Πρέπει να ήταν 2012, σίγουρα μέσα στην πιο βαθιά κρίση,
μπορεί και 2013, αλλά όχι πιο μετά, όταν είχα συναντηθεί με τον Ζήλο (μία από
τις διάφορες φορές τέλος πάντων) στο υπόγειο δισκάδικο στην Καπλανών (Πάνος,
Σωτήρης, Μιχάλης). Συνήθως εκεί τον έβλεπα, τακτικά εκείνη την εποχή.
Ο Ζήλος έβγαινε για δισκότσαρκες και κουβαλούσε πάντα μαζί του κάτι απίστευτες πλαστικές τσάντες με δίσκους και CD. Μία να σήκωνες πάθαινες λουμπάγκο. Απορούσα πώς τις κουβάλαγε. Τον Λεωνίδα Χρηστάκη θυμάμαι μόνον έτσι, πολύ πιο γέρο, στον ίδιο χώρο (και στο παλιό Σόλωνος-Μασσαλίας και στην Καπλανών) με κάτι ντάνες περιοδικά και βιβλία, καθώς έκανε ο ίδιος τη διακίνησή τους. Ο Αργύρης δεν διακινούσε τίποτα, απλά όταν βρισκόταν στο κέντρο της Αθήνας... θέριζε.
Τότε του είχα πει, για να τον τσιγκλήσω... μαζεύεις όσα δεν παίρνουν οι άλλοι. Υπονοώντας και εννοώντας, πως αγόραζε όσα... δεν ακούγονταν. Κάτι απίστευτα πειραματικά, αβάντ, ηλεκτρονικά κ.λπ., που τα αγνοούσαν όλοι. Το είχε προσπεράσει αυτό που του είχα πει... Σαν να μην το είχε ακούσει...
Είχε φύγει από το Αθηνόραμα, δεν έγραφε κάπου τότε, και επειδή μάλλον του έλειπε το γράψιμο τού είχα πει, κάπου μεταξύ σοβαρού και σοβαρού... γιατί δεν ανοίγεις ένα blog, και να γράφεις εκεί πέρα τις κριτικές σου;
Με κοίταξε επιτιμητικά. Τι... μού είχε πει... να κάνω αυτό που κάνεις εσύ; Ε ναι... του είχα πει. Κοίταξε να δεις... μου λέει... εγώ υπήρξα επαγγελματίας και δεν μπορώ να γράφω τζάμπα, και σου λέω... έτσι μου το είχε πει ακριβώς... να το κλείσεις κι εσύ το blog και να μη γράφεις τίποτα χωρίς να πληρώνεσαι, γιατί έτσι τους κακομαθαίνουμε (αυτούς που μας διαβάζουν εννοούσε, τους αναγνώστες μας).
Ο Ζήλος έβγαινε για δισκότσαρκες και κουβαλούσε πάντα μαζί του κάτι απίστευτες πλαστικές τσάντες με δίσκους και CD. Μία να σήκωνες πάθαινες λουμπάγκο. Απορούσα πώς τις κουβάλαγε. Τον Λεωνίδα Χρηστάκη θυμάμαι μόνον έτσι, πολύ πιο γέρο, στον ίδιο χώρο (και στο παλιό Σόλωνος-Μασσαλίας και στην Καπλανών) με κάτι ντάνες περιοδικά και βιβλία, καθώς έκανε ο ίδιος τη διακίνησή τους. Ο Αργύρης δεν διακινούσε τίποτα, απλά όταν βρισκόταν στο κέντρο της Αθήνας... θέριζε.
Τότε του είχα πει, για να τον τσιγκλήσω... μαζεύεις όσα δεν παίρνουν οι άλλοι. Υπονοώντας και εννοώντας, πως αγόραζε όσα... δεν ακούγονταν. Κάτι απίστευτα πειραματικά, αβάντ, ηλεκτρονικά κ.λπ., που τα αγνοούσαν όλοι. Το είχε προσπεράσει αυτό που του είχα πει... Σαν να μην το είχε ακούσει...
Είχε φύγει από το Αθηνόραμα, δεν έγραφε κάπου τότε, και επειδή μάλλον του έλειπε το γράψιμο τού είχα πει, κάπου μεταξύ σοβαρού και σοβαρού... γιατί δεν ανοίγεις ένα blog, και να γράφεις εκεί πέρα τις κριτικές σου;
Με κοίταξε επιτιμητικά. Τι... μού είχε πει... να κάνω αυτό που κάνεις εσύ; Ε ναι... του είχα πει. Κοίταξε να δεις... μου λέει... εγώ υπήρξα επαγγελματίας και δεν μπορώ να γράφω τζάμπα, και σου λέω... έτσι μου το είχε πει ακριβώς... να το κλείσεις κι εσύ το blog και να μη γράφεις τίποτα χωρίς να πληρώνεσαι, γιατί έτσι τους κακομαθαίνουμε (αυτούς που μας διαβάζουν εννοούσε, τους αναγνώστες μας).
Είχε δίκιο. Εγώ τον άκουσα – κατά το ήμισυ όμως. Δεν δίνω ούτε
λέξη, έξω, χωρίς να πληρωθώ. Αλλά το δισκορυχείον είναι το φάρμακό μου, η
ισορροπία μου, το ημερολόγιό μου. Δεν μ’ ενδιαφέρει ποιοι και πόσοι με
διαβάζουνε (παρότι μπαίνουν κάποιες λίγες χιλιάδες κι εκεί κάθε μέρα), αλλά το
γεγονός ότι έχω ένα χώρο να γράφω, δημοσίως, και να γράφω ό,τι γουστάρω, δίχως
να δίνω λογαριασμό σε κανέναν (όσο μπορεί να ισχύει αυτό) το θεωρώ μεγάλη
κατάκτηση. Και το ότι, 16 χρόνια μετά, εξακολουθώ να ενημερώνω το blog
καθημερινά δείχνει πόσο μετράω τα λόγια μου, και πόσο τα εννοώ.
19/11/2025
Τον Αργύρη Ζήλο τον γνώρισα από κοντά στο τέλος του 1996. Ήμουν νέος στο χώρο, πολύ νέος. Παρότι όχι πιτσιρικάς. Ήμουνα ήδη στο «Jazz & Τζαζ» και είχα έτοιμο το πρώτο βιβλίο μου, το «Ραντεβού στο Κύτταρο». Παρ’ όλα αυτά ήμουν άγνωστος. Κάτι που είχε (και έχει) και τα καλά του και τα κακά του. Όταν βγήκε το βιβλίο, ας πούμε, το αγκάλιασαν όλοι. Είχε άπειρες κριτικές, έντυπες εννοώ (το ίντερνετ ήταν στα σπάργανα) και όλοι είχαν έναν καλό λόγο για έναν πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα – όχι όπως σήμερα, όπου αρκετοί με βρίζουν και με κανσελάρουν λόγω του συγκρουσιακού χαρακτήρα μου (όσον αφορά απόψεις ευρύτερες, που άπτονται όμως και της κουλτούρας).
Τέλος πάντων είχα το τηλέφωνο του Ζήλου, γιατί ο Αργύρης έγραφε στο «Jazz & Τζαζ» πριν πάω εγώ εκεί (τον Γενάρη του ’95) και καθώς η αγαπητή Γιούλη (Μαρτίνη) εξακολουθούσε να του ταχυδρομεί κάθε τεύχος που κυκλοφορούσε είχα την άνεση να τον πάρω ένα τηλέφωνο, λέγοντάς του πως θα του στείλω το βιβλίο για να γράψει κάτι στο Audio (στο περιοδικό που έγραφε τότε). Όντως ο Αργύρης πήρε το βιβλίο, το διάβασε και έγραψε στο Audio καλά λόγια γενικώς, τονίζοντας όμως πως έγραφα θετικά για πολλούς που δεν το άξιζαν (κάπως έτσι το διατύπωνε – το έχω κάπου το απόκομμα). Να μην πω τι μου είχε πει στο τηλέφωνο, για το ίδιο θέμα...
Σε κάθε περίπτωση ο Αργύρης ήταν εκείνος που ενδιαφέρθηκε περισσότερο από όλους για να με βοηθήσει στην παρουσίαση του βιβλίου, στο Καφέ Παράσταση, στα Εξάρχεια, τον Φλεβάρη του ’97. Γούσταρε τη φάση, μάλλον γούσταρε επί της ουσίας και όλα όσα έγραφα εκεί μέσα, κι έτσι ανέλαβε να πάρει τηλέφωνο σχεδόν όλους τους καλλιτέχνες που είχαν έρθει τότε στην εκδήλωση, τιμώντας με. Εκείνος είχε ρίξει την ιδέα, και του είχα πει... φυσικά, κάνε το και σ’ ευχαριστώ.
Γιατί, τι νόημα είχε να πάρει ένας άγνωστος συγγραφέας τον Πουλικάκο, ας πούμε, και να του πει... έλα εκεί; Ενώ ο Αργύρης ήταν αλλιώς. Το όνομά του ήταν γκαραντί. Πήρε πολλούς ο Αργύρης τηλ. και πλάκωσαν στο Καφέ Παράσταση και ο Πουλίκας, και ο Σπάθας, και ο Ηρακλής, και ο Καραμήτρος, και ο Καρακαντάς, και από άλλη μεριά (μάλλον) είχαν έρθει η Λήδα, ο Δεκεριάν των Αγάπανθος, ο Πάνος Σαββόπουλος, πιθανώς και άλλοι. Φοβερή μάζωξη... Χωρίς τον Αργύρη τίποτα δεν θα συνέβαινε.
Συναντηθήκαμε κι άλλες φορές μετά, βασικά στα δισκάδικα, και κάπου αλλού, και πάντα ήταν ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή, επαινετικός και καυστικός μαζί μου. Δηλαδή σ’ έφτιαχνε και στην έχωνε ταυτόχρονα. Κάπου με τσάντιζε λίγο αυτό το στυλ, αλλά γνωρίζοντάς τον από χρόνια από τα περιοδικά και ξέροντας το ύφος του δεν τον παρεξηγούσα. Τον άφηνα να λέει... όχι στο στυλ... ασ’ τον τρελό στην τρέλα του... αλλά από σεβασμό.
Είχα να τον δω πάνω από δέκα χρόνια τον Αργύρη Ζήλο, αλλά μάθαινα νέα του από τον Αντώνη Ξαγά και του έστελνα χαιρετίσματα. Ε... μέχρι σήμερα...
[Καφέ Παράσταση, Φεβ. 1997, Αργύρης, Σπάθας, Ηρακλής, Καραμήτρος με το πολύ μαλλί ντράμερ στη Λαιστρυγόνα του Σαββόπουλου, Καρακαντάς με το δερμάτινο αριστερά από Juniors, Axis κ.λπ., σχεδόν όλοι στον άλλο κόσμο πια]
Τον Αργύρη Ζήλο τον γνώρισα από κοντά στο τέλος του 1996. Ήμουν νέος στο χώρο, πολύ νέος. Παρότι όχι πιτσιρικάς. Ήμουνα ήδη στο «Jazz & Τζαζ» και είχα έτοιμο το πρώτο βιβλίο μου, το «Ραντεβού στο Κύτταρο». Παρ’ όλα αυτά ήμουν άγνωστος. Κάτι που είχε (και έχει) και τα καλά του και τα κακά του. Όταν βγήκε το βιβλίο, ας πούμε, το αγκάλιασαν όλοι. Είχε άπειρες κριτικές, έντυπες εννοώ (το ίντερνετ ήταν στα σπάργανα) και όλοι είχαν έναν καλό λόγο για έναν πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα – όχι όπως σήμερα, όπου αρκετοί με βρίζουν και με κανσελάρουν λόγω του συγκρουσιακού χαρακτήρα μου (όσον αφορά απόψεις ευρύτερες, που άπτονται όμως και της κουλτούρας).
Τέλος πάντων είχα το τηλέφωνο του Ζήλου, γιατί ο Αργύρης έγραφε στο «Jazz & Τζαζ» πριν πάω εγώ εκεί (τον Γενάρη του ’95) και καθώς η αγαπητή Γιούλη (Μαρτίνη) εξακολουθούσε να του ταχυδρομεί κάθε τεύχος που κυκλοφορούσε είχα την άνεση να τον πάρω ένα τηλέφωνο, λέγοντάς του πως θα του στείλω το βιβλίο για να γράψει κάτι στο Audio (στο περιοδικό που έγραφε τότε). Όντως ο Αργύρης πήρε το βιβλίο, το διάβασε και έγραψε στο Audio καλά λόγια γενικώς, τονίζοντας όμως πως έγραφα θετικά για πολλούς που δεν το άξιζαν (κάπως έτσι το διατύπωνε – το έχω κάπου το απόκομμα). Να μην πω τι μου είχε πει στο τηλέφωνο, για το ίδιο θέμα...
Σε κάθε περίπτωση ο Αργύρης ήταν εκείνος που ενδιαφέρθηκε περισσότερο από όλους για να με βοηθήσει στην παρουσίαση του βιβλίου, στο Καφέ Παράσταση, στα Εξάρχεια, τον Φλεβάρη του ’97. Γούσταρε τη φάση, μάλλον γούσταρε επί της ουσίας και όλα όσα έγραφα εκεί μέσα, κι έτσι ανέλαβε να πάρει τηλέφωνο σχεδόν όλους τους καλλιτέχνες που είχαν έρθει τότε στην εκδήλωση, τιμώντας με. Εκείνος είχε ρίξει την ιδέα, και του είχα πει... φυσικά, κάνε το και σ’ ευχαριστώ.
Γιατί, τι νόημα είχε να πάρει ένας άγνωστος συγγραφέας τον Πουλικάκο, ας πούμε, και να του πει... έλα εκεί; Ενώ ο Αργύρης ήταν αλλιώς. Το όνομά του ήταν γκαραντί. Πήρε πολλούς ο Αργύρης τηλ. και πλάκωσαν στο Καφέ Παράσταση και ο Πουλίκας, και ο Σπάθας, και ο Ηρακλής, και ο Καραμήτρος, και ο Καρακαντάς, και από άλλη μεριά (μάλλον) είχαν έρθει η Λήδα, ο Δεκεριάν των Αγάπανθος, ο Πάνος Σαββόπουλος, πιθανώς και άλλοι. Φοβερή μάζωξη... Χωρίς τον Αργύρη τίποτα δεν θα συνέβαινε.
Συναντηθήκαμε κι άλλες φορές μετά, βασικά στα δισκάδικα, και κάπου αλλού, και πάντα ήταν ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή, επαινετικός και καυστικός μαζί μου. Δηλαδή σ’ έφτιαχνε και στην έχωνε ταυτόχρονα. Κάπου με τσάντιζε λίγο αυτό το στυλ, αλλά γνωρίζοντάς τον από χρόνια από τα περιοδικά και ξέροντας το ύφος του δεν τον παρεξηγούσα. Τον άφηνα να λέει... όχι στο στυλ... ασ’ τον τρελό στην τρέλα του... αλλά από σεβασμό.
Είχα να τον δω πάνω από δέκα χρόνια τον Αργύρη Ζήλο, αλλά μάθαινα νέα του από τον Αντώνη Ξαγά και του έστελνα χαιρετίσματα. Ε... μέχρι σήμερα...
[Καφέ Παράσταση, Φεβ. 1997, Αργύρης, Σπάθας, Ηρακλής, Καραμήτρος με το πολύ μαλλί ντράμερ στη Λαιστρυγόνα του Σαββόπουλου, Καρακαντάς με το δερμάτινο αριστερά από Juniors, Axis κ.λπ., σχεδόν όλοι στον άλλο κόσμο πια]
19/11/2025
Δεν είναι το γεγονός ότι συμφωνώ, ως προς την ουσία, με αυτή την κριτική του Ζήλου, από το μέσο του ’70, είναι ότι εγώ δεν έγραψα ποτέ έτσι δισκοκριτικές, με αυτό το σκληρό, ειρωνικό και απαξιωτικό ύφος. Δεν το ζήλεψα ποτέ. Και μου την είχε πέσει γι’ αυτό, κάποτε, ο Αργύρης, όταν ήμουν νέος ακόμη στον χώρο... θα πω και σε επόμενο ποστ.
Προφανώς δεν υπάρχει άνθρωπος που να μεγάλωσε με τον Ήχο στα σέβεντις και τα έιτις, και που να μην «συνομίλησε», ο καθένας με τον δικό του τρόπο, με τις δισκοκριτικές του Ζήλου, σε μιαν εποχή όπου η έντυπη γνώμη ήταν παντοδύναμη.
[τέλος εποχής – Αργύρης Ζήλος RIP]
Δεν είναι το γεγονός ότι συμφωνώ, ως προς την ουσία, με αυτή την κριτική του Ζήλου, από το μέσο του ’70, είναι ότι εγώ δεν έγραψα ποτέ έτσι δισκοκριτικές, με αυτό το σκληρό, ειρωνικό και απαξιωτικό ύφος. Δεν το ζήλεψα ποτέ. Και μου την είχε πέσει γι’ αυτό, κάποτε, ο Αργύρης, όταν ήμουν νέος ακόμη στον χώρο... θα πω και σε επόμενο ποστ.
Προφανώς δεν υπάρχει άνθρωπος που να μεγάλωσε με τον Ήχο στα σέβεντις και τα έιτις, και που να μην «συνομίλησε», ο καθένας με τον δικό του τρόπο, με τις δισκοκριτικές του Ζήλου, σε μιαν εποχή όπου η έντυπη γνώμη ήταν παντοδύναμη.
[τέλος εποχής – Αργύρης Ζήλος RIP]
Εν τω μεταξύ όποιοι βρίζουν Τσίπρα, από κόμματα
τρέχα-γύρευε, τριτοκλασάτα ονόματα από την κλαδική των εκδοροσφαγέων της Κάτω
Χαλανδρίτσας, γίνονται αμέσως πρωτοσέλιδο στα φιλελέδικα-μητσοτακικά σάιτ. Έχει
πολλή πλάκα η φάση.
Σ’ έχει ξεχάσει και η μάνα σου; Έχεις σκάψει τον τάφο σου, έχεις αράξει μέσα, αλλά παρά ταύτα θες να αναστηθείς για δεκαπέντε λεπτά και να σε ράνουν με ροδοπέταλα, πριν γυρίσεις και πάλι πλευρό; Βρίσε Τσίπρα...
Σ’ έχει ξεχάσει και η μάνα σου; Έχεις σκάψει τον τάφο σου, έχεις αράξει μέσα, αλλά παρά ταύτα θες να αναστηθείς για δεκαπέντε λεπτά και να σε ράνουν με ροδοπέταλα, πριν γυρίσεις και πάλι πλευρό; Βρίσε Τσίπρα...
18/11/2025
Στις εκλογές του Ιούνη του ’23 ο Τσίπρας πήρε σχεδόν 18% (17,83 για την ακρίβεια). Έτσι και παρέμενε στην ηγεσία του κόμματος, ασκώντας σωστή αντιπολίτευση, είναι πολύ πιθανό σήμερα να είχε στείλει το Πασόκ στο 6% και να ήταν πρώτο κόμμα. Απεναντίας έγινε της κακομοίρας στο κόμμα του, έπεσε το... ξεμάλλιασμα της δεκαετίας, εκείνος χάθηκε, εξαφανίστηκε, το κόμμα παίζει περί το 3-4%, εσχάτως το εγκατέλειψε και τώρα θέλει να ξανακάνει κόμμα, ελπίζοντας να πιάσει ένα ποσοστό σαν εκείνο που είχε το ’23, μπας και γίνει αξιωματική αντιπολίτευση, διεκδικώντας την εξουσία στις εκλογές του ’31 πια. Εξάλλου και τότε νέος θα ’ναι. Μικρότερος απ’ όσο είναι ο Μητσοτάκης σήμερα.
Βλέπει μπροστά ο άνθρωπος... δεν λέω...
Στις εκλογές του Ιούνη του ’23 ο Τσίπρας πήρε σχεδόν 18% (17,83 για την ακρίβεια). Έτσι και παρέμενε στην ηγεσία του κόμματος, ασκώντας σωστή αντιπολίτευση, είναι πολύ πιθανό σήμερα να είχε στείλει το Πασόκ στο 6% και να ήταν πρώτο κόμμα. Απεναντίας έγινε της κακομοίρας στο κόμμα του, έπεσε το... ξεμάλλιασμα της δεκαετίας, εκείνος χάθηκε, εξαφανίστηκε, το κόμμα παίζει περί το 3-4%, εσχάτως το εγκατέλειψε και τώρα θέλει να ξανακάνει κόμμα, ελπίζοντας να πιάσει ένα ποσοστό σαν εκείνο που είχε το ’23, μπας και γίνει αξιωματική αντιπολίτευση, διεκδικώντας την εξουσία στις εκλογές του ’31 πια. Εξάλλου και τότε νέος θα ’ναι. Μικρότερος απ’ όσο είναι ο Μητσοτάκης σήμερα.
Βλέπει μπροστά ο άνθρωπος... δεν λέω...
18/11/2025
Η υπουργός πολιτισμού μας δεν ξέρει πως μία από τις πιο ιστορικές πλατείες της χώρας (και της Πάτρας) αποκαλείται Πλατεία (βασιλέως) Γεωργίου του Α και όχι Πλατεία Αγίου Γεωργίου. Τρία πράγματα μπορεί να σημαίνει αυτό. Πρώτον ότι είναι θρησκόληπτη και βλέπει παντού τον Άη Γιώργη τον καβαλλάρη να σκοτώνει δράκους, δεύτερον ότι είναι... κρυφοβασιλικιά και ντρέπεται να πει Πλατεία βασιλέως Γεωργίου του Α, για να μην την πάρουν στο ψιλό οι... λαϊκιστές της αριστεράς και οι κουκουέδες, και τρίτον ότι είναι άσχετη. Μπορεί να ισχύουν και τα τρία ταυτοχρόνως ή δύο από τα τρία κ.λπ.
Επίσης για τον ανεκδιήγητο υφυπουργό της, που είπε για τον δήμαρχο Πελετίδη ότι δεν είναι Πατρινός (και άρα ότι δεν ενδιαφέρεται για την πόλη – πιάνουν αυτά σε αποβλακωμένους κάφρους), πως εκείνος είναι Πατρινός (χεστήκαμαν) και πως θα τον θάψουνε στην Πάτρα (ξανά χεστήκαμαν), ενώ τον Πελετίδη δεν ξέρει πού θα τον θάψουνε (και όμως εκστομίστηκαν κι αυτά), να του πούμε πως τοιούτος ρατσιστικός-τοπικιστικός λόγος έρχεται από τον... προϊστορικό μεσαίωνα και πως... επιφανών ανδρών (και γυναικών να προσθέσω) πάσα γη τάφος. Των επιφανών όμως, όχι των σαχλαμαράκηδων.
Η υπουργός πολιτισμού μας δεν ξέρει πως μία από τις πιο ιστορικές πλατείες της χώρας (και της Πάτρας) αποκαλείται Πλατεία (βασιλέως) Γεωργίου του Α και όχι Πλατεία Αγίου Γεωργίου. Τρία πράγματα μπορεί να σημαίνει αυτό. Πρώτον ότι είναι θρησκόληπτη και βλέπει παντού τον Άη Γιώργη τον καβαλλάρη να σκοτώνει δράκους, δεύτερον ότι είναι... κρυφοβασιλικιά και ντρέπεται να πει Πλατεία βασιλέως Γεωργίου του Α, για να μην την πάρουν στο ψιλό οι... λαϊκιστές της αριστεράς και οι κουκουέδες, και τρίτον ότι είναι άσχετη. Μπορεί να ισχύουν και τα τρία ταυτοχρόνως ή δύο από τα τρία κ.λπ.
Επίσης για τον ανεκδιήγητο υφυπουργό της, που είπε για τον δήμαρχο Πελετίδη ότι δεν είναι Πατρινός (και άρα ότι δεν ενδιαφέρεται για την πόλη – πιάνουν αυτά σε αποβλακωμένους κάφρους), πως εκείνος είναι Πατρινός (χεστήκαμαν) και πως θα τον θάψουνε στην Πάτρα (ξανά χεστήκαμαν), ενώ τον Πελετίδη δεν ξέρει πού θα τον θάψουνε (και όμως εκστομίστηκαν κι αυτά), να του πούμε πως τοιούτος ρατσιστικός-τοπικιστικός λόγος έρχεται από τον... προϊστορικό μεσαίωνα και πως... επιφανών ανδρών (και γυναικών να προσθέσω) πάσα γη τάφος. Των επιφανών όμως, όχι των σαχλαμαράκηδων.
18/11/2025
Χθες σε όλα τα μίντια εμφανίστηκε η είδηση της κοινής «υποβοηθούμενης αυτοκτονίας» των διδύμων αδελφών Kessler, της Alice και της Ellen. Ήταν γερμανίδες τραγουδίστριες και show-women και πέθαναν στα 89 τους.
Εμένα δεν με απασχολεί ο τρόπος του θανάτου τους –σαν γεγονός είναι λυπηρό βέβαια, και για μένα περισσότερο, γιατί ήξερα τη διαδρομή τους κι έχω δίσκους τους–, και από τη στιγμή κατά την οποίαν οι ίδιες επέλεξαν να πεθάνουν έτσι όπως αποφάσισαν εγώ δεν έχω να πω ή να σχολιάσω κάτι (και δεν επιθυμώ και το παραμικρό σχόλιο επ’ αυτού, εδώ, από άλλους και άλλες).
Απεναντίας, έχω να πω πολλά για την παρουσία τους στη σκηνή, τη δισκογραφία, τη λογοτεχνία, τη σχέση τους με την Ελλάδα κτλ., και αυτά τα έγραψα σε ανύποπτο, όπως λέμε, χρόνο, τον Σεπτέμβριο του 2023. Προφανώς (εγώ έτσι νομίζω, χωρίς να το ψάξω) δεν υπάρχει άλλο τέτοιο κείμενο γραμμένο από Έλληνα στο δίκτυο ή όπου αλλού (γιατί έχει σημασία να γράφεις σαν Έλληνας, και όχι σαν Γερμανός, Ιταλός, Γάλλος ή Αμερικάνος...) και αυτό σας προτείνω να διαβάσετε, τώρα, για να δείτε τα κατορθώματα της Alice και της Ellen, και όσα αξίζει να θυμόσαστε από αυτές. Στο λινκ...
https://www.lifo.gr/culture/music/adelfes-kesler-ena-thryliko-pop-horeytiko-kai-tragoydistiko-ntoyeto-ton-60s
Χθες σε όλα τα μίντια εμφανίστηκε η είδηση της κοινής «υποβοηθούμενης αυτοκτονίας» των διδύμων αδελφών Kessler, της Alice και της Ellen. Ήταν γερμανίδες τραγουδίστριες και show-women και πέθαναν στα 89 τους.
Εμένα δεν με απασχολεί ο τρόπος του θανάτου τους –σαν γεγονός είναι λυπηρό βέβαια, και για μένα περισσότερο, γιατί ήξερα τη διαδρομή τους κι έχω δίσκους τους–, και από τη στιγμή κατά την οποίαν οι ίδιες επέλεξαν να πεθάνουν έτσι όπως αποφάσισαν εγώ δεν έχω να πω ή να σχολιάσω κάτι (και δεν επιθυμώ και το παραμικρό σχόλιο επ’ αυτού, εδώ, από άλλους και άλλες).
Απεναντίας, έχω να πω πολλά για την παρουσία τους στη σκηνή, τη δισκογραφία, τη λογοτεχνία, τη σχέση τους με την Ελλάδα κτλ., και αυτά τα έγραψα σε ανύποπτο, όπως λέμε, χρόνο, τον Σεπτέμβριο του 2023. Προφανώς (εγώ έτσι νομίζω, χωρίς να το ψάξω) δεν υπάρχει άλλο τέτοιο κείμενο γραμμένο από Έλληνα στο δίκτυο ή όπου αλλού (γιατί έχει σημασία να γράφεις σαν Έλληνας, και όχι σαν Γερμανός, Ιταλός, Γάλλος ή Αμερικάνος...) και αυτό σας προτείνω να διαβάσετε, τώρα, για να δείτε τα κατορθώματα της Alice και της Ellen, και όσα αξίζει να θυμόσαστε από αυτές. Στο λινκ...
https://www.lifo.gr/culture/music/adelfes-kesler-ena-thryliko-pop-horeytiko-kai-tragoydistiko-ntoyeto-ton-60s
16/11/2025
Το Πολυτεχνείο έχει γίνει αφορμή για να αρχίσουν να ξερνάνε διάφοροι τη μια μ@λακία μετά την άλλη.
Παίζει από παλιά, αλλά το είδα και σήμερα 2-3 φορές στο λίγο που περιηγήθηκα, αυτό που λένε κάποιοι ηλίθιοι «νοσταλγοί» (χουντικοί κατά βάθος, που θέλουν να περιφρουρήσουν τις «αξίες» του Παπαδόπουλου) πως το Πολυτεχνείο το κάνανε οι Αμερικάνοι για να ρίξουν, τάχα, τον δικτάτορα! Πρόκειται, απλώς, για μία από τις μεγαλύτερες συνομωσιολογικές ασυναρτησίες που ακούγονται τριγύρω!
Δηλαδή θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε πως η ΣΙΑ πλεύρισε τους Κνίτες, τους Ρηγάδες, τους μαοϊκούς κ.λπ. και τους είπε τραβάτε κλειστείτε στο Πολυτεχνείο, γιατί θα ρίξουμε τον Παπαδόπουλο μετά, και θα τρώτε όλοι σας με χρυσά κουτάλια. Λες και αν θέλανε να ρίξουνε τον Παπαδόπουλο δεν θα το κάνανε εν μία νυκτί και με χίλιους-δυο τρόπους. Θέλω να πω πως ήταν πολύ πιο εύκολο να τον βγάλουν από τη μέση, μέσα από μια εσωτερική ανακατανομή ας πούμε, παρά όταν τον «φυτέψανε» τον Απρίλη του ’67 (αυτό όντως είχε κάποιες δυσκολίες, γιατί έπρεπε να παραμεριστούν οι στρατηγοί).
Εξάλλου ο Παπαδόπουλος βρισκόταν ήδη σε αποστρατεία από το καλοκαίρι, όταν μεταπηδούσε στην προεδρία, παραδίδοντας την πρωθυπουργία τον Οκτώβριο στον «δοτό» Μαρκεζίνη.
Την εξέλιξη στο Πολυτεχνείο δεν μπορούσε κανείς να την προβλέψει, εννοώ την τριήμερη κατάληψη, απλώς την εκμεταλλεύτηκαν οι ιωαννιδικοί συνωμότες για να αναλάβουν τα ηνία.
Ο Παπαδόπουλος ήταν παιδί των Αμερικάνων περισσότερο και από τον Ιωαννίδη, τον οποίο Ιωαννίδη θα τον «πουλούσαν» οι Αμερικάνοι σε σχέση με την Κύπρο, επειδή το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να μην μετατραπεί η Κύπρος σε «Κούβα της Μεσογείου». Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο έγινε η διχοτόμηση του νησιού (με την προστασία των Αμερικάνων) και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δεν πολέμησε η χώρα (που είχε υπεροπλία στον αέρα, με τα Φάντομ, και στη θάλασσα), ούτε όταν, επί Καραμαλή πια, έγινε ο δεύτερος Αττίλας. Αρχηγού παρόντος (ΗΠΑ), πάσα αρχή παυσάτω.
Το Πολυτεχνείο έχει γίνει αφορμή για να αρχίσουν να ξερνάνε διάφοροι τη μια μ@λακία μετά την άλλη.
Παίζει από παλιά, αλλά το είδα και σήμερα 2-3 φορές στο λίγο που περιηγήθηκα, αυτό που λένε κάποιοι ηλίθιοι «νοσταλγοί» (χουντικοί κατά βάθος, που θέλουν να περιφρουρήσουν τις «αξίες» του Παπαδόπουλου) πως το Πολυτεχνείο το κάνανε οι Αμερικάνοι για να ρίξουν, τάχα, τον δικτάτορα! Πρόκειται, απλώς, για μία από τις μεγαλύτερες συνομωσιολογικές ασυναρτησίες που ακούγονται τριγύρω!
Δηλαδή θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε πως η ΣΙΑ πλεύρισε τους Κνίτες, τους Ρηγάδες, τους μαοϊκούς κ.λπ. και τους είπε τραβάτε κλειστείτε στο Πολυτεχνείο, γιατί θα ρίξουμε τον Παπαδόπουλο μετά, και θα τρώτε όλοι σας με χρυσά κουτάλια. Λες και αν θέλανε να ρίξουνε τον Παπαδόπουλο δεν θα το κάνανε εν μία νυκτί και με χίλιους-δυο τρόπους. Θέλω να πω πως ήταν πολύ πιο εύκολο να τον βγάλουν από τη μέση, μέσα από μια εσωτερική ανακατανομή ας πούμε, παρά όταν τον «φυτέψανε» τον Απρίλη του ’67 (αυτό όντως είχε κάποιες δυσκολίες, γιατί έπρεπε να παραμεριστούν οι στρατηγοί).
Εξάλλου ο Παπαδόπουλος βρισκόταν ήδη σε αποστρατεία από το καλοκαίρι, όταν μεταπηδούσε στην προεδρία, παραδίδοντας την πρωθυπουργία τον Οκτώβριο στον «δοτό» Μαρκεζίνη.
Την εξέλιξη στο Πολυτεχνείο δεν μπορούσε κανείς να την προβλέψει, εννοώ την τριήμερη κατάληψη, απλώς την εκμεταλλεύτηκαν οι ιωαννιδικοί συνωμότες για να αναλάβουν τα ηνία.
Ο Παπαδόπουλος ήταν παιδί των Αμερικάνων περισσότερο και από τον Ιωαννίδη, τον οποίο Ιωαννίδη θα τον «πουλούσαν» οι Αμερικάνοι σε σχέση με την Κύπρο, επειδή το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να μην μετατραπεί η Κύπρος σε «Κούβα της Μεσογείου». Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο έγινε η διχοτόμηση του νησιού (με την προστασία των Αμερικάνων) και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δεν πολέμησε η χώρα (που είχε υπεροπλία στον αέρα, με τα Φάντομ, και στη θάλασσα), ούτε όταν, επί Καραμαλή πια, έγινε ο δεύτερος Αττίλας. Αρχηγού παρόντος (ΗΠΑ), πάσα αρχή παυσάτω.
15/11/2025
Είναι η καλύτερη εκτέλεση μετά από την πρωτότυπη του '72. Το λέει φυσικά καλύτερα και από τον ίδιο το Σαββόπουλο (στις πιο πρόσφατες εκτελέσεις του), και από όλους τους άλλους και άλλες που το έχουν πει. Δεν το συζητάμε αυτό.
Η Κλαυδία έχει φυσικά πολύ καλή φωνή, αλλά μια τραγουδίστρια (και για τραγουδιστή ισχύει εννοείται) για να την εκτιμήσεις θα πρέπει να την ακούσεις και σε κάποια τραγούδια της προκοπής. Γιατί αν την ακούς σε τραγούδια fast food, ποπ της σειράς κτλ., τι να εκτιμήσεις ;
Φοβερή εκτέλεση, ασυζητητί η κορυφαία του δίσκου (πέρα από το Κιλελέρ με τον Σαββόπουλο, που βάλαμε χθες) και μπράβο στην Κλαυδία, για την ερμηνευτική προσωπικότητα που δείχνει. Ανατριχιαστική (για τα δικά μου μέτρα) η εκτέλεσή της. Και η δουλειά του Πλακίδη εδώ είναι πολύ καλή.
Δεν μου αρέσουνε το ίδιο όλες οι versions, 3-4 ξεχωρίζω.
https://www.youtube.com/watch?v=j5ytiWnMQp8&list=RDj5ytiWnMQp8&start_radio=1
Είναι η καλύτερη εκτέλεση μετά από την πρωτότυπη του '72. Το λέει φυσικά καλύτερα και από τον ίδιο το Σαββόπουλο (στις πιο πρόσφατες εκτελέσεις του), και από όλους τους άλλους και άλλες που το έχουν πει. Δεν το συζητάμε αυτό.
Η Κλαυδία έχει φυσικά πολύ καλή φωνή, αλλά μια τραγουδίστρια (και για τραγουδιστή ισχύει εννοείται) για να την εκτιμήσεις θα πρέπει να την ακούσεις και σε κάποια τραγούδια της προκοπής. Γιατί αν την ακούς σε τραγούδια fast food, ποπ της σειράς κτλ., τι να εκτιμήσεις ;
Φοβερή εκτέλεση, ασυζητητί η κορυφαία του δίσκου (πέρα από το Κιλελέρ με τον Σαββόπουλο, που βάλαμε χθες) και μπράβο στην Κλαυδία, για την ερμηνευτική προσωπικότητα που δείχνει. Ανατριχιαστική (για τα δικά μου μέτρα) η εκτέλεσή της. Και η δουλειά του Πλακίδη εδώ είναι πολύ καλή.
Δεν μου αρέσουνε το ίδιο όλες οι versions, 3-4 ξεχωρίζω.
https://www.youtube.com/watch?v=j5ytiWnMQp8&list=RDj5ytiWnMQp8&start_radio=1
15/11/2025
>>Ενδιαφέρον, σ’ ένα τεύχος που έσταζε δράση από το εξώφυλλό του ήδη, είχε ακόμη και το οπισθόφυλλο – μια διαφήμιση του καταστήματος «Δελφίνι» στην οδό Λόντου που πουλούσε πόστερ. Ανάμεσά τους το περιβόητο «BUS ONLY» του Δημήτρη Σαπρανίδη (με το τανκ, που ετοιμάζεται να πατήσει τη διάβαση, με γραμμένο στην άσφαλτο το «μόνο λεωφορεία») και ακόμη πόστερ του Jimi Hendrix, των Santana, του Che Guevara κ.ά. Όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του Μάκη Παπούλια «Πόσο η φόρα ήταν μεγάλη...» (2017):
«“Δελφίνι” ήταν το όνομα της εταιρείας με τα πόστερ, που ξεκινήσαμε να τυπώνουμε – συνέταιρός μου ο Ορέστης Σκαλτσάς. Φίλος καλός από την εξορία και πολιτικός αναλυτής από τους καλύτερους.(...) Αρχίσαμε με έναν εξάχρωμο Καραγκιόζη του Π. Σπυρόπουλου, ακολούθησαν τρία παιδικά σχέδια, πολιτική αφίσα και μετά ποπ τραγουδιστές. Η επιχειρηματική ιδέα ήταν όλη του Ορέστη, πρωτότυπη επιχειρηματική ασχολία, έπιασε, μας άνοιξε η όρεξη. Διαλέξαμε ένα έργο του Δημήτρη Σαπρανίδη, το “BUS ONLY”, από την απαγορευμένη έκθεση ζωγραφικής του καλλιτέχνη στην Ευρωπαϊκή Κίνηση Νέων. Τυπώσαμε 2000 αφίσες, με διάσταση 50Χ70... και έγινε χαμός!(...) Χωρίς να το καλογνωρίζουμε η αφίσα ήταν μόδα και καθεστώς στην Ευρώπη».
Ροκ και πολιτική, κατά το «free, pop et politique» του γαλλικού περιοδικού της αντικουλτούρας «Actuel» [no 6, Mars 1971]; Κάπως έτσι. <<
[Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του '60 (μία αντι-ανάγνωση), Όγδοο, 2025]
>>Ενδιαφέρον, σ’ ένα τεύχος που έσταζε δράση από το εξώφυλλό του ήδη, είχε ακόμη και το οπισθόφυλλο – μια διαφήμιση του καταστήματος «Δελφίνι» στην οδό Λόντου που πουλούσε πόστερ. Ανάμεσά τους το περιβόητο «BUS ONLY» του Δημήτρη Σαπρανίδη (με το τανκ, που ετοιμάζεται να πατήσει τη διάβαση, με γραμμένο στην άσφαλτο το «μόνο λεωφορεία») και ακόμη πόστερ του Jimi Hendrix, των Santana, του Che Guevara κ.ά. Όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του Μάκη Παπούλια «Πόσο η φόρα ήταν μεγάλη...» (2017):
«“Δελφίνι” ήταν το όνομα της εταιρείας με τα πόστερ, που ξεκινήσαμε να τυπώνουμε – συνέταιρός μου ο Ορέστης Σκαλτσάς. Φίλος καλός από την εξορία και πολιτικός αναλυτής από τους καλύτερους.(...) Αρχίσαμε με έναν εξάχρωμο Καραγκιόζη του Π. Σπυρόπουλου, ακολούθησαν τρία παιδικά σχέδια, πολιτική αφίσα και μετά ποπ τραγουδιστές. Η επιχειρηματική ιδέα ήταν όλη του Ορέστη, πρωτότυπη επιχειρηματική ασχολία, έπιασε, μας άνοιξε η όρεξη. Διαλέξαμε ένα έργο του Δημήτρη Σαπρανίδη, το “BUS ONLY”, από την απαγορευμένη έκθεση ζωγραφικής του καλλιτέχνη στην Ευρωπαϊκή Κίνηση Νέων. Τυπώσαμε 2000 αφίσες, με διάσταση 50Χ70... και έγινε χαμός!(...) Χωρίς να το καλογνωρίζουμε η αφίσα ήταν μόδα και καθεστώς στην Ευρώπη».
Ροκ και πολιτική, κατά το «free, pop et politique» του γαλλικού περιοδικού της αντικουλτούρας «Actuel» [no 6, Mars 1971]; Κάπως έτσι. <<
[Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του '60 (μία αντι-ανάγνωση), Όγδοο, 2025]
14/11/2025
Στρατός περνούσε όλη τη νύχτα...
https://www.youtube.com/watch?v=zyj2ViIEzBs&list=RDzyj2ViIEzBs&start_radio=1
Στρατός περνούσε όλη τη νύχτα...
https://www.youtube.com/watch?v=zyj2ViIEzBs&list=RDzyj2ViIEzBs&start_radio=1
13/11/2025
Εν τω μεταξύ ο άλλος, για να σε μειώσει, σε ρωτάει πόσο χρονών είσαι και ασχολείσαι μ' αυτά τα θέματα, γιατί... αν δεν τα έχεις ζήσει δεν μπορείς να γράψεις υποτίθεται. Λες και θα πρέπει να είσαι χιλίων χρονών για να γράψεις για το Βυζάντιο, ενώ αν είσαι... τριακοσίων δεν μπορείς να γράψεις.
Μάγκες μου, για να σας φύγει η απορία, εγώ είμαι λίγο μικρότερος από τον Λούλη. Όχι τον ηθοποιό. Εκείνον που έπεσε στο ξεχασμένο πηγάδι...
Εν τω μεταξύ ο άλλος, για να σε μειώσει, σε ρωτάει πόσο χρονών είσαι και ασχολείσαι μ' αυτά τα θέματα, γιατί... αν δεν τα έχεις ζήσει δεν μπορείς να γράψεις υποτίθεται. Λες και θα πρέπει να είσαι χιλίων χρονών για να γράψεις για το Βυζάντιο, ενώ αν είσαι... τριακοσίων δεν μπορείς να γράψεις.
Μάγκες μου, για να σας φύγει η απορία, εγώ είμαι λίγο μικρότερος από τον Λούλη. Όχι τον ηθοποιό. Εκείνον που έπεσε στο ξεχασμένο πηγάδι...
13/11/2025
Υπάρχουν κάποιοι που έχουν φάει την παραπληροφόρηση της αρκούδας επί δεκαετίες, γύρω από τα θέματα του ροκ, και θέλουν να κάνουν κριτική στο βιβλίο μου από τα μικρά αποσπάσματα που ανεβάζω. Αν είναι δυνατόν...
Να πάνε να αγοράσουνε το βιβλίο. Και όποιοι διαφωνούν με πράγματα που γράφω εκεί μέσα είμαι διατεθειμένος (δεν κάνω πλάκα) να τους φωνάξω εδώ στη γειτονιά σε μια καφετέρια, σ' ένα καφενείο και να συζητήσουμε τις αντιρρήσεις τους. Ειλικρινά.
Είμαι ανοικτός σε οποιαδήποτε face to face κουβέντα, με όσους αγοράσουν, διαβάσουν και διαφωνήσουν με το "Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική...", αλλά σε ιντερνετικές μπουρδολογίες, το λέω, δεν πρόκειται να συμμετάσχω (και δεν συμμετέχω γενικώς δηλαδή), ενώ και κάθε χαζό σχόλιο, που θα ποστάρεται με την αυθεντία του... ροκά επαναστάτη, θα σβήνεται.
Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος. Ολωνών ο χρόνος.
Υπάρχουν κάποιοι που έχουν φάει την παραπληροφόρηση της αρκούδας επί δεκαετίες, γύρω από τα θέματα του ροκ, και θέλουν να κάνουν κριτική στο βιβλίο μου από τα μικρά αποσπάσματα που ανεβάζω. Αν είναι δυνατόν...
Να πάνε να αγοράσουνε το βιβλίο. Και όποιοι διαφωνούν με πράγματα που γράφω εκεί μέσα είμαι διατεθειμένος (δεν κάνω πλάκα) να τους φωνάξω εδώ στη γειτονιά σε μια καφετέρια, σ' ένα καφενείο και να συζητήσουμε τις αντιρρήσεις τους. Ειλικρινά.
Είμαι ανοικτός σε οποιαδήποτε face to face κουβέντα, με όσους αγοράσουν, διαβάσουν και διαφωνήσουν με το "Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική...", αλλά σε ιντερνετικές μπουρδολογίες, το λέω, δεν πρόκειται να συμμετάσχω (και δεν συμμετέχω γενικώς δηλαδή), ενώ και κάθε χαζό σχόλιο, που θα ποστάρεται με την αυθεντία του... ροκά επαναστάτη, θα σβήνεται.
Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος. Ολωνών ο χρόνος.





Σχόλια από το fb στο ποστ "Υπάρχουν κάποιοι που έχουν φάει την παραπληροφόρηση της αρκούδας επί δεκαετίες"...
ΑπάντησηΔιαγραφήPolianthis Sigelakis
Πολυ σωστά τα λες
Vassilis Serafimakis
Μακάρι να γίνει αυτή η ανοιχτή συζήτηση. (Τι καφετέρια λες τώρα, θα κλείσουμε τού Σπόρτινγκ!). Άνευ φόβου Θεού, πίστεως, καί αγάπης προσέεεελθετε.
Thekla Tselepi
Ο χρόνος είναι πολύτιμος και τα νεύρα μας επίσης δεν αντέχουμε πολλά.
Dimitris Panayiotatos
Ακριβώς έτσι!
Stavros Stavropoulos
Χεσ τους άσχετους και τις καλαμωτές που όλα τα ξέρουν. Μην ασχολείσαι με δαύτους. Δεν έχουν ιδέα τι λένε. Νέο φρούτο. Σιγά μην έρθουν να συζητήσουν. Αφού δεν μπορούν.
Michalis Spir
Έχεις δίκιο αλλά ξεχνάς ότι ήμαστε τίγκα στα κομοδίνα γαματα
Mike Beles
Συμφωνώ...
Antonis Makridakis
Εγώ τώρα το διαβάζω μπράβο σου φίλε πολύ ωραίο
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εν τω μεταξύ ο άλλος, για να σε μειώσει, σε ρωτάει πόσο χρονών είσαι"...
ΑπάντησηΔιαγραφήHermis Kefalas
Ποιος ασχολειται με τον αλλον πλεον...
Antonis Petrakis
Όταν έπεσε στο πηγάδι ή όταν πέθανε;
Dimitris Papadatos
Άρα και λίγο μικρότερος από το Βρασίδα!
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Γενικώς δεν πρέπει να μειώνουμε και να ειρωνευόμαστε για ζητήματα μουσικής που θεωρητικά θα έπρεπε να είναι ένας τομέας ευγενικής και ανιδιοτελούς συνύπαρξης και αντιπαράθεσης.Και γενικώς ό,τι παράγουμε εισπράττουμε,όσο και αν ακούγεται κοινότυπο ή ανόητο!
Φώντας Τρούσας
Κοινότοπα και ψιλοανούσια είναι αυτά που λες, αλλά ok. Εγώ είμαι συγκρουσιακός και ομνύω στο... πόλεμος πάντων πατήρ.
Αλέξανδρος Αλεξανδρής
Φώντας Τρούσας το έχω καταλάβει!Χαίρομαι που βρίσκεται το χρόνο και απαντάτε στις κοινοτοπίες μου!Καλό μεσημέρι!και μουσική ειρηνη να μας συνοδεύει κάποια μέρα!
Φώντας Τρούσας
Τελείωσα κάτι που έγραφα πριν από λίγο κι έτσι για λίγη ώρα έχω χρόνο. Τιμώ κάθε σχόλιο, που δεν είναι υβριστικό και δεν έχει σκληρές προσωπικές αιχμές. Ας είναι και κοινότοπο. Κι εγώ γράφω κοινότοπα σχόλια, όταν υπάρχει λόγος.
Stylianos Gabriel
Εγώ πάντως είμαι σειρούλα του Βρασίδα και του Χαρίλαου...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στρατός περνούσε όλη τη νύχτα..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Τι ωραία πράγματα έκανε ο Ορέστης Πλακιδης πάνω στα τραγούδια του Σαββόπουλου!!! Ευχαριστούμε Φώντα για την ενημέρωση!!! (άκουσα στο ΥΤ το "φίδι πίθηκος κι αητός" και μου άρεσε πολύ η προσέγγιση του) ....
Eleni Founti
Κάθε φορά που ακούω το Κιλελέρ (το οποίο θεωρώ τραγούδι τεράστιας μουσικότητας και στιχουργικής - για να μη μιλάμε μόνο για τον Μπάλλο) αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να το έχει ακούσει κανείς κάποια στιγμή στη ζωή του και να θεωρεί τον Σαββόπουλο αντιγραφέα του Dylan, κλέφτη και όλα αυτά τα γραφικά που διαβάζουμε εδώ κι εκεί. Πρέπει να έχει κανείς υπερβολικά ρηχή σχέση με τη μουσική για να λέει τέτοιες ανοησίες. (Δεν είμαι σίγουρη για το beat αυτής της δουλειάς εδώ. Ενδιαφέρον πάντως εκ πρώτης).
Anastasios Babatzias
και το "επηρεάστηκε απ' τον Ντύλαν" είναι το λιγότερο υπερβολικό κι ας έχει όντως κάποια τραγούδια στην αρχή που μοιάζουν κάπως. Δεν μπορεί να πάει κάποιος να αναφερθεί στο Σαββόπουλο κ το πρώτο πράγμα που λέει να είναι αυτό
Eleni Founti
Ούτε το τελευταίο μη σου πω. Είναι πέρα από την ουσία.
Anastasios Babatzias
ακριβώς. Άλλο σύμπαν
Eleni Founti
Έχω πάθος με το Κιλελέρ. Πώς έχει καταφέρει αυτός ο άνθρωπος να γράψει ένα τραγούδι τόσο ταιριαστό στην Εξέγερση του Κιλελέρ, με τόσο αγροτικό / ψυχεδελικό μουσικό χαρακτήρα και γλώσσα που να ταιριάζει στο ύφος του κάμπου και της εποχής και να ακούγεται και σύγχρονη και να είναι και μεγάλη στιχουργική.
Φώντας Τρούσας
Στη διασκευή για μένα το φοβερό είναι η φωνή του Σαββόπουλου. Επειδή ο Σαββό συνήθιζε να παραλλάζει τα τραγούδια του μέσα στα χρόνια, και με μικρές αρμονικές παραλλαγές, εδώ ακούγεται εντελώς πιστά πάνω στο πρότυπο του Κιλιελέρ. Σαν να πρόκειται για χαμένο take από το 1971. Εγώ ανατρίχιασα με τη φωνή. Άρχισα να σκέφτομαι, δε, AI και τέτοια... Αν είναι δυνατόν... Εκεί θα μας φθάσουν σε λίγο...
Γιώργος Γιαννόπουλος
Είναι όλα πολύ καλά. Και επιλογή των κομματιών, Παρ όλο που άνετα έβρισκες κι άλλα τόσα.
Φώντας Τρούσας
Ναι το άκουσα όλο. Μια χαρά. 2-3 ξεχωρίζουν βέβαια. Η Κλαυδία είναι φοβερή στη Δημοσθένους λέξις.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Εξαιρετική. Έχει αυτήν την κουλτούρα με τα τσαλίμια της φωνής, και τα βάζει εκεί που πρέπει.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι η καλύτερη εκτέλεση μετά από την πρωτότυπη του '72. Το λέει φυσικά καλύτερα και από τον ίδιο το Σαββόπουλο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVasilis Andrikopoulos
Εχεις δικιο Φωντα!
Εξαιρετικη!!
Akis Kapranos
Η εκτέλεση είναι άψογη πραγματικά. Άκουσα μόνο το "Τραγούδι" που θαρρώ πως ήταν εξαρχής δύσκολη επιλογή ειδικά σε αυτό το ύφος, θα προτιμούσα μια γκαράζ μπάντα να το σκίζει, να πω την αμαρτία μου.
Niki Limnioti
δεν ξέρω αν κάποιος το έχει ηχογραφήσει, αλλά ο Σαββόπουλος έπαιζε το Τραγούδι στις παραστάσεις με τον Θανάση Παπακωνσταντινου και ήταν συγκλονιστικος
Maria Korbila
Η Κλαυδία αν προσέξει με ποιούς θα πάει και ποιούς αφήσει θα μπει στη λίστα με τους αξιόλογους καλλιτέχνες! Εύγε πάντως για τούτο και μερικά ακόμη !
Σχόλια από το fb στο ποστ "Το Πολυτεχνείο έχει γίνει αφορμή για να αρχίσουν να ξερνάνε διάφοροι τη μια μ@λακία μετά την άλλη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Ούτε στούς υποτιθέμενους εθνικόφρονες δεν μπορούσε να ελπίζει η πατρίδα μας, διότι ήταν πρώτα και κύρια αντικομμουνιστές, και μετά πατριώτες. Η περίπτωση τής Κύπρου, δηλ πραξικόπημα και προδοσία, είναι καραμπινάτη απόδειξη αυτής τής κατάστασης. (Θυμάμαι τον Ιωάννη Μανουσακάκη σε κάποια σουαρέ πολλά χρόνια μετά τη μεταπολίτευση να μιλάει με πλοίαρχο και αυτό που τον ενδιέφερε ήτανε "πώς πηγαίνει η αντικομμουνιστική επαγρύπνιση στο στράτευμα.")
Kostas Drosopoulos
Για την Κύπρο, μην ξεχνάς το 1964 και 1967.
Τζώρτζης Μελισσάκης
Ο Ιωαννίδης είχε ήδη συγκροτήσει τη συνωμοσία του από το καλοκαίρι του 1973, μόλις ξεκίνησε ο Παπαδόπουλος την «πολιτικοποίηση».
Προφανώς, γιατί οι Αμερικάνοι ήθελαν να πάνε τη χώρα σ΄ ένα πολίτευμα τύπου Τουρκίας. Με το στρατό να ελέγχει και με τους πολιτικούς να διαχειρίζονται το σύστημα, με ψευτο-εκλογές (που τις προσδιόριζαν για τον Φλεβάρη του '74) και με κίβδηλη εκ-δημοκρατικοποίηση. Ο Παπαδόπουλος έπαιζε το χαρτί τους. Ο Ιωαννίδης αυτό το θεώρησε μειωτικό (κάτι σαν προδοσία) για την "επανάσταση" και όταν βρήκε την ευκαιρία, μετά το Πολυτεχνείο, την έκανε.
Vassilis Serafimakis
μακάρι να πετύχαινε η μετάβαση που ξεκίνησε ο Παπαδόπουλος. Θα είχαμε *τουλάχιστον* γλυτώσει την Κύπρο. Ο Ανδρέας Παπανδρέου απειλούσε από το εξωτερικό πως θα κατάγγελνε ως προδότες όποιον πολιτικό συνομιλούσε με τον Παπαδόπουλο. Ο τύπος εδώ τούς αποκαλούσε "εφαψίες" --ήμασταν πάντα καλοί στην πλακίτσα αλλά πέραν αυτής ουδέν.
Τζώρτζης Μελισσάκης
«Τι θα συνέβαινε χωρίς την εξέγερση του Πολυτεχνείου; Δεν θα ανέτρεπε τον Παπαδόπουλο ο Ιωαννίδης, δεν θα γινόταν το πραξικόπημα εναντίον του Μακάριου, που έφερε την εισβολή των Τούρκων και τον ακρωτηριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας; Θα τελεσφορούσε η «φιλελευθεροποίηση» που απεργάζονταν ο Παπαδόπουλος κι ο Μαρκεζίνης; Θα είχαμε το 1974 ελεύθερες -υπό έλεγχον- εκλογές, με τη συμμετοχή και κάποιων προσωπικοτήτων από τη μη κομμουνιστική αριστερά; Θα μεταλλασσόταν το καθεστώς της 21ης Απριλίου σε μια καχεκτικότατη δημοκρατία, η οποία -συν τω χρόνω- θα έπαιρνε τα πάνω της; Κατά το παράδειγμα της Τουρκίας μετά τον Εβρέν ή της Ισπανίας έπειτα από τον Φράνκο…
... Θα κέρδιζε ο Γεώργιος Παπαδόπουλος το προσωπικό του στοίχημα; Να μακροημερεύσει ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, να εξελιχθεί από μισητό τύραννο σε διαφιλονικούμενη φυσιογνωμία, στην οποίαν πολλοί θα αναγνώριζαν και αρετές – «τουλάχιστον μάς απάλλαξε από τη δυναστεία των Γλύξμπουργκ και σταδιακά μοιράστηκε την εξουσία του»; Θα κηδευόταν με τιμές Εθνάρχη;»
https://tinyurl.com/m6d7z2vd
Σχόλια από το fb στο ποστ "Χθες σε όλα τα μίντια εμφανίστηκε η είδηση της κοινής «υποβοηθούμενης αυτοκτονίας»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Athanassiu
Ήμουν Ιταλία όταν μεσουρανούσαν τρομερές! Όπως τα λες είναι.....
Dimitris Panayiotatos
Καταπληκτικό κείμενο, Φώντα, και σαν πληροφόρηση αλλά και προσωπική επιλογή. Δεν ήξερα για την αυτοκτονία τους. Αλλά στο σινεμά έπαιξαν και σε γαλλικό ψυχολογικό θρίλερ: LES MAGICIENNES (ελλ.τίτλος ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥ ΤΣΙΡΚΟΥ, 1960) όπου, χάρη στην ομοιότητα τους, εναλλάσσουν τις ταυτότητες τους και κυριολεκτικά τρελαίνουν τον ερωτευμένο (δεν ξέρει με ποιά!) πρωταγωνιστή!
Konstantinos Kottis
Γιατί μου φαίνεται πως οι αδερφές Μπρόγιερ της κοπιάραν κανονικά;
Φώντας Τρούσας
Δεν το διάβασες το κείμενο?
Konstantinos Kottis
Τώρα το διάβασα και είναι εξαιρετικό! Απλά χωρίς να έχω έως τώρα ιδέα για αυτές, όταν με αφορμή το ποστ αναζήτησα video τους, γνωρίζοντας την γερμανόφωνη καταγωγή των αδελφών Μπρόγερ. Όταν είδα videos των Kesslers είπα, "μα πόσο κόπια τους οι δικές μας;" Στο κείμενό σου είδα τώρα πως έχεις εντάξει δήλωση της Μπρόγερ που το ομολογεί.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Η υπουργός πολιτισμού μας δεν ξέρει πως μία από τις πιο ιστορικές πλατείες της χώρας (και της Πάτρας)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήLefteris Baltzoglou
το τρίτον...
Maria Andronikou
Για τον υφυπουργό της: καθάρισε φέτος η Δράμα. Θα το θυμάται για χρόνια, methinks...
Γιωργος Βουδουρης
Πλατεία Αγίου Γεωργίου λεγόταν η πλατεία πάνω από τα σκαλάκια της οδού Πατρέως, η τωρινή 25ης «Μαρτίου», απέναντι από το αρχαίο Ωδείο.
Φώντας Τρούσας
έχουμε αφήσει τα κόκκαλά μας και στις δύο, αλλά εδώ μιλάμε για την κεντρική πλατεία της πόλης
Apostolos Roulias
Πάντως αρκετά κοντά υπάρχει και πλατεία Αγίου Γεωργίου, στην πάνω μεριά της Γεροκωστοπούλου
Φώντας Τρούσας
έχουμε αφήσει τα κόκκαλά μας και στις δύο, αλλά εδώ μιλάμε για την κεντρική πλατεία της πόλης
Vassilis Serafimakis
Απάντηση στο κουϊζ.
Ερώτηση 1: απάντηση 3.
Ερώτηση 2: όλες οι απαντήσεις σωστές.
..Την επόμενη φορά με δώρα.
Γιώργος Τσέτικας
Ο μεσαίωνας δεν έφτανε καν το σκοταδισμό των φιλελε φωτιστών που κυβερνάνε
Anastasios Babatzias
Απεριγραπτη καταντια
Nomads Rhapsody
Η σαχλαμάρα που είπε ο υφυπουργός δεν συνεπάγεται ότι οι δημότες Πάτρας που δεν κατάγονται από την πόλη θα πρεπε να ψηφίζουν Πελετίδη;
Mike Hatziarseniou
Σιγά μην βλέπει καβαλάρη
Σχόλια από το fb στο ποστ "Στις εκλογές του Ιούνη του ’23 ο Τσίπρας πήρε σχεδόν 18% (17,83 για την ακρίβεια)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήJean Balleaut
Μου θυμισες την συνέντευξη του Λαλιώτη στο "Ε" κάπου στα 90'ς με τιτλο "Το 2000 θα ειμαι 49 ετών".Της ματαιοδοξίας το ανάγνωσμα...
Stamatis Tsolelis
Πολύ μπροστά.... Α
για την Ελλαδα φυσικα εε;;
Sebastian Komianos
Σκέψου σε τι ποσοστά θα είχε στείλει και το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ αν δεν τα είχε αναστήσει μετά το δημοψήφισμα!
Vassilis Serafimakis
Οσο και να σκεφτώ δεν μπορώ να βρώ κάτι που θα αποτελούσε "σωστή αντιπολίτευση" από Τσίπρα προς Μητσοτάκη. Οσο αξιόπιστος θα ήταν αύριο πχ ένας Γιάννης Στουρνάρας να κατέβαινε με κόμμα στις εκλογές καταγγέλοντας τα μνημόνια, άλλο τόσο αξιόπιστος είναι ο Αλέξης Τσίπρας κατά Μητσοτάκη.
Το "εμείς δεν κλέβαμε" δεν είναι πολιτικό επιχείρημα - άσε που δεν πιάνει στο ρωμέϊκο. Το άτομο πήγε κι έβαλε την υπογραφάρα του στην οριστική μας ενταφίαση, λέμε, δηλ να έχουμε πλεονάσματα ώσπου να σβήσει ο ήλιος! Μέχρι το 2060, λέει το κείμενο, αλλά το ίδιο κάνει. Είναι μαθηματικά και λογιστικά κάτι α-δύ-να-το. Μάς έκαψε. Ας πάει να κάνει τη δουλειά που έκανε πριν πολιτευτεί, ό,τι ήταν να (μάς) κάνει το έκανε.
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
και πως ακριβώς θα έμενε στην ηγεσία του κόμματος (δεν είδα και κάποιον πρόθυμο να θέλει να τον διαδεχτεί εδώ που τα λέμε) όταν έχασε 5 απανωτές φορές σε εκλογικές αναμετρήσεις? (βουλευτικές, δημοτικές και ευρωεκλογές)
Φώντας Τρούσας
45... Είχαν καλύτερο?
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
σε αυτό που λες δεν διαφωνώ, αλλά δείχνει και ένα αδιέξοδο από τα "μέσα"
Mike Beles
Οι συνθήκες τον κάναν πρωθυπουργό.....τώρα θα γελάσουμε.....
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εν τω μεταξύ όποιοι βρίζουν Τσίπρα, από κόμματα τρέχα-γύρευε, τριτοκλασάτα ονόματα από την κλαδική των εκδοροσφαγέων της Κάτω Χαλανδρίτσας"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπυρίδων Παπαδημητρίου
Σωστοος
Φώντας Τρούσας
Γεια σου σύντροφε
Konstantinos Mylonas
Είδα το πρωί αυτό
https://www.documentonews.gr/article/ieroklis-michailidis-gia-vivlio-tsipra-kanonika-o-kavafis-eprepe-na-tou-kanei-asfalistika-metra/
Άνθρωποι πού δεν έχουν βγει ποτέ να μιλήσουν για τίποτα βγαίνουν σε επίπεδο καφενείου να εκσφενδονίζουν καθημερινά κριντζ αστειάκια για Τσίπρα.Η φάση πλέον είναι "Δείξε μου τί κάνεις στο διαύγεια να σου πω γιατί βρίζεις Τσίπρα ( κ στηρίζεις Μητσοτάκη)"
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ζάχος Δόγκανος - Δημήτρης Μαρίκος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikospat Nick
Πραγματικά Φωντα, ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ , στην κυριολεξία
Μιχάλης Χαιρετάκης
Δόγκανος και Δάγκανος...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Τον Αργύρη Ζήλο τον γνώρισα από κοντά στο τέλος του 1996"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωτήρης Τσιρογιάννης
Κορυφαίος και αστείρευτος!!!
Τον γνώρισα στα Ιωάννινα το 1985 σε συναυλία των "Μεταλσκτικών Επικίνδυνων ",στο κτήριο του "Καμπέριου"!!!!
Καλό του ταξίδι στην αιωνιότητα.
Vangelis Voutsinakis
Κληρούχας μου στον Παλάσκα τον Οκτώβρη του '77. Ποτέ δεν έτυχε να μιλήσουμε ή να βρεθούμε στην ίδια παρέα. Ήξερα όμως ότι ήταν αυτός.... Θυμάμαι τα ναυτικά αρβυλάκια του, τεράστια, σαν να ήταν δυο - τρία νούμερα πιο μεγάλα!.... Τον παρακολουθούσα μετέπειτα μ' ενδιαφέρον. Λυπάμαι.
Kyriakos Xanthakos
Πολυ μπροστα απι την εποχη του!Τον θυμαμαι να παρουσιαζει με τον δικο του τροπο σχετικα αγνωστα σε εμας (τοτε) συγκροτηματα, οπως οι Residents,Medium Medium,Spherical Objects και βεβαια Tangerine Dream.Συχνα διαφωνουσα με τις κριτικες του σε αγαπημενους μου δισκους του progrock ,αλλα γνωμες ειναι αυτες!
Καλο του ταξιδι.R.I.P
George Floudas
Η προσωπική εμπειρία είναι πολύ σπουδαία κατάθεση.
Είναι η πραγματική ιστορία.
Ακόμα κι αν περιγράφει ανθρώπους για τους οποίους δεν έχει κάποιος και την καλύτερη γνώμη.
Προσωπικά δεν τον άντεχα (ως κριτικό). Δεν τον ήξερα προσωπικά.
Η αλήθεια όμως είναι σε αυτό που γράφεις κι όχι σε αυτό που εγώ έχω στο μυαλό, μοιραία.
Δεν αλλάζει αυτό τη γνώμη μου, αλλά βάζει έναν ενδιαφέροντα αστερίσκο.
PS: σε προηγούμενο post πάτησα ένα γελάκι.
Δεν ήταν για σένα, αλλά για το κείμενο για τους Kraftwerk.
Δυστυχώς δεν Εχω κρατήσει παλιούς Ήχους να δεις τι έλεγε μερικά χρόνια μετά για τον Afrika Bambaataa.
Akhenaton Saqqara
Τεράστια μορφή. Για μένα αθάνατος. Έχω κασέτες με ηχογραφημένες εκπομπές του στο Τρίτο από την δεκαετία του 1980 και ακόμα ακούω την φωνή του. Το 80% της μουσικής μου παιδείας το οφείλω σε αυτόν.
Themis Rodamitis
Αξέχαστες στιγμές. ... Ακούραστος ο Φώντας.... Αιχμηρός ο Αργύρης.....
Kwstas Agas
ΔιαγραφήΟ αείμνηστος Αργύρης Ζήλος είχε γράψει στο Αθηνόραμα κριτική για τους 5 πρώτους δίσκους μου !! Τα τεύχη του περιοδικού με τις κριτικές του για τους τρεις πρώτους δίσκους μου δεν πέσανε ποτέ στα χέρια μου κι έτσι δεν μπορώ να έχω άποψη !! Όμως έπεσαν στα χέρια μου τα τεύχη του "Αθηνόραμα" με τις κριτικές του για τον τέταρτο δίσκο μου [Κώστας Άγας IV εκδ. 2005] και για τον πέμπτο δίσκο μου [Οι εκδρομές των Κυριακών εκδ. 2009 αποκλειστικά σε συλλεκτικό βινύλιο]!! Τον "Κώστας Άγας IV" τον βαθμολόγησε με ** 1/2 αστεράκια, ενώ τις Εκδρομές των Κυριακών με *** αστεράκια, όμως ... αυτά μικρή σημασία έχουν!! Σημασία έχει το εξής : Διάβαζα τις - λιτές και ευσύνοπτες λόγω οικονομίας χώρου - κριτικές του και ... πραγματικά αναρωτιόμουνα : Είναι δυνατόν να έπεσε ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ μέσα στην κρίση του και στην αντίληψή του σε ό,τι έγραψε για τους δίσκους μου ??? Μήπως όταν έγραφα τα τραγούδια μου και όταν τα ηχογραφούσα ήταν κι αυτός εκεί δίπλα μου και παρακολουθούσε τη διαδικασία ??? Σε αυτές τις 5 γραμμές κριτικής ήταν τόσο μα τόσο εύστοχος, τόσο μα τόσο "to the point" ... Επίσης αρκετές φορές τα είχαμε πει από κοντά, μιας και πολύ συχνά τον συναντούσα σε ροκ συναυλίες, όπου πραγματικά ΔΕΝ ΤΟΥ ΞΕΦΕΥΓΕ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΜΙΑ [αν μου πει κάποιος ότι όσο λειτούργησε το ΡΟΔΟΝ ο Αργύρης Ζήλος δεν έχασε ούτε συναυλία σε αυτό ... θα τον πιστέψω!!]!! Η γνώμη που σχημάτισα απ' τις κουβέντες μας : τόσο ευγενής, τόσο αξιοπρεπής, τόσο αξιοζήλευτα μετρημένος ... Τελευταία φορά που μιλήσαμε ήταν πριν μερικά χρόνια [ είχε πλέον για τα καλά αποσυρθεί από το χώρο της μουσικής δημοσιογραφίας], όταν του έστειλα ένα αντίτυπο του "Κάραβος" μου!! Λίγο τα είπαμε στο τηλέφωνο "κύριε Ζήλο, έφτασε το cd μου στα χέρια σας??" "ναι έφτασε, αλλά βρε Κώστα πού να προλάβω να το ακουσω όλο, έβγαλες κι εσύ διπλό cd, ίσα που πρόλαβα να ακούσω το πρώτο απ' τα δύο, πολύ καλή δουλειά πάντως" ... Και δυστυχώς ήταν η τελευταία φορά που μιλήσαμε, δεν έτυχε να τα ξαναπούμε [κι όταν μετά τον Κάραβος έβγαλα τον δίσκο βινυλίου μου, είχα χάσει το μπλοκάκι μου με τα τηλέφωνα - ως ακατάστατος τύπος που είμαι - κι έτσι δεν ήρθαμε σε επαφή για να του στείλω κι αυτό] .... Τελοσπάντων, από αυτόν τον άνθρωπο ΜΟΝΟ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΩ ΝΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ... Θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του ανθρώπους ...
Χειλάς περικλης
Τον γνώρισα όταν μου' χε κάνει κριτική για τον αταίριαστο. Έγραφε κάποια " καλά " πράγματα ενώ παράλληλα μου τα' " χώνε " για την ερμηνεία ( ασταθής,πομπωδης ). Δεν μου καλαρεσε αλλά έτυχε να' μαστε με τον Τόνυ - Τουρκογιωργη - εκείνη τη στιγμή που μου' πε - " ρε, αυτό είναι διθυράμβος για τον Ζηλο "... Άσε που' χε και δίκιο ο άνθρωπος.
Pan Kar
Θυμάμαι στο Αθηνόραμα για τη Σχεδία των ΑΠ: " Είναι ο συμπαγέστερα φυγόκεντρος και συνθετότερα αναρχούμενος δίσκος των Αέρα Πατέρα ". Δε θυμάμαι αν έγραφε κάτι άλλο, δε χρειαζόταν κιόλας. Απίστευτη οικονομία.
Jim Kavakopoulos
https://youtu.be/bCGNCD1Ohug?si=qirnsiKUAegKh83U&t=1340