Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 687

2/12/2025
Λοιπόν μεγάφωνα παντού όλο χαρτιά η Μπενάκη
μα δεν υπήρχε ούτε ψυχή και φύσηξε αεράκι
κι άρχισαν όλα να γυρνούν σαν στοιχειωμένο τσίρκο
ανοίγει μια καταπακτή και πέφτω πλάι στον Κύρκο.

Κοιτούσε σάμπως για ταξί του λέω καλησπέρα
αλλά εμείς και μόνο εμείς ξεμείναμε εδώ πέρα.
Αμέσως έγινε καπνός σαν μια δεκαετία
το σκάει νομίζοντας κι αυτός πως ήμουν «Συμμαχία».


Ωραίο αλλά υποτιμημένο τραγούδι του Σαββόπουλου από τη «Ρεζέρβα», που λειτουργεί και σαν χρονογράφημα της εποχής, σε σχέση με τις εκλογές του ’77.
Η «Συμμαχία» ήταν ένας συνασπισμός κομμάτων – η ΕΔΑ, το ΚΚΕεσωτ., η Σοσιαλιστική Πορεία του Κωνσταντόπουλου, του πατέρα της Ζωής (διαγραμμένοι από το ΠΑΣΟΚ), ο Ψαρουδάκης κ.ά. Στις εκλογές του ’77 η «Συμμαχία» είχε λάβει 2,72% βγάζοντας δυο βουλευτές. Ο ένας ήταν ο Ηλιού και ο άλλος ήταν ο Κύρκος. Φυσικά το αποτέλεσμα θεωρήθηκε «ήττα».
Γιατί, τώρα, λέει ο Σαββόπουλος πως ο Κύρκος έγινε καπνός «σαν μια δεκαετία»; Μάλλον γιατί με τον Σαββόπουλο (που τον νόμιζε για «Συμμαχία» ο Κύρκος) θα γίνονταν πολλοί. Κάτι που η Αριστερά, γενικώς, δεν το αντέχει... Προτιμάει καλύτερα να μετράει τα κομμάτια της... Τα χώνει, δηλαδή, εδώ πέρα ο Σαββόπουλος στη «Συμμαχία», όπως τα χώνει και σε όλο το πολιτικό σύστημα της εποχής στο συγκεκριμένο τραγούδι (ξανα-άκουσέ το στα σχόλια).
Τα αυτοκόλλητα της «Συμμαχίας», μου τα είχε δώσει η αείμνηστη Τζένη Μαστοράκη.
[Διονύσης Σαββόπουλος – σήμερα 81 χρόνια]

2/12/2025
>>Επιπλέον, η σχέση των χίπις με τον ποιητή Λευτέρη Πούλιο, οι εμφανίσεις ξένων γκρουπ επί δικτατορίας, αλλά και προσωπικότητες όπως ο Rocky Shahan και η Αννίτα Κουτσουβέλη, συνθέτουν ένα πλήρες ψηφιδωτό της εποχής. Το βιβλίο καταλήγει στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τον Νοέμβρη του ’73, αποδεικνύοντας την ισχυρή σύνδεση της μουσικής με τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις της χώρας.<<
Ευχαριστώ όσους ανακαλύπτουν το βιβλίο και γράφουν γι’ αυτό, από καθαρά δική της πρωτοβουλία. Ευχαριστώ και το nonpapers. gr λοιπόν...
https://nonpapers.gr/rok-kai-elliniko-rok-sta-60s-mia-anti-anagnosi-tou-fonta-trousa/

2/12/2025
>>Αντιστοίχως η Νέα Δημοκρατία είδε το ποσοστό της στους αγρότες να αυξάνεται από το 32% το 2015 στο 42% το 2019 και στο 48% το 2023.<<
Αν το 48% είναι πανελλαδικό ποσοστό, στη Θεσσαλία πρέπει να ξεπερνάει το 60%. Ας προσέχανε. Υπήρχαν κι άλλα κόμματα να ψηφίσουνε. που θα μπορούσε να κάνουνε μια πιο χρηστή διαχείριση των επιδοτήσεων π.χ. Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται...

2/12/2025
Η ανατροπή του Μαδούρο ξεκινάει με την απονομή του νόμπελ ειρήνης στη Ματσάδο. Ο Τράμπας θέλει ν’ ανοίξει έναν ακόμη περιφερειακό πόλεμο-επέμβαση (στο όνομα της... ειρήνης) για να «δέσει» το δικό του υπεσχημένο βραβείο. Τα «ναρκωτικά» στη Βενεζουέλα είναι απλώς η γελοία πρόφαση για να διαλύσουν οι Αμερικάνοι ακόμη μία χώρα, με προφανή ισχυρή γεωπολιτική θέση και με τεράστιο ορυκτό πλούτο, όπως ήταν πρόφαση τα «χημικά» του Σαντάμ, η «ανθρωπιστική βοήθεια» στη Λιβύη κτλ. Το έχουμε ξαναδεί πολλές φορές το έργο, που βρωμάει... από δεκαετίες μακριά.

