
6/12/2025
Για την ταινία δεν θέλω να πω τίποτα, έχετε διαβάσει και
ακούσει όσοι ενδιαφέρεστε χιλιάδες πράματα, αλλά η αφίσα ρε φίλε είναι το άκρον
άωτον του ακαλαίσθητου. Εντελώς αηδιαστική. Αν είναι ποτέ δυνατόν στις θέσεις
των ματιών να βλέπεις... κατουρίστρες και να λες... μ' αρέσει.
update
[νομίζω πως μετά από 66 σχόλια έχει κάπου εξαντληθεί το θέμα - όσο περισσότερα σχόλια μαζεύονται τόσο χάνεται η μπάλα, καθώς δυσκολεύεσαι να τα βρεις και να τα διαβάσεις - σας ευχαριστώ όλες και όλους]
update
[νομίζω πως μετά από 66 σχόλια έχει κάπου εξαντληθεί το θέμα - όσο περισσότερα σχόλια μαζεύονται τόσο χάνεται η μπάλα, καθώς δυσκολεύεσαι να τα βρεις και να τα διαβάσεις - σας ευχαριστώ όλες και όλους]
6/12/2025
Πριν από λίγες μέρες (29 Νοεμβρίου) πέθανε ο τσεχοσλοβακο-άγγλος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Tom Stoppard. Ήταν 88 ετών.
Πολυβραβευμένος τόσο σαν σεναρίστας όσο και σαν συγγραφέας, ο Stoppard ήταν γνωστός στην Ελλάδα από πολύ νωρίς, τουλάχιστον από το 1972-73 όταν η Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου είχε ανεβάσει το έργο του «Ο Ρόζενκραντς και ο Γκίλντενστερν Πέθαναν», με τον Νικηφόρο Νανέρη και τον Χρήστο Πολίτη. Παλιά, σ’ ένα άρθρο που είχα κάνει για τον Πολίτη, για το LiFO. gr, είχα δημοσιεύσει και φωτό από την παράσταση.
Επίσης είχε ανεβεί και το “Travesties”, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, το 1979-80 στον Άδωνι της Θεσσαλονίκης, με free-improv μουσική από τους Παπαδημητρίου, Φλωρίδη και Παπάζογλου, όπως και άλλα έργα του στην πορεία.
Για τον Stoppard έχω μια αναφορά και στο «Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία και Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025], στο υποκεφάλαιο «μίκης-beatles-χριστιανοί-μαοϊκοί», γράφοντας για το μαοϊκό (και αντι-ροκ) περιοδικό των σίξτις «Σπουδαστικός Κόσμος», όπως και για την μετέπειτα στροφή των «μεγαλύτερων εχθρών του ροκ», δηλαδή των μαοϊκών, όταν θα το υπεράσπιζαν (το ροκ), στα 00s πια, μέσω του έργου του Stoppard “Rock ’n’ Roll”. Πιο συγκεκριμένα από το βιβλίο (σελ.91-92)...
>>Τέλος, σ’ ένα ακόμη άρθρο του ιδίου τεύχους του «Σπουδαστικού Κόσμου», που τιτλοφορείται «Για ένα αντιιμπεριαλιστικό πολιτιστικό μέτωπο» και που υπογράφεται από τη σύνταξη του εντύπου, υπάρχει εκ νέου κριτική κατά των Beatles, αλλά και εμμέσως πλην σαφώς κατά του Μίκη Θεοδωράκη. Μπορεί οι μαοϊκοί να... ανένηψαν στα 00s, όταν ανακάλυψαν τους Τσεχοσλοβάκους Plastic People of the Universe κι άρχισαν να υπερασπίζουν το ροκ –μέσω του θεατρικού του Tom Stoppard «Rock ’n’ roll», που θα ανέβαινε στο Θέατρο Πόρτα τη σεζόν 2008-09, σε σκηνοθεσία του (παλιού μαοϊκού) Γιώργου Κοτανίδη (1945-2020)–, όμως και τότε με τη... λάθος ροκ-πλευρά της Ιστορίας ήταν.<<
[το έργο παιζόταν τέτοιες μέρες, επί Γρηγορόπουλου, το '08, και είχαν διακοπεί οι παραστάσεις λόγω των γεγονότων, αλλά είχα προλάβει να το δω]
[Τα ερωτήματα που φαίνονται στη φωτό, με όλο το σέβας, είναι της πλάκας...]
Πριν από λίγες μέρες (29 Νοεμβρίου) πέθανε ο τσεχοσλοβακο-άγγλος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Tom Stoppard. Ήταν 88 ετών.
Πολυβραβευμένος τόσο σαν σεναρίστας όσο και σαν συγγραφέας, ο Stoppard ήταν γνωστός στην Ελλάδα από πολύ νωρίς, τουλάχιστον από το 1972-73 όταν η Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου είχε ανεβάσει το έργο του «Ο Ρόζενκραντς και ο Γκίλντενστερν Πέθαναν», με τον Νικηφόρο Νανέρη και τον Χρήστο Πολίτη. Παλιά, σ’ ένα άρθρο που είχα κάνει για τον Πολίτη, για το LiFO. gr, είχα δημοσιεύσει και φωτό από την παράσταση.
Επίσης είχε ανεβεί και το “Travesties”, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, το 1979-80 στον Άδωνι της Θεσσαλονίκης, με free-improv μουσική από τους Παπαδημητρίου, Φλωρίδη και Παπάζογλου, όπως και άλλα έργα του στην πορεία.
Για τον Stoppard έχω μια αναφορά και στο «Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία και Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025], στο υποκεφάλαιο «μίκης-beatles-χριστιανοί-μαοϊκοί», γράφοντας για το μαοϊκό (και αντι-ροκ) περιοδικό των σίξτις «Σπουδαστικός Κόσμος», όπως και για την μετέπειτα στροφή των «μεγαλύτερων εχθρών του ροκ», δηλαδή των μαοϊκών, όταν θα το υπεράσπιζαν (το ροκ), στα 00s πια, μέσω του έργου του Stoppard “Rock ’n’ Roll”. Πιο συγκεκριμένα από το βιβλίο (σελ.91-92)...
>>Τέλος, σ’ ένα ακόμη άρθρο του ιδίου τεύχους του «Σπουδαστικού Κόσμου», που τιτλοφορείται «Για ένα αντιιμπεριαλιστικό πολιτιστικό μέτωπο» και που υπογράφεται από τη σύνταξη του εντύπου, υπάρχει εκ νέου κριτική κατά των Beatles, αλλά και εμμέσως πλην σαφώς κατά του Μίκη Θεοδωράκη. Μπορεί οι μαοϊκοί να... ανένηψαν στα 00s, όταν ανακάλυψαν τους Τσεχοσλοβάκους Plastic People of the Universe κι άρχισαν να υπερασπίζουν το ροκ –μέσω του θεατρικού του Tom Stoppard «Rock ’n’ roll», που θα ανέβαινε στο Θέατρο Πόρτα τη σεζόν 2008-09, σε σκηνοθεσία του (παλιού μαοϊκού) Γιώργου Κοτανίδη (1945-2020)–, όμως και τότε με τη... λάθος ροκ-πλευρά της Ιστορίας ήταν.<<
[το έργο παιζόταν τέτοιες μέρες, επί Γρηγορόπουλου, το '08, και είχαν διακοπεί οι παραστάσεις λόγω των γεγονότων, αλλά είχα προλάβει να το δω]
[Τα ερωτήματα που φαίνονται στη φωτό, με όλο το σέβας, είναι της πλάκας...]
5/12/2025
Λένε τα παλιά τραγούδια χωρίς καμία αίσθηση τού πότε γράφτηκαν, σε τι συνθήκες και για ποιους λόγους. Αυτό φαίνεται όχι μόνο από τον τρόπο που τα τραγουδάνε, αλλά και από το πώς στήνονται στη σκηνή, τραγουδιστές και μουσικοί, μέχρι τα ρούχα που φοράνε, το τι λένε στον κόσμο κ.λπ.
Και οι από κάτω, εν τω μεταξύ, στον... κόσμο τους κι αυτοί. Δεν υπάρχει ουδεμία επαφή με την ιστορία του τραγουδιού. Καμία συνείδηση τού τι σημαίνει να τραγουδάς σήμερα ένα τραγούδι του Θεοδωράκη ή του Χατζιδάκι. Τίποτα απολύτως. Μια εξωτερική εικόνα μόνο, που μεταφέρεται από live σε live, σαν διαφημιστικό προϊόν – αποκαθαρμένο απ' όλα τα σημαινόμενά του. Μια τραγική έλλειψη πνευματικότητας. Ένα κενό νοήματος.
