Όπως έχουμε ξαναγράψει η Makiko Hirabayashi είναι μια ιαπωνίδα πιανίστρια της jazz,
γεννημένη στο Τόκιο το 1966, που ζει, όμως, στην Κοπεγχάγη από το 1990 και
εντεύθεν – με τους jazz-fans να την μαθαίνουν βασικά μέσα από τη δισκογραφία της στην enja, που
ξεκίνησε το 2006, για να φθάσει, σιγά-σιγά, μέχρι τις μέρες μας. Έχουμε γράψει
δύο φορές έως τώρα για δίσκους της Hirabayashi και πιο συγκεκριμένα για τα άλμπουμ της “Meteora” (2023) και “Where the Sea breaks” (2017), για να
τριτώσει τώρα το καλό με όσα θα πούμε για το πιο πρόσφατο CD της, το “Gifts” [yellowbird, enja, Werner
Aldinger / ΑΝ Μusic,
2024], το οποίον υπογράφεται από τους Makiko Hirabayashi Weavers – να
υπενθυμίσω πως “Weavers”
ήταν ένα προσωπικό CD
της Ιαπωνίδας από το 2021. Σ’ αυτό το άλμπουμ, το “Gifts”, η Hirabayashi δεν είναι μόνη της φυσικά,
καθώς έχει δίπλα της τους Fredrik Lundin τενόρο, μέτζο-σοπράνο σαξόφωνα, Thommy Andersson μπάσο και Bjørn Heebøll ντραμς, κρουστά, με την ηχογράφηση να
προέρχεται από τον Οκτώβριο του ’23.
Οι συνθέσεις του δίσκου αυτού παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Händel Festival, στην πόλη Halle της κεντρικής Γερμανίας (τόπος γέννησης του Händel) την 27η Μαΐου 2023 και η αλήθεια είναι πως είναι επηρεασμένες από το έργο του μεγάλου γερμανού μουσουργού. Εξάλλου, τούτο το δηλώνει ξεκάθαρα και η ίδια η Hirabayashi, στο οπισθόφυλλο του triple-folded digipak, ενώ μπορείς να το ακούσεις κιόλας –μπορεί να το ακούσει ακόμη κι ένας ελάχιστα πληροφορημένος γύρω από τις συνθέσεις του μουσουργού–, καθώς «χεντελ-ικοί» υπαινιγμοί και περάσματα εντοπίζονται πότε εδώ και πότε εκεί... συνέχεια δηλαδή. Τούτο συμβαίνει είτε σε εισαγωγές είτε στις αναπτύξεις των μελωδιών είτε και σε ολάκερες συνθέσεις, που... μυρίζουν Händel από χιλιόμετρα (“Up river”).
Τώρα πώς κατορθώνει η Hirabayashi να προτείνει ένα κατά το μάλλον ή ήττον τζαζ άλμπουμ και όχι ένα στενά μπαρόκ είναι θέμα προσωπικότητας, προτάξεων, γενικότερης παιδείας και βεβαίως παικτικού και συνθετικού ταλέντου.
Εν ολίγοις, ένα συναρπαστικό, κατά τόπους, CD.
Οι συνθέσεις του δίσκου αυτού παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Händel Festival, στην πόλη Halle της κεντρικής Γερμανίας (τόπος γέννησης του Händel) την 27η Μαΐου 2023 και η αλήθεια είναι πως είναι επηρεασμένες από το έργο του μεγάλου γερμανού μουσουργού. Εξάλλου, τούτο το δηλώνει ξεκάθαρα και η ίδια η Hirabayashi, στο οπισθόφυλλο του triple-folded digipak, ενώ μπορείς να το ακούσεις κιόλας –μπορεί να το ακούσει ακόμη κι ένας ελάχιστα πληροφορημένος γύρω από τις συνθέσεις του μουσουργού–, καθώς «χεντελ-ικοί» υπαινιγμοί και περάσματα εντοπίζονται πότε εδώ και πότε εκεί... συνέχεια δηλαδή. Τούτο συμβαίνει είτε σε εισαγωγές είτε στις αναπτύξεις των μελωδιών είτε και σε ολάκερες συνθέσεις, που... μυρίζουν Händel από χιλιόμετρα (“Up river”).
Τώρα πώς κατορθώνει η Hirabayashi να προτείνει ένα κατά το μάλλον ή ήττον τζαζ άλμπουμ και όχι ένα στενά μπαρόκ είναι θέμα προσωπικότητας, προτάξεων, γενικότερης παιδείας και βεβαίως παικτικού και συνθετικού ταλέντου.
Εν ολίγοις, ένα συναρπαστικό, κατά τόπους, CD.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου