Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 679

27/10/2025
«Μάνα μου όλα περνούνε / και όλα γίνονται ξανά
όμως τούτη η θητεία / δε σταματάει πουθενά»

Ποπάυ, κλάση ’75

27/10/2025
Πάντως, κι εδώ που τα λέμε, ο Σαββόπουλος δεν έγραψε ούτε ένα τραγούδι για τους φιλελέδες.
Ακόμη και αυτά που λέει στους «Κωλοέλληνες» και στο «μητσοτάκ» τα έλεγαν όλοι τότε και πρώτα-πρώτα οι εκδότες, ο Τεγόπουλος, ο Λαμπράκης, ο Μπόμπολας κ.λπ., αυτοί που ρίξανε και τον Κοσκωτά δηλαδή (είχαν τους λόγους τους), και τους οποίους δεν θα μπορούσες με τίποτα να τους αποκαλέσεις απολογητές τους «μητσοτακισμού».
Αλλά και αργότερα στα ταραγμένα βαλκανικά 90s ο Σαββόπουλος με το «Πρεσθλάβες» και τις συναυλίες στο Βουκουρέστι, στη Σόφια κ.λπ. ήταν πολύ πιο κοντά στον ΚΚΕδικο εθνοπατριωτισμό (έχοντας αντι-νατοϊκές και αντι-αμερικανικές νύξεις στα τραγούδια του), παρά στους «σαμαρικούς» και πολύ περισσότερο στους φιλελέδες και σε κάτι περιτρίμματα της ανανεωτικής αριστεράς, που υποστήριζαν τους νατοϊκούς και τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας.
Και φυσικά στη φάση του «Τραπεζάκια Έξω» ο Σαββόπουλος της νέο-ορθοδοξίας έφτυνε την υποτέλεια στη Δύση και τον ανεξέλεγκτο ευρωπαϊσμό. Εξάλλου η νέο-ορθοδοξία ήταν κομμάτι του ιδεολογικού τοτέμ «μαρξισμός και ορθοδοξία», δεν είχε καμιά σχέση με τη Θάτσερ και το Ρήγκαν.
Πλάκα-πλάκα οι φιλελέδες αν εξαιρέσεις τη «Συννεφούλα», που την ακούγανε στα αποκριάτικα πάρτυ, στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που πηγαίνανε, δεν έχουν ουδεμία επαφή με το έργο του Σαββόπουλου – το οποίο βασικά δεν τους αφορά.
Σόρι μάγκες μου, αλλά έτσι είναι. Μόνον άσχετους μπορείτε να πείσετε μ’ αυτά που γράφετε.
---------------
update
και αυτό που ξεχάστηκε
>>«Και το ’79 είχα προβλήματα στο Σκορπιό (...) Αυτό το «δεν είμαι Πασόκα δεν είμαι ούτε ΚΚΕ». Η δε η άλλη άρρωστη, η Νέα Δημοκρατία, ενόμιζε ότι το τραγούδι την ευνοούσε, επειδή δεν αναφέρονταν»<<
[Στη Φλέσσα, 7 Ιουνίου 2013]

27/10/2025
 (...)Τη χειμερινή σεζόν 1969-70 ο Διονύσης Σαββόπουλος με τα Μπουρμπούλια του εμφανίζονται και πάλι στο Rodeo, το οποίο έχει αλλάξει δραστικά, μέσα από τη δουλειά του αρχιτέκτονα και ζωγράφου Ηλία Παπαγιαννόπουλου (1939-1998). Το υπόγειο κλαμπ της Πλατείας Βικτωρίας (σ.σ. η είσοδός του φαίνεται στη φωτογραφία) αρχίζει να αποκτά φήμη, από στόμα σε στόμα, καθώς στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος οι τραγουδίστριες Μαρίζα Κωχ και Ρενάτα Καπερνάρου, μαζί με τον ταχυδακτυλουργό Μπαμπού, ενώ αργότερα, και πάντα στην ίδια σεζόν (πρώτοι μήνες του 1970), θα εμφανίζονταν εκεί η Δέσποινα Γλέζου, η Λήδα και κάποιοι Γουώρεν Δύο, όπως φαίνεται σε διαφήμιση της εποχής. (Όταν θα ρωτούσα τον Βαγγέλη Γερμανό, αν Γουώρεν Δύο αποκαλούνταν εκείνος και ο φίλος του Λευτέρης Καββαδάτος –ένα ντούο πριν από τους Διόσκουρους– θα μου απαντούσε πως ήταν κάποια στιγμή στο Rodeo οι δυο τους, αλλά αυτό το όνομα δεν του έλεγε τίποτα).(...)
Ένα απόσπασμα από το "Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του '60 (μία αντι-ανάγνωση)" [Όγδοο, 2025], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.

26/10/2025
Συνεχίζουμε ακάθεκτοι...
Θεωρώ πως ο Κουτσούμπας είναι πιο πιθανό να τιμήσει τη Βανδή στη νέα μεγάλη λαϊκή συναυλία του κόμματος, παρά τον Σαββόπουλο.
Εγώ αν ήμουνα Κουτσούμπας θα έπιανα 20 σημερινούς καλλιτέχνες, θα τους χαρτζιλίκωνα βέβαια (το κόμμα έχει λεφτά) και θα τους έλεγα... θέλω 20 διασκευές του «Σχολίου». Θα κάνω μια συναυλία μόνο μ’ αυτό το κομμάτι και θέλω να το πούμε 20 φορές.
Σύντροφε γραμματέα, άμα δεν ανατριχιάζεις και σήμερα με τους στίχους «Ξέρω ανθρώπους σαν κι εσάς / που μου λεν “μην τα ρωτάς / γύρω στο ’48 πέρασα από ’κει κι εγώ / ήταν μέρες φοβερές η Μακρόνησο που λες”» καλύτερα ν’ αλλάξεις κόμμα. Πήγαινε, ξέρω ’γω, με τη Νέα Αριστερά...

26/10/2025
Υπάρχουν κάποιοι φίλοι (και... εχθροί), που μου λένε ότι κόλλησα με το Σαββόπουλο και πως πρέπει να πούμε και κάτι άλλο.
Το λένε αυτό σ’ εμένα –εντελώς απερίσκεπτα–, που έχω γράψει τα άντερά μου (από εκατό φορές) τα τελευταία 30 χρόνια, και όπως να το κάνεις μου προξενεί ένα μειδίαμα αυτό, αλλά ας είναι. Δεν τρέχει τίποτα. Είναι κριτική την οποία αποδέχομαι.
Εγώ θα συνεχίσω, πάντως, να γράφω για το Σαββόπουλο, όπως θα συνεχίσω να γράφω και για τον Χατζιδάκι, και για τον Θεοδωράκη, και για τον Ξαρχάκο κ.λπ. Εννοώ θα κάνω ποστ, κείμενα, και ό,τι άλλο μπορώ είτε με διάφορες αφορμές είτε και χωρίς αφορμές. Αν δεν μιλάμε σ’ αυτή τη χώρα για τα μεγέθη του μουσικού πολιτισμού μας, τότε για τι θα μιλάμε;
Γράφω συνεχώς για νέες δουλειές και για νέους δημιουργούς και θέλω να συνεχίσω να το κάνω (αν και προβλέπονται ζόρια στο πολύ άμεσο μέλλον, γιατί τα ΕΛΤΑ Καισαριανής, εκεί όπου λαμβάνω όλο το υλικό, απειλούνται με κλείσιμο από το υπερταμείο – και αν συμβεί αυτό τελικά δεν ξέρω τι θα κάνω), αλλά αυτές οι μέρες φίλοι μου είναι οι μέρες του Διονύση και για μένα δεν επιτρέπεται ουδεμία παράκαμψη.
Επίσης να πω πως εγώ δεν ετεροκαθορίζομαι σε σχέση με τον Σαββόπουλο (και σε σχέση με τίποτα δηλαδή). Δεν μ’ ενδιαφέρει, εννοώ, αν αυτό που λέω και γράφω μπορεί να αποτελεί ύλη για τους μητσοτακικούς, τους φιλελέδες ή ό,τι άλλο. Εγώ δεν είμαι πολιτικός, για να λαβαίνω τα μέτρα μου. Δεν είμαι σαν τον άλλον της «νέο-αριστεράς», που δεν πήγε στη μητρόπολη γιατί δεν ήθελε να είναι δίπλα στον Άδωνι και στον ΠΘ (έτσι είπε).
Εγώ πήγα στη μητρόπολη, ήμουνα απ’ έξω με τον κόσμο και παρακολούθησα την τελετή. Θα μπορούσε και ο άλλος της «νέο-αριστεράς» να είναι απ’ έξω ή και μέσα ακόμη –γιατί όχι;– και να παρακολουθήσει τη λειτουργία της κηδείας. Εκκλησία είναι. Εδώ είναι στον ίδιο χώρο (στη Βουλή) με όλους αυτούς, που λέει ότι δεν ήθελε να είναι δίπλα τους στην εκκλησία, και δεν έχει πρόβλημα. Και αν δεν ήθελε να είναι δίπλα στον Άδωνι, ας καθόταν κάπου αλλού. Δηλαδή βλέπετε τώρα τι γίνεται... εντελώς ασόβαροι άνθρωποι. Που θέλουν κάτι να πούνε, που θέλουν να μπαλώσουν τη μ@λακία που κάνανε και που λένε άλλες κι άλλες σαχλαμάρες.
Η αριστερά στην Ελλάδα είναι για τα πανηγύρια. Κι όλοι εμείς που θεωρούμε τον εαυτό μας αριστερό θα έχουμε τεράστιο πρόβλημα στις επόμενες εκλογές. Ποιον και για ποιο λόγο να τον ψηφίσουμε. Είναι χάλια όλοι ή περίπου όλοι (σπάνια ν΄ ακούσεις μια σοβαρή κουβέντα). Παρ’ τον έναν και χτύπα τον άλλον είναι άπαντες. Λυπάμαι που το λέω.

26/10/2025
 «Κωλοέλληνες»