1/12/2025
Έχω διαβάσει, δει και ακούσει τόσα πολλά για το βιβλίο του Τσίπρα και για την ταινία του Οικονομίδη, ώστε δεν έχω κανένα απολύτως ενδιαφέρον να διαβάσω το πρώτο και να δω τη δεύτερη. Υπάρχουν, εξάλλου, τόσα άλλα πράγματα που περνάνε απαρατήρητα και μ’ ενδιαφέρουν. Μάλιστα αν είχα χρόνο θα έκανα και κείμενα και για το βιβλίο και για την ταινία, εκφράζοντας ανενδοίαστα και προσωπική γνώμη, και σημειώνοντας στο τέλος πως δεν έχω διαβάσει το μεν και δεν έχω δει την δε. Γιατί, δηλαδή, η ΑΙ είναι πιο πονηρή, που κάνει το ίδιο;

1/12/2025
Σύντομα ένα καινούριο δικό μου βιβλίο θα είναι στα καταστήματα.
Ήμουν υποχρεωμένος να το κάνω και το ετοίμασα από καθήκον. Και ήταν μοιραίο, επίσης, να γίνει από μένα. Δεν γινόταν να το κάνει κάποιος άλλος τούτη τη στιγμή. Ανέλαβα την ευθύνη, εννοώ, να υλοποιήσω μια «πρωτιά».
Τις επόμενες μέρες θα είναι στα χέρια σας, και στην κρίση σας.
Εύχομαι καλό μήνα και σας ευχαριστώ, για μιαν ακόμη φορά, για την υποστήριξη.


30/11/2025
Άκουγε Μαντόνα και Σκόρπιονς ο Τσίπρας αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να μας πάρει το σκαλπ, με τρίτο βάρβαρο μνημόνιο. Αλλά και ο Γιωργάκης που ήταν της αντικουλτούρας και χίπις στα νειάτα του ήταν ο πρώτος που θα μας έκλεινε το σπίτι. Για δε τον «αρχιερέα της διαπλοκής», που ήταν άμουσος, τι να πει κανείς; Άσε τον άλλονε που άκουγε Guns και Roses και τον έχουν σιχαθεί μέχρι και οι δικοί του. Πολύ ευχαρίστως θα ψήφιζα κάποιον του «λαϊκού» ή ακόμη και «σκυλά», έναν αληθινό άνθρωπο της «νύχτας» τέλος πάντων, για να δω τι θα μπορούσε να καταφέρει...

29/11/2025
[Ο παλιάτσος επιχειρεί να φιλοτιμήσει το ληστή, ζητώντας την προστασία του έναντι των εμπόρων και των τσιφλικάδων, αλλά ο ληστής του λέει πως... εγώ τελείωσα με όλα τούτα, και πως από τώρα και στο εξής... όπως στρώσετε θα κοιμηθείτε.]
[Το αγροτικό κίνημα φαίνεται πως έχει μάθει μια ζωή να το προστατεύουν, ενώ τώρα πρέπει να χειραφετηθεί, αν θέλει να συνεχίσει να υπάρχει. Ο νοών νοείτω....]
Ο παλιάτσος:
Εμπόροι πίνουν το κρασί μας, και κλέβουνε τη γη
εσύ είσαι η μόνη μας ελπίδα, περιμένουμε να ’ρθεις

Κι ο ληστής:
Εδώ επάνω στα βουνά, δε δίνω δυάρα τσακιστή
για ό,τι έχει κερδηθεί, για ό,τι έχει πια χαθεί

https://www.youtube.com/watch?v=gb_QRmUSfjo&list=RDgb_QRmUSfjo&start_radio=1

29/11/2025
Ο Χατζιδάκις έκοβε ακόμη και φωτογραφίες από δίσκους, κι έβγαζε και το όνομά του από υπότιτλους...

29/11/2025
Θα πρέπει να θεωρηθεί ως τελείως συμπτωματικό το γεγονός πως έχουμε προβλήματα με το νερό, ανά 30 χρόνια, όταν κυβερνάνε μητσοτάκηδες...

28/11/2025
Πρέπει να μάθουμε αν ο Χατζιδάκις γνώριζε και τους Peanut Butter Conspiracy. Κάτι θα υπάρχει στα κιτάπια του, δεν μπορεί...
https://www.youtube.com/watch?v=NGWjfHuhYzs

12 σχόλια:

  1. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Πρέπει να μάθουμε αν ο Χατζιδάκις γνώριζε και τους Peanut Butter Conspiracy"...

    Jimi Sokratis
    Κάπου είχα ακούσει (μάλλον σε συζήτηση ή συνέντευξη) ή διαβάσει να λένε ότι ο Χατζιδάκις αγόραζε πολλούς δίσκους, είχε σημαντική δισκοθήκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ >>Θα πρέπει να θεωρηθεί ως τελείως συμπτωματικό το γεγονός πως έχουμε προβλήματα με το νερό<<

    Imo Kem
    Αυτό

    Λαφτατζής Χρήστος
    Το πίνουν όλο οι ακρίδες, που να φτάσει

    Μαίρη Δαλάκου
    Τελείως!!!

    Stathis Gotsis
    Μόλις όμως φεύγουν από την εξουσία γεμίζουν οι ταμιευτήρες νερού για 30 χρόνια!

    Konstantinos Kottis
    Η οικογένεια ως βενιζελική είναι φιλελεύθερη και όχι δεξιά. εν προκειμένω νεοφιλελεύθερη. Δόγμα του νεοφιλελευθερισμού είναι πως το κράτος πρέπει να ανοίγει αγορές ακόμα και εκεί που δεν υπάρχουν (όπως το νερό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Χατζιδάκις έκοβε ακόμη και φωτογραφίες από δίσκους, κι έβγαζε και το όνομά του από υπότιτλους..."...

    Errikos Sofras
    ποιο τραγουδι του Χατζιδακι ειχε πει και μετα το αφαίρεσε, μηπως θυμασαι;

    Φώντας Τρούσας
    εδώ δεν αφαιρείται τραγούδι πάντως

    Errikos Sofras
    αν καταλαβα καλα, ζητησε να αφαιρεθει η φωτογραφια του;

    Φώντας Τρούσας
    Πρέπει να γράψω πολλά τώρα για να εξηγήσω. Είναι μια ιστορία. Βασικά εκείνο που κρατάμε είναι ότι όταν έπεφτε στην αντίληψή του κάτι που τον χάλαγε, λάβαινε τα μέτρα του.

    Σιδερης Φλαμος
    Αγάπη Πούγινες Δίκοπο Μαχαίρι το τραγουδι υπαρχει το ονομα αφαιρεθηκε!

    Asser Moissis
    ήταν τότε που το διεκδίκησε και μπήκε και το όνομα της Ιωάννας Γεωργακοπούλου και του Μιχάλη Κακογιαννη στις επόμενες εκδόσεις. Μέχρι τότε το τραγούδι απεδίδετο στον Τσιτσάνη!

    Jack Jacker
    Παλαβος

    Stavros Mouratidis
    μήπως εδώ έπαιξε ρόλο το θέμα με την πατρότητα της μελωδίας...

    Giorgio Velvet
    Νομιζω οτι υπερεβαλε. Σε αντιθεση με αυτο που ηθελε να δειξει, νομιζω οτι ενδιαφεροταν περισσοτερο για την εικονα του. Προτιμω τον Θεοδωρακη.

    Théo Kolintzíkis
    Βασικα ο Μάνος είχε αποσύρει μέχρι και ολόκληρο δίσκο, λίγες βδομάδες μετά από την κυκλοφορία του.
    Πρόκειται για το "Χειμωνιάτικος Ήλιος" με ερμηνευτή τον Μανώλη Μητσιά.
    Στον Μάνο δεν άρεσε το έργο όπως είχε κυκλοφορήσει και αποφάσισε να το ξανακυκλοφορησει με άλλο ύφος και ηχόχρωμα.
    Ο δίσκος αποσύρθηκε και ξανηχογραφήθηκε εξ ολοκλήρου με εντελώς διαφορετική ενορχήστρωση.
    Ενώ η πρωτότυπη έκδοση ήταν πιο λαϊκή, η δεύτερη ήταν περισσότερο κλασικού ύφους με έντονο στοιχείο το πιάνο.
    Σήμερα κυκλοφορεί μόνο η Β' εκτέλεση ενώ η πρωτότυπη υπάρχει μόνο σε βινυλιο.

    Κώστας Κώστας
    πάλι καλά που υπάρχει. Παρότι τα βινύλια που δεν ψηφιοποιούνται αργοπεθαίνουν στα υπόγεια μαζί με την βαριά πολιτιστική κληρονομιά που κουβαλάνε, η ιδιοτροπία και η παραξενιά κάποιων δημιουργών να "πνίγουν τα μωρά στην κούνια" δεν έχει ταίρι. Ο Χατζηδάκης ήταν ένας τέτοιος. Διοτι τα δημιουργήματα, οταν μεγαλώνουν αυτονομούνται και φεύγουν από τον θνητό πατέρα τους.

    Théo Kolintzíkis
    Τυχερός που το έχω από τον μπαμπά μου ο οποίος μου χάρισε από πολύ νωρίς ό,τι βινυλιο είχε, μεταξύ των οποίων και την πρωτότυπη έκδοση του Χειμωνιάτικου Ήλιου.
    Την έχω ψηφιοποιημένη σε εκπληκτική ποιοτητα καθως ο δίσκος είναι σε άριστη κατάσταση και συγχρόνως έχω κι έναν πολύ καλό εξοπλισμό μέσω του οποίου ψηφιοποιώ τα βινυλια μου.
    Όπως λες κι εσύ, μεγάλο διαμάντι, το οποίο για εναν ανεξήγητο λόγο ο Μάνος έθαψε, επανεκδίδοντάς το με εντελώς διαφορετική προσέγγιση που κατ' εμέ είναι χειρότερη της πρωτότυπης.
    Άβυσσος η ψυχή και το μυαλό του ανθρώπου και το τι σκέφτηκε γενικά ο Μάνος στο εν λόγω έργο.

    Κώστας Κώστας
    πολύ καλά κάνεις και τα ψηφιοποιείς. Δεν το κάνεις για σένα αλλά για τις επερχόμενες γενιές έστω κι αν ειναι του κλειστού συγγενικού σου περιβαλλοντος. Όντας συλλέκτης κατανοώ την αξία τους όχι μόνο στο παρόν. Δυστυχώς σαν έθνος βασιζόμαστε στις ξενες πλατφορμες να διατηρησουν την δική μας κληρονομιά - τα κανάλια ψάχνανε υλικό για αφιέρωμα στον Μικυ και βρήκαν από το Βέλγιο - και στις όποιες ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Δεν αναφέρω καν τραγουδιστές αφού ούτε οι ζωντες δεν ενδιαφέρονται - οι περισσότεροι - και δεν θέλω να πω ονόματα. Εάν συζητάμε για τον Χατζιδάκη εδώ που είχε - και έχει - τέτοιο εκτόπισμα, τι να πούμε για τους πιο "κοντούς" δισκογραφικά. Που δεν θέλουν ούτε τους ελάχιστους δισκους που έμειναν στα βινύλια να τα περασουν σε ψηφιακή φόρμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "[Ο παλιάτσος επιχειρεί να φιλοτιμήσει το ληστή, ζητώντας την προστασία του έναντι των εμπόρων και των τσιφλικάδων"...

    Yanis Bitsakis
    και μετά... έρχεται βροχή... έρχεται μπόρα!

    Vagelis Avgidis
    Μεγάλος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Άκουγε Μαντόνα και Σκόρπιονς ο Τσίπρας αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να μας πάρει το σκαλπ"...

    Yannis Raouzeos
    Καλά τώρα ρε συ Φώντα μην είχαν αυτοί οι άνθρωποι κάποια οποιαδήποτε επαφή με το Underground , πόσο μάλλον με την Αντικουλτούρα! Έχουν γραφτεί τόσα για αυτά τα ρεύματα, συμμετέχουμε τόσα χρόνια και τα ψάχνουμε κι άλλα τόσα. Άκουσε ο άλλος ένα τραγούδι στα 16 του, πήγε και μια φορά ο δεύτερος (ή μια Αγία Άννα πολύ παλαιότερα ή κάνα Φρίσκο), που λέει ο λόγος, και αυτά κατάλαβαν. Μέχρι του σημείου να ενταχθούν πολύ προσεκτικά στους ίδιους Απαλλοτριωτές ζωών που τα κινήματα αυτά έθεσαν ως ουσιαστικό στόχο την κατάργηση τους.

    Φώντας Τρούσας
    Ρε ο ΓΑΠ ήταν χίπις το ΄69, έπαιζε και σε συγκροτήματα και είναι αληθινά φιλόμουσος, παλιά τον έβλεπα συχνά σε συναυλίες (τζαζ και άλλες), αλλά αυτά τελικά δεν λένε τίποτα. Το τι μουσική ακούς δεν φανερώνει τίποτα, σε σχέση με το ποιος είσαι τελικά και τι κάνεις. Αυτό θέλω να πω.

    Yannis Raouzeos
    Ναι ρε οκ, και σε ταινίες ποιοτικές κατέβαινε και σε λαιβάκια μετά και..και... και για αυτό σου ανέφερα και την Νάξο που ήταν και τόπος συνάντησης, εντοπίων και διεθνών Hippies ακόμη και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 90. Στο τέλος όμως μένει τι κάνεις με όλη αυτή την κοσμοαντίληψη και κατά πόσο την εναγκαλίζεσαι ουσιαστικά αντί στο τέλος να καταλήγεις να πράττεις ακριβώς αντίστροφα από τα προτάγματα της. Δεν μιλάω μόνον για το τι μουσική ακούμε-και σε αυτό έχεις δικιο. Η Αντικουλτούρα δεν ήταν μόνον μουσικό φαινόμενο αλλά μια πνευματική και πολιτικό κοινωνική επανάσταση που κάποια κύματα της αγγίζουν ακόμη και το σήμερα ψάχνοντας νέες διεξόδους.

    Φώντας Τρούσας
    >>Η Αντικουλτούρα δεν ήταν μόνον μουσικό φαινόμενο αλλά μια πνευματική και πολιτικό κοινωνική επανάσταση<<
    Aυτά τα έζησε ο ΓΑΠ από πρώτο χέρι στα late sixties, τι να του πούμε εμείς? Εξάλλου σπούδασε και κοινωνιολογία στο Αmherst σε καλή εποχή...
    – Αν δεν ήσασταν ένας Παπανδρέου, θα ήσασταν τώρα σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού;
    – Mπορεί να ήμουνα σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού, μπορεί να ήμουνα ένας κοινωνιολόγος που θα έκανε έρευνες σε κάποιο γκέτο μαύρων της Αμερικής. Η θα δούλευα για την ανοικοδόμηση του Kόσοβο με μια ανθρωπιστική οργάνωση. Η μπορεί να ήμουν κιθαρίστας σε κάποιο ροκ γκρουπ και να έγραφα μουσική σε ένα ελληνικό νησί.
    – Μουσική προλαβαίνετε να ακούτε;
    Την παίρνω πάντα μαζί μου στο αεροπλάνο και, όταν δεν μου παίρνουν συνέντευξη, βάζω γουόκμαν, ή CD, ή mini disk, ή οτιδήποτε, και ακούω μουσική.

    Ferris Costas
    Ένας φίλος του, μου είπε πως στο Λονδίνο, έπαιζε κιθάρα στο δρόμο και τραγουδούσε. Αγαπημένο του τραγούδι, ήταν το Epitaph (confusion will be my epitaph) του King Crimson!

    Michalis Matthaiou
    είχε γκρούπ με τον Σαμαρά στο πανεπιστήμιο,το ξέρεις.

    Yannis Raouzeos
    Σαφώς και συμφωνώ στη γενική ιδέα και στα περισσότερα όσων έγραψες εδω αλλά, πίστεψέ με Φώντα μου, και εμείς έχουμε να πούμε πάρα πολλά για την Αντικουλτούρα! Στα αλήθεια όμως. Ένα είδος της υπήρξε στα sixties αλλά σαφέστατα επίσης τα κύματα της αναζωπυρώθηκαν και δεκαετίες μετά και στα seventies (φυσικά)και στα eighties αλλά και στα nineties ακόμη περισσότερο. Πολλά έχουμε να πούμε μέχρι τις αρχές του 2000 και πολλά να ελπίζουμε , έστω και σε πρόσωπα νέων άλλων, στα τόσο δύσκολα χρόνια που διάγουμε.

    Φώντας Τρούσας
    Για μένα αντικουλτούρα υπήρξε μόνο στα late sixties-early seventies. Όλα τα άλλα είναι κάτι άλλο. Underground ίσως υπάρχει και σήμερα, δεν ξέρω, αλλά αντικουλτούρα δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε ποτέ άλλοτε από τότε. Όμως αυτές δεν είναι κουβέντες για εδώ μέσα. Είναι μόνο για προφορικές συζητήσεις (ή για ευρύτερα κείμενα). Εγώ ας πούμε αυτά τα θέματα τα έχω θίξει στις παρουσιάσεις των βιβλίων μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Yannis Raouzeos
      Παρομοίως, σε διάφορες παρουσιάσεις.Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλα. Συμφωνώ όμως απολύτως ότι από κάποια στιγμή και μετά αυτές οι συζητήσεις είναι είτε για εκτενή κείμενα είτε για συναντήσεις από κοντά όπου ο προφορικός λόγος δίνει άλλες δυνατότητες. Και εμένα με κουράζει πολλές φορές να γράφω στα σόσιαλς για τόσο εκτενή και σημαντικά θέματα. Να τα πούμε και από κοντά κάποια στιγμή. Παρεπιπτόντως τελειώνω και το τελευταίο βιβλίο σου όπου να 'ναι.

      Fritz Nilland
      Και ο Τονι Μπλερ χιπαριό στο Γουντστοκ ηταν...σωστα τα λετε κυριε Τρουσα

      Hermis Kefalas
      Σε δήμαρχο σου κανει ?

      Φώντας Τρούσας
      Μπαα...

      Dimitris Cosmidis
      Κάποτε, ο Γιώργος Μαργαρίτης, καλεσμένος σε φεστιβάλ του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησε το πρόγραμμά του με το"Πεθαίνω για σένα κι ας είσαι απάτη" του Μαχαιρίτσα.

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Σύντομα ένα καινούριο δικό μου βιβλίο θα είναι στα καταστήματα"...

    Kostis Tsiopelakos
    σε ποιες εκδόσεις;

    Anastassios Anastassiou
    Bon voyage!

    Vagelis Avgidis
    Για το Σαββόπουλο;;

    Φώντας Τρούσας
    Όχι.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ελπίζω για τον σαββόπουλο.

    Φώντας Τρούσας
    Όχι για τον Σαββόπουλο. Θα τα πούμε σε λίγες μέρες

    Vassilis Serafimakis
    Διαβάζω τώρα το τρίτο στη σειρά βιβλίο, αυτό τής "αντί-ανάγνωσης".
    Δυό κουβέντες προς συναδέλφους ναυτιλλομένους: Πέρα από το άνευ προηγουμένου κυριολεκτικά περιεχόμενο, βαθιά εντύπωση προκαλεί το τεχνικό μέρος τής δημιουργίας. Τουτέστιν, η σε βάθος έρευνα κάθε σχετικής με το εκάστοτε θέμα σημαντικής πλευράς, η δυσεύρετη στην κριτική γενικά τών τελευταίων δεκαετιών ακριβολογία, και (γιά μένα πάντα κάτι πολύτιμο) η ανένδοτη πνευματική εντιμότητα.
    Σε τι συνίσταται η τελευταία; Σε διάφορα: Στο να παραθέτεις άνευ στρεβλωτικών παραλείψεων, περικοπών, αλλαγών, κτλ, ένα εδάφιο κειμένου με το οποίο *διαφωνείς*. Στο να αναζητάς τις πρώτες ει δυνατόν πηγές και να τις μνημονεύεις, και αυτές και τις πηγές που βρήκες, με ονοματολογική ακρίβεια. Στο να γράφεις στην καθομιλουμένη, άνευ φόβου, και άνευ πάθους καθαρευουσιάνικου ή δημοτικιστικού.Στο να απουσιάζει πλήρως ο ξερολισμός - συναντάμε συχνά εκφράσεις όπως "αυτό δεν το ξέρω", "δεν θυμάμαι", κ.ά. γιά κάτι που έψαξε σε αρχεία ή στη μνήμη του και δεν βρήκε, εκφράσεις φυσικά άγνωστες γιά τούς πολυπληθείς παντογνώστες μας, ξαναλέω *σε κάθε πεδίο κριτικής*!
    Πίστευα ότι το είδος που εμφανίστηκε τελευταία φορά εν Ελλάδι μέσω Ηλία Πετρόπουλου εξέλιπε. Mea maxima culpa.

    Panayotis Chalemos
    Με το καλό.Καλό μήνα

    George Floudas
    Για το Μορικόνε φαντάζομαι…

    Kyriakos Xanthakos
    Περιμενω απο σενα ενα βιβλιο αφιερωμα στα ξεχασμενα albums του ευρωπαικου progrock,
    jazzrock, krautrock ....Απο αυτα που διαβαζαμε για τοσα χρονια στο jazz & τζαζ και μας λειπουν!!!

    Dimitris Panayiotatos
    Πόσο χαίρομαι, Φώντα!

    Kostas Tsolis
    Μη μας κρατάς σε αγωνία! Πες μας το θέμα του...

    Sugahspank Georgia Kalafati

    Panos Fokas
    Δε σε προλαβαίνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Έχω διαβάσει, δει και ακούσει τόσα πολλά για το βιβλίο του Τσίπρα και για την ταινία του Οικονομίδη"...

    Γιωργος Βουδουρης
    ..και όμως.. «ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν» και την «σπασμένη φλέβα» θα την δείς!

    Φώντας Τρούσας
    Μπορεί κάποια στιγμή ή θα περιμένω να βγει στο ίντερνετ σε 2-3 χρόνια, αλλά το βιβλίο με τίποτα. Αν είχε περισσότερα στοιχεία πολιτισμού, από τα νειάτα του κ.λπ. μπορεί να του έριχνα καμιά ματιά.

    Nobo StillIllopoulos
    "Don't believe the hype"!

    Tina Mandilara
    Θεωρώ παρήγορο, πάντως, οι δημόσιες συζητήσεις να αφορούν ένα βιβλίο και μια ταινία-και όχι το μίνι της Γκιρφοιλ. Επιτέλους.

    Φώντας Τρούσας
    Καλή κυρία, ήρθε κι έφαγε παϊδάκια στη γειτονιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η ανατροπή του Μαδούρο ξεκινάει με την απονομή του νόμπελ ειρήνης στη Ματσάδο"...

    Stathis Nikokavouras
    Ειναι απιστευτες οι ποσοτητες ορυκτων..ατελειωτες...γιαυτο θελει να βαλει ο τραμπ την πατσαβουρα που ελεγε ζητω η ενοπλη εξεγερση και πηρε νομπελ ειρηνης και να παρει την εκμεταλευση....σε τι κοσμο ζουμε φωντα....

    Hlias RK Progressiveas
    Να τι ρολο επαιξε απ την αρχη ο Γκουαιντο, εκεινος ο τυπος που το παιζε φωτο με συμμοριες στη ζουγκλα, ταχα μ ταχα κοντρα σε ολα

    Lefteris Karkas
    Έχω έναν συνάδελφο εδω στην Αμερική απ' τη Βενεζουέλα. Είναι κι αυτός υπέρ της πολεμικής εμπλοκής της Αμερικής κατά της χώρας του. Είναι σχιζοφρενικό αν το σκεφτείς. Του εξηγώ ότι απλά θέλουν τα πετρέλαια της χώρας του και ότι θα τους κάνουν τρισχειρότερα από τώρα, αλλα δεν πείθεται. Τ' αποτελέσματα της χρόνιας προπαγάνδας..

    Γιωργος Βουδουρης
    «..να καί ..νόμου» ..συνήθιζαν να λένε στις ..τράμπες, οι νταραβεριτζήδες. Μπορεί και να φαίνεται ποιός και με ποιόν ανταλλάσσει τί; Ένα είναι βέβαιο, ο ..καημένος ο Μαδούρο γίνεται .."μερτικό"!

    Mike Beles
    Ο θεσμός των Νομπελβεχει ξεφτιλιστεί πληρως....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Αντιστοίχως η Νέα Δημοκρατία είδε το ποσοστό της στους αγρότες να αυξάνεται από το 32% το 2015 στο 42% το 2019 και στο 48% το 2023.<<"...

    Nikos Athanassakis
    Ακριβώς αυτό!!!!

    Thanasis Efthimiou
    Το θέμα είναι πως η Δεξιά και η Ακροδεξιά βρίσκουν τρόπους να συνομιλήσουν με αυτούς τους ανθρώπους. Και αυτή τη γείωση η Αριστερά την έχει μάλλον απωλέσει.

    Iason Melissinos
    Μετά την απομάκρυνση του ταμείου...

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Τώρα θα φάνε και το ξύλο χωρίς εκπτώσεις που τους αντιστοιχεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλιο από το fb στο ποστ ">>Επιπλέον, η σχέση των χίπις με τον ποιητή Λευτέρη Πούλιο"...

    George Floudas
    Δεν έχω ακόμα αυτό
    αλλά έχω το κινηματογραφικό που το θεωρώ καταπληκτικό.
    Εν καιρώ.
    Εκείνο που έχω να πω είναι τι πέρα από το περιεχόμενο καθεαυτό
    πολύ ωραία περιπέτεια είναι και η οπτική ματιά, ο τρόπος και οι φακοί με τους οποίους φωτίζεις τα πράγματα
    που μου αρέσει προσωπικά πολύ
    γιατί νομίζω ότι ξεκινάει
    από τι θεωρούμε ότι σημαίνει «λαϊκό» τελικά.
    Που είναι καίριο ερώτημα κατά τη γνώμη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Λοιπόν μεγάφωνα παντού όλο χαρτιά η Μπενάκη / μα δεν υπήρχε ούτε ψυχή και φύσηξε αεράκι"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=hFFgYP03EIk...
    Διονύσης Σαββόπουλος - Οι εκλογές μαντινάδα - Official Audio Release

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    "Α - α - αλλαγή, αλλαγή δημοκρατία, ψήφο για τη συμμαχία". Πολύ έντεχνο σύνθημα της εποχής, από ρυθμική άποψη. Βέβαια υπήρχαν και πιο πολύπλοκα, από τον αριστερίστικο χώρο.

