Η εταιρεία Giant Step Arts
ξεκίνησε το 2018 από τους Jimmy και Dena Katz
και έως σήμερα έχουν δει το φως της δισκογραφίας κάμποσα άλμπουμ της, που
συγκαταλέγονται, κατά κοινή ομολογία, μεταξύ των ωραιοτέρων της σύγχρονης jazz στην Αμερική.
Είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνει ο Katz, ως παραγωγός, βασικά γιατί ηχογραφεί την jazz στους «ναούς» της, δηλαδή στα κλαμπ. Γράψαμε, πριν από λίγες μέρες για το “The Cross Over”, το φοβερό 2CD του τρομπετίστα Jason Palmer, που ηχογραφήθηκε ζωντανά στο κλαμπ Ornithology του Brooklyn και γράφουμε τώρα για ένα νέο live από τον ίδιο χώρο, το “Live in Brooklyn” [GiantStepArts, 2024] του γκρουπ (The) Fury.
Μια το δίχως άλλο συναρπαστική τετράδα είναι οι Fury αποτελούμενοι εκ των Mark Turner τενόρο σαξόφωνο (συμμετείχε και στο άλμπουμ του Palmer), Lage Lund κιθάρα, Matt Brewer μπάσο και Tyshawn Sorey ντραμς. Λέμε για μουσικούς από λίγο έως πολύ γνωστούς και στην Ελλάδα, ή και πασίγνωστους θα έλεγα, που ξέρουν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους, παρουσιάζοντας ένα κατά το μάλλον ή ήττον πρωτότυπο ρεπερτόριο – καθώς στο “Live in Brooklyn” ακούγονται έξι πρωτότυπα, συνθέσεις των μελών του γκρουπ, συν την διασκευή στο “Like a flower seeking the sun” του σαξοφωνίστα Myron Walden.
Ένα τζαζ κουαρτέτο με δύο lead όργανα, είναι οπωσδήποτε κάτι ξεχωριστό από μόνο του. Δεν λέμε πρωτότυπο, αλλά ξεχωριστό οπωσδήποτε. Πόσο μάλλον όταν μέλη του είναι δύο βιρτουόζοι μουσικοί, όπως ο Turner και ο Lund, που ξέρουν να εναλλάσσονται «μπροστά», βάζοντας φωτιά στα τόπια, μένοντας παράλληλα και «πίσω», όταν το απαιτεί η περίσταση. Βασικά όταν βγαίνει «μπροστά» ο Turner ο Lund είναι «πίσω» και γεμίζει με τις φράσεις και τις συγχορδίες του, ενώ όταν η κιθάρα πρωταγωνιστεί εκείνο που υπερισχύει είναι το τρίο (με το σαξ να αναπαύεται). Φυσικά, και το ρυθμικό τμήμα είναι πληθωρικότατο εδώ, πόσο μάλλον όταν πίσω από τα ντραμς βρίσκεται αυτός ο Tyshawn Sorey – που γράφει μίλια σύγχρονής jazz, τυπωμένης ακόμη και σε ελληνικά labels.
Δεν υπάρχουν, προφανώς, «δεύτερα» κομμάτια εδώ, με το σετ να γίνεται όλο και πιο βαρύ, όλο και πιο εκρηκτικό όσο κυλάει ο χρόνος, με τα κομμάτια 5, 6 και 7 να «ξεφεύγουν» σε διάρκειες (ένα 11λεπτο και δύο 13λεπτα) και με το κουαρτέτο να παίζει αληθινά απογειωτικά, αποζημιώνοντας ασυζητητί τον ακροατή.
Για άλλη μια φορά σπουδαία jazz, από μια εταιρεία που αποτελεί εγγύηση.
Επαφή: www.giantsteparts.org
Είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνει ο Katz, ως παραγωγός, βασικά γιατί ηχογραφεί την jazz στους «ναούς» της, δηλαδή στα κλαμπ. Γράψαμε, πριν από λίγες μέρες για το “The Cross Over”, το φοβερό 2CD του τρομπετίστα Jason Palmer, που ηχογραφήθηκε ζωντανά στο κλαμπ Ornithology του Brooklyn και γράφουμε τώρα για ένα νέο live από τον ίδιο χώρο, το “Live in Brooklyn” [GiantStepArts, 2024] του γκρουπ (The) Fury.
Μια το δίχως άλλο συναρπαστική τετράδα είναι οι Fury αποτελούμενοι εκ των Mark Turner τενόρο σαξόφωνο (συμμετείχε και στο άλμπουμ του Palmer), Lage Lund κιθάρα, Matt Brewer μπάσο και Tyshawn Sorey ντραμς. Λέμε για μουσικούς από λίγο έως πολύ γνωστούς και στην Ελλάδα, ή και πασίγνωστους θα έλεγα, που ξέρουν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους, παρουσιάζοντας ένα κατά το μάλλον ή ήττον πρωτότυπο ρεπερτόριο – καθώς στο “Live in Brooklyn” ακούγονται έξι πρωτότυπα, συνθέσεις των μελών του γκρουπ, συν την διασκευή στο “Like a flower seeking the sun” του σαξοφωνίστα Myron Walden.
Ένα τζαζ κουαρτέτο με δύο lead όργανα, είναι οπωσδήποτε κάτι ξεχωριστό από μόνο του. Δεν λέμε πρωτότυπο, αλλά ξεχωριστό οπωσδήποτε. Πόσο μάλλον όταν μέλη του είναι δύο βιρτουόζοι μουσικοί, όπως ο Turner και ο Lund, που ξέρουν να εναλλάσσονται «μπροστά», βάζοντας φωτιά στα τόπια, μένοντας παράλληλα και «πίσω», όταν το απαιτεί η περίσταση. Βασικά όταν βγαίνει «μπροστά» ο Turner ο Lund είναι «πίσω» και γεμίζει με τις φράσεις και τις συγχορδίες του, ενώ όταν η κιθάρα πρωταγωνιστεί εκείνο που υπερισχύει είναι το τρίο (με το σαξ να αναπαύεται). Φυσικά, και το ρυθμικό τμήμα είναι πληθωρικότατο εδώ, πόσο μάλλον όταν πίσω από τα ντραμς βρίσκεται αυτός ο Tyshawn Sorey – που γράφει μίλια σύγχρονής jazz, τυπωμένης ακόμη και σε ελληνικά labels.
Δεν υπάρχουν, προφανώς, «δεύτερα» κομμάτια εδώ, με το σετ να γίνεται όλο και πιο βαρύ, όλο και πιο εκρηκτικό όσο κυλάει ο χρόνος, με τα κομμάτια 5, 6 και 7 να «ξεφεύγουν» σε διάρκειες (ένα 11λεπτο και δύο 13λεπτα) και με το κουαρτέτο να παίζει αληθινά απογειωτικά, αποζημιώνοντας ασυζητητί τον ακροατή.
Για άλλη μια φορά σπουδαία jazz, από μια εταιρεία που αποτελεί εγγύηση.
Επαφή: www.giantsteparts.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου