Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 629

28/2/2025 
Σαββόπουλος '94 

28/2/2025
Οι επικοινωνιολόγοι τους έχουν πάθει μεγάλη ζημιά. Δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Κάτι που ξεπερνά κάθε προηγούμενη λαϊκή δράση επί του πεδίου. Δεν υπάρχει σύγκριση θέλω να πω ούτε με τις συγκεντρώσεις για το δημοψήφισμα του Τσίπρα, το ’15, ούτε με τα μνημόνια το ’12, ούτε καν με την «αλλαγή» το ’81.
Όποιος ήταν σήμερα στην Αθήνα το αντιλήφθηκε αυτό με το που βγήκε από το σπίτι του, βλέποντας τον κόσμο να συρρέει προς το κέντρο κατά κύματα. Να γεμίζουν τα στενά και οι ρούγες από παρέες όλων των ηλικιών. Μνημόσυνο, μα και γιορτή ταυτόχρονα.
Το μόνο που τους μένει, λοιπόν, να κάνουν είναι να θυματοποιήσουν τον εαυτό τους, για το εφφέ. Να γελοιοποιηθούν με το να ζητάνε «συγγνώμες» από δω κι από κει (λες και πατήσανε κανέναν, κατά λάθος, στο λεωφορείο), να διαδηλώνουν κατά των εαυτών τους, να μουτζώνουν τις φωτογραφίες τους και να πληρώνουν για να τους βρίζουνε ολημερίς κι ολονυχτίς, προκειμένου να καλμάρουν την οργή της κοινωνίας, υποσχόμενοι νέες και ταχύτερες... μεταρρυθμίσεις.
Περιττό να το πω πως ο κόσμος σε όλα τούτα έχει ήδη απαντήσει.

27/2/2025
>>Κι από πάνω φέγγουν φώτα, οι χειρούργοι έχουν δουλειά,
σ’ αγαπώ όπως και πρώτα και ορμάω στα σκαλιά
και ορμάω στο μονοπάτι, κουκουρίκου ο πετεινός,
αν στραφώ, να γίνω αλάτι και να μη χαρώ το φως.<<

Το είχε απορρίψει η πρωτοβάθμια επιτροπή λογοκρισίας (θα το επέτρεπε η δευτεροβάθμια, και γι’ αυτό θα το ακούγαμε τελικά στο «Βρώμικο Ψωμί») «λόγω λέξεων και νοημάτων ανοήτων και απαραδέκτων».
Μάλλον το «χειρούργοι» τους είχε κάτσει άσχημα λόγω του «ασθενούς τον οποίον έχομε επί της χειρουργικής κλίνης και τον οποίον εάν ο χειρουργός δεν προσδέσει κατά την διάρκειαν της εγχειρήσεως» και τα λοιπά, και τα λοιπά...
Από τα πιο ροκ κομμάτια του Σαββό αυτό, και από τα πιο αγαπημένα μου, με φοβερό cow-bell από τον Καραμήτρο, και επηρεασμένο μουσικά καταφανώς από το “Whiskey train” των Procol Harum…

27/2/2025
Οι γνωστοί κλακαδόροι παρουσιάζουν τόνους από γραφήματα, πίνακες και αναλύσεις, δίχως να προβαίνουν σε καμία αξιολόγηση, σε καμία περίληψη, δίνοντας στον κόσμο με λίγα και απλά λόγια την εικόνα της κατάστασης. Τα πράγματα είναι σαφή, για μένα, και θα το πω με δυο στιχάκια από τραγούδια, γιατί βαριέμαι τα πολλά-πολλά...
«Όλοι στο χορό» (Χωρίς Περιδέραιο)
«Να φύγει αυτός ο χειμώνας» (Δημήτρης Πουλικάκος)

27/2/2025
"O Φόβος" (1966) του Κώστα Μανουσάκη στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]

27/2/2025
Ήτο καλλίφωνος. Του πήγαιναν γάντι αυτά τα παλιά αριστουργήματα. Σπονδή, σε όσα λατρέψαμε παιδιά...
https://www.youtube.com/watch?v=swZo2HmPuro

26/2/2025
>>Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει από τον διπλωματικό και πολιτικό της λήθαργο.<<
Θέλουν να «ξυπνήσουν» την Ευρώπη, για να πάρουν και την τελευταία δεκάρα από τον κοσμάκη, για να την κάνουν στρατούς, όπλα, αεροπλάνα, ντρονς, πυρηνικά κτλ.
Τόσα χρόνια που τους παρακαλάγανε κάποιοι να τυπώσουν ευρωομόλογα, για να σώσουν το Νότο, σφυρίζανε αδιάφορα.
Αφού οι εταιρείες τους, με τα εδώ τσιράκια τους, λήστεψαν πρώτα ό,τι υπήρχε και δεν υπήρχε, από την εποχή των έργων, της ολυμπιάδας κτλ., και αφού οι τράπεζές τους σώθηκαν, με το να ρίξουν το ΑΕΠ μας σε επίπεδα κανονικού πολέμου, τώρα θέλουν να ξαφρίσουν και ό,τι έχει απομείνει από υγεία, παιδεία, πρόνοια, συντάξεις κτλ. βάζοντάς μας να υπερασπίσουμε τα σύνορα της κάθε Λιθουανίας. Αν είναι δυνατόν!
Πότε θα ανασάνουμε, ρε ξεφτιλισμένοι, εμείς εδώ κάτω, στον πάτο της Ευρώπης;

26/2/2025
Πολύ κρίμα για τον Μανώλη Λιδάκη. Στην αρχή των 90s ήταν στην καλύτερη ερμηνευτικά φάση του, και το «Καράβι Απόψε το Φιλί» (1992) ήταν ο καλύτερος δίσκος του – κι ένας από τους 5-10 καλύτερους «εντεχνολαϊκούς» της δεκαετίας. Βέβαια μας τα είχαν πρήξει τότε με τη «Χαλκίδα», που την άκουγες παντού και συνέχεια, αλλά έτσι συμβαίνει με τις «επιτυχίες».
Ωραία φωνή ο Λιδάκης, γλυκιά και στιβαρή μαζί, αλλά τα περισσότερα από τα «καλύτερά» του ήταν δεύτερες εκτελέσεις. Κάτι έψαχνε να βρει στο «χθες» ο άνθρωπος και διασκεύαζε πότε Περικλή Περάκη, πότε Λευτέρη Ψιλόπουλο κ.ο.κ. Ας είναι αναπαυμένος.

25/2/2025
Τα πιο σοβαρά πράγματα για το ροκ, στην Ελλάδα, τα έχουν γράψει... κνίτες, κουκουέδες, κομμουνιστές τέλος πάντων. Δεν λέω ότι όλοι οι κουκουέδες έχουν γράψει «σωστά» πράγματα για το ροκ (έχουν γράψει και βλακείες), αλλά τα σωστότερα τα έχουν γράψει «κόκκινοι πράκτορες», δεν τα έχουν γράψει ούτε οι Πετρίδηδες, ούτε οι Ζήλοι, ούτε οι Μηλάτοι, ούτε οι Κοντογούρηδες, ούτε κανείς απ’ αυτούς... Δε μιλάω τώρα για Μαστοράκηδες, Τσόγκες και Καρατζαφέρηδες... ασ’ τους εκείνους... 
Ποιος έχει γράψει στην Ελλάδα, ας πούμε, για το φοβερό γαλλικό περιοδικό Actuel, που έβγαινε σε διάφορες περιόδους, στην αρχή σαν αβάντ-τζαζ-φάνζιν και από τον Οκτώβριο του 1970 και έως τον Ιούνιο του ’75 (όταν το ροκ είχε τελειώσει πια, μαζί με την αντικουλτούρα) ως ένα καθαρά προχωρημένο, αλλά λαϊκό έντυπο – με σοβαρή κοινωνική ματιά (δεν λέω κοινωνιολογική, γιατί το Actuel δεν το γράφανε ψυχροί πανεπιστημιακοί, με γλώσσα ξύλινη και ακατάληπτη) σε κάθε χώρο του επιστητού;
Διαβάστε εδώ...
«Το περιοδικό έζησε γύρω στα πέντε χρόνια. Σ’ αυτό το διάστημα δημοσιεύτηκαν στις σελίδες του πολλά ενδιαφέροντα κείμενα, που κριτικάριζαν σκληρά τον γραφειοκρατικό μηχανισμό του κράτους, την αστική ηθική, το σύστημα της δικαιοσύνης, την εκκλησία, την τυφλή υπακοή στο στρατό, τη σχολική και την πανεπιστημιακή καθιερωμένη τάξη πραγμάτων. Τα δημοσιεύματα έθιγαν επίσης το πρόβλημα των ναρκωτικών, τον ελεύθερο έρωτα, τη ζωή στα νεανικά κοινόβια, την οικολογία, τη μουσική ποπ (σ.σ. δηλαδή το ροκ). Οι συγγραφείς τους προσπαθούσαν ν’ αποφύγουν την μονόπλευρη, την προκατειλημμένη αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και συχνά καταδίκαζαν τους εξτρεμιστές του νεανικού κινήματος. Υπογράμμιζαν τη ζημιά από την κατάχρηση των ναρκωτικών, που τσάκιζαν την υγεία, προειδοποιούσαν τη νεολαία να μην υποκύπτει στο πάθος των ατέλειωτων ταξιδιών, που συχνά δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση απελευθέρωσης από την κοινωνία, κριτικάριζαν τους νέους που προσπαθούσαν να προβάλλουν σαν μοναδική λύση από τα δεινά τη λύση των προβλημάτων της οικολογίας, ή που εξυμνούσαν τη ζωή στα νεανικά κοινόβια, σαν πανάκεια θεραπείας κάθε κακού της ζωής. Αναγνωρίζοντας τη μουσική ποπ (σ.σ. δηλαδή το ροκ) σαν “σοβαρή δύναμη κρούσης” κατά της παραδοσιακής τέχνης, το περιοδικό θεωρούσε ταυτόχρονα πως τα πολυάριθμα και σκόρπια ρεύματα και φόρμες της νέας μουσικής κουλτούρας εμποδίζουν τη συγκρότηση του παγκόσμιου αντι-αστικού μετώπου. Αν και στη σύνταξή του το περιοδικό είχε πρώην γκοσιστές, αριστεριστές του 1968, ωστόσο τα έψελνε και στον ίδιο τον γκοσισμό, τον κατηγορούσε πως δεν είχε κανένα απολύτως θετικό πρόγραμμα, πως ήταν ανίκανος να αγωνιστεί με επιτυχία ενάντια στις “παραδοσιακές δομές”».
[Έντουαρντ Ρόζενταλ: Στους Λαβυρίνθους της Συνείδησης, Σύγχρονη Εποχή, 1982]
Λείπουν τέτοια έντυπα σήμερα, γιατί, βασικά, δεν υπάρχει αντικουλτούρα. Underground ίσως υπάρχει, δεν ξέρω, αλλά αντικουλτούρα δεν υπάρχει. Κι αυτό θα είναι πάντα ένα θέμα...

25/2/2025
The Battered Ornaments - My Love's Gone Far Away (1969)
https://www.youtube.com/watch?v=cYQCLyrSmA8

24/2/2025
Απίστευτη μοντάδικη εκτέλεση ενός τραγουδιού των Coasters από τους εγγλέζους Paramounts (οι... πριν από τους Procol Harum), που, 60 χρόνια μετά, εξακολουθεί να σπαρταράει. Η νεανική μουσική είναι αγέραστη. Όποτε και να την ακούσεις, είναι πάντα νέα. [Tα τραγούδια των Paramounts τα ακούω 40 χρόνια τώρα, από τη συλλογή-έκδοση της Edsel, που τη θεωρώ κορυφαία]
https://www.youtube.com/watch?v=czCqFs0Cs9k

24/2/2025
"Εις Θάνατον" (1967) του Γιάννη Κοκκόλη, με τους Πάνο Κατέρη και Κατερίνα Χέλμη στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]

22/2/2025
Μεγάλη ανατροπή. Μπαίνει "σφήνα" σε Πούτιν-Τραμπ ο Μητσοτάκης για τις σπάνιες γαίες... (γέλιο)

22/2/2025
Το είχα αγοράσει με το που βγήκε, γιατί το διαφήμιζε και η τηλεόραση. Τους ήξερα ήδη, βέβαια, από το προηγούμενο άλμπουμ τους, αλλά εδώ οι κιθάρες και βασικά ο Δρόλαπας τους έδινε μια άλλη οντότητα. Τους είχα δει και live τότε, αλλά ο δίσκος μου άρεσε περισσότερο. Κλασικό, παλιομοδίτικο ηχητικά, ελληνικό ροκ, που ακουγόταν ψυχωμένο. Και τότε και τώρα... [Αγάπανθος]
https://www.youtube.com/watch?v=IKXje15qTwM

21/2/2025
Και στα ελληνικά με τους Mariners, αλλά εδώ είναι ο μέγας Roberto... [γυρίζανε και στη Βραζιλία ό,τι να 'ναι]
https://www.youtube.com/watch?v=VJloltNF2qs

21/2/2025
"Μπλουζ με Σφιγμένα Δόντια" (1973) του Ροβήρου Μανθούλη στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου"

9 σχόλια:

  1. Σχόλιο από το fb στο ποστ ""Μπλουζ με Σφιγμένα Δόντια" (1973) του Ροβήρου Μανθούλη στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου""...

    Giwrgos Iwakimidis
    Τοχε προβάλλει και η τηλεόραση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το είχα αγοράσει με το που βγήκε, γιατί το διαφήμιζε και η τηλεόραση"...

    Christos Nastos
    Θαυμασιοι και οι 2 δισκοι τους....(!)

    Kwstas Agas
    Κι εγώ θυμάμαι το διαφημιστικό σποτ στην κρατική τηλεόραση γύρω στο 1982-1983, στα 30 sec του οποίου αναφέρονταν οι δισκογραφικές εργασίες του τοοοτε νεοσύστατου ΔΣΚ και ακούγαμε 1-2 sec από κάποιο τραγούδι του εκάστοτε διαφημιζομενου δίσκου!! Τον δίσκο των Αγαπανθος τον προλογιζε μια φωνή που τραγουδούσε σαν παιδικό τραγούδι "Αγαπανθος, Αγαπανθος επιστροφή στις ρίζες" και μετά οι δύο πρώτοι στίχοι τραγουδιού που έλεγε"κουράστηκαν οι αδένες μας και δεν παράγουν σάλιο"!!! Η άχρηστη μνήμη μου έχει συγκρατήσει από εκείνο το σποτ το Σλόγκαν του Γιώργου Στεφανάκη, ενώ από πίσω ακουγόταν η φωνή του Γιώργου να τραγουδάει"η λευτεριά κι η τεμπελιά πάνε μαζί σου το 'χω πει - δώστε μου ένα σλοογκαν" και έναν δίσκο κάποιου Κακαβελάκη, με μια γυναικεία φωνή να τραγουδάει μια ωραία μελωδία που έλεγε "άγγελος καβαλάρης "!! Κι εν τω μεταξύ εμείς τα τοοοτε 12χρονα πιτσιρίκια ό, τι μελωδία, στίχο κλπ είχαμε αρπάξει από αυτό το σποτ το τραγουδούσαμε στο διάλειμμα τη στιγμή που παίζαμε μπάσκετ!!!! Δυστυχώς ο ΔΣΚ (δισκογραφικός συνεταιρισμός καλλιτεχνών) δεν μακροημέρευσε ... Ως γνωστόν ο Έλληνας έχει ιδιαίτερη αδυναμία στο ... "συνεταιρίζεσθαι"!! Όμως για εκείνα τα χρόνια ήταν ΣΊΓΟΥΡΑ μια πολύ τολμηρή και "γενναία" κίνηση στο χώρο της ελληνικής δισκογραφικής αγοράς, η οποία ακόμη ήταν "προνόμιο των λίγων"!! Κι ακόμη πιο τολμηρή κίνηση που τον εν λόγω συνεταιρισμό τους οι καλλιτέχνες τον διαφήμισαν στην τηλεόραση!!!!

    Stathis Nikokavouras
    Δρολαπας στην δεκαδα των μεγαλων .αυτα που εχει κανει με βαβουρα και τζιμακο και πριν ειναι διαμαντια..αυτο τον δισκο καπου τον εχω φωντα.

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Εκείνη την εποχή στην ΕΤ2 θυμάμαι να διαφημίζει συνέχεια κυκλοφορίες από ελληνικές ροκ μπάντες. Σπαω το κεφάλι μου να θυμηθώ το όνομα της εταιρείας, αλλά δεν μου έρχεται με τίποτα.

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    Εμένα πάλι σε αυτόν τον δίσκο χαρά Αργυροπούλου και ξερό ψωμί. Και δρολαπας βέβαια

    Gregg Rocker
    Toυς είχα δει με αυτήν την σύνθεση στο θέατρο αμόρε,σε δωρεάν συναυλίες που γίνονταν στα μέσα του 80,τρομερό live και τρομερό το παίξιμο του ζαφείρι τσιναλη στα ντραμς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μεγάλη ανατροπή. Μπαίνει "σφήνα" σε Πούτιν-Τραμπ ο Μητσοτάκης για τις σπάνιες γαίες... (γέλιο)"...

    Lampros Papalexis
    Έχουν να σκιστουνε πάλι βρακολαστιχα...

    Alexis Tambouras
    Μα είναι ο μόνος σύμμαχος που έχει απομείνει στον Έλληνα πρωθυπουργό και πάνω του βασίζεται για να κρατηθεί στην παραπαίουσα εξουσία του . Ειδικά μετά τις τρεις ψυχρολουσίες που δέχθηκε από τον νέο λευκό olκο !
    Που δεν τον κάλεσε στην ορκωμοσία του νέου προέδρου ούτε στις δύο επίσημες ομιλίες του αντιπροέδρου Βανς προς τους Ευρωπαίους ηγέτες , που τελευταία τον αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι!
    Ο μόνος που του απέμεινε πιστός είναι ο "πρόεδρος" Ζουρλένσκι , γνωστός πλέον διεθνώς ως αχυράνθρωπος των μυστικών υπηρεσιών , που αφού κατέλαβε την εξουσία πραξικοπηματικά το 2014 , κατέστρεψε κι αυτός την χώρα του , προκαλώντας τους Ρώσους ως εξέχων απατεώνας , κι εγκληματικός διαπλεκόμενος εκπρόσωπος της Νέας Τάξης της woke ατζέντας.
    Πράγμα που ο τελευταίος επιβεβαιώνει επίσημα σε πρόσφατη ανάρτηση υποστήριξης :

    Βασίλης Έξαρχος
    Εάν είχαμε λίγο μυαλό θα στέλναμε τον Λαφαζανη να κάνει το deal

    Thanasis Zlatanos
    τρεμουν Πουτιν και Τραμπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "The Battered Ornaments - My Love's Gone Far Away (1969)"...

    Kostantinos Kaloforidis
    Δισκάρα !!

    Αναργυρος Δαμασκηνος
    Είτε με είτε χωρίς τον Pete Brown και το τραγούδι και το συγκρότημα είναι καταπληκτικά...

    Γιώργος Ξύδας
    ......ιδιαίτερο άλμπουμ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τα πιο σοβαρά πράγματα για το ροκ, στην Ελλάδα, τα έχουν γράψει... κνίτες, κουκουέδες, κομμουνιστές τέλος πάντων"...

    Peter Galan
    Σοβαρό κείμενο, ναι. Σωστό, μόνο αν σου αρέσει η κνιτικη άποψη και οπτικη

    Stathis Nikokavouras
    Το 1968 στο παρισι φτιαχτηκε μια ρατσα δημοκρατων.ακριβως οπως το 1895 στο μοντπελιε που οι πρωτοι συντροφοι αναμεσα τους ο Θεοτοκης και ο σπυρος Νικοκαβουρας ονειρευονταν μια ζωη χωρις βασιλιαδες και αφεντες .οπως το εγραψες.ουτε πετριδηδες ουτε βολεμενοι...αριστεροι τα εγραψαν.

    Vassilis Serafimakis
    Αυτός ο Ρόζενταλ είναι Έλληνας;

    Φώντας Τρούσας
    Σοβιετικός. Απλά τα βιβλία του ήταν "ευαγγέλια" των Κνιτών στα early 80s.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ενώ οι σοβιετικοί αντιλαμβάνονται ότι διεξάγεται ένας πολιτιστικός ψυχρός πόλεμος -στον οποίο σταδιακά έχαναν- και προέβλεπαν ότι η αντικουλτούρα και τα νεανικά κινήματα θα ακυρωθούν, θα ενσωματωθούν και θα χρησιμοποιηθούν κι αυτά εναντίον τους, αδυνατούσαν -ή δεν ήθελαν- να αντιπαραβάλουν κάτι αντίστοιχα ελκυστικό και εστιασμένο στους νεανικούς προβληματισμούς.

    Φώντας Τρούσας
    Εντάξει είχαν τα δικά τους αυτοί. Άλλου τύπου φεστιβάλ νεολαιών, εννοώ, με μουσικές λαϊκές κτλ. Αλλά και το ροκ το "εκμεταλλεύτηκαν" σε μια καθαρά αντι-ιμπεριαλιστική κατεύθυνση. Γκρουπ που τραγουδούσαν για την ειρήνη (ήταν φιλειρηνιστές δηλαδή και όχι... αντιπολεμικοί), υπέρ της Παλαιστίνης, της Χιλής κτλ. Εμάς όμως μας ενδιαφέρουν περισσότερο οι αναλύσεις τους, για όσα συνέβαιναν στη Δύση, που ήδη από τα mid-70s ήταν μίλια μπροστά από (τις ανύπαρκτες) των Ελλήνων ροκ δημοσιογράφων.

    Antonis Kleidouchakis
    Α ρε ex και crass που τους χρειάστηκαν.

    Φώντας Τρούσας
    σιγά τα ωά - αυτοί κατ' αρχάς, σαν γκρουπ, δεν έχουν καμία σχέση με την κλασική εποχή του ροκ. έπειτα εγώ μιλάω για τους έλληνες γραφιάδες, δεν μιλάω γενικά

    Άγις Θεοδωρίδης
    Και μας λες το ανεκδιήγητο ότι οι κνιτες έχουν γράψει τα πιο σοβαρά πράγματα για το ροκ προτείνοντας μάλιστα τις πουριτανικές θέσεις του Ρόζενταλ.

    Φώντας Τρούσας
    Όσοι έχουν περάσει από την αριστερά (και από την ΚΝΕ) έχουν γράψει τα πιο σοβαρά πράγματα για το ροκ στην Ελλάδα. Ποιοι τα έχουν γράψει οι φασίστες, οι φιλελέδες, οι άσχετοι που ασχολούνται μόνο με τα νούμερο 1 και τα νούμερο 2, ή οι μπλαμπλάδες του ροκ, με το ανούσια βερμπαλιστικά κείμενα? Έτσι όπως τα λέω είναι. Και μην το τραβήξουμε άλλο. Πίστευε ό,τι γουστάρεις. Δεν με νοιάζει. Εγώ γράφω εδώ αυτά που θεωρώ εγώ σωστά.

    Antonis Kleidouchakis
    προφανώς γράφεις αυτά που θεωρείς σωστά, αλίμονο.

    Dhmhtrhs Apostolopoulos
    Χμμ...

    Άννα Δημητριάδη
    Δεν είχαν δει δίσκο γραμμένο σε ακτινογραφία, γι'αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πολύ κρίμα για τον Μανώλη Λιδάκη"...

    Φώντας Τρούσας
    https://youtu.be/_c9cH3ay6t8
    Μωρό Μου - Μανώλης Λιδάκης

    Vasilis Andrikopoulos
    Στον Ηλιο του Γεναρη, τραγουδαει και ενα καταπληκτικο τραγουδι των Κατσιμιχαιων!!!

    Spyros Kotortsis
    Ισως στο "χθες" έψαχνε όμορφα τραγούδια, τέτοια που δεν γράφτηκαν για τη φωνή του...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=p0Er_yEE1NU
    Μανώλης Λιδάκης - Ήπια τα χείλη σου και χάνομαι (Κοίτα τι εκανες)

    Σακης Λεκτερ
    Ο ηλιος του Γεναρη ηταν δισκαρα, και υπεροχος στα τραγουδια του Ξυδακη

    ΔΑΝΙΗΛ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΩ...

    Konstantinos Provatas
    Να πω για τη "Χαλκίδα" του φίλου Τάσου Γκρους και του αείμνηστου Ηλία Κατσούλη, ότι αδικήθηκε η πρώτη εκτέλεση του Κωνσταντίνου Χατζημιχάλη ένα χρόνο πριν τον πρόωρα χαμένο -πια- Μανώλη Λιδάκη. Είχε εκδοθεί στον "Σείριο" του Μάνου Χατζιδάκι τότε. Και συμφωνώ στα "ψαξίματα" του Λιδάκη, έπαιξε Τσιτσάνη ακυκλοφόρητα, βρήκε Περάκη και Ψιλόπουλο και τα έκανε επιτυχίες του -τότε- σήμερα, Μπαγιαντέρα (πολλά του Μπαγιαντέρα, είχαν και μαζί γενέθλια 28 Φεβρουαρίου), δε φοβήθηκε ποτέ να τραγουδήσει (σοβαρά) Καζαντζίδη. Αλλά νομίζω ότι το έκανε καλά, επανέφερε και τραγούδια που ίσως ήταν δεύτερα αλλά ακούστηκαν πολύ. Κάποια άλμπουμ τέτοια που έκανε ήταν μελετημένα, είχε από κοντά και καλό παραγωγό πάντα (Χατζηδουλής).

    Jean Balleaut
    Το ρεπερτόριο (δισκογραφία) του την εικοσαετία 1990-2010 ήταν κατά την γνώμη μου το σημαντικότερο για άνδρα ερμηνευτή αυτή την περίοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλιο από το fb στο ποστ ">>Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει από τον διπλωματικό και πολιτικό της λήθαργο.<<"...

    Stathis Nikokavouras
    Ποτέ.το ξερουμε το εργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ ""O Φόβος" (1966) του Κώστα Μανουσάκη στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]"...

    George Floudas
    Εκπληκτική ταινία.
    Άξιζε αυτής της γνήσιας βιβλιογραφικής αναφοράς.
    Μπράβο Φώντα!

    Kwstas Agas
    Με την ανάρτηση σου θυμήθηκα και πώς λέγεται ο φόβος στα γερμανικά: Der Angst!! (Ich habe Angst vor = φοβάμαι για... ) ... Διότι η γερμανική γλώσσα είναι η κατεξοχήν "αν την αφήσεις σε αφήνει γλώσσα" ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Κι από πάνω φέγγουν φώτα, οι χειρούργοι έχουν δουλειά"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=hcLBtAgrXz8
    Διονύσης Σαββόπουλος - Τραγούδι - Official Audio Release
    https://www.youtube.com/watch?v=e1Tio2ZoMd4
    Whisky Train (2009 Remaster)

    Kwstas Agas
    πω πωωω ... Τι ΑΠΊΣΤΕΥΤΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΑ είναι αυτή, δεν το γνώριζα!!! Procol Harum με Robin Trower !!!!! Κι όμως, στα δικά μου τα αυτιά η επιρροή του Σαββόπουλου από το τραγούδι των Procol Harum δεν είναι τόσο ... "ανιχνεύσιμη" (κι αυτό οφείλεται στο ότι ο Σαββόπουλος στο "Τραγούδι" του έδωσε ελληνικό παραδοσιακό ρυθμό, δλδ ρυθμό ηπειρώτικου τραγουδιού!!)!! Αντιθέτως, στα δικά μου αυτιά οι επιρροές της σαββοπουλικής Θαλασσογραφίας από το dance the night away - Cream είναι... σαφέστατες (και επιβεβαιώθηκαν όταν στον δίσκο του Ξενοδοχείο, αυτόν όπου έβαλε ελληνικούς στίχους σε ξένα τραγούδια, συμπεριέλαβε και αυτό των Cream με ελληνικούς στίχους !!!!)!!!!

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Αυτά τα θέματα που παίζει η ηλεκτρική κιθάρα στο "τραγούδι", είναι ΄χαρακτηριστικό "ελληνικό ροκ" 70ς, που διαφέρει γενικά από οποιοδήποτε άλλο άκουσμα.

