Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

ANJA LECHNER σε ρεπερτόριο Bach, Abel, Hume

Όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα... η βιολοντσελίστρια Anja Lechner είναι αγαπημένη του ελληνικού κοινού, και άρα αρκετά γνωστή στη χώρα μας, συγκριτικώς πάντα με άλλους καλλιτέχνες του δικού της ύφους. Η αιτία γι’ αυτό είναι το γεγονός πως η Lechner έχει συνεργαστεί, στο πλαίσιο της ECM, με έλληνες καλλιτέχνες, συνεπώς υπήρχε ένας παραπάνω λόγος, για να μαθευτεί το όνομά της στην ημεδαπή και να την γνωρίσει πιο εύκολα το κοινό.
Το 2004 η Anja Lechner θα βρισκόταν στο στούντιο με τον πιανίστα Βασίλη Τσαμπρόπουλο στο άλμπουμ “Gurdjieff / Tsabropoulos - Chants, Hymns And Dances”, αποδίδοντας συνθέσεις του «δασκάλου» Γκουρτζίεφ, όπως και του έλληνα πιανίστα, ενώ Lechner / Τσαμπρόπουλος θα συνεργάζονταν και το 2008 (μαζί με τον περκασιονίστα U.T. Gandhi) στο άλμπουμ “Melos”. Πέρασαν τα χρόνια, και το 2019 θα ακούγαμε την γερμανίδα βιολοντσελίστρια και στο άλμπουμ της Μαρίας Φαραντούρη (μαζί με τον Cihan Türkoğlu) “Beyond The Borders”.
Η Anja Lechner έχει φυσικά παλαιότερη ιστορία, που χάνεται στα χρόνια του ’70, όμως στην «οικογένεια» της ECM εισήλθε το 1997, ως μέλος του Rosamunde Quartett (Helmut Nicolai βιόλα, Andreas Reiner βιολί, Simon Fordham βιολί, Anja Lechner βιολοντσέλο). Συνεργάστηκε και με άλλους μουσικούς στην πορεία, όπως με τον αργεντινό μπαντονεονίστα Dino Saluzzi, αλλά το μεγάλο καλλιτεχνικό άλμα τής Γερμανίδας θα γινόταν μέσω ενός άλλου κουαρτέτου, του Tarkovsky Quartet (με τους François Couturier, Jean-Louis Matinier και Jean-Marc Larché να το συμπληρώνουν).
Τέλος πάντων, μπορεί να πει κανείς πολλά για την Anja Lechner, αλλά εδώ αυτό που έχει σημασία είναι το πιο νέο CD της, που αποκαλείται Bach, Abel, Hume [ECM New Series / AN Music, 2024] και το οποίο είναι ένα σόλο της για βιολοντσέλο.
Σ’ αυτό λοιπόν το άλμπουμ η Lechner αποδίδει, με τη σειρά, συνθέσεις των Tobias Hume (c.1579-1645), Carl Friedrich Abel (1723-1787), JS Bach (1685-1750), για να κλείσει και πάλι με συνθέσεις του Hume, εγκαινιάζοντας έτσι και την σόλο συνεργασία της με τις ECM New Series.
Αν και οι συνθέσεις των Hume και Abel ήταν γραμμένες για viola da gamba –εν αντιθέσει με τις συνθέσεις του Bach, που αφορούν τις σουίτες του για βιολοντσέλο “solo Nr.1 in G-Dur BWV 1007” και “solo Nr.2 in d-Moll BWV1008”– η Lechner δεν έχει θέμα, ως φαίνεται, στις μεταγραφές της, ενοποιώντας κατά μίαν έννοια ένα διαφορετικό ρεπερτόριο, που μπορεί να το χωρίζουν έως και 150 χρόνια.
Η ηχογράφηση στην εκκλησία Himmelfahrts(kirche) του Μονάχου, τον Μάιο του ’23, προσθέτει στην ηχογράφηση, πέρα από το φυσικό «βάθος», και μιαν αίσθηση ευλάβειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου