Πριν το άγιο discogs οικονομούσαν συγκεκριμένοι ενώ τώρα όλοι έχουν την ευκαιρία τους. Οι δε μαγαζάτορες ας περιοριστούν στο να πουλάνε καινούριους δίσκους βάζοντας το χέρι στην τσέπη και ας ξεχάσουν ότι με 500 ευρώ αγόραζαν δισκοθήκες που κόστιζαν πάνω από 5000 ευρώ. Επίσης ο μουσικόφιλος που θέλει να ακούει τραγούδια μπορεί να βολευτεί με το ίντερνετ ο άλλος που θέλει να το βλέπει κιόλας εκτός από το να το ακούει ας πρόσεχε, τα γούστα πληρώνονται.
Συμφνώ, συμφωνώ και διαφωνώ. Έτσι δουλεύουν πια όλοι σχεδόν έμποροι, αγοράζοντας "φρέσκα" δηλαδή βινύλια με μικρό (αλλά πιο σίγουρο) περιθλωριο κέρδους. Όντως, η περισσότερη μουσική υπάρχει πια ανεβασμένη στο ίντερνετ, ενώ είμαι και υπερ του ποσταρίσματος αυτής που δεν υπάρχει ακόμα. Η μουσική είναι για να ακούγεται και όχι για να "σκουριάζει" στα ράφια. Εκεί που διαφωνώ είναι στο "να το βλέπει κιόλας", παραπέμποντάς σε στην τελευταία παράγραφο του άρθρου. Δεν είναι απλά να το βλέπεις, όποιος αρέσκεται στο να ακούει μουσική σε βινύλιο, καταλαβαίνει. Όμως, η ΜΟΥΣΙΚΗ θα πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο, τα άλλα είναι απλώς συνοδευτικά, όπως τα ορεκτικά σε ένα γεύμα.
Ξεχνας κατι. Το "βαρυ χαρτι" ποτε δεν ηταν αθλημα για τους τσιπηδες αγοραστες που κηνυγουσαν gems (χα, χα!) και 'σπανια' στο ...Μοναστηρακι. Ουτε τοτε. Αντε και να τη βγαζανε με κανα οριτζιναλακι οκαζιον απο Seeds ή Ultimate Spinach να νομιζουνε πως ακουνε το σπάνιο της ψυχεδελειας. Η πιατσα βαραινε μονο από κανα πονηροκατασκοπο που ψαχουλιαζε κατι εγχωριο για να παραμυθιασει κανα ντηλερι στο εξωτερικο μπας και κλεισει καμμια τραμπα με κατι δυνατο που δεν θα εσκαγε κατα δω υπό φυσιολογικες συνθηκες. Ο Μακ, ο Ραϊκ, ο Σωκ, ο Μοντ, ο Μπιλ, ο Μυγ και τα κολληταρια του προπατζηδικου δηλαδη. Πλην της πλεμπαγιας λοιπον, το συγκεκριμενο αθλημα στο Ελλαδισταν ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ δυνατους παιχτες προορισμενους για διεθνη καριερα.
Λες "να νομιζουνε πως ακουνε το σπάνιο της ψυχεδελειας" λες και θα ήταν καμμιά μαγκιά να ακούνε όντως το "σπάνιο της ψυχεδέλειας".
Κάτι τρέχει στα γύφτικα, ένα είδος που έκανε τον κύκλο του (εδώ και η ύστερη αναβιωσή του ακόμα έκανε 2 κύκλους ήδη), το έχουν αναγορεύσει διάφοροι (συνήθως του στυλ «εγώ θα σου πω για το αυθεντικό ροκ, άκουγα γκαραζιές από το '72») στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σαν το ύστατο είδος μουσικής κυνηγώντας την κάθε μπάντα των 100 ακροατών (και ακόμα πιο άκυρες prog μπαλαφάρες).
Και να πείς ότι τα ακούνε και σκάνε και κάνα μπάφο ή LSD, όπως οι παραδοσιακοί ακροατές αυτών των ειδών στον καιρό τους, να πάει στο διάολο, αλλά πού!
Κάτι τρέχει στα γύφτικα λοιπόν με τη σπανιότητα, εκτός αν μερικοί μπερδεύουν τη μουσική με την αρχαιολογία και τη συλλογή γραμματοσήμων.
Γιατί αν τους ενδιαφέρει η μουσική όπως λένε, τότε υπάρχουν τόσα πολλά μη σπάνια μουσικά έργα ήδη που δεν φτάνουν 20 ζωές για να ακούσουμε.
Αν κάποιος δεν τα έχει εξαντλήσει, και δεν είχε συγκεκριμένο κόλλημα με κάποια μπάντα ή μουσικό να ψάχνει και τα σπανιά τους, τότε δεν έχει νόημα να πουλάει μούρη ότι ακούει σπάνια ενώ υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες γνωστά αριστουργήματα που δεν έχει ακούσει.
Αν σκεφτεί κανείς ότι και για να έρθεις σε σωστή επαφή με ένα καλό δίσκο πρέπει να τους ακούσεις για κάνα μήνα, αν όχι μόνο του μαζί με 4-5 άλλους το πολύ, τότε όλοι αυτοί δεν είναι μουσικόφιλοι, καταναλωτές ήχων είναι, που τους ξεπετάνε σαν τσιχλόφουσκες.
Άσε τους «συλλέκτες δίσκων». Όλα τα είχε η Ελλάδα της Κρίσης (αλλά και πριν), οι συλλέκτες της λείπανε. Και μας λένε και τον πόνο τους που τώρα με το internet πουλάει όποιος γουστάρει. Πως το λέει η παροιμία, εδώ δεν έχουμε να φάμε και θέλουμε ραπανάκια για την όρεξη, και παραπονιόμαστε κι ολας πως πουλάνε ακριβά τα ραπανάκια...
"Γιατί αν τους ενδιαφέρει η μουσική όπως λένε, τότε υπάρχουν τόσα πολλά μη σπάνια μουσικά έργα ήδη που δεν φτάνουν 20 ζωές για να ακούσουμε. " Έχεις απόλυτο δίκιο. Ως συνήθως όμως, ο νεοέλλην αρχοντοχωριάτης πρέπει πρώτα απ' όλα να δέιξει ότι ξεχωρίζει, ότι ακούει τα πιο σπάνια, τα πιο ψαγμένα, τα πιο αυθεντικά. Εν ολίγοις, ότι είναι καλύτερος από τον γείτονα. Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
Νικολαε, αφου δεν το κατεχεις το αθλημα, ουτε εισαι και καμμια σοβαρη παιχτουρα, τι θες και πεταγεσαι; Και τι αποψη εχεις λοιπον περι σπανιοτητας αν δεν της αναγνωριζεις καμμια αξια; Ασε εμας που ειμαστε αρρωστακια με το δυσκολο, στην υποκουλτουρα μας και σαλτα για κανα ...Μπραμς.
Αν το κατειχες το παιγνιο θα αποκρυπτογραφουσες και τους προπατζηδες της Β' εθνικης που αναφερα και θα αντιλαμβανοσουνα οτι ουτε αυστηρα για γκαραζιες ομιλουσαμε, ουτε για χρονικες περιοδους μετα το περας του 1ου κυκλου της ψυχεδελικης αναβιωσης. Τα αναφερα απλως γιατι αυτα ενδιεφεραν το 90% οσων τα χωνουν στην Ελλαδα. Παλι εξω εισαι λοιπον στα συμπερασματα σου. Και σε πληροφορω που στο Χολαντ που βρισκομαι τα τελευταια 15 χρονια γινεται παιχνιδι που δεν μπορεις να φανταστεις. Και με ολα τα ειδη της ροκιας επιπλεον. Μεχρι και μεγαλοβιομηχανοι αγοραζουν τις μπαντες των 100 ακροατων αγορι μου. Και ας τρεχει κατι στα γυφτικα για τη παρτη σου. Για ν' ακουσεις, επαρκεστατο και παμφθηνο ειναι και το ΣιΝτακι. Και βρισκεις τα παντα σε τσιγκακια σημερα. Μη το κουραζεις και μιλας για δισκους.
Για να τελειωσω λοιπον εδω. Αν εσυ θελεις μιση ζωη να ακουσεις τα μη-σπανια, μαγκια σου και καουμποϋλικι σου. Μη πεταγεσαι ομως σαν της κοντης... τις τριχες, σ' ενα γηπεδο που δεν το 'χεις δει ουτε στα ονειρα σου. Κατσε και παιζε για τη χαρα του ποδοσφαιρου στην Ανω Στρουμνιτσα. Εμενα ομως που σε επιπεδο δισκου (το τονιζω) και οχι μουσικης πρωτα ασχοληθηκα με τους Σι Εϊ Κουιντετ και μετα με τους Τζεφερσον Αιρπλεην (και τοχω μεγαλη μαγκια που πηγα αναποδα σε μια εποχη που δεν ξερατε που παν τα τεσσερα), ασε με να παιζω Τσαμπιονς Ληγκ στο συλλεκτιλικι. Και αν καποτε θελησεις καμια απο τις "prog μπαλαφάρες", προκειται συντομα να σηκωσω ενα δευτερο Πατερνοστερ στο Ντισκογκι, οποτε κηπ εν αϊ οπεν. ΠΜ αμα τη αναρτησει οτι εισαι συ και θα σου κανω και σκοντο ενα εκατομπαλλο.
Σου επαναλαμβανω. Μιλαμε για σπανιους & ακριβους δισκους που γινονται ολο και πιο σπανιοι, ολο και πιο ακριβοι, οχι για μουσικη. Αλλο αθλημα, αλλο γηπεδο, αλλες ομαδες.
Αν έπιανες το πνεύμα του σχολίου μου θα καταλάβαινες ότι στα παπάρια μου ποιοί είναι οι παπατζήδες που υπαινίχθηκες, και άν στο στενό σου κύκλο ακούγατε αυτά ή και εκείνα. Μιλάω γενικά, και για το τι κάνουν πολλοί που ασχολούνται με το σπορ, όχι ειδικά τι κάνεις εσύ που δεν σε ξέρω και προσωπικά.
Για το αν γίνεται παιχνίδι και στο χόλαντ δεν εκπλήσσομαι καθόλου, ήδη έγραψα ότι τέτοια άκυρα κάνει κόσμος και «στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».
Ακριβώς τη άποψη ότι το να ακούς μουσική για τη μουσική είναι «Ανω Στρουμνιτσα» ενώ το να συλλέγεις βινύλλια είναι «Τσάμπιονς Ληγκ» σχολιάζω.
Τώρα αν εσύ κάνεις συλλογή για επένδυση ή φετίχ, δικαιωμά σου, αλλά μην το μπερδεύουμε, όπως πολλοί, με την μουσική. Ή οποία υπήρχε και κάτι χιλιετίες χωρίς δίσκους, και θα υπάρχει και κάτι χιλιετίες χωρίς δίσκους. Αλλο αθλημα, αλλο γηπεδο, αλλες ομαδες.
Αυτοί οι κομπασμοί με τους παίχτουρες σε γήπεδα της επιλογής τους είναι όντως πολύ εντυπωσιακοί. Πατερνόστερ? Γουάου.Εχω να εντυπωσιατώ τόσο από τότε που κάποιος σε μια παρέα μας ανακοίνωσε ότι έχει μόνιμα ξαπλώστρα πρώτη σειρά στην ψαρρού.
μον ντιέ εμείς μόνο πάτερνοστερ ποτέ youtube ή σιντι.τί με τον λαό θα πάμε? πίνεις τουλάχιστον κανά ψυχεδελικό εκεί στην ολλανδία ή τσάμπα το ακούς το trip through hell?
Αντι να σχολιαζετε πικροχολα,θα ηταν προτιμοτερο να παρακαλεσουμε τον παιχτουρα απο το χολαντ να μην σηκωσει το πατερνοστερ στο ντισκογκι και το προλαβει κανεις ασχετος.Να μονομαχησουμε και ο επιζων να θεμελιωσει δικαιωμα να το αγορασει σε οποια τιμη ορισει ο παιχτουρας και χαρισμα του το εκατομπαλο.
Αντι να σχολιαζετε πικροχολα θα ηταν προτιμοτερο να παρακαλεσουμε τον παιχτουρα απο το χολαντ να μην σηκωσει το πατερνοστερ στο ντισκογκι και μας το παρει κανας αλλος.Να μονομαχησουμε εμεις εδω τωρα που εχουμε και inside information και ο επιζων να θεμελιωσει δικαιωμα να αποκτησει το αριστουργημα σε τιμη που θα ορισει ο παιχτουρας και χαρισμα του το εκατομπαλλο.Τι ειμαστε τιποτα τσιπηδες;
Γιατί τετοιο μενος με τους συλλέκτες ρε παιδιά; Άλλοι αγοράζουν με αυτά που τους περισσευουν εν καιρώ κρίσης αυτοκίνητο, τηλεόραση 60 ιντσών, γκατζετακια, κινητάκια,αρχιδάκια και ένα σωρό άχρηστες μαλακίες. Σ'αυτους δεν ξέρετε να τα χώνετε; Οι συλλέκτες δίσκων σας έφταιξαν ;
Μου κανεις 1:19! Θα ανεβει αποψε βραδυ στο φατσομπουκι, με φωτος και ολη τη συμπαρασυρουμενη μοστρα. Στη γνωστη ομαδα που παιζονται οι τελικοι του Τσαμπιονς Ληγκ. 90 κοπιες και έτσι, μορτες μου -κλειστη μασωνικη στοα. Που ναι φισκα 'άκυρες prog μπαλαφάρες'. Γιατι στα χοντρα χαρτια για λιγους, τα Ημπεϋ και Ντισκογκια ψιλοτελειωνουν.
Οποτε οσοι πιστοι προσελθετε για ρετζιστρεϊσιον. Γρηγορα όμως γιατι παίζουν μεγαλοκαρχαριες εκει μεσα και δαγκωνουν αλυπητα και σε χρονο ΝτεΤε.
Τι διαφορά έχει να έλθω εδώ και να γράψω ότι αγόρασα ΕΤΕ με 0,12 πριν 3 μήνες, και θα πάει >>0,50 τον Ιούνιο? Είναι εξ ίσου άσχετο με τη μουσική (και οριακά και με τους δίσκους θα έλεγα).
Και γιατί να τα χώσουμε σε αυτούς; Με το αυτοκίνητο πας στη δουλειά, πας βόλτα, βγάζεις γκόμενα. Με την τηλεόραση βλέπεις ταινίες, Γιώργο Αυτιά, κλπ. Με τα γκατζτετάκια, κινητάκια, πάλι κάτι κάνεις. Με τη συλλογή τι κάνεις; Την κοιτάς; Γιατί αν είναι απλά να ακούς, το κάνεις και από ψηφιακά ή και επανεκδόσεις αν επιμένεις στο βινύλιο.
Αποψε! Ολοι στις επαλξεις!Το αφεντικο τρελλαθηκε και θα ανεβασει τεφαρικια (στο ντισκογκι μπορει και στο φατσαμπουκι ποιος ξερει εχει μπερδευτει κι ο ιδιος).Μεγαλες ευκαιριες! Οριστικη διαλυση! Εκποιηση λογω συνταξιοδοτησης! Μην το χασετε!
@Ανώνυμος 4:13 μ.μ. Ασ΄το φιλαράκο μου δεν πειράζει,βγάλε εσύ καμιά γκόμενα με την alpha romeo, βάλε της το πρωί λίγο Ρέμο στο youtube, δείτε και λίγο Αυτιά και αν πότε πέσει στα χέρια σου κανένα βινύλιο, παίξε μαζί της φρισμπυ στην παραλία, για να κουνιούνται και τα βυζομπαλα
Πλέον ό,τι παλιό είναι συλλεκτικό,vintage, χιπστερία.Για να δούμε όμως ένα ένα Βιβλία-η κετεξοχήν συλλεκτοαρώστια,οι απαρχές της χάνονται μέχρι τον Μεσαίωνα,αγοράζονται από σταθερό κοινό,πάντα θα υπάρχει εις τους αιώνες,και καλά θα κάνει γιατί εδώ μιλάμε κυριολεκτικά για γνώση,η οποία δεν υπάρχει όλη στο ιντερνετ Κόμικς-αρρώστια,που ξεκίνησε στα eighties από την αμερική,εδώ μιλάμε για τιμές εξωφρενικές,εκατομμύριο για ένα τεύχος του μπατμαν,λόγω διεθνούς κρίσης έχει πέσει η αγορά αλλά υπάρχει ακόμα ενδιαφέρον για έναν και μόνο λόγο,οι πιτσιρικάδες ακόμα αγοράζουν και διαβάζουν μανιωδώς κόμικς,οι ηλικίες ανανεώνονται διαρκώς Ρούχα,έπιπλα-κολωνάκι μεριά αλλά μην ξεχνάμε οτι δεν έχει βρεθεί ακόμα κάτι να αντικαταστήσει τα συγκεκριμένα Δίσκοι ή βινύλιο,αλήθεια πρίν από τριάντα χρόνια ρωτάγαμε τους φίλους μας τί βινύλια αγόρασες?δίσκους λέγαμε. Ποιοι αγοράζουν?κυρίως μεγάλοι,πάνω από σαράντα από ρομαντικά κίνητρα επειδή έτσι έμαθαν,και 25αρηδες και πάνω.Τελευταία εμφανίστηκαν και άτομα που χωρίς να έχουν πικαπ αγοράζουν γιατί είναι μόδα.Για κλασσική μουσική ή saoundtraks έχει ανέβει η ζήτηση αλλά για το ροκ,ό,τι αυτό περιλαμβάνει από ψυχεδέλεια μέχρι χιπ χοπ η νεολαία αδιαφορεί εντελώς για το βινύλιο.Και το ροκ αφορά τη νεολαία.Εξακολουθεί να ψάχνεται,ακούει αλλά προτιμά δωρεάν από το ίντερνετ.Ηλίθιοι είναι να σκάσουν 20 ευρώ για κάτι που υπάρχει παντού δωρεάν?Κατα τη γνώμη μου το βινύλιο πέθανε και ό,τι πεθαίνει δεν ανασταίνεται,τα περί αναβίωσης,επιστροφής στο ρομαντισμό είναι πονηριές για να πλουτίζουν οι έμποροι.Όταν τα μέσα παραγωγής εξελίσσονται είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ η κοινωνία να επιστρέψει σε παλαιότερες μορφές παραγωγής,το λέει και ο Μαρξ αυτό γι'αλλο πράγμα βέβαια. Κοινώς συλλέκτες ξεπουλάτε τα στοκ σας και τα holygrail σας τώρα που γυρίζει αλλιώς οι κληρονόμοι σας θα τα πουλήσουν για πενταροδεκάρες
Προσωπικα δεκαρα δεν δινω για τους κληρονομους μου αλλα και για τους χιπστεραδες. Την δισκοθηκη μου την δημιουργησα καθαρα απο παθος για την μουσικη αλλα και για το artwork που ειναι σημα κατατεθεν για ενα αλμπουμ. Τα mp3 τα χρησιμοποιω οπως παλια το ραδιοφωνο (αν μου αρεσει κατι το αγοραζω). Ολα τα υπολοιπα που λεγονται για μενα ειναι τριχες κατσαρες, οποιος δεν γουσταρει να ξοδευτει για το χομπυ του ή την αρρωστια του αν προτιματε ας αγορασει cd (ειδος γραφειου) ή ας ακουει στο youtube. K.Π.
Συμφωνώ απόλυτα, όπως και με το φίλο παραπάνω (04:09), απλά δε νομίζω ότι χρειάζεται τόση ανάλυση. Τόσο απλό, τόσο ξάστερο. Σ'αρέσει το βινύλιο? Αγόρασε (με μέτρο). Δε σ'αρέσει? Σεβαστό και μαγκιά σου, αλλά δεν μπορείς να εκφέρεις άποψη για κάτι που δεν μπορείς να κατανοήσεις. Γιατί όποιος είναι έξω απ'το χορό, τα λέει "ωραία" κι εύκολα. Και όσον αφορά συζητήσεις περί μπάφους και μουσικής, όποιος χρειάζεται το πρώτο για ν'ακούσει το δεύτερο ή αν δεν ικανοποιείται αρκετά με το δεύτερο, χωρίς τη χρήση του πρώτου, μάλλον είναι βαθιά νυχτομένος από μουσική ή απλά δεν τον ενδιαφέρει η μουσική.
"Κοινώς συλλέκτες ξεπουλάτε τα στοκ σας και τα holygrail σας τώρα που γυρίζει αλλιώς οι κληρονόμοι σας θα τα πουλήσουν για πενταροδεκάρες"
Εκτός και αν τα ΄χουμε για να τα ακούμε και για να θυμώμαστε μια διαδρομή που διανύσαμε πριν η χιπστερία τα κάνει holy grails.
Ετσι και αλλοιώς πενταροδεκάρες ή στα σκουπίδια θα καταλήξουν όταν φύγουμε -δεν θα διαφωνήσω, ούτε αυταπατώμαι. Προς τα εκεί πάει το πράγμα, οπότε γιατί να χολοσκάω αν πιθανόν τώρα μερικά πιάνουν καλά λεφτά στα δισκοπαζαροπωλεία. Λες και όταν τα πήρα είχα στόχο την επένδυση ή να τα πουλήσω... Ο δίσκος έχει μία ΒΑΣΙΚΗ χρηστικότητα και αυτή είναι το άκουσμα.
Πάντως οι συλλέκτες για εμάς που γράφουμε για τη μουσική μάς είναι πολύ χρήσιμοι. Ιδίως παλαιότερα βεβαίως, όταν δεν υπήρχε το internet και δεινοπαθούσες για να βρεις μια τεκμηριωμένη πληροφορία. Οι συλλέκτες μού έδωσαν την ευκαιρία, ας πούμε, ήδη από τη δεκαετία του ’80, ν’ ακούσω πολλά, που θα ήταν αδύνατον να τα είχα ακούσει αλλιώς εκείνη την εποχή. Ένα θα πω μόνο. Τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης. Ήξερα το όνομα από τις αρχές των 80s, αλλά άκουσα ολάκερο το άλμπουμ (από κασέτα) στα τέλη εκείνης της δεκαετίας. Κι αυτό σε μιαν εποχή όπου το 90% όσων άκουγαν ελληνικό ροκ δεν τους ήξερε ούτε σαν όνομα. Συλλέκτες, επίσης, έχουν βοηθήσει και στο «δισκορυχείον» με πληροφορίες, σκαναρίσματα κ.λπ. Τους σωστούς συλλέκτες –εκείνους που δεν έχουν πρόβλημα να μοιραστούν μια πληροφορία– τους χρειαζόμαστε. Και τους ευχαριστούμε για τη βοήθειά τους.
Προσωπικά, αν ενδιαφέρει κανέναν η γνώμη μου, θεωρώ ότι στο άρθρο θα έπρεπε να έχουν γίνει και αναφορές στα θετικά του ίντερνετ σε ότι αφορά στις πωλήσεις δίσκων. Το discogs όσο κακό έχει κάνει, άλλο τόσο καλό έχει κάνει και αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε. Δεν είναι όλα αισχροκέρδια. Μάθαμε επιτέλους πόσο κοστίζουν αντικειμενικά κάποια πράγματα (η αντικειμενικότητα προκυπτει από τις τιμές πώλησης, αφού στο discogs λόγου χάρη, υπάρχει ιστορικό πωλήσεων κάθε καταχώρησης). Με μια πρόχειρη ματιά και χωρίς καμιά σοβαρή μελέτη, βλέπεις περίπου που κυμαίνεται η τιμή ενός δίσκου. Αντιθέτως αισχροκέρδια ήταν αυτό που γινόταν τη δεκαετία του '90 και του 2000 με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων "σπάνιων" δίσκων στο Μοναστηράκι και στα υπόλοιπα καταστήματα. Πληρώναμε ότι ζητούσε ο κάθε πωλητής, δίχως μέτρο σύγκρισης ή έρευνα αγοράς. Δίσκοι των 10.000 δραχμών, εκ των υστέρων μάθαμε ότι κοστίζουν 5-10 δολλάρια και σε καλύτερες καταστάσεις! Επίσης ένα ενδιαφέρον κομμάτι θα ήταν να γίνει κουβέντα για την αμάθεια, την ημιμάθεια, τη πονηριά ή ακόμα και τη καλή πρόθεση (λέμε τώρα) των πωλητών στην Ελλάδα. Κλείνοντας να πω και το εξής: όποιος δεν μπορεί να προσαρμοστεί με τα discogs, ebay, κτλ. το έχει χάσει το παιχνίδι. Εδώ στα μεγαλύτερα παζάρια της Ευρώπης με εκτάσεις γηπέδων ποδοσφαίρου και δεν μπορείς να βρεις μία ευκαιρία τηε προκοπής! Είναι όλα τσεκαρισμένα! Περιμένεις να βρεις την ευκαιρία στην Αθήνα, στα παζάρια της μιας αίθουσας των 40 πωλητών; Εξαιρέσεις υπάρχουν παντού βεβαίως, αλλά μιλάμε για το γενικό φαινόμενο - Έχει αλλάξει το έργο και δε γίνεται να γυρίσουμε 20 χρόνια πίσω.
Τα LP των Oasis (του Πιτσιλαδή) είχαν πουληθεί στο eBay 47 και 26 ευρώ το 2012. Απίστευτες τιμές! Παλιά (μέσα ’90) αυτούς τους δίσκους τους εύρισκες μόνο στα «πεντακοσάρικα» και δεν τους άγγιζε κανείς. Υπενθυμίζω πως τότε ο φραπές είχε λιγότερο από πεντακοσάρικο (δραχμές). Ακόμη και σήμερα εγώ θα πω πως… 5 ευρώ είναι πολλά γι’ αυτούς τους δίσκους. Στις προσφορές με τα 1-2 ευρώ θα έπρεπε να βρίσκονται.
Πριν το άγιο discogs οικονομούσαν συγκεκριμένοι ενώ τώρα όλοι έχουν την ευκαιρία τους. Οι δε μαγαζάτορες ας περιοριστούν στο να πουλάνε καινούριους δίσκους βάζοντας το χέρι στην τσέπη και ας ξεχάσουν ότι με 500 ευρώ αγόραζαν δισκοθήκες που κόστιζαν πάνω από 5000 ευρώ. Επίσης ο μουσικόφιλος που θέλει να ακούει τραγούδια μπορεί να βολευτεί με το ίντερνετ ο άλλος που θέλει να το βλέπει κιόλας εκτός από το να το ακούει ας πρόσεχε, τα γούστα πληρώνονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφνώ, συμφωνώ και διαφωνώ. Έτσι δουλεύουν πια όλοι σχεδόν έμποροι, αγοράζοντας "φρέσκα" δηλαδή βινύλια με μικρό (αλλά πιο σίγουρο) περιθλωριο κέρδους. Όντως, η περισσότερη μουσική υπάρχει πια ανεβασμένη στο ίντερνετ, ενώ είμαι και υπερ του ποσταρίσματος αυτής που δεν υπάρχει ακόμα. Η μουσική είναι για να ακούγεται και όχι για να "σκουριάζει" στα ράφια. Εκεί που διαφωνώ είναι στο "να το βλέπει κιόλας", παραπέμποντάς σε στην τελευταία παράγραφο του άρθρου. Δεν είναι απλά να το βλέπεις, όποιος αρέσκεται στο να ακούει μουσική σε βινύλιο, καταλαβαίνει. Όμως, η ΜΟΥΣΙΚΗ θα πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο, τα άλλα είναι απλώς συνοδευτικά, όπως τα ορεκτικά σε ένα γεύμα.
ΔιαγραφήΞεχνας κατι. Το "βαρυ χαρτι" ποτε δεν ηταν αθλημα για τους τσιπηδες αγοραστες που κηνυγουσαν gems (χα, χα!) και 'σπανια' στο ...Μοναστηρακι. Ουτε τοτε. Αντε και να τη βγαζανε με κανα οριτζιναλακι οκαζιον απο Seeds ή Ultimate Spinach να νομιζουνε πως ακουνε το σπάνιο της ψυχεδελειας. Η πιατσα βαραινε μονο από κανα πονηροκατασκοπο που ψαχουλιαζε κατι εγχωριο για να παραμυθιασει κανα ντηλερι στο εξωτερικο μπας και κλεισει καμμια τραμπα με κατι δυνατο που δεν θα εσκαγε κατα δω υπό φυσιολογικες συνθηκες. Ο Μακ, ο Ραϊκ, ο Σωκ, ο Μοντ, ο Μπιλ, ο Μυγ και τα κολληταρια του προπατζηδικου δηλαδη. Πλην της πλεμπαγιας λοιπον, το συγκεκριμενο αθλημα στο Ελλαδισταν ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ δυνατους παιχτες προορισμενους για διεθνη καριερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή>> Ξεχνας κατι<<
ΔιαγραφήΔεν ξεχνάω τίποτα. Απλώς, είναι άλλο θέμα αυτό.
Στην παρέα του προποτζίδικου ήμουν κι εγώ κάποτε. Απλώς έπαιζα με κάποιους δικούς μου όρους.
@Ανώνυμος
ΔιαγραφήΛες "να νομιζουνε πως ακουνε το σπάνιο της ψυχεδελειας" λες και θα ήταν καμμιά μαγκιά να ακούνε όντως το "σπάνιο της ψυχεδέλειας".
Κάτι τρέχει στα γύφτικα, ένα είδος που έκανε τον κύκλο του (εδώ και η ύστερη αναβιωσή του ακόμα έκανε 2 κύκλους ήδη), το έχουν αναγορεύσει διάφοροι (συνήθως του στυλ «εγώ θα σου πω για το αυθεντικό ροκ, άκουγα γκαραζιές από το '72») στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σαν το ύστατο είδος μουσικής κυνηγώντας την κάθε μπάντα των 100 ακροατών (και ακόμα πιο άκυρες prog μπαλαφάρες).
Και να πείς ότι τα ακούνε και σκάνε και κάνα μπάφο ή LSD, όπως οι παραδοσιακοί ακροατές αυτών των ειδών στον καιρό τους, να πάει στο διάολο, αλλά πού!
Κάτι τρέχει στα γύφτικα λοιπόν με τη σπανιότητα, εκτός αν μερικοί μπερδεύουν τη μουσική με την αρχαιολογία και τη συλλογή γραμματοσήμων.
Γιατί αν τους ενδιαφέρει η μουσική όπως λένε, τότε υπάρχουν τόσα πολλά μη σπάνια μουσικά έργα ήδη που δεν φτάνουν 20 ζωές για να ακούσουμε.
Αν κάποιος δεν τα έχει εξαντλήσει, και δεν είχε συγκεκριμένο κόλλημα με κάποια μπάντα ή μουσικό να ψάχνει και τα σπανιά τους, τότε δεν έχει νόημα να πουλάει μούρη ότι ακούει σπάνια ενώ υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες γνωστά αριστουργήματα που δεν έχει ακούσει.
Αν σκεφτεί κανείς ότι και για να έρθεις σε σωστή επαφή με ένα καλό δίσκο πρέπει να τους ακούσεις για κάνα μήνα, αν όχι μόνο του μαζί με 4-5 άλλους το πολύ, τότε όλοι αυτοί δεν είναι μουσικόφιλοι, καταναλωτές ήχων είναι, που τους ξεπετάνε σαν τσιχλόφουσκες.
Άσε τους «συλλέκτες δίσκων». Όλα τα είχε η Ελλάδα της Κρίσης (αλλά και πριν), οι συλλέκτες της λείπανε. Και μας λένε και τον πόνο τους που τώρα με το internet πουλάει όποιος γουστάρει. Πως το λέει η παροιμία, εδώ δεν έχουμε να φάμε και θέλουμε ραπανάκια για την όρεξη, και παραπονιόμαστε κι ολας πως πουλάνε ακριβά τα ραπανάκια...
Νίκος
"Γιατί αν τους ενδιαφέρει η μουσική όπως λένε, τότε υπάρχουν τόσα πολλά μη σπάνια μουσικά έργα ήδη που δεν φτάνουν 20 ζωές για να ακούσουμε. "
ΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο. Ως συνήθως όμως, ο νεοέλλην αρχοντοχωριάτης πρέπει πρώτα απ' όλα να δέιξει ότι ξεχωρίζει, ότι ακούει τα πιο σπάνια, τα πιο ψαγμένα, τα πιο αυθεντικά. Εν ολίγοις, ότι είναι καλύτερος από τον γείτονα. Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
Β.Α.
Και να πείς ότι τα ακούνε και σκάνε και κάνα μπάφο ή LSD, όπως οι παραδοσιακοί ακροατές αυτών των ειδών στον καιρό τους, να πάει στο διάολο, αλλά πού!
ΔιαγραφήΣΩΣΤΟΣ!!
Νικολαε, αφου δεν το κατεχεις το αθλημα, ουτε εισαι και καμμια σοβαρη παιχτουρα, τι θες και πεταγεσαι; Και τι αποψη εχεις λοιπον περι σπανιοτητας αν δεν της αναγνωριζεις καμμια αξια; Ασε εμας που ειμαστε αρρωστακια με το δυσκολο, στην υποκουλτουρα μας και σαλτα για κανα ...Μπραμς.