    Φώντας Τρούσας
    "είμαι ένας Έλλην, που παίζει ροκ"

    Φώντας Τρούσας
    Και παίξιμο τύπου Λαμπίτσι από τον Θεολόγο Στρατηγό.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ο οποίος παίζει και στη ρεζέρβα κάποια πολύ καλά περάσματα

    Γιωργος Βουδουρης
    Είναι ένας Έλλην που ..παίζει ροκ δεν είναι «ροκ»!
    Και γυρίζοντας στα «αρχέτυπα» σαν «κωλοέλληνας» δεν ξέρω αν κρατάει η σκούφια του από τους ..αμνηστευμένους που τους έκαναν και ..χωροφύλακες; ..αλλά «καπάκι» είναι.

    Panos Iliadis
    ...και δικό μου αγαπημένο...ο Σαββόπουλος έγραψε 2 ροκιες-δυναμίτες : αυτό και το Κιλελέρ (χωρίς να υποτιμώ το υπόλοιπο έργο του)

    Andreas Knps
    Συγκλονιστικό κομμάτι,μακράν το πιο ιδιαίτερο και πιο ανεξήγητο μουσικά και στιχουργικά κομμάτι του Σαββόπουλου (σε μια ιδέα του Φαληρέα λέει ο δίσκος ) . Οι κιθάρες παίζουν παράλληλα δυο θεματα. Δεν ξέρω αν τα παίζει και τα δύο ο μέγιστος Στρατηγός πιθανώς το δευτερο ριφ να το παίζει ο Γερμανός.

    Kwstas Agas
    Και μια ακόμη πληροφορία για το συγκεκριμένο τραγούδι (που όσοι αρέσκονται στο να ψάχνουν επανεκτελέσεις, διασκευές κλπ ίσως τη βρουν ενδιαφέρουσα): ο αείμνηστος αγαπημένος κι αδελφικός συνεργάτης μου κιθαρίστας Γιώργος Ματεντζόγλου (με τον οποίο είχαμε συνεργασία στο στούντιο επί 19 συναπτά έτη, έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ακριβώς μόλις τελείωσαν οι επί 3 έτη ηχογραφήσεις του διπλού cd μου Κάραβος!!), έχει διασκευάσει το συγκεκριμένο τραγούδι. Το συμπεριέλαβε στη δεύτερη προσωπική δισκογραφική δουλειά του με τίτλο "ομάδα υψηλού κινδύνου - αυτή η χώρα έχει πέσει από τον παράδεισο" (εκδ. 2008 από τον "καθρέφτη" του Μωυσή Ασέρ)!! Μάλιστα ο Γιώργος (μέγας λάτρης του Σαββόπουλου, όπως έλεγε "αποφάσισα να γίνω μουσικός όταν πολύ μικρός άκουσα Σαββόπουλο"), μου είχε διηγηθεί πώς πήγε και βρήκε τον Σαββόπουλο στο γραφείο του και του ζήτησε την άδεια για το Τραγούδι, ο δε Σαββόπουλος όχι μόνο την έδωσε με χαρά, αλλά όταν έκανε εκείνες τις από κοινού εμφανίσεις του με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου στο Polis στην Ιερά Οδό, συμπεριέλαβε τη διασκευή ανάμεσα στα τραγούδια που ακούγονταν από τα μεγάφωνα του μαγαζιού μέχρι να αρχίσει το πρόγραμμα!!! Δυστυχώς η εν λόγω διασκευή του αείμνηστου αγαπημένου μου συνεργάτη δεν υπάρχει στο ΥΤ για να συμπληρώσω το σχόλιο με το σχετικό λινκ !!

    Νίκος Μπουκουβάλας
    Ο Καραμήτρος είναι αυτός που έπαιξε με τους Socrates q

    Konstantinos Provatas
    Ε και δεν τονίστηκε τυχαία η λέξη σαν "χειρούργοι", παλιά ιστορία και ατάκα. Χειρούργος = Κακούργος, Χειρουργός (σωστά) = Λειτουργός

    ΑπάντησηΔιαγραφή