Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 621

11/1/2025
Οι "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024] στο flix. gr, στα κινηματογραφικά βιβλία της χρονιάς...
>>Κείμενα του Φώντα Τρούσα που έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς στη Lifo, συγκεντρωμένα εδώ ως ένα τεκμήριο για τις ταινίες του ελληνικού σινεμά που μπήκαν στο περιθώριο, αλλά μοιάζουν να αξίζουν μιας δεύτερης - και τρίτης - ευκαιρίας. Από χαμένες ταινίες (όπως την «Μικρή Παρέλαση» του Τέου Σαλαπασίδη) μέχρι τον διαρκώς αναθεωρήσιμο «Φόβο» του Κώστα Μανουσάκη ως μια από τις πιο σημαντικές ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ και από λεπτομέρειες για άγνωστους συντελεστές ελληνικών ταινιών μέχρι τη συνεργασία του Μπράιαν Ινο με τον Κώστα Καραγιάννη, το βιβλίο του Φώντα Τρούσα είναι θησαυρός και απόλαυση μαζί, ένα μικρό χρονικό για την λαϊκή και ποπ κουλτούρα που γεννήθηκε και πέθανε μαζί με μια ολόκληρη εποχή του ελληνικού σινεμά.<<
https://flix.gr/articles/books-to-read.html

10/1/2025
Επειδή κωλοβάραγα σήμερα Παρασκευή από το πρωί, βολτάριζα, γύριζα κ.λπ. –είχε και ωραίο ήλιο, πούλησα και κάτι πράματα, που δεν τα ήθελα, βρήκα κι ένα βιβλίο του Λορεντζάτου, που μ’ ενδιέφερε– επιστρέφοντας στο σπίτι, και συνεχίζοντας το κωλοβάρεμα, τώρα τ’ απόγεμα, είπα να ψάξω λίγο στο ίντερνετ τα περί Καζαντζίδη και Σινάτρα... και το πρώτο που μου βγήκε είναι το άρθρο κάποιου Γιάννη Μπεκιάρη, σ’ ένα blog, από τις 3/11/2011, ο οποίος Μπεκιάρης υποτίθεται πως έκανε έρευνα για να μάθει αν ο Σινάτρα είπε τελικά κάτι για τον Στέλιο.
Η έρευνα, περιττό να το πω, ήταν της πλάκας. Κατ’ αρχάς ο τύπος αυτός λέει ότι είχε αναζητήσει την κόρη του Σινάτρα, την Νάνσυ Σινάτρα και πως του είχε πει εκείνη ότι «δεν γνώριζε κάτι σχετικό με τις “συναντήσεις” του πατέρα της με τον Καζαντζίδη. Αγνοούσε δε, την ύπαρξη του ίδιου του Καζαντζίδη».
Φυσικά, δεν υπάρχει κανένα φωνητικό απόσπασμα της δήθεν συνέντευξης της Νάνσυ στον Μπεκιάρη, πράγμα που σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να πάρει στα σοβαρά μία τέτοια επικοινωνία. Και φυσικά, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι αυτός ο Μπεκιάρης βρήκε τη Νάνσυ και μίλησαν (εγώ δεν το πιστεύω αυτό ούτε με σφαίρες – πιο πολύ πιστεύω ότι ο Σινάτρα είχε μιλήσει με καλά λόγια και για τον Κόκοτα, και για τον Χρηστάκη και για άλλους έλληνες τραγουδιστές, παρά αυτό) από πού κι ως πού θα θυμόταν (η Νάνσυ) μια κουβέντα 40 χρόνια πριν, για έναν έλληνα τραγουδιστή, στην υποθετική πάλι περίπτωση όπου θα της είχε μιλήσει γι’ αυτόν ο πατέρας της; Τρίχες κατσαρές. Άλλη δουλειά δεν είχε Σινάτρα να μιλάει στον έναν και τον άλλον (ακόμη κι αν ο «άλλος» είναι η κόρη του) για το Στέλιο. Αυτές τις μπαρούφες δεν θα τις έλεγαν ούτε οι πιο βαμμένοι «καζαντζιδικοί».
Αφήνω δε το γεγονός ότι ο Μπεκιάρης αγνοεί τη δεύτερη επίσκεψη του Σινάτρα στην Ελλάδα, τον Ιούλιο του ’71. Γράφει: «Ο Φρανκ Σινάτρα επισκέφτηκε τη χώρα μας τρεις φορές. Δύο φορές το Μάιο του 1962, στα πλαίσια μιας παγκόσμιας περιοδείας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.(...) Τριάντα χρόνια αργότερα, τον Ιούνιο του 1992, επισκέφτηκε για τρίτη και τελευταία φορά την Ελλάδα, κάνοντας μια εμφάνιση στην Αθήνα». Ο Μπεκιάρης μετράει για δύο φορές το πήγαινε-έλα του Σινάτρα το ’62, και για τρίτη φορά πάει μετά στο ’92. Αγνοεί δηλαδή την επίσκεψη του Σινάτρα στην Ελλάδα του ’71. Από ’κει να καταλάβεις πόσο σοβαρός ερευνητής είναι.
Φωτογραφία του Σινάτρα από το ’71 στην Αθήνα υπάρχει έξω από το εργοτάξιο του Χίλτον, κολλημένη στις λαμαρίνες, ενώ και αυτή η φωτό που βάζω εγώ εδώ είναι επίσης από το ’71 και δείχνει τον Σινάτρα να διασκεδάζει στη νυχτερινή έξοδό του. Από κάποια μικρο-ψαξίματα που έκανα πρέπει να είναι στο καλοκαιρινό Stork, όπου είχε πάει για ν’ ακούσει τη Μαρινέλλα (κατά πάσα πιθανότητα). Η τραγουδίστρια που διασκεδάζει τον Φράνκυ εδώ δεν είναι η Μαρινέλλα φυσικά και δεν ξέρω 100% ποια είναι. Μοιάζει και με Σόφη Ζαννίνου λίγο, αλλά πιο πολύ για μένα είναι η Γιώτα Χρυσικού (για όσους ξέρουν από παλιές τραγουδίστριες).
Η σχέση του Φράνκυ με την Ελλάδα δεν ήταν τυχαία. Και το να του έβαλαν κάποιοι Έλληνες στην Ελλάδα ή την Αμερική ν’ ακούσει Στέλιο, και να εκφράστηκε κάποια στιγμή θετικά γι’ αυτόν (και αφήνω κατά μέρος τα του Άρη Σαν) είναι κάτι που θα μπορούσε να συμβεί χίλιες φορές. Δεν κινείται δηλαδή όλο αυτό στη σφαίρα του απίθανου. Αυτό λέω, και ξαναλέω.
Όσοι τώρα το αρνούνται, ότι θα μπορούσε να εκφραστεί σε διάφορες φάσεις ο Φράνκυ για τον Στέλιο –γιατί είναι προκατειλημμένοι με το Στέλιο γενικότερα, όχι για άλλο λόγο– ... χεστήκαμε. Ας το αρνούνται, δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου. Δεν θέλω να πείσω κανέναν για το αντίθετο.
[χαζοσχόλια θα σβήνονται, προειδοποιώ]

10/1/2025
"Kαυτές Διακοπές" (1976) του Ανδρέα Κατσιμητσούλια, με τον Λάκη Κομνηνό και την Όλγα Πολίτου, στις "Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου" [LiFO Books, 2024]...

9/1/2025
Δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση ένας αληθινά λαϊκός άνθρωπος, με οξυμένο ένστικτο και καθαρή σκέψη, να μιλήσει απαξιωτικά για ανθρώπους, που για να προχωρήσουν στη ζωή θα πρέπει να υπερπηδήσουν όχι μόνο τα εμπόδια που συναντάμε όλοι μας, αλλά ακόμη ένα, που εμάς τους «καθαρούς» δεν μας αφορά, όπως είναι το χρώμα του δέρματος.
Η συνέντευξη αυτή του Στέλιου είναι επί χούντας ακόμη... δύσκολα χρόνια. Παρά ταύτα αυτός δεν θα κωλώσει να βγει μπροστά και να υποστηρίξει ένα τσιγγάνο τραγουδιστή, όχι απλώς λέγοντάς το όνομά του, αλλά αποστομώνοντας και τον δημοσιογράφο, που πήγε να του την πέσει... ότι δήθεν κάποιοι αμφισβητούσαν και-καλά τη γνησιότητα του Χατζή. Τον έβαλε στη θέση του ο Στέλιος στο πι και φι.
Όχι σαν κάτι όνομα-και-μη-χωριό που θα μιλούσαν λίγα χρόνια αργότερα για «αρχιγύφτους», στα 40βάλε τους – λες και ήταν τίποτα παιδάκια του δημοτικού, που παρασύρθηκαν.
Αυτά είναι για να τονιστούν στο Στέλιο. Η μαγκιά του. Να μη μασάει και να λέει εκείνο που έπρεπε να πει, βάζοντας τον εαυτό του μπροστά και ανοίγοντας δρόμους.

9/1/2025
Ο Βάσος Γεώργας άνοιξε καινούριο βιβλιοπωλείο, τον ΤΗΛΕΓΡΑΦΟ, στη Σπύρου Τρικούπη 15 στα Εξάρχεια, πολύ κοντά στην πλατεία και στη βιτρίνα του συμπεριλαμβάνει και το «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], στην ίδια σειρά με Μπουνιουέλ, Κάφκα, Γκαίτε και «Μπέτι Μπου». Δε λέω... καλή παρέα. Τον ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό.

9/1/2025
Έχω διαβάσει τις τελευταίες μέρες για ταινίες-σειρές που πρόκειται να γυριστούν ή θα ήθελαν κάποιοι να γυριστούν για τον Μιχάλη Μενιδιάτη, τον Μανώλη Αγγελόπουλο και τον Στράτο Διονυσίου.
Μάγκες μου κανενός η ζωή, ακόμη και του Στράτου, λόγω της φυλάκισής του π.χ., ακόμη και του Μανώλη λόγω του ρατσισμού που βίωνε έως και τα τελευταία χρόνια της ζωής του και του ειδυλλίου του με την Αννούλα, δεν έχει το ενδιαφέρον που είχε η ζωή του Στέλιου. Τι να λέμε τώρα...
Η δική μου γνώμη είναι πως πρέπει να γίνει άλλη μία ταινία, τουλάχιστον, για τον Στέλιο, που να πιάνει τα ακόμη πιο ενδιαφέροντα χρόνια του, από το 1975 μέχρι που πέθανε, αλλά αυτό καίει... και δεν θα γίνει ποτέ. Και αν γίνει, θα είναι σαν να μην έγινε...

8/1/2025
Υπάρχει ένα θέμα σε σχέση με το αν ο Sinatra είχε εκφραστεί θετικά για τον Καζαντζίδη (υπάρχει και στην ταινία αυτό). Κάποιοι το απορρίπτουν εντελώς το θεωρούν «αρβύλα», ενώ κάποιοι άλλοι το παρομοιάζουν με την υποτιθέμενη συνάντηση Χιώτη-Hendrix.
Μάγκες μου η συνάντηση Χιώτη-Hendrix δεν μπορεί να συνέβη ποτέ των... ποτών, για λόγους που έχω από χρόνια εξηγήσει. Είναι μύθευμα και αυτό αποδεικνύεται με ατράνταχτα στοιχεία. Εν αντιθέσει με την περίπτωση Sinatra-Καζαντζίδη, για την οποία τίποτα δεν αποκλείεται. Προσωπικά το πιστεύω ότι ο Sinatra είχε υπ’ όψη του τον Στέλιο και είχε εκφραστεί.
Κατ’ αρχάς υπάρχει η προσωπική μαρτυρία του Κυριάκου Διακογιάννη, που λέει ότι ο ίδιος ο Sinatra του το είχε πει αυτό. Εντάξει, εγώ το έβαλα αυτό σαν σχόλιο και σ’ ένα ποστ του Νίκου Σαραντάκου – και είπα από κάτω στο σχόλιο ότι βάζω το λινκ, με την κουβέντα του Διακογιάννη, για τη συζήτηση (στο ποστ). Δεν είπα ότι αυτό είναι ένα ατράνταχτο στοιχείο, και πάει και τελείωσε.
Για μένα ο Διακογιάννης είναι ο άνθρωπος που έχει γράψει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα βιβλία για τον Καζαντζίδη, σε μια εποχή (1983), που πολλοί νεότεροι και παλιότεροι «καζαντζιδικοί» κοιμόντουσαν με τα τσαρούχια, και υπό αυτή την έννοια δεν τον θεωρώ αναξιόπιστο περί τα «καζαντζιδικά». Δεν λέω –το ξαναλέω– πως αυτό που ισχυρίζεται, όντως συνέβη, ότι μίλησε σε κείνον ο Sinatra για τον Στέλιο, αλλά σε κάθε περίπτωση εγώ το λαμβάνω υπ’ όψη μου.
Πιο πολύ όμως απ’ αυτό λαμβάνω κάτι άλλο υπ’ όψη μου. Πως ο Sinatra ήταν θαμώνας του Sirocco, του νεοϋορκέζικου μαγαζιού, που είχε ανοίξει ο Aris San (αυτό το γράφει μέχρι και η wiki) και ο Στέλιος ήταν κολλητός με τον San (έχουν ηχογραφήσει κιόλας μαζί) και δεν το αποκλείω καθόλου Sinatra και Στέλιος να συναντήθηκαν κιόλας στο Σιρόκο, το 1976, όταν ο Στέλιος συμμετείχε και στο γύρισμα της ταινίας «Κραυγές στον Άνεμο» του Ερρίκου Ανδρέου, που είχε ως βασικό πρωταγωνιστή τον Άρη Σαν.
Για να καταλήξω. Το να πιστεύει κάποιος ότι ο Σινάτρα είχε μιλήσει για το Στέλιο κτλ. δεν είναι φαντασιοπληξία. Είναι κάτι που μπορεί να συνέβη. Προσωπικά, εγώ το πιστεύω. Αυτό δείχνουν τα δεδομένα. Δεν πρόκειται για κοτρώνα τύπου Χιώτης-Hendrix. Να μαθαίνετε να ξεχωρίζετε την κάθε περίπτωση.

8/1/2025
Άνθρωπος που έχει γράψει τέτοιο οχετό δεν μπορεί να θεωρείται φαν του λαϊκού τραγουδιού και καζαντζιδικός. Ας προσέχανε...

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Άνθρωπος που έχει γράψει τέτοιο οχετό δεν μπορεί να θεωρείται φαν του λαϊκού τραγουδιού και καζαντζιδικός"...

    Vassilis Serafimakis
    "τον αρχιγύφτο"...

    Mparpa Mimis
    Ποιος να το έχει γράψει;;

    Μάνος Ορφανουδάκης
    Από «Τα Νέα»...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Η ενασχόληση του με τα καλλιτεχνικά ...έχουν βάθος. Ποιος θα ερευνήσει; Είναι βέβαια αργά.

    Sakis Bwanas
    Γελοίος - αλλά επικίνδυνος (τότε)

    Ναταλία Ρασούλη
    Αυτός ο άνθρωπος δεν παίζεται. Και μιλάω για αυτόν που ξέρουμε καλά ποιος τα έλεγε αυτά

    Nikolaos Loxas
    ο λιανης παντα ηταν της παραταξης ΟΦΑ (οπου φυσαει ο ανεμος).
    αλλα ουτε και μουσικος ηταν οποτε δε βαριεσαι...
    ομως ο ζαμπετας ας πουμε ελεγε τους ρεμπετες περιθωριακους
    (αφου επωφεληθηκε ο,τι μπορεσε)..
    α! και ο καζαντζιδης ελεγε τα ρεμπετικα σαχλαμαρες.
    τι να κανουμε, μεγαλος μουσικος δε σημαινει απαραιτητα μεγαλος ανθρωπος..

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Πάντως, στα κατοπινά χρόνια ζήτησε συγγνώμη!

    Φώντας Τρούσας
    Για μένα αδιάφορο. Το ενδιαφέρον (υπό την έννοια ότι φανερώνει πολλά) είναι εκείνο που είχε πει τότε.

    Michalis Koumbios
    «Απεκάλεσα γύφτο τον Μανώλη Αγγελόπουλο. Είναι κάτι για το οποίο ντρέπομαι. Είναι κάτι για το οποίο έχω ζητήσει πολλές φορές συγγνώμη μόνος μου, πολύ πριν μου ζητηθεί αυτή η συνέντευξη γιατί μόνο γύφτος, με την έννοια που νομίζει ο κόσμος, δεν ήταν ο Αγγελόπουλος. Σε μένα είχε δημιουργηθεί εκείνα τα χρόνια το λεγόμενο δημοσιογραφικό υπερεγώ. Ένα είδος αλαζονείας, ένα είδος έπαρσης. Το ότι ο μέγας Τσιτσάνης του εμπιστεύτηκε να του τραγουδήσει τραγούδια, αυτό δείχνει τι μέγεθος ήταν ο Αγγελόπουλος», είπε σε εκπομπή το 2021 ο Γιώργος Λιάνης.

    Φώντας Τρούσας
    Κάθε δήλωση έχει τη σημασία που έχει τον καιρό που λέγεται. Το τι έγινε 50 χρόνια αργότερα δεν μ' ενδιαφέρει και τόσο εμένα προσωπικά (τα ξέρω αυτά).

    Michalis Koumbios
    Καλησπέρα Φώντα! Οι άνθρωποι μπορεί να θεωρηθούν ορθολογικοί μόνο εφόσον έχουν την ικανότητα να υποστηρίζουν και να αναθεωρούν την άποψή τους...

    Nikolas Fotakis
    «Το λεγόμενο δημοσιογραφικό υπερεγω»
    Λεγόμενο από ποιον; Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Ο κανονικός κόσμος λέει «μαλάκας» και ξεμπερδεύει

    Φώντας Τρούσας
    Δεν ξέρω τι λέει η θεωρία Μιχάλη. Η πράξη λέει άλλα. Τι σημασία έχουν οι συγγνώμες 40 και 50 χρόνια μετά? Ξαναλέω σημασία έχει τι ειπώθηκε σε χρόνο πρώτο. Να δεις τη δήλωση μέσα στο κλίμα εκείνης της εποχής και να την κρίνεις. Εγώ δηλαδή την κρίνω απαράδεκτη σε σχέση με το τότε - άσε με το τώρα. Το τότε έχει σημασία.

    Michalis Koumbios
    Έτσι ακριβώς. Την κρίνεις τότε. Κι εγώ τον έκρινα τότε ως κουμπότρυπας έφηβος στα περιοδικά που είχα πρόσβαση κι αρθρογραφούσα. Του είχα ορμήσει του Λιάνη αλλά και του Φρέντι Γερμανού και της Φωφώς Βασιλακάκη και του Καπράνου και του Ιάκωβου Καμπανέλη. Σε παραπέμπω στον Θούριο, στην Αυγή, στον Σχολιαστή που έγραφα εκείνα τα χρόνια από το 1980 έως το 1985. Δεν τους ενοχλούσε μόνο ότι ήταν τσιγγάνος. Τους ενοχλούσε ότι σήκωνε κεφάλι και ακουγόταν με έμφαση και καμάρι η φωνή ενός κόσμου που δεν είχε ανοιχτή πρόσβαση στα ΜΜΕ. Όλοι οι παραπάνω έγραψαν χυδαία και ακραία ρατσιστικά σχόλια για τον Αγγελόπουλο. Κι άλλοι, κι άλλοι...Αλλά με το να παίρνεις τέτοια θέση εναντίον του Λιάνη τόσα χρόνια μετά γίνεσαι κι εσύ για λίγο η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Με εκτίμηση στα γράφω όλα αυτά.

    Φώντας Τρούσας
    Δεν με ενδιαφέρει το πρόσωπο. Με ενδιαφέρει η δήλωση μια δεδομένη στιγμή. Αυτή μόνο έχει αξία για μένα. Η συγγνώμη δεν έχει καμία δημοσιογραφική αξία. Τα ανθρώπινα δεν με νοιάζουν. Ούτε τα συγχωροχάρτια. Παπάς δεν είμαι εξάλλου. Και κάνεις τραγικό λάθος όταν με εξισώνεις και με λες η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Ντροπή. Και ανοησία μαζί. Είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, όταν γράφω "δεν μπορεί να θεωρείται φαν του λαϊκού τραγουδιού και καζαντζιδικός", με το "αρχιγύφτος"? Έλεος δηλαδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Michalis Koumbios
      Καμμιά ντροπή. Ο τρόπος που το παρουσιάζεις το όλο θέμα μετά από τόσα χρόνια είναι φτηνιάρικος. Τα χρονολόγια έχουν αξία όταν παρουσιάζονται με ύφος και ήθος. Κι ο Καμπανέλλης, αυτός ο ογκόλιθος ήταν στην προκειμένη εντελώς φάουλ. Όλοι έχουμε πει άκυρα. Μεγάλες προσωπικότητες κάποια στιγμή ξεστόμισαν ανοησίες. Όταν ζητάς συγγνώμη και δεν το εννοείς, λες απλώς ψέματα. Η ειλικρινής συγνώμη όμως είναι σημάδι δύναμης και ωριμότητας. Και νομίζω πως ο Λιάνης ήταν στην συγνώμη του ειλικρινής. Καληνύχτα!

      Φώντας Τρούσας
      Δεν με ενδιαφέρει ρε μεγάλε τι ήταν στη συγγνώμη του. Ούτε ξέρω αν ήταν ειλικρινής ή όχι. Αν εσύ ξέρεις μπράβο σου. Εγώ ξέρω εκείνο που γράφτηκε το 1983 και το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι κανένας φαν του λαϊκού και καζαντζιδικός δεν θα έλεγε ποτέ αυτό το πράμα. Ούτε το 1983 ούτε το 2983. Φθηνιάρικη είναι η δική σου προσπάθεια να δίνεις συγχωροχάρτια. Και ξαναλέω... ντροπή.

      Φώντας Τρούσας
      41 χρονών τα έγραψε αυτά - δεν υπάρχει ουδεμία δικαιολογία. Δεν ήταν παιδάκι. Δεν μπορεί να είναι φαν του λαϊκού και καζαντζιδικός κάποιος που εκφράζεται σ' αυτή την ηλικία τοιουτοτρόπως.

      Θεοδουλος Παρασκευαιδης
      Respect Φώντα

      Giorgos Ftakas
      Συμφωνώ και επαυξάνω. Και η Αυριανή είχε γράψει τότε κάτι παρόμοιες σάχλες.

      Asser Moissis
      Ο ίδιος που ωφελήθηκε απ' το ΠΑΣΟΚ ποικιλοτρόπως στα δύσκολα έγινε αρνητής ΠΑΣΟΚ... Τι να πει κανείς για τέτοιους καιροσκόπους...

      Michalis Koumbios στον Asser Moissis
      Συμφωνώ πως ήταν και πιθανόν να εξακολουθεί να είναι χαρακτηριστική περίπτωση καιροσκόπου που δεν δεσμεύεται από αρχές. Σίγουρα ανήκει σε αυτούς που πάντα καιροφυλακτούσαν και άρπαζαν οποιαδήποτε ευκαιρία τους προσφέρονταν. Το θέμα μου είναι ο Φώντας που είναι ένας αξιόλογος και αξιόπιστος μουσικογράφος που υιοθετεί φτηνιάρικους τρόπους για να μας παρουσιάσει ένα τόσο σοβαρό ρατσιστικό θέμα.

      Φώντας Τρούσας στον Michalis Koumbios
      Ποιος είναι ο φτηνιάρικος τρόπος ρε μεγάλε? Μήπως έπρεπε να κάνω ολόκληρη διατριβή στο fb? Ένα ποστ είναι στο οποίο υπάρχει μια συγκεκριμένη δήλωση κι ένα συμπέρασμα. Ότι δεν μπορεί να είναι φαν το λαϊκού κάποιος άνθρωπος που μιλάει στα 40 του έτσι. Γιατί οι λαϊκοί άνθρωποι αγκάλιασαν τον "αρχιγύφτο" και τον τοποθέτησαν πολύ ψηλά από την αρχή. Κανένας καζαντζιδικός δεν θα μιλούσε ποτέ έτσι για τον Αγγελόπουλο. Οι λαϊκοί άνθρωποι σέβονται τους κατατρεγμένους και ο ίδιος ο Στέλιος όταν τον είχαν ρωτήσει κάποτε ποιον καλλιτέχνη γουστάρει είχε πει τον Κώστα Χατζή, έναν άλλο "αρχιγύφτο" και κατατρεγέμενο. Μην προσπαθείς να πουλήσεις εντυπώσεις σε μένα. Είσαι τελείως λάθος. Απαράδεκτα λάθος.

      Michalis Koumbios
      Τίποτα δεν προσπαθώ να πουλήσω. Λυπάμαι απλά που υιοθετείς αυτού του τύπου αναρτήσεις που είναι του συρμού.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Τρούσας
      Τις λύπες σου στις χήρες και στα ορφανά (που λέει κι ο λαός). Δεν είναι κανενός συρμού η ανάρτηση. Είναι μια χαρά. Γιατί είναι ποστ ρε μεγάλε δεν είναι άρθρο, ούτε διατριβή. Λέει κάτι. Το ότι βρέθηκε ένας να απαξιώσει αυτό το ποστ δεν λέει τίποτα για μένα. Εσύ είπες πολύ χειρότερα για μένα, απ' αυτό που είπα εγώ - ότι δεν τον αναγνωρίζω σαν φαν του λαϊκού και σαν καζαντζιδικό. Αναφέρθηκες σε θέματα ήθους. ύφοιυς και άλλες τέτοιες απερισκεψίες, που με κάνουν να συμπεράνω πολλά. Και συγγνώμη δεν θέλω γιατί από τότε που βρέθηκε το συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο (όπως ξαναλέει ο λαός).

      Michalis Koumbios
      Μου είναι αδιάφορο το τι συμπεραίνεις. Κακώς ασχολήθηκα. Καλή κατρακύλα με τα χαζό ποστ σου. Κρίμα....

      Φώντας Τρούσας
      Αυτά που γράφεις είναι για πολλά γέλια. Τα παίρνω στην πλάκα για να μην τα πάρω αλλιώς.

      Michalis Koumbios
      Τέλεια. Το γέλιο έχει θεραπευτική δράση. Είμαι ο γιατρός σου τουλάχιστον για σήμερα. Καλημέρα!

      Γιώργος Σκιάς
      Λιάνης;

      Spyros Boulis
      Ότι έχει ειπωθεί τότε, από οποιονδήποτε και ότι ειπωθεί τώρα ή στο μέλλον για το Μανώλη Αγγελόπουλο, δεν έχει καμία σημασία. Η ιστορία έχει αποφανθεί πως πρόκειται γιά έναν συγκλονιστικό λαϊκό τραγουδιστή και ερμηνευτή, που κι αυτός μίλησε στις καρδιές του κόσμου και αγαπήθηκε πολύ ! Όποιος ήταν στην κηδεία του θα κατάλαβε ακόμη περισσότερα. Επίσης ήταν υπέροχος κι αγαπητός τύπος, γεναιόδωρος (έχω προσωπική εμπειρία από οταν ήμουν μαθητής γυμνασίου) και πονετικός...

      Φώντας Τρούσας
      ε, τι θάταν...

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Υπάρχει ένα θέμα σε σχέση με το αν ο Sinatra είχε εκφραστεί θετικά για τον Καζαντζίδη "...

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Το έχω στείλει το κείμενο σου περί Χ-Χ σε κάποιες ψυχές για να πάρουν μία γεύση κι από την άλλη όψη περί τής συνάντησής των!
    - Για το αν το είπε κάτι ο Φρανκ για τον Στέλιο δεν ξέρω αν είναι μύθος ή αλήθεια° πάντως για την Μαρινέλλα πρέπει να είπε κάτι ανάλογο - (σε συνδυασμό με την κίνηση της) μιάς και υπήρξε οπτική επαφή τών 2 στα πρώτα τών '70ς στο Άθενς μπάι νάιτ!

    Evagoras Karageorgis
    Τέτοιες συναντήσεις, είτε Χιώτη-Χέντριξ είτε Στέλιου-Σινάτρα (έγιναν ή δεν έγιναν) δεν έχουν να προσθέσουν κάτι σημαντικό στα μεγέθη των δύο. Ούτε είχαν, αν υπήρξαν, καμία επηρροή στο έργο τους. Είναι απλά ένα θέμα ελάσον. Δεν συγκρίνεται δηλαδή με τη συνάντηση/συνεργασία Κουίνσι Τζοόυνς Μάνου Χατζιδάκι στο Χαμόγελο της Τζοκόντα. Εδώ ναι, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μελέτη του ρόλου το ΚΤ στην παραγωγή ενός έργου που ανατρέπει όλη την ως τότε εργογραφία του ΜΧ.

    Ιωάννα Κλ.
    'Νταξ'... άλλοι λένε πως αυτό το έχει πει ο Χάρυ Μπελαφόντε! Ο καθείς ό,τι θυμάται! Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.... (από τον Άρη, τον κουμπάρο του Καζαντζίδη) > https://www.youtube.com/watch?v=6utzF_Y2RnE
    Eglen Oyna Άρης Σάν Aris san (Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα) אריס סאן

    Φώντας Τρούσας
    .Από πού κι ως πού ο Μπελαφόντε; Για τον Σινάτρα υπάρχει βάση.

    Ιωάννα Κλ.
    Μας το έχει πει ο Τζάρας (καθώς και η Μελίνα σε μια συζήτηση το επικαλέστηκε, ότι ήταν στο μαγαζί του Σαν με τον Μπελαφόντε και το είπε τότε) Και θυμάμαι να το έχει πει και κάποιος άλλος μουσικός, σε μια συνέντευξή του, που κυκλοφορεί κιόλας... (δεν έχω χρόνο τώρα να ζοριστώ για να το ψάξω! Δεν έχει νόημα, ούτε σημασία!)

    Φώντας Τρούσας
    Εγώ τώρα το πρωτάκουσα για τον Μπελαφόντε. Για το Σινάτρα ακούγεται πολλά χρόνια. Και το ξέρουν πλέον όλοι. Σημασία έχει αν είχαν συμπέσει στο Σιρόκο (του Σαν) Στέλιος-Σινάτρα. Εγώ δεν το αποκλείω. Θέλω να πω πως πολλά συνηγορούν για τέτοιες δηλώσεις. Δεν είναι στη σφαίρα του παραλόγου (όπως το Χιώτης-Χέντριξ).

    Sakis Bwanas
    Σκάλες ανώτερη όμως αυτή η εκτέλεση https://youtu.be/eQtUMZ8kgsQ?si=39JwTjHhWRnkxNYw
    Aris San - Boumpam (Fortuna Records | FTN004)

    Ιωάννα Κλ. στον Φώντας Τρούσας
    Μήπως από τα λόγια του Α. Πάνου περί κατηγορίας φωνής και όπερας περάσαμε σε Σινάτρα, Μπελαφόντε και λοιπούς;! >> (το έχεις αυτό υπόψη σου; >> https://www.dieci10.gr/stelios-kazantzidis-akis-panou.../) :
    Αν ο Στέλιος Καζαντζίδης
    είχε καταλάβει τι μπορεί ν’ αποδώσει
    κι ήταν άλλο παιδί,
    και την κοπάναγε από την Ελλάδα
    και χωνόταν στην Όπερα,
    θα ψάχνανε
    να βρούνε κατηγορία φωνής
    για να τον εντάξουνε…
    Άκης Πάνου
    Απόσπασμα από το βιβλίο
    της Όλγας Μπακομάρου
    ΩΣΕΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ
    Άκης Πάνου: ''Καζαντζίδης δεν ξαναβγαίνει'' - dieci10

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    Αν ζούσε ο Θόδωρος Κατσαδράμης ίσως το επιβεβαίωνε.
    https://youtu.be/EhX4tWv09yk?si=5V7kSq11XOGtUlXu
    Voice in the wind - Aris San

    Lorca Lord
    Πιστευω οτι ειναι μυθος.
    Η να ειπωθηκε ως συναδελφικη φιλοφρονηση.
    Αν τυχον αναφερθηκε, τοτε τιμά τον Σινατρα.
    Ο Καζαντζιδης δεν επαινεσε ποτε κανεναν.

    Φώντας Τρούσας
    Έχει επαινέσει πολλούς ο Καζαντζίδης - αν και δεν θα έπρεπε

    Παντελής Λαλεδάκης
    Συγγνωμη το οτι συχναζε σε ενα χ μαγαζι ο σινατρα δεν ειναι αρκετο για να υιοθετεις κατι ως αληθες. Ή εχεις αποδείξεις ή δεν εχεις. Και αν υπαρχει μονο μια μαρτυρια ενος ελληνα κιολας για τα λογια του σινατρα, εεε μαλλον δεν συνεβη ποτε. Αυτος ο σινατρα που ειχε τοσο μεγαλο θαυμασμο για τον καζατζιδη πως και δεν τον ειχε αναφερει πουθενα, σε καποιο αλλο τριτο προσωπο ?

    Φώντας Τρούσας
    Σε ποιον να το αναφέρει, στη Μπάρμπρα Στρέιζαντ? Μπορεί και να το ανέφερε, αυτά θα λέμε τώρα? Βγαίνει ένας και λέει κάτι, που στέκει. Ότι το είπε σε κείνον. Και δεν είναι τυχαίος αυτός. Υπάρχει κι ένας τόπος κοινός, που μπορεί να βρέθηκαν Aris San, Στέλιος και Σινάτρα, που είναι το πρόβλημα? Μην πιάσουμε κουβέντα τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nickos Ventouras στον Παντελής Λαλεδάκης
      > Ή εχεις αποδείξεις ή δεν εχεις.
      Αν δεν έχεις και τίθεται το ζήτημα, παραθέτεις ότι πραγματολογικά στοιχεία διαθέτεις, και εξετάζεις πόσο πιθανό είναι. Δεν σημαίνει ότι το απέδειξες, απλά ότι το εκτίμησες ως βαθμό πιθανότητας.
      Αν ίσχυε αυτό που λες ως απόλυτος κανόνας, το 80% της Ιστορίας και της Αρχαιολογίας δεν θα υπήρχαν. Οι εικασίες είναι μέσα στο παιχνίδι.
      > Αυτος ο σινατρα που ειχε τοσο μεγαλο θαυμασμο για τον καζατζιδη πως και δεν τον ειχε αναφερει πουθενα, σε καποιο αλλο τριτο προσωπο ?
      Γιατί, ποιός είπε ότι είχε "μεγάλο σεβασμό", σε βαθμό να περιμένει κανείς να γυρνάει και να τον αναφέρει δεξιά και αριστερά, σε συνεντεύξεις κλπ;
      Μπορεί απλά ― εικασία κάνουμε ― να τον άκουσε κάπου και να σχολίασε θετικά εκείνη την ώρα, μεταξύ τύρου και αχλαδιού.
      Είπε κανείς ότι τον απασχολούσε το θέμα Καζαντζίδης γενικά ή ότι ήταν φαν γενικότερα, ώστε να ισχύει η ένσταση που λες;

      Παντελής Λαλεδάκης
      οτι το 80% της ιστοριας και της αρχαιολογιας δεν βασιζεται σε αποδειξεις αλλα σε εικασιες και πιθανοτητες. Ενταξει τωρα, no comments.
      Κατα τα αλλα, οσοι ελληνες αναφερονται στον θαυμασμο του σινατρα δεν αναφερονται ως εικασια μεταξυ τυρου κ αχλαδιου αλλα ως γεγονος.
      Συνηθως ειναι κ οι ιδιοι ειναι που πιστευουν οτι ο χεντριξ ειπε οτι το καλυτερο σολο που ακουσε ποτε το επαιξε ο χιωτης, τα ελληνικα για μια ψηφο εχασαν την ευκαιρια να ειναι η επισημη γλωσσα της αμερικης κτλ

      Nickos Ventouras
      > οτι το 80% της ιστοριας και της αρχαιολογιας δεν βασιζεται σε αποδειξεις αλλα σε εικασιες και πιθανοτητες. Ενταξει τωρα, no comments.
      Πραγματικά, αν θεωρείς ότι ισχύει το αντίθετο, no comments.
      > Κατα τα αλλα, οσοι ελληνες αναφερονται στον θαυμασμο του σινατρα δεν αναφερονται ως εικασια μεταξυ τυρου κ αχλαδιου αλλα ως γεγονος.
      Το ποστ εδώ λέει συγκεκριμένα ότι αναφέρεται σε εικασία, δεν το παρουσιάζει ως γεγονός, αλλά κατά πόσο θα ήταν δυνατό να έχει συμβεί ― και το ποστ σχολίασες, όχι "όσους έλληνες"!
      > Συνηθως ειναι κ οι ιδιοι ειναι που πιστευουν οτι ο χεντριξ ειπε οτι το καλυτερο σολο που ακουσε ποτε το επαιξε ο χιωτης, τα ελληνικα για μια ψηφο εχασαν την ευκαιρια να ειναι η επισημη γλωσσα της αμερικης κτλ
      Με άλλα λόγια το πρόβλημα είναι μπας και έχουν κάνα λαϊκό μύθο για κάναν καλλιτέχνη ή γενικότερα, και φουντώσει ο ...ελληνικός εθνικισμός (έτοιμοι είμαστε να πάρουμε την Πόλη μόλις πει κάποιος ότι ο Χέντριξ επένεσε τον Χιώτη). Γιατί ως γνωστόν κάθε λαός δεν έχει τους δικούς του, ή στο ίδιο το ροκ δεν παίζουν άπειροι τέτοιοι και στας καλύτερας ατλαντικάς οικογενείας...