ΔιαγραφήΑν το κατειχες το παιγνιο θα αποκρυπτογραφουσες και τους προπατζηδες της Β' εθνικης που αναφερα και θα αντιλαμβανοσουνα οτι ουτε αυστηρα για γκαραζιες ομιλουσαμε, ουτε για χρονικες περιοδους μετα το περας του 1ου κυκλου της ψυχεδελικης αναβιωσης. Τα αναφερα απλως γιατι αυτα ενδιεφεραν το 90% οσων τα χωνουν στην Ελλαδα. Παλι εξω εισαι λοιπον στα συμπερασματα σου. Και σε πληροφορω που στο Χολαντ που βρισκομαι τα τελευταια 15 χρονια γινεται παιχνιδι που δεν μπορεις να φανταστεις. Και με ολα τα ειδη της ροκιας επιπλεον. Μεχρι και μεγαλοβιομηχανοι αγοραζουν τις μπαντες των 100 ακροατων αγορι μου. Και ας τρεχει κατι στα γυφτικα για τη παρτη σου. Για ν' ακουσεις, επαρκεστατο και παμφθηνο ειναι και το ΣιΝτακι. Και βρισκεις τα παντα σε τσιγκακια σημερα. Μη το κουραζεις και μιλας για δισκους.
Για να τελειωσω λοιπον εδω. Αν εσυ θελεις μιση ζωη να ακουσεις τα μη-σπανια, μαγκια σου και καουμποϋλικι σου. Μη πεταγεσαι ομως σαν της κοντης... τις τριχες, σ' ενα γηπεδο που δεν το 'χεις δει ουτε στα ονειρα σου. Κατσε και παιζε για τη χαρα του ποδοσφαιρου στην Ανω Στρουμνιτσα. Εμενα ομως που σε επιπεδο δισκου (το τονιζω) και οχι μουσικης πρωτα ασχοληθηκα με τους Σι Εϊ Κουιντετ και μετα με τους Τζεφερσον Αιρπλεην (και τοχω μεγαλη μαγκια που πηγα αναποδα σε μια εποχη που δεν ξερατε που παν τα τεσσερα), ασε με να παιζω Τσαμπιονς Ληγκ στο συλλεκτιλικι. Και αν καποτε θελησεις καμια απο τις "prog μπαλαφάρες", προκειται συντομα να σηκωσω ενα δευτερο Πατερνοστερ στο Ντισκογκι, οποτε κηπ εν αϊ οπεν. ΠΜ αμα τη αναρτησει οτι εισαι συ και θα σου κανω και σκοντο ενα εκατομπαλλο.
Σου επαναλαμβανω. Μιλαμε για σπανιους & ακριβους δισκους που γινονται ολο και πιο σπανιοι, ολο και πιο ακριβοι, οχι για μουσικη. Αλλο αθλημα, αλλο γηπεδο, αλλες ομαδες.
Αν έπιανες το πνεύμα του σχολίου μου θα καταλάβαινες ότι στα παπάρια μου ποιοί είναι οι παπατζήδες που υπαινίχθηκες, και άν στο στενό σου κύκλο ακούγατε αυτά ή και εκείνα. Μιλάω γενικά, και για το τι κάνουν πολλοί που ασχολούνται με το σπορ, όχι ειδικά τι κάνεις εσύ που δεν σε ξέρω και προσωπικά.
ΔιαγραφήΓια το αν γίνεται παιχνίδι και στο χόλαντ δεν εκπλήσσομαι καθόλου, ήδη έγραψα ότι τέτοια άκυρα κάνει κόσμος και «στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».
Ακριβώς τη άποψη ότι το να ακούς μουσική για τη μουσική είναι «Ανω Στρουμνιτσα» ενώ το να συλλέγεις βινύλλια είναι «Τσάμπιονς Ληγκ» σχολιάζω.
Τώρα αν εσύ κάνεις συλλογή για επένδυση ή φετίχ, δικαιωμά σου, αλλά μην το μπερδεύουμε, όπως πολλοί, με την μουσική. Ή οποία υπήρχε και κάτι χιλιετίες χωρίς δίσκους, και θα υπάρχει και κάτι χιλιετίες χωρίς δίσκους. Αλλο αθλημα, αλλο γηπεδο, αλλες ομαδες.
Νικος
Αυτοί οι κομπασμοί με τους παίχτουρες σε γήπεδα της επιλογής τους είναι όντως πολύ εντυπωσιακοί. Πατερνόστερ? Γουάου.Εχω να εντυπωσιατώ τόσο από τότε που κάποιος σε μια παρέα μας ανακοίνωσε ότι έχει μόνιμα ξαπλώστρα πρώτη σειρά στην ψαρρού.
Διαγραφήμον ντιέ εμείς μόνο πάτερνοστερ ποτέ youtube ή σιντι.τί με τον λαό θα πάμε?
Διαγραφήπίνεις τουλάχιστον κανά ψυχεδελικό εκεί στην ολλανδία ή τσάμπα το ακούς το trip through hell?
Αντι να σχολιαζετε πικροχολα,θα ηταν προτιμοτερο να παρακαλεσουμε τον παιχτουρα απο το χολαντ να μην σηκωσει το πατερνοστερ στο ντισκογκι και το προλαβει κανεις ασχετος.Να μονομαχησουμε και ο επιζων να θεμελιωσει δικαιωμα να το αγορασει σε οποια τιμη ορισει ο παιχτουρας και χαρισμα του το εκατομπαλο.
ΔιαγραφήΑντι να σχολιαζετε πικροχολα θα ηταν προτιμοτερο να παρακαλεσουμε τον παιχτουρα απο το χολαντ να μην σηκωσει το πατερνοστερ στο ντισκογκι και μας το παρει κανας αλλος.Να μονομαχησουμε εμεις εδω τωρα που εχουμε και inside information και ο επιζων να θεμελιωσει δικαιωμα να αποκτησει το αριστουργημα σε τιμη που θα ορισει ο παιχτουρας και χαρισμα του το εκατομπαλλο.Τι ειμαστε τιποτα τσιπηδες;
ΔιαγραφήΓιατί τετοιο μενος με τους συλλέκτες ρε παιδιά;
ΔιαγραφήΆλλοι αγοράζουν με αυτά που τους περισσευουν εν καιρώ κρίσης αυτοκίνητο, τηλεόραση 60 ιντσών, γκατζετακια, κινητάκια,αρχιδάκια και ένα σωρό άχρηστες μαλακίες.
Σ'αυτους δεν ξέρετε να τα χώνετε;
Οι συλλέκτες δίσκων σας έφταιξαν ;
Μου κανεις 1:19! Θα ανεβει αποψε βραδυ στο φατσομπουκι, με φωτος και ολη τη συμπαρασυρουμενη μοστρα. Στη γνωστη ομαδα που παιζονται οι τελικοι του Τσαμπιονς Ληγκ. 90 κοπιες και έτσι, μορτες μου -κλειστη μασωνικη στοα. Που ναι φισκα 'άκυρες prog μπαλαφάρες'. Γιατι στα χοντρα χαρτια για λιγους, τα Ημπεϋ και Ντισκογκια ψιλοτελειωνουν.
ΔιαγραφήΟποτε οσοι πιστοι προσελθετε για ρετζιστρεϊσιον. Γρηγορα όμως γιατι παίζουν μεγαλοκαρχαριες εκει μεσα και δαγκωνουν αλυπητα και σε χρονο ΝτεΤε.
Γατακια, σας ανοιγω τα ματια...
Τι διαφορά έχει να έλθω εδώ και να γράψω ότι αγόρασα ΕΤΕ με 0,12 πριν 3 μήνες, και θα πάει >>0,50 τον Ιούνιο? Είναι εξ ίσου άσχετο με τη μουσική (και οριακά και με τους δίσκους θα έλεγα).
ΔιαγραφήΡε Eden Roc's με Gino, "Reggae & Hard Rock", θα πουλήσει κανένας; Εδώ σας θέλω...
Διαγραφή@Ανώνυμος
ΔιαγραφήΚαι γιατί να τα χώσουμε σε αυτούς; Με το αυτοκίνητο πας στη δουλειά, πας βόλτα, βγάζεις γκόμενα. Με την τηλεόραση βλέπεις ταινίες, Γιώργο Αυτιά, κλπ. Με τα γκατζτετάκια, κινητάκια, πάλι κάτι κάνεις. Με τη συλλογή τι κάνεις; Την κοιτάς; Γιατί αν είναι απλά να ακούς, το κάνεις και από ψηφιακά ή και επανεκδόσεις αν επιμένεις στο βινύλιο.
Αποψε! Ολοι στις επαλξεις!Το αφεντικο τρελλαθηκε και θα ανεβασει τεφαρικια (στο ντισκογκι μπορει και στο φατσαμπουκι ποιος ξερει εχει μπερδευτει κι ο ιδιος).Μεγαλες ευκαιριες! Οριστικη διαλυση! Εκποιηση λογω συνταξιοδοτησης! Μην το χασετε!
Διαγραφή@Ανώνυμος 4:13 μ.μ.
ΔιαγραφήΑσ΄το φιλαράκο μου δεν πειράζει,βγάλε εσύ καμιά γκόμενα με την alpha romeo, βάλε της το πρωί λίγο Ρέμο στο youtube, δείτε και λίγο Αυτιά και αν πότε πέσει στα χέρια σου κανένα βινύλιο, παίξε μαζί της φρισμπυ στην παραλία, για να κουνιούνται και τα βυζομπαλα
Παρακαλώ να μην ξεφύγει η κουβέντα, ακόμη και αν αυτή γίνεται μεταξύ ανωνύμων.
ΔιαγραφήΑν δεν έχουμε να πούμε κάτι ουσιαστικό να πάμε παρακάτω...
Πλέον ό,τι παλιό είναι συλλεκτικό,vintage, χιπστερία.Για να δούμε όμως ένα ένα
ΑπάντησηΔιαγραφήΒιβλία-η κετεξοχήν συλλεκτοαρώστια,οι απαρχές της χάνονται μέχρι τον Μεσαίωνα,αγοράζονται από σταθερό κοινό,πάντα θα υπάρχει εις τους αιώνες,και καλά θα κάνει γιατί εδώ μιλάμε κυριολεκτικά για γνώση,η οποία δεν υπάρχει όλη στο ιντερνετ
Κόμικς-αρρώστια,που ξεκίνησε στα eighties από την αμερική,εδώ μιλάμε για τιμές εξωφρενικές,εκατομμύριο για ένα τεύχος του μπατμαν,λόγω διεθνούς κρίσης έχει πέσει η αγορά αλλά υπάρχει ακόμα ενδιαφέρον για έναν και μόνο λόγο,οι πιτσιρικάδες ακόμα αγοράζουν και διαβάζουν μανιωδώς κόμικς,οι ηλικίες ανανεώνονται διαρκώς
Ρούχα,έπιπλα-κολωνάκι μεριά αλλά μην ξεχνάμε οτι δεν έχει βρεθεί ακόμα κάτι να αντικαταστήσει τα συγκεκριμένα
Δίσκοι ή βινύλιο,αλήθεια πρίν από τριάντα χρόνια ρωτάγαμε τους φίλους μας τί βινύλια αγόρασες?δίσκους λέγαμε.
Ποιοι αγοράζουν?κυρίως μεγάλοι,πάνω από σαράντα από ρομαντικά κίνητρα επειδή έτσι έμαθαν,και 25αρηδες και πάνω.Τελευταία εμφανίστηκαν και άτομα που χωρίς να έχουν πικαπ αγοράζουν γιατί είναι μόδα.Για κλασσική μουσική ή saoundtraks έχει ανέβει η ζήτηση αλλά για το ροκ,ό,τι αυτό περιλαμβάνει από ψυχεδέλεια μέχρι χιπ χοπ η νεολαία αδιαφορεί εντελώς για το βινύλιο.Και το ροκ αφορά τη νεολαία.Εξακολουθεί να ψάχνεται,ακούει αλλά προτιμά δωρεάν από το ίντερνετ.Ηλίθιοι είναι να σκάσουν 20 ευρώ για κάτι που υπάρχει παντού δωρεάν?Κατα τη γνώμη μου το βινύλιο πέθανε και ό,τι πεθαίνει δεν ανασταίνεται,τα περί αναβίωσης,επιστροφής στο ρομαντισμό είναι πονηριές για να πλουτίζουν οι έμποροι.Όταν τα μέσα παραγωγής εξελίσσονται είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ η κοινωνία να επιστρέψει σε παλαιότερες μορφές παραγωγής,το λέει και ο Μαρξ αυτό γι'αλλο πράγμα βέβαια.
Κοινώς συλλέκτες ξεπουλάτε τα στοκ σας και τα holygrail σας τώρα που γυρίζει αλλιώς οι κληρονόμοι σας θα τα πουλήσουν για πενταροδεκάρες
Προσωπικα δεκαρα δεν δινω για τους κληρονομους μου αλλα και για τους χιπστεραδες.
ΔιαγραφήΤην δισκοθηκη μου την δημιουργησα καθαρα απο παθος για την μουσικη αλλα και για το artwork που ειναι σημα κατατεθεν για ενα αλμπουμ.
Τα mp3 τα χρησιμοποιω οπως παλια το ραδιοφωνο (αν μου αρεσει κατι το αγοραζω).
Ολα τα υπολοιπα που λεγονται για μενα ειναι τριχες κατσαρες, οποιος δεν γουσταρει να ξοδευτει για το χομπυ του ή την αρρωστια του αν προτιματε ας αγορασει cd (ειδος γραφειου) ή ας ακουει στο youtube.
K.Π.
Συμφωνώ απόλυτα, όπως και με το φίλο παραπάνω (04:09), απλά δε νομίζω ότι χρειάζεται τόση ανάλυση.
ΔιαγραφήΤόσο απλό, τόσο ξάστερο. Σ'αρέσει το βινύλιο? Αγόρασε (με μέτρο). Δε σ'αρέσει? Σεβαστό και μαγκιά σου, αλλά δεν μπορείς να εκφέρεις άποψη για κάτι που δεν μπορείς να κατανοήσεις. Γιατί όποιος είναι έξω απ'το χορό, τα λέει "ωραία" κι εύκολα.
Και όσον αφορά συζητήσεις περί μπάφους και μουσικής, όποιος χρειάζεται το πρώτο για ν'ακούσει το δεύτερο ή αν δεν ικανοποιείται αρκετά με το δεύτερο, χωρίς τη χρήση του πρώτου, μάλλον είναι βαθιά νυχτομένος από μουσική ή απλά δεν τον ενδιαφέρει η μουσική.
"Κοινώς συλλέκτες ξεπουλάτε τα στοκ σας και τα holygrail σας τώρα που γυρίζει αλλιώς οι κληρονόμοι σας θα τα πουλήσουν για πενταροδεκάρες"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός και αν τα ΄χουμε για να τα ακούμε και για να θυμώμαστε μια διαδρομή που διανύσαμε πριν η χιπστερία τα κάνει holy grails.
Ετσι και αλλοιώς πενταροδεκάρες ή στα σκουπίδια θα καταλήξουν όταν φύγουμε -δεν θα διαφωνήσω, ούτε αυταπατώμαι. Προς τα εκεί πάει το πράγμα, οπότε γιατί να χολοσκάω αν πιθανόν τώρα μερικά πιάνουν καλά λεφτά στα δισκοπαζαροπωλεία. Λες και όταν τα πήρα είχα στόχο την επένδυση ή να τα πουλήσω... Ο δίσκος έχει μία ΒΑΣΙΚΗ χρηστικότητα και αυτή είναι το άκουσμα.
Συμφωνώ μαζί σου
ΑπάντησηΔιαγραφήο προηγούμενος στον οποίον απάντησες
Πάντως οι συλλέκτες για εμάς που γράφουμε για τη μουσική μάς είναι πολύ χρήσιμοι. Ιδίως παλαιότερα βεβαίως, όταν δεν υπήρχε το internet και δεινοπαθούσες για να βρεις μια τεκμηριωμένη πληροφορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι συλλέκτες μού έδωσαν την ευκαιρία, ας πούμε, ήδη από τη δεκαετία του ’80, ν’ ακούσω πολλά, που θα ήταν αδύνατον να τα είχα ακούσει αλλιώς εκείνη την εποχή. Ένα θα πω μόνο. Τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης. Ήξερα το όνομα από τις αρχές των 80s, αλλά άκουσα ολάκερο το άλμπουμ (από κασέτα) στα τέλη εκείνης της δεκαετίας. Κι αυτό σε μιαν εποχή όπου το 90% όσων άκουγαν ελληνικό ροκ δεν τους ήξερε ούτε σαν όνομα. Συλλέκτες, επίσης, έχουν βοηθήσει και στο «δισκορυχείον» με πληροφορίες, σκαναρίσματα κ.λπ.
Τους σωστούς συλλέκτες –εκείνους που δεν έχουν πρόβλημα να μοιραστούν μια πληροφορία– τους χρειαζόμαστε. Και τους ευχαριστούμε για τη βοήθειά τους.
Προσωπικά, αν ενδιαφέρει κανέναν η γνώμη μου, θεωρώ ότι στο άρθρο θα έπρεπε να έχουν γίνει και αναφορές στα θετικά του ίντερνετ σε ότι αφορά στις πωλήσεις δίσκων. Το discogs όσο κακό έχει κάνει, άλλο τόσο καλό έχει κάνει και αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε. Δεν είναι όλα αισχροκέρδια. Μάθαμε επιτέλους πόσο κοστίζουν αντικειμενικά κάποια πράγματα (η αντικειμενικότητα προκυπτει από τις τιμές πώλησης, αφού στο discogs λόγου χάρη, υπάρχει ιστορικό πωλήσεων κάθε καταχώρησης). Με μια πρόχειρη ματιά και χωρίς καμιά σοβαρή μελέτη, βλέπεις περίπου που κυμαίνεται η τιμή ενός δίσκου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιθέτως αισχροκέρδια ήταν αυτό που γινόταν τη δεκαετία του '90 και του 2000 με τις εισαγωγές μεταχειρισμένων "σπάνιων" δίσκων στο Μοναστηράκι και στα υπόλοιπα καταστήματα. Πληρώναμε ότι ζητούσε ο κάθε πωλητής, δίχως μέτρο σύγκρισης ή έρευνα αγοράς. Δίσκοι των 10.000 δραχμών, εκ των υστέρων μάθαμε ότι κοστίζουν 5-10 δολλάρια και σε καλύτερες καταστάσεις!
Επίσης ένα ενδιαφέρον κομμάτι θα ήταν να γίνει κουβέντα για την αμάθεια, την ημιμάθεια, τη πονηριά ή ακόμα και τη καλή πρόθεση (λέμε τώρα) των πωλητών στην Ελλάδα.
Κλείνοντας να πω και το εξής: όποιος δεν μπορεί να προσαρμοστεί με τα discogs, ebay, κτλ. το έχει χάσει το παιχνίδι. Εδώ στα μεγαλύτερα παζάρια της Ευρώπης με εκτάσεις γηπέδων ποδοσφαίρου και δεν μπορείς να βρεις μία ευκαιρία τηε προκοπής! Είναι όλα τσεκαρισμένα! Περιμένεις να βρεις την ευκαιρία στην Αθήνα, στα παζάρια της μιας αίθουσας των 40 πωλητών; Εξαιρέσεις υπάρχουν παντού βεβαίως, αλλά μιλάμε για το γενικό φαινόμενο - Έχει αλλάξει το έργο και δε γίνεται να γυρίσουμε 20 χρόνια πίσω.
Γ.Κ.
εγω παντως βρηκα το δισκο των οασις (με βαγγελη πιτσιλαδη) στο παζαρι με 5ευρω κ το φχαριστηθηκα
ΑπάντησηΔιαγραφήχρηστος
Τα LP των Oasis (του Πιτσιλαδή) είχαν πουληθεί στο eBay 47 και 26 ευρώ το 2012. Απίστευτες τιμές!
ΔιαγραφήΠαλιά (μέσα ’90) αυτούς τους δίσκους τους εύρισκες μόνο στα «πεντακοσάρικα» και δεν τους άγγιζε κανείς. Υπενθυμίζω πως τότε ο φραπές είχε λιγότερο από πεντακοσάρικο (δραχμές).
Ακόμη και σήμερα εγώ θα πω πως… 5 ευρώ είναι πολλά γι’ αυτούς τους δίσκους. Στις προσφορές με τα 1-2 ευρώ θα έπρεπε να βρίσκονται.
γκρρρ
Διαγραφή