    Φώντας Τρούσας
    Και το εκλογικό κέντρο της Συμμαχίας στην Πάτρα, στη Βότση, ανάμεσα Κανακάρη-Κορίνθου (η Βότση πρέπει να είναι δηλαδή)

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Το αποτέλεσμα θεωρήθηκε ήττα, διότι συν τοις άλλοις το κκε έπαιρνε σαφώς την ηγεμονία στον αριστερό χώρο (για να μην πούμε για την διαφαινόμενη κυβερνητική δυναμική του πασοκ), αλλά τις επόμενες μέρες η επίσημη ρητορική προς τα έξω ήταν η "ανησυχία για την επάνοδο της ακροδεξιάς" (η -χουντική- "εθνική παράταξη" πήρε σχεδόν 7%).

    Φώντας Τρούσας
    Ο Στέφανος Στεφανόπουλος είναι στο εξώφυλλο, που τελικά δεν εξελέγη και παρέδωσε στον Θεοτόκη. Εμφυλιοπολεμικός αντικομμουνισμός.
    Και το Νέα Δεξιά παίζει πολύ και σήμερα. Κι έχει φυσικά μια κάποια τομή με το τότε.

    Yorgos Mouzakitis
    Η Τζενη ,η αδελφή του Νικου!

    Vassilis Serafimakis
    Aυτή η Χριστιανική Δημοκρατία τού Νίκου Ψαρουδάκη, που την ίδρυσε μάλιστα λίγο μετά τον Εμφύλιο, νομίζω ήταν το μόνο χριστεπώνυμο κόμμα στην Ευρώπη με θέσεις "προοδευτικές". Παντού αλλού ο χαρακτηρισμός αφορούσε συντηρητικά σχήματα, τα οποία ήταν εκλογικά τα πιό πετυχημένα.

    Kwstas Agas
    "Τα χώνει, δηλαδή, εδώ πέρα ο Σαββόπουλος στη «Συμμαχία», όπως τα χώνει και σε όλο το πολιτικό σύστημα της εποχής στο συγκεκριμένο τραγούδι" = όχι μόνο σε αυτό το τραγούδι, αλλά σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ τη ΡΕΖΕΡΒΑ ο Σαββόπουλος "τα χώνει" σε ολόκληρο το πολιτικό σύστημα της εποχής : άλλοτε στον "ά λα πολιτευτάκια" που βαλάντωνε εκεί στην εξορία και πλέον κοκορεύεται απάνω στον εξώστη / άλλοτε στον λευκό γαλάζιο ποντικό που έβγαλε ουρά και προβοσκίδα / άλλοτε στον σύντροφο που "η αγάπη του δουλεύει για τον σοσιαλισμό" ... Και εν τω μεταξύ συμβαίνει το εξής παράδοξο : Οι αριστεροί εκείνης της εποχής ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ τον Σαββόπουλο της Ρεζέρβας, παρόλο που είναι ο πλέον δίσκος του που "τους τα χώνει χοντρά" ... Οι ίδιοι δε θεωρούν ότι η ... "περίοδος προδοσίας" (!!!) του Σαββόπουλου αρχίζει από τα "Τραπεζάκια Έξω" και εφεξής ...

    Isidoros Berdedopoulos
    Αισθητικοπολιτική παρατήρηση: βλέπουμε κόκκινη σημαία, πλάι σε πρασινη και γαλάζια χωρίς σύμβολα, σχεδόν δέκα χρόνια μετά η ΕΑΡ θα παίζει με αυτόν τον πολύχρωμο συνδυασμό στο φεστιβάλ της βραχύβιας ΡΑΝ (Ριζοσπαστική Αριστερή Νεολαία)

    Kwstas Agas
    [κι όσο για τη Συμμαχία, η πρώτη φορά που έμαθα γι' αυτόν τον κομματικό συνασπισμό, ήταν πριν λίγα χρόνια σε κάποια περιήγησή μου στο Fb, όπου ιντερνετικός φίλος ανάρτησε στο προφίλ μια Διακήρυξη που είχαν κάνει πρόσωπα του καλλιτεχνικού χώρου, δηλώνοντας ότι στηρίζουν τη Συμμαχία !! Δύο μεγάλες στήλες με ονόματα ΕΚΛΕΚΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ : ηθοποιοί, ζωγράφοι, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες κλπ, οι οποίοι - όλοι τους - διακρίνονταν και για τις συγκροτημένες, μακριά από πολιτικούς φανατισμούς, προσωπικότητές τους ... ]

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    εξαίρετο κομμάτι - μνημειακής αξίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή