Ο Πάνος Βλάχος είναι ένας καλός σύγχρονος τραγουδοποιός, της
παλιάς σχολής όμως (για καλό το λέω αυτό). Εννοώ πως συνεχίζει να γράφει τραγούδια
–με τον κλασικό τρόπο, εκείνον που γνωρίζουμε εδώ και δεκαετίες– και όχι...
κάτι σαν τραγούδια ή... κάτι από τραγούδια. Εν τω μεταξύ είναι αυτό που λέμε
ολοκληρωμένος τραγουδοποιός, γράφοντας μουσικές και λόγια, που πολλές φορές τα
αποδίδει ο ίδιος με τον δικό του τρόπο. Ακούγοντας την καινούρια δουλειά του,
που αποκαλείται «Πληγή Έμπνευσης» και που κυκλοφορεί τώρα σε δίσκο βινυλίου από
το Όγδοο (250 αριθμημένα αντίτυπα) θέλω να πω μερικά λόγια.
Το βασικό είναι πως ο Βλάχος πρέπει να επιμείνει στο θέμα του στίχου. Δεν αρκεί μόνο το να λες «σωστά» πράγματα, θα πρέπει αυτά να είναι και με τέτοιο τρόπο διατυπωμένα, από τεχνικής πλευράς, ώστε να μην χάσκουν. Ο Βλάχος πρέπει να επιμείνει στην εύρεση καλύτερων διατυπώσεων, καταλληλότερων λέξεων, αποφυγής ευκολιών και εντυπωσιασμών κτλ, ασχολούμενος ακόμη πιο πολύ με το μέτρημα του κάθε στίχου του. Επίσης έχω τη γνώμη πως οι στίχοι του μακρηγορούν, χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος. Με κοντύτερους στίχους έχω τη γνώμη πως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Το τρίλεπτο τραγούδι πρέπει να είναι το ανώτερο όριο. Από ’κει και πέρα τόσο συνθετικώς όσο και ερμηνευτικώς, ο Βλάχος στέκεται σε καλό επίπεδο. Βεβαίως, εδώ δεν τραγουδά μόνος του, καθώς συμβάλλουν με τις φωνές τους και οι Νατάσσα Μποφίλιου, Γιώργος Νταλάρας, Νεφέλη Φασούλη, Φοίβος Δεληβοριάς και Μίλτος Πασχαλίδης – και είναι αυτές πολλές και πολύ διακεκριμένες συμμετοχές, οι οποίες δείχνουν πως το όνομά του μετράει στο χώρο.
Χοντρικά θα έλεγα πως τα περισσότερα από τα καλύτερα τραγούδια του δίσκου του είναι χαραγμένα στην πρώτη πλευρά, με τον Νταλάρα να λέει μάλλον το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του LP, τον «Μαραθώνιο» (μουσική: Πάνος Βλάχος, στίχοι: Φραντζέσκα Τασσοπούλου-Πάνος Βλάχος), ενώ το ίδιο ενδιαφέροντα είναι το «Κακό μου εγώ» (μουσική: Αλέξανδρος Κούρος-Πάνος Βλάχος, στίχοι: Πάνος Βλάχος) (εδώ σε συν-τραγούδισμα με την Φασούλη) και το «Δεδομένο» (στίχοι-μουσική-ερμηνεία: Πάνος Βλάχος). Επίσης, από την δεύτερη πλευρά θα ξεχώριζα κατ’ αρχάς την «Ομπρέλα» (μουσική: Κώστας Παρίσης, στίχοι-ερμηνεία: Πάνος Βλάχος) και αμέσως μετά την «Πυξίδα» (μουσική: Πάνος Βλάχος, στίχοι-συνερμηνεία: Μίλτος Πασχαλίδης).
Η ηχογράφηση, η μίξη, το mastering και η ενορχήστρωση από τον Κώστα Παρίση είναι επίσης «σωστές» και «σωστά», με τον ήχο να κινείται σ’ αυτήν την προσφιλή από τις μάζες κατεύθυνση της ροκ μπαλάντας, την οποία άφησε ορφανή, μετά το φευγιό του, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας.
Επαφή: https://ogdooshop.gr/%CE%92%CE%B9%CE%BD%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%B1/Pligi_Empneusis
Το βασικό είναι πως ο Βλάχος πρέπει να επιμείνει στο θέμα του στίχου. Δεν αρκεί μόνο το να λες «σωστά» πράγματα, θα πρέπει αυτά να είναι και με τέτοιο τρόπο διατυπωμένα, από τεχνικής πλευράς, ώστε να μην χάσκουν. Ο Βλάχος πρέπει να επιμείνει στην εύρεση καλύτερων διατυπώσεων, καταλληλότερων λέξεων, αποφυγής ευκολιών και εντυπωσιασμών κτλ, ασχολούμενος ακόμη πιο πολύ με το μέτρημα του κάθε στίχου του. Επίσης έχω τη γνώμη πως οι στίχοι του μακρηγορούν, χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος. Με κοντύτερους στίχους έχω τη γνώμη πως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Το τρίλεπτο τραγούδι πρέπει να είναι το ανώτερο όριο. Από ’κει και πέρα τόσο συνθετικώς όσο και ερμηνευτικώς, ο Βλάχος στέκεται σε καλό επίπεδο. Βεβαίως, εδώ δεν τραγουδά μόνος του, καθώς συμβάλλουν με τις φωνές τους και οι Νατάσσα Μποφίλιου, Γιώργος Νταλάρας, Νεφέλη Φασούλη, Φοίβος Δεληβοριάς και Μίλτος Πασχαλίδης – και είναι αυτές πολλές και πολύ διακεκριμένες συμμετοχές, οι οποίες δείχνουν πως το όνομά του μετράει στο χώρο.
Χοντρικά θα έλεγα πως τα περισσότερα από τα καλύτερα τραγούδια του δίσκου του είναι χαραγμένα στην πρώτη πλευρά, με τον Νταλάρα να λέει μάλλον το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του LP, τον «Μαραθώνιο» (μουσική: Πάνος Βλάχος, στίχοι: Φραντζέσκα Τασσοπούλου-Πάνος Βλάχος), ενώ το ίδιο ενδιαφέροντα είναι το «Κακό μου εγώ» (μουσική: Αλέξανδρος Κούρος-Πάνος Βλάχος, στίχοι: Πάνος Βλάχος) (εδώ σε συν-τραγούδισμα με την Φασούλη) και το «Δεδομένο» (στίχοι-μουσική-ερμηνεία: Πάνος Βλάχος). Επίσης, από την δεύτερη πλευρά θα ξεχώριζα κατ’ αρχάς την «Ομπρέλα» (μουσική: Κώστας Παρίσης, στίχοι-ερμηνεία: Πάνος Βλάχος) και αμέσως μετά την «Πυξίδα» (μουσική: Πάνος Βλάχος, στίχοι-συνερμηνεία: Μίλτος Πασχαλίδης).
Η ηχογράφηση, η μίξη, το mastering και η ενορχήστρωση από τον Κώστα Παρίση είναι επίσης «σωστές» και «σωστά», με τον ήχο να κινείται σ’ αυτήν την προσφιλή από τις μάζες κατεύθυνση της ροκ μπαλάντας, την οποία άφησε ορφανή, μετά το φευγιό του, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας.
Επαφή: https://ogdooshop.gr/%CE%92%CE%B9%CE%BD%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%B1/Pligi_Empneusis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου