Εν αντιθέσει με την Αμερική, εκεί όπου οι ταμπέλες ήταν πιο
αυστηρές, ή και σε κάποιες άλλες χώρες, ή και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, στην
Ελλάδα οι μουσικοί της jazz δεν ήταν κάτι «άλλο», κάτι ξεχωριστό από τους
μουσικούς του rock, ή τους session μουσικούς που μπορούσε να καλύπτουν την ίδιαν ώρα θέσεις σε
όλο το κομμάτι της δισκογραφίας – από την κλασική και τη σύγχρονη κλασική μέχρι
το... Omonoia sound. Από τη μια μεριά η ανάγκη για επιβίωση και από την άλλη
το γεγονός πως στη χώρα μας τα πάντα εξελίσσονταν μέσα σ’ έναν περιορισμένο
χώρο (όλοι αντλούσαν από την ίδια δεξαμενή) –με τους μουσικούς να μεταπηδούν
από ένα ροκ σχήμα, σ’ ένα τζαζ, και από ’κει σε μία session μπάντα
που θα μπορούσε να συνοδεύει την Ηδύλη Τσαλίκη ή τον Γιάννη Φλωρινιώτη– τα
φαινόμενα αυτά, θέλω να πω, είχαν για τη δισκογραφία πολύ ευεργετικές
(μπάσταρδες) επιπτώσεις.
Στην πιο πάνω φωτογραφία (Μ. Πολυχρονιάδου), σκαναρισμένη
από το περιοδικό ΤΖΑΖ (#2, Μάρτιος 1978) και προερχόμενη από το Jazz Club του Γιώργου
Μπαράκου στην Πλάκα τον Φεβρουάριο του ’78, βλέπουμε δύο μουσικούς με θητεία
στα συγκροτήματα του ’60, τον Βαγγέλη «Σπόρο» Κουτσοτόλη (από τους Brahms, Olympians, Blow Up, Mad κ.λπ.) και
τον Κώστα «Κολτρέιν» Λιάκη (από τους Harlems κ.λπ.) να φυσάνε στα σαξόφωνά
τους ως μέλη του σεξτέτου του κιθαρίστα Λάκη Ζώη (κι αυτός με θητεία στους Giannini, Baronetti, Πελόμα Μποκιού κ.λπ.). Τα
υπόλοιπα τρία μέλη του σεξτέτου ήταν ο κιθαρίστας Δημήτρης Ζαφειρέλης, ο
μπασίστας Χρήστος Χήρας και ο ντράμερ Γιώργος Τρανταλίδης (όλοι είχαν ξεκινήσει
να παίζουν σε συγκροτήματα – με πιο γνωστή, βεβαίως, την περίπτωση του
Τρανταλίδη, που είχε εμφανιστεί με τους Rivers, Sette Amici, Socrates Drank the Conium κ.ά.). Περιττό να πω πως ο Κώστας Γιαννουλόπουλος γράφει «ύμνους» (στο
ΤΖΑΖ) γι’ αυτό το περιστασιακό συγκρότημα…
Το ωραιότερο σαξοφωνικό pop-rock, δηλαδή jazz, παίξιμο σε τραγούδι του ’60 είναι στον «Αλέξη» των Olympians (τραγούδι του Βαγγέλη Πιτσιλαδή και του Λευτέρη Παπαδόπουλου να υπενθυμίσω).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποτε είχα διαβάσει –δεν θυμάμαι που και ούτε μπορώ, τώρα, να το βρω εύκολα– πως σαξόφωνο στο συγκεκριμένο track δεν παίζει ο Κουτσοτόλης, αλλά ο Ρήγας Σαριτζιώτης. Δεν ξέρω αν είναι σωστό ή λάθος – αν γνωρίζει κάποιος κάτι περισσότερο ας πει… Εκείνο που ξέρω είναι πως το σαξόφωνο «πετάει». Προσέξτε (αν δεν το έχετε προσέξει) τα τελευταία 15 δευτερόλεπτα του τραγουδιού... Άτιμο fade-out…
http://www.youtube.com/watch?v=YewYya6TzQM
Φωντα καλημερα,να σου θυμισω το παιξιμο του Σαριτζιωτη(και την απανηση του Καλλιρη) στο αυτοκινητο του Πιτσιλαδη?Καταπληκτικη δουλεια το ενθετο για την ελληνικη τζαζ.Συγχαρητητρια παλι
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ’ ευχαριστώ ανώνυμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το ξέχασα το «Αυτοκίνητο Ι.Χ.» και κυρίως τα κιθαροσόλι (που μπορεί να είναι του Καλλίρη), αλλά το σαξόφωνο στον «Αλέξη» και κυρίως το «κλείσιμο» του τραγουδιού δεν έχει προηγούμενο.
Καλησπερα, Φωντα,
ΑπάντησηΔιαγραφήο ΡΗΓΑΣ ΣΑΡΙΤΖΙΩΤΗΣ, παιζει σαξοφωνο κ στον «Αλεξη» κ στο «ΙΣΤΟΡΙΑ», μου το ειπε ο ΑΛΚΗΣ, αν θεσ σου στελνω κ φωτο την «ΜΠΑΜΠΟΛΑ» για να το ποσταρεις, τελικα ο ΣΑΡΙΤΖΙΩΤΗΣ πολυ μεγαλοσ σαξοφωνιστασ.
nick270760
Καλά το θυμόμουν λοιπόν. Nick σ’ ευχαριστώ για την επιβεβαίωση.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Την έχω την «Μπάμπολα»… thanks).
O Κώστας «Κολτρέιν» Λιάκης δεν υπήρξε ΠΟΤΕ μέλος των "Harlems".
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα υποθέσω πως το Lakis.d είναι «Λάκης Διακογιάννης»;
ΔιαγραφήΑν είναι έτσι, τότε ευχαριστώ για τη διόρθωση.
Κάπου το έχω διαβάσει, κάποιοι μου το έχουν πει… δεν θυμάμαι τώρα.
Είναι γραμμένο πάντως και σε κανα-δυο σάιτ…
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=551
https://spychedelicsally.blogspot.gr/2014/01/harlems-1964.html?m=1
Yes! Lakis d. is Lakis Diakogiannis.
Διαγραφή