Λέει ο άλλος, επίδοξος χατζιδακικός εμηνευτής, το «της αγάπης αίματα», και πριν φουμέρνει πάνω στη σκηνή. Δεν ξέρω τι διάολο φουμέρνει, αλλά φουμέρνει, σε στυλ... ροκ μαγκιά, κλανιά κι εξάτμιση. Θα τρίζουν τα κόκαλα του Jerry Garcia. Είδατε εσείς ποτέ τον Μπιθικώτση να φουμέρνει πριν πει αυτό το τραγούδι;
Δεν ξέρω τι θέλει να παραστήσει ο καθένας, αλλά είναι μάλλον ευτύχημα όταν απαγορεύουν ορισμένοι να ακούγονται τραγούδια όπου να ’ναι απ’ όποιους να ’ναι. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει κάποιος.
Λένε τα παλιά τραγούδια χωρίς καμία αίσθηση τού πότε γράφτηκαν, σε τι συνθήκες και για ποιους λόγους. Αυτό φαίνεται όχι μόνο από τον τρόπο που τα τραγουδάνε, αλλά και από το πώς στήνονται στη σκηνή, τραγουδιστές και μουσικοί, μέχρι τα ρούχα που φοράνε, το τι λένε στον κόσμο κ.λπ.
Και οι από κάτω, εν τω μεταξύ, στον... κόσμο τους κι αυτοί. Δεν υπάρχει ουδεμία επαφή με την ιστορία του τραγουδιού. Καμία συνείδηση τού τι σημαίνει να τραγουδάς σήμερα ένα τραγούδι του Θεοδωράκη ή του Χατζιδάκι. Τίποτα απολύτως. Μια εξωτερική εικόνα μόνο, που μεταφέρεται από live σε live, σαν διαφημιστικό προϊόν – αποκαθαρμένο απ' όλα τα σημαινόμενά του. Μια τραγική έλλειψη πνευματικότητας. Ένα κενό νοήματος.
Λέει ο άλλος, επίδοξος χατζιδακικός εμηνευτής, το «της αγάπης αίματα», και πριν φουμέρνει πάνω στη σκηνή. Δεν ξέρω τι διάολο φουμέρνει, αλλά φουμέρνει, σε στυλ... ροκ μαγκιά, κλανιά κι εξάτμιση. Θα τρίζουν τα κόκαλα του Jerry Garcia. Είδατε εσείς ποτέ τον Μπιθικώτση να φουμέρνει πριν πει αυτό το τραγούδι;
Δεν ξέρω τι θέλει να παραστήσει ο καθένας, αλλά είναι μάλλον ευτύχημα όταν απαγορεύουν ορισμένοι να ακούγονται τραγούδια όπου να ’ναι απ’ όποιους να ’ναι. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει κάποιος.



Σχόλια από το fb στο ποστ "Λένε τα παλιά τραγούδια χωρίς καμία αίσθηση τού πότε γράφτηκαν"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Μου θύμισες αυτό που πάντα επισημαινε ο αείμνηστος Γ.Ε. Παπαδάκης στις τοοοτε (πολύ σκληρές, δεν χαρίζονταν σε κανέναν) κριτικές που έγραφε κάποτε στο Δίφωνο: Όταν επανεκτελείς / διασκευάζεις κλπ ένα παλιότερο τραγούδι, πρέπει να σέβεσαι την ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ του τραγουδιού, δλδ το ιστορικό/ κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτό το τραγούδι γεννήθηκε....
Vassilis Serafimakis
Αλλά βέβαια όχι με τη στενή έννοια τού "σεβασμού". Εγώ θέλω να μπορείς να ζωντανέψεις το δημιούργημα στη σημερινή εποχή με αισθήματα και αισθήσεις έτσι πού ακουμπώντας στό τότε να μάς *αγγίζουνε* σήμερα.
(Δεν μπορώ να το εκφράσω πιό καλά. Βλέπω τον στενό σεβασμό ως περιοριστικό πλαίσιο. Το πάν είναι το αποτέλεσμα, έστω κι αν πηγαίνει κόντρα εντελώς στις αρχικές προθέσεις. Πχ θεωρώ υπέροχη την ερμηνεία τού My Way από τον Sid Vicious.)
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Αυτός ήταν ο σκληρότερος κριτικός (ο Παπαδάκης ,και όχι ο Ζήλος ,παρεμπιπτόντως μια που τον αναφέρατε ,μια φορά διάβασα μια θετική κριτική σχετικά, για τον Αλκίνοο Ιωαννίδη ,και έτριβα τα μάτια μου!) .
Kwstas Agas
αυτός ο "σκληρότερος κριτικός" την σκληρότερη κριτική της καριέρας του την έκανε σε δικό μου δίσκο (τη 2η δισκογραφική δουλειά μου που βγήκε το Δεκέμβρη 2000) !! Κι όμως: τον θυμάμαι και τον μνημονεύω με ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΌ και παραδεχόμενος ότι "κάποια αρνητικά πράγματα που έγραψε σε εκείνη την κριτική του ΠΟΛΥ ΟΡΘΑ μου τα καταλόγισε "!! (την απαξιωτική κριτική του για τον Προσκυνητή του Αλκίνοου Ιωαννίδη στην Ελευθεροτυπία την θυμάμαι κι εγώ ...)...
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
είχε κάνει κι άλλες πάντως πολύ ισοπεδωτικές σε δίσκους όπως του Μιχάλη Τερζή και του Γιώργου Καζαντζή θυμάμαι χαρακτηριστικά να τα "χώνει" και είναι και πολύ επιεικής ο όρος.Μάλιστα "ανάγκασε" το 2010 περίπου ακόμα και τον Χρήστο Νικολόπουλο να του απαντήσει (μάλλον έντονα για τη σεμνότητα που τον χαρακτηρίζει" στην κριτική για τον δίσκο με τον Ομπάμα Αντάμα των Νικολόπουλο Ρασούλη!Αλλά Παρ όλα αυτά έχετε απόλυτο δίκιο που βλέπετε τη θετική πλευρά ,ακόμα και σε αυτές τις σκληρές κριτικές και καταδεικνύει πολύ θετικά πράγματα!
Mike Beles
Όποτε καλά κάνει ο Γιώργος Χατζηδάκης και είναι αυστηρός και δεν δίνει το έργο του Χατζηδάκι... Όπου να'ναι....
Vasilis Andrikopoulos
Φωντα λες, φοβερες αληθειες,
Χωρις απολυτως κανενα αποτελεσμα!!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πριν από λίγες μέρες (29 Νοεμβρίου) πέθανε ο τσεχοσλοβακο-άγγλος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Tom Stoppard"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
Την είχα δει αυτήν την παράσταση. Τα της αφίσας είναι όντως αφελή. Αλλά πιστεύω ότι αυτού του είδους οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούν, υπήρξαν στα 60ς, ειδικά στην ευρώπη, δυτική και ανατολική.
Φώντας Τρούσας
Είναι αυτό που είχε πει ο Έρικ Μπάρντον, και που το γράφω στο βιβλίο, στη σελ.123... >>Όπως είχε πει και ο Eric Burdon στον Αργύρη Ζήλο [«Ήχος & Hi-Fi», τεύχος #189, Δεκ. 1988] αναφερόμενος στην εποχή (και στην Αμερική): «Ο πόλεμος στο Βιετνάμ ήταν σε εξέλιξη και τουλάχιστον μπορούσες να λάβεις θέση και να πάρεις το μέρος της μιας ή της άλλης πλευράς. Ήταν ξεκάθαρες οι διαφορές».<< Στην Ευρώπη κυριαρχούσε ο ρομαντισμός, οι μυθολογίες (Μέση Γη κ.λπ.), ο αποκρυφισμός, ο παγανισμός, ο αισθητισμός γενικότερα (αυτά με Σαπφώ που λένε), αλλά υπήρχαν και πυρήνες που ήταν υποψιασμένοι. Και στη Βρετανία και στη Γαλλία και αλλού.
Jimi Sokratis
Σε αυτό που γράφεται πιο πάνω μπορεί να το δει κανείς και στην στιχουργία των συγκροτημάτων της Αγγλίας. Συγκροτήματα όπως οι Steppenwolf, Country Joe and the Fish, Jefferson Airplane κτλ ήταν πέντε κλάσεις πάνω στιχουργικά σε σχέση με την αγγλική σκηνή σε θέματα πέραν των ερωτικών. Εννοείται εξαιρουμένου του Ray Davies που είναι μια περίπτωση από μόνος του (μάλλον ο καλύτερος άγγλος στιχουργός στο ροκ κι όχι μόνο).
Σχόλια από το fb στο ποστ "Για την ταινία δεν θέλω να πω τίποτα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNtinos Sarandopulos
ο Γιώργος Γιαννόπουλος πάντως πήγε και το είδε στην καλαμάτα, και γενικώς έγραψε θετικές εντυπώσεις
Φώντας Τρούσας
Δε θέλω να πω τίποτα για την ταινία, γιατί ό,τι είναι να πω θα το πω σε 10 γραμμές και θα ξεμπερδέψω. Και ο Γιαννόπουλος δε νομίζω να έγραψε περισσότερες.
Ferris Costas
Πες τα, χρυσόστομε.
Φώντας Τρούσας
Ε μα... θα μας κάνουν να απαρνηθούμε και το γούστο μας στο τέλος. Υπάρχει πλήρης διαστρέβλωση του ωραίου σε πάμπολλα πράγματα που βλέπω. Και σε εξώφυλλα καινούριων δίσκων επικρατεί κακοποίηση του γούστου. Μπορεί να δείξεις σκουπίδια σ' ένα εξώφυλλο και να είναι αυτό καλλιτεχνικό. Αλλά εδώ λέμε για περιπτώσεις, για να τραβάς τα μαλλιά σου.
Derf Funremo
Τέτοια θέλει ο κόσμος
Φώντας Τρούσας
Ο κόσμος παίρνει ό,τι του δίνεις. Αν του δώσεις το ωραίο θα πάρει το ωραίο. Αν του δώσεις το άθλιο θα πάρει το άθλιο.
Panagiotis Kontis
Ε, στην καλά μάτια τι να γράψει;
Ntinos Sarandopulos
τί θές να γράψει???? πήγε μετά και μαγείρεψε σνίτσελ χοιρινό με πατάτες και σκόρδο, και του έπεσε βαρύ
Panagiotis Kontis
πεπόνι;
Kwstas Agas
Α μπράβο, πες τα ... Κι εν τω μεταξύ αν αυτήν την εικόνα τη βλέπαμε πχ σε καμιά αφίσα επιθεώρησης Μάρκου Σεφερλή ή κάτι παρόμοιο τελοσπαντων, όλοι θα πέφτανε πάνω στον Σεφερλή να τον κατακεραυνώσουν !! Όμως... Είναι αφίσα σε ταινία του Οικονομίδη, τι να κάνουμε...
Stelios Papastilianos
επιτελους καποιος το ειπε
Georgia Julie Velliou
Η αφίσα έχει πάρει πρώτο βραβείο σε κάποιο φεστιβάλ αν δεν κάνω λάθος.
Είναι εξαιρετική. Μάλλον σε κάποιους πηγαίνουν τόσο καλά τα πράγματα στη ζωή τους που δεν θέλουν να βάλουν το μυαλό να σκεφτεί την ουσία... ούτε καν...ας έχουν άλλοι τον νταλκα
Φώντας Τρούσας
Και τι σχέση έχει η ζωή με το έργο Τέχνης? H ταινία είναι ένα έργο Τέχνης (όπως και η αφίσα οφείλει να είναι ένα έργο Τέχνης). Και η αισθητική της οφείλει να παραμένει υψηλή, ακόμη και αν κινηματογραφείς (ή δείχνεις) βία, σκουπίδια, εγκλήματα ή ό,τι άλλο βορβορώδες. Για δε το... βραβείο απαξιώ να σχολιάσω.
Georgia Julie Velliou
είστε ρομαντικός
Φώντας Τρούσας
Το τι είμαι το ξέρω εγώ. Αν παρ΄ ελπίδα θέλετε να μάθετε για μένα υπάρχουν τα βιβλία μου, μεταξύ αυτών και το κινηματογραφικό μου.
Vassilis Serafimakis στην Georgia Julie Velliou
Το ότι κάτι βραβεύτηκε είναι αντεπιχείρημα σε μία καταγγελία περί ακαλαισθησίας του; (Εγώ θα έλεγα και ακραίας αμετροέπειας τού δημιουργού αλλά τέλος πάντων.) Νομίζω ότι δεν είναι πολύ αξιόπιστο.
Το ότι περνάτε σε άσχετα με την κριτική σχόλια δείχνει ότι δεν καταλάβατε κάν τί ακριβώς σχολιάστηκε. Δεν έγινε καμμία αναφορά στο έργο και στη θεματολογία του γιά να πείτε "σε κάποιους πηγαίνουν τόσο καλά τα πράγματα στη ζωή τους, κτλ".
Dimitris Vagenas
ΔιαγραφήΊσως φανώ υπερβολικός, αλλά η αντιαισθητική αφίσα είναι ο βασικός λόγος (όχι ο μοναδικός παντως) που δεν θέλω να δω την ταινία!
Φώντας Τρούσας
Σε καταλαβαίνω. Εγώ το ξεπέρασα σ' ένα πρώτο στάδιο και την είδα.
Katja Zeki στον Dimitris Vagenas
καλά δεν θα χάσεις και κάποιο μνημειώδες δημιούργημα της τέχνης. Μια, ας πούμε αξιοπρεπής ταινία ελληνικού pulp fiction, με πολύ ουίσκι και σκυλοκαυγαδες
Ευτυχώς που αρέσει σε πολύ κόσμο η αφίσα, είχα ένα άγχος μη και μείνει άνεργος ο καλλιτέχνης που την φιλοτέχνησε, όμως δεν ισχύει ευτυχώς
Nickos Ventouras
Σκοπός δεν ήταν να δείξει κάτι να πούμε «τι ωραίο». Το θέμα είναι αν η αφίσα πέτυχε ή όχι αυτό που ήθελε να εκφράσει αισθητικά, όχι αν μας είναι μπλιαχ οι κατουρίστρες...
Φώντας Τρούσας
Τίποτα δεν πετυχαίνει. Αηδία και αποστροφή πετυχαίνει μόνο (για μένα).
Nickos Ventouras
γούστα. Όταν το έκαναν οι ντανταϊστές, ή αντίστοιχα "σοκ" visuals ο John Waters και άπειροι άλλοι ήταν καλα;
Φώντας Τρούσας
Αυτό είναι το δυστύχημα. Πως το γούστο το επικαλούνται και όσοι δεν το έχουν.
Nickos Ventouras
λένε όμως και ότι κανείς δεν έχει το μονοπώλιο
Φώντας Τρούσας
εντάξει γι' αυτό υπάρχουν και οι φαν του λεπά ας πούμε, δημοκρατία έχουμε, κι εγώ λέω την άποψή μου πως η αφίσα είναι κακή και αντιαισθητική - και το λέω έχοντας δει και την ταινία
Μια χαρά αφίσα είναι η αφίσα του Pink Flamingos
Vassilis Serafimakis στον Nickos Ventouras
τι λοιπόν "δείχνει η αφίσα"; Διότι πριν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα υπάρχει η τεχνική λειτουργικότητα, δηλ τι λογικά βγαίνει από μιά εικόνα, τι οτιδήποτε - πριν το κρίνουμε: Ουροδόχοι πάνω απ'τη θέση τών ματιών. ΟΚ.
Αρα εκεί κατουράμε, ουρούμε στα μάτια. Ποιός κατουράει εκεί; Μήπως έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα ο δημόσιος χαρακτήρας τού κατουρητήρα, μιάς κι απεικονίζει δημόσιο WC; Το θέλει ο κατουρομάτης αυτό ή τού το επιβάλανε; Και εν τέλει πώς χρησιμοποιείται η ούρηση, ως κάτι βρωμερό ή ως ανακούφιση;
Αλλά, κυρίως, αν έχομε κατουρητήρες στα μάτια, μάς εμποδίζουν και *δεν βλέπουμε την πραγματικότητα*!
Δηλαδή αν στόχος είναι πχ να δούμε πόσο σκατά (ή τέλος πάντων πόσο τσίσα) είναι όλα γύρω μας, η εικόνα *δεν λέει αυτό* -- λέει κάτι άλλο: Τα βλέπεις όλα τσίσα επειδή έχεις τσίσοδοχεία στα μάτια, δεν είναι τα πράματα όσο χάλια νομίζεις ότι βλέπεις.
Panos Andreou
Η ταινία καλη?
Φώντας Τρούσας
Όχι η καλύτερη του Οικονομίδη.
Harry Gordon
Κλεμμενη ιδεα απο Μαρσέλ Ντυσάν
Vassilis Serafimakis
They wish.
Imo Kem
ΔιαγραφήΝομίζω οτι η αφίσσα σαν ιδέα είναι εύστοχη νοηματικά (αποδίδοντας τι βλέπει ο ηρωας τελικά ) τωρα αν είναι και καλή αφίσσα ως αφισσα η πρόχειρη ως αφίσσα (τυπου καμπινεδες πουλαει ο αλεξοπουλος καμπινεδες βλέπει ας του βαλουμε καμπινεδες για ξεπλυμα....) οπως και το αν Οικονομίδης εκανε μια προσεγμενη ταινία η μια προχειρη ταινία είναι ενα αλλο/παραλληλο θέμα .....εγραψα δυο αράδες προ ημερών κι εκτοτε διαβαζω τους διθυραμβους και απορω ....
Vassilis Serafimakis
Aσχετα από την ταινία (την οποία δεν έχω δεί ακόμα), η εικόνα τής αφίσας έχει ένα θολό νόημα, γιά να μην πώ ότι δεν βγαίνει απ'αυτήν κάποιο νόημα, ή έστω ερέθισμα. Θα τολμήσω να πώ, με βάση όσα ξέρω γιά το έργο Οικονομίδη, ότι μάλλον αδικείται η ταινία.
Imo Kem
να δειτε την ταινία για να εχετε καθαρη ματια καλυτερα....
Vassilis Serafimakis
Λέτε δηλαδή πώς άμα δώ την ταινία θα αλλάξω άποψη για την αφίσα και πιθανόν να μού αρέσει. Σας ρωτάω τότε, τι θα είναι αυτό που θα δώ και θα μού αλλάξει άποψη; Θέλω να πω, τι στην ταινία θα "δικαιώνει" τον συμβολισμό ττής αφίσας; Ευχ.
Imo Kem
νομιζω οτι πρέπει να κανετε οτι θελετε με βαση τον τροπο που εξαγετε νοηματα για οτι σας ενδιαφερει
Vassilis Serafimakis
Αυτή η απάντηση σας είναι τόσο εύστοχη νοηματικά όσο και η αφίσα. Συνεννοηθήκαμε.
Φώντας Τρούσας στην Imo Kem
Είδα την αφίσα πριν δω την ταινία - όπως και πολλοί άλλοι και άλλες. Εξακολουθώ να έχω την ίδια γνώμη γι' αυτή έχοντας δει πλέον και την ταινία. Γι΄ αυτό το λόγο και την σχολίασα τώρα (αφότου είδα την ταινία) και όχι πριν από 10-15 μέρες, όταν είδα για πρώτη φορά την αφίσα.
Γιώργος Βούλγαρης στην Imo Kem
σαν ιδέα η αφίσα δεν είναι κακή,σαν γραφιστική δουλειά είναι άθλια.
Imo Kem
δεν έχω γνώσεις για να κρίνω την αφίσα γραφιστικά θα έλεγα ότι μοιάζει σσν να κολλήσαν απλώς δύο αυτοκολλητάκια στα μάτια του μπισμπίκη και μετά να το φωτογράφισαν ..... γενικά η ταινία πάντως είχε μία προχειρότητα στα συνθετικά της στοιχεία, κατά τη δική μου άποψη, κ μια κόπτοραπτική κακής ποιότητας ειδικά στο πρώτο μισάωρο ....
Λαφτατζής Χρήστος
ειναι «καλτ»
Δημήτρης Αρκολάκης
Καλά και η ταινία σιγά το αριστούργημα
Stelios Papastilianos
στην Ελλαδα ολοι βραβευονται τουλαχιστον ο Λανθιμος εχει ωραιες αφισες
Φώντας Τρούσας
Θέλει προσπάθεια για να κάνεις τόσο κακή αφίσα
Efstathios Toulas στον Stelios Papastilianos
ο ίδιος που κάνει τις αφίσες του Λάνθιμου έχει κάνει και την συγκεκριμένη αφίσα.
Και είναι φοβερη
Dreliozis Panagiotis
Ειναι και λιγο ερασιτεχνικη....
Λεωνίδας Μπακαπώζης
Παρδον τα γαλλικά μου αλλά ΓΑΜΑΕΙ η αφισα
Γιώργος Γιαννόπουλος
ΔιαγραφήΑφού τους θεωρεί τελείως γελοίους τους ήρωες των ταινιών του.
Φώντας Τρούσας
Δεν το πιστεύω αυτό, αλλά οk (για μένα τους συμπαθεί σ' ένα βαθμό, υπό την έννοια πως θεωρεί τις συμπεριφορές τους μοιραίες και αποτελέσματα καταστάσεων που τους ξεπερνούν). Εμένα πάντως δεν μου άρεσε η αφίσα και αφού είδα την ταινία - αλλά εσένα σου άρεσε η αφίσα πριν να τη δεις?
Γιώργος Γιαννόπουλος
Βασικά την κατάλαβα ως κροκοδείλια δάκρυα ενός που οι "ευαισθησίες" του αξαντλούνται στην επιτυχημένη επαγγελματική/κοινωνική του καταξίωση. Τώρα καθαρώς αισθητικά δεν μπορώ να το δω. Ο οικονομίδης κάνει αυτό το πράγμα. Προσπαθεί να δείξει ότι η βασική ιδιότητα του καθημερινού ανθρώπου είναι η ξεφτίλα. Έτσι προσλαμβάνω όλες τις ταινίες του. Ότι θεωρεί ότι παρακμάζουμε συνεχώς. Ότι ξεπέφτουμε, έστω και χωρίς κακή πρόθεση, μόνο με το να έχουμε λάθος αξίες και προτεραιότητες.
Φώντας Τρούσας
Είδα όλες τις αφίσες από τις ταινίες του, τόσο κακό γούστο δεν έχω ξαναδεί. Ούτε αποδέχομαι τη συνεχή παρακμή - υπάρχουν αντιστάσεις. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Εγώ κρίνω την αφίσα ως ανεξάρτητο έργο. Αν και όπως έχω πει ήδη ούτε ως "εξαρτημένο" (σε σχέση με την ταινία) μου αρέσει. Ούτε πιστεύω πως αυτή είναι η μέση αισθητική μας (σαν λαός).
Γιώργος Γιαννόπουλος
Καλά, ούτε εγώ αποδέχομαι τη συνεχή παρακμή. Ούτε το αφήγημα ότι ο άνθρωπος είναι κατά βάση αδιόρθωτος καννίβαλος (το συζητάγαμε μόλις αυτό με φίλους και γνωστούς). Την αφίσα τώρα, ως αυτόνομο έργο, δεν μπορώ να την δω, αλλά είναι κάτι μηδενιστικό, πρόχειρο και ισοπεδωτικό ενδεχομένως.
Φώντας Τρούσας
Υπάρχει μια αηδιαστική τάση πάντως σε σχέση με απεικονίσεις του ανθρώπου ή σημείων του σώματός του. Και το έχω δει και σε δίσκους κ.λπ. Ανεξαρτήτως των προθέσεων και των επιδιώξεων των καλλιτεχνών τα γραφιστικά τα θεωρώ άθλια...
Odysseas Pappos
Τοπ είναι
Ιουλια Αδαμαντιος
bro top
Vagelis Avgidis
Δεν μπορώ να μη γράψω. Σήμερα την είδα την ταινία. Μου φάνηκε συγκλονιστική...
Efstathios Toulas
Από όλα τα κομμέντ δεν φαίνεται να υπάρχει ένας που να έχει εντοπίσει τον συμβολισμό της αφίσας.
Η δεν έχει δει κανένας την Τάνια η το επιπδεοδ μόρφωσης μας θέλει δουλεια
Φώντας Τρούσας
Είναι προφανής ο συμβολισμός, αλλά σπόιλερ δεν έχω λόγο να κάνω. Απλά ο συμβολισμός αποτυπώθηκε χονδροειδέστατα και με κακό γούστο (δεν χρειάζεται να πω "για μένα", εννοείται αυτό).
Giannis Miliakos
Γιατί είναι ανάγκη το συναίσθημα που θα προκαλέσει η αφίσα να είναι το "μου αρέσει";
Να ταιριάξει με την ταινία πρέπει, κάτι που καταφερνει εξαιρετικά.
Φώντας Τρούσας
Όταν βλέπεις κάτι - και εννοώ μια αφίσα - το πρώτο που μπαίνει είναι το μ'αρέσει-δε μ' αρέσει. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Όλα τα άλλα είναι μετά από την πρώτη εντύπωση. Την αφίσα την είδα 15 μέρες πριν δω την ταινία. Και δεν μου άρεσε από την αρχή. Το ίδιο δεν μου αρέσει και αφού είδα την ταινία.
Γιώργος Βούλγαρης
Δε σχολιάζω σαν ιδέα την αφίσα, ίσως δεν είναι κακή, σαν γραφιστική δουλειά είναι άθλια.
Φώντας Τρούσας
Σίγουρα μια ιδέα μπορείς να την αποδόσεις με άπειρους τρόπους. Όμως εκείνο που κρίνεται είναι το τι επιλέγεις τελικά.
Sofia Kopsidou
Ο τοκογλύφος μπαίνει στο κατάστημα με είδη υγειηνής του ήρωα και αφού τον τσακίζει λεκτικά πριν βγει ουρεί στο ουρητήριο της βιτρίνας. Δεν υπάρχει κάποιος συμβολισμός στην αφίσα, εγώ έτσι το βλέπω, απλά είναι μια εικόνα που τσακίζει κόκαλα και δεν γίνεται να μην σε κάνει χάλια. Αυτό το πετυχαίνει όπως και η ίδια η ταινία.