      Παντελής Λαλεδάκης
      δεν υπαρχει καποιο προβλημα. Καφενειακη ιντερνετικη συζητηση κανουμε. Ισχυει οτι καθε λαος εχει τους δικους του μυθους, εμεις ειμαστε αρκετα τυχεροι για να χουμε γεννηθει στην ελλαδα οποτε τα δικα μας σχολιαζουμε/γελαμε με αυτα.

      Φώντας Τρούσας στον Παντελής Λαλεδάκης
      Με τι γελάς ρε μεγάλε? Με τη φωνάρα του Στέλιου, ενός τραγουδιστή που ήταν γνωστός σε όλο τον κόσμο, όπου υπήρχαν Έλληνες? Και που στα δικά μας μέρη, σε όλη την Ανατολή, Αραβία, Μαγκρέμπ, Τουρκία κ.λπ. πίναν νερό στο όνομά του? Για κάνε μας τη χάρη...\

      Παντελής Λαλεδάκης
      Οχι, δεν γελαω με την φωναρα του στελιου. Αλλα με οσους λενε οτι ο σινατρα ηταν θαυμαστης του και οτι ο χιωτης ζηλευε τον χεντριξ. Εχει τεραστια διαφορα το ενα απο το αλλο.
      αλιμονο, και εμενα μου αρεσει ο καζατζιδης

      Φώντας Τρούσας
      Ρε μεγάλε το είπα χίλιες φορές. Το Χέντριξ-Χιώτης δεν υφίσταται. Το άλλο για μένα υφίσταται. Εγώ το πιστεύω. Τελείωσε η κουβέντα εδώ. Δεν έχω χρόνο για ξανα-μανα τα ίδια.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      Ποτέ

      Φώντας Τρούσας
      Πάντα

      Ιωσήφ Βάγγερ
      ποτέ δεν έγινε κάτι τέτοιο και ούτε υπήρχε ποτέ καμία δυνατότητα να γίνει. Μόνο στη φαντασία των ζηλωτών Καζαντζιδικων

      Διαγραφή
    2. Φώντας Τρούσας
      Έτσι νομίζεις. Όποιος αγνοεί το τρίγωνο Aris San-Frank Sinatra-Stelios να κρατάει τις γνώμες του για τον εαυτό του.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      ελπίζω να μη φτάσουμε στο σημείο να πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν υπάρχει θεός όπως απαιτούν οι πιστοί, αντί του αντίθετου

      Φώντας Τρούσας
      Ρε φίλε σου απάντησα. Και αυτό είναι πραγματολογικό. Ο Σινάτρα ήταν θαμώνας στο Σιρόκο του Σαν, στο Μανχάταν και ο Στέλιος ήταν κουμπάρος του Σαν και βρέθηκε στην Αμερική το 1976, και υπάρχει και ταινία γυρισμένη εκεί, στην Αμερική. Τι πιο απλό να συναντήθηκαν οι τρεις τους και να μίλησαν. Μη λέμε ξανά-μανά τα ίδια, και κάπως αυτό να πέρασε μέσα στα χρόνια και να έφθασε στις μέρες μας. Δεν υπάρχει μυθολογία εδώ πέρα, όπως στην περίπτωση Χιώτη-Χέντριξ.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      ειναι μια υπόθεση . Οπως είναι και οτι αν είχε πει κάτι τέτοιο ο Σινατρα τότε θα ήταν πρώτο θέμα και είδηση σε όλα τα μέσα στην Ελλάδα και θα είχαν μιλήσει και ρωτήσει και ψάξει δεκάδες δημοσιογράφοι και αγιογράφοι του Καζαντζίδη

      Φώντας Τρούσας
      Αυτά που λες είναι εικοτολογίες. Κάτι παίχτηκε μεταξύ των τριών. Σιγά μην κάθονταν οι ίδιοι να μιλάνε για τους εαυτούς τους. Σιγά μην έβγαινε ο Στέλιος να πει... ξέρετε τι είπε ο Σινάτρα για μένα; Δεν ήταν ψώνια οι άνθρωποι. Προφανώς κάποιοι ήταν κοντά τους, όταν έγινε το touch στο Σιρόκο, και αυτό διαδόθηκε μέσα στα χρόνια, φθάνοντας μέχρι τις μέρες μας. Όλα τα άλλα έχουν να κάνουν με δικές σου προκαταλήψεις.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      αυτά που λες δλδ τι είναι αν δεν είναι εικασίες. Ή επιτρέπεται να κάνουμε μόνο την εικασία που συντηρεί τον μύθο ότι ο Σινάτρα είχε πει κάτι τέτοιο για τον Στέλιο. Αν είχε πει κάτι τέτοιο θα το ήξερε το πανελλήνιο εδώ και δεκαετίες

      Φώντας Τρούσας
      Όχι, δεν είναι καθόλου εικασίες. Δεν είναι εικασία το ότι ο Siantra ήταν θαμώνας στο Σιρόκο του Σαν, ούτε ότι Στέλιος-Σαν ήταν κουμπάροι και συνεργάζονταν το '76 στην Αμερική. Και αυτό περί της συνάντησης εγώ το ακούω τουλάχιστον 20 χρόνια και δεν είμαι φαν και θιασώτης κανενός - εννοώ πως δεν ανήκω σε κυκλώματα καζαντζιδικών. Άντε γεια τώρα, γιατί με κουράζεις.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      καλή ξεκούραση

      Φώντας Τρούσας
      Άσε τις ειρωνείες. Χάρη σου κάνω που κάθομαι και ξαναλέω ξανά μανά τα ίδια. Να πεις κι ευχαριστώ.

      Ιωσήφ Βάγγερ
      υπόχρεος

      Vasilis Lampropoulos
      Παρεμπιπτόντως, χωρίς να έχω διαβάσει κάτι σχετικό, νομίζω ότι στα γνωστά αντι-εβραϊκά ξεσπάσματα του Καζαντζίδη είχε βάλει ένα χεράκι και ο Διακογιάννης.

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Έχω διαβάσει τις τελευταίες μέρες για ταινίες-σειρές που πρόκειται να γυριστούν ή θα ήθελαν κάποιοι να γυριστούν για τον Μιχάλη Μενιδιάτη, τον Μανώλη Αγγελόπουλο και τον Στράτο Διονυσίου"...

    Giorgos Ftakas
    Άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας,όπως λέμε!!!

    Giorgos Pouliopoulos
    για τον αγγελοπουλο σιγουρα θα ειχε ειδικα σημερα, που τα δυο θεματα που αναφερεις ειναι και πιο τοπικ της εποχης, μπονους πως μπορει να αξιοποιηθει απο την αναποδη παλι ο Λιανης

    Αλέξανδρος Κατσαούνης
    Η ζωή του aris san θα μπορούσε να γίνει πολύ καλή ταινία

    Φώντας Τρούσας
    έχει γίνει αυτή - ντοκιμαντέρ βέβαια

    Nikos Mitrogiannopoulos
    Κακή η ποιότητα, αλλά κάτι υποπτεύεται κανείς
    https://www.youtube.com/watch?v=ex285pdyVKs
    Kazantzidis & Aris San

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    Ακούγεται και για Τόλη Βοσκόπουλο ως δεδομένο ότι θα γυριστεί ταινία .Με συνυπεύθυνο στην παραγωγή και πάλι τον "τίγρη"(Μελισσανίδης)
    ισχύει και είναι και μεγάλη προσωπικότητα ο Τόλης ,αξίζει μια ταινία!

    Φώντας Τρούσας
    Είναι νωρίς ακόμη. Σε 30 χρόνια πρέπει να γίνει ταινία ο Τόλης.

    Nickos Ventouras
    Καιρός είναι να γίνει μια ταινία μυθοπλασίας για το Δημοσιουπαλληλικό Ρετιρέ ή έστω τον Βασίλη Νικολαϊδη

    Φώντας Τρούσας
    Μόνο για τους πρώτους κάποιο ντοκιμαντέρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο Βάσος Γεώργας άνοιξε καινούριο βιβλιοπωλείο, τον ΤΗΛΕΓΡΑΦΟ"...

    Anastassios Anastassiou
    Ωραίος τίτλος: Τηλέγραφος.

    Δανάη Αναστασίου
    Αν περάσεις σήμερα, λείπει ο Μπουνιουέλ και ο Sanguinetti

    Φώντας Τρούσας
    Το δικό μου δεν το πήρες

    Δανάη Αναστασίου
    Σημειώθηκε

    Vassos Georgas
    Σε ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα μας προσφερεις

    Φώντας Τρούσας
    Σου εύχομαι χαρά και υγεία Βάσο, και πάντα στις επάλξεις.

    Miltos Kordas
    Θα το επισκεφτώ σύντομα...και θα πάρω και το βιβλίο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση ένας αληθινά λαϊκός άνθρωπος, με οξυμένο ένστικτο και καθαρή σκέψη, να μιλήσει απαξιωτικά για ανθρώπους"...

    Anastasios Babatzias
    Για να αμφισβητει καποιος τη... γνησιοτητα του Χατζη πρεπει ή να ειναι βλαξ ή να ειναι εντελως αμουσος

    Φώντας Τρούσας
    ή ρατσιστής

    Nikolas Fotakis
    Ποιος πήρε την συνέντευξη;

    Φώντας Τρούσας
    Δεν είναι γνωστός

    Konstantinos Kottis
    Σε άλλη συνέντευξη ή βιβλίο προς τα τέλη του ΄70 απαξίωσε την Μαρινέλλα αρνούμενος σε σχετική ερώτηση να την πει μεγάλη φωνή και την είπε...μεγάλη θεατρίνα. Για την Κ. Γκρέι δε έχει μιλήσει πολύ απαξιωτικά στα όρια του χυδαίου... Πολλά τα ανάλογα παραδείγματα πικροχωλίασης του για άλλους συναδέλφους.

    Dimitri- Mitsos Poulikakos
    #piastavgokaikourefto

    Vassilis Serafimakis
    Αυτό το "αρχιγύφτος" πού επεσήμανες ότι έγραψε κάποιος στο λαιμό μού'χει κάτσει.

    Γιώργος Σκιάς
    Κακίες για την πρώην γυναίκα του μπορεί να λέει ο λαϊκός άνθρωπος, όπως φαίνεται.

    Φώντας Τρούσας
    μεγάλη εξυπνάδα είπες τώρα

    Γιώργος Σκιάς
    ομολογώ ότι τέτοιο σκοπό είχα. Είναι περίπτωση "πιάσ' τ' αυγό και κούρευ' το" που λέει κι ο δρ. Μητσ παραδίπλα.
    Πάντως, καλώς ξεμπροστιάζεις τον ρεπόρτερ, μπας και καταλάβουν τπτ κι όσοι δεν τον έχουν ψυλλιαστεί ως τώρα. Δεν είμαι τόσο φίλος της τέχνης του Καζαντζίδη, περισσότερο της τέχνης του Τσιτσάνη που κι εκεί έχει εδραιωθεί ο λεγάμενος κι όλο κανοναρχεί. Φρίκη.

    Φώντας Τρούσας
    Καμία φρίκη. Μαγκιά μόνο. Κι ούτε αυγά κουρεύω εγώ. Τα θέλω με μαλλιά.

    Γιώργος Σκιάς
    καθένας κι η μουσική του, που λένε.

    Φώντας Τρούσας
    Δεν υπάρχει θέμα μουσικής εδώ. Κάτι δεν έχεις πιάσει καλά. Εδώ ο Στέλιος μιλάει για τον Χατζή. Το άλλο για τη Μαρινέλλα το έδωσα δωράκι.

    Γιώργος Σκιάς
    έκφραση είναι, έλεος. Δεν εννοεί κυριολεκτικά μουσική. Μεταφορικός λόγος...
    και λάικ για την τελευταία πρόταση. Αν ήσουν πονηρός, θα το είχες κουρέψει. Κι αυτό είναι εκτιμητέο.

    Φώντας Τρούσας
    η έκφραση είναι... αυτός... το βιολί του - δεν υπάρχει έκφραση ο καθένας κι η μουσική
    Επίτηδες το έβαλα αυτό για τη Μαρινέλλα. Τι να κουρέψω? Πας καλά? Πήγαινε για ύπνο τώρα, αύριο πάλι.

    Γιώργος Σκιάς
    μάλλον είναι αλλοδαπής προελεύσεως (γαλλικής υποθέτω), δεν είμαι ειδικός. Υπάρχει ένα σχετικά πρόσφατο ντοκιμαντέρ που τιτλοφορείται κάπως έτσι, αργότερα εκδόθηκε και το σενάριο, με θέμα τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, και τη σχέση μεταξύ τους ως κινηματογραφιστών κι ως ανθρώπων. Σολδάτος και Κόκκινος το υπογράφουν.

    Nickos Ventouras στον Giorgos Skias
    Δεν είχε άδικο ότι ο τρόπος ερμηνείας της έπαψε να είναι αυθεντικός - τουλάχιστον από την πλευρά που έβλεπε αυτός το λαϊκό\

    Γιώργος Σκιάς
    \ ακριβώς. Με τον τρόπο που έβλεπε αυτός. Άρα υποκειμενισμός, άρα πιασ' τ' αυγό και κούρευ'το, για να επανέλθουμε στην αρχή του θρεντ. Έτσι δεν το λένε;\

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nickos Ventouras
      \ Ενώ περίμενες ας πούμε αντικειμενική απόδειξη, τύπου μαθηματικό θεώρημα; Πάρε τον μεγαλύτερο κριτικό ερευνητή του Μπετόβεν ή του Σαίξπηρ ή όποιου θέλεις, με 30 πτυχία. Θα έχει "αποδείξει" κάτι με την έννοια που το ζητάς;
      Αν όχι γιατί το θεωρούμε πρόβλημα εδώ;
      Ναι, έχει νόημα το πως το έβλεπε ο Καζαντζίδης, και όποιος ξέρει την εποχή και την ιστορία του καταλαβαίνει τι εννοούσε και μπορεί μετά να σκεφτεί αν είναι σωστό ή όχι, στο βαθμό που συμμερίζεται τις σχετικές αξίες. Αν τώρα κάποιος θεωρεί μόνο τα λίντερ του Μπραμς άξια λόγου, ή μια χαρά θεωρεί εξίσου αυθεντική και την Μπέλλου και την Βανδή ας πούμε, ε, τότε θα έχει άλλη άποψη.\]

      Γιώργος Σκιάς
      \ για να μη φανεί ότι υπεκφεύγω, ας πούμε συγκεκριμένα για την Μαρινέλλα που παύει να είναι το θείο σεγόντο του Καζ. και βγάζει στο προσκήνιο την έντονη θεατρικότητά της λέγοντας και Ζαμπέτα και Πάνου και Μίμη Πλέσσα. Ειδικά με τον τελευταίο βγαίνει στο πανί (Δαλιανίδης) ως style icon και λέει π.χ. έναν εύθυμο καρσιλαμά. Ο Στέλιος ξερνά, το καταλαβαίνω. Ο Πλέσσας όμως δεν έχει ψυχή που (δικαιότατα) θεωρεί ότι έγραψε ωραία λαϊκά;
      Ακόμα πιο συγκεκριμένα, το "τρόπος ερμηνείας" που λέει ο Καζ. είναι ανακριβές. Προφανώς, αναφέρεται στη σκηνική εικόνα, την κίνηση, το στυλιζάρισμα κ.λπ. Δε φαντάζομαι ότι η Μ. εργάστηκε για να αλλάξει τρόπο τραγουδήματος, τοποθέτηση φωνής κ.τ.τ. Η γυναίκα ολοφάνερα ασφυκτιούσε στο καθιστό πάλκο κι έπρεπε να βγάλει το χάρισμά της κι η εποχή άλλαζε και το σήκωνε. Η Μ. είχε ευελιξία και πήγε όπου πήγε. Ο Καζ. ήταν σαφώς αντιδραστικός κι είναι πάντα αξιοθαύμαστος γιατί κατάφερε να μείνει ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΟΣ στη συνείδηση του κοινού επί τριάντα και χρόνια, χωρίς να παίξει το εκάστοτε δεδομένο παιχνίδι.
      Επίσης, και η αυθεντικότητα είναι χιμαιρική υπόθεση. Δηλαδή, από πού κι ως πού ορίζει ο Καζ. τον κανόνα; Για τον Ηλία Πετρόπουλο η εποχή Καζ. είναι η απόλυτη παρακμή του τραγουδιού - το '58-'59 γκρινιάζει στον Τσιτσάνη (κουμπάροι) που διαφοροποιεί το στυλ του για να μείνει στο παιχνίδι. Ο Καζ. το '50-'51 έχει ίνδαλμα τον Τσαουσάκη που είναι τότε προνομιακός ερμηνευτής του Τσιτσάνη.
      Κοντολογίς, πιάσ' τ' αυγό και κούρευ' το.\

      Γιώργος Σκιάς
      \ μήπως η κρίση του Καζαντζίδη θολώνει λίγο λόγω υπερβολικής εγγύτητας με το θέμα Μαρινέλλα; Και λόγω ιδιοσυγκρασίας και λόγω ιστορικού μπορούμε με κάποια ασφάλεια να υποθέσουμε ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να εκφέρει μια ψυχρή και νηφάλια κρίση.
      Τι λέμε τώρα; Είναι ανθρώπινο. Εδώ ένας Μάιλς Ντέιβις ερωτάται για τον Κολτρέιν ή τον Μπιλ Έβανς κι απαντά ότι καλός είναι, αλλά όταν έπαιζε μαζί μου ήταν πολύ καλύτερος.
      Τέλος. Λίντερ του Μπραμς δεν έχει τύχει να ακούσω. Η Μπέλλου μ' αρέσει πολύ. Κι ο Μπραμς επίσης, ειδικά το Γερμανικό Ρέκβιεμ. Η Βανδή είναι για λύπηση: τόσα χρόνια τραγουδίστρια και τη βλέπω να ακούγεται μελλοντικά μόνο μ' εκείνο το χριστουγεννιάτικο. Αλλά ποιος το ξέρει...\

      Nickos Ventouras
      \ "μήπως η κρίση του Καζαντζίδη θολώνει λίγο λόγω υπερβολικής εγγύτητας με το θέμα Μαρινέλλα;"
      Μπορεί, αλλά στην ουσία ένα δίκιο το'χει. Η μεταγενέστερη Μαρινέλλα (ως ρεπορτόριο και ερμηνεία) έχει πέσει σε "αυθεντικότητα" ή λαϊκότητα ας το πούμε από την προηγούμενη. Το θεατρικό που λες. Μπορούμε και να εκτιμάμε τα τραγούδια εκείνα, ως αυτόνομα εκτός πλαισίου, και να αναγνωρίζουμε την αλήθεια αυτού.
      > Για τον Ηλία Πετρόπουλο η εποχή Καζ. είναι η απόλυτη παρακμή του τραγουδιού - το '58-'59 γκρινιάζει στον Τσιτσάνη (κουμπάροι) που διαφοροποιεί το στυλ του για να μείνει στο παιχνίδι.
      Και αυτός έχει δίκιο και ο Καζ. έχει δίκιο. Όπως και αν κάποιος το έλεγε το 90' για την δεκαετία του '90, πάλι θα είχε δίκιο ― και αν το έλεγε σήμερα σε σχέση με το '90, πάλι θα είχε ΤΟ δίκιο.
      Στην διάσταση της λαϊκότητας και της σχετικής αυθεντικότητας (και απλότητας μακριά από σταρ σύστεμ κλπ) όλο και έπεφτε. Οπότε κάθε δεκαετία, συγκρινόμενη με τις προηγούμενες βγαίνει ως προς αυτό ελλιπής.\

      Διαγραφή
    2. Γιώργος Σκιάς
      \ εντάξει, αλλά π.χ. ο Λιάβας (απο επιστημοσύνη) κι ο Μούτσης (από ένστικτο) ομονοούν ότι ο Τσιτσάνης δεν αποτελεί αυθεντικό λαϊκό καλλιτέχνη, σε αντιδιαστολή με τον Βαμβακάρη. Ο μεν έχει επιστημονικά επιχειρήματα, ο δε εκφράζει αισθητικές (άρα στην ουσία ηθικές) κρίσεις. Τους ακούμε.
      Θέλω να πω, ότι αν μπορεί να συγκροτηθεί μια επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση, αυτή θέτει εκτός λαϊκότητας το πρότυπο του Καζαντζίδη, εκείνο που ίδιος χρειάστηκε να υπερβεί για να χτίσει το κόλπο το δικό του. Πόσο μάλλον τον ίδιο.
      Υπ' αυτήν την έννοια, δικαιολογείται 100% η (εκ πρώτης όψεως) αλλοπρόσαλλη διαχείριση καριέρας του Καζαντζίδη που βιώνει μια κρίση ταυτότητας. Είναι λαϊκή ψυχή (ή έστω γαντζώνεται σ' ένα τέτοιο ιδανικό) σε μια εποχή που εξ αντικειμένου δεν γίνεται να υπαρχει ως λαϊκός καλλιτέχνης. Είναι προϊόν της νεοσύστατης πολιτιστικής βιομηχανίας, το αντιλαμβάνεται, πιέζεται για κάποια χρόνια και κάποτε ανοίγει την πόρτα και φεύγει.

      Vassilis Serafimakis
      η δημόσια κατάθεση προσωπικής άποψης κι εκτίμησης αποτελεί από μόνη της κάτι ακατανόητο ("πιάσ'το αυγό και κούρεφ'το");; Μήπως να το αποσύρετε το όχημα γιά ρεκτιφιέ;

      Dimitris Thanopulos
      Είχε μόλις πει μια καλή κουβέντα (για το Χατζή) κι έπρεπε κάπως να έρθει στα ίσα του ο άνθρωπος

      Γιώργος Σκιάς στον Vassilis Serafimakis
      όντως θέλει ρεκτιφιέ: πέμπτο 24ωρο γρίπης Α κι έχω κρασάρει.
      Ωστόσο εξηγώ: από την πρώτη απάντηση έβαλα την έκφραση που σας ενόχλησε ως homage σε αξιοσέβαστο χρήστη που είχε σχολιάσει λίγο νωρίτερα. Υποθέτω ότι καταλαβαίνετε greeklish, ανατρέξτε αν θέλετε στους διαλόγους και θα γίνει αντιληπτό. Από πλευράς μου η έκφραση πάει στις ατελείωτες αντιφάσεις του Καζαντζίδη και του ανυπόφορου (σ' εμένα) καζαντζιδισμού.

      Vassilis Serafimakis
      OΚ, περαστικά και γρήγορα! Δεν έχω ιδέα τι σημαίνει "καζαντζιδισμός". Με όσα έχω καταλάβει να καταμαρτυρούν στον ίδιο και στούς θαυμαστές του έχω την πεποίθηση ότι καταλογούν στον τραγουδιστή εγκλήματα γιά τα οποία είναι αθώος - ή, κατ'ελάχιστον, δεν είναι περισσότερο ένοχος από οποιονδήποτε άλλον λαϊκό τραγουδιστή τής εποχής! Εγκλήματα που βγαίνουν (ή πού τα βγάζουν οι απαξιούντες) από το είδος τής φωνής του, από τούς στίχους ορισμένων επιτυχιών του, και γενικά από τη ζωή του --με κερασάκι τα διάφορα παλαβά στο τελευταίο μέρος τής ζωής του.
      Δεν υπήρξα θαμών τού ναού Καζαντζίδη ούτε όμως εξέλαβα ποτέ τις παλαβομάρες περί Εβραίων, κτλ, ως κάτι περισσότερο από ακριβώς αυτό: παλαβομάρες -γιά μένα συγγνωστές λόγω τών ελαφρυντικών περιστάσεων και βίου. Υπήρξε περισσότερον αθώος από όσο τον έχουμε μετρήσει οι περισσότεροι - οπαδοί, εχθροί, και παρατηρητές.

      Konstantinos Kottis
      Η Μαρινέλλα μετά τον χωρισμό της κατέστη θεότητα του ελληνικού τραγουδιού και καθώς τραγουδούσε υψίφωνες συνθέσεις και στα κορυφαία μαγαζιά, για τον Στέλιο έπαψα να είναι αυθεντική, δηλαδή λαϊκή (αυθεντικότητα εκείνη την εποχή είναι δεσπόζον πολιτισμικός όρος που έπρεπε να ανιχνεύεται στην λαϊκότητα ή την παράδοση). Απο καρφιά για την Μαρινέλλα, την Καίτη, και πολλούς ακόμα γεμάτος ο Στέλιος σε όλη την ζωή του. Στην πραγματικότητα ο Στέλιος δεν έκανε για επαγγελματίας τραγουδιστής, δεν χώνεψε ποτέ το τραγούδι ως επάγγελμα και μάλιστα νύχτας, ενώ η Μαρινέλλα ήταν ο ορισμός της μεγάλης επαγγελματικής τραγουδίστριας και πολυσύνθετης προσωπικότητας. Ο ένας στα καλύτερα του τραγουδιστικά χρόνια προτίμησε να ψαρεύει, η άλλη από ξεκρέμαστη έγινε σε ελάχιστα χρόνια το πρώτο όνομα και μάλιστα όχι με την συγκυρία του ρεπερτορίου των μεγάλων συνθετών, όπως η Μοσχολιού, η Αλεξίου και η Γαλάνη.

      Γιώργος Σκιάς στον Vassilis Serafimakis
      τέλειο το "θαμών του ναού Κ." - ανάλογο είναι και το καζαντζιδισμός. Σ' αυτή την περίεργη αγιοποίηση αναφερόμουν. Ο καθένας μπορεί να λατρεύει την τέχνη κάποιου, θα ήθελα όμως να μπορεί να αναγνωρίζει και τα στραβά του.

      Andreas Mitrelis
      Κριτική για την ταινία θα κάνεις;

      Φώντας Τρούσας
      Μπααα... Δεν το βλέπω. Προτιμώ να γράψω για καμιά περιθωριακή, σήμερα, ταινία του '60, για τις οποίες δεν γράφει κανείς.

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ ""Kαυτές Διακοπές" (1976) του Ανδρέα Κατσιμητσούλια, με τον Λάκη Κομνηνό και την Όλγα Πολίτου"...

    Giwrgos Iwakimidis
    Ωραίο όνομα!

    Φώντας Τρούσας
    Είχε και καλύτερο για το εξωτερικό.

    Giwrgos Iwakimidis
    Δλδ?

    Φώντας Τρούσας
    Καλίας, το γράφω και στο βιβλίο

    Giwrgos Iwakimidis
    Πάλι καλήα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Επειδή κωλοβάραγα σήμερα Παρασκευή από το πρωί, βολτάριζα, γύριζα"...

    Stathis Nikokavouras
    Σωστος...καλα τα εγραψες...ναι λογικα δεν ειναι η ζαννινου.ειχε προσωπο πιο νεανικο ..κουκλακι.

    Petros Yarmenitis
    Ποιο βιβλίο του Λορεντζάτου;

    Pascal Dimou
    Η Γιώτα Χρυσικού πρέπει να είναι

    Yanis Bitsakis
    Χωρίς να μπορώ να το στηρίξω κάπου, θεωρώ ότι έχεις δίκιο. Αυτό όμως που ξέρω από πρώτο χέρι, επειδή το ακούσαμε πάρα πολλοί στη συναυλία του στην Αθήνα, είναι ότι ο Κατσαρός γνώριζε τον Αλ Καπόνε (Αλέκο Καπόνη όπως τον έλεγε). Γιατί το θυμήθηκα αυτό με αφορμή τον Σινάτρα; νομίζω οι πιο πολλοί ξέρουν τον λόγο...

    Neofitos Pantazidis
    Καλησπέρα και καλή χρονιά . Στη φωτογραφία που έχετε αναρτήσει , η Τραγουδίστρια είναι πολύ πιθανό να είναι η Ελένη Ροδά .

    Christos Nastos
    μοιαζει με τη Ροδα παντως. Και με τη Γιωτα Χρυσικου ομως.

    Neofitos Pantazidis
    Τα "μήλα" στα μάγουλα με παραπέμπουν στη Ροδά με την οποία είχα συνεργαστεί αρκετές φορές .

    Φώντας Τρούσας
    καμία σχέση με ροδά

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Δεν είναι η Ελένη Ροδά!

    Γιωργος Μαλτεζος
    Εγω θα ηθελα να ρωτησω κατι αλλο...Ποια ειναι η αγαπημενη σου φωνη απο τις τρεις και λεω αγαπημενη γιατι θεωρω χαζη την ερωτηση ποιος ειχε καλυτερη φωνη απο τους Frank Sinatra,Johnny Cash,Στελιο Καζαντζιδη?

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Υπάρχει και φώτο με κοντοκουρεμένη Μαρινέλλα - (και το δεξιό της προφίλ) από το ίδιο βράδυ!

    Φώντας Τρούσας
    φερ' την, ό,τι έχουμε το δείχνουμε

    Dimitris Lytsios
    αν μου επιτρέπετε να παρεμβάλλω, στην παρακάτω ιστοσελίδα έχει τις συγκεκριμένες φωτό και αναφέρει το όνομα του φωτογράφου και την πηγή (Αριστοτέλης Σαρρηκώστας, φωτογράφος του Associated Press, αρχείο ΕΡΤ)
    https://www.e-tetradio.gr/.../o-frank-sinatra-sthn-athhna...
    E-TETRADIO.GR
    Ο Φρανκ Σινάτρα στην Αθήνα να ακούει Μαρινέλα

    Φώντας Τρούσας
    Μια χαρά.

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Τετάρτη 14 Ιουλίου '71, κατά πάσα πιθανότητα στο παραλιακό '' Στορκ '', στον Άγιο Κοσμά..

    Φώντας Τρούσας
    την έβαλε και άλλος από πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Serafimakis
      Εννοείται ότι είναι αδύνατον να αποδειχθεί ένας αρνητικός ισχυρισμός γιά κάποιο γεγονός, πχ "δεν έχω δεί την ταινία Ο Νονός".
      Και στη περίπτωση Σινάτρα γιά Καζαντζίδη, λοιπόν, μπορούν να γίνουν μόνο υποθέσεις, τις οποίες θα ξεκινήσουν επειδή κυκλοφόρησε κάποια στιγμή μιά φήμη. Κι οι υποθέσεις αυτές θα στηριχτούν σε όποια καταγεγραμμένα ή τεκμηριωμένα στοιχεία τυχόν υπάρχουν γιά να βγεί ένα συμπέρασμα, που μόνο πιθανότητα μπορεί να είναι. Με αυτό τον τρόπο λέμε σήμερα ότι πχ είναι πολύ απίθανο να τζαμάρησε ο Χέντριξ με Μανώλη Γιώτη.
      Από πλευράς μου το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι τι μπορεί να συνέβη από πλευράς Σινάτρα, ο οποίος σημειωτέον γνώριζε, από κάποια ηλικία και μετά, πολύ καλά τα περί μουσικής. (Βλ. πχ τι γινόταν στις ηχογραφήσεις με διασκευές Nelson Riddle, ή τη συνεργασία του με έναν νεαρό Quincy Jones, απ΄τον οποίο ζήτησε ν'αλλάξει το ρυθμό τού Fly Me To The Moon.) O Σινάτρα τώρα δεν θυμάμαι νά'χω διαβάσει, πχ στο 2ομη βιογραφία τού James Kaplan, κάτι γιά ιδιαίτερες γνώσεις ή επαφές με μουσικές ή μουσικούς εκτός Αμερικής: Οι τραγουδιστές που εκτιμούσε περισσότερο και είχε εκθειάσει δημοσίως ήταν τής ίδιας συνομοταξίας με αυτόν, δηλ αγγλόφωνοι crooners, jazz singers, κτλ. Tony Bennett, Bing Crosby, Tom Jones, Ella Fitzgerald, κ.ά. (Υπήρχε μία φήμη ότι είχε εκφραστεί θετικά γιά Aznavour που ξεκινούσε ότι στον Γάλλο είχαν κολλήσει το παρατσούκλι "ο Γάλλος Σινάτρα".)
      Συνοπτικά, και προσωπικά, δεν θεωρώ πολύ πιθανό να μίλησε ο Σινάτρα περί Καζαντζίδη. Αλλά επειδή σέβομαι πάρα πολύ τη συσσωρευμένη γνώση τού Φώντα, η οποία τού επιτρέπει να κάνει υποθέσεις πιό βαριές από άτομα όπως εγώ, δέχομαι ότι είναι ίσως αληθινό το γεγονός.

      Nikolas Fotakis
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100017131963519
      Γιωτα Χρυσικου

      Φώντας Τρούσας
      ε τι?

      Nikolas Fotakis
      να τη ρωτήσουμε

      Φώντας Τρούσας
      δεν υπάρχει λόγος Νίκο να ενοχλούμε τους ανθρώπους, επειδή εμάς μας θυμήθηκε κάτι - εγώ δεν τα κάνω αυτά πάντως

      Ιωάννα Κλ.
      Έλα! Βρήκα να λέει τα ίδια ο Σινάτρα και για την Μαρινέλλα στο ΣΤΟΡΚ!!! https://www.cretapost.gr/.../otan-o-frank-sinatra.../ & εδώ : https://www.youtube.com/watch?v=uFIteVNThWQ
      Όταν ο Φρανκ Σινάτρα αποθέωσε τη Μαρινέλλα: «Δύο εβδομάδες θα ήταν αρκετές για να μιλάει γι’ αυτήν όλος ο κόσμος»

      Φώντας Τρούσας
      .Ε τότε αποκλείεται να είπε καλό λόγο για το Στέλιο... (γέλιο

      Ιωάννα Κλ.
      Πάντως φαίνεται να'ταν πολύ καλός άνθρωπος ο Σινάτρα! Για όλους είχε κάτι να πει! Σπουδαία καρδιά! (χαχαχααααα)

      Φώντας Τρούσας
      Κοίτα, καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει - είναι μεγάλη κουβέντα αυτή. Υπάρχουν πολλά πράγματα που ο κόσμος δεν τα ξέρει και τα μαθαίνει σταγόνα-σταγόνα. Ξέρω τι σου λέω...

      Nickos Ventouras
      Αντί να τις εξετάζουν πραγματολογικά, μερικοί αποδέχονται και αναπαράγουν τέτοιες ιστορίες, βάζω και τον Χέντριξ μέσα, τον Μπένυ Γκούντμαν για τα κλαρίνα κλπ, ως εθνικό καμάρι ας το πούμε ("να, αξίζουμε, μας δέχονται και οι ξένοι), ενώ άλλοι τις απορρίπτουν επειδή έτσι νοιώθουν ανώτεροι από την πλέμπα που "πιστεύει σε μύθους", άσε που όλα αυτά τους βρωμάνε ως λαϊκάντζα, αν όχι φασισμό (μάλλον φαντάζονται ότι, έτσι ανέβηκε και ο μπογιατζής το 1933, επειδή κάποιοι γερμανοί πίστευαν ότι ξένοι καλλιτέχνες μπορεί να καλο-εκφράζονταν για τους μουσικούς τους....)
      Προτιμώ μάλλον τους πρώτους, και ας κάνουν λάθος. Είναι και πιο αθώοι. Και τουλάχιστον αναγνωρίζουν την αξία του Χιώτη, του Στέλιου, κλπ.
      Βέβαια όσοι το ψάχνουν πραγματολογικά, ακόμα καλύτερα.

      Φώντας Τρούσας
      Εγώ το ψάχνω και το ξέρεις. Και τίποτα δεν αποδέχομαι αν δεν το εξετάσω. Και με το Benny Goodman ισχύει και με το Σινάτρα (για μένα). Και είναι και άλλα τέτοια, που δεν τα ξέρει ο κόσμος -και με ποιητές, και με λογοτέχνες και με ό,τι θες-, γιατί δεν έχει υπάρξει κάτι που να τα ανακινήσει.

      Διαγραφή