26/10/2025
Τα Συριζόπανα (τα λέω έτσι γιατί ένας συριζαίος σχολιαστής μου έτσι υπογράφει) βρίζουν το Σαββόπουλο, που τέλος πάντων ό,τι κι αν έλεγε ήταν κουβέντες δικές του, απόψεις δικές του, οι οποίες, είτε συμφωνούσες είτε διαφωνούσες, δεν άλλαζαν τη ζωή σου. Πολίτης ήτανε, όχι παγαπόντης πολιτικός.
Αντιθέτως όλα αυτά τα πανιά αντί να βρίζουν τον Τσίπρα τον υμνούν και ετοιμάζονται να τον ξαναϋμνήσουν, επειδή μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ναι, επειδή επέβαλε τρίτο δυσβάσταχτο μνημόνιο, αντί να το σκίσει με ένα άρθρο, επειδή διέλυσε τις συντάξεις και τα ασφαλιστικά ταμεία με τον νόμο Κατρούγκαλου, επειδή έφτιαξε το υπερταμείο (βγάζοντας στο σφυρί τη δημόσια περιουσία), επειδή παρέδωσε τη ΔΕΗ στους κερδοσκόπους (το άμεσο έγκλημα του αιώνα, που το νοιώθουμε κάθε μήνα στις τσέπες μας), επειδή ψήφισε την τραμπική-νατοϊκή συμφωνία των Πρεσπών (η όποια αξία της οποίας, αν υπάρχει τέτοια, φαίνεται και θα φανεί στο μέλλον) και επειδή άφησε «γεμάτα ταμεία», όχι για να αποκαταστήσει μέρος των αδικιών, που επέβαλε στο λαό, αλλά για να εξευμενίσει τους εγκληματίες δανειστές.
Τραβάτε ρε βάλτε τις κεφάλες σας κάτω από το κρύο νερό μπας και συνέλθετε...

9 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τα Συριζόπανα (τα λέω έτσι γιατί ένας συριζαίος σχολιαστής μου έτσι υπογράφει) βρίζουν το Σαββόπουλο"...

    Νίκος Σούρσος
    Επίσης επέβαλε με το έτσι θέλω τον Κασελάκη γιατί θεωρούσε ότι τον εξυπηρετεί να απαλλαγεί από τους τότε συντρόφους του.

    Yanis Bitsakis
    Όλα τα είπες... εκτός από τη "συμμαχία" με το Ισραήλ.

    Φώντας Τρούσας
    Τα μισά είπα ή και το ένα τρίτο.

    Yanis Bitsakis
    Εν τω μεταξύ ήθελε και "ίδρυμα" στο όνομά του. Μάλλον δεν έχει διαβάσει για την ύβρι. Ουστ ΜΑΖΙ με αυτόν που μας κουβάλησε!

    Nikos Markakis
    Ναι, ρε γαμώτο! Δεν τάχω με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με την μικροψυχιά!
    Ειλικρινά αυτό δεν το περίμενα!

    Βασίλης Πλατανίδης
    Πέρα από τα έργα και τις ημέρες του, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι από αυτούς τον έβριζαν ανεπισήμως και επισήμως γιατί παρέδωσε στον κομμουνιστή Εφοπλιστή και ήταν ουσιαστικά η αιτία για την διάλυση και εξαφάνιση του "κόμματος".
    Τον Μπουμπούκο πολλοί εμίσησαν. Την κωλοτούμπα ουδείς...

    Spyros Arsen
    Στις 5 ανακρίβειες σταματησα να διαβάζω.

    Χειλάς περικλης
    Το κατάφεραν κι αυτό οι απίστευτοι. Εκχωρησαν τον Σαββόπουλο στον Μητσοτάκη. Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε.

    Στάθης Δρογώσης
    Ναι!

    Γιάννης Φασιλής
    Πέστα Φώντα !

    Apostolis Nikolakakis
    "...Στην περίπτωση του Σαββόπουλου δεν πρόκειται περί αυτού. Ο Σαββόπουλος έχει στήσει μια ολόκληρη περσόνα πάνω στην κλοπή, η οποία είναι και το μόνο πράγμα στον κόσμο στο οποίο φαίνεται να έχει ταλέντο. Κλέβει τα πάντα. Το ντύσιμο, οι δηλώσεις, τα εξώφυλλα των δίσκων, τα σαρδάμ, οι αυτοσαρκασμοί, τίποτα επάνω του δεν είναι δικό του."
    Δεν υπάρχει πιο επίκαιρο άρθρο για τον Σαββόπουλο, απο αυτό που έγραψε ο Γ. Ανδρουλιδάκης πίσω στο 2017...!
    Ολόκληρο, εδώ...
    http://www.zoornalistas.com/2017/07/blog-post_428.html?m=1#more

    Φώντας Τρούσας
    Δεν τις πιστεύει ούτε αυτός που τις έγραψε αυτές τις σαχλαμάρες.
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2019/12/blog-post_15.html
    Υπάρχει κάτι μεμπτό στο τραγούδι «Άγγελος εξάγγελος» του Διονύση Σαββόπουλου; Σε κάτι άσχετους με τα θέματα της μουσικής μπορεί...

    Konstantinos Kontogiannis
    Πρώτη φορα που συμφωνώ 100%... και πολύ λίγα είπες, υπάρχουν άλλα τόσα και περισσότερα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Κωλοέλληνες»"...

    Sarantis Patrinos
    Ακριβώς...

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Ε ναι!

    Vassilis Serafimakis
    Τα ξεχάσαμε αυτά, έ πατριώτες; Τι έγινε, αδέλφια; Πού πήγανε τα εκατομμύρια ψηφοφόροι τού Πασόκ; Ήρθαν διαστημόπλοια και τούς επήρανε πίσω; Εγώ το λέω ότι ψήφισα Ανδρέα, δεν έχω πρόβλημα - και Τσίπρα ψήφισα, και Γιωργάκη ψήφισα. Μεγάλο κορόϊδο, λέμε! Αλλά όχι ψέμματα στον εαυτό μας! 300-400 χιλιάδες φύλλα πούλαγε η ΑΥΡΙΑΝΗ, ποιός τ'αγόραζε;

    Dimitris Metaxas
    Της Αρχής της Μίας λουτροκαμπινές

    Bill Mihalopoulos
    Ναι

    Maria Korbila
    Ωραία χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Υπάρχουν κάποιοι φίλοι (και... εχθροί), που μου λένε ότι κόλλησα με το Σαββόπουλο"...

    Bill Orb
    Τέλεια η ανάρτηση. Η τελευταία παράγραφος όλα τα λεφτά

    John Pallas
    Μπράβο Φώντα!Να είσαι πάντα καλά!

    Panagiotis Kontis
    Επαυξάνω. Ήμουν απ το πρωί κι εγώ στον Άγιο Ελευθέριο. Λίγος ο κόσμος βέβαια, να το πούμε κι αυτό. Έπρεπε για μισή ωρίτσα να πεταχτώ στο Black duck και να γυρίσω ξανά για τους επικήδειους και την ανάβαση μέχρι το Πρώτο. Στο Duck χαριεντιζόμενος και χαλαρός έπινε το σαββατιάτικο πρωινό κερασμένο καφεδάκι ο Μπαλάφας. Δικαίωμά του, έτσι είναι πια η αριστερά "μας". Έχει δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις. Σημαδιακή η μέρα, παραμονή του Μυροβλύτου, του Θεσσαλονικιού.

    Dimitris Trox
    Θρυμματισμένη σε πολλά κομμάτια

    Eleni Stambogli
    Αυτό ακριβώς! Δυστυχώς...

    Ισίδωρος Πάτερος
    Ναι !

    Kwstas Agas
    Και με αφορμή την ανάρτηση σου έριξα μια ματιά και στο δικό σου προφίλ και... Τι να δω : Χωρίς να το καταλάβω, από τις τελευταίες 6 αναρτήσεις μου οι 5 αφορούν τον Σαββόπουλο (με μια ... διακοπή για να ποστάρω το καινούριο τραγούδι των Pavlov's dog που πολύ μου άρεσε)!! Όπως το γράφεις, αυτές οι μέρες είναι οι μέρες του Διονύση Σαββόπουλου, που για εμάς τους τραγουδοποιούς (αν θεωρηθεί ότι είμαι κι εγώ τέτοιος) είναι δάσκαλος, σαν δεύτερος πατέρας μας κλπ!! (Κι όσο για το άλλο θέμα που θίγεις στην παρένθεση.... Όταν κάποια στιγμή βγει ο επόμενος δίσκος βινυλίου μου - κάποια στιγμή θα γίνει κι αυτό - θα φροντίσω ΟΠΩΣΔΉΠΟΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΚΆΘΕ ΤΡΟΠΟ να λάβεις αντίτυπα, είτε θα υπάρχουν είτε όχι τα ΕΛΤΑ Καισαριανής...)

    Chrissanthi F. Daza
    Μεγάλη λέξη ο ετεροκαθορισμός που γράψατε. Ίσως τελικά το πρόβλημα της αριστεράς είναι ότι ετεροκαθορίζεται από τον Μητσοτάκη, δεν δρα, μόνο αντιδρά σε κάθε κίνησή του. Και έχετε απόλυτο δίκιο σχετικά με τον Σαββόπουλο. Αν δεν ήθελαν θεσμικά, ας πήγαιναν ατομικά, χωρίς τίτλο.

    Giorgos Ftakas
    Συνέχισε σαρωτικος, Φώντα!! Και κάποια φορά πολύ θα ήθελα να γράψεις και για το γίγαντα Ξυλούρη

    Makis Kontizas
    Αγαπημένε Φώντα η μόνιμη μου φρίκη πάντα ήταν να μην μείνω φτωχός από τα τραγούδια του Σαβό.Σαν τον διαόλου με το λιβάνι απέφευγα κουβέντες για την Ασπα επειδή είχε λεφτά για τον ίδιον που αναρωτιόταν πως θάτανε να συνευρεθεις με κάποια άλλη και πολλές ατυχές δημόσιες δηλώσεις.Πολύ μαλακες ήταν αυτοί που άρχισαν να τον κατηγορούν ότι δεν γράφει τραγούδια πια.Για ποιους? για αυτους που ταλεγε ο Νιόνιος για αυτους που την βγάλανε όπως όπως με τα μπορντελάκια και όχι με τις συνεφούλες.Σκέφτεσαι να σε εχουν αποθέσει όλοι στην νεότητα τους και να πρέπει εσύ να είσαι kawasaki 750 Mach III ?Να φτιάχνουν τριορωφα στα Βριλήσσια και εσύ να κοιμάσαι σε sleeping bag για να είσαι το τραγούδι διαμαρτυρίας για τους Κωλοέλληνες? Ναρκισοανώμαλοι που θένε και διανόηση και funds και χορηγό για τα λούσα.

    Maria Korbila
    Εύγε και αναμένω το επόμενο άρθρο σου για τον Σαββόπουλο! Ε,, η αριστερά χρειάζεται την δεξιά για να ισορροπήσει- πατερίτσα δηλ! Ας προσπαθήσει να αυτοπροσδιορησθεί βρε παιδί μου! Καιρός είναι!

    Akis Sotiriou
    Ωραίος, κατά συνέπεια.

    Stratis Agelos
    Φωντα είσαι πιο αληθινός από ποτέ
    Μας ξεγύμνωσε ο Νιονιος και καλά μας έκανε

    Nikos Zervos
    APO MENA SYGXARITIRIA GIA OLA SOU TA ARTHRA PERI SAVOPOULOU====MAKARI NA EGRAFES KIALLA...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη Δαλάκου
      Ο επίλογός σου τα είπε όλα!

      Giorgos Papagelis
      Τα είπες όλα, στον επίλογο...

      Alexis Moissidis
      ονόματα κ διευθυνσεις των φιλων/εχθρων τωρα (που σε φορτισαν κι εγραψες)......
      αλλωστε μια όμορφη ατμοσφαιρα/παρεα ειμαστε εδω στο φατσοβιβλίο

      Γεώργιος Σπυρόπουλος
      Πάντως και οι απόντες που δεν πήγαν αλλά και οι παρόντες που πήγαν έδειξαν ότι ΚΑΙ οι δυο κατηγορίες είναι για τα πανηγύρια .Προσπάθησαν να πετύχουν το εξής ελεεινό, γελοίο και αστείο ταυτόχρονα : να "περάσουν μηνύματα"....σε κηδεία

      Stavros Stavropoulos
      Μην ασχολείσαι. Έχουν τρελαθεί όλοι. Συμφωνώ σε όλα.

      Nikos Filippaios
      Εγώ, λόγω του θανάτου του Σαββόπουλου, ξανακούω άλμπουμ που έχω αγαπήσει παλιότερα, αλλά και καλύπτω κενά. Το ίδιο είχα πάθει και μετά τη φυγή του Βαγγέλη Παπαθανασίου: για ένα μήνα, ο μίσος χρόνος των μουσικών μου ακροάσεων είχε ξοδευτεί στα άλμπουμ του μακαρίτη.
      Άρα, το άρθρο σου, Φώντας Τρούσας, για την πορεία του Σαββόπουλου είναι εξαιρετικό. Τώρα, για την Αριστερά, συμφωνώ μαζί σου.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Συνεχίζουμε ακάθεκτοι... Θεωρώ πως ο Κουτσούμπας"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=vOl3Bc168V4...
    Dionysis Savvopoulos - Sholio / Comment (live, 1976)

    Kwstas Agas
    Σε μένα πάντως, το τραγούδι από αυτήν την "γκάμα" σαββοπουλικών τραγουδιών (δλδ αυτών που το θέμα τους είναι η εξορία) που μου προκαλεί τις μεγαλύτερες ανατριχίλες είναι "τα πουλιά της δυστυχίας"!! Κι αν σκεφτείς ότι αυτό το έγραψε ένας 19χρονος αναρωτιέσαι "μα καλά, αυτός... κατευθείαν 30 χρονών γεννήθηκε???" ....

    Bill Mihalopoulos
    Απαράδεκτη στάση το ΚΚΕ!!! Τουλάχιστον…..

    Christos Sideris
    Ιστορικα το ΚΚΕ δεν ειχε και ποτε ¨παραδεκτη¨ σταση.

    Bill Mihalopoulos
    Ακριβώς!! Δε το έγραψα εγώ για να μη παρεξηγηθώ από στενοκέφαλους!!

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Μήπως δε βόλευε η μέρα της κηδείας, γιατί δεν θα μπορούσαν να απεργήσουν τα συνδικάτα; (ρητορική προφανώς η ερώτηση)

    Panos Bosnakis
    Και βγαίνει ο Νίκος Παπανδρέου σήμερα και λέει δε συμφωνεί για το Βορίδη....ενταξει κι εγώ με το Πολιτισμό είμαι Νίκο αλλά και την κοινωνική δικαιοσύνη κ αξιοκρατία, στο αρχαίο Σατυρικό Δράμα που ανεβαίνανε στη σκηνή και φτυνανε κ κατουρουσαν τους πολιτικούς τυράννους συμφωνείς ή διαφωνείς;
    Ήταν κ πρόβλημα στην αρχαία Ελλάδα αυτό με τους πολιτικούς δημαγωγούς. Τα λένε όλοι κ ο Αριστοφάνης κ ο Θουκυδίδης, ο Δημοσθένης κλπ , φυσικά χειρότερα στο Βυζάντιο. Δεν μπόρεσα κανείς τίμιος κ καλός να προχωρήσει ...
    Εν τω μεταξύ θυμάμαι τον Αντρέα στη Λάρισσα το 1974 να λέει στη προεκλογική ομιλία...Κάτω το Κράτος Κάτω η Θρησκεια θα την αλλάξουμε την Ελλάδα....

    Georgia Drakaki
    ΝΑΙ.

    Εύα Αθανασοπούλου
    Ένα είναι το μήνυμα από δημιουργίας του ΚΚΕ προς όλους: Κομματικη πειθαρχία / υποταγή ή δεν υπάρχεις για εμάς. Μηδενός εξαιρουμένου. Μίσιος / Σαββόπουλος και δεκάδες άλλοι αποτελούν συνειδητά για το κόμμα, ανάξιους πρώην συντρόφους προς μνημόνευση. Για λόγους-συμβολικου- παραδειγματισμου η αποχή κατά τη γνώμη μου.

    Hermis Kefalas
    ηταν ο Σαββοπουλος σύντροφος ?

    Petros Kapetanopoulos
    Έχει πει η Βανδή να στέλνουμε τους μετανάστες και τους τοξικομανείς μακριά μας επειδή τους σιχαίνεται;
    Ή μήπως έχει κάνει κολληταρια τους ΟΠΕΚΕΠΕδες;

    Alexandros Stamatios Fotias
    'Δεν έχει τι, δεν έχει πώς...'

    Achilleas Lefakis
    Ο ύστερος Σαββόπουλος δηλαδή ανατρίχιαζε με αυτό το κομμάτι; Τιμούσε το παρελθόν του με αυτά που έκανε στο παρόν του; Αυτός δεν είχε αλλάξει απλώς κόμμα, είχε πάει με τη σωστή πλευρά της ιστορίας.

    Gus Ar
    Η ανακοίνωση του ΚΚΕ είναι μια χαρά, η τοποθετήση του Κουτσούμπα σε παλαιότερη συνέντευξη επίσης μια χαρά.
    Τα υπόλοιπα τώρα είναι μάλλον εκ του πονηρού.
    *Μερικά σχόλια είναι μακρυά από την πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. George Georgoulakis
      Άκου λοιπόν Φώντα γιατί με τσίγκλισες με τη σημερινή ανάρτηση. Η ορθόδοξη κομμουνιστική αριστερά πάντα χαρακτηρίζονταν από αντιφάσεις, από ισορροπίες και από εφόδους στο πουθενά εφόσον (σε αντίθεση με ότι θεωρούν πολλοί) το υποκείμενο της επαναστατικής διαδικασίας, η εργατική τάξη, συνήθως βρίσκεται σε κατάσταση κατατονίας. Πρέπει να αναφέρω ότι την εποχή της μεταπολίτευσης ως Κνίτες είχαμε εκτός από το στοιχείο της αντίφασης και στοιχεία του απόλυτου . Αποβλήθηκαν λόγω ηλικίας και της ιδιότητας του ανέστιου πλέον αριστερού εδώ και δεκαετίες. Θα μιλήσω λοιπόν προσωπικά εκφράζοντας το γενικότερο κλίμα. Μην αδικείς το χώρο της μαρξιστικής αριστεράς καταλαβαίνεις ότι παλεύει με σαράντα δαίμονες. Ήμουν πιτσιρικάς το 76 στο Ρήγα που παρουσιάστηκαν όπως θυμάσαι για πρώτη φορά οι Αχαρνής . Εντυπωσιάστηκα , είχα χρόνια στο φοιτητικό μου δωμάτιο της αφίσα της παράστασης. Ποιοι νομίζεις τραγουδούσαν για το κόμμα που τραβάει απ' το μανίκι , ποιοι σιγοψιθύριζαν στίχους από το happy day ? Ποιοι ήξεραν απέξω το λογοκριμένο στιχάκι από το μακρύ ζεϊμπέκικο ? Πάντως όχι οι φιλελέδες αυτού του τόπου . Πολλοί της γενιάς μου αγάπησαν το Φορτηγό , και έβαλαν τη Ρεζέρβα στη θέση της πριν μείνει το όχημα από καύσιμα. Και μετά τέλος του κύκλου . Στη συνέχεια ας τους έχει ο Θεός καλά να ανταμώνουνε, όχι στο όνομα μας. Η αριστερά έχει τη δική της εγγενή ήττα και ταυτίζεται ψυχικά με την απώλεια δεν μπορεί λοιπόν η συνολική αριστερά να εγκαλείται από αδαείς γιατί δεν παρέστη στη εξόδιο ακολουθία και από κάτω εκατοντάδες σχόλια από το δεξιό συρφετό . Γι'αυτό δεν παρέστη γιατί τιμάει τη μνήμη. Και είμαι σίγουρος χωρίς να τον γνωρίζω , ότι και ο Κουτσούμπας, ο οποίος έχει και την ιδιότητα του μουσικού , θα έριχνε ένα χαμόγελο διαβάζοντας την ανάρτηση και τα σχόλια.

      Nikos Markakis
      αυτή η εγγενής ήττα είναι που απωθεί τον πολύ κόσμο! Ολοι θέλουν να είναι με τους νικητές! Κρίμα τις ιδέες, να τις διαχειρίζονται losers!

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Μέχρι τα 80 μου δεν διάβασα εργασία από μελετητές, για το ζήτημα των δηλωσιών.
      Γνωρίζεις καμιά?

      Michael Nick
      Ωραία αφιερώματα βάζουν τις τελευταίες ημέρες για τον Σαββόπουλο, ίσως κάποια στιγμή να δείξουν , και την Καλομοίρα να βγαίνει απο μία τούρτα και να του τραγουδά, Happy birthday Mr president (στο Ηρώδειο παρακαλώ). Η τότε που μια κοπέλα ντυμένη όργανο της τάξης, του έκανε στριπτηζ, ενώ ρωτουσε το κοινο (συναυλία στο Αλσος) να συλλαβω τον Κ Σαββόπουλο;
      Ενα κείμενο που εξηγεί καποια πράγματα, ειναι γραμμένο τον Αυγουστο του 17 , στον δρόμο της αριστεράς. Σαν πουκάμισο αδειανό

      Hermis Kefalas
      Ολοι εσεις που καιγεστε για την σταση του ΚΚΕ σε αυτα τα "σοβαρα" ζητήματα όπως σε θανατους ανθρωπων του πολιτισμου, κάνετε την ιδια κριτικη και στον εκαστοτε Μητσοτακη ή πρωην Μητσοτακη ? Το ΚΚΕ μπορεί να εχει οποιαδηποτε στάση θελει για οποιοδήποτε πρόσωπο και να τα τιμαει με οποιοδήποτε τροπο θελει. Δεν κρυφτηκε ποτέ ουτε εγλειψε κανεναν. Και οσα λάθη έκανε, τα αποτίμησε, εκανε αυτοκριτικη και πολυ σκληρη μαλιστα και τα παραδέχτηκε. Ολοι εσεις που στεκεστε σε πρόσωπα να το κοιτάξετε...

      Κωσταντινος Καταβατης
      Τσίρκο και οι μεν και οι δε.Εχετε ξεφύγει δεν είναι η αποτίμηση της τέχνης οπαδική αντιπαράθεση.

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "(...)Τη χειμερινή σεζόν 1969-70 ο Διονύσης Σαββόπουλος με τα Μπουρμπούλια του εμφανίζονται και πάλι στο Rodeo"...

    Kwstas Agas
    Το ίδιο υπόγειο ξαναλειτούργησε στο ίδιο ακριβώς μέρος κάποια στιγμή, νομίζω περί το 2005/2006 ... Κι αφού κατέβηκα την υπόγεια σκάλα είδα το πρώτο λάιβ επί ελληνικού εδάφους των Martin Turner Wishbone Ash τον Φλεβάρη του 2008 ενώ κάποια στιγμή είδα εκεί τους Soft Machine αλλά τον Jan Akkerman (πρώην κιθαρίστα των Focus) ! Νομίζω ότι κάποια στιγμή είδα εκεί και τους doctor feelgood σε μια συναυλία που ήμασταν μόλις 9 άτομα!! Συνδετικός κρίκος με τα παλιά: πριν από τη συναυλία των soft machine , ή του Jan Akkerman, εμφανίστηκε ένα σχήμα όπου ντραμς και κρουστά έπαιζε ο Καραμήτρος, που έχει παίξει και στον Μπάλλο αλλά και συνόδευε εκείνα τα χρόνια τον Σαββόπουλο!!!

    Manos Katsoulis
    Νομίζω Κώστα, ότι είχαν εμφανιστεί σε σχήμα ο Στασινόπουλος με τον Καρακαντα πριν τους Soft Machine

    Michalis Matthaiou
    με τον Καραμήτρο 2 ντράμερ;

    Errikos Sofras
    Σε ποιο σημείο της πλατείας βρισκόταν το Ροντέο, μήπως ξέρετε;

    Φώντας Τρούσας
    Χέυδεν 34

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Για τον Γερμανό: Παίζει το σενάριο ο αφεντικός να τούς ονομάτισε έτσι, εν αγνοίαν τους!

    Λήδα Χαλκιαδάκη
    Θυμάμαι πολύ έντονα να είχα παίξει τον "Μαυραγορίτη" με συνοδεία των Σώκρατες Φώντα μου... άρα θα πέρασαν κι αυτοί από κει. Και ο Θανάσης ο Γκαϊφύλλιας επίσης. Μήπως την επόμενη σαιζόν;; Είναι πολλά τα χρόνια.....

    Φώντας Τρούσας
    Αυτό είναι σεζόν 1969-70. Μπορεί και την επόμενη 1970-71...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάντως, κι εδώ που τα λέμε, ο Σαββόπουλος δεν έγραψε ούτε ένα τραγούδι για τους φιλελέδες"...

    Yiannis Vlahantonis
    Το (ακρο)δεξιό τμήμα ήθελε την περσόνα Σαββόπουλος, όχι τον καλλιτέχνη. Τώρα που η περσόνα έφυγε, έμειναν τα κλασσικά τραγούδια του Διονύση, που αυτοί δεν μπορούν να τα κάνουν τίποτα, δεν τους εκφράζουν σε τίποτα, οπότε θα επανέρθουν στους "νόμιμους" χρήστες και απενοχοποιημένα μάλιστα. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ο κύριος Αδωνις Γεωργιάδης (που ήταν προχθες στην κηδεία) θα βάλει ένα απόγευμα στο σπίτι του να ακούσει τη Συγκέντρωση της ΕΦΕΕ, για παράδειγμα.

    Basiliki Nena
    και όχι μόνο αυτό νομίζω κανένα τραγούδι του δεν μπορούν να ακούσουν, για αυτό και αυτή η κηδεία είχε κάτι το παράλογο από κάθε πλευρά

    Giorgos Stamatopoulos
    αυτό ακριβώς λέω εδώ και πολλά χρόνια...δεν μπορώ να φανταστώ δεξιούς να τραγουδάνε αυτό το τραγούδι

    Akis Kapranos
    https://youtu.be/B5WJQWSuH_w?t=5322
    Ακομα και γι αυτον το δισκο πάντως έχει απαντήσει - έχω μαρκάρει το κλιπ στο σωστό χρόνο (01:28:42). Αυτά που ακούγονται εδώ δεν αφήνουν περιθώρια ερμηνείας και δεν έχω επίσης ξανακούσει έλληνα καλλιτέχνη να κάνει μια τέτοια δήλωση για το έργο του.

    Αλεξια Κολιοπουλου
    Σε ποιον δισκο αναφερεσαι Ακη? Πατω πανω στο λινκ και δεν μου δειχνει τιποτα

    Panagiotis Syros
    και το Ντιρλαντα ακουγοταν στη δικτατορία στα παρτυ του νηπιαγωγειου ως novelty song και χωρις προσοχη στους στιχους, οπως αυτον που ανεφερες προχτες Φώντας Τρούσας

    Vassilis Serafimakis
    To απαράδεκτο στην όλη αυτή θλιβερώτατη ιστορία, δηλαδή στη στάση τών αριστερών ηγεσιών μπροστά στη σορό (όχι τών αριστερών ανθρώπων, δεν μιλάμε γι'αυτούς, πέρα από το αν πήγαν ή δεν πήγαν) είναι ότι οι κομματικοί ακόλουθοι δικαιολογούν τη στάση τους, δηλ την αποχή τους, με τη στάση τής Δεξιάς! Εφόσον η Δεξιά έκανε Χ (προσπαθεί να καπελώσει τον Σαβόπουλο, ειδικά τώρα με τον θάνατο του), να κι εμείς, κάνουμε Ψ (γυρνάμε τη πλάτη στη σορό)! Μπράβο, βρε ξόανα.

    Giannis Mohabetis
    Αν ακούσουν τη συγκλονιστική Ζωζώ κάτι τέτοιοι μπορεί να αρχίσουν να κοροϊδεύουν την "νταρντανα" τη Ζωζώ χαχαχου και α και ου. Τα θέλε ο κ@@@ της να λένε!

    Βασίλης Γρηγοριάδης
    Φίλοι της ελευθερίας είναι όλοι, στην ερμηνεία διαφέρουν

    Μαρία Νάσταρη
    Πραγματικά!

    Aris Karampeazis
    Τι να σου πω ρε συ Φώντα ίσως και να είναι ετσι, αλλά εγώ δεν μπορώ να σκεφτώ πιο νέοφιλελέ τραγούδια από κάτι νερόβραστα ‘οικουμενικά’ του τύπου ‘πρώτη του 2000’ και ‘σου μιλώ και κοκκινίζεις’ κλπ που είχε στον Χρονοποιό. Ενταξει Σαββοπουλος ηταν , δεν θα έγραφε ποτε τα νέα τραγούδια της γαλαζιας γενιας, αυτό το ξέρουμε όλοι. Έκτοτε άλλωστε που έγινε και η επέλαση του νεοφιλελευθερισμου δεν έγραψε και άλλα.

    Φώντας Τρούσας
    Φίλε ουδεμία σχέση αυτά τα 2 που είπες με νεοφιλελέ καταστάσεις (αυτά είναι τυπικά σαββοπουλικά παραμυθώδη). Όμως το τραγούδι από το δίσκο, που θα κόβανε φλέβες οι φιλελέδες είναι το Η μοναξιά της Αμερικής (Σαν αστυνόμος που δρα εκνόμως / θρίλερ που διαρκεί η Αμερική / σκούζοντας φεύγει ο χρόνος κτλ. κτλ.).

    Aris Karampeazis
    αυτό είναι δυσνόητο για δαύτους ρε συ

    Πάρις Κουτρουμάνος
    "... οι φιλελέδες αν εξαιρέσεις τη «Συννεφούλα», που την ακούγανε στα αποκριάτικα πάρτυ, στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που πηγαίνανε..."
    ότι καλύτερο διάβασα αυτές τις μέρες.

    Maria Korbila
    Αχ βρε Φώντας Τρούσας ! Ωραία η Σαββοπουλιάδα που σκαρώνεις! Όπως πάει θα τα μαζέψεις όλα μαζί και θα βγει βιβλίο σούπερ! Αναμένουμε συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tsividis Petros
      Οι εκδότες τότε ειχαν τους λόγους τους, ο Σαββόπουλος γιατί; Καπου αρχες -90 πήγαμε σε συναυλία του στο Αριστοτελειο (ΚΘΒΕ), ξέραμε πανω κατω τι θα ακούσουμε, Πασόκια δεν ήμασταν, αλλά αυτο που γινόταν μέσα στο θέατρο απο έξαλλους ΝΔ-δες κυριλέδες που χορευαν και γουστάραν θύμιζε συγκέντρωση της παράταξής τους με τον Σαββο να δείχνει επιβεβαιωμένος, φύγαμε στα μισά. Τι να πω, μπορει να ειχε υπερτροφικό ''εγω΄΄ που έβγαλε διαμάντια αλλά και πατάτες.

      Φώντας Τρούσας
      >>Οι εκδότες τότε ειχαν τους λόγους τους, ο Σαββόπουλος γιατί;<<
      Γιατί φίλε μου όλοι τότε βρίζαμε το πασόκ, δεν το έβριζε μόνος του ο Σαββόπουλος. Τα ξεχάσαμε τώρα? ΚΚΕ-ΕΑΡ έστησαν κόμμα, το Συνασπισμό, για να πάρουν τις ψήφους του Πασόκ. Τι να συζητάμε... Αυτό ήταν το κλίμα τότε. Με τους Κουρήδες, τους Κουτσονόμους, τα Χέρφιλντ κτλ.

      Tsividis Petros
      Εντάξει, αλλά αυτή η ''πονηράδα'' ή ''αθωώτητα'' του Σαββοπουλου στον συγκεκριμένο δίσκο μου κάθεται κάπως..

      Φώντας Τρούσας
      Μα κι εγώ δεν συμφωνώ με την επίκληση του Μητσοτάκη, το έγραψα και στο κείμενο που ανέβηκε στο LiFO, άλλο αυτό. Όμως φίλε μου μέχρι και ο Θεοδωράκης έγινε τότε υπουργός της ΝΔ... Μυστήρια εποχή. Τουλάχιστον εμείς δεν βάψαμε τα χέρια μας με μπλε αίμα. Εγώ θυμάμαι πως είχα ψηφίσει 3 διαφορετικά κόμματα σ' εκείνες τις συνεχείς εκλογές.

      Στάθης Δρογώσης
      Είστε όαση μέσα σε μια έρημο βλακείας εδώ. μέσα…

      Γεώργιος Σπυρόπουλος
      ο ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ δεν μιλά μονο για "κωλοελληνες" αλλά σε πλήρη αντιδιαστολή και για "Πανέλληνες" στο ΙΔΙΟ τραγούδι Αλλά κόμη κι εκεί έγινε κωματικη "ανάλυση" και ....επικοινωνήθηκε ο,τι ήταν "χρήσιμο" γι' αυτούς

      Διαγραφή