Τον βρετανό κιθαρίστα Allan Holdsworth τον γνωρίζουν όλοι οι φίλοι του βρετανικού progressive rock. Μέλος των Igginbottom, των Nucleus (εμφανίζεται στο “Belladonna” του Ian Carr), των Tempest, των Soft Machine, και ακόμη των New Tony Williams Lifetime, των Gong και
των U.K. (στο δεύτερο μισό του ’70), ο Holdsworth είναι ένα... περίπου μυθικό
εν ζωή όνομα· κατ’ αρχάς για τους κιθαρίστες της ωδειακής εκπαίδευσης στην
Αμερική και, οπωσδήποτε, για τη βιομηχανία της ηλεκτρικής κιθάρας και του SynthAxe. Δύο σχετικώς πρόσφατες
επανεκδόσεις άλμπουμ του από την MoonJune μας δίνουν την ευκαιρία να τον
θυμηθούμε.
Το “Hard Hat Area”
[Polydor, 1993] βρίσκει
τον Allan Holdsworth να συνεργάζεται με τους Steve Hunt πλήκτρα, Skúli Sverrisson μπάσο και Gary Husband ντραμς. Το άλμπουμ είναι σφόδρα τεχνοκρατικό (κινούμενο σε fusion μονοπάτια) δίδοντας
την ευκαιρία στον Holdsworth
να παρουσιάσει τις νέες ακόμη τότε (το ’93), τεχνικές «κατακτήσεις» στο χώρο της
κιθάρας και των συνθεσάιζερ, δηλαδή την… κιθάρα-συνθεσάιζερ SynthAxe. Το αποτέλεσμα το ακούμε, και
γιατί όχι το απολαμβάνουμε, στο έσχατο track τού “Hard Hat Area”
[MoonJune MJR044]
που έχει τίτλο “Postlude”
και που εμφανίζει τον ήχο της synth guitar
του Βρετανού σε… τρισδιάστατο αποτύπωμα. Digitally re-mastered από το 2011, και ξανά στα ράφια ένα σημαντικό άλμπουμ
για την πορεία ενός πρωτότυπου κιθαρίστα.
Τα ίδια ακριβώς θα ισχυριστώ και για το επόμενο άλμπουμ τού Allan Holdsworth, το “None Too Soon” [Polydor, 1996], που κι αυτό επανεκδόθηκε
προσφάτως από τη νεοϋορκέζικη εταιρεία [MoonJune MJR043]. Με νέα line-up κι έχοντας δίπλα του τον Gordon Beck στα πλήκτρα, τον Gary Willis στο μπάσο και τον Kirk Convigton στα ντραμς, ο Allan Holdsworth παρουσιάζει
μία σειρά «ξένων» συνθέσεων, ειδικώς προσαρμοσμένων στην SynthAxe. Κομμάτια των John Coltrane (“Countdown”), Django Reinhardt (“Nuages”), Irving Berlin (“How deep is the ocean”), Joe Henderson (“Isotope”), Lennon/ McCartney (“Norwegian wood”), Bill Evans (“Very early”) και άλλων ερμηνευμένων
δίχως γωνίες από ένα… μοντελοποιημένο σχήμα. Το ύφος και τα ηχοχρώματα δεν
διαφέρουν στο “None Too Soon”
(δεν διαφέρουν εν σχέσει μ’ εκείνα του “Hard Hat Area” εννοώ). Ραφιναρισμένες καταστάσεις, με σημασία στην ηχητική
λεπτομέρεια και βεβαίως τόνοι κιθαριστικών ανεβοκατεβασμάτων για σεμινάριο· από
τα άπειρα που έχει δώσει –ακόμη και στην Ελλάδα– ο Allan Holdsworth (Άνοιξη του 2006,
στο Ωδείο του Γιώργου Φακανά).
Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΩΝΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ALLAN.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ“None Too Soon”.
ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ GORDON BECK Η ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ALLAN .ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗΣ TO Michelle ΑΠΟ ΤΟ Come Together-"Guitar Tribute To The Beatles" 1993.ΤΟ ''Ραφιναρισμένες καταστάσεις'' ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ALLAN VS.THE OTHERS.ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΔΟΘΗΚΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ.
ΕΠΑΙΞΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ Eric Clapton's Crossroads Guitar Festival 2013.ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ALLAN ΑΣ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΤΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΣΤΑΘΜΟΣ -ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ-All Night Wrong-ΤΟΥ 2002.Ο ALLAN ΕΙΧΕ ΠΑΙΞΕΙ ΣΤΟΥ ΦΑΚΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟ 2003.ΤΕΛΟΣ ΤΟ SYNTHAXE
ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΟ 1986.ΣΤΟ ATAVACHRON.ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΑΛΜΟΥΜ-ΣΤΑΘΜΟΣ.GK ITEA FOKIDAS
Γεια σου GK.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι πως πριν κάμποσα χρόνια (13; – μπορεί και περισσότερα) μου είχες γράψει ένα CD-R (mp3) με όλη την (έως τότε) δισκογραφία του Holdsworth! Από τότε ήξερα ότι είσαι fan.
ΦΩΝΤΑ ΘΑ ΣΟΥ ΘΥΜΗΣΩ ΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ CD-R ΜΕ ΕΧΕΙΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΥ(IAN CARR -SOFT MACHINE ΚΛΠ).ΠΑΝΤΩΣ ΟΜΟΛΟΓΩ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΩΣ Ο ALLAN ΤΟΥ ALL NIGHT WRONG ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΚΟ ΜΟΥ ΠΑΡΑ ΚΑΛΟ.ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΑ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ LIVE ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ.ΤΥΧΕΡΟΙ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ(Recorded May 5, 2002 at Roppongi Pit Inn in Tokyo, Japan)GK ITEA FOKIDAS
ΑπάντησηΔιαγραφήAllan Holdsworth (6 August 1946 – 16 April 2017)RIP GK ITEA FOKIDAS
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεός σχωρέστον.
ΔιαγραφήΉταν σπουδαίος.